Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.280.276
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Boris grozni kaže...
Kartica rtx 3070ti inno x4 2021g kupljena i placena 10k kn, riknula nedavno i sad me zovu iz trgovine kao dobio sam neku zamjenu rtx 4070. Toj kartici je trenutna cijena 5000kn, sto s ostatkom jel to sve po zakonu, istu 3070 ti x4 nemaju.

-trgovac ti nudi.. ako prihvatiš to je to. Ovisi o tebi.

-dok su cijene rasle, nisu nudili jače-novo nego povrat, tj ti biraš i izabereš za sebe povoljnije.

-ako nema iste-identične, tad oni ne mogu zamjeniti za drugu, mogu samo ako ti prihvatiš takvu ponudu-zamjenu (i to po osnovi zakonskog jamstva tj materijalnog nedostatka što tad riješavaš s trgovcem, dok po osnovi pravog proizvođačevog jamstva nema zamjene za slično-drguo, isključivo isto, isti model-brand-serija, jer je sve povezano s uvozom-papirima i tim brandom-serijom, sn-broj-barkod..).

-naravno, tražiš novac (jer naravno nemaju identičnu-zamjenu).. i moraš dobiti mada će možda trgovac to osporiti-otezati.. može i on svašta pogotovo kad se razlog mjeri prosječnom plaćom.. npr tražiš zamjenu (po osnovi jamstva) ili povrat novca.. i tad on prvo koristi rokove, čekanje, distributer-otezanje.. barem 15-45 dana.. jer može. Mada pri tome svi znamo da ne može dobiti drugu-identičnu ako nije u proizvodnji i ako je distributer nema na lageru. tj da ima već bi je dobio tj ne bi bila ponuđena novija-jača..

.. no pazi, kad natjeraš trgovca na to, može biti svašta, npr on se potrudi i pronađe drugu-ispravnu-identičnu.. recimo na ebayu.. ili bilo gdje, to je legitimna zamjena, tj nemaš što zakonski prigovoriti-tražiti a tad si realno propustio dobiti noviju-jaču, tj u tom mogućem primjeru je cilj da on to nema i da je tad prisiljen isplatiti plaćeni iznos dok ti za polovicu iznosa kupiš ono što već nudi u istoj trgovini ili bilo kojoj drugoj ako ti se trgovac zamjerio..

.. samo je pitanje otezanja ili ako se snađe i nekako nabavi originalnu grafičku, bolje je to riješiti dogovorom, manji rizik a sve je na kraju cjenkanje pa na što obje strane pristanu pri čemu ti imaš zakon pa on mora ali će to otezati-osporiti koliko god može.

 

-pa zato, preveniraj otezanje, traži konkretno da ti daju podatak-info o razgovoru-narudžbi prema distributeru, kad stiže ako je dostupno, odnosno ako nije nema se što čekati jer neće sutra biti dostupno jer se ne proizvodi.. i to znaju svi pa i oni.. tj traži da ti svako otezanje-rokove obrazlože, pisano-mail ne samo telefon i traži-zadaj rok, tj ako im ti zadaš recimo rok od 8 dana, tad ga oni mogu osporiti, ako ospore cjenkaš se oko rokova za što moraju imati obrazloženje, npr brod-roba-šleper treba x-dana za put iz kine do hr.. i tad se zna datum, kao kad nešto naručiš s ebaya.. to je tad realan rok, odnosno ako ga ne ospore tad vrijedi ono što si im zadao kao 8 dana i nakon tog ih jednostavno tražiš novac, ne daš otezanje-odgađanje kao što tog nema za rok plaćanja-dospijeća nekog računa i prijavljuješ inspektoratu ...

 

btw -kao posljednji primjer prije par mjeseci sam reklamirao jedan printer, par tjedana otezanja, s danom kad sam prijavio inspektoratu-mingo i posalo obavijest ujutro, popodne mi je stigla obavijest trgovine o riješenoj reklamaciji + da ću dodatno biti obaviješten kad-gdje mogu podići.. i ta obavijest je stigla u 19:30.. tj vremenski nisam mogao taj dan nego iduće jutro.. sve riješeno u danu kad sam prijavio na mingo, moglo je biti prvi dan, moglo je biti bilo kad u tih 2 tjedna.. ne dati im otezati tj na kraju ćeš dobiti svoje, gpu ili novac pa čak i ako prođe više dana-tjedana, no realno se neće baš ništa promijeniti i zato im ne treba dati recimo mjesec više..

 

+btw-2

sandokan111 kaže...

Cudo da su otkljucali temu. Ne kuzim poantu zakljucavanja teme i smanjivanja aktivnosti samog foruma, sam sebi "puca u nogu" smanjujuci aktivnost i potpomazuci izumiranju foruma kao takvih, ali kako god. Mali rant da si to izbacim s ledja.

 

..

 -da, besmislen način, lockanje.. ili mod napravi reda ili ne napravi, lock je besmislica, no kako im to objasniti?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sub 20.5.2023 14:16 (ihush).
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Marko_95 kaže...

Da piše čak da je za full hd rezoluciju dozvoljeno nekoliko mrtvih pixela i da se puštaju tako u prodaju. Ovo me baš osupnulo, to je doslovno prodavanje pokvarene robe, a ti ne možeš ništa napraviti u vezi tog. 

 

Znam za prvih 14 dana, ali kažem da sam monitor imao skoro mjesec dana i nije imao nikakvu grešku i onda odjednom danas mrtvi pixel se pojavi. I to baš oko sredine ekrana. Ajme kako loše pa nikad više neću ništa od acera kupiti.. 160€ platiš mo itor i mrtvi pixel se pojavi nakon mjesec dana i ti ne možeš dobiti novi monitor. Hvala ali nikad više acer

Da, jasno mi je. Osobno bih popi*dio gledat u taj pixel. Netko ne primjeti, ja bih samo u to buljio.

Damir22 kaže...

A cuj, mislim da manje vise svi, a posebice u tom low cijenovnom razredu imaju takvu politiku da ne trzaju na par mrtvih piksela.

 

Daju ljudi i puno vece pare, pa opet nema pomoci.....

 Nema to neke veze s low cjenovnim rangom, vise mislim s srecom (ili mozda proizvodjacem, nisam imao acer monitor). Da kucnem u drvo, do sad na nijednom nisam imao pixel a vecinom kupujem "low/er end" monitore.

ihush kaže...
btw -kao posljednji primjer prije par mjeseci sam reklamirao jedan printer, par tjedana otezanja, s danom kad sam prijavio inspektoratu-mingo i posalo obavijest ujutro, popodne mi je stigla obavijest trgovine o riješenoj reklamaciji + da ću dodatno biti obaviješten kad-gdje mogu podići.. i ta obavijest je stigla u 19:30.. tj vremenski nisam mogao taj dan nego iduće jutro.. sve riješeno u danu kad sam prijavio na mingo, moglo je biti prvi dan, moglo je biti bilo kad u tih 2 tjedna.. ne dati im otezati tj na kraju ćeš dobiti svoje, gpu ili novac pa čak i ako prođe više dana-tjedana, no realno se neće baš ništa promijeniti i zato im ne treba dati recimo mjesec više..

 Lol, uvijek isto.

8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Nisam mislio da cijenovni low end ima mrtve piksele po defaultu, vec iednostavno da je malo monitora i malo proizvodjaca za koje bi 1 mrtvi piksel bio osnova za zamjenu. A oni svakako nisu iz tog nizeg cjenovnog razreda, ovisno o modelu i proizvodjacu, vecina se za par piksela pravi grbava.

Tek najskuplje igracke idu s takvom garancijom.
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Boris grozni kaže...
Kartica rtx 3070ti inno x4 2021g kupljena i placena 10k kn, riknula nedavno i sad me zovu iz trgovine kao dobio sam neku zamjenu rtx 4070. Toj kartici je trenutna cijena 5000kn, sto s ostatkom jel to sve po zakonu, istu 3070 ti x4 nemaju.

 Pazi samo da ne posalju tvoju na popravak, pa ju budeš dobio nazad....ili nabave istu takvu...ne bi bilo prvi put....

 

Pokušaj viditi s njima da ti daju 4070ti verziju i win win za sve. Ti imas novu grafu 3x jaču s novom garancijom a oni se ne moraju maltretirati i slati tvoju na popravak niti gubiti lovu.

 

Mislim, realno i da dobijes 4070, ona je ipak jača od tvoje i opet s novom garancijom pa realno niti ne gubiš ništa. Ali kažem, da se tu izgurati bez frke 4070ti i neće nitko imati problema.

3 godine
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Ma sve ok, no 4070 je 5000kn koliko bude vrijedila polovna za 2g, manje od 3070ti. Trazio sam ti model i ostavljam im na poklon 3000 kn poštenije nemože😁
Moj PC  
0 1 hvala 0
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Kao sto sam i pretpostavio. Kad se sad makla granica i odgovornost trgovine za mat. nedostatke unutar 6mj, samo je bilo pitanje vremena prije nego se nadju "podobni" vjestaci koji eto zahtjevaju da pri svakom gazu cipelom pazite da ne pomicete previse stopalo unutar cipele. Nije do materijala vec korisnikovog hodanja :)

 

https://slobodnadalmacija.hr/split/splicaninu-odbijena-reklamacija-u-poznatoj-trgovini-angazirao-i-vjestaka-ovo-nisam-dozivio-u-43-godine-zivota-1294390

 

 

Kako volim kad neuki idu pisat zakone a jedino sto je bitno kod pisanja zakona da se ovaj sto ih pise zapita "kako se ovo sto je napisano moze izigrat". Nista drugo nije bitno.

 
4 0 hvala 1
12 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Da li se još uvijek kod nedostatka na primljenome proizvodu možemo pozivati i na reklamaciju ali i na materijalne nedostatke. Pitam to ako se je nešto promijenilo u regulativi  jer nisam ove teme pratio zadnje 2 godine.

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Nemozes se nikad pozvati "na reklamaciju". Reklamacija je proces tvog "pozivanja".

 

Znaci imas jamstvo i mat. nedostatak. Bilo je promjena sto se tice mat. nedostatka, uglavnom, gore nego prije je sad.

 
1 0 hvala 1
5 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
DirectC kaže...

Da li se još uvijek kod nedostatka na primljenome proizvodu možemo pozivati i na reklamaciju ali i na materijalne nedostatke. Pitam to ako se je nešto promijenilo u regulativi  jer nisam ove teme pratio zadnje 2 godine.

 Ako se uređaj pokvari u roku od dvije godine od dana kupnje, odnese se trgovcu kod kojeg je kupljen na reklamaciju i trgovac je dužan u suradnji s ovlaštenim servisom u razumnom roku popraviti uređaj. Promjena je od 01.01.2022. što više nema zamjene za novi uređaj u prvih 6 mjeseci ako se uređaj može popraviti.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
DirectC kaže...

Da li se još uvijek kod nedostatka na primljenome proizvodu možemo pozivati i na reklamaciju ali i na materijalne nedostatke. Pitam to ako se je nešto promijenilo u regulativi  jer nisam ove teme pratio zadnje 2 godine.

 -ne tako.. nego kad imaš kvar-problem s nekom robom, tad kao kupac reklamiraš. to je to.. a po kojoj osnovi će reklamacija biti odrađena (na čiji trošak) to ovisi o robi koja ima ili nema 'pravo' jamstvo (proizvođać-uvoznik za eu tj komercijalno jamstvo, za pc ugl. 2-3-5god, dok apple daje 1god, ostale robe nisu za ovaj forum, automobili imaju jamstvo 5-7god, hrana, obuća, građevinski radovi itd..). Kod 'pravog' jamstva trgovac u normalnom poslovnom lancu nema problem, tj ne snosi on trošak nego proizvođač-uvoznik (njihova stvar kako će trgovina to odraditi, tj malo-veleprodaja i sl.) tj pravna osoba koja daje jamstvo je navedena na deklaraciji i jamstvo kao i uvjete određuje onaj tko ga daje, ne trgovac-maloprodaja (ne miješati malo-vele prodaju, mada to može biti ista firma-vlasnik, pravno je odvojeno, zakonski itd. kao i računovodstvo).

-zato jer jamstvo (klasično-pravo, proizvođača) ne mora postojati, nije zakonski uvjet, eu je uvela odgovornost po osnovi mat.nedostatka na teret trgovca, maloprodaje, 2 god i to za 'potrošača' (mali-kranji kupac, osoba-fizička, ne firma.. tj. zakon o zaštiti potrošača..) .. i kad nema klasičnog jamstva tad se koristi mat.nedostatak tj drugi naziv je zakonsko jamstvo, jer ga propisuje zakon-eu-države..

-to su dvije različite osnove, time i različita riješenja, npr po jamstvu proizvođača je sve isključivo za taj brand-model-seriju vezano, računovodstveno, isključivo zamjena za identičnu robu, ne slično, ne drugu robu, drugi brand itd.. i tu govorimo o pc komponentama-računalima, ne o autima, cipelama, vodovodu itd.. jer zakon pokriva sve robe-usluge. Kad pravog jamstva nema tad je to na trošak trogvca-maloprodje, tad ide vještačenje, moguća zamjena za bilo što tj dogovorom, a ako dogovora nema opet na kraju povrat po računu.

-pc komponente.. za razliku od ostalih roba, koje se mogu popravljati, komponente se ne popravljaju, nema odgovarajućih teh.mogućnosti-pogona, ne popravlja se cpu, ram.. dok se svake godine izbace nove serije-modeli npr glu-mbo i nema smisla (trošak) održavati pravi ovlašteni sevis sa svim originalnim dijelovima (određeni proizvođač-brand.. kao za automobile, ne za sve itd..) i realno za pc nema popravka, neisplativo, lager-dijelovi + trošak serivsa-plaća i proizvođač tad kao jeftinije daje zamjenu-novo ili povrat po računu (ne zamjena-kompenzacija kao po zakonskom jamstvu gdje je to stvar dogovora, jer taj zakon piše eu, ne proizvođač-jamstvo i jedno je vezano za brand-model drugo ni za što ..) dok je moguće kemijanje da trgovac ponudi u zamjenu novu seriju (u pravilu jače, u pravilu za gpu, ne ostalo jer mbo-cpu-ram nisu kompatibilni-socket.. itd) ali formalno to ne smiju raditi zbog knjigovodstva-povrata-carine.. tj isključivo ista serija se tako mijenja ili povrat, jer se kao neispravno vrši povrat u kinu, po ulaznim papirima.. i zato nema drugih zamjena za drugi brand, slično i sl..).

 

-pravo, komercijalno, proizvođačevo jamstvo (uvoznik=proizvođač za eu tržište) je bolje-jače-konkretno, za trgovca, tad on nema trošak osim same logistike jer je dužan zaprimiti reklamaciju (neovisno postoji li ovlašteni servis).. dok pravi ovlašteni servisi u pravilu ne postoje tj to su trgovčevi servisi, osim par većih brandova.. tj tad trgovac po toj osnovi riješi zamjenu za znovo, novo jamstvo+račun, nije njegov trošak samo logistika+vrijeme.. kupac dobije novo-ispravno ili povrat. Kad tog jamstva nema, preostaje zakonsko, 2god tj materijalni nedostatak.. koji pokriva sve robe, koje mogu i ne moraju imati pravo jamstvo.. sve robe i usluge, zakon koji ne može detaljno sve opisati i to ni ne čini, dok proizvođač daje konkretno npr za mrtve pixele kriterij kvara itd. tj to je uvedeno kao materijalni nedostatak, koji tad pokriva i kvalitetu izvođačkih radova npr zidarije, limarije auta, kvalitete robe kao cipele, guma za auto itd.. i tad se može vještačiti, procjenjivati kvaliteta, upotreba-habanje, .. tj svaki mali trgovac koji nekim sivim putevima pribavi neku robu, recimo pc komponente recimo iz kine-ebaya nema logistiku-distributera, nema na kog prebaciti trošak i nema pravo jamstvo i tad koriste mat.nedostatak, koji je sad prvu godinu na trošak trogvca drugu na trošak kupca ako traži vještačenje.. (dok trošak na kraju snosi ona strana koja izgubi spor, na sudu..) i kao što vidimo dovoljno je za trgovca naći nekog vještaka koji će dati njemu povoljnu izjavu, dok kupac u pravilu ne može naći takvog vještaka.. a može se postaviti i pitanje vjerodostojnosti, tj atesta-dokaza da je ta osoba pravi vještak, ovlašten-osposobljen za procjenu .. zato je to mutna zona, problem, pogotovo za pc komponente jer ne postoji pravi ovlašteni servis, stručnjak (ne miješati s pc stručnjacima raznih grana, ne postoji kao majstor za aute nekog branda, tj vrlo malo osoba ima neki odgovarajući atest, a tad više za soft i platforme kao microsoft, cisco, oracle.. ne komponente, ne brand kao asus-gigabyte itd.

-mat.nedostatak ili zakonsko jamstvo je primarno za ostale robe-usluge.. ne za pc-komponente gdje pravo jamstvo postoji odavno, rutinski kao i jamstveni list koji navodi uvjete, servise itd.. drugi primjer su automobili, zatim kućanska elektronika-aparati kao vešmašine, tv, klima.. za koje postoje ovlašteni (pravi) servisi, koji imaju originalne dijelove, čak i selotejp branda.. i imaju ateste-certifikate za taj brand kao zastupništva i sl.

-u primjeru gore je dat link na slučaj s tenisicama i slovenski vještak.. i tad kupac ne može ništa osim žaliti se, prijaviti mingo-u.. pa što bude, tj pravog servisa ili ovlaštene-atestirane osobe nema, nema od kud nabaviti stručno mišljenje koje bi bilo 'jače' .. uz mogućnost da je i taj slovenski vještak fejk.. (kao što je moguće da osoba ima lažne dokumente, diplome, .. provjera-autentičnost..).

 

-zato, ne treba reklamirati po nekoj osnovi, nego jednostavno reklamirati.. trgovac će dalje po kojoj osnovi mu je zgodno... tj logično je za predpostaviti da će koristiti jamstvo porizvođača kad postoji, mat.nedostatak tek kad ga nema jer je to tad na njegov trošak (a to znači da je vjerovatno siva zona, šverc roba.. ne treba kupovati kod tog trgovca..).

-prvu stvar koju traže je račun+jamsveni papir.. (mada zakon kaže da može i bez, tj trgovina mora imati račun, izdati kopiju, kao i jamstvo ako je potrebno na traženje kupca.. no važno je imati račun, jer njime dokazujemo da smo robu kupili kod tog konkretnog trgovca i da je tad on odgovoran, ne druga trgovina.. tj bez računa svaka trgovina odbije reklamaciju jer nije njihva obveza.. račun služi tome). .. mada to za pc komponente nije problem tj odavno su morali sami trgovci uvesti u sustav recimo barkod i sn-broj komponente koji je jedinstven, u bazi-podatcima, jer bi inače trgovac imao problem dokazati da roba nije njegova.. tj kupac bi tad bilo koju komponentu mogao reklamirat-zamjeniti u drugoj trgovini npr cpu-ram.. i zato svi imaju sn-kod koji je jedinstven i provlačenjem artikla kroz skener-barkod se svi podatci vide, dok su svi trgovci povezani s distributerima u sustavu jer smo dovoljno mali kao tržište i normalna maloprodaja ima robu od par dobavljača-distributera kao msan-links-hgspot.. i praktički se u bilo kojem servisu, trgovini to može brzo saznati, kad-gdje je nešto prodano i doći do računa.

(u davna vremena prije nego je to riješeno, trgovci su imali 'svoju oznaku' recimo flomasterom na vrećici hdd-a zarezana folija i mrlja koja je tad bila vidljiva, tako su znali da je roba 'njihova'.. to sad radi sn-kod, svaka komponenta ima jedinstveni id i u bazi je od proizvođača nadalje.. osim za sivu zonu koja to nema..).

 

-kupac treba reklamirati, trogvac prihvati ili odbije reklamaciju i tad da obrazloženje.. nakon tog ako kupac nije zadovoljan prijavi na mingo i tad će se nešto riješiti a kako .. ovisi.

-pc nije auto, nije cipela, nije vodokotlić, pravog servisa nema, tj trgovina je mala-velika, često i uvoznik-distributer, često imaju svoj servis, često je servis na istoj adresi-lokaciji .. no pravno su to odvojene stvar dok zakon pokriva sve robe i usluge i zato ne može biti detaljnije-kvalitetno opisano u zakonu. .. i zato je za pc bolje klasično jamstvo proizvođača, ali naravno to mora biti kupljeno u pravoj trgovini koja ne kemija u sivoj zoni, koja ima papire, koja plaća poreze.. ne za šverc robu jer tad papira nema tj tad nema nikog za prebaciti trošak i tad će trgovac koji je robu prodao tražiti način kako da taj trošak odbije, .. ili suprotno, kad ga se prijavi tad možda poželi brže riješiti reklamaciju da mu ne dođe kontrola i sl. .. kod pravog jamstva u čistom poslovanju maloprodaja-trgovina nema razlog odbiti reklamaciju, nema razlog kemijati, nema trošak (osim logistike) i samo je pitanje koliko dana se može realno potrošiti za slanje-pingponganje od trgovine do servisa i zamjene ili povrata odnosno prihvaćanja ili odbijanja jamstva. Relano to može biti riješeno za par minuta, par dana, par tjedana.. prečesto se nepotrebno otegne na +2 tjedna.. jer veća trgovina i djelatnik ne brinu o tome, ne kontroliraju, ne žure.. čak kad se može za par minuta obaviti tj sve što je potrebno je da njihov serviser zaprimi i da odgovor a ostalo je povezano u sustavu i trenutno se može izdati zamjena-povrat ili barem reći datum kad nova pošiljka robe stiže, tj jednako kao što se online može nešto kupiti i dostavom dobiti za par dana na kućni prag.. ista brzina može biti za reklamacije pa i brže kad robe više nema (serija koja se više ne poroizvodi i to distributer zna, tj zna da više tu robu neće dobiti i nema se što čekati, povrat.. ali možda će čekati-otezati 15 dana jer im takvo pravo za odgovor daje zakon pa još kad pomnože u lancu trgovina-servis.. rastegnu a ponekad riješe u par minuta ili par dana..).

 

-kupac treba reklamirati kvar, imati račun+papire.. i ako je zadovoljan riješenjem ok, ako nije prijaviti nadležnima.. kupac treba i birati gdje što kupuje, tj renomirane trgovine su ponekad skuplje, mada su pravila-zakon isti za sve neće biti jednako riješenje, jednostavnost i sl. .. ne bira se samo cijena, roba, birati treba i trgovinu ili prihvatiti rizik pa tad možete direktno iz kine kupiti mačka u vreći koji možda radi, možda crkne, itd.

+ roba se ne kupuje zato što ima jamstvo ili s nadom da će crknuti (pokvariti se u jamstvenom roku).. tj jamstvo je karikirano nepotrebno-suprotno smislu, cijena je često glavni kriterij.. pa tko želi jeftino prihvati rizik itd. a o sreći može ovisiti hoće li se pokvariti i u kojem roku, jer po isteku jamstvenog je ova tema sporedna.. tj i dalje se 99% komponenti neće pokvariti u 1-2 god pa da je pokriveno jamstvom i većina komponenti traje +10god.. a jedino ga trebamo kad imamo problem, kao rezervni kotač u automobilu koji tamo stoji od kupnje nikad ne korišten-višak 'peti kotač' :)

 

-nikako nije preporučljivo računati na materijalni nedostatak, jer tad je trgovac obično 'jači' tj ima nekog vještaka koji će mu dati za njega željenu izjavu, kao u primjeru s cipelama-slovencom, koji nije ni vidio robu ili na slici.. no ima papir.. tj dovoljno da trgovac tj 'serviser' izjavi da je kvar uzrokovan nestručnim rukovanjem, fizičko oštećenje i sl. i da je to osnova za odbijanje reklamacije.. a kupac kao 'jači' kontra dokaz nema gdje pribaviti takvu izjavu tj nema ovlaštenog servisa u koji bi otišao i dobio takav papir za recimo cpu-ram... tj pokrenuti sudski postupak, tužbu, nije jednostavno, trošak-vrijeme + pravna osonova koja traži neki papir.. a taj papir trgovac recimo pribavi kao od ovog 'slovenca' .. za kojeg ne znamo postoji li.. donosno, može kupac izmisliti 'belgijskog' vještaka no tad bi morao imati i neki dokaz da ta osoba postoji, da je certificirana za procjenu .. dok realno ne postoji takva osoba, ne za pc komponete, tek kao općeniti pc-računalni stučnjaci s certifikatima za soft... za aute, vešmašine bi bilo lakše, jer postoje.

 

-tad kupac treba prijaviti na mingo i ako se nešto riješi to je to.., obično se taj dan riješi u korist kupca.

 

edit: tj kao konkretniji odgovor na pitanje (na što se pozvati..)...

-treba se pozvati na JAMSTVO.

.. tj jamstvo postoji, razna jamstva od čega su 2 u temi uobičajena, proizvođačko-komercijalno (pravo-klasično, ono što mislimo pod jamstvom, jamstveni papiri i sl.) i zakonsko, koje propisuje zakon-eu, temeljem zakona o zaštiti potrošača, opisano kao materijalni nedostatak, koji pokriva sve robe i usluge u eu prodane u maloprodaji kranjem kupcu (ne veleprodaja, ne firme-biz, tad se zakon ne primjenjuje, jer je sam termin-potrošač definiran kako kranji-mali kupac, fizička osoba, osobne potrebe..). Razlika tih jamstava, prvo je konkretno, specificirano, za tu robu-artikal-proizvod, npr za monitor broj neispravnih pixela, za bilo što ali se odnosi na tu konkretnu komponentu, proizvod, ne na ostale robe-usluge.. dok je mat.nedostatak sam zakon eu suprotno tom za sve robe-usluge, nema sepcifikaciju, ne predviđa pixele, temperaturu, clock.. itd.

-ostala moguća jamstva, dodatno, osobno.. može dati tko želi, može trgovac, susjed.. za bilo što. Tad vrijedi ono što se ugovori, uvjeti pod kojima je jamstvo dato. .. razlikovati moguće osiguranje, koje se često prodaje kao jamstvo tj zavaravajući naziv proizvoda kao protecto jamstvo koje je osiguranje kao osiguravajuće društvo za recimo kuću, auto.. nije jamstvo dok se iznos premije i riješenje opet riješava sitnim slovima tog ugovora, ne zakon jer to nema veze sa zakonom o zaštiti potrošača.. tj ima na način da ih se prijavi za lažno-zavaravajuće oglašavanje i sl.

-imati jamstvo, imati pravo, ostvariti.. su razne stvari, tj imati neko pravo ne znači nužno da ćemo ga i ostvariti ili da je to jednostavno-lako, ovisi.. primarno o drugoj strani, trgovcu, pa birajte malo i po tom kriteriju..

 

-automobil ima ovlašteni servis, ne nosi se u trgovinu nego se vozi (ili šlepa) u ovlašteni servis. Klimauređaj, vešmašina, bojler.. su ugrađeni proivodi, serviser obično dođe na teren, tek po potrebi prevozi u servis. Za njih postoji pravi ovlašteni servis.. za računala-komponente ne postoji (osim npr lenovo-brand, hp.. laptopi i računala, ne za brand-komponente jer oni ne proizvode ništa, sklapaju..). Tu u temi primarno govorimo o pc-komponentama i pc-trgovinama..

-npr serijski broj, barkod-sn.. prati svaki artikal od nastanka.. jedinstven id, služi kako bi se znalo gdje-što-tko.. kao i mac adresa mreže ili id mbo koju ms koristi za vezanje licence win.

-za aute je jasno, konkretno.. imamo tehnički pregled, imamo seriski broj na šasiji vozila, na motroru, na par skrivenih mjesta i po potrebi se to provjeri (npr krađa).. kod neke robe je to moguće, no vešmašine, tv i sl nemaju recimo registraciju, nema teh.pregleda.. (prije 50-više godina je postojala obveza prijave prijemika na policiju, ovisno o državi slično.. još postoje za kopirke-tisak i sl.). Tim seriskim brojem je moguće utvrditi konkretni komad, npr cpu, ram, mbo.. i tad se zna tko je za što odgovoran, trgovac a-b-c..-x.. tj u papirima urednog knjigovodstva je taj broj vidljiv, bez njega bi kupac s crknutim cpu izvan jamstva mogao kupiti novi s jamstvom i zamijeniti ga.. bez tog id-a trgovac ne bi mogao razlikovati 'čip' tj komponentu, zato postoji skoro oduvjek.. i koristi se upravo za to, slično kao broj šasije za auto. Zato je u urednom poslovanju moguće dobiti kopiju računa ako se račun izgubi, jamstvene papire i sl. tj dođe se do recimo distributera i on provlačenjem tog broja-koda ima podatke.. ako nema tad nije njegova roba, nije tim kanalom.. drugi distributer ili šverc. Problem je što to često rade, legalni-šverc tj ni država to ne može provjeriti, kontrolirati.. tj može na način kad zaredaju prijave kupaca i problemi pa se tad inspektorat recimo malo pozabavi, pri čemu imamo par mogućih scenarija, prvi da otkriju šverc i kazne ih, drugi da se kao kumovi nagode uz kuvertiranje .. ili nešto treće.

 

-izdavanje kopije računa.. mora biti moguće, trgovina mora čuvati promet, podatke (+10god, trajno i sl. sad npr banke imaju izliste do 11g..) time se ne može reći da recimo nakon fiskalne godine nemaju uvid-podatke, imaju, moraju imati i zbog jamstva, barem 2-3-5god.. moraju imati. No ako nemaju i kupac nema račun nego traži kopiju, tad trgovac kaže, nema, nije moja roba.. i kupac tad ne može dokazati da je to roba kupljena u toj trgovini, odnosno, ako je u podatcima vidljivo, trgovac ispiše-isprinta kopiju računa (što može naplatiti kao trošak, banke-telekomi naplate cca 10-15kn.. recimo 2€), dok zakon tad dodatno kaže da jednako kupac može dobiti jamstvene papire i u urednom poslovanju je to stvarno moguće, lako.. a problem je u neurednom, jer kad podatka nema tad sve to stane i ostane na osobnim iskazima koji nisu dovoljan dokaz + protek vremena tj nitko neće biti kažnjen bez dokaza za prodano prije par godina.. a kupac ne podiže tužbu protiv trgovca za poslovanje nego traži jamstvo, problem-kvar.. koji skoro da nema veze s tim plaća li trgovac porez, vara li, šverca i sl. tj to su pravno odvojene stvari .. koje recimo tad inspektorat može otkriti no nije to svha teme, nego kako ostvariti svoje pravo, jamstva.. +pravo na povrat 14 dana itd. tj ne riješava se u temi recimo kriminal-šverc ili utaja poreza..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 12.6.2023 13:50 (ihush).
8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Evo jedne situacije u kojoj se vjerovatno nista ni ne moze poduzeti, mozda ni ne treba, ali mislim da je zgodno za prokomentirati u ovoj temi.

Dakle, u jednom shopu pronalazim proizvod na finom popustu, uz napomenu da je "izlozbeni primjerak". Sto mi u osnovi nista ne smeta niti predstavlja problem, s obzirom na cijenu, i da je rabljen, isplati se.

Narucujem, placanje pouzecem. Cekam. Nakon par dana saljem upit, nema odgovora. Nakon dodatnih par dana, uspijevam telefonski saznati da "pojma nemaju, ne radi im internet, i neznaju kad ce im stici taj artikl". Prodje jos par dana, opet zovem, i dalje se ne ocituju na upit mailom, opet ista prica, neznaju kada ce isporuciti narudzbu, neznaju dali ce je uopce isporuciti, u stilu, tko te yebe, cekaj, nemoj cekati, njima svejedno.

U medjuvremenu, spomenuti artikl je i dalje na shopu, moze se naruciti. Takodjer, svaki dan, po par mailova dodje s bombasticnim sadrzajem - ostao vam je artikl u kosarici, narucite odmah, zalihe se smanjuju, uskoro ce biti nedostupan, vasa naruzba je vec mogla biti poslana....

I tako dalje, i tako blize.....

E sad, izlozbeni artikl + narucivanje od nekog treceg.... Sasvim legitimno, ili malo mutno?

Ponavljam, ne ocekujem da se tu nesto moze poduzeti, ali ovakvu poslovnu praksu jos nisam vidio.

Imamo, nemamo, imat cemo za 6 mjeseci....sve ok. Ali ovo.... Mozda sam postao preosjetljiv 😁
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-moguće je neki klasični problem u nabavi, uz razna objašnjenja kao rat, poplava ili nešto treće-maštovito :) .. no moguć je i realan scenarij, namjerno, kao besplatna reklama bolja od klasične (cijena) ... tj svi kad nešto kupujemo imamo google npr nabava.net.. i istu robu možemo kupiti u trgovini koja nudi nižu cijenu i sl. .. u tom scenariju, trgovac može nešto držati u ponudi, tek toliko da postoji nešto što kupci traže.. npr jeftina gpu, tad priča o izložbenom primjerku dobije smisao-razlog.. tj praktički na svaki upit mogu odgovoriti, nema, prodano, nedostupno i sl. ili otezati s isporukom pri čemu će kupac na kraju dobiti svoju robu ili novac, no oni će tako osigurati prodaju, tj umjesto u drugoj trgovini kupti će se kod njih, tj u tom scenariju recimo da čekaju da kupac zatraži povrat ili zamjenu i tad ponude normalnu robu, normalne cijene no eliminirali su izbor-mogućnost kupca da to kupi u bilo kojoj drugoj trgovini ili jeftinije na nekoj akciji..

-tako u pravilu rade male trgovine, ne veće, jer to tad vodi jedna osoba, ne obični djelatnici.. u većima kao links-hgspot takve mogućnosti nema.

 

-odnosno, da je to normalna narudžba, tad kao sve ostalo može biti kupljeno i u par dana (2-3 radna dana je za 99%, čitava hr uključujući i otoke) pa čak i kad se rastegne npr nema na lageru nego tek tad kad zna da je prodano nabavlja od dobavljača, tj tad je obično isporuka za cca tjedan (i to je protivno pravilima, tj ne smije se prodavati roba koju trgovac nema, u knjigama.. no kad ima dobru logistiku-dobavljača tad je to moguće izvesti dok ne zapne i tad možda prijava inspektratu nešto otkrije, no to nije nešto što inače zanima kupca.. mada je zapravo sve to u interesu kupca, dobra-poštena trgovina-praksa..).

-vjerojatno je takav trik u pitanju, tj bez tog razloga naprosto nema razloga ili bi takav primjer bio izuzetak-slučaj, no kod nas je više kao 'pravilo' .. kemijaju svi, pogotovo manji-više.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Da, ta fora s izlozbenim je nesto sto mi i nije jasno.

Mislim, vjerovatno je sasvim zakonski ok da ja nudim na svom shopu artikl kojeg pero d.o.o. ima izlozenog u svom izlogu, u nadi da cu, ako ga prodam, kupiti to od pere.... No, dva tjedna bez ikakve informacije, vjerovatno samo navlakusa, no, i "zao nam je, nije vise dostupno" je valjan argument, tako da mi nije jasno cemu toliko otezanje, novce nisu dobili da bi to eventualno bio neki motiv....

Ne kuzim, stvarno
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
.., novce nisu dobili da bi to eventualno bio neki motiv....

Ne kuzim, stvarno

 -reklama, tj ako tražiš preko nabave-googlea izbacit će ti cijene-trgovine i normalno da ćeš tad prvo pogledati nižu cijenu.. a to je svrha reklame, tj ovo je jače od reklame, jeftino-đabe.. i kupac ipak gleda taj webshop, ne drugi.. pa možda nešto kupi. .. logika-ekomomika.. ima smisla no trebalo bi biti kažnjivo u reguliranoj državi .. počevši da trgovina ne može reklamirati nešto što nema i sl.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Konkretno web kupnja proizvoda Oznake u sličaju opasnosti. Otvorio pošiljku pregledao oznake su tu.  Montaža oznaka gotova ali tri mjeseca nakon kupnje. Majstor kaže kakva izrada, pa nema geometrije, pročica je OK ali print na njoj je vidljivo zarotiran. Zelena boja je zeleno-sivo blijeda. Ovo je bilo za otpad kao neuspio proizvod. 

Napišem dopis i obrazložim da proizvod ima MATERIJALNI NEDOSTATAK, kojega naravno nisam odmah prokužio. Odgovor slijedi rok za REKLAMACIJU bio je 8 dana. Žao nam je.

 

Ukratko DA LI GUBIM ili MOGU DOBITI? (Izbjegavam Web shop maximalno koliko to mogu)

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
DirectC kaže...

.. Odgovor slijedi rok za REKLAMACIJU bio je 8 dana. Žao nam je.

 

 -odgovornost za materijalni nedostatak (zakonsko jamstvo) je 2 god.

-prijavi na mingo.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
DirectC kaže...

Konkretno web kupnja proizvoda Oznake u sličaju opasnosti. Otvorio pošiljku pregledao oznake su tu.  Montaža oznaka gotova ali tri mjeseca nakon kupnje. Majstor kaže kakva izrada, pa nema geometrije, pročica je OK ali print na njoj je vidljivo zarotiran. Zelena boja je zeleno-sivo blijeda. Ovo je bilo za otpad kao neuspio proizvod. 

Napišem dopis i obrazložim da proizvod ima MATERIJALNI NEDOSTATAK, kojega naravno nisam odmah prokužio. Odgovor slijedi rok za REKLAMACIJU bio je 8 dana. Žao nam je.

 

Ukratko DA LI GUBIM ili MOGU DOBITI? (Izbjegavam Web shop maximalno koliko to mogu)

 Njihov odgovor nema smisla. Obzirom da nisi naveo, uzimam u obzir da nisi nigdje bio upoznat s nedostacima i da proizvod nije naveden kao rabljen/s nedostatkom prilikom kupovine vec je placen kao i svaki drugi novi i tako reklamiran (jer ako to nije tako ovo dalje sve sto pisem ne drzi vodu).

 

Ja bi se tu pozvao na mat. nedostatak i napisao da je boja izgubila boju i postala ta blijeda. Nejasno je i tebi i njima kakva je tocno bila boja kad si ti to kupio, ona je mogla bit skroz kako treba i sada vec izblijedila. Nisam upoznat sto su "oznake u slucaju opasnosti" pa da se trebaju montirat i kakva geometrija moze tu ne odgovarat ili sto je "procica", ali ovo s bojom i bilo lako dokazivo ako kazes da je boja vec izblijedila. Nakon sto im posaljes takav prigovor (ne ovo reklamacija) pricekaj njihov pisani odgovor pa vidi sto ce ti onda napisati, jer taj odgovor koji si dobio pretpostavljam da je bio usmeni ili ga je pisao neki prodavac koji niti je odgovoran za ista niti ista zna.

5 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Upoznaqt sam s promjenama od 1.1. po pitanju trajanja perioda odgovornosti za mat. nedostatak trgovca. vs potrošača i promjene da si prije mogao tražiti odmah zamjenu, a sada prvo proizvod ide na "popravak". Međutim, sad nešto gledam zakono obveznim odnosima, čl. 426. i vidim da je mijenjan na štetu kupca. Ovo je prethodna verzija (parafraziram)

 

ako stvar u razumnom roku ne bude popravljena, možete tražiti drugu ispravnu stvar, a ako u razumnom roku stvar nije popravljena ili nije osigurana zamjenska stvar zahtijevati sniženje cijene ili povrat novca.

a sada glasi (citat)

 

 

(6) Ako prodavatelj jamči da će stvar zadovoljavati određene specifikacije ili druge zahtjeve tijekom određenog vremena, računajući od njezine predaje kupcu, kupac može, ako obveza iz jamstva ne bude uredno ispunjena, zahtijevati od prodavatelja da stvar popravi u razumnom roku ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda stvar koja zadovoljava specifikacije ili druge zahtjeve.

 

 

Konkretno, imam slučaj da reklamiram proizvod koji se pokvario unutar jamstva. U servisu su rekli da ne mogu otkloniti kvar niti ponuditi novi, isti proizvod, nego mi nude da kupim nešto te vrijednosti iz njihove trgovine. Ništa iz njihove trgovine mi ne odgovara i prije bih samo tražio (i dobio) povrat novca. Sada na to više nemam pravo?

 

 

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
encoding kaže...

Upoznaqt sam s promjenama od 1.1. po pitanju trajanja perioda odgovornosti za mat. nedostatak trgovca. vs potrošača i promjene da si prije mogao tražiti odmah zamjenu, a sada prvo proizvod ide na "popravak". Međutim, sad nešto gledam zakono obveznim odnosima, čl. 426. i vidim da je mijenjan na štetu kupca

 Pa sve je mjenjano na stetu kupca.

5 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

To nije odgovor na moje pitanje. Imam li ili nemam više pravo na povrat novca ako mi ne mogu popraviti / zamijeniti proizvod ili je jedina solucija prihvatiti stvar "koja zadovoljava specifikacije ili druge zahtjeve" iz njihova asortimana?

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Znam da nije, rantam samo na glas.

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
encoding kaže...

..Ništa iz njihove trgovine mi ne odgovara i prije bih samo tražio (i dobio) povrat novca. Sada na to više nemam pravo?

 

 

 -imaš.. tj po mat.nedostatku (zakonsko jamstvo eu) je to stvar dogovora. Dogovor znači trgovac nešto ponudi, ti pristaneš.. ako dogovora nema, tad ide povrat po računu, tj postoji i mogućnost umanjenja iznosa, ovisno o reklamaciji-korištenju i sl. ..

-ali, malo je nejasno .. tj ako imaš jamstvo (komercijalno-proizvođača-pravo..) tad po toj osnovi ide isključivo zamjena za identično-isto, pc-roba.. (ostale robe traži na drugim forumima).. i tad se ne koristi mat.nedostatak jer je stvar dogovora i na trošak trgovca.. a pitanje je zašto on nema support-distributera ako je proizvod pod jamstvom (ne zakonskim-mat... nego 'pravim' jamstvom, za pc-komponente..). .. tj trgovac nešto kemija, traži novac i ako nema dogovora prijavi..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
DirectC kaže...

Konkretno web kupnja proizvoda Oznake u sličaju opasnosti. Otvorio pošiljku pregledao oznake su tu.  Montaža oznaka gotova ali tri mjeseca nakon kupnje. Majstor kaže kakva izrada, pa nema geometrije, pročica je OK ali print na njoj je vidljivo zarotiran. Zelena boja je zeleno-sivo blijeda. Ovo je bilo za otpad kao neuspio proizvod. 

Napišem dopis i obrazložim da proizvod ima MATERIJALNI NEDOSTATAK, kojega naravno nisam odmah prokužio. Odgovor slijedi rok za REKLAMACIJU bio je 8 dana. Žao nam je.

 

Ukratko DA LI GUBIM ili MOGU DOBITI? (Izbjegavam Web shop maximalno koliko to mogu)

 Njihov odgovor nema smisla. Obzirom da nisi naveo, uzimam u obzir da nisi nigdje bio upoznat s nedostacima i da proizvod nije naveden kao rabljen/s nedostatkom prilikom kupovine vec je placen kao i svaki drugi novi i tako reklamiran (jer ako to nije tako ovo dalje sve sto pisem ne drzi vodu).

 

Ja bi se tu pozvao na mat. nedostatak i napisao da je boja izgubila boju i postala ta blijeda. Nejasno je i tebi i njima kakva je tocno bila boja kad si ti to kupio, ona je mogla bit skroz kako treba i sada vec izblijedila. Nisam upoznat sto su "oznake u slucaju opasnosti" pa da se trebaju montirat i kakva geometrija moze tu ne odgovarat ili sto je "procica", ali ovo s bojom i bilo lako dokazivo ako kazes da je boja vec izblijedila. Nakon sto im posaljes takav prigovor (ne ovo reklamacija) pricekaj njihov pisani odgovor pa vidi sto ce ti onda napisati, jer taj odgovor koji si dobio pretpostavljam da je bio usmeni ili ga je pisao neki prodavac koji niti je odgovoran za ista niti ista zna.

 Oznake u slučaju opasnosti su pločice* od PVC-a, sa natpisom IZLAZ naprimjer. Pločica je bijele boje u njoj je pravokutnik jarke zelene boje u kojemu je opet bijeli natpis. Print zelene (blijedo sivo zelene) boje nije pravilno centriran niti je paralelan sa rubom pločice. Dio kupljenih proizvoda je u redu (naljepnice sa Oznakama) a pločice sa oznakama su promašaj u proizvodnji. Web trgovini je to glavna djelatnost.  Kupio sam do sada jako puno proizvoda putem Web trgovine, 15% predmeta bilo je bezprijekorno.

Uvesti recenzije (ocjene) Web prodavatelja od strane kupaca i obrnuto.

8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
I dalje niti rijeci od trgovine o mojoj narudzbi....

Sad vec lagano razmisljam postoji li neki okvir da ih prijavim....za bilo sto... Svejedno.... 😁
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
I dalje niti rijeci od trgovine o mojoj narudzbi....

Sad vec lagano razmisljam postoji li neki okvir da ih prijavim....za bilo sto... Svejedno.... 😁

 -treba prijaviti, jer svaki posao se mora raditi kvalitetno-odgovorno uklučućjući i radno vrijeme (pa kazna trgovini ako nije otvorena, nema razloga za web tretirati različito tj ne odgovarati na upit, narudžbu itd.. tj tako rade 'siva-zona', fuš-šverc na crno, tj kupac nema realno mehanizme kontrole postoji li firma-registracia tj postoji na hr-popis na trgoačkom sudu ali trgovina ne mora biti u hr registrirana itd. .. i lako je raditi na crno-sivo, dok dio to koristi kao besplatnu reklamu, staviti zanimljiv proizvod kojeg će sve tražilice ponuditi kupcu .. dok robu realno nema, samo mamac.. zato treba prijaviti-kazniti, pomaže svima, kupcima i normalnim trgovcima.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
To bi islo pod..... Sto?

Lazno reklamiranje? Ili koja vec kategorija?
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-poslovna pravila.. dovoljno da inspektor kazni ili upozori. Ne moraš navoditi po kojoj osnovi prijavljuješ, možeš navesti i lažno-zavaravajuće oglašavanje, možeš kršenje poslovnih pravila (neodgovor i sl.).

-inspektor kad dobije prijavu će vidjeti i znati.. a ti samo opiši situaciju.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Zaplet raspleta

 

Dakle, onaj moj cuveni paket je konacno stigao, i placen je.

 

Po otvaranju.... nevjerica. Dakle, uredjaj je VIDNO koristen, s vidljivim tragovima, ogrebotinama, prljavstinom. Bez original ambalaze. Bez uputstava. Bez sitnih ali osnovnih dijelova potrebnih za funkcioniranje. Bez icega.

 

Nista od ovih nedostataka, ili stanja samog uredjaja nije bilo navedeno u trgovini, vec samo genericki "izlozbeni" artikl.

 

E sad, moja definicija "izlozbenog" artikla svakako nije vidno rabljeno, bez svih dijelova, bez ambalaze, bez uputstva.....

 

Tako da, sto mislite.... da im to jednostavno vratim nazad, jer kupljeno je preko veba, ili dali ima smisla pisati neki "prigovor", zahtjevati mozda nesto, u smislu da isporuce ono sto su reklamirali i sto im je placeno....

 

Znam da je to individualno, cisto me zanima ima li i koji su elementi, da pravim prijavu.....

 

Hvala!

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
5 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Obično nakon pismenog prigovora trgovci promjene ploču tj. retoriku izražavanja i preko noći postanu bolje susretljivi u rješavanju problema. Pa bez obzira da li će dalje nakon njihovog odgovora ići prijava dalje u inspektorat ili ne, nije loše napisati prigovor i da se postupak naknade štete ubrza. 

Moj PC  
1 0 hvala 1
15 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

.. uz problem da je ovo ipak izložbeni primjerak, time i vidljivi tragovi korištenja, tj po toj osnovi možeš prigovarati, može biti prihvaćen prigovor ili odbijen.. a ako prihvate, izvršiš povrat i to je to.. ako to želiš. Ostali mogući scenariji tek kad za to dođe vrijeme tj nema koristi hipotetski navoditi, .. i problem da tražiš kriterij za novo, mada si upozoren da je izložbeni.. tad nema jasne krivice-odgovornosti trgovine, tj da su ti u takvom stanju prodali 'novo' tad bi to bila čista situacija za prigovor i ako je odgovor negativan prijavu, ovako.. radi što želiš, tj što ti je cilj.. i korak po korak.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
1 0 hvala 0
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice