3D Dizajn te animiranje, pomoć

poruka: 12
|
čitano: 4.600
|
moderatori: DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
4 godine
offline
3D Dizajn te animiranje, pomoć

Pozdrav svima! Ime mi je Matej, imam 15. Trenutno polazim 1. razred TŠS, zanimanje strojarski računalni tehničar. Eto, ja se iskreno nadam da nisam pogriješio podforum, no potrebna mi je vaša pomoć. Unatoč k tome što polazim za strojarski smijer, mene uz to zanima i digitalni dizajn, 3D modeliranje i animiranje.

 

Ono što meni treba pomoći, to jest potreban mi je netko tko mi može reći s čim da krenem najbolje, a to podrazumjeva koji program za modeliranje te animacije(po mogućnosti FREE ili ukoliko je potrebno i kupiti, neki jeftini, pošto ipak nikad se nisam tim bavio već tek krećem) i neki programski jezik ukoliko je potrebno za to. Ne bojim se ući u te vode, imam volje i želje da to i naučim, a kasnije ako je moguće, zaposliti se u tom području! Pokušao sam "googlati" oko toga, no ima dosta informacija, a svaki članak govori jedno, misli drugo, a treće radi. Pa da nebi nešto slučajno protumačio krivo , eto pridružio sam se forumu pa da pitam, ako slučajno netko zna. Svaki prijedlog je dobrodošao i iznimno sam Vam zahvalan unaprijed na pomoći!

 

EDIT: Pod 3D modeliranje i animiranje sam mislio 3D dizajn odnosno animacije u filmskoj industriji, nešto tipa Disney-Pixar i tako dalje. Znači što započeti malo vježbati samostalno, dakle kratki animirani filmovi, i tako dalje. Ništa preveliko, već postepeno onako za početnika.

Poruka je uređivana zadnji put pon 17.6.2019 19:03 (Brajac04).
4 godine
offline
3D Dizajn te animiranje, pomoć

Svaka pomoć je dobrodošla, ili ukoliko netko ima situaciju kao i ja, slobodno komentirajte ovdje da se ne otvara ponovna nepotrebna tema :) . Ne forsiram ništa, već ukoliko netko zna neka napište, iznimno sam zahvalan!

Veni, vidi, vici, to je moja gesta!
14 godina
offline
Re: 3D Dizajn te animiranje, pomoć

Strojarski računalni tehničar? Iskreno, prvi put čujem za tu kombinaciju :-)
Pošto je pitanje vezano za SW sigurno bi dobio više odgovora u temi softver. 
Tebi kao budućem strojaru za 3d preporučujem Ansys i Solidworks. No, za poligonalno 3d modeliranje i animacije o kakvima pišeš imaš dva (očigledna) izbora. Najbolje da probaš i jedno i drugo pa sam odučiš.
1. Blender - besplatan tj GPL., pošto je besplatan puno ga ljudi koristi i ima puno foruma, tečajeva, pluginova što će ti biti od pomoći.
2. Autodesk 3d studio max  - imaš pravo na 3-godišnju studentsku licencu koja je koliko znam besplatna, vjerojatno ćeš ju moći produžiti na još 3 godine. Stvar je slična kao s Blenderom, ali mislim da je manje tutorijala, pluginova i sličnog besplatno. Ljudi koji se bave animacijom preferiraju Autodesk Mayu u odnosu na 3ds max, ali mislim da ona nema opciju studentske licence. 
Blender koriste više hobisti, a Autodeskovi proizvodi su na neki način industrijski standard. Programski jezici ti ne trebaju za normalno korištenje, tek ako misliš pisati neke skripte/pluginove. U tom slučaju - Python. 

4 godine
offline
Re: 3D Dizajn te animiranje, pomoć

Strojarski računalni tehničar, hah, to je zapravo neki novi kurikulum kako oni kažu, uglavnom strojar samo uz primjenu računala ;)

 

Što se tiče programa za 3D modeliranja i animacije, da čuo sam za blender te zapravo gledam neke tutorijale. Sve mi je nekako novo i "sofisticirano" no uporan sam zapisujem si sve neke te "shortcutove" u notes pa uči se! Sad su ljetni praznici, imam dosta vremena. Što se također tiče programskog jezika, u ovom slučaju Python, pogledat ću i polako ću krenuti i njega no prvo da ja naučim ovo gore :) Hvala puno, još prijedloga i pomoći je dobrodošlo!

Veni, vidi, vici, to je moja gesta!
16 godina
online
Re: 3D Dizajn te animiranje, pomoć
Brajac04 kaže...

Strojarski računalni tehničar, hah, to je zapravo neki novi kurikulum kako oni kažu, uglavnom strojar samo uz primjenu računala ;)

 

Što se tiče programa za 3D modeliranja i animacije, da čuo sam za blender te zapravo gledam neke tutorijale. Sve mi je nekako novo i "sofisticirano" no uporan sam zapisujem si sve neke te "shortcutove" u notes pa uči se! Sad su ljetni praznici, imam dosta vremena. Što se također tiče programskog jezika, u ovom slučaju Python, pogledat ću i polako ću krenuti i njega no prvo da ja naučim ovo gore :) Hvala puno, još prijedloga i pomoći je dobrodošlo!

Jozef ti je već preporučio Blender i na njemu sigurno možeš naučiti osnove koje će ti koristiti i u svim ostalim komercijalnim softverima (Max, Maya, Modo, Cinema4D ...)

Većina njih, ako ne i svi, ima i neki oblik demo verzije kao i značajne popuste za studente pa možeš probati i njih. Gledanje tutorijala je najkorisnije dok paralelno to i radiš, tako da ništa od zapisivanja - miš u ruke, click na Setup.exe i probaj :)

 

Inače, postoji i tema za 3D softver

https://www.bug.hr/forum/topic/graficki-programi/3d-modeling-iskustva-programi-problemi-dr/60304.aspx?jumpto=5044564&sort=asc&view=flat&page=40

koja nažalost nije više baš nešto aktivna ali ako pogledaš par stranica naići ćeš na slična pitanja i, bez obzira što su odgovori i 5-6 godina stari, osnove i dalje vrijede.

 

Još uvijek treba imati i neke predispozicije (i uvijek će trebati :)) - osjećaj za prostor, razumijevanje XYZ koordinatnog sistema, nešto talenta za boje i kompoziciju i da nisi alergičan na matematiku ... sve ostalo se može naučiti.

 

4 godine
offline
Re: 3D Dizajn te animiranje, pomoć

U potpunosti se slažem da. Što se tiče Blendera krenut ću raditi paralelno dok gledam tutorijal, također ću provesti neko malo "istraživanje" što se tiče ostalih navedenih programa.

 

E sad, sve ostalo razumijem što se tiče osećaja za prostor, koordinatni sustav, i ne, nisam alergičan na matematiku iako ona može biti dosta umarajuća ali mi ide "dovoljno" dobro :'D. E sad što se tiče boja i to. Nisam baš netko tko će prepoznati razliku nijansi boja, recimo crvene. Ma bilo koje boje, CRVENA JE CRVENA aaaa :D. Imam dosta ideja u glavi, glava mi ih je prepuna i sve to zapravo crtam u neki jeftin sketchbook sa slikama spidermana na korama :D. Dosta! Sve u svemu, radujem se ovom malom projektu, da naučim nešto što se tiče 3D modeliranja i animiranja.

 

Naravno kao i uvijek, još prijedloga i pomoći je dobrodošlo! Hvala!

Veni, vidi, vici, to je moja gesta!
16 godina
online
Re: 3D Dizajn te animiranje, pomoć
Brajac04 kaže...

U potpunosti se slažem da. Što se tiče Blendera krenut ću raditi paralelno dok gledam tutorijal, također ću provesti neko malo "istraživanje" što se tiče ostalih navedenih programa.

 

E sad, sve ostalo razumijem što se tiče osećaja za prostor, koordinatni sustav, i ne, nisam alergičan na matematiku iako ona može biti dosta umarajuća ali mi ide "dovoljno" dobro :'D. E sad što se tiče boja i to. Nisam baš netko tko će prepoznati razliku nijansi boja, recimo crvene. Ma bilo koje boje, CRVENA JE CRVENA aaaa :D. Imam dosta ideja u glavi, glava mi ih je prepuna i sve to zapravo crtam u neki jeftin sketchbook sa slikama spidermana na korama :D. Dosta! Sve u svemu, radujem se ovom malom projektu, da naučim nešto što se tiče 3D modeliranja i animiranja.

 

Naravno kao i uvijek, još prijedloga i pomoći je dobrodošlo! Hvala!

Ne znam do kud si stigao sa osnovama pa da te ne zatrpam gradivom iz idućih semestara :)

Za boje, ne radi se o samom raspoznavanju nego boje u smislu materijala, odnosno svjetla, to je isto bitan dio priče, najbliži fotografima.

Isto tako, nekad i ne trebaš znati sve, veće ekipe su organizirane tako da je netko više za modeliranje, netko za materijale i teksturiranje, netko za animiranje ...

Što te od toga najviše zanima ? ili sve pomalo pa da budeš one-man, "3d generalist" ? Što bi htio modelirati, kakve 3D scene raditi, odnosno u konačnici slike i animacije ? Nešto "strojarski", produkt dizajn, aute, arhitekturu, ili pak nešto organsko, prirodu, ljude, životinje. Super-heroji su valjda nešto između :)

 

 

 

12 godina
offline
3D Dizajn te animiranje, pomoć

Free: Blender, UE4 za animacije i materijale.

 

Pay: Zbrush, Maya ili 3ds Max, Quixel, UE4.

everyday i'm shuffling...
4 godine
offline
Re: 3D Dizajn te animiranje, pomoć
Mladen kaže...
Brajac04 kaže...

U potpunosti se slažem da. Što se tiče Blendera krenut ću raditi paralelno dok gledam tutorijal, također ću provesti neko malo "istraživanje" što se tiče ostalih navedenih programa.

 

E sad, sve ostalo razumijem što se tiče osećaja za prostor, koordinatni sustav, i ne, nisam alergičan na matematiku iako ona može biti dosta umarajuća ali mi ide "dovoljno" dobro :'D. E sad što se tiče boja i to. Nisam baš netko tko će prepoznati razliku nijansi boja, recimo crvene. Ma bilo koje boje, CRVENA JE CRVENA aaaa :D. Imam dosta ideja u glavi, glava mi ih je prepuna i sve to zapravo crtam u neki jeftin sketchbook sa slikama spidermana na korama :D. Dosta! Sve u svemu, radujem se ovom malom projektu, da naučim nešto što se tiče 3D modeliranja i animiranja.

 

Naravno kao i uvijek, još prijedloga i pomoći je dobrodošlo! Hvala!

Ne znam do kud si stigao sa osnovama pa da te ne zatrpam gradivom iz idućih semestara :)

Za boje, ne radi se o samom raspoznavanju nego boje u smislu materijala, odnosno svjetla, to je isto bitan dio priče, najbliži fotografima.

Isto tako, nekad i ne trebaš znati sve, veće ekipe su organizirane tako da je netko više za modeliranje, netko za materijale i teksturiranje, netko za animiranje ...

Što te od toga najviše zanima ? ili sve pomalo pa da budeš one-man, "3d generalist" ? Što bi htio modelirati, kakve 3D scene raditi, odnosno u konačnici slike i animacije ? Nešto "strojarski", produkt dizajn, aute, arhitekturu, ili pak nešto organsko, prirodu, ljude, životinje. Super-heroji su valjda nešto između :)

 

 

 

 

Pa iskreno nisam baš tako daleko dogurao sa osnovama, no guram i učim. Imam ipak cijelo ljeto na raspolaganju. E sad, što se tiče boja i tako dalje, da shvaćam to. Mogu ja raspoznati sve to također za svjetlo. Za sada sam više za ono "one man" da pokušam naučiti što više, ali nije i na odmet da imam nekoga uz sebe, poput mog rođaka, on se zanima isto za to pa da uz njega da učimo to. A to što se tiče što me više zanima... Teško je za reći. Više sam za neke "dječje stvari" tipa ti animirani filmovi, uzet ću za primjer Zootopia od Disneya. Tipa to uglavnom, no naravno, iako idem za strojara radio bi i tako nešto. Stvarno je teško za reći jer iskreno, nisam ni naučio još osnove skroz pa ni ne znam. Polako će sve to doći no iskreno više bi se opredjelio za animirane filmove, kao sto sam napomenuo već Zootopia od Disneya i tako dalje...

 

Luka123 kaže...

Free: Blender, UE4 za animacije i materijale.

 

Pay: Zbrush, Maya ili 3ds Max, Quixel, UE4.

 

Hvala puno. Eto vidiš nisam nikad čuo za UE4 kao i za Quixel. Hvala na tome, pogledat ću.

Veni, vidi, vici, to je moja gesta!
8 godina
offline
Re: 3D Dizajn te animiranje, pomoć
Mladen kaže...

 

 da nisi alergičan na matematiku ... 

 Kakva matematika pobogu?  Mozes mi to malo objasniti? pitam jer sam gori od užasnog u matematici :D

16 godina
online
Re: 3D Dizajn te animiranje, pomoć
NiDJO7Z7 kaže...
Mladen kaže...

 

 da nisi alergičan na matematiku ... 

 Kakva matematika pobogu?  Mozes mi to malo objasniti? pitam jer sam gori od užasnog u matematici :D

Generalno može i bez, ovisi kojim bi se područjem bavio ... za nešto tehničko, mislio sam na geometriju, pa ako još treba nešto i skriptirati/programirati, brzo ti zatreba i nešto trigonometrije i matrica.

 

 

8 godina
neaktivan
offline
Re: 3D Dizajn te animiranje, pomoć

Upali internet, pogledaj par tutoriala za Blender koji ti pokazuju osnove i onda samo radi, radi i radi. One teletabise što govore kako topologija mora biti isključivo sačinjena od quadova(pravokutnika) nemoj slušat jer ćeš s vremenom naučit gdje moraju biti quadovi a gdje mogu biti i triaglesi. - ako nisi upoznat još s ovim nemoj se plašiti i ne dopusti da te isti ti teletabisi isplaše i zbune sa njihovim fiks idejama.

 

Ja sam počeo u drugom razredu srednje sa Blenderom i poprilično sam brzo napredovao. Išao sam isti smjer kao i ti sad samo što se zvao računalni tehničar za strojarstvo (točnije još idem u školu, doduše godina je praktički gotova za mene).

 

Anyways, pogledao sam more tutorijala i kupio bezbroj tečaja na Udemy od kojih ni jedan nisam pogledao do kraja jer mi je sve dop*zdilo i onda sam odlučio sam raditi. Trial and error. Eksperimentiraj, probaj, pitaj, uvijek netko nešto zna što ti može pomoći.

 

Što se tiče programa, 3ds Max ti je industrijski standard ali zbog te proklete licence ćeš moći dogurati najdalje do modding teama jer zaraditi koji dinar je nemoguće upravo zbog licence i autorskih prava etc. etc. Blender je dobra stvar i osobno ga koristim ali je po meni još uvijek u debelom zaostatku i za Maya i 3ds Max-om.

 

Najbolje bi bilo da se pridružiš nekom modding teamu koji pravi modove u jednom od relevantnih engina poput UE4 ili Unity nakon što naučiš modeliranje do neke razumne granice. Na taj način ćeš naučiti najbitnije stvari vezane uz game dev na najbrži mogući način.

 

Što se tiče daljnjeg školovanja, u lijepoj našoj nemaš puno izbora. Imaš ili računalstvo sa izbornim kolokvijima za 3d modeliranje gdje vjerojatno nećeš naučiti apsolutno ništa ili Algebra gdje je godina faksa 30.000 kuna godina.

 

P.S. preporučujem ti da počneš učiti crtati(umjetnički) jer je to jedna od stvari koje su jako cijenjene i ukoliko planiraš jednog dana raditi kao game dev u 3d departmentu, ni jedan veći studio te bez toga neće primiti.

Poruka je uređivana zadnji put uto 11.2.2020 0:26 (MrkyBoy).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice