Pa to se vrlo jednostavno riješi. Poskupljivanjem novih uređaja.
EU želi da popravak elektroničkih uređaja i kućans
- poruka: 55
- |
- čitano: 13.681
- |
- moderatori:
vincimus
Možeš poskupiti uređaje nekim dodatnim nametom, ali opet će doći kinez s još jeftinijom robom, još tanjom plastikom, još jednokratnijim uređajem i nisi riješio ništa, još više otpada jer proizvod još kraće traje. Baš moraš nekako prisiliti proizvođača da za svoj proizvod daje garanciju i servis, mogućnost popravka. Mislim da smo to i do sada imali pa ne kužim što je novo? Možda mobiteli nisu bili popravljivi, pa da njih obuhvate, to da. Podržavam, ima ta EK dobrih ideja.
Najbolje da EU postane novi SSSR...planska privreda...ograničenje proizvodnje...zabrana benzinaca...činjenica je da sadašnji društveno-ekonomsko-politički model koji je stvorio globalno zatopljenje ne može biti dio rješenja...s druge strane ekstremne protumjere za poboljšanje situacije bi dovelo do kraha sadašnjeg društveno-ekonomsko-političkog modela
kapitalizam je poput bicikle...dok pedališ ideš...nakon toga ovisno o situaciji padaš odmah ili malo kasnije...ali padaš
Ovo je perverzna abominacija originalne ideje "pravo na popravak", uobliceno u zakon koji nista novog nije donio niti ce donijeti.
Jos jedan dokaz gnjusne birokracije koja postala svrha samoj sebi.
Jedini nacin da popravci uredjaja budu privlacniji je da ima vise konkurencije, odnosno servisera koji ce srusiti cijenu na prihvatljivu i privlacnu razinu.
To se moze dobiti jedino "open source-anjem" servisne dokumentacije i softverskih alata.
Sve ostalo su birokratska naklapanja koja nemaju veze sa mozgoom, a kamoli sa realnoscu.
Ovo je perverzna abominacija originalne ideje "pravo na popravak", uobliceno u zakon koji nista novog nije donio niti ce donijeti.
istina. može se i sad "popravljati" no prvo moraš uopće dobiti servis, pa se "naručuješ" kao za liječnika pa ti samo dolazak u kuću (tzv. "dobar dan") naplaćuju 100 ojara itd. ogromna je razlika i prema tome je li uređaj u jamstvenom roku ili ne (npr. vešmašina i veće stvari). načelno, trgovac (vjerojatno na naputak proizvođača) će učiniti sve da ti "popravak" učini paklom te zaključiš kako je jeftinije (i zdravstveno isplativije) kupiti novo. ova ideja može zaživjeti u uređenim državama, gdje se i dosad popravljalo (bez eu-birokratskog šljama). u nas? kao i sve ostalo. trla baba lan ...
Kad ekipa iz birokracije nije nikad nista napravila, a ni servisirala...
Eh da je svaki laptop kao onaj stari thinkpad T440p. Bez lemljenog RAM-a, socketed CPU, dijelova k'o u priči, ekran zamjeniš na dva šarafa.....
ova ideja može zaživjeti u uređenim državama, gdje se i dosad popravljalo (bez eu-birokratskog šljama). u nas? kao i sve ostalo. trla baba lan ...
Ideja je potekla iz uredjene drzave (ako gledamo USA kao "uredjenu drzavu" (sic!)), gdje od svih mogucih bransi, ideju su pogurali informaticari i farmeri!?.
Jedni radi lihvarskog odnosa Applea, a drugi radi John Deer-a prilikom popravaka.
Pratio sam jedno vrijeme Louis Rossmanna (serviser hardvera) koji je bio prilicno zaokupiran tom temom iveliki aktivist po pitanju "Prava na popravak" (mislim da je cak svjedocio pred nekoliko komisija i sudova po tom pitanju).
Na kraju su jednako tako, nakon silnih saslusanja i odbora, kao i ovi EU fiskali, kastrirali ideju i promijenili jedno veliko nista.
Možeš poskupiti uređaje nekim dodatnim nametom, ali opet će doći kinez s još jeftinijom robom, još tanjom plastikom, još jednokratnijim uređajem i nisi riješio ništa,
Ovo i je kontra Kine, jer ona uvođenjem takvih uređaja poskupljuje proizvod, mora trošiti više na servisne mreže i slično.
Ako ide još jeftinije i jednokratnije mora raditi na pridobivanju kupaca koji žele ići protiv servisabilnosti.
s druge strane ekstremne protumjere za poboljšanje situacije bi dovelo do kraha sadašnjeg društveno-ekonomsko-političkog modela
Koji sustav imaš osim kapitalizma i socijalizma, a koji je ekološki prihvatljiv?
Jedini nacin da popravci uredjaja budu privlacniji je da ima vise konkurencije, odnosno servisera koji ce srusiti cijenu na prihvatljivu i privlacnu razinu.
To se moze dobiti jedino "open source-anjem" servisne dokumentacije i softverskih alata.
Sve ostalo su birokratska naklapanja koja nemaju veze sa mozgoom, a kamoli sa realnoscu.
Nikakve posebne koristi od dokumentacije i alata ako očekuješ jeftini servis i veći trošak rada od rezervnih dijelova.
Eh da je svaki laptop kao onaj stari thinkpad T440p. Bez lemljenog RAM-a, socketed CPU, dijelova k'o u priči, ekran zamjeniš na dva šarafa.....
maloprije rjesi jedan x200 s blokanim ventilatorom,(mislim da je aluminijski frame!) za 5 minuti gotov a bi bi gotov za jedan minut da nisam vec automatikom sta su me naucili ovi moderni laptopi prvo odvida sve vide šta san vidi da bi svati da za doc do ventilatora samo treba otvorit tipkovnicu koja je na 2-3 vide.
na ova s*anja i prepucavanja s politikom dodje mi loše, kojem sistemu koristi uređaj namjerno složen da se ne može popravit? nekom kratkorocno da, ali dugorocno svi puše.
na ova s*anja i prepucavanja s politikom dodje mi loše, kojem sistemu koristi uređaj namjerno složen da se ne može popravit? nekom kratkorocno da, ali dugorocno svi puše.
Svakom sistemu, teško popravljiv uređaj vuče kupnji novog.
A time smanjuješ troškove postprodaje. Provuci kroz jamstveni rok i to je to.
Najbolje da EU postane novi SSSR...planska privreda...ograničenje proizvodnje...zabrana benzinaca...činjenica je da sadašnji društveno-ekonomsko-politički model koji je stvorio globalno zatopljenje ne može biti dio rješenja...s druge strane ekstremne protumjere za poboljšanje situacije bi dovelo do kraha sadašnjeg društveno-ekonomsko-političkog modela
kapitalizam je poput bicikle...dok pedališ ideš...nakon toga ovisno o situaciji padaš odmah ili malo kasnije...ali padaš
Je, socijalizam se svuda pokazao kao tako dobro društveno uređenje da svi hrle k njemu, kao i komunizam uostalom.
Kod dotičnih je jedini problem što na kraju balade ostaneš bez novca koji su mrski kapitalisti i kulaci zaradili, a ti im zdipio nakon što su pali s bicikla.
Uglavnom ...
Svakom sistemu, teško popravljiv uređaj vuče kupnji novog.
A time smanjuješ troškove postprodaje. Provuci kroz jamstveni rok i to je to.
procita sam bar 10 puta ali i dalje mi nije jasno sry.
ova ideja može zaživjeti u uređenim državama, gdje se i dosad popravljalo (bez eu-birokratskog šljama). u nas? kao i sve ostalo. trla baba lan ...
Ideja je potekla iz uredjene drzave (ako gledamo USA kao "uredjenu drzavu" (sic!)), gdje od svih mogucih bransi, ideju su pogurali informaticari i farmeri!?.
Jedni radi lihvarskog odnosa Applea, a drugi radi John Deer-a prilikom popravaka.
Pratio sam jedno vrijeme Louis Rossmanna (serviser hardvera) koji je bio prilicno zaokupiran tom temom iveliki aktivist po pitanju "Prava na popravak" (mislim da je cak svjedocio pred nekoliko komisija i sudova po tom pitanju).
Na kraju su jednako tako, nakon silnih saslusanja i odbora, kao i ovi EU fiskali, kastrirali ideju i promijenili jedno veliko nista.
Tako je, Apple je daleko najgora kompanija što se tiče prava na popravak, a ljudi i dalje masovno kupuju njihove uređaje, dok oni ruše rekorde iz godine u godinu u svim segmentima prodaje.
Preporučujem svakom tko misli kupiti Apple uređaj da pogleda par videa na kanalu Louisa Rossmanna, ako već ne planira promijeniti odluku nek bar vidi s čime se može potencijalno suočiti da neki sitan popravak u ovlaštenom servisu će koštati gotovo više od kupovine novog uređaja.
Proizvod će trajati malo dulje a onda će kupac doći po novi proizvod, prije ili kasnije.
Nema te industrije koja može živjeti ako proda jedan frižider u 20 god
I kraj priče.
Ruku na srce, proizvođači jesu seronje. Najnoviji laptopi to jasno pokazuju jer su zbog pojeftinjenja počeli sve lemiti drito na matičnu tako da ništa od popravka/zamjene a činjenica je da ako ti prdne recimo samo jedan tranzistor i laptop prestane raditi kako treba, 99% korisnika će baciti laptop, stoga pod mantrom uštede i smanjenja cijena proizvođači stvaraju lakše kvarljive i teže popravljive uređaje.
Ono što jest moguće od strane EU je zabrana uvoza i prodaje proizvoda napravljenih od određenih vrsta materijala koji se ne mogu lako reciklirati, poput jeftine plastike, u zamjenu za npr. aluminij.
eh ljudi, nije kapitalizam, nego konzumerizam problem...
kapitalizam je postojao i prije početka 20 st., kada ti kreću agresivne kampanje mikrokreditiranja kupnje prve generacije el. uređaja - koji su fokus ove problematike oko "prava na popravak"...
mantra je - samo prodaja omogućava rast...
a novi uređaj je sve efikasniji ali i "nepopravljiviji"...
pogledajte si samo koliko stvari imate po kući koje ste koristili jednom ako ne nijednom ?
Ako mogu popravit nista ne bacam dok to stvarno nije totalno nepopravljivo ili toliko beskorisno da se ne isplati vise drzati. Imao sam Gorenjsku ves masinu kojoj je pukao vijak na bubnju sto drzi kolut od remenice, nije se dao popraviti tj. izvaditi pa sam ja lijepo to dobro oprao, alkoholizirao i uzeo superglue, zalijepio i masina je divno radila iza toga godinu dana te sam je nedavno poklonio jednoj obitelju kojoj se masina pokvarila a nije imala novaca kupiti novu ili polovnu a onda smo zena i ja za kes uzeli novu Samsungicu radi 3 godine garancije i 10 godina garancie na motor.
Moja stara masina lijepo dela kod te obitelji i zena super zadovoljna a ja sam prije stavjanja u funkciju iste kupio novu remenicu da i to bude kak treba, osmjeh nje i djecice nemre se nicim platiti a masina bu ak bog da radila jos nadam se dugo vremena. Sile nas stalno da nakon 5 godina moramo kupiti novo al hebat ga nedam se.
Eto prije par godina su mi dosli doma plinasi i rekli da moj 40 godina stari atmosferski Vailant bojler bi trebal u smece te da moram jer EU propisuje uzeti kondenzacijski bojler i da ovaj stari koristim na svoju odgovornost a on dela besprijekorno te su tu pricu moji susedi popusili i zeli taj kondenzacijski te platili sa ugradnjom skoro 20k kuna a ja sam zel njihov i eno ga u ostavi za dijelove, ispravan, dela a oni ga hitili van. Hebat ga dok ima naivaca kaj ce popusit pricu uvijek bu se ovi kaj to delaju trudili da podvale smece kratkog roka trajanja a naivci bu kupovali a oni kaj znaju kaj je kvaliteta ti sigurno nis starog nebu hitili.
fora je kako je sve za nase bolje, za bolje planete a onda jucer u lidlu gledam plasticne rukavice za kruh i samo kako ljudi uzmu jedan kruh i bace ih u smece... i razmisljam koga vi jebete...
ma slažem se oko toga, međutoa...
gledam pred godinu-dvije - COVID mračno doba - baba prebire po pecivu, pa onak' polizne prst da odvoji vrećicu, pa opet prebire po pecivu - dok nisam gromko podviknuo - obližite si grobni kamen! - pa je sve pustil i pobjegla...
jeben javna higijena nam je ipak nisko...
Svakom sistemu, teško popravljiv uređaj vuče kupnji novog.
A time smanjuješ troškove postprodaje. Provuci kroz jamstveni rok i to je to.
procita sam bar 10 puta ali i dalje mi nije jasno sry.
Različit je pristup servisu u jamstvu i nakon jamstva.
U jamstvu je bitno riješiti problem na najbrži i najjednostavniji način. Zamijeni cijeli dio, bez napredne dijagnostike, smanji broj rezervnih dijelova.
Primjer: imaš perilicu, crkne programator u jamstvu, zamijeni cijeli. Ne trebaš imati jako dobro educirane servisere, napredniju opremu ni bilo što drugo. Imaš ograničen set rezervnih dijelova, ne treba ti nikakva posebna dokumentacija, itd.
Problem je kad se iz jamstva krene u vanjamstveno održavanje. Tad su ti dijelovi skuplji i ako te cijeli programator košta 2kkn, a perilica 3kkn, ideš u nabavu nove.
Ako kreneš u detaljnije servisiranje, stvar se okreće: trebaš bitno više znanja, opreme itd. Pomaže nakon jamstva (ne mijenjaš programator nego ideš na nivo subkomponente), teoretski je servis jeftiniji (jer su komponente jeftinije), no rad je skuplji i u jamstvu je bitno veći problem održavati takvu servisnu mrežu. To dovodi do skupljeg uređaja u samom startu.
ili druga opcija npr pokvareni hdd zbog pada sta je van jamstva staviš na njuškalo i neko kupi isti samo zbog elektronike koja je na njegovom otišla i vrati podatke koji mu sigurno vrijede više nego taj disk i usput opet manje škovaca. ko kako servisi rade. ali onda se neki pametni CEO siti da to nije isplativo za firmu pa napravi elektroniku hard diska da se ne može zamjenit ako ne odgovaraju serijski brojevi ili tako neka umjetno naštimana glupost(ko apple npr) i ja ne mogu vratit podatke jer je neko psihopat na poziciji CEO ili slicno pa mu znaci tih 20€ više nego moji podaci a glavni biznis mu je cuvanje podataka.
Upravo zato mu nije u fokusu da popraviš disk već da kupiš par komada.
Ako su podaci bitni, diskovi se ne popravljaju.
Ne shvaćam baš što je pjesnik htio reći?
Razvoj direktno smanjuje mogućnost popravka, tj. jednostavnost. Razvoj elektronike i SW-a ide u smjeru povećanja performansi / kapaciteta / cijene, servis tu praktički nikad ne igra nikakvu ulogu.
ko npr neke maticne ploce kojima je u southbridgu neki nered koji mi neda flashat bios chip fizicki s programatorom ili zalemit novi u slucaju fail flasha.
koliko truda, pameti, sirovina, radnih sati, tehnologije i novaca treba za napravit jednu maticnu pa je s ovakvom gluposti pretvorit u otpad zbog glupog fail flasha.
ma slažem se oko toga, međutoa...
gledam pred godinu-dvije - COVID mračno doba - baba prebire po pecivu, pa onak' polizne prst da odvoji vrećicu, pa opet prebire po pecivu - dok nisam gromko podviknuo - obližite si grobni kamen! - pa je sve pustil i pobjegla...
jeben javna higijena nam je ipak nisko...
da, to je isto istina...