Ne znam zašto, al ta el. vozila imaju jako ružan dizajn.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Nemaju nista zanimljivog osim siroka
Ali podrzavam VW u tome, Njem. fali fosilnih goriva i oni pod hitno trebaju prec na struju.
Kopiraju alfu... Tipično za fauve
Ali podrzavam VW u tome, Njem. fali fosilnih goriva i oni pod hitno trebaju prec na struju.
ne kužim. ispada da električna struja pada s neba. natočio ti gorivo ili ga elektrana "natočila u sebe" i dovela tebi preko utičnice je sasvim ista stvar.
pitanje je samo efikasnosti. od bušotine do benzinske pumpe ili od bušotine do elektrane preko vodova do el utičnice. tj što je jeftinije po kilometru od to dvoje opcija.
Samo da opet ne varaju na testovima.
Ali podrzavam VW u tome, Njem. fali fosilnih goriva i oni pod hitno trebaju prec na struju.
ne kužim. ispada da električna struja pada s neba. natočio ti gorivo ili ga elektrana "natočila u sebe" i dovela tebi preko utičnice je sasvim ista stvar.
pitanje je samo efikasnosti. od bušotine do benzinske pumpe ili od bušotine do elektrane preko vodova do el utičnice. tj što je jeftinije po kilometru od to dvoje opcija.
Njemačka dobiva malo preko 25% struje preko obnovljivih izvora, do 2020. će dobivat 40%.
Tako da ne razumijem ja tebe.
Njemačka dobiva malo preko 25% struje preko obnovljivih izvora, do 2020. će dobivat 40%.
Tako da ne razumijem ja tebe.
razumijem ja šta ti želiš reć, ali pričao si o fosilnom gorivu.
a i obnovljivi vjetar, sunce i tko zna šta već ne, to nije stabilno (noć, bez vjetra dani). a struja ne može biti nestabilna.
i još uzmi u obzir koliko foslinog goriva moraš potrošit da bi proizveo jedan obnovljivi izvor (zanemarimo zamore materijala), pa sračunaj amortizaciju jednog takvog izvora.
Ali podrzavam VW u tome, Njem. fali fosilnih goriva i oni pod hitno trebaju prec na struju.
ne kužim. ispada da električna struja pada s neba. natočio ti gorivo ili ga elektrana "natočila u sebe" i dovela tebi preko utičnice je sasvim ista stvar.
pitanje je samo efikasnosti. od bušotine do benzinske pumpe ili od bušotine do elektrane preko vodova do el utičnice. tj što je jeftinije po kilometru od to dvoje opcija.
Njemačka dobiva malo preko 25% struje preko obnovljivih izvora, do 2020. će dobivat 40%.
Tako da ne razumijem ja tebe.
problem ce biti kaj ce potraznja struje visestruko porast u odnosu na obnovljive izvore.
morat ce zelenima pokazati figu prije ili kasnije
Porast će i učinkovitost obnovljivih, tek je nedavno krenulo zaozbiljno. Utrošiš energiju na izgradnju pogona obnovljive energije i to traje, sve duže i duže. Dok je Sunca, bit će i energije.
Nekima bi očito bilo najbolje da legnu i pričekaju da ih netko prerafinira u gorivo, s obzirom da su im mišljenja već fosilna.
Struja, automatizacija - ftw!
pola godine na sjevero zapadu njem i mogu rec da im vjetra sigurno nece falit.. sunca da ali vjetra nikako
razumijem ja šta ti želiš reć, ali pričao si o fosilnom gorivu.
a i obnovljivi vjetar, sunce i tko zna šta već ne, to nije stabilno (noć, bez vjetra dani). a struja ne može biti nestabilna.
i još uzmi u obzir koliko foslinog goriva moraš potrošit da bi proizveo jedan obnovljivi izvor (zanemarimo zamore materijala), pa sračunaj amortizaciju jednog takvog izvora.
Musk nudi batku kaj drži kuću od 200 m2 na 6.4 kWh, uz kapacitet da se održi i bez obnovljivih izvora do tjedan dana. Dakle ne mora biti sunca, vjetra i kiše tjedan dana ne znam čega sve i živjet ćeš normalno.
Ono što sam u tl dr; htio reći, možda malo nerazumljivo, jest da Nijemci nemaju vlastite nafte dovoljno za svoje potrebe. U gospodarskom smislu, oni se žele prebaciti na struju, dušik štajaznam, kojeg će sami proizvoditi, rađe nego da uvoze američku i rusku naftu. I upravo zato je ovdje ta investicija, ne samo zato što svi rade električne aute.
U SADu je pretpostavka da će električni auti, sve do "istrebljenja" nafte pitaj Boga koje godine, samo uzimati 30% tržišta, baš zato što im još - ne trebaju. Nitko nije očekivao da će Tesla proizvest limuzinu tolikog dometa po cijeni S klase već prije 3 godine.
Vezano za naftu i nestanak iste, kameno doba nije prestalo jer je nestalo kamena.
ne kužim. ispada da električna struja pada s neba. natočio ti gorivo ili ga elektrana "natočila u sebe" i dovela tebi preko utičnice je sasvim ista stvar.
pitanje je samo efikasnosti. od bušotine do benzinske pumpe ili od bušotine do elektrane preko vodova do el utičnice. tj što je jeftinije po kilometru od to dvoje opcija.
Nemaju svi HEP za operatera, pa im računica na kraju godine obično ne pokaže kako negdje putem "zagube" oko 20% energije.
Vezano za naftu i nestanak iste, kameno doba nije prestalo jer je nestalo kamena.
Ma nafte neće nikad nestat, stari mi radi u tom području ispitivanja i to su nebuloze da se varira cijenama.
Ono što danas pokreće ekonomiju je upravo cijena nafte i zlata. Pa evo u UK 120k ljudi će ostat bez posla do kraja godine jer je nafta previše pala cjenovno. Proizvodnja premašuje potrošnju debelo i tako će biti još deset godina. A tek kad USA počne izvozit naftu, bit ćemo u 2150. godini
meni je najzanimljivije kaj planiraju u sljedećoj dekadi povećati postotak prodanih el. auta na 25% ukupne prodaje, a dobar dio europe planira izbaciti aute na fosilna goriva kompletno do 2025
Hoće li se to odnositi i na vojsku.Već odavno je bilo eksprimenata sa hibridnim lakim tenkovima.
Hoće li se to odnositi i na vojsku.Već odavno je bilo eksprimenata sa hibridnim lakim tenkovima.
Pa iskreno ja mislim da su to neka pretjerivanja. I dalje su motori na izgaranje bitno jači što se tiče snage po cijeni.
Rađe neka se usmjere na jeftina i dobra gradska vozila da smanje CO2.
fosilna goriva će u svakom slučaju još dugo ostati u opticaju, ne samo zbog velike količine energije po jedinici volumena, nego između ostaloga što ih je moguće samo "natočiti" i voziti dalje.
po gradovima se već sada možemo skroz preswitchati na električna vozila, ali busevi, kamioni, avioni itd itd će još dugo morati kuriti..
@mitch
nije CO2 jedini staklenički plin. navodno bi više pomoglo da prestanemo jesti crveno meso, jer jedna krava dnevno proizvede oko 500 litara metana, a za jednu kilu mesa je potrebno oko 3 kile hrane što u globalu znači da dobar postotak agrikulture radi samo da bi se prehranila goveda..
A je li smislio netko alternativu neodimiju za motore ili čišći proces njegove ekstrakcije? Ili se još uvijek pravimo da naš čist zrak i veseli čisti električni auti i vjetrenjače ne uzrokuju ekološke katastrofe drugdje?
Rare-earth mining in China comes at a heavy cost for local villages | Environment | The Guardian
BBC - Future - The dystopian lake filled by the world’s tech lust
Ili ovakvi članci preuveličavaju taj problem? Ima ovdje netko upućen u problematiku? Gdje su gospoda dr. sc. koji nam pišu znanstvene kolumne?
Ispričavam se za double post, ali moram pitati... Kako je moguće da čovjek dobije TD na post koji se sastoji isključivo od upitnih rečenica?
Ispričavam se za double post, ali moram pitati... Kako je moguće da čovjek dobije TD na post koji se sastoji isključivo od upitnih rečenica?
nije to TD, nego opcija "ne slažem se". netko tko nezna kako da napiše da se ne slaže s time. jednostavno stisne palac dole. dok drugi koji znaju pisat, napišu post i objasne konstruktivno. tako da se ne brineš oko toga.
nije to TD, nego opcija "ne slažem se". netko tko nezna kako da napiše da se ne slaže s time. jednostavno stisne palac dole. dok drugi koji znaju pisat, napišu post i objasne konstruktivno. tako da se ne brineš oko toga.
Ma znam, no hvala svejedno. Slažem se s ovim za one koji znaju pisati. Nije da se brinem, samo me zanima s čim se čovjek ne slaže ako sam u jednoj rečenici pitao postoji li rješenje problemu, a u drugoj postoji li uopće problem. Palac dolje, tj. "ne slažem se", na ova moja pitanja mi je otprilike kao ona blesava fora kad netko pita npr. "Želiš li kavu ili bi rađe čaj?", a ti mu odgovoriš "Da."
No dobro, možda će čovjek elaborirati svoje neslaganje u nekom trenu.
Ma znam, no hvala svejedno. Slažem se s ovim za one koji znaju pisati. Nije da se brinem, samo me zanima s čim se čovjek ne slaže ako sam u jednoj rečenici pitao postoji li rješenje problemu, a u drugoj postoji li uopće problem. Palac dolje, tj. "ne slažem se", na ova moja pitanja mi je otprilike kao ona blesava fora kad netko pita npr. "Želiš li kavu ili bi rađe čaj?", a ti mu odgovoriš "Da."
No dobro, možda će čovjek elaborirati svoje neslaganje u nekom trenu.
Prvo teh odgovor - postoje motori bez mageneta (koriste tesla i reanault), a i da ne, to su toliko male količine da uopće nije bitno, a mogu se koristiti i drukčiji magneti (samarium kobalt, ili čak klasični stariji tipovi)
Drugo oko TD - dobio si TD jer iako nisi upućen u temu nimalo, automatski zauzimaš negativan stav, tj. proziran si i ne doprinosiš ničemu. Mogao si samo provesti 2 i pol minute na google u i wikipediji pa biš dobio odgovor.
Prvo teh odgovor - postoje motori bez mageneta (koriste tesla i reanault), a i da ne, to su toliko male količine da uopće nije bitno, a mogu se koristiti i drukčiji magneti (samarium kobalt, ili čak klasični stariji tipovi)
Drugo oko TD - dobio si TD jer iako nisi upućen u temu nimalo, automatski zauzimaš negativan stav, tj. proziran si i ne doprinosiš ničemu. Mogao si samo provesti 2 i pol minute na google u i wikipediji pa biš dobio odgovor.
Samo sam prenio stav članaka i pitao je li taj stav kriv. Žao mi je ako je nekog to uvrijedilo ili iznerviralo, nije mi bila namjera.
Koja je svrha foruma ako ne smijem postaviti pitanje? Nisam pitao zato što me zanima odgovor koji mogu naći u 2 i pol minute, nego sam pitao jer me zanima mišljenje nekoga tko se možda ozbiljno pozabavio time, tko je čitao studije o utjecaju na okoliš materijala koji se koriste u proizvodnji električnih auta, baterija, motora itd. koji se u određenom postotku razlikuju (barem kvantitativno) od materijala u "običnom" autu. O tome se rijetko priča, a kad se naiđe na članke o tome, često su izrazito negativni kao oni gore pa me zato zanimalo mišljenje drugih ljudi.
Samo sam prenio stav članaka i pitao je li taj stav kriv. Žao mi je ako je nekog to uvrijedilo ili iznerviralo, nije mi bila namjera.
Koja je svrha foruma ako ne smijem postaviti pitanje? Nisam pitao zato što me zanima odgovor koji mogu naći u 2 i pol minute, nego sam pitao jer me zanima mišljenje nekoga tko se možda ozbiljno pozabavio time, tko je čitao studije o utjecaju na okoliš materijala koji se koriste u proizvodnji električnih auta, baterija, motora itd. koji se u određenom postotku razlikuju (barem kvantitativno) od materijala u "običnom" autu. O tome se rijetko priča, a kad se naiđe na članke o tome, često su izrazito negativni kao oni gore pa me zato zanimalo mišljenje drugih ljudi.
Nauči čitati cijeli post. Ne bi bilo nikakvih problema s tvojim pitanjem da se u startu nisi postavio negativno.
S obzirom da stanujem pored gadno prometne ulice, molim boga da električari postanu većina. Koliko je to dizelske čađe, sumpora, neprestane buke, pa i prometnih nesreća
ispred, da bih fakat vrlo rado da mi prestanu ndeo*ebani idioti turirati i divljati gore-dolje po ulici. Što je najgluplje, vikendi su već podosta vremena postali prometniji od radnih dana.
Nedjeljom su svi vain. Hebeš gorivo, amortizaciju, ekologiju, zdrav život i pješačenje jer hitno se mora naganjat i pretjecat nekud u nedjeljno popodne.
Koji je k* s ovim bahatim stavom na forumu kod nekih ljudi? Chill the f* out i nauči normalno komunicirati.