... a jedra? Pogon na vjetar s automatskim okretanjem jedara kojima upravlja računalo?
... a jedra? Pogon na vjetar s automatskim okretanjem jedara kojima upravlja računalo?
Čekamo ultimativni test - prolazak kroz Sueski kanal...
Najcesce se pise o pogonu i gorivima koja bi trebala zamijenit fosilna.
Medutim, brod je prilicno komplicirana zvjerka. S jako puno sistema. I jos su kontenjerasi medju jednostavnijima. Ako samo uzmemo u obzir upravljanje necim ovakvim jasno je zasto je slozeno. Vec postoje neki brodovi koji su ovako nesto odradili, uglavnom testni primjerci.
Upravljanje ovakvim brodom daljinski je nesto kompliciranije ako je brod na sred Pacifika. I link ti je spor. Ili ga nema. A brod je u sred oluje...
Mislin da ce dobar dio brodova u nekoj ne tako dalekoj buducnosti moc plovit autonomno, ili baren, donekle autonomno. Mozda baterije nisu pravo rjesenje vec vodik ili jos vjerojatnije neka kombinacija sa solarima i/ili jedrima i/ili nuklearno ili sta vec.
Ali ono sta me stvarno zalosti su ova sranja u stilu Muska koja jedanput tjedno bombasticno najavljuju nesto dok je industrija u stvari nespremna, a regulatorna tijela "naporno rade" kako bi osigurala okvir koji ce nadgledat gradnju i koristenje ovakvih plovila.
u tankere stane puuuuno baterija pa se moš voziti do mile volje.
u tankere stane puuuuno baterija pa se moš voziti do mile volje.
Mda, ali sto je brod veci, potrebna je i veca snaga. Puno se tu gubi, i onda ispadne da pol broda nije iskoristeno u komercijalne svrhe nego vozis po ogromnu kolicinu svojih baterija, plus nesto dragocjenog tereta.
... a jedra? Pogon na vjetar s automatskim okretanjem jedara kojima upravlja računalo?
Zašto izmišljati toplu vodu kada već imamo isprobani sistem koji radi i daleko je efikasniji i čišći od baterija. Možda baterije staviti kao neki pomoćni pogon kada vjetra stvarno nema, ali jedra i vjetar bi se itekako trebali upotrebljavati.
Najcesce se pise o pogonu i gorivima koja bi trebala zamijenit fosilna.
Medutim, brod je prilicno komplicirana zvjerka. S jako puno sistema. I jos su kontenjerasi medju jednostavnijima. Ako samo uzmemo u obzir upravljanje necim ovakvim jasno je zasto je slozeno. Vec postoje neki brodovi koji su ovako nesto odradili, uglavnom testni primjerci.
Upravljanje ovakvim brodom daljinski je nesto kompliciranije ako je brod na sred Pacifika. I link ti je spor. Ili ga nema. A brod je u sred oluje...
Mislin da ce dobar dio brodova u nekoj ne tako dalekoj buducnosti moc plovit autonomno, ili baren, donekle autonomno. Mozda baterije nisu pravo rjesenje vec vodik ili jos vjerojatnije neka kombinacija sa solarima i/ili jedrima i/ili nuklearno ili sta vec.
Ali ono sta me stvarno zalosti su ova sranja u stilu Muska koja jedanput tjedno bombasticno najavljuju nesto dok je industrija u stvari nespremna, a regulatorna tijela "naporno rade" kako bi osigurala okvir koji ce nadgledat gradnju i koristenje ovakvih plovila.
A čisto sumnjam da će za prijevoz putnika ili tereta na većim udaljenostima biti moguć potpuno autonomno. Što ako sustavi otkažu? Ko će to nasred oceana popravljati? I avioni danas lete više manje autonomno pa tahtjevaju određen broj pilota ovino o veličini. Vlakovi isto. Idu po tračnicama. Gdje oni mogu zaglibiti, upravljanje potpuno autonomno a opet treba strojovođa.
Ultimativno rjesenje bi bilo (za ne povjerovati) poticati lokalnu proizvodnju i tako eliminirati nepotrebni transport. Naravno da se ne moze sve proizvoditi lokalno i da nisu sve sirovine za proizodnju dostupne, ali danas se svakakve gluposti prevoze sa jednog kraja svijeta na drugi. Primjeri koje me osobito bole su kineski med (koji to nije) i smece za deponirati u zemljama treceg svijeta. Jos gore je kada se jadranska tuna avionom prevozi u Japan kako bi se unutar 24h prodala po abnormalnim cijenama.
Čekamo ultimativni test - prolazak kroz Sueski kanal...
Ako lokalci ne dobiju svoj Marlboro, neće taj kroz Suez.
... a jedra? Pogon na vjetar s automatskim okretanjem jedara kojima upravlja računalo?