Baterija na staklenički plin

poruka: 33
|
čitano: 8.918
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Baterija na staklenički plin".
15 godina
neaktivan
offline
Baterija na staklenički plin

Ao je CO2 katalizator i prilikom punjenja se oslobađa, pa se prilikom pražnjenja 'troši', a onda opet oslobađa, imamo zatvoreni ciklus i ne možemo ga zvati gorivom.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
0 1 hvala 0
8 godina
offline
Baterija na staklenički plin

Na isti način ne možemo zvati gorivom ni vodik, jer se on pretvara u vodu, a iz vode se opet dobiva vodik. Možemo isto reći i za drvo, jer i ono će izrasti iz CO2 što ga je drvo u peći oslobodilo. Riječ je opet o kruženju CO2 u prirodi, samo se ovdje radi o obrnutom ciklusu. Drvo: CO2 + sunčeva energija --- gorivo --- CO2 + energija.

CO2-baterija:  CO2 + baterija ---- energija, energija + baterija --- CO2. 

 
3 0 hvala 3
15 godina
offline
Baterija na staklenički plin

iako ne gravitiram pretjerivanju u uživanju alkoholnih fluida, ako za života ugledam u praksi (ikad, igdje, masovno) ikoju od svih tih revolcionarnih baterija, nalit ću se k'o krava pred sajam. od sreće i od rana jutra. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
4 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Baterija na staklenički plin

Koliko mi je poznato oksidant se ne smatra gorivom, gorivo je ono što se oksidira.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Baterija na staklenički plin

To je točno, ali samo ako CO2-bateriju gledamo kao raketni motor. Pa čak ni onda, jer postoje goriva koji nisu ni goriva ni oksidatori u tom smislu (npr. ovdje naveden H2O2). Striktno govoreći, CO2 je oksidator, a litij u bateriji je gorivo. No to je opet pitanje terminologije. U raketama govorimo ne o gorivu nego o propelantu. U njemačkom jezku razlikuje se pak gorivo (Brenstoff), dakle ono što gori u peći, i Treibstoff (=gonivo), dakle ono što  izgara u motoru. Dakle, sve je do terminologije. No, poveo sam se za shvaćanjem goriva kao nečega što ulazi u motor da bi mogao raditi, pa je u tom smislu CO2 gorivo. 

 
1 0 hvala 0
5 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Kad možemo očekivati ove baterije u pevex centrima???
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
2 0 hvala 0
8 godina
offline
Baterija na staklenički plin

Ne znam što ste navalili na te baterije! Ovo je članak o znanstvenom istraživanju, a ne EPP za neku robu. Molim primite na znanje:

1.) Nalazimo se u vremenu tehnološke revolucije prelaska s forilnih goriva na obnovljive izvore energije.

2.) Obnovljivi izbori energije zahtijevaju ekstenzirnu upotrebu akumulatorskih baterija.

3.) Tehnologija skladištenja električne energije nije dovoljno razvijena za nove proširene potrebe (pogon vozila, skladištenje viškova itd.)

4.) Zbog (3.) istražuju se nove mogućnosti, prije svega kemijskog skladištenja električne energije. Treba imati na umu a se teoretski svaka redoks-reakcija može 

   iskoristiti za izradu električne baterije. 

5.) Jasno je da svaka ideja ili prototip ne doživi industrijsku primjenu. Prije nego što je avion ušao u primjenu, u I. svjetskom ratu, iskušano je 10.000 prototipova.

6.) Samo 5 % tehničkih pronalazaka (patentiranih!) doživi industrijsku primjenu. 

7.) Od otkrića do primjene treba proteći neko vrijeme. Gorivne ćelije su bile poznate 40 godina prije nego su 1970-tih upotrebljenje u svemirskom programu, a tek danas  

   dolazi do njihove primjene za pogon automobila. Hibridni pogon primjenjuje se već 100 godina (podmornice, lokomotive), a tek su se sada pojavili naveliko automobili

   na takav pogon.

8.) Razvoj tehnologije vodi do specijalizacije. Ne razvijaju se baterije samo zato da bi se ugradile u automobile. Za 50 godina bit će mnogo vrsta baterija za  

   najrazličitije primjene. Primjer: unatoč litij-ionskim baterijama automobili još uvijek imaju olovne akumulatore. Ili, vlakovi nemaju olovne nego niklove baterije. 

   I CO2-baterija će naći svoju primjenu, no treba biti netko tko će u nju htjeti uložiti kapital, a također i u infrastrukturu koja je prati (spremnici CO2, povezanost s

   proizvodnjom i potrošnjom CO2). U svakom slučaju CO2-litijeva baterija omogućava jeftinije i obilnije skladištenje energije od sadašnje kobaltove. 

Mislim da sam bio dovoljno jasan. Ovo sam već mnogo puta rekao, ali tko sada ne razumije, nema nade da će ikada razumjeti. 

 
15 0 hvala 6
16 godina
offline
Baterija na staklenički plin

Naravno, put do komercijalizacije može biti dug, ali što sve stoji na tom putu?

Primjećujem da je teoretski kapacitet više od 7 puta veći od današnjih EV baterija. Ako bi ovo zaživilo fosili odlaze u povijest, a to bi mogao biti jedan od razloga zašto neće zaživjeti tako skoro..

Svemir.
Poruka je uređivana zadnji put sub 1.8.2020 13:43 (PaleRider).
 
2 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Otkud potreba za spremnicima CO2, ako je sustav zatvoren? CO2 koji se potroši pri pražnjenju se poslije ponovo oslobodi pri punjenju. Nema potrebe dopunjavati ga.

A pokušaji humora su česti u ovim raspravama, pa ne treba svaki komentar uzeti ozbiljno.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
5 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Velika se lova nalazi u "čarobnim" baterijama....stoga čisto sumnjam da istraživanja na tu temu oskudijevaju sa parama...nego naše želje su jedno A stvarnost drugo....kada je supravodljivost bila u centru pažnje onda se pričalo o sobnim temperaturama za rad...već je onda bilo jasno da želje su jedno...stvarnost nešto drugo

"Čarobne" baterije su već sada tu...samo kapitalizam tako ne funkcionira...znači čekamo da kapitalizmu to postane isplativo...A to može biti NIKAD:(
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Ajar kaže...

iako ne gravitiram pretjerivanju u uživanju alkoholnih fluida, ako za života ugledam u praksi (ikad, igdje, masovno) ikoju od svih tih revolcionarnih baterija, nalit ću se k'o krava pred sajam. od sreće i od rana jutra. 

 Vidim, silno oduševljenje kod tebe, kao i kod mene vlada u svezi glede ovih novih, revolucionarnih.......Kada se dogodi to što je tu napisano, pridružujem ti se u uživanju alkoholnih fluida, mada sam njima sklon kao i ti - nimalo, ali ako je za super-duper ba(k)terije, mora se 

dolazim odmah - Godot
14 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
danen kaže...

Ne znam što ste navalili na te baterije! Ovo je članak o znanstvenom istraživanju, a ne EPP za neku robu. Molim primite na znanje:

1.) Nalazimo se u vremenu tehnološke revolucije prelaska s forilnih goriva na obnovljive izvore energije.

2.) Obnovljivi izbori energije zahtijevaju ekstenzirnu upotrebu akumulatorskih baterija.

3.) Tehnologija skladištenja električne energije nije dovoljno razvijena za nove proširene potrebe (pogon vozila, skladištenje viškova itd.)

4.) Zbog (3.) istražuju se nove mogućnosti, prije svega kemijskog skladištenja električne energije. Treba imati na umu a se teoretski svaka redoks-reakcija može 

   iskoristiti za izradu električne baterije. 

5.) Jasno je da svaka ideja ili prototip ne doživi industrijsku primjenu. Prije nego što je avion ušao u primjenu, u I. svjetskom ratu, iskušano je 10.000 prototipova.

6.) Samo 5 % tehničkih pronalazaka (patentiranih!) doživi industrijsku primjenu. 

7.) Od otkrića do primjene treba proteći neko vrijeme. Gorivne ćelije su bile poznate 40 godina prije nego su 1970-tih upotrebljenje u svemirskom programu, a tek danas  

   dolazi do njihove primjene za pogon automobila. Hibridni pogon primjenjuje se već 100 godina (podmornice, lokomotive), a tek su se sada pojavili naveliko automobili

   na takav pogon.

8.) Razvoj tehnologije vodi do specijalizacije. Ne razvijaju se baterije samo zato da bi se ugradile u automobile. Za 50 godina bit će mnogo vrsta baterija za  

   najrazličitije primjene. Primjer: unatoč litij-ionskim baterijama automobili još uvijek imaju olovne akumulatore. Ili, vlakovi nemaju olovne nego niklove baterije. 

   I CO2-baterija će naći svoju primjenu, no treba biti netko tko će u nju htjeti uložiti kapital, a također i u infrastrukturu koja je prati (spremnici CO2, povezanost s

   proizvodnjom i potrošnjom CO2). U svakom slučaju CO2-litijeva baterija omogućava jeftinije i obilnije skladištenje energije od sadašnje kobaltove. 

Mislim da sam bio dovoljno jasan. Ovo sam već mnogo puta rekao, ali tko sada ne razumije, nema nade da će ikada razumjeti. 

 U pravu si ti, ali pošto se u članku spominju i ba(k)terije, a u svezi glede kojih smo se nagledali i načitali kojekakvijeh čudesa, a baterije, osim sada klasičnih NiMH, ZnC i  li-ion (a o njihovoj modifikaciji je riječ) vidjeli baš nešto i nismo, nešto smo malko kanda skeptični. Ipak, to ti je sasvim o.k. i prihvatljivo objašnjenje.

dolazim odmah - Godot
5 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Najbolje da bug.hr organizira tulum s vatrometom...janjci s ražnja...pečeni odojci...kruv ispod peke...razni tekući fluidi.

mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
14 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
HCMAA kaže...
Najbolje da bug.hr organizira tulum s vatrometom...janjci s ražnja...pečeni odojci...kruv ispod peke...razni tekući fluidi.

 Može ! . Inače, fluidi su - ma znaš, tekući. Samo im treba malo C2H5OH u kemijskom sastavu (barem 15-20%) i stvar je O.K.

dolazim odmah - Godot
5 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
U tehničkom smislu "čarobne" baterije nisu revolucija nego evolucija... međutim u političkom smislu one su opasna revolucija...one omogućuju pojedincima... građanima vrlo opasnu stvar za vladajuće političke elite...ENERGETSKU NEOVISNOST...dok mi država određuje cijenu litre benzina i cijenu kwh...mi smo energetski robovi....međutim kad ja imam solarne panele i "čarobne" baterije koje imaju 4-5 puta veći kapacitet uz istu sadašnju cijenu...onda sam ja NAPOKON SLOBODAN.

Čisto sumnjam da u tom trenutku se neće pojaviti porez na sunce
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
4 0 hvala 0
8 godina
offline
Baterija na staklenički plin

Ovo s velikim kapacitetom CO2-baterije dade se jednostavno objsniti činjenicom da katoda nabijene litij-ionske baterija sadržava CoO2 (Mr=91), dok katoda CoO2 baterije ne sadržava ništa osim ugljične podloge (vodiča). Tek s pražnjenjem baterije dolazi do  povećanja njezine mase, vezivanjem CO2, no CO2 je više nego dvostruko lakši od CoO2 (Mr=44). Drugim riječima, klasična litij-ionska baterija ima uvijek jednaku masu, bila puna ili prazna, dok prazna CO2-baterija ima veću masu uslijed vezivanja CO2. 

 
1 0 hvala 2
8 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Ako je CO2 u spremniku pored baterije, masa se ne mijenja. Štoviše, u masu praktične baterije treba uračunati spremnik i ostalu aparaturu za hendlanje CO2.

Više kritičnosti ne bi škodilo...
Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
HCMAA kaže...
U tehničkom smislu "čarobne" baterije nisu revolucija nego evolucija... međutim u političkom smislu one su opasna revolucija...one omogućuju pojedincima... građanima vrlo opasnu stvar za vladajuće političke elite...ENERGETSKU NEOVISNOST...dok mi država određuje cijenu litre benzina i cijenu kwh...mi smo energetski robovi....međutim kad ja imam solarne panele i "čarobne" baterije koje imaju 4-5 puta veći kapacitet uz istu sadašnju cijenu...onda sam ja NAPOKON SLOBODAN.

Čisto sumnjam da u tom trenutku se neće pojaviti porez na sunce

 Država te drži energetskim robom i određuje ti cijenu kWh i litre benzina (kao da OPEC i rafinerije i distribucije i maloprodaje nemaju s tim ništa) i istovremeno financira znanstvena istraživanja i subvencionira solarne panele.

5 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Nisu političke elite blesave...imaju oni dobre savjetnike koji ih savjetuju šbkbb...koliko samo love u HR se okrene oko naftnih derivata...više od polovice cijene jedne litre ide u proračun...i sad zamisli da svi voze električne automobile i da ih svi pune sa svojih krovova...ili velika većina...proračun bi doživio kolaps

Stoga budu nas kuhali polako...i sve priče oko ekologije su obična DEMAGOGIJA...ekstreman problem zahtjeva ekstremne protumjere...zapadna civilizacija nije spremna za to jer bi to dovelo do još većeg problema

Sve te "čarobne" baterije već sad mogu krenuti u masovnu proizvodnju...uvedu se subvencije za njihovu proizvodnju...virus je toliko utjerao strah u kosti da je europa u roku 24 sata skupila 8 milijardi eura za razvoj cjepiva...prije desetak godina razvijalo se jedno cjepivo...međutim kako se situacija brzo smirila...tako je politika odlučila prekinuti financiranje...A upravo da je to cjepivo dovedeno do kraja bi ubrzalo razvoj ovoga kojeg nestrpljivo očekujemo i time bi se ušparalo ovih 8 milijardi...A tko zna...možda bi djelovalo na covid-19 pa bi bilo i spašenih života...nije covid-19 pobio sve ove ljude nego politika...struka je upozoravala na mogućnost pandemije...ali bilo je važnije PANEM ET CIRCENSES

Novaca se ima za na bacanje samo nije cilj žabu skuhati brzo...evo američani na vojsku ove godine 740 milijardi...recimo kad bi od tih uzeli 10% i subvencionirali proizvodnju grafena za baterije
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
8 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Hcmaa:

Vadio bi i ja naftu iz svog vrta. Samo mi treba milijardica za bušenje i rafineriju. Tako ti je i sa tvojom idejom energetske neovisnosti. Kako ćeš puniti automobil kod kuće kad si otišao na posao ujutro i vratiš se navečer? Još jedna baterija kod kuće? Dovoljno velika da potraje do zime? To je samo par milijuna eura. A štediš i sj..eš elite?

Zašto stati na energiji. Lopovi nas pljačkaju na hrani, odjeći, građevinskom materijalu. Sve treba radititi kod kuće po mogućnosti bez kupovnog alata. I proizvođači lopata i taćki imaju jak lobi. A da ne govorimo kako su singerice bilo skupe
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 4.8.2020 8:36 (Feudalac).
12 godina
neaktivan
offline
Re: Baterija na staklenički plin
učo kaže...

 U pravu si ti, ali pošto se u članku spominju i ba(k)terije, a u svezi glede kojih smo se nagledali i načitali kojekakvijeh čudesa, a baterije, osim sada klasičnih NiMH, ZnC i  li-ion (a o njihovoj modifikaciji je riječ) vidjeli baš nešto i nismo, nešto smo malko kanda skeptični. Ipak, to ti je sasvim o.k. i prihvatljivo objašnjenje.

 Pa nije bas da baterije ne napreduju samo ti ne pratis tehnologiju. Ima i drugih portala osim Buga.

14 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
zoki.zlikowski kaže...
učo kaže...

 U pravu si ti, ali pošto se u članku spominju i ba(k)terije, a u svezi glede kojih smo se nagledali i načitali kojekakvijeh čudesa, a baterije, osim sada klasičnih NiMH, ZnC i  li-ion (a o njihovoj modifikaciji je riječ) vidjeli baš nešto i nismo, nešto smo malko kanda skeptični. Ipak, to ti je sasvim o.k. i prihvatljivo objašnjenje.

 Pa nije bas da baterije ne napreduju samo ti ne pratis tehnologiju. Ima i drugih portala osim Buga.

 Imenjače moj, znam ja da baterije napreduju, itekako, samo ima puno najava koje još nisu vidjeli svjetlost dana izvan laboratorija. A da baterije napreduju, evo ti jedan primjer: 1977. sam išao u 2. razred srednje i kupio Digitronov kalkulator, na pogon NiCd akumulatorima, 1,2V, 500mAh. Danas takve akumulatoriće mijenja NiMh od 2500-3000mAh - dakle 500-600% bolji i puno jeftiniji. A tek da si vidio moju sreću kada sam originalne NiCd akumulatoriće u mom blicu zamijenio sa NiMH i odjednom umjesto 2 filma mogao ispucati 7-8 filmova sa energijom  jednog punjenja. Da ne pričam o Li-Ion baterijama kojih u to vrijeme nije ni bilo. Davno sam čitao o LiS baterijama i još kojekakvim drugima. O Li-zrak bateriji, 10 puta jačoj od Li-Ion čitam već duže od 10 godina, pa ti je možda sada jasno zašto sam napisao ono gore. Na tvom grafu se lijepo vidi porast proizvodnje i smanjenje cijena akumulatora, ali se ne vidi toliki porast gustoće energije, a to je ono što je izuzetno važno za mnoge aplikacije, naročito za transport.

Edit: nisam dobro proučio graf, sada sam tek primjetio da je ubačena i krivulja porasta kapaciteta, ali ja bih rado volio da je strmija, pošto svi stalno spominju neke super značajne pomake u razvoju.

dolazim odmah - Godot
Poruka je uređivana zadnji put sri 5.8.2020 20:27 (učo).
8 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Učo:

Najvažniji pravac razvoja je cijena. Pa onda trošak. I cijena.
Ja rekoh
12 godina
neaktivan
offline
Re: Baterija na staklenički plin
učo kaže...

Edit: nisam dobro proučio graf, sada sam tek primjetio da je ubačena i krivulja porasta kapaciteta, ali ja bih rado volio da je strmija, pošto svi stalno spominju neke super značajne pomake u razvoju.

 Za vecinu potreba je gustoca baterija dosla do svojih idealnih brojki. Nema potrebe za rastom gustoce osim u avionskom prometu. Vece su potrebe za jeftinom baterijom koja moze biti i velika nego za manjim baterijama velikog kapaciteta. Ne vjerujem da ce gustoca ici predaleko, mozda jos 2x u sljedecih 10 godina i nakon toga pad krivulje. Jednostavno nema potrebe.

14 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
zoki.zlikowski kaže...
učo kaže...

Edit: nisam dobro proučio graf, sada sam tek primjetio da je ubačena i krivulja porasta kapaciteta, ali ja bih rado volio da je strmija, pošto svi stalno spominju neke super značajne pomake u razvoju.

 Za vecinu potreba je gustoca baterija dosla do svojih idealnih brojki. Nema potrebe za rastom gustoce osim u avionskom prometu. Vece su potrebe za jeftinom baterijom koja moze biti i velika nego za manjim baterijama velikog kapaciteta. Ne vjerujem da ce gustoca ici predaleko, mozda jos 2x u sljedecih 10 godina i nakon toga pad krivulje. Jednostavno nema potrebe.

 Gledao sam malo gustoću energije MJ/kg, pa je za benzin oko 47MJ/kg. Teslina baterija je teška oko 540kg ili tu negdje i ima 360 MJ, što znači manje od 1MJ/kg, efektivno kao otprilike 8l benzina. Dakle definitivno bi trebalo biti da je barem kao 25-30 litara benzina za toliku masu i tome se nadam. Za avijaciju, barem 5-10 puta više nego sada. Jasno mi je da je elektromotor 4 - 4,5 puta efikasniji od benzinca i tu je ušteda, ali svejedno bio bi veliki dobitak dobiti  5-10 puta manju i lakšu bateriju za isti kapacitet (i manje love) nego sada.

dolazim odmah - Godot
Poruka je uređivana zadnji put sub 8.8.2020 10:18 (učo).
16 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
zoki.zlikowski kaže...

 Za vecinu potreba je gustoca baterija dosla do svojih idealnih brojki. Nema potrebe za rastom gustoce osim u avionskom prometu. Vece su potrebe za jeftinom baterijom koja moze biti i velika nego za manjim baterijama velikog kapaciteta. Ne vjerujem da ce gustoca ici predaleko, mozda jos 2x u sljedecih 10 godina i nakon toga pad krivulje. Jednostavno nema potrebe.

???

Kakve idealne brojke? Nešto može biti idealno ili optimalno ako ne može bolje. Najvažnija stvar u razvoju baterija je gustoća i broj ciklusa. U slučaju vozila, veća gustoća znači veći domet s istim volumenom baterije. Kome to nije važno? Tim više što s većom gustoćom obično sve postaje i jeftinije.

Da ne spominjem mobitele, laptope i sl. koje s većom gustoćom baterije isto tako rjeđe treba puniti. Kako može biti idealno puniti bateriju svaki dan ako ju možeš puniti svaki tjedan npr. ?

Svemir.
5 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Teslina baterija 540kg...veća gustoća manja cijena...zamisli 4 puta veća gustoća...540 kg postaje 135 kg...veća gustoća znači duže traje pa samim time manje puniš...kada bi rasla gustoća a ne broj ciklusa...radi manje potrebe za punjenjem opet bi duže trajala

Assuming that the average Tesla vehicle has a 70 kWh battery, this could imply that Tesla’s battery cost per vehicle has declined from $16k in 2016 to about $9k in 2019E
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Hcmaa:

Gustoća po volumeni nije previše važna. Teslina baterija zauzima nekih 300 litara, to je prostor koji inače zauzimaju motor i spremnik goriva i još ostane mjesta.

Tko kaže da bi se manje volumenozna baterija translatirala u više kilovat sati, broj punjenja ili bilo što drugo vrzano za performanse? Nema nikakvog razloga! Možda cm do dva niže vozilo.

Specifična energija je nešto sasvim drugo, time pada težina baterija a to direktno utječe na performanse i cijenu izrade.

Međutim, nitko neće ugraditi više kilovat sati samo zato što je baterija gušća ili lakša. O tome odlučuje cijena, baterije i cijena. Jesam li spomenuo cijenu?
Ja rekoh
5 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Veća gustoća...za istu količinu kilometara koja je dostupna danas dobiješ manju bateriju...manje materijala...manja cijena izrade...vuk sit A ovce na broju... robotizacija ovisi o manjim baterijama...dronovi s ljudskom posadom...zar nebi htio imati smartphone s baterijom od 20000mA i više

mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
8 godina
offline
Re: Baterija na staklenički plin
Htio bih ja imati warp 9 i teleport, kakve to veze ima? Vrtiš se oko najmanje bitne stvari. Neda mi se više...
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pon 10.8.2020 17:28 (Feudalac).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice