Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

poruka: 28
|
čitano: 2.216
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR".
16 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

A onda se može staviti još infracrvena kamera ili mini laserski scaner na prednje staklo gdje se nalazi već kamera i nema opet potrebe za lidarom :)

Barem ne kada je 30x skuplji.

Moj PC  
0 0 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Bolje Lidar

Sve je skupo isprva, ali ako uđe u široku primjenu ako ga konkurencija proizvodi tj više proizvođača onda oprema poprilično pojeftini. I jedan od proizvođača radi na tome da oprema bude isplativija za proizvodnju tj dobije se više za manje novaca. Slično je bilo sa kamerama za mob i ostalim tehnikama koje imamo u smartphoneu.

Ako dođe do toga da se ubacuje Lidar onda ga budu imali i ostala vrsta vozila  kao traktori, kamioni, kosilice za travu, možda čak i usisavači. Za traktor sam  više mislio kada je vozilo na njivi recimo ja odredim da mi traktor autonomno podrlja sa rotodrljačom jednu njivu i da bolje otkriva kada je netko napred ili iza u biti siguran sam da će to imati neke mane da će stati kraj neke prepreke pa će pustiti da vozač sam odluči dali želi nastaviti ili ne. 

 

 

14 godina
neaktivan
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Šta nije nedavno bila neka vijest da je netko počeo proizvoditi LIDAR-e ili će uskoro početi koji bi bili tipa jednu dvadesetinu cijene ovih koje trenutno Google koristi?

Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
Opet pišete o traktorskoj prikolici, a radi se o šleperskoj. Utvrdite bar osnovne informacije.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
7 0 hvala 1
16 godina
neaktivan
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
Visak kaže...
Opet pišete o traktorskoj prikolici, a radi se o šleperskoj. Utvrdite bar osnovne informacije.

 a sto ocekujes od racunalno generiranih clanaka, ili u najbolju ruku clanaka prevedenih pomocu google translate-a. ne znas sto je gore... 

7 godina
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
Mirko935 kaže...

Šta nije nedavno bila neka vijest da je netko počeo proizvoditi LIDAR-e ili će uskoro početi koji bi bili tipa jednu dvadesetinu cijene ovih koje trenutno Google koristi?

 Inače, davnih dana dok sam još studirao, bio sam na stručnom "izletu" u jednoj tvrtci koja se bavila izradom prostornih mapa za mobilne mreže. 

Naravno, davno je to bilo, ali oni su već tada koristili LIDAR i čovjek nam je pokazao svu opremu. 

Uglavnom, to je bio LIDAR poprilično velikog dosega, i uopće cijeli sustav nije bio ekstremno skup, ako se sjećam dobro, cca. 3000€.

A u autu je dovoljan puno jednostavniji LIDAR. 

 

Kruha i igala...
14 godina
neaktivan
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
fer-de-lance kaže...

 Inače, davnih dana dok sam još studirao, bio sam na stručnom "izletu" u jednoj tvrtci koja se bavila izradom prostornih mapa za mobilne mreže. 

Naravno, davno je to bilo, ali oni su već tada koristili LIDAR i čovjek nam je pokazao svu opremu. 

Uglavnom, to je bio LIDAR poprilično velikog dosega, i uopće cijeli sustav nije bio ekstremno skup, ako se sjećam dobro, cca. 3000€.

A u autu je dovoljan puno jednostavniji LIDAR. 

 Zanimljivo... Pa kako onda Google tvrdi da njihov LIDAR košta ogromnih 75000 USD?

 

http://googlesautonomousvehicle.weebly.com/technology-and-costs.html

"The sensors and chips for this car astronomically expensive. For instance, LIDAR alone costs around $75,000.  Prices as to the whole setup cost around $150,000"

7 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Aha, kužim zašto, Googleov je sastavljen od više segmeanata, da snima u 360° 

A ovaj kaj su njime snimali teren je fiksan unutar kuta od par stupnjeva i onda se postepenim snimanjem u više koraka dobiva 3D projekcija. 

To je zapravo neusporedivo. 

Kruha i igala...
 
4 0 hvala 0
14 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

360° LIDAR dosega 100m s frekvencijom osvježavanja >400Hz se nabavi ispod $500. Sad mi je čudno da postoje autonomna vozila bez bar jednog, cijelo vrijeme sam mislio da ih svi koriste. Cijeli sustav košta manje od $5000, problem je što su je to po cjeniku proizvođača automobila $200k, jer tako su navikli.

 

P.S. treba reći da niti LIDAR nije svemoguć, postoje nereflektivni objekti/materijali, a većini smetaju i atmosferilije (npr. gusti snijeg).

Poruka je uređivana zadnji put čet 7.7.2016 13:54 (jozef).
Moj PC  
2 0 hvala 0
7 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Gle fakat: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=360+lidar&rt=nc&LH_BIN=1

Zanimljivo....

Sad mi tek ništa nije jasno.

Očito je to kod Googlea nešto potpuno drugačije.....

Kruha i igala...
 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
Pa ovo na ebay su detektori.
7 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Da, ali laseri koji se koriste su isti ko i ovi na ebayu, a oni bi kao trebali biti skuplji dio sustava.

Onda računaj da ako jedan cijeli ovaj detektor s ebaya košta manje od 50$ u proizvodnji, laser je ispod 20 dolara onda.

20x64=1280$

A puno sam i rekao, jer to nisu neki ekstra skupi laseri kao za optički internet.

Čak su možda i LED laseri koji koštaju par kuna.

Jer ti nije bitna ni valna duljina, a ni spektralna ujednačenost, ni pola nelinearnih efekata.

Kruha i igala...
 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

ma dobro, jel netko promislia sto ce se dogodit kad laseri, radari i slicno budu mainstream? s kakvim medjusobnim interferencijama ce se morat auti borit...

 

ako danas mozes ometat laser za brzinu i radar, a laser ili radar (nisam siguran) neke mazde vec u seriji ometaju jer imaju svoje sustave, onda u toj kakofoniji signala imat cemo isti slucaj kao i sa WIFI-jem, koji je zagusen da vise ni slobodni kanal nemos nac, a kamoli 5 razmaka izmedju... 

 
0 0 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
wifi kaže...

ma dobro, jel netko promislia sto ce se dogodit kad laseri, radari i slicno budu mainstream? s kakvim medjusobnim interferencijama ce se morat auti borit...

 

ako danas mozes ometat laser za brzinu i radar, a laser ili radar (nisam siguran) neke mazde vec u seriji ometaju jer imaju svoje sustave, onda u toj kakofoniji signala imat cemo isti slucaj kao i sa WIFI-jem, koji je zagusen da vise ni slobodni kanal nemos nac, a kamoli 5 razmaka izmedju... 

 Kako se ometa laser? Mislim na princip rada. Za radar znam ali laser?

7 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

To uopće nije problem kod lasera.

Bar ne kao inherentni problem tehnologije.

Na par THz frekvencije ti imaš hrpu kanala međusobno razmaknutih po 50 GHz za istim tolikim razmakom, pa preko svakog tjeraš bez problema par Gb/s podataka.

A za ovakve senzore ne treba ni približno toliko podataka po kanalu.

Tak da praktički svaki laser s užim kanalima i manje razmaknutima bi mogao imati svoju frekvenciju koja je ortogonalna svim ostalim(naravno uz uvjet ortogonalnosti podataka koji se riješava pametnim moduliranjem) a da laser opet radi uvijek u najefikasnije području.

Praktički, interferencija ne bi ni postojala, ali naravno, uvijek se dogode nelinearniefekti, ali u ovom slučaju ne bi smetali jer se uzima puno uzoraka u sekundi i DSP lako odbaci one koji su neispravni.

Kruha i igala...
 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
Torent kaže...

 Kako se ometa laser? Mislim na princip rada. Za radar znam ali laser?

 https://en.wikipedia.org/wiki/Laser_jammer

8 godina
odjavljen
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Ako lidar radi na principu mjerenja vremena od slanja do povrata tj refleksije svjetla od automobila malo mi je zvucalo nevjerovatno da jammer odradi to brze ili u istom vremenu od lidara. Ipak treba detektovati zrak elektronski obraditi info i emitovati zrak nazad...

7 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Ne treba, samo pošalje signal veće amplitude a iste frekvencije  u LIDAR i onda ga zblesira.

To je zapravo tehnički ultra jednostavan uređaj.

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put čet 7.7.2016 14:52 (fer-de-lance).
 
0 0 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Ali lidar je vec odradio mjerenj? Doduse sad nesto razmisljam lidar mora poslati dva puta laserski zrak i mjeri razliku u udaljensoti vozila u vremenu izmedju dva slanja ina osnovu toga raucna brzinu jer ako posalje jednom mjeri samo trenutnu udaljenost ali  ne i brzinu. Znaci jammer uskace u taj period ....Sad ima logike ;)

7 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Ne uskače on nigdje.

Jednostavno, za LIDAR je signal jammera šum.

A jači je od pravog signala.

A svi znamo što se dogodi kod demodulacije ako je odnos signal šum negativan.....

Zato se i zove jammer, a ne interceptor.

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put čet 7.7.2016 14:57 (fer-de-lance).
 
0 0 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Mislio sam na vremenski period izmedju dva mjerenja jer mi je nevjerovatno da moze omesti prvo mjerenje ali ako su potreban dva onda stigne omesti drugo mjerenje. Na to sam mislio...

7 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Aha, to misliš.

Zapravo nema tu nikakve vremenske usklađenosti.

Samo šibaš punu amplitudu cijelo vrijeme.

LiDAR uzima uzorke više tisuća puta u sekundi, i sve mu ih omete.

Naravno, ako se radi o naprednoj digitalnoj modulaciji koja radi i uz negativni SNR, onda jammer može raditi samo na iznimnoj maloj udaljenosti.

A kod policijskih uređaja je to obična ASK modulacija, tak da ju zahebeš bilo čime.

Kruha i igala...
 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
fer-de-lance kaže...

Gle fakat: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=360+lidar&rt=nc&LH_BIN=1

Zanimljivo....

Sad mi tek ništa nije jasno.

Očito je to kod Googlea nešto potpuno drugačije.....

Uređaj koji se koristi u sporokrećućem usisivaču se ne može mjeriti s uređajem koji bi trebao pomoći automobilu da identificira prepreke na više desetaka (pa i stotinu) metara i to po više parametara.

Origin: F4stReload ----- | ----- Nema na čemu! ----- | ----- Google is your friend !
7 godina
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
Zura kaže...

Uređaj koji se koristi u sporokrećućem usisivaču se ne može mjeriti s uređajem koji bi trebao pomoći automobilu da identificira prepreke na više desetaka (pa i stotinu) metara i to po više parametara.

 Naravno, ali osnova je ista.

Ne koriste se tu skupi DFB ili FP laseri, i detekcija je koherentna, tak da se tu komotno mogu primjeniti LED laseri i slično..

A to je standardizirana oprema za plastičnu optiku već 30 godina.

Jedino skupo je praktički razvijanje softwarea za detekciju, izrada tilt sustava, i naravno brzi DSp-ovi.

Brat bratu, to ne može koštat 150000$ nikak, vjerovatno su oni to naveli cijenu za izradu prototipa.

Kruha i igala...
15 godina
neaktivan
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
fer-de-lance kaže...

 Naravno, ali osnova je ista.

....

Jedino skupo je praktički razvijanje softwarea za detekciju, izrada tilt sustava, i naravno brzi DSp-ovi.

Brat bratu, to ne može koštat 150000$ nikak, vjerovatno su oni to naveli cijenu za izradu prototipa.

Evo našao sam objašnjenje za konkretan slučaj: Link

Znači osnovni model koji se koristio u autonomnom automobilu je koštao 75k $, međutim firma koja im je to prodala radi na novom nepokretnom modelu koji bi trebao koštati ispod 500$.

Tako da stvarno možemo smatrati prvu verziju prototipom.

Origin: F4stReload ----- | ----- Nema na čemu! ----- | ----- Google is your friend !
14 godina
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR
Zura kaže...

Uređaj koji se koristi u sporokrećućem usisivaču se ne može mjeriti s uređajem koji bi trebao pomoći automobilu da identificira prepreke na više desetaka (pa i stotinu) metara i to po više parametara.

 Pa i govorimo o uređajima koji imaju frekvenciju osvježavanja 400Hz ili više. Pri brzini od 200km/h to je pređeni put od 14cm, odnosno nije niti stoti dio vremena reakcije tipičnog vozača. Misliš da tu sam uređaj nije usko grlo.

16 godina
offline
Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

Velodyne LiDAR mjeri 2200000 tocaka u sekundi, sto je malo vise od 400. 

Velika je razlika u LiDARima koji rade u jednoj ravnini (koje mozes nabavit za kikiriki) i onih koji imaju i trecu dimenziju, kao ovaj za $75k.

 

Those damn scientist people have been promising global warming for years now. But when I go outside it's still very cold. I want the global warming like they promised NOW! I hate being col
Moj PC  
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Za sigurnu autonomnu vožnju nužan LiDAR

opet, slutim da nema mehanički pomak u dvije osi jer bi mehanika potrebna za tako nešto bila neefikasna (komplicirana, sklona kvarovima, potencijalni problemi s kalibracijom...), već da se radi o arrayu jednodimenzionalnih uređaja. Tipično ovi 360° uređaji imaju rezoluciju od 0,25°, 400Hz bi značilo da se ista točka se skenira 400 puta u sekundi, pri čemu je izmjereno ukupno 576k točaka. Iz te perspektive mi se tih 2,2M točaka za dvije dimenzije ne čini osobito puno.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice