evo bas zavrsavam neku igru i mislim je staviti na app store i naravno nije mi niti palo na pamet da krenem sa icim drugim osim appleom bash zbog ovoga...
Uvazeni kolega Knowitall...
$// umjetna inteligencija proizvodi svaki od harware-ashkih uredjaja... //0
.....................................................................................................................
TQM i slicne slatke buzz wizzardry rijeci. Uglavnom da potpisujete malo vise NDA papira onda bi ste znali o cemu vam pokusavam dati dojam.
Biljezim se sa stovanjem !
evo bure... i sniga...
Kako je samo html5 developerima?
Vise browsera i njihovih verzija, uredaja, OS-eva, rezolucija, bez dovrsenog standarda...
To vam je, djeco, čar linux okruženja :)
Kako je samo html5 developerima?
Vise browsera i njihovih verzija, uredaja, OS-eva, rezolucija, bez dovrsenog standarda...
Pa i je. Dobra je stvar sto kod HTML-a mozes sam odrediti rezulociju, a oni s vecom rezolucijom mogu smanjiti prozor. Kod mobitela ne mozes reci da se aplikacija izvrsava samo na sredini ekrana.
Hah, po tome bi tvrtke koje testiraju PC softver trebale imati beskonačno uređaja? Nešto ne štima u cijeloj priči...
Hah, po tome bi tvrtke koje testiraju PC softver trebale imati beskonačno uređaja? Nešto ne štima u cijeloj priči...
Stima jer kod PC-a ti zadas minimalne hardverske zahtjeve i bok.
Kod Android-a ti mozes ograniciti aplikaciju na odreden set mobitel-a(npr da ima akcelerometar ili sl.), ali ti i dalje moze doci netko tko ima akcelerometar, a opet ima sranje procesor i slicno.
Kod mene u firmi testiramo na 10 Androida i opet mi klijent javi da na njegovom Samsung GS2 aplikacija ne radi kak spada. A pogodi, na testnom SGS2 radi kak treba
Kod mene u firmi testiramo na 10 Androida i opet mi klijent javi da na njegovom Samsung GS2 aplikacija ne radi kak spada. A pogodi, na testnom SGS2 radi kak treba
Konkretan primjer nema veze sa fragmentacijom platforme, nego sa neispravnim uredjajem, losom instalacijom, nedostatkom nekeog dependencyija i nemojmo zaboraviti da najcesci i najveci problem u IT-u se nalazi izmedju stolice i tipkovnice.
Zamislite da Windows program morate isprobati na 100 raznih PCa!? 15 godina stari Win95 program ima ogromne sanse radit na Win7 (osim ako ne dira hardware direktno). To je tako jer je osnova pametno napisana. Usporava, ali ste sigurni da ce radit. Npr, Windowsima je tak svejedno na kojem hardwaru rade (single ili multicore, itd) jer promjenom jednog fila (HAL) je sve sredjeno. Linux ima nesto slicno, ali Android ne! Zasto? Google nije firma koja ima iskustva sa OSovima i ne znaju kako zapocet. Mozda im je prva ideja bila napisat Javu za sebe, tj za PC, a poslije im sinulo da bi mogli napravit svoj telefon. Rezultati su tu.
Kako je samo html5 developerima?
Vise browsera i njihovih verzija, uredaja, OS-eva, rezolucija, bez dovrsenog standarda...
A sto mislis kako je onda napraviti igru za PC :)
Android je (tipično za Open source rješenja) mrvicu "nedoj****a" platforma sa dosta mušica gdje verzije prilično brzo postaju obsolete, ali to ne bi bio toliki problem da upgrade na noviju verziju ne ovisi o dobroj volji proizvođača hardvera koje manje ili više boli neka stvar za support nakon što su prodali uređaj. Jedini razlog zašto uopće izdaju nadogradnje je marketing.
HTML 5 (naravno u varijanti gdje je browser hostan u native aplikaciji) bi mogao biti (polu) rješenje da je browser odvojen od OS-a (Quod licet Google, non licet Microsoft) i da se može ažurirati neovisno o OSu. Prije nego tko spomene Chrome za Android, dotični je dostupan samo za ICS ili noviji i ne može se koristiti kao WebView u native aplikaciji (recimo u kombinaciji s Phonegapom), izvor https://developers.google.com/chrome/mobile/docs/faq.
Zaključak:
Android je:
+ izvrstan za učenje, coding 4 fun, sam svoj majstor i hackeraj
+/- user experience je srednja žalost (osim top modela koji su solidni)
-- ne baš zahvalna platforma za ozbiljan biznis (bar ne za masovno tržište)
A sto mislis kako je onda napraviti igru za PC :)
Za PC imas samo dvije platforme: NVidia i AMD. Za performanse imas razne opcije u samoj igri...
Jel imaju igre na Androidu: low/medium/high/ultra-high quality settingse?
Nije to problem Androida nego proizvođača uređaja. Isti bi kaos bio da se iOS može stavit na sve te uređaje. :)
Ali se ne moze staviti. Zato to i je problem samog OS-a.
Kako je samo html5 developerima?
Vise browsera i njihovih verzija, uredaja, OS-eva, rezolucija, bez dovrsenog standarda...
Pa i je. Dobra je stvar sto kod HTML-a mozes sam odrediti rezulociju, a oni s vecom rezolucijom mogu smanjiti prozor. Kod mobitela ne mozes reci da se aplikacija izvrsava samo na sredini ekrana.
Da je samo reza u pitanju ne bi ovi trebali toliko uredaja, vec puno manje... Ostali faktori su puno znacajniji.
A sto mislis kako je onda napraviti igru za PC :)
Za PC imas samo dvije platforme: NVidia i AMD. Za performanse imas razne opcije u samoj igri...
Jel imaju igre na Androidu: low/medium/high/ultra-high quality settingse?
U zadnje vrijeme ih sve više može podešavati ovakve sitnice. Naravno, više manje tu su samo bazne postavke low/high, ali počinje se uvodit i to.
Kod mene u firmi testiramo na 10 Androida i opet mi klijent javi da na njegovom Samsung GS2 aplikacija ne radi kak spada. A pogodi, na testnom SGS2 radi kak treba
Konkretan primjer nema veze sa fragmentacijom platforme, nego sa neispravnim uredjajem, losom instalacijom, nedostatkom nekeog dependencyija i nemojmo zaboraviti da najcesci i najveci problem u IT-u se nalazi izmedju stolice i tipkovnice.
Ispravnost uredaja je druga vrsta rasprave jer ne znam sto podrazumijevas pod "ispravan" uredaj. Da na njemu radi 100 od 100 instaliranih aplikacija ili 95/100? Isto tako losa instalacija? Instalacija je instalacija i developer nema veze s time. Posaljes klijentu .apk i on ga preuzme, OS ga instalira. Ako je OS "lose" instalirao aplikaciju onda to OS mora prijaviti korisniku tako da pokaze obavijest.
Problem developera uvijek postoji, ali tu je prije problem u samom OS-u. Ako aplikacija pisana za iOS radi savrseno na 4 generacije uredaja, zasto ne bi radila savrseno nativna Android aplikacija na svim Android uredajima? Zasto? @Drazen je dobro napisao zasto
Treba u appse ubacit minimum system requirements i gotova prica.
"Pakao"
Kao da čitam index naslove.
"Pakao"
Kao da čitam index naslove.
I komentatore, i komentatore
Inače, Dražen je dobro analizirao. Radi se o neiskustvu Googlea s OS-ovima i lošem putu koji je Google odabrao. Zbog loših odluka imaju problema s malwareom, lošim aplikacijama u trgovini i hardverskim platformama koje su toliko različite da mogu stvarati probleme. Android tableti su razočaravajuće riješeni (barem do sada). Tako da, prava je sreća da je otvorenost u jednom dijelu nadoknadila loše strane, ali i da su uređaji jeftini pa se dobro prodaju. Apple nesumnjivo, ali i Microsoft ima znatno bolje odabran put.
Za PC imas samo dvije platforme: NVidia i AMD. Za performanse imas razne opcije u samoj igri...
Reci to ID-u i njihovim mukama sa AMD driverima. Nemas pojma koliko su graficki driveri bugoviti dok ne pokusas nesto pametnije s njima izvesti, i jos ih ima tona razlicitih verzija.
Upravo ti mogucnost tweakanja postavki PC igara proizlazi iz cinjenice da se PC hardver moze naci u previse razlicitih kombinacija, i developeri jednostano ne mogu pokriti sve slucajeve pa dio tog posla prebacuju na korisnika (ono, podesi si da bude primjereno tvom hardveru).
Reci to ID-u i njihovim mukama sa AMD driverima...
Nadam se da ne mislis na openGL drivere?!
Nadam se da ne mislis na openGL drivere?!
Zasto? Iako su DX driveri puno kvalitetniji, nisu ni oni bas bezgresni svetci.
Nadam se da ne mislis na openGL drivere?!
Zasto? Iako su DX driveri puno kvalitetniji, nisu ni oni bas bezgresni svetci.
Zato što ATI (sada AMD) već skoro dvadeset godina nije u stanju napraviti OpenGL drivere kako spada, uvijek se javljaju neki problemi, nepotpune implementacije, artefakti u igrama, ovo... ono...
Fakat u Android igre trebaju uvesti podešavanje rezolucije, antialiasinga, sjena, refleksija i ostalih điđa. Ionako je sam OS za tweakanje, ne opterećuju se previše sa jednostavnošću i "it just works" mantrom - onda zašto ne?
Fakat u Android igre trebaju uvesti podešavanje rezolucije, antialiasinga, sjena, refleksija i ostalih điđa. Ionako je sam OS za tweakanje, ne opterećuju se previše sa jednostavnošću i "it just works" mantrom - onda zašto ne?
GTA III možeštweakati. :D
Hmm, možda već spomenuto, no fragmentacija i problemi? Ne znam kolika je to moguće nepoznanica za bilo kojeg PC usera (Apple već ima svoju cestu jednog ekosistema davno određenu, pa im isto tako ide dobro), i dan danas je još živa platforma... Hmm, a osim Google-a, i Microsoft će se uskoro naći u sličnome (Windows 8 je planiran za regularne PCeve, sa ekranima za dodir što u ranijim verzijama nije bilo toliko određeno, već kao dodatak, tableti sa PC like procevima, i još k tome ARM uređaji, bilo da je tablet, a neće sigurno ni zaobići manju mobilnu elitu...).
Pristupačnost i brzi razvoj hardvera za Android je upravo učinio to što i MSu sad daje mogućnost da radi sa takvim kakvim već softverom zvanim Windows, mogućnost da radi koherentniju platformu. Zar itko misli da je mobilnom uređaju zvan pametni telefon uistinu potreban quad core procesor? Iz osobna iskustva iz viđenog ne (razlog više da zasad zadnji trenutno dostupni google OS, ICS, sasvim solidno radi na Samsung Galaxy jedinici, u svojoj čistoj varijanti, u svakom slučaju ne zahvaljujći Samsungu, nego vrijednim developerima, hvala vam) xD
cheers,
folks
...
A sto sam ja rekao?
...
A sto sam ja rekao?
Ali to nema nikakve veze sa temom. API za igre na PC-u je DirectX, a tko pokusava koristiti nesto drugo sam si je kriv. Npr. isto tako mozes koristiti Mono na MacOS-u, i onda pricati kako je Apple losa platforma za programiranje jer je Mono na OSX-u pun bugova (samo navodim kao primjer, pojma nemam koliko stvarno ima bugova)...
Kako je samo html5 developerima?
Vise browsera i njihovih verzija, uredaja, OS-eva, rezolucija, bez dovrsenog standarda...
A sto mislis kako je onda napraviti igru za PC :)
Naspram Androida? Puno lakše... I platforma i alati za razvoj softvera u svenu zreliji...