Prvi požar na Teslinom Modelu S

poruka: 30
|
čitano: 5.420
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Prvi požar na Teslinom Modelu S".
14 godina
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Nije li opće poznato da se električni uređaji ne smiju gasiti vodom?

Moj PC  
42 1 hvala 1
12 godina
protjeran
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Amerika prijatelju, amerika...

Moj PC  
33 0 hvala 0
13 godina
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Da, zapaljeni litij iz vode odvaja vodik koji je isto tako sam po sebi zapaljiv. Tako da gašanje vodom samo pogoršava situaciju...

Moj PC  
20 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Ima onaj "trokut gorenja" koji kaže da je za plamen potrebna goriva tvar, zrak i toplina. Pretpostavljam da su vatrogasci smatrali da će vodom dovoljno ohladiti gorivu tvar da ugase plamen. Problem je, naravno, što su baterije odvojene u posebnom kovčegu, plus same ćelije su svaka za sebe mala tvornica plamena, tako da ih je hladiti posredno polijevanjem čitavog auta očito neefikasno. 

 

Problem s li-ionskim baterijama i praktički totalnom nemogućnošću njihovog gašenja kad se zapale je vrlo ozbiljan problem. LiFePO4 koje su daleko izdržljivije i otporne na "termalne ekskurzije", kako se to kaže, ali imaju na žalost i manji napon po ćeliji (3,3V) i manji kapacitet, pa bi umjesto 85 kWh koliko ima paket u Modelu S, baterijski paket iste zapremine s LiFePO4 imao jedva 35-40 kWh. 

 

Istina je da u ovom trenutku ne postoji sasvim sigurna baterija dovoljno velike volumetrijske i gravimetrijske gustoće energije koja bi bila praktična za upotrebu u automobilima. 

 

Usprkos tome, mislim da je Model S mrak auto, u rangu limuzina najviše klase. 

 

 

 

This space for rent!
 
13 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Kako se onda zapravo zna jesu li vatrogasci ugasili požar, ili je litij sav izgorio i vatrogasci uopće nisu imali ikakvog utjecaja?

 

Moj PC  
4 0 hvala 0
15 godina
protjeran
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Strasno je da vatrogasci poljevaju elektricni automobil vodom... :)

sama zastita na radu te tome uci... a ovi jos isli u skole...

 

 

uzas, pa vi recite da je obrazovni sustav na razini! :)

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S

Dobro pitanje. Ja isto mislim da je za 2 i pol sata izgorilo sve što je moglo izgorjeti.

 

This space for rent!
13 godina
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Ako se neka baterija i nije trebala zapaliti nakon uljevanja vode sigurno se zapalila...Vidio sam jedan slučaj s 64 VRLA (olovne baterije bez održavanja) iznad kojih je bila klima i kondenzat se izlio po baterijama, nakon čega je došlo do manje vatre, gasili su to vodom , pa su se sve odmah zapalile i iz njih iscurila sva kiselina po podu. Nakon toga je požar ugašen , a svi koji su sudjelovali ostali su bez obuče :)

Električne stvari se ne gase vodom , ali vatrogasci imaju običaj ugasiti dovod struje i onda ipak gasiti vodom, problem je što bateriju ne možeš ugasiti... 

 
1 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S

Pa ne piše gore na autu velikim slovima da je električni. Kad su vidjeli da nešto ne štima, prešli su na prah. S obzirom na vjerojatnost da sretneš el.automobil na cesti, odnosno koji je njihov omjer u odnosu na klasične, logično je da su prvo krenuli s onim s čim inače gase. odnosno onim što je najjeftinije - voda.

Na kraju krajeva, auto se nije sam zapalio, već se radilo o fizičkom oštećenju, odnosno sudaru sa nekim predmetom. Možda bi se i klasični zapalio, samo bi nešto kraće gorio :O

12 godina
odjavljen
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Na svakoj bateriji lijepo piše da se ne smije bušiti, savijati niti oštećivati ni na koji način.

 

Ne vidim ništa sporno u tome što se auto zapalio kada su baterije bile oštećene, ali vatrogasci su tudumi i pol.

 

Inače, probajte probušiti ili baciti u vatru bateriju od moba (nosite zaštitu i ne radite to tu kući). Kada vidite kako ta mjušna baterija reagira, zamislite tek onda kako reagiraju tako velike baterije kao u tom autu.

 

 

Professional Case and PC modder. Sponsored by: CoolerMaster,Inter-tech,ASBIS, LD Cooling, MG Vrbanus , iShop,Noiseblocker,Shuttle,In Win, Enermax, EKWB, ASUS,Lamptron, Aquatuning
Moj PC  
2 4 hvala 0
12 godina
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

btw litij ne gori već gori vodik koji nastaje kao produkt reakcije litija sa vodom 2Li(s)  + 2H2O(l) - 2LiOH(aq) + H2(g) Litij reagira sa vodom kao i svi alkalijski metali kao što su natrij, kalij.. pošto je to egzotermna reakcija, toplina je smanjila energiju aktivacije potrebnu da vodik reagira sa kisikom te tako se vodik ponovno zapalio nakon što su vatrogasci već jednom ugasili gorući automobil

Poruka je uređivana zadnji put pet 4.10.2013 1:12 (peace_of_cake).
 
9 0 hvala 1
16 godina
protjeran
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S
Eto, covjek objasnio.
15 godina
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Hm, ovo bi stvarno mogao biti problem u budućnosti, još se ne zna dosta tih stvari kad vozila budu sve starija, pa time i njihove instalacije. U ovom slučaju sve se završilo dobro, požar je bio na otvorenom. Problem će biti ovakve situacije na parkiralištima u i ispod zgrada ili u garažama sa manjim otvorima gdje vatrogasno vozilo neće moći biti dostupno. Sad mogu pretpostaviti da ga jedna PP boca neće moći ugasiti?

Meda
Moj PC  
2 0 hvala 0
12 godina
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Ideja koja meni pada na pamet kao (nazovimo to) preventiva je da se oko baterija u autu instalira sustav za gašenje s prahom koji bi se u slučaju požara automatski aktivirao (kao npr. zračni jastuk) i skroz ugušio baterije. Djelovao bi na vatru, i isto tako na dovod vanjskog kisika. Možda ne bi ugasio cjelokupni požar, ali bi barem dao dovoljno vremena ljudima u automobilu da izađu, pokupe važne stvari i odmaknu se... Ionako auto nije na prvom mjestu kad se tako nešto dogodi.

 
3 2 hvala 0
11 godina
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Kakva struja, dobri stari benzin i 'grgljanje' V8 motora - neprocjenjivo...

 
1 6 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S
coldGT kaže...

Kakva struja, dobri stari benzin i 'grgljanje' V8 motora - neprocjenjivo...

naravno ako ti je tajo vlasnik benzinske ili sl.. {#}

xfact
15 godina
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S
FLes kaže...

Nije li opće poznato da se električni uređaji ne smiju gasiti vodom?

 - voda je 'slaba' i kod benzina... ali nije to problem-rješenje.. Zapravo, vatrogasci su dobro radili-pokušavali, pokušavali onim sredstvom koji imaju na raspolaganju (i zapravo pokazali da razumiju problem), jer...

Drago daje odgovor..

 

Drago kaže...

Ima onaj "trokut gorenja" koji kaže da je za plamen potrebna goriva tvar, zrak i toplina. Pretpostavljam da su vatrogasci smatrali da će vodom dovoljno ohladiti .. 

 

 

 -možda bi uspjeli s npr tekućim dušikom. Jer pjena npr ne može ugušiti bateriju (zrak nije potreban, zapravo kisik). Naravno, vrlo lako ope može doći do samozapaljenja ako se ne ukloni kratki spoj, uzrok požara. .. ili dok ne izgori.

 

coldGT kaže...

Kakva struja, dobri stari benzin i 'grgljanje' V8 motora - neprocjenjivo...

 -da. {#} .. zato novi modeli (ili retro stil) imaju opciju SB16/32AWE... koja vjerno emulira 'brum-brum'.... još samo fali dim. (neki tvrde da je ovo zapravo uzrok.. htjeli su i dim, a gdje ima dima..)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 4.10.2013 10:16 (ihush).
16 godina
protjeran
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S
Volume kaže...

Da, zapaljeni litij iz vode odvaja vodik koji je isto tako sam po sebi zapaljiv. Tako da gašanje vodom samo pogoršava situaciju...

 Čisto sumnjam da je voda mogla doći do unutrašnjosti baterija koje su kroz nekoliko slojeva metala zaštićene. Bit će prije da im je bilo čudno kaj se ništa ne događa pa su prešli na drugu metodu gašenja pa shvatili da se opet ništa ne događaja i da mogu samo lagano vodom zalijevati ostatak vozila i bližu okolicu dok baterije same ne izgore...

16 godina
protjeran
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S
mjaneci3 kaže...

Ideja koja meni pada na pamet kao (nazovimo to) preventiva je da se oko baterija u autu instalira sustav za gašenje s prahom koji bi se u slučaju požara automatski aktivirao (kao npr. zračni jastuk) i skroz ugušio baterije. Djelovao bi na vatru, i isto tako na dovod vanjskog kisika. Možda ne bi ugasio cjelokupni požar, ali bi barem dao dovoljno vremena ljudima u automobilu da izađu, pokupe važne stvari i odmaknu se... Ionako auto nije na prvom mjestu kad se tako nešto dogodi.

 To nema smisla zato što baterije gore iznutra - gorivo i kisik su izmiješani i zatvoreni u metalnom kućištu...

14 godina
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Ukoliko je vozać naišao na metalni predmet na cesti, kako kaže da jest, isti taj metal je prilikom probijanja metalne oplate dna automobila mogao izazvati iskru a zatim otvoriti i samu bateriju i evo problema.

Prije razvijene teorije zapaljenja su moguće (i vjerovatno točne) ali ipak moramo pričekati konačne rezultate istrage. Sjetimo se kakva se prašina digla sa zapaljenjem Samsungovog Galaksija - koji je bio sušen u mikrovalnoj!!! Možda je i ovdje pogreška vozača (mala vjerovatnost ali opet postoji)...

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
protjeran
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Podmetnut požar.

 
0 0 hvala 0
16 godina
protjeran
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S
Zale kaže...

Ukoliko je vozać naišao na metalni predmet na cesti, kako kaže da jest, isti taj metal je prilikom probijanja metalne oplate dna automobila mogao izazvati iskru a zatim otvoriti i samu bateriju i evo problema.

Prije razvijene teorije zapaljenja su moguće (i vjerovatno točne) ali ipak moramo pričekati konačne rezultate istrage. Sjetimo se kakva se prašina digla sa zapaljenjem Samsungovog Galaksija - koji je bio sušen u mikrovalnoj!!! Možda je i ovdje pogreška vozača (mala vjerovatnost ali opet postoji)...

 Uzrok zapaljenja, na kraju krajeva, nije ni bitan. Događaj je ukazao na ozbiljan sigurnosni problem električnih vozila - ne može ih se ugasiti. Dobro je dok se to događa na otvorenim površinama, a šta kad plane na trećoj podzemnoj etaži?

12 godina
neaktivan
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S
bill_jobs kaže...

Podmetnut požar.

 

Meni ova priča također smrdi.

11 godina
protjeran
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Nema te vatre koju Halon 1301 ne moze ugasiti.Ako moze ugasiti pozar u tenku moze i teslu.Samo je problem sto su mozgovi ogranicili koristenje halona.

The world is just illusion
 
1 0 hvala 0
14 godina
odjavljen
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Evo malo detalja o temi:

 

http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=7&t=54141

 

Isplati se sve pročitati ako vas zbilja zanima i ne želite trolati.

 

Ukratko, okolnosti su sumnjive.

 

@Drago - što se tiče lifepo4 vs ostali tipovi. To ti je stvar ljudske prirode. lifepo4 je sigurniji i par puta jeftiniji, ali nemoš' ti čovjeku objasniti da mu auto ne može prijeći 400 nego samo 200km jer on svaki dan vozi toliko {#}

 

Ali sad ozbiljno, ima više tipova li-ion kemija (lifepo4 ustvari spada pod li-ion), i nisu sve jednako opasne i zapaljive, i to ni približno. Npr. najopasniji je lico, kakav se koristi u modelarskim baterijama (popularnije li-polimer), ali on ima najveću gustoću energije, zatim limn koji se koristi u laptopima i mobitelima, nešto manja gustoća energije, manja cijena, manja isporuka struje. Lico ima dobru isporuku struje, ali on i limn imaju mali broj ciklusa ako se koriste kako treba. Onda imamo dva modernija tipa koja su prikladna za e-vozila, NMC (linimnco) koji je dobar po svemu, ali je relativno nov i skup, a tesla koristi sličnu kemiju, ali s dodatkom al (ne znam točno kemijski sastav). Ta kemija zadovaoljava sve kriterije, od isporuke struje, dovoljne sigurnosti (i lifepo4 može gorjeti, bilo je slučajeva), velike gustoće energije (skoro 3 puta bolje od lifepo4 jednake snage) i tesla ih dobiva za vrlo povoljnu cijenu zbog količine koju kupuje (par puta jeftinije od cijene za koju obični smrtnik može kupiti lifepo4).

 

tl;dr lol

 

Ja još uvijek koristim lifepo4, u budućnosti ćemo vidjeti {#}

 

 

 

 

E da i za trolove koji odma spominju dobar stari benzin - u usa je prošle godine izgorilo 180 000 auta. Jedan električni (ajmo reći da nije podmetnuto) je zbilja ništa u odnosu na to {#}

Svi smo mi Mentalist.
Poruka je uređivana zadnji put pet 4.10.2013 17:29 (Jakovp).
 
4 0 hvala 1
12 godina
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S
Egregični kaže...
mjaneci3 kaže...

Ideja koja meni pada na pamet kao (nazovimo to) preventiva je da se oko baterija u autu instalira sustav za gašenje s prahom koji bi se u slučaju požara automatski aktivirao (kao npr. zračni jastuk) i skroz ugušio baterije. Djelovao bi na vatru, i isto tako na dovod vanjskog kisika. Možda ne bi ugasio cjelokupni požar, ali bi barem dao dovoljno vremena ljudima u automobilu da izađu, pokupe važne stvari i odmaknu se... Ionako auto nije na prvom mjestu kad se tako nešto dogodi.

 To nema smisla zato što baterije gore iznutra - gorivo i kisik su izmiješani i zatvoreni u metalnom kućištu...

Pa ideja je bila da se privremeno spriječi širenje požara...

13 godina
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Problem je što baterija treba biti lagana i imati veliki kapacitet, uređaji koji trebaju biti sigurni i ne moraju biti lagani imaju baterije raspoređene u manje module zatvorene metalom na sve strane i rastalnim osiguračem ili više njih unutar svakog modula. Ako dođe do kratkog spoja izgori rastalni osigurač, ako dođe i do požara ne širi se na ostale jer su između modula dodatne metalne pregrade, a i takvi prostori se gase plinom (FM200, NOVEC)na najmanje tragove dima, da se mene pita dodao bi još i kamenu vunu u pregrade...

Sve ovo naravno je neupotrebljivo u autu. Međutim čudi me da još uvijek nije iskorištena patentirana Barij Titan  baterija, veliki kapacitet , lagana, bez elektrolita (prah) i navodno nezapaljiva. Vlasnik patenta je navodno htio sam proizvoditi aute, ali do sada, ako nije ništa proizveo bolje da je ustupio nekome licence...

 
0 0 hvala 0
14 godina
protjeran
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S

Pa se i Tesla roadster vužgal jedno par puta ak se dobro sjećam, a i Fisker Karma isto. Trebaju konzultirat Rimčeve inženjere, z njegvog se još nije skadelo {#}

Trust me, I'm a Jedi!
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
protjeran
offline
Re: Prvi požar na Teslinom Modelu S
Byron kaže...

Problem je što baterija treba biti lagana i imati veliki kapacitet, uređaji koji trebaju biti sigurni i ne moraju biti lagani imaju baterije raspoređene u manje module zatvorene metalom na sve strane i rastalnim osiguračem ili više njih unutar svakog modula. Ako dođe do kratkog spoja izgori rastalni osigurač, ako dođe i do požara ne širi se na ostale jer su između modula dodatne metalne pregrade, a i takvi prostori se gase plinom (FM200, NOVEC)na najmanje tragove dima, da se mene pita dodao bi još i kamenu vunu u pregrade...

Sve ovo naravno je neupotrebljivo u autu. Međutim čudi me da još uvijek nije iskorištena patentirana Barij Titan  baterija, veliki kapacitet , lagana, bez elektrolita (prah) i navodno nezapaljiva. Vlasnik patenta je navodno htio sam proizvoditi aute, ali do sada, ako nije ništa proizveo bolje da je ustupio nekome licence...

Ma to je neosporno da dosad već ima hrpa patenata za daleko efikasnije baterije, ali ključne riječi su "naftni lobiji".

Trust me, I'm a Jedi!
14 godina
odjavljen
offline
Prvi požar na Teslinom Modelu S
 
0 0 hvala 1
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice