Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film

poruka: 28
|
čitano: 3.876
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film".
16 godina
protjeran
offline
Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film

Mlatimudan u kamionu mu je oduzeo prednost. Da je Teslin break-assist radio kako treba, mislim da mu ipak ne bi bilo spasa. Po dijagramu nesreće očito se radi o teškom prekršaju od strane vozača kamiona. Ni ovaj u Tesli nije bio nešto više inteligentniji jer si je umislio da je taj polu-inteligenti adaptive cruise control zbilja pravi pravcati autopilot. 

 
16 0 hvala 1
13 godina
offline
Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film

Pa ne znam da je i sam vozio da li bi išta bolje prošao, kad ti netko oduzme prednost ljudi različito reagiraju i u izbjegavanju slete s ceste ili se ipak zabiju i slično. Jednom kolegi je auto s benziske oduzeo prednost, pa ga je izbjegavao prestrojvši se u drugu traku, međutim i ovaj se prebacio u drugu traku, pa se kolega prestrojio u treću traku, ali je ovaj s benziske znajuči da se u prvoj ili drugoj traci nalaze auti brzo prešao u treću traku gdje ga se kolega koji ga je izbjegavao upravo prestrojavao. Ono da ga kolega nije izbjegavao ništa se nebi dogodilo... 

 
0 1 hvala 0
8 godina
neaktivan
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Bas me zanima šta će reć kad se sudare prvi put dva autonomna auta. Hoće li dati da umjetne inteligencije svjedoče na sudu? Još najbolje ak budu dvije tesle ili dva identicna autonomna s istim aijem.
 
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film

Ja sebe uopće ne mogu zamisliti da sam vozač, a da ne vozim aktivno.

Tempomat koristim, ali da ja ostavim auto da sam upravlja, a ja da češem jaja, nema šanse.

Mogu zamisliti da nemam ruke na volanu na nekoj ravnici(a da sustav poravnava auto), ali čim bi došao zavoj, mislim da bih morao staviti ruke na volan, makar auto skretao sam.

Ne predaj se nikada osim kad moraš - Grunf
Moj PC  
9 5 hvala 0
15 godina
offline
Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film

Ja ne cujem da svira radio u autu kad sam udaljen jedno 10 metara, a oni su culi da on gleda "DVD player" i to film iz serijala Harry Potter

 

Dakle tocno su prepoznali citate iz samog filma...ajde molim Vas, jos jedan pokusaj Tesle da se ograde.

 

 

 

P.S. Svakako se slazem da je kriv kamiondzija, drugi krivac je vozac, ali da Tesla ovako maze oci...nek onda stave AutoPilot (Beta), vlasnicima pod ruke da potpisu Consent da su si sami krivi i adio :)

R.I.P. EnlightenedPhoenix 24.6.2011. R.I.P. Steve Jobs 6.10.2011. 1955. - 2011.
Poruka je uređivana zadnji put sub 2.7.2016 19:56 (Mitch).
 
5 10 hvala 2
16 godina
odjavljen
offline
Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film

Nema faking sanse da je dvd player nastavio raditi nakon nesrece sa smrtnom posljedicom. To je morao biti udarac za usrati se...

Freak Show Inc.
 
3 8 hvala 0
16 godina
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao

Mogao je DVD player lako preživjeti. Policijsko izvješće kaže da se auto zabio pod prikolicu i da je krov Tesle otkinut. Također, svjedoci kažu da je auto produžio dalje niz cestu i zaustavio se tek nešto kasnije (u banderi ako se dobro sjećam).

Ako je player bio postavljen niže u vozilu, na suvozačkom sjedalu ili tako negdje, mogao je preživjeti, pogotovo što nije bilo prevelike deceleracije.

The Internet is so big, so powerful and pointless, that for some people it is a complete substitute for life.
13 godina
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Nema li tesla blackbox? Pa vide se svi parametri tokom životnog vijeka vozila. Sad, prati li što se događa u av sistemu i dali razaznaje da je video bio pokrenut ili u pauzi u tjeku udarca, to ne znam.
Moj PC  
2 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao

Pricalo se da je auto vozio debelo iznad ograničenja. Ja bi pod broj 1 ogrančio autonomnu vožnju na maximalno legalnu brzinu, a ako se oćeš vozit iznad ograničenja onda vozi sam.

Ko drugom jamu kopa trećom šlajdra!
12 godina
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
dax-lax kaže...
Nema li tesla blackbox? Pa vide se svi parametri tokom životnog vijeka vozila. Sad, prati li što se događa u av sistemu i dali razaznaje da je video bio pokrenut ili u pauzi u tjeku udarca, to ne znam.

 ako sam dobro razumio ovaj tekst, valjda je poginuli nosio neki svoj dvd player?

Blue_Fatal1ty kaže...

Pricalo se da je auto vozio debelo iznad ograničenja. Ja bi pod broj 1 ogrančio autonomnu vožnju na maximalno legalnu brzinu, a ako se oćeš vozit iznad ograničenja onda vozi sam.

bravo, pametna stvar, recimo 30-40kmh


 

 

iskreno, meni je ovo preseravanje sa autopilotima ili kako vec ih zovu. pa brate moj, nemoj ni voziti auto ako ne planiras upravljati sa njim rucno.

i na kraju krajeva, svi mi koji vozimo auta, vozimo iz nekog ćejfa, ja sebi nikako ne mogu sebi dopustiti da se auto samo vozi

I told you that Chelsea were the best team in the world, and tonight we are
15 godina
odjavljen
offline
Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film

To je za ove mid-range menađerčiće koji nemaju para za osobnog vozača a htjeli bi dok se voze na posao istovremeno ispijati kavicu iz Starbucksa, čačkati po prezentaciji na mekiću (dodavati tranzicije na svaki blok teksta) i pričati sa ljubavnicom. E nećeš!

 

U disclaimeru lijepo piše pazi na auto dok je u tom nazovi autopilotu. Za ovog se ne može reć da će ubuduće paziti ali neki idući će možda ipak malo razmisliti. Dok svi auti ne budu međusobno komunicirali, ništa od autopilota. Ljudski faktor se ne može predvidjeti nikakvim algoritmima.

Ovaj forumaš je netolerantan prema osobama svih nacionalnosti, rasa i spolnog opredjeljenja te smatra da svaka osoba ima pravo biti ugnjetavana zbog svojih glupih mišljenja.
Moj PC  
14 0 hvala 0
10 godina
offline
Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film

Tesla tu ni u kojem slučaju nije kriv, tu je čista pogreška vozača.

 

Nevjerojatno je kako su neki ljudi prekomotni u situaciji dok voze automobil, i to dok voze bez dodatnih pomagala. Ovo je još jedan od dodataka koje će neke pojedince koštati života.

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Tko mu je kriv kad gleda sranja, filmove za djecu, Harry Potter haha jaoo
 
1 0 hvala 0
14 godina
online
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao

Trebo je gledat ja robot. Pa bi skužio da u nekim situacijama kompjuter/robot ne može procjenit neke stvari kao ljudsko oko

16 godina
neaktivan
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
U svijetu svake minute u prometu poginu dvije osobe. Dakle više ljudi pogine od ljudski upravljanih vozila dok vi napišete komentar, nego što je poginulo u vijesti koju komentirate.

Sav otpor autonomnim vozilima svodi se na iracionalne strahove i osobne preferencije, bez trunke razumskog razmišljanja, upravo onako kako se u ovoj državi donose sve odluke.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
9 2 hvala 0
16 godina
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Indestructible kaže...

iskreno, meni je ovo preseravanje sa autopilotima ili kako vec ih zovu. pa brate moj, nemoj ni voziti auto ako ne planiras upravljati sa njim rucno.

Ovakvu rečenicu sam pročitao već preko nekoliko puta i nikako mi nije jasna logika iza nje - pa frajer niti nije vozio. Mislim ono, to je poanta nekakvog autopilota, da ne moraš vozit, nego da to automat odradi za tebe.

 

Uz već spomenutu previsoku brzinu, meni je ovdje najčudnija činjenica s tom prikolicom/nadvožnjakom. Pa nije se kamion parkirao posred ceste - ako se kretao, sustav bi to trebao moći detektirati.

Gledam te!
15 godina
odjavljen
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Visak kaže...
Sav otpor autonomnim vozilima svodi se na iracionalne strahove i osobne preferencije, bez trunke razumskog razmišljanja, upravo onako kako se u ovoj državi donose sve odluke.

Razumsko razmišljanje govori da možeš ti imati najsavršeniji autopilot ali to nije AI - on kad naleti na situaciju koja nije na neki način predviđena i skriptirana (switch...case...) on ne zna što napraviti - zapadne u default blok (ili u gorem slučaju, u catch blok) i u toj situaciji te spašava samo što manja brzina.

 

U ovom konkretnom slučaju, recimo da je Tesla (i vozač) ipak shvatila da su kola (doslovce) krenula nizbrdo. S obzirom na (navodno) veliku brzinu, baš i nemaš puno opcija. Ili pun lijevi pa u stražnje kotače i u promet u suprotnoj traci (dakle čeka nas frontalni sudar)  ili pun desni i udarac u najčvršći dio kamiona - stražnji kraj. S obzirom na putanju i brzinu, ta druga opcija bi se pretvorila u bočni sudar sa relativno slabe strane auta sa čeličnim felgama koje ne opraštaju puno. Kako god okreneš, ne bi se baš proveo.

 

E sad, da je i kamion imao neki autonomni sustav povezan sa ostalim vozilima (ili imalo pametnijeg vozača), taj sustav/vozač bi bio informiran o vozilu koje ide prema njemu velikom brzinom, sa volanom na 0 stupnjema, bez noge na kočnici i ruku na volanu - sustav u kamionu bi počeo kočiti i ne bi dozvolio vozaču da krene sa skretanjem u tu desnu bočnu ulicu/cestu i ovaj sudar bi se dao izbjeći.

 

Dokle god postoji i jedan auto bez mogućnosti reportinga u ostatak mreže, vozač je uvijek morati paziti na taj "autopilot" jer džabe svi senzori, kamere i CPU moć kad ti kreten odluči oduzeti prednost i preletjeti u tvoju traku. I još gore, što će taj autopilot napraviti ako izbjegavanje sudara znači ili napamet odletjeti u drugu traku sa nadom da nema nikog (jer se ništa ne vidi i sustavi nisu povezani) ili pak namotati prema pločniku punom djece? Kamo onda? Nema trećeg odgovora (idemo prebrzo, preblizu je kamion itd...) - ili lijevo u suprotni smjer, ili ravno pa u prikolicu ili desno pa u djecu.

Ovaj forumaš je netolerantan prema osobama svih nacionalnosti, rasa i spolnog opredjeljenja te smatra da svaka osoba ima pravo biti ugnjetavana zbog svojih glupih mišljenja.
15 godina
offline
Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao film

"budući da do sad nije kanjažavan, teslin autopilot je privremeno suspendiran, dok ne stignu toksikološki nalazi urina i krvi. pretpostavlja se da je zbog iscrpljenosti zadrijemao za volanom." 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
2 1 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Nesreća će biti i kada svi automobili budu automatski vođeni, poanta je da će ih biti znatno manje. U svakom konkretnom slučaju kada netko pogine moći će se reći - e da je računalo napravilo ovo ili ono šteta bi bila manja. No ako na godišnjoj razini pogine polovina od sadašnje brojke, onda je i izlijetanje u gomilu djece prihvatljiva opcija. Zvuči strašno, ali još veća gomila je time spašena. TO je racionalno razmišljanje. Zato su i nuspojave cijepljenja prihvatljive, jer par smrti ili teških posljedica godišnje prevenira milijune smrti u epidemijama.

Sad će netko reći - a što ako je to tvoje dijete? To je iracionalno razmišljanje. Nitko ne zna hoće li njegovo dijete biti među spašenima ili stradalima, ali ako jedan sustav nudi manje stradalih, onda je sigurno bolji izbor, mada onima koji na kraju stradaju neće tako izgledati.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
4 4 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Sum_of_all_fears kaže...
Visak kaže...
Sav otpor autonomnim vozilima svodi se na iracionalne strahove i osobne preferencije, bez trunke razumskog razmišljanja, upravo onako kako se u ovoj državi donose sve odluke.

kad naleti na situaciju koja nije na neki način predviđena i skriptirana (switch...case...) on ne zna što napraviti - zapadne u default blok (ili u gorem slučaju, u catch blok) i u toj situaciji te spašava samo što manja brzina.

 

 A ti to znaš iz iskustva rada u takvom sustavu? Pa vjerovatno će barem napraviti da autopilot/AI pokušati ukočiti auto na najsigurniji način ako dođe do situacije na koju nezna reagirat.

Ti na to gledaš logikom kao na AI u indie igrama.

Valjda će na to gledat kako treba, bez ostavljana rupa i sa safety netom u skripti ¯\_(ツ)_/¯

 

FYI, pričam općenito o budućnosti ovog sustava, ne ove polu-autopilote gdje ljudi spavaju dok oni upravljaju vozilom*

Poruka je uređivana zadnji put ned 3.7.2016 12:55 (shady1024).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao

A koji bi mogao biti safety net nego "koči i nadaj se najboljem"? O tome i pričam - kada se sve opcije iscrpe, što onda? Što bi vozač napravio u toj situaciji? Sigurno bi lošije reagirao (jer smo jednostavno sporiji) ali sve se na kraju svodi na pokušaj zaustavljanja. Malo sam karikirao ali to je cijela poanta priče - kad sve faila, što onda?

Ovaj forumaš je netolerantan prema osobama svih nacionalnosti, rasa i spolnog opredjeljenja te smatra da svaka osoba ima pravo biti ugnjetavana zbog svojih glupih mišljenja.
13 godina
neaktivan
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Sum_of_all_fears kaže...
  1. A koji bi mogao biti safety net nego "koči i nadaj se najboljem"? O tome i pričam - kada se sve opcije iscrpe, što onda?
  2. Sigurno bi lošije reagirao (jer smo jednostavno sporiji) ali sve se na kraju svodi na pokušaj zaustavljanja.

1. Neznam koji bi bolji bio, a i ne plaćaju me za smišljati bolji:)

2. I to je cijela mudrost svega ovoga, poanta same transformacije auto industrije. Da se volan stavi u "ruke" onoga koji neće zaspati, pričati na mobitel, šminkati se etc. pa tako se dovesti u opasnu situaciju, a kada se dovede u opasnu situaciju onda će bolje reagirati nego što bi i ja i ti i 99.9999% ljudi reagirali. I to je "dovoljno" dobro.

 

Story time:

Ima par dana mi je jedan poznanik, momak od moje prijateljice išao stizati neko manje auto, nekog dostavljača koji je vjerovatno tražio pravu kuću... Taj poznanik ima imao je () veoma solidno auto, BMW 325, 2005... tako nesto.

Išao je stizati gdje je bilo 300 metara čiste, ravne ceste. I u pola te ceste, taj dostavljač je išao skrenuti prema prilazu, a da je dao žmigavac tek kad je počeo okrecati volan. Ono, jebat ga sranje, krivi i jedan i drugi, navodno ga nije baš jako udario, posto je dobro reagirao taj u BMW-u. A sada dolazi najveci krivac, jedna zenska koju isto znam, je vozila posuđenog vw touareg, automatik iz 2010,

i oni je junački udarila u BMW-a pošto je išla isto stizati, a da je bila puno previše blizu tog BMW-a... Na sreću, nije bilo ozljeda na homo sapiensima

Znam da nije puno povezano sa temom, ali da je jedno auto od ta tri bilo potpuno autonomno, šteta bi ili bila marginalna ili potpuno izbjegnuta, ovisno koje bi bilo autonomno auto.

Poruka je uređivana zadnji put ned 3.7.2016 13:33 (shady1024).
8 godina
neaktivan
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
A što ako dođe do neke greške u sustavu? Krivog očitanja senzora? Hakerskog upada? Prerade sustava od strane nekog "entuzijasta"? Tko će odgovarati za kolateralne žrtve u takvim sustavima? U koliko nesreća bi vrijeme reakcije pomoglo? Je li ta razlika između reakcije računala i čovjeka dovoljna za prilagodbu kretanja automobila koje podliježe određenim zakonima fizike.Sustav ima potencijala biti sigurniji nego sadašnji, ali hvaliti unaprijed nešto što još ne postoji da će smanjiti broj nesreća u tolikoj mjeri da će one biti zanemarive malo je preoptimistično.
 
1 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Sum_of_all_fears kaže...

A koji bi mogao biti safety net nego "koči i nadaj se najboljem"? O tome i pričam - kada se sve opcije iscrpe, što onda? Što bi vozač napravio u toj situaciji? Sigurno bi lošije reagirao (jer smo jednostavno sporiji) ali sve se na kraju svodi na pokušaj zaustavljanja. Malo sam karikirao ali to je cijela poanta priče - kad sve faila, što onda?

 i sad zamisli situaciju false positive, gdje na autoputu on vidi nepostojecu prepreku pa naglo opali po kocnici i izazove lancani sudar... koji put koci nije i ne moze bit najbolja opcija, a u cestovnom prometu je jednostavno premalo vrimena da bi se reagiralo ukoliko je vozac poluuspavan voznjom u auto-modu.... 

16 godina
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao

U povezanom sustavu svi automobili dobiju informaciju o prepreci i reagiraju puno prije nego rendom set neprilagođenih individua od kojih je jedan Ayrton Senna, drugi priča na telefon, treći se razvodi pa uopće ne razmišlja o prometu, dok onaj prvi izazove lančani jer mu je cigareta pala u međunožje pa ga je malo smeo "nepredvidivi događaj".

A na ove spike što ako komp popizdi ti daju odgovor već postojeći poluautonomni sustavi u kojima je prijwđeno milijune kilometara i još uvijek se takva situacija nije dogodila, tak da ono...

Gledam te!
14 godina
neaktivan
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Sum_of_all_fears kaže...
Visak kaže...
Sav otpor autonomnim vozilima svodi se na iracionalne strahove i osobne preferencije, bez trunke razumskog razmišljanja, upravo onako kako se u ovoj državi donose sve odluke.

Razumsko razmišljanje govori da možeš ti imati najsavršeniji autopilot ali to nije AI - on kad naleti na situaciju koja nije na neki način predviđena i skriptirana (switch...case...) on ne zna što napraviti - zapadne u default blok (ili u gorem slučaju, u catch blok) i u toj situaciji te spašava samo što manja brzina.

 

 Ti vidi se nemas pojma o cemu pricas. AI ne funkcionira na toj razini "switch, case". Postoje "nepredvidene" situacije iz kojih AI, nije li u kakvoj bazi iskustava, uci na temelju odziva iz sustava (poslijedice), puno je to sve pametnije. AI ce vrlo brzo voziti i reagirati bolje nego bilo kakav vozac, samo koga okriviti kad se dogodi nesreca? Makar se one dogadale 10 000 puta manje nego s ljudskim vozacima. Ovo je samo pocetak nesreca u autonomnim vozilima.

mojpismonosa
15 godina
odjavljen
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Mayo kaže...

Mlatimudan u kamionu mu je oduzeo prednost. Da je Teslin break-assist radio kako treba, mislim da mu ipak ne bi bilo spasa. Po dijagramu nesreće očito se radi o teškom prekršaju od strane vozača kamiona. Ni ovaj u Tesli nije bio nešto više inteligentniji jer si je umislio da je taj polu-inteligenti adaptive cruise control zbilja pravi pravcati autopilot. 

Zapravo, u ovom slučaju krivnja ovisi o brzini kojom je Tesla vozio (odnosno vozač namjestio da vozi). Križanja su projektirana tako da ti pri skretanju lijevo možeš na vrijeme uočiti vozilo koje dolazi iz suprotnog smjera dopuštenom brzinom + neka sigurnosna margina. Ako to nije moguće, ili se spušta ograničenje ili je zabranjeno skretanje lijevo.

 

Problem je što je to na klasičnim autima teško dokazivo, pa na kraju, ako se utvrdi da je brzina bila veća, najčešće dođe do rješenja o podijeljenoj krivnji, što opet odgovara osiguravajućim kućama jer ne isplaćuju odštete. Međutim, ako Tesla ima blackbox i ako taj pokaže da je vozio više od 50 kmh iznad ograničenja ili duplo od ograničenja, onda govoriti o krivnji vozača kamiona nema smisla.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
15 godina
odjavljen
offline
Re: Poginuli vozač Tesle u vrijeme nesreće gledao
Mojpismonosa kaže...

Razumsko razmišljanje govori da možeš ti imati najsavršeniji autopilot ali to nije AI - on kad naleti na situaciju koja nije na neki način predviđena i skriptirana (switch...case...) on ne zna što napraviti - zapadne u default blok (ili u gorem slučaju, u catch blok) i u toj situaciji te spašava samo što manja brzina.

 

 Ti vidi se nemas pojma o cemu pricas. AI ne funkcionira na toj razini "switch, case".

Džabe ja pišem... Naravno da AI ne fukcionira na princip switch...case

 

Čitaj malo...

Ovaj forumaš je netolerantan prema osobama svih nacionalnosti, rasa i spolnog opredjeljenja te smatra da svaka osoba ima pravo biti ugnjetavana zbog svojih glupih mišljenja.
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice