Autonomni kontejnerski brod samostalno preplovio g

poruka: 8
|
čitano: 3.571
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Autonomni kontejnerski brod samostalno preplovio g".
13 godina
offline
Autonomni kontejnerski brod samostalno preplovio g

je, dok je more mirno i posejdon ne "pravi situaciju":

 

 

inače, kao i s avionima, jedini je problem zaploviti/poletjeti i pristati/sletjeti. nota bene, autonomno brodovlje je skoro pa tradicija

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
1 3 hvala 0
2 mjeseca
protjeran
offline
Re: Autonomni kontejnerski brod samostalno preplov

Netočno. Vez/odvez nije problem jer za izići iz i ući u luku na brodu mora biti pilot, zaposlenik luke zadužen za manevar veza/odveza broda. Prema tome, dok je pilot na brodu brodom se upravlja ručno.

13 godina
offline
Re: Autonomni kontejnerski brod samostalno preplov
Krell kaže...

Netočno. Vez/odvez nije problem jer za izići iz i ući u luku na brodu mora biti pilot, zaposlenik luke zadužen za manevar veza/odveza broda. Prema tome, dok je pilot na brodu brodom se upravlja ručno.

 ne čitaš shvaćajući (utjeha: nisi jedini takav tu na forumu) - upravo sam to napisao. bez ruke nema nauke. sve između je svejedno (osim kad nije - vidi isječak s jutubeta). 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
3 godine
offline
Autonomni kontejnerski brod samostalno preplovio g


U svakom slučaju smanjuje se aktivni angažman i broj posade, pa i mogućnost ljudske greške. Nije teško zamisliti dan kada će sve biti totalno automatizirano, uključujući i ukrcaj i iskrcaj tereta.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
 
1 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Autonomni kontejnerski brod samostalno preplov
Područje kojim je plovio, zadnji put sam posjetio 2021. To je nekakav mali brod. 750t težine je malo. Možda 7500t?
Tokijski zaljev je što se tiče peljarenja i komunikacije izuzetno (možda i najbolje na svijetu) uređen, premda i tu bude sudara. Između Mikomotomishime i Toshime je ogroman broj plovila u svakom trenu. Prilaz Nagoji opet obave piloti.
Na brodovima se već pokušavalo sa manjom posadom (E klasa Maersk 399×5X m - 15000 TEU nosivosti, 13 članova posade) no onda se broj povećao na standardnih oko 25.
Opet sve to zavisi o tipu broda i teretu.
Po meni, rizik autonomnog plovila je prevelik. Čak i na gornjoj slici je situacija blizu sudara.
Na fotografiji u privitku možeš vidjeti kako to izgleda u stvarnosti. AIS signali su prikazani za nekih stotinjak plovila (max limit), premda ih okolo ima još više i svaki plovi u svom kursu, većina mimo pravila.
vicious
6 godina
offline
Re: Autonomni kontejnerski brod samostalno preplov
Imam dosta pomoraca u obitelji i jedna stvar koja mi je pala na pamet su tzv. plutajuce hrpe hrdje iliti ga stari brodovi koji ce se namjesno spucati u drugi brod da bi pokupili lovu od osiguranja. Ima li boljih meta od ovih autonomnih brodova za takve?
Ne znam koliko su sada takvi brodovi cesta pojava, ali eto jos jedne potencijalne mane ovakvih brodova. Ovo je za slucaj kad su cak i Filipinci “skupi” da bi bili posada, a neka brojka koju imam je da je glavni mornar Filipinac na brudu prije 5-6 godina imao 1000 dolara placu, dok je najmanja placa na mostu bila cca 5000€.
 
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Autonomni kontejnerski brod samostalno preplovio g

-tko o čemu .. ja o 'novinarstvu', činjenicama, ili recimo najvažnijim dijelovima bilo kojeg članka.. naslov-podnaslov.

-tako naslov kaže: .. samostalno preplovio.. dok podnaslov kaže, gotovo u potpunosti.. tj demantira naslov ili-ili.

-iduća stvar, tumačenje upravljanja-ai.. bez ljudske intervencije? Belj ljudskog utjecaja? .. tko je napisao soft-algoritam? tko regulira pravila prometa morem? tko je dao podatke, senzore.. to je ai sve samouk svladao? ... ne jednako kao svaki vozač u autoškoli naučio je, od ljudi. Kako se tad to može tumačiti bez ljudi-ljudskog utjecaja-intervencije-pomoći?

-test-zaključak, vožnja je prošla bez sudara s 400-500 plovila.. ok, po tom kriteriju pustimo gliser s ciglom na gasu i ako do druge obale stigne bez da (slučajno ili ciljano) pogodi neko plovilo, tad je to što.. uspjeh i potvrda sigurnosti upravljanja? .. ok, što ako ponovimo test još 2-3puta i u njima se recimo dogodi sudar? Sudar se može dogoditi i kad vozač ne napravi ni jednu grešku, savršeno, jer nije uzrok samo vozilo X nego jednako Y koji može biti recimo talibanac-samouboica-kamikaza.. ili pijan. Tad i da imamo najbolji-savršen-nepogrešiv sustav opet je moguć sudar, no to tad nije dobar argument-kriterij, kao ispaljen gliser koji možda prođe ili da za upravljačem stoji bebač od par mjeseci u pelenama i upravlja nesvjesno brodom.. bi li toj bebi dali status vozača čistom slučajnošću što nije došlo do sudara, kao igrati loto-jackpot-šansu?

.. zašto se tad isti kriteriji zaborave kad je u pitanju AI? .. jer je to 'budućnost', kul?

-takvim lošim kriterijem možemo dobitnika jackpota proglasiti atestiranim-dokazanim vidovitim milanom, mada je i dalje to obično pogađanje ćoravakoka metodom ili sreća..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
3 0 hvala 0
2 godine
suspendiran
offline
Re: Autonomni kontejnerski brod samostalno preplov
ihush kaže...

-tko o čemu .. ja o 'novinarstvu', činjenicama, ili recimo najvažnijim dijelovima bilo kojeg članka.. naslov-podnaslov.

-tako naslov kaže: .. samostalno preplovio.. dok podnaslov kaže, gotovo u potpunosti.. tj demantira naslov ili-ili.

-iduća stvar, tumačenje upravljanja-ai.. bez ljudske intervencije? Belj ljudskog utjecaja? .. tko je napisao soft-algoritam? tko regulira pravila prometa morem? tko je dao podatke, senzore.. to je ai sve samouk svladao? ... ne jednako kao svaki vozač u autoškoli naučio je, od ljudi. Kako se tad to može tumačiti bez ljudi-ljudskog utjecaja-intervencije-pomoći?

-test-zaključak, vožnja je prošla bez sudara s 400-500 plovila.. ok, po tom kriteriju pustimo gliser s ciglom na gasu i ako do druge obale stigne bez da (slučajno ili ciljano) pogodi neko plovilo, tad je to što.. uspjeh i potvrda sigurnosti upravljanja? .. ok, što ako ponovimo test još 2-3puta i u njima se recimo dogodi sudar? Sudar se može dogoditi i kad vozač ne napravi ni jednu grešku, savršeno, jer nije uzrok samo vozilo X nego jednako Y koji može biti recimo talibanac-samouboica-kamikaza.. ili pijan. Tad i da imamo najbolji-savršen-nepogrešiv sustav opet je moguć sudar, no to tad nije dobar argument-kriterij, kao ispaljen gliser koji možda prođe ili da za upravljačem stoji bebač od par mjeseci u pelenama i upravlja nesvjesno brodom.. bi li toj bebi dali status vozača čistom slučajnošću što nije došlo do sudara, kao igrati loto-jackpot-šansu?

.. zašto se tad isti kriteriji zaborave kad je u pitanju AI? .. jer je to 'budućnost', kul?

-takvim lošim kriterijem možemo dobitnika jackpota proglasiti atestiranim-dokazanim vidovitim milanom, mada je i dalje to obično pogađanje ćoravakoka metodom ili sreća..

 Bacam i ja nekad jaja na lokalnu crkvu, ali ne pomaze i dalje zapomazu za nekog bradonju na nebu. Zato sam proces automatizirao.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice