Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.274.429
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
Sve rjeseno, kompenzirano i dogovoreno.....

Koji proizvod je u pitanju?

12 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
love2ml86 kaže...
Damir22 kaže...
Sve rjeseno, kompenzirano i dogovoreno.....

Koji proizvod je u pitanju?

Mislim da je očito da kolega ne želi javno objaviti tu informaciju, barem se meni tako čini. 

6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mzopg kaže...
love2ml86 kaže...
Damir22 kaže...
Sve rjeseno, kompenzirano i dogovoreno.....

Koji proizvod je u pitanju?

Mislim da je očito da kolega ne želi javno objaviti tu informaciju, barem se meni tako čini. 

Zato sam i pitao, skriva hrpu informacija, o kojem je proizvodu riječ, o kojoj firmi, kako su riješili problem itd., a očekuje savjet. Ne razumijem zašto bi tome bilo tako, pogotovo kada je problem riješio. Najmanje što može napraviti jest objasniti kako je riješio problem kako bi pomogao drugima.. 

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

nekakav feeling da .. no, nevažno, tj neovisno o mogućim razlozima ili bajkama odgovori-pravo i način riješavanja teoretski ostaju isti. Primarno kupac traži nešto od trgovca i recimo dogovore se.. tako se riješava 'sve', zakonom tek ako to iz nekog razloga neće..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
love2ml86 kaže...

Zato sam i pitao, skriva hrpu informacija, o kojem je proizvodu riječ, o kojoj firmi, kako su riješili problem itd., a očekuje savjet. Ne razumijem zašto bi tome bilo tako, pogotovo kada je problem riješio. Najmanje što može napraviti jest objasniti kako je riješio problem kako bi pomogao drugima.. 

Pretpostavljam da želi zadržati svoju anonimnost pa mi je ovo boldano razumljivo. Vjerujem i da će napisati kako je problem riješen, možda nije imao vremena ranije napisati.

8 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Da, nisam bas imao vremena, a i nije zgodno na mobitelu pisati predugacke tekstove....

 

Kako sam rekao, problem je rijesen, to je bitno.

 

Koja trgovina, koji proizvodi, stvarno nije bitno, jer nije vezano za IT, elektroniku, stovise, rijec je o specijaliziranoj trgovini specijaliziranom robom, a i kroz ovaj primjer je ocigledno da rjesavaju prigovore i probleme, pa nema potrebe da ih javno prozivam, osim u smislu pohvale, sto opet, kad uzmemo u obzir specificnost ovog foruma stvarno prakticki nikome nista nece znaciti.

 

Da odgovorim onima koji bi mozda pitali "pa kad nema veze s ovim forumom, sto kukas ovdje?", zbog specificnog "slucaja" i daljnjeg razvoja situacije, pomislio sam da bi korisno bilo u ovoj temi imati i ovakvo iskustvo, bez obzira na koji tocno nacin rijesim ili ne rijesim svoj prigovor/problem.

 

Detalj koji je bitan, a na koji se rijetko tko "zakacio" je upravo izdavanje racuna za robu koja nije isporucena, odnosno, isporuceno je nesto drugo. Odmah se otislo u teorije zavjere, da trolam, da sam firma, da hocu neku nadoknadu/zadovoljstinu... 

 

Dakle, nikad nije bilo pitanje sto cu ja napraviti, ili sto zelim napraviti, vec da se u temi "prava potrosaca, reklamacije, povrat, zamjena...:" poprica o jednoj ozbiljnoj stavki - racunu.

 

E sad, da skratim storiju, nisam morao nikome nista prijavljivati, galamiti, prijetiti institucijama, objasnio sam da mi povrat "pogresnog" artikla ne predstavlja nista, s obzirom da isti trenutno kod nas nije moguce nabaviti na nekom drugom mjestu, da do greske nije doslo mojom krivicom, nisam se predomislio, ne zelim koristiti pravo na povrat robe, te da u konacnici samo zelim ono sto sam narucio - tocno odredjeni broj istih proizvoda. Dali ce to biti varijanta A, B, C, ili G, meni ne igra ulogu, sve dok su proizvodi isti.

 

Naravno, spomenuo sam i cinjenicu da je izdan "pogresan" racun, bolje receno, djelomicno ispravan, bez daljnih tumacenja i konotacija o istome.

 

Dali je to bila stvar koja je odlucila da trgovina uzme ono sto sam narucio nazad, iako sam otvoreno rekao da su proizvodi koristeni, opisao sto ih tocno razlikuje od novih iz trgovine, i da je nemoguce sakriti cinjenicu da je to koristena roba, dali se nisu htjeli natezati samnom, dali ovo ili ono, neznam, uglavnom, vratio sam sve te artikle nazad, zadrzao onaj jedan "pogresni", a nazad dobio zeljeni broj "pogresnih" proizvoda, tako da u konacnici, imam tocno ono sto sam i narucio - zeljeni broj identicnih proizvoda. To sto nisu varijanta koju sam prvo zelio, stvarno nije bitno, trgovina je tu odradila maksimalno sto moze, poslali su ono sto imaju a zadovoljava kriterij "brojnost i identicnost", tako da, sve rijeseno, kako rekoh.

 

Da, ja sam izgubio nesto vremena, sto je rezultiralo i nekim sitnim gubitkom novaca, trgovina je izgubila nesto novaca na razlici u cijeni, koja je stvarno mala, radi se o par desetaka kn razlike, no problem se rijesio, svakako ne na obostrano zadovoljstvo, no, na moje svakako....

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
4 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
vratio sam sve te artikle nazad, zadrzao onaj jedan "pogresni", a nazad dobio zeljeni broj "pogresnih" proizvoda, tako da u konacnici, imam tocno ono sto sam i narucio - zeljeni broj identicnih proizvoda.

 To ti je i iskomunicirano, vratio si one "montirane" bez problema. Samo eto nisi morao preko minga za ovako nesto, sve 5 za trgovinu.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-problem kad je nešto ''isto'' ili slično.. važno da je razgovorom-dogovorom riješeno, ali ako gledamo pravila igre, kjnjigovodstvo, to je loše kemijanje koje se trgovini može vratiti kao bumerang .. trebali su stornirati prvi račun i izdati novi s 8 komada očigledno druge robe-artikla (jer je i cijena različita, nije identična).. bez tog je nemoguće da imaju točno stanje na kasi-bazi i na lageru-skladištu stvarno stanje a to nije ok no nije ova tema nego samo primjer kad se nešto (dobro) želi napraviti treba to raditi po pravilima tj baš nikakvog razloga nema za ovakvo kemijanje zamjenom bez storno i novog računa, dok je iznos računa nevažan tj može biti prilagođen cijeni 'pravog' artikla recimo kroz popust koji se može proizvoljno odrediti i tad nema problema s razlikom na stanju i kasi. (a to im se može bilo kad pojaviti kao problem, tj kad dođe neka kontrola..). Druga stvar kod roba koje imaju jamstvo i sl to se jednostavno mora, tad se ovakvo kemijanje zakomplicira i što je roba skuplja (više cijene) to je problem tad veći a u startu nepotreban i mogao se (i morao po pravilima) izbjeći..

 

-dobro je što postoji dobra volja za riješiti problem, loše što se ne riješi na pravi način tj kod ove robe vjerojatno nije problem jamstvo i sl. ali može jednako biti i npr vga-gpu.. + ovako moraju imati pogrešno stanje, razliku u knjigama a tad i problem kad inspekcija traži.. nepotreban problem, nastao čak iz dobrih namjera.

-tad će trgovav 'plakati' da ga inspektor prca zbog par kuna razlike jer je to sve 'isto'.. kao što se konobarima radi za tringlt koji ne smije biti u kasi nego sad svi drže u odvojenoj posudici.. jer to su pravila. Nije važan iznos ili konkretna roba, važno je da za sve robe i iznose vrijedi isti zakon, pravila i ako se sve radi po pravilima tad je ok, ako se ne radi 100% nego 99% tad nije ok i zato ide kazna, tj tad se trgovac treba sjetiti da to nije zbog kune razlike nego zato jer kemija, jer se to ne smije i postoji način kako se to radi, strono+novi račun i nema kemijanja pa ni nepotrebnog problema. + što da je roba s jamstvom, skuplje .. kad se radi po pravilima tad nema takvog problema. A tad bi u scenariju kvara gpu više cijene trgovac imao i razlog osporiti nešto što je pod jamstvom, jer je naprosto pomiješao-kemijanjem jamstva i ne može ga iskoristiti prema proizvođaču osim ako ima račun za onu drugu robu, što nema ako je nije prodao (it trgovine pogotovo skuplje robe ili webshop ne drže na lageru nego povlače od distributera) tj čak da je prodao i dugu robu drugom kupcu problem mu je pronaći taj 'par' računa za iskoristiti jamstva, tj time automatski podupla šansu za problem kao dva listića za loto-jackpot.. i tad ovisi o (ne)sreći da se kvar na tom 'paru' ne dogodi u jamstvu, jer će ići na njegov trošak ili će to prebaciti na kupca osim ako ima nekako povezan par, recimo zna napamet ili si je to negdje zapisao i ima oba računa za obje robe.. naravno to bi bio problem za takvu robu kao gpu.. nije za 'čavle' i sl. ali je zato zgodan primjer da kad se već nešto kemija treba se i dalje držati pravila, ne stvoriti mogući proablem ili mogućnost za kaznu zbog kemijanja sa stanjem kase-skladišta.

 

-zamislite trgovca koji je tako pogrešno prodao par vga-gpu više cijene? .. jamstvo postoji ali je pogrešan račun, sn, brand, distributer.. mora se imati par, onaj drugi-zamjena da bi se iskoristilo u tom trenutku, no ta druga roba možda nije prodana kroz tu trgovinu i možda taj trgovac nema drugi račun.. što tad? za cijenu koja je možda veća od mjesečne plaće? što tad? platiti iz džepa ili ići džonom na kupca i odbiti iz nekog razloga npr izmišljeno fizičko oštećenje ili neko nestručno rukovanje, npr lako je reći da je moguć uzrok kvara grmljavina, overclocking, neka druga komponenta kao 'loše' napajanje.. itd.. ili da je software uzrok... može se odbiti iz raznih izmišljenih razloga u takvom scenariju.. dok kupac-potrošač tad nema drugu opciju nego prijaviti i pravno gurati, no nema baš ni neku mogućnost dokazivanja što je ili nije uzrok kvara ili što se kako bunker kaže može otezati pa žalba na presudu itd.. problem koji se može stvoriti u dobroj namjeri, bez pravog razloga, pri čemu je lako kad je par kuna štete, što kad je iza više nula? Pravila su ista... ako ih se pridržavamo svima je bolje pa i trgovcu koji je u ovoj priči dobar-dobroćudan dok ne postane 'prisiljen' biti loš ili će ostati bez plaće itd..

 

-zašto račun nije storniran i izdan novi s odgovarajućim stanjem robe? .. cijena? nije problem, može se na kasi i to nije kršenje pravila + eliminira ostale probleme kako za kaznu razlikom stanja tako za jamstvo i sl. što se može dogoditi u neko ogledno vrijeme. Nije zato jer trogvac nema takvu rutinu.. jer je navikao na kemijanje i to je sve isto.. isto i 'isto', nije baš isto. :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
A možda opće i nije tako dramatično kako ti to doživljavaš...

Susjeda mi radi u pevexu, pa sam jednom mjenjao laminat za posve drugu nijansu, njima na stanju piše mahagonij 2000 kvadrata ( karikiram ) a u tih 2000 kvadrata jedno 10 nijansi boje.... I nikakav nebi bio problem 7 tamnijih paketa zamijeniti za 7 svjetlijih i sve bi im i dalje štimalo ..
Bunker
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

pevex i laminati.. jednostavno nije ista kategorija robe, it-forum, računala.. jamstva, ovlašteni servis i sn-barkod konkretne robe.. što da umjesto laminata staviš mbo, vga.. tv? Tad je to kemijanje, koje čak s dobrim namjerama završi problematično.

-obrnuto, baš nikakvog problema nema ako se po pravilima stornira i izda novi račun, čisto, predviđeno, po pravilima... čemu? laminat je laminat, takva roba, paradajz, japanke, čavli.. pravila su ista za sve i bolje je držati se pravila nego kemijati dok se storniranje računa i izdavanje novog svede na minutu posla na kasi. Nema problema sa stanjem ili razlikom stanja kasa-skladište itd.. .. tj takve trgovine ne brinu za inspektorat-kontrolu, dok klasično kafić mora paziti da mu nije koja kuna u kasi razlike.. tak da ne vidim zašto bi se nešto radilo mimo pravila jer se može i dalje raditi po pravilima bez mogućih problema-posljedica. Storno + novi račun, sve je tad ok, kemijanje.. čemu?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Mi neznamo kaj je kolega kupio, možda wc daske, šarafe, letvice, tako da nikakvo to nebi bilo kemijanje ako se pod istim sku vodi više proizvoda koji imaju vrlo male razlike .... Matice m8 sive i malo tamnije sive ( tamniji ljev, svi stoje u istoj kutijici i isti sku u pevexu....), Wc daske sa različitom slikom na poklopcu, čak i razne boje, isti sku na istoj polici u pevexu.... Nema kemije ako pod istim računom zamijeniš za drugu....



Bunker
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

 trebali su stornirati prvi račun i izdati novi s 8 komada očigledno druge robe-artikla (jer je i cijena različita, nije identična)..

 Odakle da ovo nije ovako napravljeno? Svakako sam osobno pretpostavio da jest.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-nisu stornirali.. barem ne piše, kao što nisu ni prvi račun koji je tehnički netočan 7+1=8... jednostavno se zamjeni roba, kao što bunker kaže.. a šteta što se takva banalna stvar ne radi rutinski jer većina djelatnika se 'boji' nešto brisati (stornirati) i radije kemijaju nego da naprave ono što je ekšli predviđeno.. 

 

edit.. bunkeru, baš ništa ne razumiješ? .. nije važno jel to ista-slična roba, šaraf ili laminati svjetli-tamni.. ako je na kasi druga roba-artikal, barkod, tad je to druga roba, tad kemijanje s računom istovremeno kvari točno stanje skladišta. Ili je jedna roba, jedna šifra, ili su dvije.. a u ovom slučaju su dvije robe jer su dvije cijene, original-naručeno je nešto jeftinje od osmog komada koje je sad kupac dobio pod račun umjesto 7+1.. može se, no to i dalje nije dobro, tehnički, jer generira problem netočnosti stanja.. tj nije probmlem takve robe koju nabrajaš, dok s onom robom koju ja nabrojim jasno imaš problem zbog recimo jamstva.. i što je isti barkod-šifra kroz čitav lanac od proizvođaća-distributera-do maloprodaje i ovlaštenog servisa.. po čemu znaju kad-što-gdje.. sve, bilo gdje provučeš artikal i znaju sve.

-stornirati treba sve robe, no djelatnici se recimo 'boje' .. mada se to ekšli tako treba raditi, tad nema problema, nema straha u normalnom poslovanju i tad je ekšli sve točno-čisto, dok trgovci recimo pravom povrata 14 dana to tek trebaju prihvatiti kao normalno-rutinu, ne nešto što se ne smije ... tj nije to brisanje kao kafić-promet-fiskal... to je brisanje s pokrićem i stanje je tad točno, dok bez tog ima netočno stanje kasa-skladište koje se ispravlja recimo inventurom no i tad je to besmislica.. osim što recimo šef-gazda ne želi da dejelatnici imaju odgovarajući level pristupa, pravo i odgovornost.. u 'pravim' urednim trgovinama to djelatnik radi rutinski i za svakog se zna tko je kad što otkucao ...

 

-pogrešna roba, račun ili zamjena, povrat.. bilo što, treba stornirati račun i izdati novi s novim podatcima, novo jamstvo itd.. i tad je sve ok, čisto.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 12.8.2022 0:02 (ihush).
8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Neznam kako ste se zapetljali sad u price o tome sto je trgovina napravila, dali je to pogresno ili ispravno.....zakonito ili ne....

Kupac (ja) nemoze znati na koji nacin je trgovina to rijesila.... Mozda su jednostavno poslali robu, primili staru nazad, a viskove-manjkove ce rjesavati na inventuri.

Mozda su stornirali/izdali novi racun... Mozda je djelatnik koji je uzrokovao problem platio nove proizvode, koji su kupcu (meni) onda poslani..... Mozda su ove stare kad su primili paket prosljedili u smece....

To kupac ne moze znati, svakako ne spada niti u njegova prava, niti ista, tako da, cemu raspravljati o nacinu na koji je trgovina nesto rjesila, kad nitko od nas nema tu informaciju....
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-točno, informaciju koju nemamo ne možemo znati.

-novi račun nisi dobio, ako jesi to nisi rekao...

-točno, ne možeš znati kako su riješili, znao bi da su ti izdali novi račun s točnim artiklima 8 komada koji odgovaraju stanju, dok cijena nije važna kao posljedica greške ili kvalitetnog načina riješavanja problema 7+1 u korist kupca kad cijena nije identična.

 

-važno, trgovina je riješila problem i to je jedino što kupca zanima (trenutno i za takvu robu.. dok se problem kao kvar-jamstvo ne dogodi. Drugačija roba i tad je račun kupcu važan.. dok trgovni ako ne kemija stanje na kasi i skladištu ne može odgovarati i time trgovina u slučaju kontrole može dobiti kaznu, bez smisla.. nepotrebno jer je storno najnormalnija stvar dok kemijanje nije ono što pravila predviđaju mada je za sad rezultat ok, u ovom slučaju tebi kao kupcu jedino važno.. no time ostajemo 'država slučaj' ne uređeno društvo s pravilima koja se znaju..).

-točno, na inventuri će riješavati stanje, problem koji se takvim kemijanjem stvori bez razloga, dok bi stornom stanje bilo točno neovisno o inventuri. U međuvremenu, ako im dođe kontrola imaju problem.

-zašto je takva sitnica za relativno nevažnu robu jednako važna .. zato jer kako se odnose s jednom robom, odnose se na sve i time imaju lošu-pogrešnu rutinu, umjesto urednog poslovanja imaju kemijanje dok za robu koja ima jamstvo tad imaš problem (a ovo je it-pc forum, primarno računala-komponente, jamstva i naslov teme..).

 

-upravo zato jer je to tema.. jer je točan račun, s točnim artiklom, svime ostalim povezanim u bazi, podatci koje ne vidiš na računu (samo cijena-iznos-pdv.. prodajni naziv je nevažan) kao sn-barkod su važni za reklamaciju-jamstvo i takva roba se ne smije kemijanjem riješavati tj tad ovisiš o (ne)sreći da ti jamstvo neće trebati dok trgovina nepotrebno stvara pogrešno stanje na kasi i skladištu. Inventura je danas u urednom poslovanju praktički nepotrebna dok kontrola može doći bilo kad, ne samo nakon što se nešto sredi inventurom.

 

-kad s komponentom računala dođeš u bilo koju trgovinu, servis, distributer.. ako su povezani tad skeniranjem barkoda dobiješ odgovor gdje-kad je prodano, po potrebi novi račun ako si izgubio original (moguća naplata cca 15-150kn) ili dobiješ odgovor da nije njihova roba ako im je barkod nepoznat i tad ti ne riješavaju reklamaciju.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
Neznam kako ste se zapetljali sad u price o tome sto je trgovina napravila, dali je to pogresno ili ispravno.....zakonito ili ne....

Kupac (ja) nemoze znati na koji nacin je trgovina to rijesila.... Mozda su jednostavno poslali robu, primili staru nazad, a viskove-manjkove ce rjesavati na inventuri.

Mozda su stornirali/izdali novi racun... Mozda je djelatnik koji je uzrokovao problem platio nove proizvode, koji su kupcu (meni) onda poslani..... Mozda su ove stare kad su primili paket prosljedili u smece....

To kupac ne moze znati, svakako ne spada niti u njegova prava, niti ista, tako da, cemu raspravljati o nacinu na koji je trgovina nesto rjesila, kad nitko od nas nema tu informaciju....

Ako su ti mijenjali račun ćeš svakako znati s obzirom da broj novog računa ne bi pasao sa starim računom

Poruka je uređivana zadnji put pet 12.8.2022 16:28 (love2ml86).
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

a sta napraviti kada kupiš nešto, ispadne da ima materijalni nedostatak, dučan pristane (nakon puno muljarenja) zamjeniti za novo ali nemaju takav model više a pošto je udarila inflacija a i onaj prvi uređaj je bio uhvačen na black friday akciji, sada za sve ostale ekvivalentne modele moraš doplatiti cca 30% iliti oko 1000 kn ?  :D

 

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
pete04 kaže...

a sta napraviti kada kupiš nešto, ispadne da ima materijalni nedostatak, dučan pristane (nakon puno muljarenja) zamjeniti za novo ali nemaju takav model više a pošto je udarila inflacija a i onaj prvi uređaj je bio uhvačen na black friday akciji, sada za sve ostale ekvivalentne modele moraš doplatiti cca 30% iliti oko 1000 kn ?  :D

 

 Nista, ako trgovina nema vise taj moze ti dati povrat novca i ti kupujes novi (odnosno ne kupujes) jer je poskupio. Prije si mogao birati, sad se ide prvo na popravak ako se dobro sjecam promjene, tako da trazi popravak. Ako zelis novo, a oni tvrde da nemaju, jedini sljedeci slucaj je povrat novca nazalost.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
pete04 kaže...

a sta napraviti kada kupiš nešto, ispadne da ima materijalni nedostatak, dučan pristane (nakon puno muljarenja) zamjeniti za novo ali nemaju takav model više a pošto je udarila inflacija a i onaj prvi uređaj je bio uhvačen na black friday akciji, sada za sve ostale ekvivalentne modele moraš doplatiti cca 30% iliti oko 1000 kn ?  :D

 

 -važno je po kojoj osnovi, komercijalno jamstvo (proizvođača), tad se isključivo mijenja-popravlja s originalom, isključivo identičan model-serija, ne slično nego identično. Ako nema, povrat novca, nema 'kemijanja'.

-za materijalni nedostatak ili zakonsko jamstvo, je stvar dogovora, može bilo što, kompenzacija-zamjena za drugu robu ili opet povrat novca, ovisi što se kupac-trgovac dogovore, kao razlika za koemrcijalno jamstvo gdje nema dogovora na taj način.

-sve se može 'kemijati', ali pravilan način je storniranje računa i logistički povrat kroz distributerski kanal do proizvođača npr u kinu, japan, tajwan.. a upravo zbog tog mora biti originalna zamjena jer je to stvar knjiženja, poreza, carine, uvoz i povrat u državu izvoza kao i povrat naplaćenog pdv-a u državi prodaje-eu.. storniranjem se to 'vraća'.. kemijanjem se neka stavka-roba 'zamjeni' no tad ne postoji točno stanje tj po knjigama i na skladištu posotji razlika i problem za kaznu, dok financijski-novčano može biti točno-jednako ali nije pravno, kažnjivo jer je to recimo porezna muljaža, neuredno vođenje knjiga... no stara navika trgovaca ili iz bilo kojeg razloga... recimo roba koja nije ušla sa svim papirima, nešto kao siva zona..

.. roba s kojom u pravilu posotji problem kad se reklamira, jer trgovac tad nema 'zaleđe' koje bi pokrilo taj trošak i ima konkretan razlog odbiti reklamaciju iz bilo kojeg razloga koji mu se nađe pri ruci, naravno postoji i opravdani razlog naprosto kvar koji nije pokriven jamstvom kao fizičko oštećenje i sl. no za ostale kvarove koji mogu biti pod jamstvom tad se vidi 'želja' trgovca da nađe razlog odbijanja, 'ide džonom' na kupca i za to ima razlog, kemijanje s računma-robom, nema pravo zaleđe-support-logistiku za reklamaciju dok sivo tržište ima veliku prednost u cijeni čisto za carinske troškove i poreze u startu u odnosu na čistu-legalnu robu i lako se trgovac u to upetlja dok kupac realno nema mogućnost znati nešto o tome tj to radi pravna država, inspektor koji traži papire.. i baš zato se kažnjava razlika kao što kazne kafiće ako imaju kunu više u kasi kao karikiran primjer (dok velike ne kažnjavaju niti kontroliraju..). Dovoljno da kafić ima recimo gajbu pive viška bez papira.. ne smije imati ništa što nije u računima, ni manjak tj obje razlike su jednaka kazna, jer ili mulja s ulaznim fakturama ili s izdanim računima i zato je uvedena fisklaizacija itd itd..

 

-naravno, tu govorim primarno o računalima-komponentama, pc.. tehnička roba s kojom u pravilu postoji komercijalno jamstvo proizvođača 2-3-više godina i koja se primarno koristi kad je sve čisto, ne mat.nedostatak-zaknsko, jer je tad na teret trgovca umjesto proizvođača... 

-ostale robe imaju svoja pravila, razlike-specifičnosti.. npr postoji li ovlašteni servis ili ne kao i jamstva i tko ih daje, na čiji trošak, nije isto građevinska firma i izvođač radova, automehaničar-lakirer, pizzerija, .. a sve je pod istim zakonima izakon to sve vidi 'jednako'.

 

-pc komponente su zapravo relativno dobro pokrivene jamstvom (proizvođača).. relativno rutinski se utvrdi kvar i zamjena za novo, uz izdavanje novog jamstva-računa, storno stare robe koja ide povratno porizvođaču.. uredno poslovanje po eu zakonima i tad je za potrošača sve ok, nema natezanja, imaš pravo i ostvaruješ ga. Problem nastane kad se to želi osporiti iz nekog drugog (pragmatičnog) razloga.. kad nema tog pravog supporta tj kad je to na trošak trgovca koji nešto recimo kemija i ima razlog osporiti inače normalno pravo po jamstvu. Tako ćete primjetiti da u većim trgovinama kao links nema problema oko zamjene-povrata ili reklamacija jedino što recimo strogo serviser provjeri stanje pri povratu-reklamaciji (traži znakove fizičkog oštećenja, npr ogrebotine ili svinuti pin..) kad to prođe zaprimanje, dalje je uredno bez problema.. kao pozitivan primjer. Ako trgovac-servis ne radi tako, ako radi kao posljednji primjer za chuwi.. tad je vjerojatnije neki 'sivi' scenarij razlog.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

nešto sasvim drugačije (od većine pitanja..) .. obavijest o povlačenju serija mbo.

iz teme ..

link-izvor (nije neki relevantan no dovoljan..).

 capacitor on the motherboard was installed in a reverse position which can lead to a short circuit, overheating or melting, posing fire and burn hazards."

-klasičan materijalni nedostatak i 'dokaz', tad svi koji imaju kvar s tom serijom imaju 'dokaz' materijalnog nedostatka, pregorena mbo, dok servis može odbiti recimo zbog fizičkog oštećenja, udara groma ili reći da je druga kompnenta odgovorna kao uzrok, npr napajanje (i odbiti reklamaciju-jamstvo za mbo kao komponentu)... čisto kao primjer kako se takve stvari događaju i kako se tad to dokazuje.

-naravno, 'pravi' ovlašteni servis (koji ima kontakt s proizvođačem i interna saznanja o serijama) to može znati i pozitivno riješavati reklamacije, no može biti i drugačije..

-vještak i ostali serviseri praktički nemaju šanse, odnosno morali bi proučiti sve moguće sheme, .. oni to skoro da ne mogu dokazati osim ako imaju takvu info-tip pa nas to opet vraća na medije koji nam takve vijesti prenesu no često prođe ispod radara, ne možemo sve znati, pročitati.. pa ni googlati tj google će za upit o problemu izbaciti stotine linkova i pitanje je čak sreće hoćemo li vidjeti 'pravi' kao ovakav a zatim kako ga koristiti kao 'dokaz' u recimo reklamaciji ili prijavi na mingo-ecc itd.. tj previše ovisi o pravom ovlaštenom servisu koji bi to kao prva instanca mogao-morao znati i njihovoj želji da u korsit kupca to riješe ili suprotnoj želji da naplate servis, prodaju drugu mbo-robu (kao dio trgovine) itd.. nema pravog mehanizma osim računati na 'poštenje' pa i to da naši (globalno mali-zanemarivi) servisi-trgovine imaju takve info proizvođača + ono što se često dogodi kao posljedica takvih serija-povlačenja, da na 'naše' tržište preusmjere takvu robu..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
0 1 hvala 0
6 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Zanimljiv slučaj, naručim s plaćanjem pouzećem od Bibloo stranice par stvari da dođe u paketomat od GLS-a. Za dan-dva mi stigne info da su robu spakirali za slanje i tracking broj. Nakon 5-6 dana pošaljem upit ako su poslali robu za koju mi na trackingu od GLS-a stoji unešeno u sustav ali nije još predano dostavnoj službi. Javlja se korisnička služba (ime osobe je hrvatsko ali piše na engleskom odgovore koje sam pisao na hrvatskom, manje bitno ali interesantno) di mi kažu da ja nisam preuzeo paket i da se on vratio pošiljatelju.

Na to im pošaljem da ne vjerujem da je pošiljka niti poslana jer tako stoji na trackingu, te da je stiglo iz inozemstva u hr i nazad u inozemstvo u 3 dana mi se čini malo vjerojatnim a niti me je GLS obavijestio da je pošiljka stigla u paketomat (što je očekivano kada nisu niti preuzeli tu pošiljku). Odgovara ženska mrtva hladna da mogu ponoviti narudžbu (pitao sam onda nek pošalju opet) ali da oni ne mogu opet poslati.

Naravno artikli su bili na popustu koji više nije aktivan. 

Napisao sam zadnji mail u kojem pitam zašto ignorira činjenicu da uređaj nisu niti poslali i da govori lažne/netočne informacije te da mi makar pošalju ponudu da uplatim po cijeni po kojoj sam naručio. 

Također sam rekao da se nadam da će udovoljiti zahtjevu da nastavimo do sada ok suradnju i da ne uplićem inspektorat.

 

Što vi mislite? :D

Poruka je uređivana zadnji put uto 23.8.2022 22:19 (love2ml86).
 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Mišljenja sam da probaš poslati u Češku inspekciju pa da vidiš kako će se odigrati tvoj slučaj ;)

 

Ali ono, nisi platio, nisi dobio...kraj priče, nemaš tu nikakve pravne osnove da možeš zahtjevati nešto što nisi platio po cijeni koja je bila a trenutno nije.

Poruka je uređivana zadnji put uto 23.8.2022 22:29 (FakeDeath).
Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
FakeDeath kaže...

Mišljenja sam da probaš poslati u Češku inspekciju pa da vidiš kako će se odigrati tvoj slučaj ;)

Budem i to naravno i di god nađem da je nadležan za EU. Ma nisam da, ali nije to poanta, nego činjenica da lažu ali doslovno uhvačeni u laži.

Ako ništa drugo iskopirati ću dopisivanje i postaviti di god nađem njihov profil. Jebeno me iživciralo kako mrtvi hladni ignoriraju činjenično stanje.

Poruka je uređivana zadnji put uto 23.8.2022 22:35 (love2ml86).
12 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Cijelu evropu dići na noge!

Al for real, nemoj gubiti vrijeme na gluposti, ne bi ništa rekao da si odmah platio robu pa da nešto pokušavaš iskamčiti...ovako...gubljenje vremena

 

Ako već dugo kupuješ kog njih, pošto spominješ nastavak suradnje, onda si valjda bio do sada zadovoljan, prošao dosta povoljnije nego gdje dalje, jedan ovakav mali propust ne znači da moraš potrošiti svu ušteđevinu da bi se sudio s njima zbog gluposti.

Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
FakeDeath kaže...

Cijelu evropu dići na noge!

Al for real, nemoj gubiti vrijeme na gluposti, ne bi ništa rekao da si odmah platio robu pa da nešto pokušavaš iskamčiti...ovako...gubljenje vremena

 

Ako već dugo kupuješ kog njih, pošto spominješ nastavak suradnje, onda si valjda bio do sada zadovoljan, prošao dosta povoljnije nego gdje dalje, jedan ovakav mali propust ne znači da moraš potrošiti svu ušteđevinu da bi se sudio s njima zbog gluposti.

Ma kurac ću se suditi, prijaviti, neka bude odbačeno zbog pouzeća, ali ću uzeti si 10 min da sastavim prijave di mogu i pošaljem, te postati to na fb i di god imaju profil.

Inatljiv sam po prirodi, jasno mi je da se greške događaju, ali ja im ukažem na to da nije kako govore, pošaljem dokaz a oni izignorirali sve.

 

P.S. ovisno o njihovom odgovoru i ako ga bude sve proslijedim tim udrugama i inspekcijama a njih u cc da vide da su svi dobili, možda ne znači k, ali barem da im dam do znanja da nije ok.

Poruka je uređivana zadnji put uto 23.8.2022 22:41 (love2ml86).
12 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Razumijem te u potpunosti, ja bi sigurno u tom slučaju otišao do Češke, ako ništ drugo popio jedno pivce ;)

 

Samo jako, udri da ih boli! I ne dozvoli više da ti to rade, plati odmah, traži račun odmah čim platiš ili ono najljepše, prestani kupovati kod njih pa neka izgube te milijune koje si mislio potrošiti u budućnosti!

Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
FakeDeath kaže...

Razumijem te u potpunosti, ja bi sigurno u tom slučaju otišao do Češke, ako ništ drugo popio jedno pivce ;)

 

Samo jako, udri da ih boli! I ne dozvoli više da ti to rade, plati odmah, traži račun odmah čim platiš ili ono najljepše, prestani kupovati kod njih pa neka izgube te milijune koje si mislio potrošiti u budućnosti!

Sarkazam ti je dobar. Tako i ti kažeš/ bi rekao klijentu/stranci (ako ih imaš na poslu) da nose svoje milijune drugdje? Fora..

8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Prvi put cujem da je moguce iz inozemstva robu platiti pouzecem.....

Sto se gls trackinga tice, par paketa iz njemacke je samo stajalo da su najavljeni (s datumom kad sam narucio i platio), znaci cak niti zaprimljeni, da bi paket uredno stigao 2-3 dana kasnije. A sve ostale informacije bi se pojavile naknadno, nakon isporuke.

Ne kazem da nisu oni krivi, samo sam imao par nelogicnih situacija s trackingom, pa mozda, slucajno...
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Ne ide to iz inozemstva, već očito imaju neki dropshipping u Hrvatskoj. Jer imaju Hrvatsku adresu i IBAN ali firma je iz Češke.

 

love2ml86 kaže...
FakeDeath kaže...

Razumijem te u potpunosti, ja bi sigurno u tom slučaju otišao do Češke, ako ništ drugo popio jedno pivce ;)

 

Samo jako, udri da ih boli! I ne dozvoli više da ti to rade, plati odmah, traži račun odmah čim platiš ili ono najljepše, prestani kupovati kod njih pa neka izgube te milijune koje si mislio potrošiti u budućnosti!

Sarkazam ti je dobar. Tako i ti kažeš/ bi rekao klijentu/stranci (ako ih imaš na poslu) da nose svoje milijune drugdje? Fora..

 Nije sarkazam, već samo realnost.

Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
Prvi put cujem da je moguce iz inozemstva robu platiti pouzecem.....

Sto se gls trackinga tice, par paketa iz njemacke je samo stajalo da su najavljeni (s datumom kad sam narucio i platio), znaci cak niti zaprimljeni, da bi paket uredno stigao 2-3 dana kasnije. A sve ostale informacije bi se pojavile naknadno, nakon isporuke.

Ne kazem da nisu oni krivi, samo sam imao par nelogicnih situacija s trackingom, pa mozda, slucajno...

To je moguće ali je činjenica da tako stoji u trackingu a i nisam nikada obaviješten od strane GLS-a da je uređaj stigao u paketomat. A s druge strane sama činjenica da su oni uspjeli poslati, i primiti nazad paket u 3 dana iz Češke i nazad nema smisla.

Mislim koliko je onda vrijeme za preuzimanje paketa iz paketomata, 15 minuta? :D

Po svemu sudeći nisu niti poslali paket.

Najviše me smeta to laganje.

E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice