Foto realistični ray tracing u igrama i filmovima

poruka: 16
|
čitano: 4.497
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
offline
Foto realistični ray tracing u igrama i filmovima

Ovo je dosta zanimljivo:

 

http://www.brightsideofnews.com/news/2009/9/21/worlds-first-ray-traced-pc-game-and-movie-to-arrive-in-2012.aspx

 

Kroz 2,3 godine ćemo vidjeti kuda sve to vodi. Sve u svemu svjedoci smo jako uzbudljivog napredka u IT industriji 

Lijep pozdrav ;)
Moj PC  
2 0 hvala 1
16 godina
offline
Foto realistični ray tracing u igrama i filmovima

dx11 je već donio real time ray-tracing na GPU-ove (Fermi demoi su prilično lijepi, a mislim da i Radeoni 5xxx imaju mogućnost rt-a) tako da iako sam bio pomalo skeptičan pri objavi ove vijesti, mislim da kroz 2 godine zaista postoji mogućnost da zaigramo 'ray-traced' igre Namigiva

Lijep pozdrav ;)
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
online
Foto realistični ray tracing u igrama i filmovima

Kad sve ovo pogledam, stvarno se zapitam sta nas ocekuje kroz nekih 50 godina. Nekako me i strah pomisliti sta ce sve biti moguce :)

It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt.
Moj PC  
1 0 hvala 0
14 godina
protjeran
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov
goodye kaže...

Kad sve ovo pogledam, stvarno se zapitam sta nas ocekuje kroz nekih 50 godina. Nekako me i strah pomisliti sta ce sve biti moguce :)

sta te ima bit straha, tad ces bit senilni starcek koji ce gnjavit ostale sa svojim pricama o tome kako je nekad bilo a mulariji na ulici ces uzvikvat prostaci dok ce ti se blejit jureci na lebdecim skateboardima i uzput mazuci doom16 na svojim holografskim psp-ovima 9

Samo su dvije stvari na svijetu beskonačne, svemir i ljudska glupost, samo sto za svemir jos nisam siguran - Albert Einstein
15 godina
protjeran
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov

dx11 ni bilo koji drugi dx nema nikakve veze sa ray tracingom,

to su dvije potpuno razlicite tehnike stvaranja slike,

a o tome ti dovoljno govori cinjenica da se na grafickom GPU nemoze izvoditi ray tracing,

nego treba glavni CPU,

 

tek dok ce biti GPU-uovi vise programibilni moci ce se iskoristiti za ray tracing, a do onda iskljucivo CPU ili

specijalni cipovi koji su dizajnirani bas za RT.

 

dobar primjer da ti bude jasnije je npr. 3Dstudio koji u designu obavlja dx ili OpenGL sjencanje u letu cisto kao nekakav slabasni preview,

ali kad se ide na finalnu produkciju graficka se gasi i radi iskljucivo CPU.

 

dobra stvar RT-a je da je linearan sa brojem CPU-ova i kod je relativno jednostavan,

a losa stvar je da i moj Q6000 na 3Ghz ima jednoznamenkasti framerate na prilicno jadnom RT-u

tako da cemo pricekati ili CPU * 100 u snazi ili specijalni RT procesori kao npr.

 

http://www.maximumpc.com/article/news/caustic_graphics_demos_their_ray_tracing_processor

 

a i taj je jos uvijek puno preslab,

 

16 godina
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov
abraham kaže...

a o tome ti dovoljno govori cinjenica da se na grafickom GPU nemoze izvoditi ray tracing,

nego treba glavni CPU,

 

tek dok ce biti GPU-uovi vise programibilni moci ce se iskoristiti za ray tracing, a do onda iskljucivo CPU ili

specijalni cipovi koji su dizajnirani bas za RT.

 

Pa ne kužim zašto onda Fermiji mogu u realnom vremenu davat RT sliku (doduše još uvijek samo u nekih 5-10 FPS-a, ali i to je napredak).

 

Evo ti primjera Namigiva

 

primjer #2

 

Real time ray tracing već postoji i rade ga GPU-ovi. To je činjenica.

Pomiri se s tim Cool

Lijep pozdrav ;)
15 godina
protjeran
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov

moze ali nje namjenjen za to,

i glavni CPU moze vrtiti dx11 na malim frameovima ali nije namjenjen za to,

danas GPU sve vise ide prema CPU tehnologiji,

obostrana komunikacija sa glavnom memorijom,

hrpe rama na GPU, programibilnost,

 

ali to im nije namjena

 

DX i ray tracing su razlicite tehnologije sa razlicitim ciljevima,

DX umjetno pokusava napraviti pravi svijet sa hrpom trikova,

zato i GPU kartice imaju frame buffer, stencil ... da lakse izvedu sjene, reflesije i ostale stvari

sve to izvode pomocu trikova

dok s druge strane RT je cisto jednostavna tehnika potpunog simuliranja stvarnog svijeta i

pracenja kretanja zrake svjetlosti, refleksije, prelamanja nesto sto se temelji na cistoj fizici i ukljucuje jako puno racunanja i rekurzije

14 godina
offline
Foto realistični ray tracing u igrama i filmovima

Naveo si 3D Studio. A znaš da V-Ray radi RT (real-time) na CPU i GPU? Trenutno samo CPU ali u ovom trenu rade na podršci za GPU... i to ako se ne varam u suradnji sa NV...

3D Designer
Poruka je uređivana zadnji put uto 16.3.2010 12:46 (Minoza).
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Foto realistični ray tracing u igrama i filmovima

Nemoj me jeb*t, kaj je ovo fakat Ruby?! Osmijeh Jako je lijepa. :)

http://3.141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944592.com/index314.html
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov
Dado_ZG78 kaže...

Pa ne kužim zašto onda Fermiji mogu u realnom vremenu davat RT sliku (doduše još uvijek samo u nekih 5-10 FPS-a, ali i to je napredak).

 

Evo ti primjera Namigiva

 

primjer #2

 

Real time ray tracing već postoji i rade ga GPU-ovi. To je činjenica.

Pomiri se s tim Cool

 

Kad vidim ovo, kažem lol @ Crysis Belji se

3D Designer
14 godina
neaktivan
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov
Minoza kaže...

Naveo si 3D Studio. A znaš da V-Ray radi RT (real-time) na CPU i GPU? Trenutno samo CPU ali u ovom trenu rade na podršci za GPU... i to ako se ne varam u suradnji sa NV...

Pokazali su GPU tech demo. Al je zasad samo CUDA. Vlado je najavia da ce napravit STREAM verziju, ako to bude moguce, ali otad nista. Mislin da sve to cuvaju za VRay 2.0. 

I never learned from a man who agreed with me. - Robert A. Heinlein
16 godina
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov

@abraham:

koliko ja vidim ide se na to da se ray-tracing izračuni prebace kompletno i optimiziraju za GPU, pošto je stotine puta efikasniji u tim 'izračunima rekurzije' i sl. paralelnim proračunima od standardnih CPU-a.

Ne kužim zašto ti misliš da GPU nije za te stvari Neodlučan

Lijep pozdrav ;)
15 godina
neaktivan
offline
Foto realistični ray tracing u igrama i filmovima

U potpunosti se slažem da je ray tracing budučnost.No čisto sumnjam da je to skora budučnost.Samo če DX11 trebati dvije do tri godine da se u potpunosti iskoristi,a za ray tracing če ipak trebati pričekati nešto više vremena.Pogotovo zbog same činjenice da se igre sve više i više  primarno rade za konzole,a tek kasnije se porta na PC(večina loših portova),a tome ide i prilog da jako puno PC exkluziva ide na konzole(Crysis2),kad ktome dodaš da ni današnje High End zvijeri(Grafe) nisu u stanju izvodit ray tracing(ja 5-15FPS-a ne smatram vrijednim pažnje).

Istina je oko nas,a laž još više.
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
protjeran
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov

RT i dx su razlicite tehnologije i napraviti CPU ili GPU da radi odlicno jedno i drugo je van svake pameti,

dx treba malo memorije i "malo" procesora koji paralelno obradjuju odredjeni segment posla te ga prosljeduju dalje drugoj grupaciji procesora,

svaka ta grupa je usko specializirana za svoj dio posla,

 

a RT treba masivnu paralelnost jednostavnijih izracuna i jako puno brze memorije

 

GPU radi ray tracing u jednoznamenkasim frameovima, kao sta i CPU radi dx10 na malom broju frameova, i to je to.

 

RT se nemoze optimizrat za GPU jer je i sam relativno jednostavan, cisti rad sa matricama i jako puno racunanja,

 

dx - mali broj razlicitih procesorskih jedinica i malo memorije

RT - veliki broj istih procesorskih jedinica i puno memorije

 

uostalom za RT postoje "renderer farme" sa stotinjak povezanih CPU-ova

koji reneriraju filmske efekte brzinom manjom od 1 fps-a,

cisto da imate neku percepciju zahtjevnosti u odnosu na DX10 igre

 

na onom linku je izvodjenje RT sa 3 Fermi-a paralelno i jakim procesorom,

frame rate je bio jednoznamenkast i prikazivao je ono sta sam i ocekivao, posebno odabranu scenu da sve izgleda brze

dodavanjem jos par stvari na takvu siromasnu scenu, reflektivnih i interaktivnih (na to je RT jako osjetljiv),

broj FPS se spusta na decimalne vrijednosti,

da ne kazem koliko eksponencijalno pada povecanjem rezolucije.

 

brat bratu jedan srednje bogat detalj u npr. crysisu na 800*600  ( maloj razoluciji) bi se vrtio na ta 3 Fermi-a na max 1 fps-a,

ako bi uopce zbog kolicine detalja i malo memorije mogli raditi

 

 

 

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 16.3.2010 22:56 (abraham).
16 godina
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov
abraham kaže...

 

RT se nemoze optimizrat za GPU jer je i sam relativno jednostavan, cisti rad sa matricama i jako puno racunanja,

 

dx - mali broj razlicitih procesorskih jedinica i malo memorije

RT - veliki broj istih procesorskih jedinica i puno memorije

 

Odakle govoriš te kontradikcije?

 

Naime upravo u radu sa matricama i jako puno paralelnog računanja moderni GPU-ovi briljiraju i ostavljaju CPU-ove u prašini.

 

Ovo za memoriju je totalno irelevantno jer neka aplikacija može koristiti GPU za računanje varijabli kojima barata iz sistemskog RAM-a (CUDA npr.) pa je jedino memorijsko ograničenje količina RAM-a u kompu.

 

Profesionalni alati za 3d renderiranje masovno se portaju na GPU-ove i napuštaju se velike 'render farme'. To snižava troškove, a povečava efikasnost. Svi bitniji 3D modeling alati već su dobili ili će vrlo brzo dobiti nekakve plug-in-ove za GPGPU procesiranje slike (tj. ray-traced rendering).

 

Sad sam na poslu pa ti nemam vremena tražit linkove ali o tome sam čitao još krajem prošle godine i činjenica je da su radili konkretne prezentacije o ogromnoj prednosti GPU renderinga nad CPU renderingom (i naravno ray-tracing-om). Ima i filmića na You Tube-u.

 

Budućnost renderinga scene i ray-tracing-a je upravo u masivno paralelnim procesorima, tzv. render farmama na čipu, a u tom smjeru idu današnji GPU-ovi Namigiva

 

Lijep pozdrav ;)
15 godina
protjeran
offline
RE: Foto realistični ray tracing u igrama i filmov

da ali moderan GPU za svaki segmet rada (razterizacija, pixel shader, vertex shader ...)

ima poseban skup optimiziranih jedinica,

to jesu jedinice za rad sa matricama ali je svaka specificna

 

sta se tice memorije nije irelevantno jer dobar RT treba na stotine GB rama,

a brzina i latencija CPU-RAM je puno veca od GPU-GPURAM-RAM,

da ne govorimo o hrpi brzog cache-a na CPU

 

pa ja sam poslao link na posebne kartice za RT, ali oni nisu zamjena za postojece kartice.

 

ono sta treba za dobar RT u igrama mozemo vidjeti za par godina samo ako se otkacimo od DX-a,

simbioza na istoj kartici je teskok moguca i nepotrebna,

vise ce biti isplativo napraviti  2 kartice 1 za DX, a druga za RT nego sve na jednoj

 

danasnji GPU-ovi idu u smjeru sto vece programibilnosti radi zahtjeva DX,

a mogucnost RT je "neplanirana" pojava

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice