Francuska želi zabraniti domaće letove za kratke r

poruka: 18
|
čitano: 2.080
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Francuska želi zabraniti domaće letove za kratke r".
5 mjeseci
offline
Francuska želi zabraniti domaće letove za kratke r

Da pogodimo... političari i elita će i dalje letjeti svojim business jetovima kako žele?

 
7 0 hvala 0
11 godina
offline
Francuska želi zabraniti domaće letove za kratke r

hmm a ovaj zahtjev za zabranu ako putovanje vlakom traje manje od 4 h?

 

4h da ide i 160 kmh vlak , je nekih 600-ak km udaljenosti (uračunate stanice i kočenje)

 

da je dobro posložen ukrcaj u zračnoj luci (i računamo da su to lokalci, uskotrupci do 120 putnika) to se da riješiti za 30-45 min...

 

isto i na kontra kraju, to je sat, sat i pol aerodromskih čarolija, tj. 2:30 do 3:00 h leta...

 

a to je skoro 1500 km doleta s uzlazom i silazom aviona... znači Zagreb-London i kusur...

 

nije to ista kategorija...

 

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put pon 12.4.2021 11:09 (Stric_Jura).
Moj PC  
0 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat
to bi i kod nas tribalo...HŽ ima sve potrebito za tu odluku
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
 
3 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat

putovanje HŽom je danas ko busom firme "Krstić i sin"...

Ju je je? Je ju je!
13 godina
online
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat
Stric_Jura kaže...

putovanje HŽom je danas ko busom firme "Krstić i sin"...

Ma ne može se gledati ovaj članak iz perspektive HŽ-a.

Moji kolege u zapadnoj Europi (a posebno u Francuskoj) masovno koriste vlak, brži je od aviona (kad se gleda cijeli put), problem je jedino što je nekad skuplji.

Planiranje mreže europskih brzih vlakova kao kontre avionskom prometu je odavno u igri, samo je pitanje kad će zaživjeti malo šire. Na Balkanu negdje 2201.

12 godina
offline
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat

Stric_Jura 

 

Malo ti kašlje kalkulacija.

 

TGV vlakovi voze prosječnom brzinom od 220 Km/h (put od Pariza do Marseilles-a traje 3 sata  20 minuta, a udaljenost je 750 Km).

 

Zaboravio si i to da su svi aerodromi udaljeni od centra grada, i da se na let moraš check-irati najmanje 30 minuta prije polaska, što znači da iz grada moraš krenuti barem 30 minuta (put do aerodroma) plus 30 minuta do polijetanja, plus barem 15 minuta za eventualne gužve, što izađe ukupno nekih 1 h 15 min.

 

Isto tako, kod iskrcaja moraš potrošiti još 20-30 minuta, i za transfer do grada dodatnih  30 minuta. Što je 50 minuta.

 

Kad dodaš ova dva vremena, dobiješ 2 h 05 min, što oduzeto od 4 sata ostavlja nekih 1 h 55 min za let, premalo za let od Zagreba do Londona, ali, recimo, do Frankfurta bi mogao stići bez problema.

 

Avion je i dalje brži, ukupno gledajući, ali put vlakom traži manje gnjavaže (securtiy-check prije polijetanja) i manje čekanja, a više užitka u vožnji.

9 godina
offline
Francuska želi zabraniti domaće letove za kratke r

Apsolutno ima smisla za rute koje bi se mogle odvoziti vlakom za manje od dva i pol sata, cak i dulje. Da je sustavno radeno na razvoju brze zeljeznice (izvan FR), bilo bi moguce ovakvo pravilo prosiriti i na ostatak EU.

Moj PC  
5 0 hvala 0
13 godina
online
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat
kerum kaže...

Apsolutno ima smisla za rute koje bi se mogle odvoziti vlakom za manje od dva i pol sata, cak i dulje. Da je sustavno radeno na razvoju brze zeljeznice (izvan FR), bilo bi moguce ovakvo pravilo prosiriti i na ostatak EU.

Radi se na tome već godinama, ali je i skupo i do sada je imalo preveliku konkurenciju u zrakoplovstvu.

Smanjivanje carbon footprinta je ubrzalo stvari, ali je još daleko od pune izvedbe.

9 godina
offline
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat
Old Iggy kaže...
kerum kaže...

Apsolutno ima smisla za rute koje bi se mogle odvoziti vlakom za manje od dva i pol sata, cak i dulje. Da je sustavno radeno na razvoju brze zeljeznice (izvan FR), bilo bi moguce ovakvo pravilo prosiriti i na ostatak EU.

Radi se na tome već godinama, ali je i skupo i do sada je imalo preveliku konkurenciju u zrakoplovstvu.

Smanjivanje carbon footprinta je ubrzalo stvari, ali je još daleko od pune izvedbe.

Ma znam kako se to "radi" - samo planiranje traje 10 godina, a izvedba 2 puta dulje. U meduvremenu se hrpa varijabli izmjeni pa prepravljaj u sred projekta. U susjedstvu su malo T raskrsce samo kopali 6 mjeseci kako bi ga obnovili; 3 mj za zid uz cestu; FTTC u kvartu planiran za 9mj i 2x su vec produljivali rok, a do tada bi trebao trpiti 16mbps za home office.

13 godina
online
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat
kerum kaže...
Old Iggy kaže...

Radi se na tome već godinama, ali je i skupo i do sada je imalo preveliku konkurenciju u zrakoplovstvu.

Smanjivanje carbon footprinta je ubrzalo stvari, ali je još daleko od pune izvedbe.

Ma znam kako se to "radi" - samo planiranje traje 10 godina, a izvedba 2 puta dulje. U meduvremenu se hrpa varijabli izmjeni pa prepravljaj u sred projekta. U susjedstvu su malo T raskrsce samo kopali 6 mjeseci kako bi ga obnovili; 3 mj za zid uz cestu; FTTC u kvartu planiran za 9mj i 2x su vec produljivali rok, a do tada bi trebao trpiti 16mbps za home office.

Planiranje je već u toku preko 20, ali sad se ubrzalo radi prednosti. Mislim da su čak i prvi interstate vlakovi krenuli.

10 mjeseci
offline
Francuska želi zabraniti domaće letove za kratke r

Za neke relacije moraš biti apsolutni mazohist da se želiš voziti avionom.

High-speed rail in Europe - Wikipedia

 
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Francuska želi zabraniti domaće letove za kratke r

Bolje bi bilo da su uveli ekoloski porez na takve linije, pa kome se isplati...

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
 
0 0 hvala 0
13 godina
online
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat
texas.bug kaže...

Bolje bi bilo da su uveli ekoloski porez na takve linije, pa kome se isplati...

Žele smanjiti zagađenje, ne penalizirati.

Zato i jesmo u problemima sa svim ekološkim stvarima - auti, proizvodnja energije itd.

5 mjeseci
offline
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat
Ovo je praktički nemoguće za međunarodna putovanja. Hoćemo li se prekrcavati na granicama u druge vlakove ili čekati da se zamjene lokomotive?
Željeznica ima ogromne probleme jer nije unificirana i to joj onemogućuje veći zalet.
 
0 0 hvala 0
15 mjeseci
offline
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat
Stric_Jura kaže...

hmm a ovaj zahtjev za zabranu ako putovanje vlakom traje manje od 4 h?

 

4h da ide i 160 kmh vlak , je nekih 600-ak km udaljenosti (uračunate stanice i kočenje)

 

da je dobro posložen ukrcaj u zračnoj luci (i računamo da su to lokalci, uskotrupci do 120 putnika) to se da riješiti za 30-45 min...

 

isto i na kontra kraju, to je sat, sat i pol aerodromskih čarolija, tj. 2:30 do 3:00 h leta...

 

a to je skoro 1500 km doleta s uzlazom i silazom aviona... znači Zagreb-London i kusur...

 

nije to ista kategorija...

 

 Da je... Ali nije.

 

Ja sam od Pariza do Atlantika (jedam mali gradić) išao avionom, pa vlakom. Jer nisam imao povjerenja u vlak. Moje kolegice su išle skroz od Pariza do Atlantika vlakom i bilo im je super. Ja sam se vozio sat i nešto vlakom i bio oduševljen brzinom i to na periferiji željezničke mreže u Francuskoj. Za svaku pohvalu.


A u Parizu je mravinjak na aerodromu i tamo se gube sati prije no što se ukrcaš. Još me na n-toj provjeri (jer sam prelazio iz domaćeg u međunarodni promet) zaštitarka pristojno pitala - imam li dovoljno vremena da me testiraju na eksplozive. Kolegica (jedno od), koja se vraćala prema Parizu jedva je ulovila avion za Zagreb jer morala doći iz Pariza s vlaka na aerodrom i rekao sam joj da ne koristi nikakav vlak do aerodroma, nego ga uzme taksi ako želi stići na avion. I tako je i bilo. Na knap. Vlak je bolji ako imaš vremena.

 

U Istanbulu se me u hotelu upozorili da dođem najmanje 3 sata prije leta na aerodrom. I poslušao sam ih i dobro da jesam.

 

Aerodromi su crna rupa.

 

 

15 mjeseci
offline
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat
maxym kaže...

 što izađe ukupno nekih 1 h 15 min.

 

 

 To je jako skromno. Ja na aerodrome, pogotovo ove veće europske dolazim satima unaprijed. Pa se onda zabunim, pa u Norveškoj napravim to isto, a tamo za to uglavnom nema potrebe i dolazi se par minuta ranije (dogodilo mi se više puta). I onda dangubim u kafiću.

12 godina
offline
Re: Francuska želi zabraniti domaće letove za krat

Pa to je bilo onako, u idelanim uvjetima, da netko ne bi rekao kako namjerno "pumpam" gubitak vremena na aerodromima.

U praksi, kod leta avionom na kraćim relacijama, veći dio vremena se potroši na čekanje, nego na sam let.

6 godina
offline
Francuska želi zabraniti domaće letove za kratke r

Ni slučajno se nemojte voziti TGV-om, ili barem onda nakon tog iskustva izbjegavajte sjesti u hrvatske vlakove i prošetati našim kolodvoriama kao kugu! U protivnom vam je zagarantiran doživotni osjećaj kompleksa manje vrijednosti i miješani osjećaj srama i gađenja spram države u kojoj živite

 
4 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice