Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za elek

poruka: 18
|
čitano: 5.993
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za elek".
16 godina
offline
Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za elek

Zna li itko koja je cijena punjenja?

 
0 0 hvala 0
16 godina
odjavljen
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
ivoleko kaže...

Zna li itko koja je cijena punjenja?

 

Moje zadnje je bilo nesto preko 600 kn dizela

Freak Show Inc.
15 godina
offline
Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za elek

zagreb nikad neće biti beč! 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
@ivoleko evo cjenik?

BTW jesi li ti Ivo Leko founder fesb.tk?
5 godina
neaktivan
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
bruno11 kaže...
@ivoleko evo cjenik?

BTW jesi li ti Ivo Leko founder fesb.tk?

 Dakle nekih 25-30% skuplje nego diesel ako se tanka na ovim "brzim" punjačima. Sweet. 

6 godina
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
Osnivač tvrtke Rimac automobili kreće u prvi korak prema realizaciji 3,4 milijarde kuna teškog projekta za razvoj i uspostavu mreže električnih autonomnih taksija u Zagrebu.

Godine 2024. Zagreb će postati prvi grad na svijetu u kojem će biti dostupna usluga robotaxi - korištenje samovozećih, električnih taksija putem aplikacije.
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
14 godina
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
Friday kaže...
ivoleko kaže...

Zna li itko koja je cijena punjenja?

 

Moje zadnje je bilo nesto preko 600 kn dizela

 A ja sam imao 180kuna plina - dosta za 500km, što će reći oko 36 kuna za 100 km. Ako prosječni električni auto troši oko 15kWh struje na 100 km, tada to ispadne oko 50 kuna/100 km na brzom punjaču. Na kraju, mene plin ispadne jeftinije nego struja za električne aute. Potpuno je drugačije ako puniš kod kuće, tada je 15 kWh struje oko 7,5 kuna ako puniš u vrijeme niže tarife, pa se to onda debelo isplati. Znači, punjenje na vanjskim punjačima samo u slučaju prijeke potrebe, inače punjenje kod kuće na 7 kW utičnici. Kod nas u Hrvatskoj ima malo javnih električnih punionica, ali koliki je broj električnih automabila koji hrvati voze, mislim da ih ima manje nego punionica. S vremenom će se stvari popraviti i kod nas, kada postane potreba za većim brojem punionica. Za sada je ta potreba mala i biti će takva još nekoliko godina, dok elektrifikacija ne uzme veći zamah. Usput, Petko, što znaći ova plava zastavica preko tvog i mog ( i još nekih) avatara?

dolazim odmah - Godot
Poruka je uređivana zadnji put ned 4.7.2021 11:04 (učo).
14 godina
offline
Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za elek

Ovaj cjenik je samo za "jednokratne" korisnike, ako živiš u Beču uzmeš jednu od ovih tarifa pa ispadne puno jeftinije: klik. Sat punjenja na 50kw te onda dođe 15/11/5.5 € ovisno o tarifi.

 

 

Poruka je uređivana zadnji put ned 4.7.2021 11:28 (bruno11).
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
učo kaže...

 što znaći ova plava zastavica preko tvog i mog ( i još nekih) avatara?

 obilježeni ste zauvijek kao pretplatnici. nek vas ostali mrze ili crknu od zavisti. a i plava zastavica (sur la plage) je znak čiste vode za plivanje. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put ned 4.7.2021 20:15 (Ajar).
16 godina
odjavljen
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
bruno11 kaže...

Ovaj cjenik je samo za "jednokratne" korisnike, ako živiš u Beču uzmeš jednu od ovih tarifa pa ispadne puno jeftinije: klik. Sat punjenja na 50kw te onda dođe 15/11/5.5 € ovisno o tarifi.

 

 

 

OK, i onda sa tim jednim satom punjenja po npr 11 eura - koliko mozes prijeci sa svojim autom u nekom stedljivom modu? Znam da ima milijun varijabli tu ali onako zdravo seljacki - koliko je to km?

Freak Show Inc.
Poruka je uređivana zadnji put ned 4.7.2021 12:04 (Friday).
14 godina
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za

Sa svojim 0km jer je benzinac :D

 

Službeni e-208 uz klimu, samo gradska vožnja oko 340-350 km.  Zimi, kad je temperatura u minusu nekih 10% manje, proljeće/jesen/blaži dani ljeti i do 400km. 

Ovo čudo ima 50kwh bateriju, taman 1 sat na takvom punjaču.

 

P.S. imaš i posebne noćne tarife na nekim parkinzima na 11kw punjačima pa te 5 sati x 11kw dođe 3 ili 3,5 eura.

Poruka je uređivana zadnji put ned 4.7.2021 12:27 (bruno11).
5 godina
neaktivan
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
Friday kaže...
bruno11 kaže...

Ovaj cjenik je samo za "jednokratne" korisnike, ako živiš u Beču uzmeš jednu od ovih tarifa pa ispadne puno jeftinije: klik. Sat punjenja na 50kw te onda dođe 15/11/5.5 € ovisno o tarifi.

 

 

 

OK, i onda sa tim jednim satom punjenja po npr 11 eura - koliko mozes prijeci sa svojim autom u nekom stedljivom modu? Znam da ima milijun varijabli tu ali onako zdravo seljacki - koliko je to km?

 Ovisno o autu, koliko brzo puni, da li puni punom brzinom do 100% ili nakon 80% drastično uspori, ovisi koliki su gubici prikikom punjenja itd. Ali nekih 200-300km u idealnim uvjetima. Imaš na https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/elektromobilitaet/stromverbrauch-elektroautos-adac-test/ pregled realnih potrošnji i gubitaka punjenja aktualnih modela pa računaj.


Problem je što svaki od stotinu provajdera ima svoj model pretplate i da bi punio po koliko toliko prihvatljivim cijenama moraš s njim imati ugovor i pretplatu. Ako nemaš, plaćaš astronomske roaming cijene, što cijeli koncept elektromobiliteta dovodi do apsurda - duplo skuplji auto, s duplo manjim dometom, deseterostruko duljim vremenom punjenja i >30% skupljim gorivom. Tako da ako redovno voziš dulje rute (ne daj bože i van zemlje) pa često puniš na putu i/ili nemaš mogućnost redovnog punjenja kod kuće, trebaš X pretplata da bi punio po koliko toliko normalnim cijenama. A obzirom da broj elektroauta na cestama zahvaljujući subvencijama raste puno brže nego infrastruktura punionica, vjerojatnost da će se nešto promijeniti na bolje u kratkom roku je zanemariva. 

Poruka je uređivana zadnji put ned 4.7.2021 13:24 (GUID).
14 godina
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
Friday kaže...
bruno11 kaže...

Ovaj cjenik je samo za "jednokratne" korisnike, ako živiš u Beču uzmeš jednu od ovih tarifa pa ispadne puno jeftinije: klik. Sat punjenja na 50kw te onda dođe 15/11/5.5 € ovisno o tarifi.

 

 

 

OK, i onda sa tim jednim satom punjenja po npr 11 eura - koliko mozes prijeci sa svojim autom u nekom stedljivom modu? Znam da ima milijun varijabli tu ali onako zdravo seljacki - koliko je to km?

 Ako je to 50kWh/sat, 11 € na sat,  tada sa 50 kWh možeš preći oko 250-300km max, tako da ti ispadne oko 33 kn/ 100 km, ( što je blizu vožnje sa plinom (meni je otprilike 36kn/100 km na mom i30 na plin). Ovisno o tome kakvu pretplatu uzimaš, možeš proći skuplje ili jeftinije, ovisi jako puno koliko prelaziš. Ako bi punio prosječno 10 sati mjesečno (500 kWh) na brzom punjaču to bi te izašlo 55€ i još 35€ za mjesečnu pretplatu, dakle 90€ mjesečno (675 kn) i mogao bi proći oko 3000 km. To znači oko 22 kune/100 km - jeftinije od plina. Za manju pretplatu to bi te izišlo oko 120€ mjesečno za istu količinu vožnje. Bez pretplate, za istu količinu energije bi platio 150€. Pa ti sada lijepo vidi što i koliko ti paše.

dolazim odmah - Godot
5 godina
neaktivan
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
učo kaže...
Friday kaže...
bruno11 kaže...

Ovaj cjenik je samo za "jednokratne" korisnike, ako živiš u Beču uzmeš jednu od ovih tarifa pa ispadne puno jeftinije: klik. Sat punjenja na 50kw te onda dođe 15/11/5.5 € ovisno o tarifi.

 

 

 

OK, i onda sa tim jednim satom punjenja po npr 11 eura - koliko mozes prijeci sa svojim autom u nekom stedljivom modu? Znam da ima milijun varijabli tu ali onako zdravo seljacki - koliko je to km?

 Ako je to 50kWh/sat, 11 € na sat,  tada sa 50 kWh možeš preći oko 250-300km max, tako da ti ispadne oko 33 kn/ 100 km, ( što je blizu vožnje sa plinom (meni je otprilike 36kn/100 km na mom i30 na plin). Ovisno o tome kakvu pretplatu uzimaš, možeš proći skuplje ili jeftinije, ovisi jako puno koliko prelaziš. Ako bi punio prosječno 10 sati mjesečno (500 kWh) na brzom punjaču to bi te izašlo 55€ i još 35€ za mjesečnu pretplatu, dakle 90€ mjesečno (675 kn) i mogao bi proći oko 3000 km. To znači oko 22 kune/100 km - jeftinije od plina. Za manju pretplatu to bi te izišlo oko 120€ mjesečno za istu količinu vožnje. Bez pretplate, za istu količinu energije bi platio 150€. Pa ti sada lijepo vidi što i koliko ti paše.

 Potpuno bez ikakve pretplate je 220€ za 500kWh, 150€ je uz osnovni ugovor "Start" koji doduše nema nikakvu baznu mjesečnu naknadu, ali je ugovor.

 

Btw, 1h na 50kW punjaču najčešće ne znači 50kWh u bateriji, ovisno o autu gubici punjenja mogu biti i preko 20%. Osim toga većina auta spusti brzinu punjenja kada je baterija puna nekih 80% kako bi čuvali bateriju, posebno na brzim chargerima. Isto tako, ovisno o ukupnoj priključnoj snazi na lokaciji, punionice smanjuju brzinu punjenja ako istovremeno više auta puni nego što je ukupna instalirana snaga. Tako da je 1h na 50kW najčešće manje od 50 kWh u bateriji. 

14 godina
offline
Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za elek

Ma stvari uopće nisu tako straightforward. Ima više providera i mnoštvo tarifa, ali su cijene sve u svemu visoke i uglavnom je vožnja na struju u tom slučaju skuplja od vožnje na benzin. 
Gorespomenuti e208 se sporije puni već kad dostigne 65% napunjenosti, a zadnjih 15% (85-100%) baterije se puni nekih 40 minuta. Sveukupno za napunit 50kW na 50kW punjaču mu treba 1h45 što znači cijenu 75% veću od tarife. Ako uzmete u obzir da nikad nećete doći na punjač s 0% baterije relativna cijena je i veća. U praksi ako želite uštediti realno je očekivati punjenje 20-65%, a to znači autonomiju od samo 150-170km (iskorištavate tek pola kapaciteta baterije) i da morate često na punjač. Traćenje vremena u svakom slučaju. U konačnici 100km s e208 može koštati čak do 13€, a litra goriva u Austriji je 1,20... toliko o tome.

Ako nakon punjenja auto odmah ne odspojite s punjača plaćaju se i penali za zauzeće punjača. Znači trebate planirati i bit u blizini kako bi odspojili i preparkirali auto ili sjediti u njemu i čekati da se napuni što znači da vi služite automobilu, a ne on vama. U teoriji je s strujićima sve fino, ali praksa je nekad usrana. 

Moj PC  
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za
@jozef valjda prije kupnje svatko za sebe analizira isplativost el automobila. Nama su super, voze 100-tinjak kilometara dnevno po Beču, uz zanemariv trošak struje jer se pune u vlastitoj garaži. Garaža je bitna i zbog temperature, posebice zimi kad električari u startu gube 20-30% dosega.
Beč se jako trudi smanjiti CO2 emisije, iako su i sad jako visoko na ljestvici EU gradova, zato i forsiraju strujiće u gradu.

15 godina
offline
Re: Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za

Ovo sto ti nabrajas je kao da uspoređujes Fiću sa 7-sjedom za obitelj.

 

Ako imaš garažu, punionicu i do 100km dnevno rutu - električni auto je super.

 

Nemoj jebat.

 

Ako vozis kao Lewis Hamilton, Mercefes F1 je za tebe.

Zbilja.

 

Ako vozis rasuti terrt tu je neki bulk tanker iz Uljanika.

 

Oprosti na ciničnosti, ali jebote led, pa da si jebo bez kondoma nije isto kupit Ferrarija ili Kiu Sorento.

Kad ti treba bager, moš se jebat sa ferarijem.

 

Tako da, ti si toliko unikatan slučaj, da si primjer za il Lewisa Hamiltona ili bageristu.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
5 godina
offline
Beč postigao cilj od 1000 javnih punionica za elek

Što se tiče punjenja - iz prve ruke. VW ID4 sa 77 kW baterijom. Na 50 kW Elen punjaču se za 40-ak minuta napuni sa 50% na 94%. Kad se pogleda doseg, tih 40-ak minuta punjenja je dovoljno za nekih 200km vožnje (naravno, ne 150 po autoputu, nego lokalne normalne vožnje bez gluposti tipa isključivanje klime itd).

 
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice