Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj veličini

poruka: 33
|
čitano: 6.417
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj veličini".
16 godina
offline
Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj veličini

Hm, a što sa tim vakuumskim cijevima na nevremenu, promjeni vanjske temperature i tlaka, ili mehaničkim oštećenjima i prenaprezanjima koja možda nisu vidljiva, ali pri 1200 kmh dođu do faze da kolabiraju? Zašto dakle Musk forsira baš hyperloop, a ne sudjeluje u radu na maglevima koji su već negdje i u upotrebi? Zašto USA nema ni jedan TGV?

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Moj PC  
7 1 hvala 2
16 godina
neaktivan
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
overhaul kaže...

Hm, a što sa tim vakuumskim cijevima na nevremenu, promjeni vanjske temperature i tlaka, ili mehaničkim oštećenjima i prenaprezanjima koja možda nisu vidljiva, ali pri 1200 kmh dođu do faze da kolabiraju? Zašto dakle Musk forsira baš hyperloop, a ne sudjeluje u radu na maglevima koji su već negdje i u upotrebi? Zašto USA nema ni jedan TGV?

"Dear Mr. President: The canal system of this country is being threatened by a new form of transportation known as 'railroads' . As you may well know, Mr. President, 'railroad' carriages are pulled at the enormous speed of 15 miles per hour by 'engines' which, in addition to endangering life and limb of passengers, roar and snort their way through the countryside, setting fire to crops, scaring the livestock and frightening women and children. The Almighty certainly never intended that people should travel at such breakneck speed."

 

"Rail travel at high speed is not possible because passengers, unable to breathe, would die of asphyxia."

 

Zbog ovoga, očito ne pratiš najnovije tehnološke napretke. Putovanje željeznicom je skoro pa nemoguće, protuprirodno i svetogrdno. Šta da se sudare dva vlaka ili da zbog toplinskog širenja pukne šina i vlak izleti s tračnica?

14 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič

Zašto bi se gurao tamo gdje ga ne treba? Čovjek je našao svoju nišu. Ako vakuumski vlakovi zažive to će biti daleko važnije od magleva.
Promjenu vanjske temperature će morati riješiti nekako, to je veliki problem. Nevrijeme nije neki izazov, kao niti naprezanja, jer postoje standardi i tolerancije. Neće pustiti kapsulu tom brzinom "napamet". Inače, ja sam se još prije 10-15 godina pitao zašto nitko nije napravio vakuumski vlak i najveći problem koji mi je pao na pamet jest izloženost terorističkim napadima/sabotaži.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
Zato jer ameri vlak koriste za teret a ne za ljudi, premda imaju i putnicke vlakove, ameri koriste aute i avione masovno.
*** nisam ovlašten da dajem potpis ***
Moj PC  
4 0 hvala 0
15 godina
offline
Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj veličini

Jel se to meni učinilo ili oni protjeraše prazna kolica po tračnicama?

 
4 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
miller1985 kaže...
Zato jer ameri vlak koriste za teret a ne za ljudi, premda imaju i putnicke vlakove, ameri koriste aute i avione masovno.

 Pa kužiš, ne zanima ih željeznica za putnički prijevoz, a trebao bi hyperloop? Sad mi tu kolege forumaši ironiziraju, a pričamo o tome da on ima u planu voziti xx ljudi brzinom od 1200 kilometara na sat kroz vakuumirane cijevi na duljini od više stotina i tisuća kilometara (danas ne postoji tako velik vakuumirani sistem), dok istovremeno još nisu niti "običnu" brzu putničku željeznicu uveli niti usavršili. I to on bi si spojio svoje urede sa svojim tvornicama, dakle ono los angeles sa san franciscom - dio amerike koji je izuzetno trustan glede seizmičke aktivnosti. Pa tamo se na toj udaljenosti tlo doslovno miče i razdvaja i kad i nema potresa. Kako bi hyperloop izdržao bez da popusti vakuum?
Pa nisam jedini koji se počešao po glavi i promislio da je malo teže takav sistem izorganizirati a da bude isplativiji od onoga što radi japan, kina, europa. 


https://www.theguardian.com/commentisfree/2013/aug/16/elon-musk-hyperloop-going-nowhere
Kažu da amerika već sada dobrano podplaćena u održavanju postojeće infrastrukture, da su im mostovi, tračnice i mnoge autoceste u prilično lošem stanju, a sad bi trebali financirati još i kompletno novi nepoznati sistem. Japanski i europski stručnjaci su amerikancima izračunali da bi im za infrastrukturu TGV-ova iliti "bullet train" kako oni zovu, trebalo 64 milijarde dolara. Elon Musk iz one stvari izvlači cifru da on to može za 6 milijardi. Kak? Toliku infrastrukturu nemože izraditi nikakva tesla factory. TO mora imati tisuće podizvođača, kao i tgv projektiran od poznatih proizvođača. Plus, tgv moće ponijeti sve i svakakve vrste tereta. Što može hyperloop i cijevi? Nitko nezna.
Jedino što radi ove predstave. Zašto kažem predstave?  Pa jel ovo "full scale test"? Evo vam trenutak istine na njihovom videu:

Gurnuli su kroz cijev mala kolica brzinom od 70 milja na sat kroz 500 metara. Dakle ne kapsulu, kolica. Doslovno drndaju kolica kroz cijev. Rollercoaster. Ali tvrde da su na trenutak lebdjela. Sve tvrdnje su isključivo njihove. 
Interni test bez gostiju. Neznam, ja bih barem, ono bubnuo 100 milja na sat, da bolje zvuči.

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 1:39 (overhaul).
15 godina
neaktivan
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
overhaul kaže...
miller1985 kaže...
Zato jer ameri vlak koriste za teret a ne za ljudi, premda imaju i putnicke vlakove, ameri koriste aute i avione masovno.

 Pa kužiš, ne zanima ih željeznica za putnički prijevoz, a trebao bi hyperloop? Sad mi tu kolege forumaši ironiziraju, a pričamo o tome da on ima u planu voziti xx ljudi brzinom od 1200 kilometara na sat kroz vakuumirane cijevi na duljini od više stotina i tisuća kilometara (danas ne postoji tako velik vakuumirani sistem), dok istovremeno još nisu niti "običnu" brzu putničku željeznicu uveli niti usavršili. I to on bi si spojio svoje urede sa svojim tvornicama, dakle ono los angeles sa san franciscom - dio amerike koji je izuzetno trustan glede seizmičke aktivnosti. Pa tamo se na toj udaljenosti tlo doslovno miče i razdvaja i kad i nema potresa. Kako bi hyperloop izdržao bez da popusti vakuum?
Pa nisam jedini koji se počešao po glavi i promislio da je malo teže takav sistem izorganizirati a da bude isplativiji od onoga što radi japan, kina, europa. 


https://www.theguardian.com/commentisfree/2013/aug/16/elon-musk-hyperloop-going-nowhere
Kažu da amerika već sada dobrano podplaćena u održavanju postojeće infrastrukture, da su im mostovi, tračnice i mnoge autoceste u prilično lošem stanju, a sad bi trebali financirati još i kompletno novi nepoznati sistem. Japanski i europski stručnjaci su amerikancima izračunali da bi im za infrastrukturu TGV-ova iliti "bullet train" kako oni zovu, trebalo 64 milijarde dolara. Elon Musk iz one stvari izvlači cifru da on to može za 6 milijardi. Kak? Toliku infrastrukturu nemože izraditi nikakva tesla factory. TO mora imati tisuće podizvođača, kao i tgv projektiran od poznatih proizvođača. Plus, tgv moće ponijeti sve i svakakve vrste tereta. Što može hyperloop i cijevi? Nitko nezna.
Jedino što radi ove predstave. Zašto kažem predstave?  Pa jel ovo "full scale test"? Evo vam trenutak istine na njihovom videu:

Gurnuli su kroz cijev mala kolica brzinom od 70 milja na sat kroz 500 metara. Dakle ne kapsulu, kolica. Doslovno drndaju kolica kroz cijev. Rollercoaster. Ali tvrde da su na trenutak lebdjela. Sve tvrdnje su isključivo njihove. 
Interni test bez gostiju. Neznam, ja bih barem, ono bubnuo 100 milja na sat, da bolje zvuči.

 Uredu je da propituješ, možeš biti i skeptičan, ali daj ljudima malo vjere! Napredovali smo drastično u zadnjih stotinjak godina i mnoge stvari koje su se nekad činile nemogućima sada se čini kao da su tu oduvijek. Ja vjerujem da će se sve prepreke koje danas vidiš u razvoju hyperloopa riješiti prije ili kasnije. Najveći problem koji ja vidim su financije i isplativost cijelog koncepta.Ali ako se utuce dovoljno novaca mogao bi hyperloop zaživit jako brzo.

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
Mislim da će najveći problem biti ako nema prozora. Nitko se neće rado voziti u kapsuli iz koje ne vidi van. I u Apollo misiji su morali naknadno ugrađivati prozore koji nisu bili predviđeni.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
Visak kaže...
Mislim da će najveći problem biti ako nema prozora. Nitko se neće rado voziti u kapsuli iz koje ne vidi van. I u Apollo misiji su morali naknadno ugrađivati prozore koji nisu bili predviđeni.

11 godina
offline
Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj veličini

U Kini maglev vlak prevozi putnike već 13 godina najvećom brzinom od 431 km/h, a oni se hvale da su kolica protjerali kroz cjev dugu 500 m brzinom od 113 km/h. A hyperloop bi trebao voziti 1200 km/h. Samo 10x brže. A i cjev bi trebala bit malo duža.

 

I da su imali ubrzanje od 2g? Kao da su putnici astronauti, pa jedva čekaju da im se isprevrče želudac.

Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 15:19 (markoBT).
 
1 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
markoBT kaže...

U Kini maglev vlak prevozi putnike već 13 godina najvećom brzinom od 431 km/h, a oni se hvale da su kolica protjerali kroz cjev dugu 500 m brzinom od 113 km/h. A hyperloop bi trebao voziti 1200 km/h. Samo 10x brže. A i cjev bi trebala bit malo duža.

 

I da su imali ubrzanje od 2g? Kao da su putnici astronauti, pa jedva čekaju da im se isprevrče želudac.

 Pa ako nisi znao kad se nešto još razvija testiraju se razni scenariji, maksimumi, minimumi i slično. 113 km/h je sasvim solidan rezultat za prvi test, treba se vidjeti kako ubrzava, usporava i održava brzinu, a onda se to sve pomalo gura dalje. Kao da od prototipa novog auta očekuješ da odmah ide 300 na prvom testu. Malo morgen. Pa zamisli da nešto otkaže i pogine vozač. Ne znam kako su ljudi postalo tako nestrpljivi i da ne mogu pričekati nekoliko godina da se razvije nova tehnologija, svi sve očekuju sutra. Pa ima nekoliko tvrtki koje su napravile maglev vlakove i sad se očekuje da sljedeća firma odmah na prvom testu obori rekorde konkurenata, i pazi, još u vakumu što nitko drugi nije testirao nikada.

 

Posebno zato mi se ne sviđa kad se svako malo objavljuju ovakvi rezultati umjesto da su obavili još koji test, možda malo unaprijedili tehniku i slično pa onda se objavi neki veliki skok.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
16 godina
neaktivan
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
markoBT kaže...

U Kini maglev vlak prevozi putnike već 13 godina najvećom brzinom od 431 km/h, a oni se hvale da su kolica protjerali kroz cjev dugu 500 m brzinom od 113 km/h. A hyperloop bi trebao voziti 1200 km/h. Samo 10x brže. A i cjev bi trebala bit malo duža.

 

I da su imali ubrzanje od 2g? Kao da su putnici astronauti, pa jedva čekaju da im se isprevrče želudac.

 U doba gdje nekoliko stotina ljudi naguranih u metalnoj kutiji teškoj 500 tona, na visini od 5-10km putuje brzinom od 900km/h mi imamo ovakve komentare mogu tek zamisliti kako je bilo braći Wright nakon njihovog pokusnog leta. Hahah, 3m visine, hahaha 50m udaljenosti, tja pa nije čovjek ptica....

16 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
desh kaže...

 Uredu je da propituješ, možeš biti i skeptičan, ali daj ljudima malo vjere! Napredovali smo drastično u zadnjih stotinjak godina i mnoge stvari koje su se nekad činile nemogućima sada se čini kao da su tu oduvijek. Ja vjerujem da će se sve prepreke koje danas vidiš u razvoju hyperloopa riješiti prije ili kasnije. Najveći problem koji ja vidim su financije i isplativost cijelog koncepta.Ali ako se utuce dovoljno novaca mogao bi hyperloop zaživit jako brzo.

 Hm, pa ne komentiram misu zadušnicu kardinala vinka puljića, nego stvari koje su vrlo dokazive i provjerljive. Ovo je ono neki IT portal - dakle tehnologija je sastavni dio u samom imenu, nije vjera u imenu. Jeste li vi uopće gledali objašnjenja i eksperimentalne ovog fizičara u videu? Ili barem myth bustere? širenje metala na temperaturnim razlikama u području između Los Angelesa i San francisca? 300 metara razilaženja. Naravno pruge i mostovi to imaju, i sve se o tome zna, ali oni imaju otvorene raspore, hyperloop to nemože imati. Nema u planu na 600km nikakvih otvora, prozora, stanica. Dali vi uopće razmišljate o temi ili samo vjerujete PR-u (uzgred budi rečeno PR voditelj ima najvišu plaću u hyperloopu - pola milijuna dolara, upravo da bi radio ovakve prezentacije koje se ne propituju). Zamislite čuvati 600 km cijevi. Jedan snajperski hitac u te cijevi oslobađa pritisak atmosfere (10 tona po kvadratnom metru) u cijevi koji se širi brzinom zvuka (jer zraku nema prepreke u tom vakuumu). Jednim hicem dakle raspada se čitav hyperloop u kaskadnom procesu i ubija sve koji se trenutno nalaze u kapsulama cijevima. Sve vam je u videu. Ne treba vjerovati, nego treba učiti.

JozoBozo121 kaže...
markoBT kaže...

U Kini maglev vlak prevozi putnike već 13 godina najvećom brzinom od 431 km/h, a oni se hvale da su kolica protjerali kroz cjev dugu 500 m brzinom od 113 km/h. A hyperloop bi trebao voziti 1200 km/h. Samo 10x brže. A i cjev bi trebala bit malo duža.

 

I da su imali ubrzanje od 2g? Kao da su putnici astronauti, pa jedva čekaju da im se isprevrče želudac.

 Pa ako nisi znao kad se nešto još razvija testiraju se razni scenariji, maksimumi, minimumi i slično. 113 km/h je sasvim solidan rezultat za prvi test, treba se vidjeti kako ubrzava, usporava i održava brzinu, a onda se to sve pomalo gura dalje. Kao da od prototipa novog auta očekuješ da odmah ide 300 na prvom testu. Malo morgen. Pa zamisli da nešto otkaže i pogine vozač. Ne znam kako su ljudi postalo tako nestrpljivi i da ne mogu pričekati nekoliko godina da se razvije nova tehnologija, svi sve očekuju sutra. Pa ima nekoliko tvrtki koje su napravile maglev vlakove i sad se očekuje da sljedeća firma odmah na prvom testu obori rekorde konkurenata, i pazi, još u vakumu što nitko drugi nije testirao nikada.

 

Posebno zato mi se ne sviđa kad se svako malo objavljuju ovakvi rezultati umjesto da su obavili još koji test, možda malo unaprijedili tehniku i slično pa onda se objavi neki veliki skok.

 Pa ovo je maglev i to vrlo jadan. Mala lagana kolica koja su lebdjela (navodno) 5 sekundi. Nikakva nova revolucionarna šokantna tehnologija. 
Već sam napisao. Japanci, Kinezi i Europljani ih imaju odavno. Evo ovo je stari dokumentarac. 

BlackDog22 kaže...
markoBT kaže...

U Kini maglev vlak prevozi putnike već 13 godina najvećom brzinom od 431 km/h, a oni se hvale da su kolica protjerali kroz cjev dugu 500 m brzinom od 113 km/h. A hyperloop bi trebao voziti 1200 km/h. Samo 10x brže. A i cjev bi trebala bit malo duža.

 

I da su imali ubrzanje od 2g? Kao da su putnici astronauti, pa jedva čekaju da im se isprevrče želudac.

 U doba gdje nekoliko stotina ljudi naguranih u metalnoj kutiji teškoj 500 tona, na visini od 5-10km putuje brzinom od 900km/h mi imamo ovakve komentare mogu tek zamisliti kako je bilo braći Wright nakon njihovog pokusnog leta. Hahah, 3m visine, hahaha 50m udaljenosti, tja pa nije čovjek ptica....

 Nemoj te bajke o ravnoj zemlji i legende o jabukama koje padaju na glavu na ovakvom portalu. Ima ovdje ljudi koji su završili tehničkih struka. Avion je nešto posve drugo od 600km vakuuma okruženog atmosferom tlaka 1 bar. Oni koji su se rugali avionima nisu imali najmanjeg pojma o fizici, i povrg toga, već su tada letjeli baloni sa popriličnom težinom tereta. Ovo kritiziraju fizičari, ne dokone tetke na placu. 
Bajdvej, lijep primjer koliko slijepo gledamo u zapadnu propagandu (uključujući i muska i tu braću wright) je to da je hrvatski inžinjer D. Schwarz, još 1896. konstruirao prvi funkcionalan zračni brod krute konstrukcije, dakle desetak godina prije leta braće wright. Naravno da za njega neznamo. Jer nije imao PR managera na plaći od pola milijuna dolara, i ekipu koja je pometala 10 monitora i pola sata odbrojava sanjkanje kolica od 5 sekundi a potom pola sata slavi i drži govore. 

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 18:00 (overhaul).
11 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
BlackDog22 kaže...
markoBT kaže...

U Kini maglev vlak prevozi putnike već 13 godina najvećom brzinom od 431 km/h, a oni se hvale da su kolica protjerali kroz cjev dugu 500 m brzinom od 113 km/h. A hyperloop bi trebao voziti 1200 km/h. Samo 10x brže. A i cjev bi trebala bit malo duža.

 

I da su imali ubrzanje od 2g? Kao da su putnici astronauti, pa jedva čekaju da im se isprevrče želudac.

 U doba gdje nekoliko stotina ljudi naguranih u metalnoj kutiji teškoj 500 tona, na visini od 5-10km putuje brzinom od 900km/h mi imamo ovakve komentare mogu tek zamisliti kako je bilo braći Wright nakon njihovog pokusnog leta. Hahah, 3m visine, hahaha 50m udaljenosti, tja pa nije čovjek ptica....

Kad su braća Wright letjela na 3 m visine nitko nije letio na 3000 m visine, a danas se ljudi voze vlakom i 600 km/h (lebdeći na magnetnom jastuku) i nije nikakav uspjeh to isto učinit (bez putnika) sa 113 km/h.

Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 18:00 (markoBT).
16 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
markoBT kaže...
BlackDog22 kaže...
markoBT kaže...

U Kini maglev vlak prevozi putnike već 13 godina najvećom brzinom od 431 km/h, a oni se hvale da su kolica protjerali kroz cjev dugu 500 m brzinom od 113 km/h. A hyperloop bi trebao voziti 1200 km/h. Samo 10x brže. A i cjev bi trebala bit malo duža.

 

I da su imali ubrzanje od 2g? Kao da su putnici astronauti, pa jedva čekaju da im se isprevrče želudac.

 U doba gdje nekoliko stotina ljudi naguranih u metalnoj kutiji teškoj 500 tona, na visini od 5-10km putuje brzinom od 900km/h mi imamo ovakve komentare mogu tek zamisliti kako je bilo braći Wright nakon njihovog pokusnog leta. Hahah, 3m visine, hahaha 50m udaljenosti, tja pa nije čovjek ptica....

Kad su braća Wright letjela na 3 m visine nitko nije letio na 3000 m visine, a danas se ljudi voze vlakom i 600 km/h (lebdeći na magnetnom jastuku) i nije nikakav uspjeh to isto učinit (bez putnika) sa 113 km/h.

 Tako je, dobra usporedba. I kad su počeli sa prvim letovima nisu bili usamljeni niti su im inžinjeri tvrdili da je to nemoguće, dapače - bila je u pitanju utrka tko će prije poletjeti, dakle legende o tome kako je netko rekao da je let nemoguć su novinarski citati raznih "autoriteta" toga doba kao što i danas imamo gomilu stručnjaka koji znaju da je svijet star 4000 godina. Dapače, već sam rekao - Wright brothers i njihov let su isforsirani kao usamljeni i prvi jer je na djelu bila propaganda (konkurencija nije zvala sve novinare i ekipu filmskih snimatelja), slično kao danas muskov "revolucionarni" maglev. 
http://www.businessinsider.com/wright-brothers-not-first-in-flight-2013-12 Spominjao sam već u prošlom postu da je cepelin razvijen ranije, a baloni još prije njega.

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
15 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
Visak kaže...
Mislim da će najveći problem biti ako nema prozora. Nitko se neće rado voziti u kapsuli iz koje ne vidi van. I u Apollo misiji su morali naknadno ugrađivati prozore koji nisu bili predviđeni.

 podmorničari će glasati za tebe na sljedećim izborima 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
16 godina
moderator
offline
Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj veličini

Slažem se s Overhaulom u svemu. Ova sva priča s Hyperloopom je pretvaranje da ne postoje realni inženjerski problemi koji za sada nisu uopće riješeni da bi se uopće moglo razmišljati o praktičnoj primjeni ovoga u stvarnim skalama kako je najavljeno. 

 

1) Skupljanje/rastezanje materijala vakuumske cijevi ovisno o vanjskim temperaturama dovodi u pitanje uopću praktičnu mogućnost pravljenja ovakvih linija na imalo većim razdaljinama od kilometra ili dva. Naime, lokacije HL stanica na nekoliko stotina kilometara udaljeosti bi se morale pomicati nekoliko stotina metara, kao i nosači cijevi jer rješenja iz željezničkog prometa za skupljanje/širenje tračnica - razmak između tračnica, ovdje zbog imperativa održanja vakuuma nije moguće ponoviti. 

 

2) Neriješen problem potencijalno katastrofalnog proboja integriteta vakuumske cijevi iz bilo kojeg razloga za sada čini HL (ako zanemarimo 1) pogodnim isključivo za teretni transport, a i to je upitno.

 

3) Utovar/istovar/evakuacija iz kapsula i cijevi čini se bizarno zakompliciran za nešto što bi trebalo biti masovno korišteno poput tramvaja ili podzemne.

 

4) Energetske potrebe sustava (napajanje samo iz pratećih solarnih kolektora) čine se već sada daleko od predviđenih.

 

Za sada nakon barem dva kruga natjecanja i prototipova, imamo nešto što ni izbliza ne ide brzinama koje su najavljene u vakuumu koji je najavljen na dužinama linija koje su najavljene. 

 

Ovo je kao da netko zagovara raketu za put na Mars, a kao "proof of concept" ispali bocu Cole 30 metara u zrak ili eventualno protugradnu raketu i kaže - "Evo, stvar u principu funkcionira". 

 

 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 19:28 (Drago).
 
4 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
Ajar kaže...
Visak kaže...
Mislim da će najveći problem biti ako nema prozora. Nitko se neće rado voziti u kapsuli iz koje ne vidi van. I u Apollo misiji su morali naknadno ugrađivati prozore koji nisu bili predviđeni.

 podmorničari će glasati za tebe na sljedećim izborima 

 Ha dobro, prvo Apollo je morao imati prozore zbog spuštanja na mjesec, i redundancije-ručne kontrole. Imamo i rudare koji se dizalima satima spuštaju u najdublja okna. Ali ni vojska u podmornicama ni radnici u rudnicima nisu standardni putnik nepripremljen na ono što ga čeka.

Drago kaže...

Slažem se s Overhaulom u svemu. Ova sva priča s Hyperloopom je pretvaranje da ne postoje realni inženjerski problemi koji za sada nisu uopće riješeni da bi se uopće moglo razmišljati o praktičnoj primjeni ovoga u stvarnim skalama kako je najavljeno. 

 

 

Ovo je kao da netko zagovara raketu za put na Mars, a kao "proof of concept" ispali bocu Cole 30 metara u zrak ili eventualno protugradnu raketu i kaže - "Evo, stvar u principu funkcionira". 

 

 

 Da, eto to je kritičko i konstruktivno razmišljanje i nadopuna mojih promišljanja o problemu i koncepciji hyperloopa kakvo bi bilo lijepo češće čitati na komentarima za ostale vijesti na ovom forumu (ok, ima izvrsnih komentara na rubrici znanost i tehnologija), jer slijepu "podršku i vjeru" kultu ličnosti čitam dovoljno po političkim glasilima. Nije stvar pljuvanja radi pljuvanja. Nisam vidio nikoga ovdje da pljuje npr SpaceX ateriranje prvog stupnja rakete nosača.
Bajdvej, niste primjetili da sam Elon Musk ne prisustvuje ni jednoj prezentaciji i ogradio se od svega?
Naravno trenutni CEO voli da se spominje Musk zbog imagea, ali situacija u toj firmi prilično zaudara na dimnu zavjesu:
https://www.wired.com/2016/07/hyperloop-lawsuit-brogan-bambrogan-shervin-pishevar/
http://www.cnbc.com/2016/07/12/hyperloop-one-co-founder-paid-his-girlfriend-400k-for-pr-work-lawsuit-alleges.html

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 20:39 (overhaul).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič

Problem 1. 

https://www.youtube.com/watch?v=0a07B7cc_dk

 

Problem 2. 

Potencialno katastrofalne posljedice postoje u svim oblicima prijevoza, avioni padaju, brodvi tonu, autobusi/auti se razbijaju. Ljudi su ginuli, ginu još i danas, ginut će i ubuduće, no i dalje brodovi plove, avioni lete, a automobili voze. Problem nije u tome da li može doći do katastrofalnog kvara pri kojem će ljudi poginuti nego da li će kvarovi biti u toj mjeri česti da će biti ekonomski neisplativi. Da, ljudski život ima cijenu. Ako problemi budu takvi da nesreća ne opravda ekonomsku isplativost, ljudi se neće voziti, ako bude suprotno, vozit će. Nitko normalan danas ne razmišlja o obustavi avio prijevoza jer tu i tamo neki avion padne, a svi putnici poginu. Ili ako se neki autobus zapali ili ako neki vlak izleti iz tračnica.

 

Problem 3.

Pošto ne postoji ni približno nikakvo rješenje koje bi predstavljalo upotrebljiv koncept ne znam odakle te informacije i predviđanja da će ukrcaj i isrkcaj biti komplicirani. Možda bude sve jednostavno kao na ovoj razradi: http://dev.sergeroux.com/portfolio/hyperloop-passenger-station/. 

 

Problem 4.

http://sunmetrix.com/is-elon-musks-hyperloop-a-hype-when-it-comes-to-solar-energy-use/

 

"Ovo je kao da netko zagovara raketu za put na Mars, a kao "proof of concept" ispali bocu Cole 30 metara u zrak ili eventualno protugradnu raketu i kaže - "Evo, stvar u principu funkcionira"." Recimo kao Wernher von Braun?

15 godina
neaktivan
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
overhaul kaže...
desh kaže...

 Uredu je da propituješ, možeš biti i skeptičan, ali daj ljudima malo vjere

 Nisam mislio na religiju nego na vjeru u ljudsku domišljatost i pamet. 

Pogledao sam taj video kad se zadnji put raspravljalo o HL na ovom forumu. Primjedbe i prepreke tamo istaknute su problemi koje treba riješiti, ne kažem da će biti jednostavno, ali nije neriješivo. Zašto recimo ne bi vanjskim plaštom zaštitili cijev u kojoj je podtlak i ujedno održavali stalnu temperaturu unutrašnjosti da se minimalizira skupljanje i rastezanje materijala. Nešto slično kao recimo na LNG brodovima sa membranama. 

Opet da ponovim, svjestan sam da postoji mnoštvo problema koje treba riješiti da bi hyperloop postao komercijalan, a ne samo dobra ideja 

i u tome se slažem s tobom. Za razliku od tebe sam optimističan i nikakav PR ne utječe na to. Neznam, možda jer je ideja izašla iz Muskove glave imam nekakav osjećaj da bi to moglo proradit. 

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.
16 godina
moderator
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič

BlackDog:

 

1) To uopće nije konkretno rješenje problema Hyperloopa nego općenita priča o termalnoj ekspanziji. Upravo tračnice s početka na prugama koje su čitave vijugave demantiraju ovaj "nonšalantan" pristup za taj "well known problem". Segmenti cijevi su dugački više desetaka metara, kao i tračnice i na tim duljinama već na pojedinačnom segmentu počinju se na prstenima javljati uočljivi problemi. 

 

2) Ponovo ne govoriš o konkretnom problemu, nego općenito o problemima transporta ljudi i ponovo, nema veze s konkretnim problemom hyperloopa.

Ti u avionu možeš doživjeti i preživjeti rapidnu dekompresiju i gubitak motora i razne strukturalne otkaze; vlak može stati, pa i izletjeti i ne moraju svi poginuti itd., ali u HL kapsuli koja prometuje na gotovo 0 atmosfera tlaka, nagla kompresija atmosferskog tlaka stvara udarni val nalik onome atomske bombe koji možeš preživjeti jedino u tenku. 

 

3) Napisao sam ukrcaj/iskrcaj/evakuacija - s obzirom da postoji nekoliko modela/ideja kako bi to trebalo izgledati (ukrcaj i iskrcaj - za evakuaciju nitko nema pojma kako to izvesti bez švasanja cijevi na mjestu havarije) - jasno je da ideje o brzom prometovanju između dvaju točaka imalo većeg broja ljudi ne dolaze u obzir jer nema klasičnih željezničkih stanica niti koncepta dugog vlaka - veliki broj kapsula/"vagona" zbog sigurnosnih i tehničkih razloga. 

 

4) Ne znam što si s ovim zadnjim točno htio reći? Niti je Werner von Braun došao na Mars, niti su ljudi uopće stupili na Mars, niti je Verner von Braun demonstrirao let rakete na Mars bocom Cole ili protugradnom raketom. 

 

Ako je trebala biti neka ironija, nije baš da je uspješna. 

 

 

 

 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 21:43 (Drago).
16 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
BlackDog22 kaže...

Problem 1. 

https://www.youtube.com/watch?v=0a07B7cc_dk

 

Problem 2. 

Potencialno katastrofalne posljedice postoje u svim oblicima prijevoza, avioni padaju, brodvi tonu, autobusi/auti se razbijaju. Ljudi su ginuli, ginu još i danas, ginut će i ubuduće, no i dalje brodovi plove, avioni lete, a automobili voze. Problem nije u tome da li može doći do katastrofalnog kvara pri kojem će ljudi poginuti nego da li će kvarovi biti u toj mjeri česti da će biti ekonomski neisplativi. Da, ljudski život ima cijenu. Ako problemi budu takvi da nesreća ne opravda ekonomsku isplativost, ljudi se neće voziti, ako bude suprotno, vozit će. Nitko normalan danas ne razmišlja o obustavi avio prijevoza jer tu i tamo neki avion padne, a svi putnici poginu. Ili ako se neki autobus zapali ili ako neki vlak izleti iz tračnica.

 

Problem 3.

Pošto ne postoji ni približno nikakvo rješenje koje bi predstavljalo upotrebljiv koncept ne znam odakle te informacije i predviđanja da će ukrcaj i isrkcaj biti komplicirani. Možda bude sve jednostavno kao na ovoj razradi: http://dev.sergeroux.com/portfolio/hyperloop-passenger-station/. 

 

Problem 4.

http://sunmetrix.com/is-elon-musks-hyperloop-a-hype-when-it-comes-to-solar-energy-use/

 

"Ovo je kao da netko zagovara raketu za put na Mars, a kao "proof of concept" ispali bocu Cole 30 metara u zrak ili eventualno protugradnu raketu i kaže - "Evo, stvar u principu funkcionira"." Recimo kao Wernher von Braun?

1. Zezaš? 600 km će se pigati kao mali luk ili opruga da održe vakuum? Lijepo se netko sjetio, ali makro skale funkcioniraju bitno drugačije: dio putanje od tih stotina kilometara je mjestimično hladniji, dio topliji, na neki dio utječe manji tlak, na neki naprezanje samog tla koje diše pod temperaturom, dapače gornji dio cijevi će biti bitno topliji od donjeg ma kako ga ofarbali, a to izaziva strukturalne deformacije na profilu. 
2. tebi nije jasno da to nije usporedivo? Ako ova cijev popusti na jednom mjestu, komplet, čitav desetke milijardi dolara vrijedan koncept će se raspucati u imploziji. Jel kužiš da na tu cijev djeluje naša atmosfera pritiskom od DESET TONA po kvadratnom metru??? Ako se avion sruši, neće svi avioni na aerodromu i zraku biti odmah uništeni. Isto vrijedi i za brodove. 
3. Okej. Bazično, na tom konceptu su prikazali okretište zet tramvaja. Kako je tu riješen izlazak i ulazak u vakuum, kako evakuacija putnika? Znaš li koliki promet oni trebaju da bi to bilo iole isplativo? kažu svake 3 minute jedna kapsula. Misliš da se to tako lako obavlja na tom okretištu?
4. I električni TGV vlak može imati takvo napajanje. S tim da za noć trebaš baterije opet cijelim putem. Tko će to nadzirati i čuvati na tolike stotine kilometara? 
5. Ne, opet logička greška. Ovdje se lansira protugradna raketa uz priču da je to prekretnica, u trenutku dok imamo tehnologiju za svemirske stanice, put na mjesec, robote na marsu i sonde kod plutona. Daj ponovno pogledaj (jesi li uopće gledao? Ja sam tvoje linkove sve pregledao) ovaj video.


dokumentarac je iz 2005. Na kraju voditelj "Rimmer" spominje mogućnost postavljanja magleva u cijevi sa smanjenom gustoćom zraka, koji bi teoretski mogli dosezati 3500kmh A znaš kad je Musk objavio "viziju i revolucionarnu ideju hyperloopa"? 2012.  Ponavljam, trenutačni CEO se i tako samo šverca na Muskovom imageu, Musk se izgleda mudro udaljio od svega. https://www.wired.com/2016/08/hyperloop-one-lawsuit-bambrogan-pishevar/

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 21:49 (overhaul).
16 godina
offline
Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj veličini

Vidim da mnogi kolege forumaši nemaju baš pojma pod kojim tlakom smo mi u biti evoluirali da živimo? Što je to jedna atmosfera tj. otprilike 1 Bar?
Ponavljam, 10 tona na kvadratni metar pritiska na nultoj nadmorskoj visini. Toliko je težak plin naše atmosfere koji 
nas obavija do otprilike 80km iznad naših glava i pritiska svaki djelić nas i oko nas. Venera ima još 90 puta težu atmosferu. Mars daleko lakšu- samo 0,6% naše. 
No da se vratimo na zemaljski tlak. Evo što čini kad se pokuša napraviti vakuum kakav je neophodan hyperloopu na čitavoj trasi, na vagonu cisterni koji je projektiran za plinove i tlakove.


ili jednostavnije, limena bačva:

OK, ovdje su u oba slučaja namjerno napravili strukturalnu nepravilnost, ali također nisu ni postigli visoki vakuum (pogotovo ne na baćvi sa vodenom parom), samo smanjeni tlak.
Slično se događa i u obratnom slučaju: kada se (prenaglo) izvlači morske životinje iz dubokog mora, umiru već u plićim razinama mora jer
im je tlak prenizak za ono na što im je evoulirao organizam. Ronioci moraju obavljati dekompresiju pri izlasku. 
Ne kažem da je to inžinjerski nemoguće izvesti (na primjer, vakuumske cijevi ukupne duljine 104 km se nalaze pod zemljom u Hadron collideru u Švicarskoj),
ali to nije predviđeno za ulaske i izlaske ljudi i mislim da nije isplativije od tgv-a kojeg amerikanci ni nemaju. 

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 22:25 (overhaul).
Moj PC  
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
overhaul kaže...

dokumentarac je iz 2005. Na kraju voditelj "Rimmer" spominje mogućnost postavljanja magleva u cijevi sa smanjenom gustoćom zraka, koji bi teoretski mogli dosezati 3500kmh A znaš kad je Musk objavio "viziju i revolucionarnu ideju hyperloopa"? 2012. 

 Hoćeš reći da se toga nitko nije sjetio prije Rimmera?

Nekužim zašto ste toliko protiv toga. Ekipa razvija tehnologiju i pokušava napraviti nešto novo, ako ne uspiju nikom ništa.

Kao da se borite da od toga ne bude ništa. Vrijeme će pokazati.

16 godina
moderator
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič

Pa nitko nije "protiv toga", nego jednostavno nitko još nije pokazao da to može raditi u razmjerima u kojima treba raditi, a svi se pretvaraju da je to gotova stvar. 

 

Kad vidim segment od barem nekoliko desetaka kilometara s vakuumom koji drži i ne treba više sati ili dana da se ispumpa i u kojemu stvarno ide neka kapsula 1200 km/h onda ću vjerovati da je to tehnički izvedivo. 

Sve do sada što je pokazano niti je dosegnulo brzinu, niti razdaljinu, niti bilo što od onoga što je bitno za ideju Hyperloopa i što ga odvaja od, recimo, pneumatske pošte ili bilo kakve druge vakuumske cijevi za koju nitko ne tvrdi da može voziti putnike brzinom zvuka na udaljenostima od nekoliko stotina kilometara. 

 

 

This space for rent!
12 godina
offline
Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj veličini

Prema tekstovima i videima na netu stvarno izgleda da je rješenje svih problema s hyperloopom još daleko, ili potpuno nemoguće.

 

ALI...

Musk je sigurno zaposlio najveće stručnjake do kojih je mogao doći. Ono, genijalci koji imaju više znanja o fizici nego mi svi zajedno. I onda takvih 100.

Pa kak oni ne vide te probleme? Pretvaraju se da rade da bi dobili lovu? Svi znaju da je nemoguće, pa troše milijarde da bi promovirali Teslu? Ili je zaposlio idiote pa im dao posao, nek ljudi rade nemoguću misiju?

Taj dio mi nije jasan :D

Battlelog: [G] CyberDemonVZ
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič

Musk nije zaposlio nikoga. Musk je objavio svoje viđenje pneumatske željeznice za 21. stoljeće, a što je koncept iz 1799. (https://en.wikipedia.org/wiki/Atmospheric_railway), kojega je nazvao Hyperloop i pustio ga u javno vlasništvo (a ionako ga nije mogao zaštiti jer nije autor ideje pneumatske željeznice). 

 

I to je to. 

 

O ideju Hyperloopa smo pisali čim ju je Musk iznio u javnost, Bug 250, rujan 2013., str. 120-123 - http://www.bug.hr/bug/rujan-2013/94363.aspx.

 

 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 23:16 (Drago).
14 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič

Ne znam tko su to "svi". Znanost i news portali ne idu zajedno.

 

Kad vidim segment od barem nekoliko desetaka kilometara s vakuumom koji drži i ne treba više sati ili dana da se ispumpa i u kojemu stvarno ide neka kapsula 1200 km/h onda ću vjerovati da je to tehnički izvedivo.

 

To je kao da kažeš, "kad dokažu, onda ću vjerovati"

 

Većina vidi video na 24sata i onda se sprda nekakvim glupim kolicima, a nitko nezna o čemu se radi.

Uglavnom mi ide na živce što ekipa sjeda na hype train ili na hate train (no pun intended)

16 godina
moderator
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
Diablo86 kaže...

 

 

Kad vidim segment od barem nekoliko desetaka kilometara s vakuumom koji drži i ne treba više sati ili dana da se ispumpa i u kojemu stvarno ide neka kapsula 1200 km/h onda ću vjerovati da je to tehnički izvedivo.

 

To je kao da kažeš, "kad dokažu, onda ću vjerovati"

 

 

 

Da! Za sada me traže da im vjerujem bez ikakvog dokaza. U tome jest stvar. 

 

 

This space for rent!
14 godina
offline
Re: Obavljen prvi test Hyperloopa u stvarnoj velič
Drago kaže...
Diablo86 kaže...

 

 

Kad vidim segment od barem nekoliko desetaka kilometara s vakuumom koji drži i ne treba više sati ili dana da se ispumpa i u kojemu stvarno ide neka kapsula 1200 km/h onda ću vjerovati da je to tehnički izvedivo.

 

To je kao da kažeš, "kad dokažu, onda ću vjerovati"

 

 

 

Da! Za sada me traže da im vjerujem bez ikakvog dokaza. U tome jest stvar. 

 

 

 Možda te traže ako si neki šeik sa parama.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice