Svaka cast na objektivnom clanku.
Kapa dolje, Matej.
Svaka cast na objektivnom clanku.
Kapa dolje, Matej.
Subvencioniranje u četiri koraka za planske ekonomiste:
1. XYZ je super stvar, država to treba subvencionirati
2. Oh ne, čini se da su subvencije pokupili bogati i oni koji su nasamarili sustav
3. Subvencioniranje XYZ treba ukinuti, donijelo je više štete nego koristi,
4. XYZ2 je super stvar, država to treba subvencionirati
U isto vrijeme ta Država svim mogučim i nemogučim propisima onemogučuje građanima ulaganje u solarnu energiju...
Da netko savršeno riješi promet tako da nitko više nikada ne napravi nesreću novinari bi pisali katastrofične članke 'Autolimari ostaju bez posla', 'MUP ostaje bez milijunskih prihoda', 'Zalihe krvi se gomilaju u bolnicama, liječnici ostaju bez prekovremenih sati'.
Samo političar može u tome što se smanjuje zagađenje i s njime povezan porezni prihod vidjeti nešto loše. Kao kad recimo pada porezni prihod od prodaje cigareta. To su izvrsne vijesti.
Što se zločetih bogataša tiče, oni su early adopteri i kao takvi puše na vrijednosti, što je uvijek slučaj s novim tehnologijama. Zahvaljujući njima kad se proizvodnja zahukta bit će jefinijih i kvalitetnijih EV za široke mase. Oni su ti koji plaćaju R&D za sve nas.
Ja mislim da 95% ljudi koji danas kupuju BEV, to ne rade radi brige o planetu ili emisijama. Recimo kad pitate vlasnike Tesle zasto su kupili njihove automobile, velika vecina ce vam reci performanse, ubrzanja na razini superautomobila, povezivost i software, ekosustav koji jednostavno radi, nikakva odrzavanja, mogucnost punjenja doma i usteda na gorivu tko prelazi puno km... itd. Samo su neki od odgovora. Briga za planet nije bila uopce medju danim odgovorima.
Model 3 je bio u prosincu i cini mi se srpnju, najprodavaniji automobil u EU, ne samo u kategoriji EV-a, nego ukupno najprodavaniji! To jasno pokazuje da ljudi zele takve automobile. Ne radi brige o planetu, nego zato sto su jednostavno superiorniji proizvodi.
Osim toga, stalno se koncentriramo na emisije CO2, a razmislja li itko o lokalnom zagadjenju koje automobili svakodnevno ispustaju? Preko 150 razlicith otrovnih, kancerogenih spojeva izbaci svaki ispuh ICE-a! Koliko to uzrokuje bolesti godisnje i koliko takvo zagadnjenje kosta zdravstveni sustav Europe i svijeta svake godine? Prvi i osnovni cilj elektricnih automobila treba biti smanjenje lokalnog zagadjenja i cisci zrak. To je recimo jedan od razloga zasto Kina potice njihovu kupnju, jer ljudi doslovno od smoga ne vide hodati ulicom.
Buducnost je elektricna i autonomna. Nece toliko elektricna vozila doprijeti smanjenju CO2 u transportu, koliko ce to napraviti autonomna voznja. Za 20 godina ce se jako malo ljudi odlucivati na posjedovanje vlastitog automobila, i svi ce ici prema ride sharingu i robo taxijima. BEV je samo jedan korak prema tome...
A kad smo kod silnog troska o kojem se toliko brinete, on je kap u moru u odnosu na ono sto se trosi na subvencioniranje naftnog i plinskog lobija i njihovih industrija.
U Ametici... U Ujedinjenom Kraljevstvu... Autor nije spomenuo gladne u Africi koji su gladni zbog električnih auta.
Logika "to je samo 7% globalnih emisija ugljika" je za vola ubit'. To ne vrijedi secirati, jer, ili je nekom jasno, ili mu se ne da objasniti.
Potražio sam izvor za taj "klimatski panel" i tih 7%. Došao sam do članka:
Nisam pročitao članak do kraja jer je preglup. Stao sam ovdje:
"Even more alarmingly, a report in the journal Nature suggests that because electric cars are heavier than other vehicles, they will likely kill more occupants of other vehicles in traffic accidents."
Autoru želim, kad idući put stane na semaforu iza Audija koji je rabljen uvezen iz Njemačke i koji, sudeći po dimu, vozi na drva i ugljen, da malo razmisli. Čak i da je ukupno zagađenje jednako (a nije), ne bi li bilo bolje to zagađenje smjestiti negdje izvan grada, na mjesta gdje je izvor zagađenja lokaliziran, pa se zagađenje može kvalitetnije ograničiti nego kad je raspršeno u milijardu auta.
E, da, i neka pogleda najbolju reklamu ikad. :)
Da netko savršeno riješi promet tako da nitko više nikada ne napravi nesreću novinari bi pisali katastrofične članke 'Autolimari ostaju bez posla', 'MUP ostaje bez milijunskih prihoda', 'Zalihe krvi se gomilaju u bolnicama, liječnici ostaju bez prekovremenih sati'.
Samo političar može u tome što se smanjuje zagađenje i s njime povezan porezni prihod vidjeti nešto loše. Kao kad recimo pada porezni prihod od prodaje cigareta. To su izvrsne vijesti.
Što se zločetih bogataša tiče, oni su early adopteri i kao takvi puše na vrijednosti, što je uvijek slučaj s novim tehnologijama. Zahvaljujući njima kad se proizvodnja zahukta bit će jefinijih i kvalitetnijih EV za široke mase. Oni su ti koji plaćaju R&D za sve nas.
Baš!
Bombe bacaju bombe ...
U Norveškoj imas električni auto da ideš po gradu, a ako ideš na skijanje ili bilo gdje na duže relacije imaš dizel. Ja sam kupio VW e-golf 2020. Jedini razlog zašto sam ga kupio su subvencije drzave, plaćam 50% manju cestarinu koje su u Norveskoj brutalne (https://snl.no/bompenger) i ako puniš kod kuće ili na parkingu zgrade gdje živiš onda je jeftinija struja nego kada puniš na Fast Charge kod meke privatne firme. Inače električni auti su za sada sa ovim baterijama, brzinom punjenja baterije jako loš izbor ako imaš samo jedan auto.
Tesla je "superiorniji proizvod". Bwahahaha
Ajmo anketa: Za iste novce možete kupiti za sebe Teslu ili BMW 5, koji ćete radije uzeti, bez obzira na vrstu pogona (ima sada i električnih BMW-ova)?
8 | Tesla neki |
---|---|
15 | BMW 5 |
Tesla je "superiorniji proizvod". Bwahahaha
Ajmo anketa: Za iste novce možete kupiti za sebe Teslu ili BMW 5, koji ćete radije uzeti, bez obzira na vrstu pogona (ima sada i električnih BMW-ova)?
Mozes ti ankete do sutra provodit, to nisam ja rekao, to ti govore sluzbeni prodajni podaci.
U prosloj godini Tesla je bila u dva mjeseca naprodavaniji automobil u Europi ukupno, ne samo u EV kategoriji. U Kini broj 1 premium brend, u SAD-u odmah do BMW-a, ove godine ih prestizu.
To ce staviti Teslu kao najprodavanijeg premium proizvodjaca vozila za 2022. na europskom, americkom i kineskom trzistu!
https://insideevs.com/news/543110/tesla-model3-top-europe-september2021/
Zaboravio sam stavit link, dakle i u 12. mjesecu je Model 3 bio najprodavaniji automobil u Europi... tako izmedju tvoj "bemveja" i Tesle, vidis da ipak ljudi zele Teslu. ;)
Ne da je bombasticno, nego je ovo sto Tesla radi nevidjeno u povijesti automobilske industrije.
Mi ovdje ne govorimo u automobilu koji kosta 150 tisuca kuna. Govorimo o ciframa izmedju 370 tisuca i 460 tisuca kuna za Model 3! Dok je Model Y izmedju 500 i 550 tisuca kuna!
Nevjerojatno je da u srcu Europe, pa cak i Njemackoj, jedan do jucer prakticki startup ovako mete pod konkurencijom. Nema ovdje igre statistikom, ovo su cinjenice. Tesla ce u 2023. prestici i BMW i Daimler po broju prodanih automobila globalno. U Kini su vec broj 1 premium brend, u SAD-u ce to biti ove godine.
Zamisli samo kako bi brojke izgledale da Tesla prodaje automobile u cjenovnom rangu Toyote ili VW-a? Pa izbrisala bi ih s mape... i jos godinama nece moci proizvesti niti priblizno dovoljno skupih automobila da zadovolji trziste.
A isprobani brandovi nisu hype? Kome stvarno treba BMW5 i tko si ga kod nas stvarno može priuštiti? Mislim bez da vara državu, ne plaća dobavljače, namješta javne nabave, isplačuje minimalac radnicima, uzima kuverte i sl.
Ljudi, ne bi vjerovali, ali svaki automobil će vas dovesti iz točke A u točku B. Sve preko toga je luksuz. Automobili su poslije stanovanja najveća stavka u budžetu, a u pravilu svi voze jedan ili dva broja preskupi za svoje mogućnosti.
Tesla je "superiorniji proizvod". Bwahahaha
Ajmo anketa: Za iste novce možete kupiti za sebe Teslu ili BMW 5, koji ćete radije uzeti, bez obzira na vrstu pogona (ima sada i električnih BMW-ova)?
Mozes ti ankete do sutra provodit, to nisam ja rekao, to ti govore sluzbeni prodajni podaci.
U prosloj godini Tesla je bila u dva mjeseca naprodavaniji automobil u Europi ukupno, ne samo u EV kategoriji. U Kini broj 1 premium brend, u SAD-u odmah do BMW-a, ove godine ih prestizu.
To ce staviti Teslu kao najprodavanijeg premium proizvodjaca vozila za 2022. na europskom, americkom i kineskom trzistu!
https://insideevs.com/news/543110/tesla-model3-top-europe-september2021/
Moji izvori: Posjedujem i vozim BMW, sjedio sam u i vozio dvije Tesle. Svako mišljenje je subjektivno. Moje: Američko plastično govno od auta, ignoratska igračka. Range prihvatljiv, osim za one koji vole voziti auto. Kad ga se stisne po autoputu, baterija curi kao da je u kratkom spoju. Još jedan case-study američke prodaje novo-pizdunske magle, koju evropska ekipa odlično puši i guši se.
A ti? Osim citiranja tuđih podataka i krive interpretacije istih, imaš li osobno iskustvo i mišljenje?
Ljudi, ne bi vjerovali, ali svaki automobil će vas dovesti iz točke A u točku B.
točno, ali najviše me nerviraju automobili s 80 Ks koji se na zelenom kad kreću, vuku kao crkotine zbog lošeg okretnog momenta.
ja bih električni s maksimalnom brzinom od 140 km/h ali da je "startan".
vjerujem da si vidio "male" gradske el. automobile koji sa semafora kreću kao da su ispaljeni iz VBR-a.
Tesla je "superiorniji proizvod". Bwahahaha
Ajmo anketa: Za iste novce možete kupiti za sebe Teslu ili BMW 5, koji ćete radije uzeti, bez obzira na vrstu pogona (ima sada i električnih BMW-ova)?
Mozes ti ankete do sutra provodit, to nisam ja rekao, to ti govore sluzbeni prodajni podaci.
U prosloj godini Tesla je bila u dva mjeseca naprodavaniji automobil u Europi ukupno, ne samo u EV kategoriji. U Kini broj 1 premium brend, u SAD-u odmah do BMW-a, ove godine ih prestizu.
To ce staviti Teslu kao najprodavanijeg premium proizvodjaca vozila za 2022. na europskom, americkom i kineskom trzistu!
https://insideevs.com/news/543110/tesla-model3-top-europe-september2021/
Moji izvori: Posjedujem i vozim BMW, sjedio sam u i vozio dvije Tesle. Svako mišljenje je subjektivno. Moje: Američko plastično govno od auta, ignoratska igračka. Range prihvatljiv, osim za one koji vole voziti auto. Kad ga se stisne po autoputu, baterija curi kao da je u kratkom spoju. Još jedan case-study američke prodaje novo-pizdunske magle, koju evropska ekipa odlično puši i guši se.
A ti? Osim citiranja tuđih podataka i krive interpretacije istih, imaš li osobno iskustvo i mišljenje?
Imam, vozio sam Model 3 i odusevljen sam malo je rec!
Makar, za razliku od tebe, ja stvarno nemam nista protiv BMW-a, Tesle, ili bilo kojeg drugog brenda, niti smatram da je bilo koji od tih automobila smece.
Moj buduci automobil svakako je Tesla, ali kad bih uzeo u obzir neki drugi, to bi bio ili Porsche 911 Turbo S ili BMW M5 Competition ako gledamo ICE.
točno, ali najviše me nerviraju automobili s 80 Ks koji se na zelenom kad kreću, vuku kao crkotine zbog lošeg okretnog momenta.
ja bih električni s maksimalnom brzinom od 140 km/h ali da je "startan".
vjerujem da si vidio "male" gradske el. automobile koji sa semafora kreću kao da su ispaljeni iz VBR-a.
Vozim auto s 60 ks i obično sam prvi koji kreće na semaforu (ako je višetračna cesta) i onda iza mene rupa, a ne vozim luđački. Nisu bitni konji pod haubom, nego onaj jedan za volanom.
U gradu je mala razlika, odnosno mali auti su čak u prednosti zbog parkiranja, na otvorenoj cesti veći auto ima smisla.
Vozim auto s 60 ks i obično sam prvi koji kreće na semaforu (ako je višetračna cesta) i onda iza mene rupa, a ne vozim luđački. Nisu bitni konji pod haubom, nego onaj jedan za volanom.
U gradu je mala razlika, odnosno mali auti su čak u prednosti zbog parkiranja, na otvorenoj cesti veći auto ima smisla.
kreneš ti prvi, ali ako sam ja iza tebe, dok ti uabaciš u drugu, treću, usporavaš promet.
ne znam, kada su gužve na semaforima, nema rupa.
automobil do 70 km/h mora biti u gradu (u današnje vrijeme) jako (pokretljiv), jer se stvaraju prometni čepovi.
ne sumnjam u tvoje vozačke vještine, ali jednostavno automobil s 60 Ks koji ih postiže na 5/6000 okretaja je slab.
jedino dizlo s 60 Ks koji tih 60 Ks ima već na 2000 okretaja, svaka čast.
kreneš ti prvi, ali ako sam ja iza tebe, dok ti uabaciš u drugu, treću, usporavaš promet.
ne znam, kada su gužve na semaforima, nema rupa.
automobil do 70 km/h mora biti u gradu (u današnje vrijeme) jako (pokretljiv), jer se stvaraju prometni čepovi.
ne sumnjam u tvoje vozačke vještine, ali jednostavno automobil s 60 Ks koji ih postiže na 5/6000 okretaja je slab.
jedino dizlo s 60 Ks koji tih 60 Ks ima već na 2000 okretaja, svaka čast.
Ja ti velim da iza mene u 50% slučajeva ostaje rupa, stižu me samo oni koji se baš trude. Nije to stvar vještine, već razmišljanja o prometu. Većina ljudi misli samo na sebe i kad vide da će oni proći kroz semafor misle da je time sve riješeno, one iza sebe ni ne doživljavaju.
Dizeli su slabije startni, amoj benzinac ima maksimalni moment (ne i snagu) na 2500 okretaja.
tri su ključna faktora za postizanje dobrog ubrzanja, a to su snaga, masa i izvedba mjenjača.
mjenjač (krak) je jako bitan.
koliko to tvoje čudo ima Nm okretnog momenta pri 2500 okretaja ?
tri su ključna faktora za postizanje dobrog ubrzanja, a to su snaga, masa i izvedba mjenjača.
mjenjač (krak) je jako bitan.
koliko to tvoje čudo ima Nm okretnog momenta pri 2500 okretaja ?
Mislim 115, sasvim dovoljno za normalno krenuti. Nije stvar uopće u tome da ja jurim, ne škripe gume, nego gledam da se maknem drugima, kao što bih volio da se meni maknu, pa da prođem kroz semafor i kad sam deseti u redu, dok ekipa uglavnom gleda samo sebe. Ako im se pali žuto dat će gas, ali ako su prvi na semaforu nema žurbe, pa stići će oni kroz to zeleno.