Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os

poruka: 27
|
čitano: 7.011
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os".
16 godina
neaktivan
offline
Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os

Ovdje je došla voda do grla ima već par godina.

Horor nad hororim na cestama od taxista.

Posluju sve taxi firme iz HR + Uber + lokalni šahisti.

 

Evo i jutros dok idem na posao. Sretnem 4 Ubera sa pločicama Slavonski Brod, zatim dva Krapina, 20-ak ZG, zatim Osijek.

Ljudi nemaju blage veze kud voze. Pouzdano znamo da imaju neažurne bugovite navigacije od firme za ovaj grad.

Stalno sudari.

Svi spavaju 20km iza brda na teritoriju BiH. Zakrče granični prijelaz.

Lokalnih 1500 šahista su priča svoje vrste. Znaju ko i ja svaki milimetar ceste i voze sa octavijama ko nekad Sena u Monacu.

Stanem u Lidla ,svaki put okruglo 15-ak Ubera i stalno iskrcavaju goste koji iz hotela idu u fucking Lidl kupit ..ne znam što.

Totalni kolaps nastaje kada uplove 4 kruzera i 10k lizača sladoleda žele u Grad...3000 taxija izlijeće iz luke ko pčele iz košnice.

Što se nas domaćih tiče..sve nabit na qrac. 

 

E da..zaboravio 600-800 buseva. Iz splita uleti 20 buseva sa korejcima i sve zablokira...kabriolet busevi posebna priča. Vozaju ih po lokacijama snimanja GOT...i onda rulja svršava, slikava, padaju sa zidina, voze ih na hitnu..

 

Mato je ok gradonačelnik bez obzira na stranačku pripadnost..napunili su mu qua i nadam se da će ustrajat na nečemu da se ovaj užas zaustavi.

expert za istrazivanje ruda i gubljenje vremena na Bol-u.. WindowsPhone die hard fanboy koji ne napušta brod.
 
33 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
Inače je priča da gosti s kruzera ništa ne troše. Ispada da ipak troše.

Problem je što prodajete životni prostor i imate previše mušterija, a nitko se ne želi odreći zarade i to svesti u humane okvire.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
8 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
torrente kaže...
Stanem u Lidla ,svaki put okruglo 15-ak Ubera i stalno iskrcavaju goste koji iz hotela idu u fucking Lidl kupit ..ne znam što.

 I onda kazu da Zupa nema sto turisticki ponuditi . Ali za istinu, kroasani iz Lidla su bas krasni...

torrente kaže...
Totalni kolaps nastaje kada uplove 4 kruzera i 10k lizača sladoleda žele u Grad...3000 taxija izlijeće iz luke ko pčele iz košnice.

Nije mi jasno kako grad koji zna vec 20 godina da ce (bar) cetvrtkom samo zbog kruzera imati 10 000 ljudi vise, nije istih 20 godina uveo linije Kantafig-Pile koje idu svakih 10 min. Pa bar da voze pola radnog vremena, vec bi spasili jadne ljude iz Mokosice koji rade u jutarnjim smjenama. Iako bi trebale prometovati do 2 ujutro, jer 1A i 1B od 21-02:00, u prosjeku imaju 300 ljudi po voznji sa prosjecno 2.54 promila alkohola u krvi jer se 50 australaca nabilo na Pilama pa do hostela.

 

torrente kaže...
E da..zaboravio 600-800 buseva. Iz splita uleti 20 buseva sa korejcima i sve zablokira...kabriolet busevi posebna priča. Vozaju ih po lokacijama snimanja GOT...i onda rulja svršava, slikava, padaju sa zidina, voze ih na hitnu..

Sjecam se da je prije 5-6 godina glavnina korejskih buseva potezala Kantafig-Pile, sad vrludaju po cijelom gradu - po Vojnovicu, pa i ona gomila sto se nekako mora spustiti sa Babina kuka,  jer je u 6. dovoljno ljudi za 6 autobusa.

 

torrente kaže...

Lokalnih 1500 šahista su priča svoje vrste. Znaju ko i ja svaki milimetar ceste i voze sa octavijama ko nekad Sena u Monacu.

Mato je ok gradonačelnik bez obzira na stranačku pripadnost..napunili su mu qua i nadam se da će ustrajat na nečemu da se ovaj užas zaustavi.

Ovo me smeta. Smeta me to sto i ponavlja "Ako do toga ne dođe i ostane na snazi liberalizacija autotaksi tržišta, uvest ćemo zonu ograničenog prometnog režima".

Jedino sto iz toga mogu iscitati da mu je problem Uber i sl. ciji broj svakako jest problem, ali bi za gradjane bilo bolje da ostanu ovi proizasli iz te zloguke liberalizacije trzista.

Sjecam se prije Ubera, da nikada nisam dobio istu cijenu prijevoza Pile-Solitudo, raspon cjena je bila od 60-200 kuna.

 

Pa ako ce "deliberalizirati" trziste, onda nek osobno ugradi taksimetre koji ce naplacivati tocnu cijenu koju je on propisao, i nek mi da zastitara, jer sam se nekoliko puta nasao u situaciji da mi zbog pokusaja naplate 180kn za relaciju Pile-Posta prijete ozljedama.

 

Sto se elektricnih vozila tice, onda ce nastati kaos na Vojnovicu, ali ne zbog tatinog BMWa, vec jer ce ona jedina punionica na Hladnici opskrbljivati vise taksista nego ih Limenka opskrbljuje hladnom žujom u smjeni.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
Poruka je uređivana zadnji put uto 2.7.2019 11:58 (wyks).
15 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
Visak kaže...
Inače je priča da gosti s kruzera ništa ne troše. Ispada da ipak troše.

 U odnosu na one u smjestaju, trose manje, i svodi se na suvenire, zbog cega je i doslo do poplave bankomata na Stradunu.

Strogo ekonomski, profit se postize iskljucivo zbog velike mase ljudi.

Od 100 ljudi u smjestaju svih 100 ce potrositi, od 12 000 ljudi sa kruzera, najvise polovica ce potrositi na nesto vise od magnetica, ali se zbog mase osjeti prinos.

Visak kaže...
Problem je što prodajete životni prostor i imate previše mušterija, a nitko se ne želi odreći zarade i to svesti u humane okvire.

Ovo nije rjesio niti jedan turisticki grad na svijetu, pa ni ne ocekujem da ce se ubrzo rjesiti problem Dubrovnika koji je u jako kratkom vremenu dosegnuo napucenost turistickih gradova koji se sa problemom guzve suocavaju od 60-ih - Venecija, Barcelona itd.

 

 

 

 

 

 

 

 

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
6 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
Demagogija....svi bi htjeli i ovce i novce....ali ne ide
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
3 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
HCMAA kaže...
Demagogija....svi bi htjeli i ovce i novce....ali ne ide

 prodaš pola stada i imaš oboje. nego, nikad ne bijah u ... tamo no mišljenja sam kako bi prostor unutar zidina morao biti isključivo za pješadiju (bez ikakvih iznimaka, osim invalidskih kolica). hodajte, pizdavammaterina. znam da to nije jednostavno no rješava problem tamo gdje je najvažnije - u korijenu. pa sad si birajte svojeg banditolerosa da to provede. ja bih, bez milosti i obzira (ne birao, nego proveo). 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
6 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
Ne možeš...jerbo ona polovica stada koja ostaje...od tuge za prodanom polovicom bi se razbolila i onda novce daš veterinaru....kad već zarađuju na lokacijama snimanja GoT-a(sitim se strica Alberta...o stvarima koje su beskonačne)...Najbolje da koriste kočije s zmajevima kao pogon
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Poruka je uređivana zadnji put uto 2.7.2019 13:12 (HCMAA).
15 godina
offline
Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os

Osnovni problem prometnih gužvi u Dubrovniku nisu taxisti, pa tako ni ova (eventualna) mjera neće dovesti do značajnijeg poboljšanja.

 

Gužve se redovito događaju i usred zime, kad nema 'vanjskih' uberaša i taksista, i kad niti jedan kruzer nije ni blizu luke.

A, osim toga, bilo kakav zastoj u prometu (zbog prometne nesreće, pada stabla zbog nevremena, prolaska kolone sa štićenom osobom, izvanderdnih radova na cesti i sl.) prouzrokuje višesatno gmizanje svih vozila u prometu.

Jedino pravo riješenje bila bi rekonstrukcija postojećih i izrgradnja novih cesta i parkirnih mjesta (naravno, ne onako kako se nekom prohtije, nego temeljem sveobuhvatne i temljite prometne studije koju nikad nitko nije napravio, niti će), ali s obzirom da to podrazumijeva i rušenje barem 10-20 % postojećih građevina, to se neće dogodit nikad, a možda ni tad.

 
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
maxym kaže...

Jedino pravo riješenje bila bi rekonstrukcija postojećih i izrgradnja novih cesta i parkirnih mjesta (naravno, ne onako kako se nekom prohtije, nego temeljem sveobuhvatne i temljite prometne studije koju nikad nitko nije napravio, niti će), ali s obzirom da to podrazumijeva i rušenje barem 10-20 % postojećih građevina, to se neće dogodit nikad, a možda ni tad.

 ne nužno, postoje podzemne garaže, postoje tuneli... da, to više košta ali valjda bar Dubrovniku ne fali novca. Dio prometnica u Dubrovniku sad izgleda kao da je netko privremeno skrpao tek toliko da postoji. Oni parkinzi iznad grada uz zidine i cesta koja tamo prolazi (između Excelsiora i Pile), pa to je kao da su osnovnoškolci smislili uz budžet za žvake. Sramotno.

15 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila

Nisam stručnjak ni za promet ni za graditeljstvo, ali osnovni uzrok gužvi su preuske ceste (ima dosta dionica koja su isključivo jednotračne) koje de-facto formiraju jednu zatvorenu petlju iz koje se može izaći samo na dva i po mjesta, tako da kad nastane zastoj, nema mogućnosti da promet preumsjeriš van grada, da se rasterete postojeće prometnice i normalizira promet, nego se gužva postupno smanjuje kako ljudi dolaze do svojih odredišta.

 

Podzemnim dioncima se može riješiti tranzitni dio prometa (i nešto takvo je, navodno, u planu) između 2-3 lokacije na kojima je najveć 'pritisak' prometa (npr. Grad - Luka Gruž), ali to ne znači puno ostalim putnicima kojima se ne kreću tom relacijom. Tome ne pomaže ni geološki sastav podzemlja koji je krški i pun šupjina, a blizinu mora da niti ne spominjem (kad iskopaš malo dublji rupu na čitavom prioblanom dijelu Gruža doći ćeš do mora).

 

Novaca bi se svakako našlo, samo fali pameti, i malo dobre volje.

 

Put o kojem govoriš (iza Grada) je probijen početkom prošlog stoljeća (oko 1900.), i kad je došlo vrijeme automobila, samo je asfaltiran i to je to, ne'š to projektiranja... :)

A taj parking je namjenjen isključvio stanovnicima grada i vlasnicima povlaštenih parking kartica, ali tu i dalje ima premalo mjesta za ukupan broj vozila koji gravitiraju tome području (dakle koji žive unutar Grada i u okolici).

9 godina
neaktivan
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
maxym kaže...

Nisam stručnjak ni za promet ni za graditeljstvo, ali osnovni uzrok gužvi su preuske ceste (ima dosta dionica koja su isključivo jednotračne) koje de-facto formiraju jednu zatvorenu petlju iz koje se može izaći samo na dva i po mjesta, tako da kad nastane zastoj, nema mogućnosti da promet preumsjeriš van grada, da se rasterete postojeće prometnice i normalizira promet, nego se gužva postupno smanjuje kako ljudi dolaze do svojih odredišta.

 Ne. Osnovno pravilo prometa je da više traka znači više prometa. Negdje u Americi su zbog gužvi cestu sa osam traka proširili na 26 da smanje vrijeme koje je bilo potrebno za prijeći tu dionicu. Znaš što se dogodilo? Nakon proširenja treba 20% više vremena jer je promet usporio i povećale su se gužve. 

 

S obzirom na zaštićenost Dubrovnika čisto sumnjam da postoji ijedno drugo rješenje osim da se skreše broj turista i da se jednostavno uvede sustav par-nepar kao što se uvodi u nekim velikim svjetskim gradovima jer jednostavno drugih rješenja osim gradskog prijevoza nema.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put uto 2.7.2019 16:07 (JozoBozo121).
12 godina
neaktivan
offline
Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os

Ako im je guzva onda nisu krivi taxisti vec jednostavno prevelik broj ljudi. Sto bi bilo da je svaki dosao sa svojim autom? Ako im je guzva treba pojacati gustocu prometa, a to znaci ukinuti aute i ostaviti samo autobuse i bicikle/romobile/pjesake, a ne izbacivati taxiste koji sigurno povecavaju broj prevezenih ljudi nego da svatko ima svoj auto.

 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
Triba raditi na promidžbi brojnih lijepih lokacija u RH, a ne guranju nekoliko istih pa se čudimo ogromnim gužvama. Dubrovnik je lijep i poseban s obzirom na sačuvanost zidina ali sve ti se to zgadi kad vidiš popratnu "infrastrukturu", poddimenziranost kapaciteta, cijene itd.

Gorski kotar i Lika su užasno nepravedno zapostavljeni od strane TZ-a, a otoci su najbolji dio svega, pogotovo srednjedalmatinski bez prometa, cesta, pumpi i sličnog.
 
6 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
wyks kaže...

Pa ako ce "deliberalizirati" trziste, onda nek osobno ugradi taksimetre koji ce naplacivati tocnu cijenu koju je on propisao, i nek mi da zastitara, jer sam se nekoliko puta nasao u situaciji da mi zbog pokusaja naplate 180kn za relaciju Pile-Posta prijete ozljedama.

Meni iz ovoga samo nije jasno, kako si ti ušao u taj taxi, a da se nisi informirao o cijeni ili pogledao cijenik taxi usluge ??

Svaki taxi bi trebao imat valjani cijenik (usklađen sa taksimetrom) ili odredit nekakvu cijenu u slučaju dogovora s tobom.

Ja u taxi svakako ne ulazim na lijepe oči, jer je taxi priča u nas poznata ohoho.

Dobar dan, trebam tu i tu, koja bi bila cijena i to je to.

 

A vezano za cijenu, ti imaš svoju uslugu, sve uredno od dozvola do fiskaliziranih računa, ne vidim razlog zašto bi netko nekome branio stavit cijenu koju želi, sve dok je sve uredno (opet od dozvola, do fiskalizacije).

A to dal će tebi ta cijena pasat i dal češ se ti vozit tim prijevozom ili nekim drugim, to je do tebe.

 

Ali u globalu se slažem, previše je daleko otišlo to s taxi prijevozom i zaista mi se čini da se tu ne zna više tko pije, a tko plača.

 

15 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
JozoBozo121 kaže...

 Ne. Osnovno pravilo prometa je da više traka znači više prometa. Negdje u Americi su zbog gužvi cestu sa osam traka proširili na 26 da smanje vrijeme koje je bilo potrebno za prijeći tu dionicu. Znaš što se dogodilo? Nakon proširenja treba 20% više vremena jer je promet usporio i povećale su se gužve. 

 

S obzirom na zaštićenost Dubrovnika čisto sumnjam da postoji ijedno drugo rješenje osim da se skreše broj turista i da se jednostavno uvede sustav par-nepar kao što se uvodi u nekim velikim svjetskim gradovima jer jednostavno drugih rješenja osim gradskog prijevoza nema.

 

Sorry, ali ti govoriš o primjeru u kojem je cesta sa 8 traka proširena na 26, a ja govorim o cestama koje imaju samo jednu traku, nekad u oba smjera, a nekad i samo u jednom smjeru.

Ne znam u čemu je bio problem kod Amerikanaca, ali pretpostavljam da je do usporenja prometa došlo zbog usporenja u samom pristupu na cestu, i distribuciji vozila po tako velikom broju traka.

Ali matematika je neumitna, dvije trake mogu propustiti duplo više vozila nego jedna traka, a usporenje zbog raspoređivanja prometa je zanemarivo malo.

 

Kada imaš jednu traku, i čovjek ispred trebe se ide parkirati na parkirno mjesto koje je usporedno sa cestom, moraš stati, i promet (ako je dovoljno gust) u cijeloj dužiini trake stane, ili se uspori. U takvim slučajevima, dvije ili tri trake znatno ubrzavaju promet, jer kada se netko zaustavi ili uspori, ostali ga mogu zaobići.

 

U Dubrovniku je zaštićena stara gradska jezgra, kroz koju prometa de facto ne nema. Zaštićeno je i par starijih zgrada, po gradu, ali ni one nisu toliki problem. Najveći problem je to što se i dan danas dopušta gradnja zgrada koje svojim gabaritima dolaze doslovno do prometnica, predviđa se minimalni broj parkirnih mjesta (samo ono što zakon propisuje, ako i toliko), tako da ne ostaje mjesta za nikakvo eventualno širenje prometnica ili dodavanje novih, a o parkingu se može samo sanjati.

 

zoki.zlikowski kaže...

Ako im je guzva onda nisu krivi taxisti vec jednostavno prevelik broj ljudi. Sto bi bilo da je svaki dosao sa svojim autom? Ako im je guzva treba pojacati gustocu prometa, a to znaci ukinuti aute i ostaviti samo autobuse i bicikle/romobile/pjesake, a ne izbacivati taxiste koji sigurno povecavaju broj prevezenih ljudi nego da svatko ima svoj auto.

 

Pa, u principu, taxisti nisu glavni krvci, mada i oni znatno doprinose gužvi, ali eto, oni su najuočljiviji.

Drugi problem je taj što taxisti obično voze na najfrekventnijim relacijama i dolaze na mjesta sa najvećom gustoćom prometa.

Prije liberalizacije tržišta, imali smo cca 400 taxista (što sa licencom, što bez nje), a danas imamo cca 2000 (neki kažu više, neki kažu manje) vozila koja obavljaju poslove taxi prijevoza..

To je, mora se priznati, značajno povećanje.

 

Većina turista koji dolaze u Dubrovnik, su gosti koji dolaze avionom, pa ovaj argument 'što bi bilo da je svak došao sa svojim autom' ne drži vodu.

 

Mar kaže...
Triba raditi na promidžbi brojnih lijepih lokacija u RH, a ne guranju nekoliko istih pa se čudimo ogromnim gužvama. Dubrovnik je lijep i poseban s obzirom na sačuvanost zidina ali sve ti se to zgadi kad vidiš popratnu "infrastrukturu", poddimenziranost kapaciteta, cijene itd.

Gorski kotar i Lika su užasno nepravedno zapostavljeni od strane TZ-a, a otoci su najbolji dio svega, pogotovo srednjedalmatinski bez prometa, cesta, pumpi i sličnog.

 

Čisto sumnjam da se igdje u svijetu dogodio pad broj dolazaka turista u 'razvikane' desitnacije zato što su popularizirane i neke druge destinacije u toj državi.

Cijene u Dubrovniku su takve kakve jesu upravo zato što je potražnja velika, a ponuda mala, ista stvar je u bilo kojoj globlano poznatoj turističkoj destinaciji, s tim da su cijene u Dubrovniku još i pristojne kakve bi mogle biti.

 

zabranjeniples kaže...
wyks kaže...

 

Meni iz ovoga samo nije jasno, kako si ti ušao u taj taxi, a da se nisi informirao o cijeni ili pogledao cijenik taxi usluge ??

Svaki taxi bi trebao imat valjani cijenik (usklađen sa taksimetrom) ili odredit nekakvu cijenu u slučaju dogovora s tobom.

Ja u taxi svakako ne ulazim na lijepe oči, jer je taxi priča u nas poznata ohoho.

Dobar dan, trebam tu i tu, koja bi bila cijena i to je to.

 

A vezano za cijenu, ti imaš svoju uslugu, sve uredno od dozvola do fiskaliziranih računa, ne vidim razlog zašto bi netko nekome branio stavit cijenu koju želi, sve dok je sve uredno (opet od dozvola, do fiskalizacije).

A to dal će tebi ta cijena pasat i dal češ se ti vozit tim prijevozom ili nekim drugim, to je do tebe.

 

Ali u globalu se slažem, previše je daleko otišlo to s taxi prijevozom i zaista mi se čini da se tu ne zna više tko pije, a tko plača.

 

 

Nikad nisam pitao koliko košta vožnja kad sam ušao u taxi, a prije ulaska sam znao okvirno o kojim cijenama se radi.

 

U primjeru koji je ovdje naveden, radi se o tome da je čovjeku naplaćena cijena koja za tu relaciju ne može ispasti po nikakvom cjeniku niti jednog taxia koji vozi u gradu.

Da se razumijemo, nisam protiv toga da, ako je već liberalizacija, svatko formira cijene koje mu odgovaraju, ali ne možeš imati jednu cijenu na cjeniku, a vožnju naplatiti po 3-4 puta većoj cijeni.

 

14 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
maxym kaže...

 

Nikad nisam pitao koliko košta vožnja kad sam ušao u taxi, a prije ulaska sam znao okvirno o kojim cijenama se radi.

 

U primjeru koji je ovdje naveden, radi se o tome da je čovjeku naplaćena cijena koja za tu relaciju ne može ispasti po nikakvom cjeniku niti jednog taxia koji vozi u gradu.

Da se razumijemo, nisam protiv toga da, ako je već liberalizacija, svatko formira cijene koje mu odgovaraju, ali ne možeš imati jednu cijenu na cjeniku, a vožnju naplatiti po 3-4 puta većoj cijeni.

 

A gledaj, ja slučajno iz prve ruke znam da je u sezoni i u mjestima kao što su Split i Dubrovnik, očekivat od taxi vozila da te vozi za bagatelu, nemoguća misija (osim u slučaju dogovora).

Možeš naić na normalnu osobu, koja će ti naplatit koliko toliko pristojnu cifru ili možeš naletit na sad već poznatu školu, koja će te pokušat oderat na svakakve načine.

Ali opet ti kažem, ako vozač izda fiskaliziran račun, račun koji ima oib firme itd., onda nema priče da se radi o cijeni koja ne postoji u cjeniku.

Svaki taksist može imat svoje cjene i to mu zakonski nitko ne zabranjuje, sve dok ima sve dozvole, fiskalizaciju, pos printer.......

Dal tebi te cijene pašu i dal ti pristaješ na vožnju pod tim cijenama, to je tvoj problem.

U vozilu bi trebao bi imat cjenik sa važečim tarifama i cijenu uvijek možeš provjerit/pitat.

 

Kažem, danas u sezoni ne postoji okvirna cijena i svaka vožnja na lijepe oči je rizik za novčanik.

I to se sve zna, to niti je od jučer, niti je od danas.

Zato sam i pitao kako je moguće da si išao na vožnju, a nisi zatražio okvirnu cijenu, odnosno po kojoj tarifi se voziš.

Poruka je uređivana zadnji put uto 2.7.2019 21:42 (zabranjeniples).
15 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
zabranjeniples kaže...

 

A gledaj, ja slučajno iz prve ruke znam da je u sezoni i u mjestima kao što su Split i Dubrovnik, očekivat od taxi vozila da te vozi za bagatelu, nemoguća misija (osim u slučaju dogovora).

 

Ovdje nije riječ o tome da je netko očekivao bagatelnu cijenu (jeftiniju od uobičajene), nego da je čovjeku prijevoz na toj relaciji naplaćen višestruko više od cijene po bilo kojem objavljenom cjeniku.

 

zabranjeniples kaže...

Možeš naić na normalnu osobu, koja će ti naplatit koliko toliko pristojnu cifru ili možeš naletit na sad već poznatu školu, koja će te pokušat oderat na svakakve načine.

 

Cijene vožnje su poznate (start, cijena po km), ili bi trebali biti, dužina dionice je također poznata, cijena vožnje može biti samo: start plus cijena kilometra puta dužina relacije. Netko tko te želi 'oderati' to može napraviti jedino tako da te vozi dužim putem (a to ovdje nije bio slućaj) ili da ti naplati cijenu veću od one u cijeniku.

 

 

zabranjeniples kaže...

Svaki taksist može imat svoje cjene i to mu zakonski nitko ne zabranjuje, sve dok ima sve dozvole, fiskalizaciju, pos printer.......

Dal tebi te cijene pašu i dal ti pristaješ na vožnju pod tim cijenama, to je tvoj problem.

U vozilu bi trebao bi imat cjenik sa važečim tarifama i cijenu uvijek možeš provjerit/pitat.

 

To da svaki taksist može imati svoje cijene, to nije sporno.

Ali, kada ti netko izda račun za relaciju od cca 6 Km na iznos od 201 Kn, a uobičajena cijena (ne bagatelna, nego po taksimetru i službenom cjeniku) je od 60 do 80 Kn onda je to čista prevara.

Baš nedavno je bio takav slučaj, i za ne falit, na taximetru je dosita pisalo 201,00, i taxist je izdao (nefiskalizirani) račun na taj iznos, tvrdeći da mu je 'gazda rekao da tako mora raditi'.

A kad je slučaj došao do lokalnog web portala, formalna vlasnica firme je dala otkaz vozaču, jer je kao on kriv, a nitko ne postavlja pitanje kako je moguće da je taximetar pokazivao takvu cijenu, i temeljem kojeg cjenika.

 

zabranjeniples kaže...

 

Kažem, danas u sezoni ne postoji okvirna cijena i svaka vožnja na lijepe oči je rizik za novčanik.

I to se sve zna, to niti je od jučer, niti je od danas.

Zato sam i pitao kako je moguće da si išao na vožnju, a nisi zatražio okvirnu cijenu, odnosno po kojoj tarifi se voziš.

 

A ja ti kažem da cijena ne može ovisiti o sezoni ili nesezoni, ili o raspoloženju ili neraspoloženju vozača, nego mora biti jasno istaknuta, i ne može se mijenjati kako se kome spadne.

Uber je tu najtransparentniji zbog prirode poslovanje (sve ide preko aplikacije i cijena vožnje je unaprijed poznata, ali zato može i varirati ovisno o broju rasploživih vozača i potražnji), ali i sve taxi službe imaju cjenike koji se ne mjenjaju od dana do dana, ili od sata do sata (osim uvećanja cijene za noćne vožnje), pa nije nikakav problem znati okvirnu cijenu vožnje.

 

Nemoguće je naplatiti nebuloznu cijenu vožnje bez očitog kršenja zakona, a ako ti podrazumijevaš da je kršenje zakona uredu, i da se ja moram unaprijed informirati kod vozača taxia da li će me 'oderati' ili ne, onda je to tvoja stvar.

 

 

14 godina
offline
Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os

A evo ja ti kazem da se cijene zimi i ljeti razlikuju.

Isto tako se nerijetko razlikuju nocne od dnevnih tarifa.

Vozac taksija smije imat 5 tarifa u cjeniku (mislim da je to maksimum radi bazdarenja) i on/firma ih moze podtavit kako god zeli, dok se god poklapaju sa cjenikom na vidljivom mjestu 

 

Ne znam koliko ti puta moram ponovit to da shvatis, pa ajmo ovako.

Imas kafic u Dubrovniku gdje je pivo 40kn i imas kafic u Piskorevcima gdje je isto pivo 10kn.

Jednostavno poslodavac moze stavit cijenu kakvu zeli, dok god je sve uredno prijavljeno, dok god su racuni fiskalizirani i dok god ima sve potrebne dozvole za rad.

Dal ce on taj proizvod/uslugu prodat, to ovisi o gostima/korisnicima.

Ako ti je on izdao fiskaliziran racun, znaci da lopovluka nema.

 

Kazem, taxi mora imat cjenik (na kartonu/papiru..) koji se mora poklapat sa tarifama unesenim u taksimetar.

Ako se ne poklapa, ne radi po zakonu i to je to.

 

A to sto je jedan taxi naplatio 100kn, drugi 200, to je sasvim nebitno i ne znaci da netko od njih radi kontra zakona.

Pitad koja je cijena i ako ti pase vozis se, a ako ne, nemoj.

Ako ides bez pitanja, velika vjerovatnost je da ce te cijena zaprepastit, pogotovo jer je sezona (opet ponavljam, ta tarifa je u vecini slucajeva drugacija od zimske).

Poruka je uređivana zadnji put sri 3.7.2019 0:02 (zabranjeniples).
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila

Nisam upoznat u detalje taxi prijevoza, pa nisam nikad čuo za ovih 5 tarifa, ali znam iz iskustva da se cijene u Dubrovniku ne razlikuju od zime do ljeta (jednako su visoke zimi kao i ljeti, osim nekih taxi udruženja koja 'domaćima' daju 'popust').

Ne koristim često taxi (3-4 puta godišnje) ali najčešće ga koristim upravo ljeti i u kasnim noćnimi satima, ali nikad mi se nije dogodio da sam platio cijenu iznad one koja je bila naznačena na cjeniku, po nekakvoj ultra tajnoj tarifi koja nigdje nije objavljena.

 

Ovo za noćne tarife sam ti već napisao, veće su za cca 30 posto od dnevnih tarifa, i to je to.

 

Evo, ja sam ti spomenio freški slučaj gdje je čovjeku naplaćen neralano visoki iznos, za relativno kratku relaciju, dobio je račun (doduše nefiskaliziran), na taximetru je pisalo isto što i na računu, i na kraju je opet ispalo da se radilo o prevari kupca, tj. nerealno visokoj cijeni.

 

Naravno da danas bilo tko može staviti bilo koju cijenu i voziti (ako se netko želi voziti po toj cijeni).

Ali ja ti ne govorim o tome, nego o činjenici da taxiji koji voze po javno objavljenim cijenama, s vremena na vrijeme pokušaju nekoga (najčešće strance, ali im se nakad i omakne) 'preveslati' i naplatiti mu vožnju po cijeni koje nema u niti jednom cjeniku.

 

Nije nikakav problem kad netko dođu u Dubrovnik i objavi cijenu starta od 100 Kn i cijenu kilometra od 16 Kn i vozi (doduše neće se baš navozati sa takvim cijenama i ovakvom konkurencijom), problem je kad ista ta osoba objavi cijenu starta od 25 Km, cijenu kiolmetra od 9 Kn, i onda vožnju od 6 Km naplati 200 Kn.

O tome ti ja govorim.

To nema veze sa liberalizacijom tržišta nego sa krađom.

14 godina
offline
Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os

Pa da, to je vec problem i bas to sam ti gore objasnio. 

Dobio je nefiskaliziran racun i sve sto treba je prijavit navedeno i to je to.

Na taj nacin ce pomoc ostalima, koji rade koliko toliko legalno.

 

Opet, ne postoje javno objavljene cijene, svatko moze slozit cijenik kako zeli, sve dok radi na legalan nacin.

Cak i uber (koji je pumo transparentniji po ovom pitanju), cesto zna povecat/promijenit cijene (ovisno o potraznji).

Zakon je jwdnostavno takav, da neke nametnute regulacije po ovom pitanju nema.

 

Kako god, poanta je ista, taksijem u nas se ne vozis na lijepe oci, nego pitas unaprijed za cijenu i vidis dal ti pase ili ne.

Prakticki isto kao s uberom, samo tamo ne trebas pitat za cijenu, jer je prakticki imas prikazanu na apk.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
Visak kaže...
Inače je priča da gosti s kruzera ništa ne troše. Ispada da ipak troše.

Problem je što prodajete životni prostor i imate previše mušterija, a nitko se ne želi odreći zarade i to svesti u humane okvire.

 Postoji gradska razvojna agencija DURA koja radi na natjecanju za EU fondove te osim toga usko povezuje identične agencije iz Venecije i sličnih destinacije, od Malte do Barcelone. Potpuna razmjena iskustava i savjetovanja. I to što kažeš sa prodajom životnog prostora i odricanja od zarade je identično u Veneciji. Nije samo Dubrovački problem.

wyks kaže...

Nije mi jasno kako grad koji zna vec 20 godina da ce (bar) cetvrtkom samo zbog kruzera imati 10 000 ljudi vise, nije istih 20 godina uveo linije Kantafig-Pile koje idu svakih 10 min. Pa bar da voze pola radnog vremena, vec bi spasili jadne ljude iz Mokosice koji rade u jutarnjim smjenama. Iako bi trebale prometovati do 2 ujutro, jer 1A i 1B od 21-02:00, u prosjeku imaju 300 ljudi po voznji sa prosjecno 2.54 promila alkohola u krvi jer se 50 australaca nabilo na Pilama pa do hostela.

 

 Da.. + iz Mokošice se staje pored dva hostela i pored ACI marine (vozi 6 buseva Br.1)...samo jahtaši naprave gužvu i šlag na kraju je Kantafig (luka) gdje skoro dolazi do tuče u busevima.  Nebrojno puta mi prepričaju (normalni i staloženi ljudi)..stoje ko sardine stisnuti i u Kantafigu 6-7 backpackera ulijeće i zamlaćuje te onim torbacima..."old town old town"...ma puši qrc ti i old town i GOT i pčke materine...miči to s leđa,imaš taxi.  Znači normalni neagresivni ljudi.  Često vozači busa popizde, stanu i "ajmo svi vanka".

maxym kaže...

Nisam stručnjak ni za promet ni za graditeljstvo, ali osnovni uzrok gužvi su preuske ceste (ima dosta dionica koja su isključivo jednotračne) koje de-facto formiraju jednu zatvorenu petlju iz koje se može izaći samo na dva i po mjesta, tako da kad nastane zastoj, nema mogućnosti da promet preumsjeriš van grada, da se rasterete postojeće prometnice i normalizira promet, nego se gužva postupno smanjuje kako ljudi dolaze do svojih odredišta.

 

Podzemnim dioncima se može riješiti tranzitni dio prometa (i nešto takvo je, navodno, u planu) između 2-3 lokacije na kojima je najveć 'pritisak' prometa (npr. Grad - Luka Gruž), ali to ne znači puno ostalim putnicima kojima se ne kreću tom relacijom. Tome ne pomaže ni geološki sastav podzemlja koji je krški i pun šupjina, a blizinu mora da niti ne spominjem (kad iskopaš malo dublji rupu na čitavom prioblanom dijelu Gruža doći ćeš do mora).

 

Novaca bi se svakako našlo, samo fali pameti, i malo dobre volje.

 

Put o kojem govoriš (iza Grada) je probijen početkom prošlog stoljeća (oko 1900.), i kad je došlo vrijeme automobila, samo je asfaltiran i to je to, ne'š to projektiranja... :)

A taj parking je namjenjen isključvio stanovnicima grada i vlasnicima povlaštenih parking kartica, ali tu i dalje ima premalo mjesta za ukupan broj vozila koji gravitiraju tome području (dakle koji žive unutar Grada i u okolici).

 točno zboriš.  evo bilo je Beta testiranje sa par "harmonika".  morali su testirat zbog par zeznutih zavoja..a i na Pilama nije lako sa harmonikom.  Za sada kupuju 3 Merca koja će samo utovarat-istovarat ove iz luke Gruž do Pila.

 

expert za istrazivanje ruda i gubljenje vremena na Bol-u.. WindowsPhone die hard fanboy koji ne napušta brod.
Poruka je uređivana zadnji put sri 3.7.2019 9:24 (torrente).
15 godina
offline
Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os

zabranjeniples 

 

Radi se o dogadjajima od prije 5-6 godina, kada je fiskalizacija tek uvedena i dok nije postojao ni Uber, a ni lokalni "plavi/radio" taksi tj. oni koji su se odlucili samostalno dovesti u red, nakon pojave Cammea.

 

No ovdje propustas dvije bitne stvari.

 

1. Ljudski - U vecini slucjaeva, kad bi prije, a i danas na stajalistima starih "zutih" taksista upitao kolika je cijena, te ako bi se isao cjenkati za neku postenu cijenu, bio bi poslan u 1. materinu, 2. vukojebinu iz koje sam dosao bez auta; ili bi se oni medjusobno posvadjali, kada bi odbio uci u prvi taksi. Sad, dolazimo do druge tocke.

 

2. Pravno - U Republici Hrvatskoj, a i u vecini nekih drugih zemalja, ne postoji bransa koja je toliko bila zasticena i u kojoj je bila dozvoljena proizvoljna pljacka kao u slucaju taksista. Sad se prvo sa ljudske strane zapitaj, zasto pobogu bih se ja morao cjenkati sa vozacem kako bi izbjegao 3 puta povecanje cijene? Sto bi bilo kad bi svaka bransa dozvoljavala proizvoljno povecanje cijene?

Naime 20 godina taksisti nisu imali cijene, racun i fiskalizaciju. (Slicno kao i ugostitelji) To je rezultiralo time da je sama Republika Hrvatska ostecena u milijardama kuna neplacenih poreza.

Rezulatat se u Dubrovniku vidi - pitaj Taksista iz Londona posjeduje li 6 apartmana u zoni 3000E po m2 i Mercedes/BMW/Audi.

 

I sad je apsurdno da gradonalcelnik grada u republici Hrvatskoj za problem kojeg je stvorila gradska uprava - guzva zbog previse kruzera, davanje dozvola ogromnim objektima bez pratece infrsatrukture; optuzuje nesto sto on zove "liberalizacija".

Masovnost jest problem - no ta njegova "liberalizacija" je upravo i doslovno preko noci rjesila problem koje sudski i izvrsni dio vlasti cijele drzave nije rjesio 20 godina - sustavno neplacanje poreza od strane taksista i ugostitelja.

 

Znaci ti osobno si do sada iz predostroznosti morao pregovarati sa taksistom - iako oni sami postaju agresivni ukoliko odbijes uci u prvi na stajalistu, dok sada pojavom te famozne "liberalizacije" taksistu ne moras reci apsolutno niti jednu rijec i na odrediste stignes u prosjeku 5-10 minuta ranije, jer je to i taksisti u interesu.

 

Nasu generaciju su gradonacelnici, suci i premijeri naucili da prije ulaska u taksi moras sjesti za pregovaracki stol, ocekivati kojekakve promjene cijene i sl.

Uber je novu generaciju naucio da za 30 kuna u 4 ujutro moze pijan stici kuci, bez da progovori ijednu rijec sa taksistom, koji ce u cist i uredan automobil pustiti glazbu po tvom ukusu.

 

I sto je najdebilnije iz cijele price - sami gradovi, suci, gradonacelnici i premijer zbog Ubera imaju vece prinose, jer eto svi placaju bar neki porez.

 

 

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
Moj PC  
2 0 hvala 0
14 godina
offline
Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os

Ma sve stoji i u velikoj vecini se i sam slazem, zaista ih ima svakakvih i to je strasno.

Ali ovdje prvenstveno pricam o cijenama/tarifama, koje bi on trebao imat na vidljivom mjestu.

Znaci npr. Tarifa 1 koja vrijedi za dnevno ljetno razdoblje 20kn start - 10kn 1km......

Ili jednostavno pitas koliko je cijena do tu i tu i to je to.

Ako vidis da je lik redikul, odes ili nazoves drugu taksi sluzbu i to je to.

 

Jbg, situacija je jednostavno takva, da bas trebas provjerit cijenu unaprijed, bas zato sto je poznata stvar da ima svega i svacega.

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
torrente kaže...
Da.. + iz Mokošice se staje pored dva hostela i pored ACI marine (vozi 6 buseva Br.1)...samo jahtaši naprave gužvu i šlag na kraju je Kantafig (luka) gdje skoro dolazi do tuče u busevima.  Nebrojno puta mi prepričaju (normalni i staloženi ljudi)..stoje ko sardine stisnuti i u Kantafigu 6-7 backpackera ulijeće i zamlaćuje te onim torbacima..."old town old town"...ma puši qrc ti i old town i GOT i pčke materine...miči to s leđa,imaš taxi.  Znači normalni neagresivni ljudi.  Često vozači busa popizde, stanu i "ajmo svi vanka".

 Prvoo sam jedno ljeto u Mokosici pa znam sve.

 

Cijela situacija se mogla jos lakse rijesiti pogotovo kad je Libertas sad u Komolcu, pa da se uvela linija od tamo do Pila.

I uputiti sve od ACi/Luke do Hotela da samo govore "bus number (npr.) 20", kao sto oni na Babinom Kuku samo mantraju bus 6.

 

Pored tih backpakera, najzalosnije je kod bazena vidjeti 20 ljudi koji u 11-ponoc izlaze sa smjene iz Tommya, da ne mogu uci u jedinice jer je 200 pijanaca potegnulo do Hotela Petke.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
15 godina
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
zabranjeniples kaže...

 

Ali ovdje prvenstveno pricam o cijenama/tarifama, koje bi on trebao imat na vidljivom mjestu.

Ovo je tek realno uvedeno nakon 2013. tj fiskalizacije, kada su malo podrobnije poceli gledati postivanje propisa.

 

Slicna stvar je bila i sa ugostiteljima, iako su morali imati cjenik istaknut na ulazu u lokal, vecina je to napravila tek nakon te 2013.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
16 godina
neaktivan
offline
Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila – os

moja osobna top lista koja te dovodi do ispaljenja (vjerujte i većinu puka)

 

1. španjolci, francuzi i talijani....nemaju pojma od engleskog jezika niti riječi.  mlataraju rukama i čude se što ja gledam ko tele. "porke Rikardo mlataraš?"

2. backpackeri...natovari dva kubika shita na leđa i stane u red na kasi..te se sjeti da nije kupio mesni narezak..okrene se i potaraca par ljudi

3. šatoraši i spavači u vrećama....gdje mu se digne, tu montira vreću i spava

4. jahtaši iz ACI marine. stalno im cirkulira 30 taxia iz marine, no on je usidrio jahtu od 30M $ i ode na stanicu od busa i kupuje kartu od 15kn (zato je meni top potez Konzuma u marini..sve cijene 50-60% veće od normalnog konzuma..i treba derat ove što bi se jbali za bus karticu)

5. debili koji se penju po zidinama i na liticama snimaju selfi jer tuda je letio zmaj GOT

6. Uberisti iz ostalih krajeva HR.  pa zamislim sebe da odem u Osijek i taxiram. sjedne mi mušterija i ja ko tele slušam i gledam navigaciju,a nemam pojma gdje se nalazim

7. ono ruglo sa bankomatima u staroj jezgri hitno riješit. nakaradno ruglo. jesi dobio prostor..jesi..otvorit ćeš djelatnost korisnu toj slavnoj ulici uz suglasnost konzervatora..a ne bankomat koji u ponoća za 100€ izbacuje pijanom englezu 630kn

8. koncesije na kupalištama.  ogradio i zagradio pomorsko dobro tko je stigao. postoje mjesta gdje si naučio plivati ti, ćaća ti, đed i sad je neki "poduzetnik" sve ogradio i natovario ležaljke 100kn po satu. sreća postoje aktivisti koji u noćnim satima dolaze sa tornama i Makitama pa im izbuše sve pregradne zidove

...i tako, neću duljit,ali čovjeka sqrca

 

glede turista najjači su Japanci.  ima ih krcato..baš krcato.  tihi tj nečujni.  samo čuješ okidanje Nikona. vuče se sa sobom najmanje 20k € Nikona i Canona.  kada se voze, koriste busove koje unajme. bus ima 50 sjedala ,a njih 25. pravilo je da se u busu ne sjedi jedan do drugoga. sjediš sam,a do tebe sjede Nikoni.

 

GOT fan

 

 

expert za istrazivanje ruda i gubljenje vremena na Bol-u.. WindowsPhone die hard fanboy koji ne napušta brod.
Poruka je uređivana zadnji put sri 3.7.2019 9:56 (torrente).
 
3 1 hvala 1
12 godina
neaktivan
offline
Re: Dubrovnik bi mogao zabraniti sva taksi vozila
torrente kaže...

moja osobna top lista koja te dovodi do ispaljenja (vjerujte i većinu puka)

 

1. španjolci, francuzi i talijani....nemaju pojma od engleskog jezika niti riječi.  mlataraju rukama i čude se što ja gledam ko tele. "porke Rikardo mlataraš?"

2. backpackeri...natovari dva kubika shita na leđa i stane u red na kasi..te se sjeti da nije kupio mesni narezak..okrene se i potaraca par ljudi

3. šatoraši i spavači u vrećama....gdje mu se digne, tu montira vreću i spava

4. jahtaši iz ACI marine. stalno im cirkulira 30 taxia iz marine, no on je usidrio jahtu od 30M $ i ode na stanicu od busa i kupuje kartu od 15kn (zato je meni top potez Konzuma u marini..sve cijene 50-60% veće od normalnog konzuma..i treba derat ove što bi se jbali za bus karticu)

5. debili koji se penju po zidinama i na liticama snimaju selfi jer tuda je letio zmaj GOT

6. Uberisti iz ostalih krajeva HR.  pa zamislim sebe da odem u Osijek i taxiram. sjedne mi mušterija i ja ko tele slušam i gledam navigaciju,a nemam pojma gdje se nalazim

7. ono ruglo sa bankomatima u staroj jezgri hitno riješit. nakaradno ruglo. jesi dobio prostor..jesi..otvorit ćeš djelatnost korisnu toj slavnoj ulici uz suglasnost konzervatora..a ne bankomat koji u ponoća za 100€ izbacuje pijanom englezu 630kn

8. koncesije na kupalištama.  ogradio i zagradio pomorsko dobro tko je stigao. postoje mjesta gdje si naučio plivati ti, ćaća ti, đed i sad je neki "poduzetnik" sve ogradio i natovario ležaljke 100kn po satu. sreća postoje aktivisti koji u noćnim satima dolaze sa tornama i Makitama pa im izbuše sve pregradne zidove

...i tako, neću duljit,ali čovjeka sqrca

 

glede turista najjači su Japanci.  ima ih krcato..baš krcato.  tihi tj nečujni.  samo čuješ okidanje Nikona. vuče se sa sobom najmanje 20k € Nikona i Canona.  kada se voze, koriste busove koje unajme. bus ima 50 sjedala ,a njih 25. pravilo je da se u busu ne sjedi jedan do drugoga. sjediš sam,a do tebe sjede Nikoni.

 

GOT fan

 

 

 Ja bih radije izbacio domace da se presele jer im se ocito ne zivi u turistickom gradu. Imate Srdj gore, niste dali da se grade golf tereni jer ste htjeli divljinu pa se lijepo preselite gore, a pustite turiste da posjecuju Dubrovnik i ostavljaju svoj novac.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice