Točno sam to i očekivao. Sad će benzinci financirati električare. Umjetno će dizati cijene benzincima da bi električne mogli prodavati s gubitkom.
Nakon poskupljenja klasičnih modela pojeftinjuje V
- poruka: 34
- |
- čitano: 3.405
- |
- moderatori:
vincimus
Negdje sam procitao da i Kina i Norveska rade slicnu stvar samo na nivou drzave kroz poreze. Dodatno oporezuju vozila sa ICE motorima pa onda subvencioniraju time EV.
Sve mi se cini da bi se i ostali proizvodjaci mogli ugledati na VW i podignuti cijene ICE da bi mogli spustiti cijenu EV.
Realno, to im je najjednostavniji nacin da smanje CO2 otisak.
A nas kupce tko sto pita...
Gubitak nije bas, prije niza profitna marza. Golf, ID.3 itd u proizvodnji kostaju VW manje od 10k€, premda postoje srednjerocni polu/fiksni troskovi poput investicija u nove pogone, ugovornih obaveza prema dobavljacima itd
Točno sam to i očekivao. Sad će benzinci financirati električare. Umjetno će dizati cijene benzincima da bi električne mogli prodavati s gubitkom.
Gubitak nije bas, prije niza profitna marza. Golf, ID.3 itd u proizvodnji kostaju VW manje od 10k€, premda postoje srednjerocni polu/fiksni troskovi poput investicija u nove pogone, ugovornih obaveza prema dobavljacima itd
Ekonomični su, velikog dometa, nema nepptrebnih zaustavljanaj niti nepotrebnog planiranja rute, povoljni za kupnju, optimalni za dugoročno iskorištavanje i održavanje.
Sve drugo da se pokuša izmisliti topla voda je promašaj.
Političare koji se bave sotonizacijom diesela bi trebalo razriješiti dužnosti.
Ekonomični su, velikog dometa, nema nepptrebnih zaustavljanaj niti nepotrebnog planiranja rute, povoljni za kupnju, optimalni za dugoročno iskorištavanje i održavanje.
pokraj danasnjih benzinaca o kakvom ti crnom dizelu pricas haha
mozda na balkanu da. u europi sigurno ne
dokle god se guraju SUVovi kao tržišni lideri, da dizeli itekako imaju smisla...
osobito ako pritom i vuku nešto...
čak i za velike putne limuzine...
a to što se dizel kod nas koristi da balavurdija zacvili gumama (zlo)rabljenog BMWa, Audija, Mercedesa... to je drugi par opanaka...
bez brige, ja vozim turbo-benzinca, s 4 cilindra i radim bar 50% više od hrvatskog prosjeka...
2.0 turbo benzinac s 4 cilindra zadovolji potrebe ogromne vecine
Zadovoljio bi potrebe meni i redni 6ak benzinac, al bi prije vozio superba s dizelom na autocesti.
Zadovoljio bi potrebe meni i redni 6ak benzinac, al bi prije vozio superba s dizelom na autocesti.
troskovi auta nisu samo tenkiranje
dizel ima vecu startnu cijenu
dizel ima vecu cijenu osiguranja
dizel ima veci porez
dizel ima vecu cijenu servisa
meni je 1.6 benzinac na otvorenoj cesti imao 5.3 prosjek, autobahn 7.
sad mi 2.0 benzinac ima na otvorenoj 6.2, autobahn nisam jos imao neke duze relacije di nisam vozio preterano
to su sasvim ok potrosnje.
Napraviš sporiji, skuplji, nesigurniji auto u kojeg staviš manje funkcionalnosti, manji range, lošije baterije, sporije punjenje i katastrofalno loš software te ga pokušaš prodavati prvo za više, pa onda za iste pare kao konkurencija (koja je doslovno u svemu bolja) i onda se čudiš zašto se ne prodaje.
Samo budale su do sad kupile EV iz VW tvornice.
Nisu bas neki u pravu ovdje.. Kao netko tko je do lani vozio samo 2.0 dizele, i onda presao na BEV, iz iskustva mogu reci da nisi u pravu...
Cijena po predjenom km mi je skoro duplo manja u odnosu na dizel.
Nema poreza.
Dobiju se poticaji.
Nema servisa.
Moderno opremljen elektricni auto vec sad kosta manje od nekog dizela sa usporedivom opremom...
Posto nisam jedan od onih koji putuje sa kateterom i ne staje 1000km u komadu, put mi na duge relacije nije nista duzi nego sa dizelom.
Ne kazem da je sve super divno krasno, ali sav ovaj hate preko elektricnih auta nema neki temelj i obicno je ekipa koja nikada nije ni prismrdila elektricnom autu najglasnija protiv elektricnih auta... malo bedasto if you ask me... :)
Zavisi, ako si najčešće u gradu onda ti vjerujem, isto tako ako si dva dana tjedno na putu od par stotina km mislim da nisi.
Glupo je nametati svoje iskustvo ili mišljenje na sve vozače, što trenutno rade s tim EV.
Naravno, svaka situacija nosi svoje i svatko ima pravo da si kupi sto ga volja...
Meni to nije sustina problema...
Prvi problem je retardirana politika, konkretno na razini EU i sve njihove zabrane, emisije, ovo ono... Namecu pravila, a onda dodje jedna seljancica Suica i odvozi/odleti sluzbenih puteva za Dubrovnik i Zagreb za 200k eura, dok ti i ja moramo pit cugu sa papirnatim slamcicama... :)
Drugi problem su EU proizvodjaci, koji budimo realni, kasne i spavaju i svi ce propast ubrzo ako ovako nastave. Legacy proizvodjaci imaju tumor u vidu managementa koji se uguzio, cucla lovu, a firme propadaju jer nemaju hrabrosti ni volje ni zelje za inovacijama i napretkom. Zato ce ih kinezi sve pojest za dorucak uskoro...
I treci problem je obicni covjek koji blati i serucka po necemu o cemu nema pojma... To je ovdje na balkanu bas rak rana... Isto kao nogomet, ima nas 4 milijuna i svi su najbolji nogometni izbornici...
Opcenito me ljuti taj jad i jal kad mi netko soli pamet o elektricnim autima a pojma nema o njima...
Vezano za temu, VW ce sigurno propasti, kao i ostali DE proizvodjaci, vec danima dolaze od puno firmi izvjesca gdje revidiraju svoje procjene za 2024 i vecina ima negativni ili minorni cash flow, znaci-Apokalipsa sljedi, jer kad njemacki automotive krene padati, pada i cijela europa za njima...
Zavisi, ako si najčešće u gradu onda ti vjerujem, isto tako ako si dva dana tjedno na putu od par stotina km mislim da nisi.
Glupo je nametati svoje iskustvo ili mišljenje na sve vozače, što trenutno rade s tim EV.
Prosječan Hrvat dnevno prođe cca 35km, tj. oko 13000km godišnje. Takvi kao ti koji idu na put od nekoliko stotina kilometara svaka 3 dana su debela manjina.
Također 78% nas živi u kućama, što bi podrazumijevalo da se vrlo lako može složiti punjenje preko najobičnije utičnice po nižoj tarifi koje je sasvim dovoljno za 95% potreba.
EVevi su za prosječnog Hrvata savršeni.
Zavisi, ako si najčešće u gradu onda ti vjerujem, isto tako ako si dva dana tjedno na putu od par stotina km mislim da nisi.
Glupo je nametati svoje iskustvo ili mišljenje na sve vozače, što trenutno rade s tim EV.
Prosječan Hrvat dnevno prođe cca 35km, tj. oko 13000km godišnje. Takvi kao ti koji idu na put od nekoliko stotina kilometara svaka 3 dana su debela manjina.
Također 78% nas živi u kućama, što bi podrazumijevalo da se vrlo lako može složiti punjenje preko najobičnije utičnice po nižoj tarifi koje je sasvim dovoljno za 95% potreba.
EVevi su za prosječnog Hrvata savršeni.
-klasične statističke zablude.. kao (nepostojeći) 'prosječan-nešto' bilo vozač, bilo hrvat.
-statistika je alat, kojeg onaj tko zna koristi za ono što želi postići, ponekad objektivno-neutralno, ponekad za neki cilj, razlog, navijanje.. bilo pozitivno ili negativno.
-npr 'prosječan hrvat' dnevno pređe .. 35km .. dnevno je loša baza, vrlo sklona pogreškama-odstupanjima.. daleko bolja-točnija je godišnja 1300km .. no to su recimo činjenice, ali važno, to su 'statističke činjenice'.. tj stvar interpretacije, stavljanja u odnose, u odnosu na nešto, a to nešto bira onaj tko ima neki cilj-razlog, navijanje za-protiv, vrlo rijetko objektivno-neutralno.
-u čemu je problem s tim (točnim) podatkom? -banalno, u tome što nema svaka osoba jedan auto-vozilo.. tj broj registriranih vozila i broj vozača je bitan za 'normalizaciju', odnos. +2mil registriranih vozila, što znači da statistički jedan građanin ima vozilo, drugi nema, .. tj ima svaki drugi, prosječno.
-što to dalje matematički-logično (i činjenično točno) kaže.. pa kaže to da tad taj prosječan ne radi 35km ili 13.000km godišnje, nego duplo, 26.000km i 70km dnevno.
-ne slučajno toyota hibrid ima domet na struju cca 60km..
-što taj podatak, od 70km dnevno mijenja u odnosu na pola-35km dnevno? mijenja više stvari, prvo potrošnju i time potrebno punjenje, što će reć prosječan vozač za npr put na posao i povratak + vožnja klinaca +špeceraj i sl. dnevno potroši ono što toyota ima kao kapacitet što znači da svaki dan (predviđeno noć) mora biti priključen-puniti se.. i to 7-8h na običnoj utičnici, kućnoj.. teoretski je to ok, tj recimo baš po noći, kad osoba-vozač spava.. no istovremeno ostavlja premalo lufta-elastičnosti za 'prosječan' dan, život, različite potrebe koje od dana do dana osciliraju za tog istog statističkog građana, dok će to statistika sve zavaravajuće uprosječiti u 'sarmu'.. tj statistika će u masi, na godišnjem prosjeku zvučati-izgledati divno-krasno, lako, moguće.. dok će u stvarnom prosječnom danu biti nategnuto, teško.. tj rezultat da bez goriva, da nije hibrid, praktički ne bi bio upotrebljiv.
-78% živi u kućama? .. opet statistička sarma. npr gdje su te kuće, na selu ili u gradu? odnosno, ono što se 'skriva' u tom pitanju je logika da kuća ima mjesto, garažu, gdje je punjenje moguće.. no gradske kuće to često nemaju, ni parking, ulice, .. bez garaže, a tad i problem s onim teoretskim punjenjem koje mora obaviti svaki dan (tj noć..) pri čemu daleko veći broj vlasnika kuća-auta u gradovima nema garažu.. kao ni mogućnost takvog punjenja dok za zgrade to nije realno, npr problem vlasništva, samog priključka-troška-naplate.. + garaže ili parkinzi. .. a pandan obiteljske kuće bi bila zgrada-mamutica s 1800 stanova.. što pokrije količinu kuća nekog mjesta-kvarta.
-još bolji primjer 'kuće' je aktualna porezna politika s uvođenjem poreza.. i brojem 'praznih stanova' kojih papirnato ima 400.000.. i stvarnost-stanje, gdje ima praznih kuća? ima po sleima, slavonija-lika-zagora.. ne u gradovima, a gdje žive ljudi? Statistika-prosjek to 'ne vidi' tj statistički je čisto ok puniti po noći, u kući-garaži, no statistika ne vidi da je to druga lokacija-mjesto, .. kao i vikendica, tj nećeš skočiti preko noći do vikse i ostaviti auto da se puni do jutra, dok statistika do 'omogućuje'.. no to je loša-pogrešna statistička slika, nemoguća, mada su sve točni podatci-činjenice.
-statistika je alat, kao svaki drugi, u rukama majstora.. pri tome ne ovisi o čekiću što će napraviti nego o majstoru, u rukama djeteta=šteta.. tako i točnim podatcima možemo dobiti netočno stanje-tumačenje-ideje.. upravo tim praznim kućama jer osoba negdje živi, tj osoba+lokacija su povezan-uređen par, ne odvojen a auto je samo dodatak povezan osobom i time ovisi upravo o tome gdje osoba živi, ne gdje statistika vidi slobodan priključak..
-naravno, postoje ljudi-obitelji s više vozila.. tj upravo za ev je često da to nije jedino vozilio, što naravno mijenja sve iz temelja za 'kompliciranost' potrošnje-punjenja.. no istovremeno to potvrđuje kako statisitka, točna-činjenična, s prosjecima zapravo ne znači ništa, može biti stvar tumačenja, želje, dok je prosjek 'sarma'.. tj mada je matematički točno, činjenično je izmišljen-lažan podatak, banalno, ako je jedna osoba visoka 160cm, druga 180cm, prosjek će dati 170cm .. a to je treća nepostojeća 'prosječna' osoba u takvom karikiranom-banalnom prikazu.. gdje je to apsolutno netočan rezultat, mada je prosječan.
-ako takvim podatkom krojač planira prodati odjelo, postolar cipele.. imaju problem, tj naprave 2komada u prosječnoj veličini koja ne odgovara ni prvoj ni drugoj osobi i time je promašaj-smeće.. naravno, ovo je namjerno takav primjer, no istovremeno 'dokaz' kako se činjenicama i statistikom može svašta.. pitanje je znanja žongliranja i cilja-želje, kao što novinari ne moraju pisati 'istinu' nego često ono što naručitelj plati kao reklamu.. i mada služe kao izvor informacija treba ih uzeti sa zrnom soli, jer ne moraju biti objektivni itd..
-ako je točan podatak o praznim 'stanovima' (stambena jedinica, ne znači stan u zgradi, može biti i kuća..) o praznih 400.000 .. uračunaj to u gornju statistiku, kao i raspršenost, naseljenost, selo-grad, realnost-stanje, .. što tad dobiješ? gdje tad vlasnici mogu puniti auto i kad? po noći .. npr na lidlovom parkingu? na selu u praznoj kući dede-babe ili u viksi? .. stvarnost je upravo suprotna, umjesto u kućama s mogućim priključkom za punjenje, većina živi u gradu gdje tu mogućnost nema, jer većina kuća npr po zg, dubrava-črnomerec-trnje.. nisu slavonski šor, širine dovoljne za šleper i garažu.. većina kvartova-kuća-stanova-zgrada.. rađena prije 50-100god, kad većina nije imala auto, kad je vrlo mali dio ljudi posjedovao vozilo.. bez auto-parkinga a to su gradovi recimo 'nasljedili' kao tlocrt..
-novi zagreb i sl. kvartovi, gradovi, .. često kružim-tražim parking, sretan sam kad nađem u blizini zgrade, ponekad tražim 10-15min, ponekad parkiram u drugom kvartu.. puniti auto? .. čak da je pred haustorom, kako? wifijem?
-naravno, postoji 'jednostavno' riješenje.. preselimo se iz gradova na selo.. :) no to je sve osim jednostavno, grad posotji s razlogom, selo jednako s razlogom odumire... dok vrlo mali broj u odnosu na većinu ima odgovarajuću mogućnost kao kuća-garaža, pri čemu podsjetnik, nije 35km nego 70km.. upravo kao što je kapacitet toyotinog hibrida koji nije slučajan jer oni znaju što-zašto rade, mada je statistički 35 točno.
-drugi direktan problem te 'statističke zablude' s 35km dnevno je da bi tad bilo dovoljno 3-4h dopunjavanja, ovako mora 7-8h.. i to tad kad je sve ostalo ok kao kuća-garaža funkcionira u 'normalnom' danu-tjednu-ritmu osobe koja recimo ide na posao.. no već za vikend se mijenja, npr imaš izlet, svadbu, po noći nisi parkiran itd..
-a na kraju ono najvažnije, cijena-isplativost.. dok je struja cca na pola cijene goriva, postoji razlog.. no subvencije se ukidaju-gase, pa više nije kao što je bilo, dok će struja jednostavno poskupjeti, kako-kad odluči država-tržište.. i tad će taj razlog nestati, što tad? .. istina, može se proizvoditi više-jeftinije struje, no to elektro-biz ne želi, čak ni država, porez-vlast.. svi žele zaradu po bilo kojoj osnovi u čemu je i kvaka22.. tj država istovremeno želi skupe i jeftine energente, kad naplaćuje kao porez tad želi skupo, postotak, kad plaća račun tad želi jeftino.. kao i standard građana.. a što se po eu događa s cijenama energenata, struje? .. što kad struja u hr skoči na cijenu u dojču..
-struju (el.energiju) .. treba proizvoditi, može se, više.. cijena treba biti niža, može.. no interes biznisa je suprotan interesu građana, mada svi reklamno govore da to rade zbog interesa građana, rade zbog zarade, vlastitog..
-biz, država-porez, ne žele 'neovisnog' građana, npr da imaš solarku i đabe struju, +ev kojeg tad puniš sam-đabe.. nitko osim 'tebe' u lancu-bizu to ne želi, a tko određuje pravila igre, 'ti' ili oni?
-ev je za bilo kojeg građanina eu, svijeta, savršen.. barem 'statistički'.. ili kako-kad, kako za koga, ovisi radiš li stvarnih 50-70km dnevno posao-šop-vrtić.. i živiš u gradu ili u svijetu statističke mašte kao alisa gdje je igrom riječi sve moguće dok je često upravo suprotno.
-čak se slažem praktički sa svime što kažeš.. tj ništa ne osporavam, 'samo' malo realnije-stvarnije opisujem statistička čuda :) i da.. struja je budućnost, no nagađati je beskorisno, zvuči kao kršćansko obećanje raja na kraju puta ili djevice koje čekaju talibance :) .. tj postane više 'vjerska tema' nego realna, sadašnjost.
Zavisi, ako si najčešće u gradu onda ti vjerujem, isto tako ako si dva dana tjedno na putu od par stotina km mislim da nisi.
Glupo je nametati svoje iskustvo ili mišljenje na sve vozače, što trenutno rade s tim EV.
Prosječan Hrvat dnevno prođe cca 35km, tj. oko 13000km godišnje. Takvi kao ti koji idu na put od nekoliko stotina kilometara svaka 3 dana su debela manjina.
Također 78% nas živi u kućama, što bi podrazumijevalo da se vrlo lako može složiti punjenje preko najobičnije utičnice po nižoj tarifi koje je sasvim dovoljno za 95% potreba.
EVevi su za prosječnog Hrvata savršeni.
78% Hrvata u vlastitoj kući? kojih Hrvata ?
onih staraca koji žive u selima uz magistralu gdje je već više od pola kuća prazno ? Da o selima koja su na i pod ćukama ne govorimo...
jesu li ti on targetirana populacija za EV?
pa "mamutica" ima stanovnika ko četvrt sela po Slavoniji...
Zavisi, ako si najčešće u gradu onda ti vjerujem, isto tako ako si dva dana tjedno na putu od par stotina km mislim da nisi.
Glupo je nametati svoje iskustvo ili mišljenje na sve vozače, što trenutno rade s tim EV.
Prosječan Hrvat dnevno prođe cca 35km, tj. oko 13000km godišnje. Takvi kao ti koji idu na put od nekoliko stotina kilometara svaka 3 dana su debela manjina.
Također 78% nas živi u kućama, što bi podrazumijevalo da se vrlo lako može složiti punjenje preko najobičnije utičnice po nižoj tarifi koje je sasvim dovoljno za 95% potreba.
EVevi su za prosječnog Hrvata savršeni.
78% Hrvata u vlastitoj kući? kojih Hrvata ?
onih staraca koji žive u selima uz magistralu gdje je već više od pola kuća prazno ? Da o selima koja su na i pod ćukama ne govorimo...
jesu li ti on targetirana populacija za EV?
pa "mamutica" ima stanovnika ko četvrt sela po Slavoniji...
To je problem statistike. Ideja "u prosjeku radim 30 km dnevno pa mogu na EV" - teška zabluda, ali na osnovu takvih "ideja" se i ide u diktirane migracije.
Ev najviše dobije smisao za one koji su iz šireg predgrađa većeg grada. Svaki dan na job 60-70km minimalno.
Za 1-2 puta godišnje nekog duljeg puta, ako ti se ne riskira sa strujom, lako se unajmi neko vozilo po želji. Bar je sad to prihvatljive cijene, a nemaš nikakve brige za to vozilo.
Ev najviše dobije smisao za one koji su iz šireg predgrađa većeg grada. Svaki dan na job 60-70km minimalno.
Za 1-2 puta godišnje nekog duljeg puta, ako ti se ne riskira sa strujom, lako se unajmi neko vozilo po želji. Bar je sad to prihvatljive cijene, a nemaš nikakve brige za to vozilo.
Ideja je teoretski OK, osim ako ideš na godišnji, recimo.
Ev najviše dobije smisao za one koji su iz šireg predgrađa većeg grada. Svaki dan na job 60-70km minimalno.
Za 1-2 puta godišnje nekog duljeg puta, ako ti se ne riskira sa strujom, lako se unajmi neko vozilo po želji. Bar je sad to prihvatljive cijene, a nemaš nikakve brige za to vozilo.
Ideja je teoretski OK, osim ako ideš na godišnji, recimo.
I mislim o 10+ dana najma
Ev najviše dobije smisao za one koji su iz šireg predgrađa većeg grada. Svaki dan na job 60-70km minimalno.
Za 1-2 puta godišnje nekog duljeg puta, ako ti se ne riskira sa strujom, lako se unajmi neko vozilo po želji. Bar je sad to prihvatljive cijene, a nemaš nikakve brige za to vozilo.
Ideja je teoretski OK, osim ako ideš na godišnji, recimo.
I mislim o 10+ dana najma
-najam.. naravno, u idealnom lalalandu-svijetu bi to bilo super, vidiš kad ćeš izabrati godišnji, rezerviraš apartman i vozilo.. no što imamo u stvarnosti? kad imaš godišnji.. kad je neki apartman-lokacija slobodan, postoji li u tom periodu željeno renta-vozilo.. ili je zauzeto? tj godišnji je problem više faktora, muž+žena ako su zaposleni ograničava kad može biti godišnji za takav put, slobodan apartman na željenoj destinaciji u što ovakvoj formuli dodatno kompliciramo vozilom.. odnosno, ako već imamo jedno vozilo koje je nerentabilno, ako imamo novac.. tad ćemo kupiti, imati, ne zato jer trebaš nego kad-ako zatrebaš.. pa nek stoji parkiran 350 dana.. no tad kad trebaš-imaš.
-obrnuto, pokušaj pa javi iskustva, organiziraj takav godišnji.. što-ako..? što tad?
-odnosno, ako se već planira dovoljno unaprijed, tad je i aviokarta dovoljno jeftina, tad se uzme paket, ne rizik vožnje-sudar, kolone.. tad te vozi rikša, kočija ili gondola.. no godišnji nije relevantan za ostatak godine-život pa ne bi ni trebao biti kriterij kupnje vozila osim kampera koji je upravo za tu namjenu kao što je traktor-kombajn-šleper..
Jebga stiže Tesla model 2 nagodinu, moraju spustiti cijene.
Ev najviše dobije smisao za one koji su iz šireg predgrađa većeg grada. Svaki dan na job 60-70km minimalno.
Za 1-2 puta godišnje nekog duljeg puta, ako ti se ne riskira sa strujom, lako se unajmi neko vozilo po želji. Bar je sad to prihvatljive cijene, a nemaš nikakve brige za to vozilo.
Ideja je teoretski OK, osim ako ideš na godišnji, recimo.
I mislim o 10+ dana najma
I gdje je onda financijski benefit?
Na stranu što bih volio vidjeti rentale koji bi mogli imati toliko vozila. I ovako ih ljeti fali, zamisli da moaju nabaviti još par desetina tisuća vozila samo za nas, lokalce.
Jesu li ta auta spojena na internet? Pitam da mi ne bi netko hakirao bateriju da eksplodira. Svašta smo se nagledali ovih dana.
Jesu li ta auta spojena na internet? Pitam da mi ne bi netko hakirao bateriju da eksplodira. Svašta smo se nagledali ovih dana.
Naravno da jesu. No sumnjam da su baterije "podebljane" eksplozivom.
Ev najviše dobije smisao za one koji su iz šireg predgrađa većeg grada. Svaki dan na job 60-70km minimalno.
Za 1-2 puta godišnje nekog duljeg puta, ako ti se ne riskira sa strujom, lako se unajmi neko vozilo po želji. Bar je sad to prihvatljive cijene, a nemaš nikakve brige za to vozilo.
Ideja je teoretski OK, osim ako ideš na godišnji, recimo.
Evo mogu reci da i teoretski funkcionira... iz osobnog iskustva... :)
Zivim 35km od posla, idem 3 puta tjedno u ured, to je onda 210 km samo za posao plus vikend voznje i punim auto 3 puta mjesecno. Imam privilegiju da mi je gazda ugradio wallbox pa mi je cijena punjenja 28 centi po kw.
Isto tako sto se tice godisnjeg, obicno idemo za Hrvatsku, imam nekih 800 km od vrata do vrata, 2 puta po 25minuta punjenja nam treba dok ne dodjemo, nije strasno...
Kao sto rekoh, svatko radi onako kako mu pase i kako mu prilike dopustaju...
A sto se tice statistika u hrv, zajebana stvar i u ovom slucaju ne ide na ruku... :D
-ev je za bilo kojeg građanina eu, svijeta, savršen.. barem 'statistički'.. ili kako-kad, kako za koga, ovisi radiš li stvarnih 50-70km dnevno posao-šop-vrtić.. i živiš u gradu ili u svijetu statističke mašte kao alisa gdje je igrom riječi sve moguće dok je često upravo suprotno.
..
-ponavljam, sve je moguće, pa i dobiti jackpot.. uvod u citirani post.. :)
Zivim 35km od posla, idem 3 puta tjedno u ured, to je onda 210 km samo za posao plus vikend voznje i punim auto 3 puta mjesecno. Imam privilegiju da mi je gazda ugradio wallbox pa mi je cijena punjenja 28 centi po kw.
..
-evo jednog 'super primjera' .. koji je super, ali izuzetak.. uz gazdu. Što bez takvog gazde, tj punionice-wallboxa?
.. jackpot? tj koliko su primjeri-izuzetci primjenjivi na ostatak populacije, neovisno o državi, poslu, gradu, novcu, broju punionica itd.. dok sam posao već uvjetuje velike razlike-mogućnosti-kontraste. .. većina? globalno? da bi bilo univerzalno-prihvatljivo mora rasti broj priključaka, time potrošnja struje, cijena.. a komercijalna cijena punjenja je već sad skuplje od goriva u većini primjera. (pa općine i šoping centri radije ostavljaju đabe jer bi s komercijalom bili u minusu dok su se pokrili-namirili za investiciju iz nekog fonda, tj uvjek netko drugi plaća pa je tad priča super.. osim kad potrošač dobije račun, tad se stvar promjeni..) :)
Ja živim u penthouse na 5. Aveniji i ljetujem na Baliju.
Preporučam Bell 429 GlobalRanger i Benetti Motopanflio 37m.