Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.278.896
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
encoding kaže...

Pa onda je itekako bitno da se najprije ispita je li zaista problem do OS-a,

O cemu ti pricas? Uveo si sam windows kao OS, ja sam se nadovezao. Tvoj savjet je da isproba na ubuntu. Savjet je besmislen jer

a) Ako proizvod nije namjenjen za windowse, testiranje na ubuntu ne pridonosi nista jer je odmah jasno da na windowsima ne radi niti je namjenjen za rad na njima

b) Ako je proizvod namjenjen da radi na windowsima, apsolutno je irelevantno dal radi tebi na ubuntu, meni na ubuntu ili ikome drugome na ovom svijetu na ubuntu. Mora radit na windowsima i tocka. Ako ne radi, proizvod se vraca i dobija se povrat novca.

encoding kaže...
U krivu si.

U cemu sam u krivu? Navedi sto sam tocno krivo napisao

 

Jel ti mozes pratit jednostavan tijek razgovora? Da ponovim

Ihush: jer zakon ne regulira jamstvo

Ja: zakon regulira jamstvo

Ihush: Da i ne (i onda nastavlja s nerazumjevanjem uvjeta jamstva i zakonske regulative samog jamstva)

Ti: ali to je tek pravni okvir: kako je ihush rekao u Zakonu ne pise koliko mrtvih piksela ni takve specificnosti.

Ja: Ako zakon ne regulira jamstvo, ne regulira ni ugovore, jer nigdje u zakonu nisu navedeni ni uvjeti raznoraznih ugovora

Ti: Nisam to rekao

 

Tako nekako skraceno je teklo do sada. Podupiranjem teze koje je ihush napisao si se slozio s njegovim navodima, koji su krivi. Nadalje ne razumijete da je jamstvo regulirano zakonom. Uvjeti jamstva, koji pisu u jamstvu nisu niti trebaju biti, i apsolutno su irelevantni. Ja sam ti na to dao primjer da ni uvjeti raznoraznih ugovora nisu upisani u zakonu (na sto je ihush implicirao recenicama

"traženja recimo zamjenje ili što kupac želi, ali zakon to ne definira i tad ne možemo reći da je to stvar zakona"

"kad je nešto stvar zakona, tad se pozovemo na zakon i riješimo spor, kad se nemamo na što pozvati unutar zakona, tad zakon nema što riješiti."

"dok istekom 2god dio prava-zakona nestaje, ostaje samo jamstvo"

Znaci apsolutno je sve krivo formulirano i napisano. Tvojim slaganjem slazes se i s navedenim izjavama, koje su u potpunosti krive, samim time i tvoje misljenje je krivo.

encoding kaže...
Poanta cijele ove teme je pojasnjavanje prava potrosaca, tim potrosacima. Ako se svađaš s drugim članovima foruma da bi sebi dizao ego, ne doprinosis nikako nego spamas temu, kao sto radis s gornjom porukom

Divan mi ego na bug forumu. Ono sto ne toleriram je iznosenje krivih cinjenica kao ispravnih, a sve u napisanim postovima je krivo. Ako se ne slazes, slobodno argumentiraj kako su naveden izjave tocne. Ako ti se cini da ja time sebi dizem ego, pa sto da ti kazem, vjerojatno na nijedan nacin nemogu tvoje misljenje promjenit a iskreno nije mi ni bitno. Ali svakako, imas pravo na njega pa ga samim time imas pravo i napisat.

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 7.1.2022 22:03 (sandokan111).
2 godine
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...
-u ovom slučaju, više od 2 godine, jamstvo 5 god.. zakon-sustav jednostavno nisu ništa predvidjeli, npr obvezu trgovca da i dalje zaprima-riješava reklamacije po istoj osnovi kao za materijalni nedostatak do 2 godine.. može, mogli su, ali nigdje to nije navedeno a najmanje u jamstvu-papiru, gdje su recimo navedeni adrese ovlaštenih servisa.

 Ovo je točno.

U prve 2 godine se jamstvo riješava kod trgovca, kasnije u ovlaštenom servisu.

Dobro volja trgovca je da nakon 2 godine uzme na reklamaciju nešto.

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ablad kaže...

Ovo je točno.

U prve 2 godine se jamstvo riješava kod trgovca, kasnije u ovlaštenom servisu.

Dobro volja trgovca je da nakon 2 godine uzme na reklamaciju nešto.

 0 dana registriran. Mogao si barem s pravog nicka pokusat trolat. Zakonski clanci koji ovo potvrdjuju su?

5 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Pa nisam tvrdio da zakon ne regulira jamstvo. Složio sam se s poantom koju ihush iznosi, a to jest da zakon ne može biti specifičan kao jamstvo (a la mrtvi pikseli) i zato ne treba tražiti odgovor na pitanje "koliko sam zaštićen ovim jamstvom" u zakonu. 

 

Nadalje, podupro sam konkretnim citatima zašto i kako zakon regulira jamstvo: tako što daje legalni okvir jamstva kao ugovora kupca i davatelja jamstva (npr. davatelj jamstva mora uvažiti isto, popraviti ili zamijeniti bla bla). Dakle dok u ZZP piše jedno (za materijalni nedostatak)., u ZOO piše manje konkretno "jamstvo se mora ispoštovati". Zato je jamstvo podložnije muljanju od strane trgovca/servisa jer dok god oni "ispoštuju" jamstvo, teže ih je pritisnuti za konkretne mjere tipa povrat novca ili zamjena. Pa imamo situacije 8 popravaka i sl.

 

Ne jednom sam donio stvar na reklamaciju gdje su me odmah odbrusili (protivno zakonu), pa se pjesma promijenila kad sam se pozvao konkretno na svoja prava. Npr imao sam iskustvo gdje su odbili zaprimiti periferiju jer nije u originalnom pakiranju. Nakon inzistiranja su mi prijetili da će naplatiti pregled 200kn (?!). Nakon toga je blagajnik pokušao odmah na licu mjesta dijagnosticirati kvar, da bi na kraju kad sam razgovarao s voditeljem isti uredno zaprimio reklamaciju koja je kasnije uvažena. Sve ovo je bilo unutar jamstva, na prodajnom mjestu trgovca, uz račun itd.

 

Isto tako par stranica prije sam pričao o proizvodu koji mi je došao odmah oštećen iz kutije, ja sam se neznajući pozvao na jamstvo pa čekao "popravak", umjesto da sam znao bolje i tražio odmah povrat novca, pravo koje imam po zakonu (tj. imao sam do 1.1.), ali mi ga trgovac naravno nije odmah ponudio :)

 

Ono što je bitno da čitatelji shvate (što je meni dugo trebalo), a što ihush stalno ponavlja jest da se razlikuju obveze trgovca po jamstvu, odgovornosti po materijalnom nedostatku, dobroj volji trgovca, uobičajenoj praksi trgovca i sl. jer se ti skupovi ne preklapaju

 
1 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
encoding kaže...

Pa nisam tvrdio da zakon ne regulira jamstvo. Složio sam se s poantom koju ihush iznosi, a to jest da zakon ne može biti specifičan kao jamstvo (a la mrtvi pikseli) i zato ne treba tražiti odgovor na pitanje "koliko sam zaštićen ovim jamstvom" u zakonu.

Nema tu puno poanti, jasno sam ti citirao sto je on pisao s cime si se slozio jer sam se ja na isto referencirao.

encoding kaže...

Ne jednom sam donio stvar na reklamaciju gdje su me odmah odbrusili (protivno zakonu), pa se pjesma promijenila kad sam se pozvao konkretno na svoja prava. Npr imao sam iskustvo gdje su odbili zaprimiti periferiju jer nije u originalnom pakiranju. Nakon inzistiranja su mi prijetili da će naplatiti pregled 200kn (?!). Nakon toga je blagajnik pokušao odmah na licu mjesta dijagnosticirati kvar, da bi na kraju kad sam razgovarao s voditeljem isti uredno zaprimio reklamaciju koja je kasnije uvažena. Sve ovo je bilo unutar jamstva, na prodajnom mjestu trgovca, uz račun itd.

 

Isto tako par stranica prije sam pričao o proizvodu koji mi je došao odmah oštećen iz kutije, ja sam se neznajući pozvao na jamstvo pa čekao "popravak", umjesto da sam znao bolje i tražio odmah povrat novca, pravo koje imam po zakonu (tj. imao sam do 1.1.), ali mi ga trgovac naravno nije odmah ponudio :)

Ovo je vezano za pricu kako?

encoding kaže...
Ono što je bitno da čitatelji shvate (što je meni dugo trebalo), a što ihush stalno ponavlja jest da se razlikuju obveze trgovca po jamstvu, odgovornosti po materijalnom nedostatku, dobroj volji trgovca, uobičajenoj praksi trgovca i sl. jer se ti skupovi ne preklapaju

 To se vec davno isponavljalo, valjda od pocetka teme. Tema ima jako puno stranica, nije to nista novo. Ono sto je takodjer jasno je da se ne iznose neistine koje se prodaju pod istine, kao i pod dobru volju trgovca, u nekakvu uobicajenu praksu i u nekakve imaginarne prestanke zakonskih obveza nakon isteka imaginarnih 2 godine (isteka od kada?) itd itd. To je takodjer vazno. Smatram da je to takodjer jako vazno za temu.

 

15 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

.. umjesto svađe oko tumačenja zakona, primjene itd. tj. s jedne strane čitati-tumačiti zakon kao kupac-potrošač, s druge kao trgovac, svaka strana može imati svoje tumačenje, dok je jedino država-zakonodavac odnosno nadležna institucijja ta koja daje tumačenje kao relevantno.

 

pa recimo MOLBA uredništvu-bugu.. odgovarajuća tema s pitanjima prema nadležnima, kao mingo.hr za par konkretnih pitanja-slučaja i konkretne odgovore kao način kako kupac umjesto natezanja s trgovcem može tražiti svoje pravo.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Nema tu posebne svadje, jasno pise sve. Ako ne znas tumacit, okani se tumacenja, a pogotovo uvodjenja arbitraznih stvari kao "zzp ne vrijedi nakon 2 godine" ili slicnih gluposti.

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

gle problem, kažeš vrijedi, tvoje tumačenje, druga strana-trgovac kaže ne.. nije naše tumačenje bitno nego zakonodavca-nadležnih.

-problem, trgovci odbijaju, što kupac-potrošač može, ne nagađati ili ovisiti o slučajnosti nego konkretno a to ćemo znati kad od nadležnih dobijemo takav odgovor tj tumačenje za ovakve primjere, tj kad ćemo konkretno znati da u tom slučaju ide prijava i sankcija trgovcu zbog kršenja zakona, što će ih možda natjerati na poštivanje istih.

 

edit: .. upravo nešto što bug-časopiš može, pogotovo od 1.1. dodatak-servis i što to znači za kupce-potrošače, tj kako eliminirati slučajnost, inat-otezanje itd. ili samovolju-slučajnost pojedinog trgovca dok će drugi recimo iz razloga reputacije biti daleko bolji prema kupcu neovisno prisiljava li ga zakon.. donosno, kad će država sankcionirati one koji krše zakon-prava potrošača i tako eliminirati ako-prođe metodu koju često koriste, često u neznanju-tumačenju itd..

-to bi bug mogao, trebao.. konkretna pitanja-odgovori tj nešto što bi tad bio model-primjer za lakše riješavanje takvih reklamacija-slučajeva, ne da smo vječno 'država slučaj' i da ovisimo o slučajnosti, ne o pravilu koje vrijedi za sve a oni koji krše pravila-zakon moraju biti sankcionirani. .. kao i to da kupac zna što ima i što nema pravo, da ne očekuje svašta-previše ako nema takvo pravo tj dobar dio i dalje riješava probleme 'galama-metodom' što je opat i dalje slučaj, ne pravilo..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sub 8.1.2022 14:50 (ihush).
2 godine
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...

Nema tu posebne svadje, jasno pise sve. Ako ne znas tumacit, okani se tumacenja...

 Mislim da si ti taj koji ne znaš tumačiti...

Jedno je pisati teorije, a drugo je kako nešto funkcionira u praksi.

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

gle problem, kažeš vrijedi, tvoje tumačenje, druga strana-trgovac kaže ne.. nije naše tumačenje bitno nego zakonodavca-nadležnih.

Gle problem.

Izlozis misljenje bez ikakvog uporista u icemu osim u svojoj masti. Kazes pokazi citate zakona za suprotno misljenje, pokazem citate zakone, trazim natrag citate zakona za tvoje gluparije dobijem "e znas, to bi trebalo da bug posalje da dobijemo sluzbeno, postoji ovakvo i onakvo tumacenje". Krikavci, muk za ono sto si pisao. Odjednom vise nije potrebno nista citirati nego se ponasas kao da ja i ti izvlacimo misljenje iz guzice, a u biti to samo jedan radi.

ihush kaže...

-problem, trgovci odbijaju, što kupac-potrošač može, ne nagađati ili ovisiti o slučajnosti nego konkretno a to ćemo znati kad od nadležnih dobijemo takav odgovor tj tumačenje za ovakve primjere, tj kad ćemo konkretno znati da u tom slučaju ide prijava i sankcija trgovcu zbog kršenja zakona, što će ih možda natjerati na poštivanje istih.

Jedini ovde problem je tvoje izvlacenje. Cudi me da "praksu" nisi uveo. Nitko nista ne nagadja, postoje zakonska tumacenja, temeljena na onom sto pise u zakonu. A onda postoji sve ono ostalo, ukljucujuci i tvoje piskaranje da zakon o potrosacima ne vrijedi nakon 2 godine bez apsolutno ikakvog uporista u icemu osim tvojoj masti.

Sto je najgore, pokusavas sada to izignorirati kao da su moje teze i tvoje teze nekakva "misljenja" bazirana na istome, te je jedino bitno "ono sto nadlezno ministarstvo kaze". Svakako bi se mogao sloziti s tim da se moje misljenje ne bazira na zakonskim citatima, a tvoje na cemugod da si konzumirao na novu godinu

ablad kaže...

Mislim da si ti taj koji ne znaš tumačiti...

Jedno je pisati teorije, a drugo je kako nešto funkcionira u praksi.

Mr. 0 dana morat ces se vise potrudit.

5 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
encoding kaže...

Pa nisam tvrdio da zakon ne regulira jamstvo. Složio sam se s poantom koju ihush iznosi, a to jest da zakon ne može biti specifičan kao jamstvo (a la mrtvi pikseli) i zato ne treba tražiti odgovor na pitanje "koliko sam zaštićen ovim jamstvom" u zakonu.

Nema tu puno poanti, jasno sam ti citirao sto je on pisao s cime si se slozio jer sam se ja na isto referencirao. 

 

Ima jako puno poanti, koje su tebi proletjele iznad glave jer se dolaziš tu svađati.

 

Glavna poanta ove teme, da ti sumiram, jest da potrošač uvidi svoja prava, makar se to ponavljalo 100x dok ne sjedne, jer ne vise svi u temi po cijeli dan niti čitaju zadnjih 90 stranica nego ljudi dolaze kad zaškripi i tad traže pomoć. A pomoć opet nije kokodakanje nekog pjetlića koji misli da je najpametniji pa davi oko semantike "određuje" li zakon ili "regulira" nego na prizeman način konkretan info kako da ostvari svoja prava

 

sandokan111 kaže...
encoding kaže...

Ne jednom sam donio stvar na reklamaciju gdje su me odmah odbrusili (protivno zakonu), pa se pjesma promijenila kad sam se pozvao konkretno na svoja prava. Npr imao sam iskustvo gdje su odbili zaprimiti periferiju jer nije u originalnom pakiranju. Nakon inzistiranja su mi prijetili da će naplatiti pregled 200kn (?!). Nakon toga je blagajnik pokušao odmah na licu mjesta dijagnosticirati kvar, da bi na kraju kad sam razgovarao s voditeljem isti uredno zaprimio reklamaciju koja je kasnije uvažena. Sve ovo je bilo unutar jamstva, na prodajnom mjestu trgovca, uz račun itd.

 

Isto tako par stranica prije sam pričao o proizvodu koji mi je došao odmah oštećen iz kutije, ja sam se neznajući pozvao na jamstvo pa čekao "popravak", umjesto da sam znao bolje i tražio odmah povrat novca, pravo koje imam po zakonu (tj. imao sam do 1.1.), ali mi ga trgovac naravno nije odmah ponudio :)

Ovo je vezano za pricu kako? 

 

...reče on nakon "nema tu nikakvih poanti". Nema tebi puno pomoći

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

.. umjesto svađe oko tumačenja zakona, primjene itd. tj. s jedne strane čitati-tumačiti zakon kao kupac-potrošač, s druge kao trgovac, svaka strana može imati svoje tumačenje, dok je jedino država-zakonodavac odnosno nadležna institucijja ta koja daje tumačenje kao relevantno.

 

pa recimo MOLBA uredništvu-bugu.. odgovarajuća tema s pitanjima prema nadležnima, kao mingo.hr za par konkretnih pitanja-slučaja i konkretne odgovore kao način kako kupac umjesto natezanja s trgovcem može tražiti svoje pravo.

 -pitanja-primjeri:

 

- apple isytle arena centar, trgovac odbija zaprimiti reklamaciju, upućuje u servis, koji se nalazi unutar trgovine pri dnu polu-odvojeno (nema ni vrata) a radno vrijeme servisa je pon-pet 9-17h, naravno vikendom ne radi i reklamaciju treba obaviti u radno vrijeme što je problem kupcu koji radi.. zakonom o zaštiti potrošača trgovac je dužan zaprimiti reklamaciju, kupac može birati ovlašteni servis ako postoji ako želi.. ignorira se konkretan zakon, no natezanje je beskorisno. Djelatnik nije taj koji to samostalno odlučuje tj kako mu kaže 'šef', ako nema ovlasti zaprimiti i recimo odgovarajući formular tad on to ne može a to je tad kršenje zakona od strane firme, ne pojedinca-djelatnika ili iz neznanja (što bi opet bilo kažnjivo samo za sebe jer trgovac mora znati pravila-zakone, jer je to preduvjet poslovanja i neznanje se kažnjava..).

.. u tom primjeru nije problem jamstvo-materijalni nedostatak, rokovi i sl. nego to što trgovac odbija zaprimiti reklamaciju.

- dodatno, pošto zakon-država regulira sve robe-usluge, nemaju sve robe ovlašteni servis, tad je trgovina jedino mjesto gdje se može reklamirati, tad je jasno da ne može odbiti zaprimanje, no trgovine tipa konzum-špar-lidl.. i sl. su u tome recimo nespremni, dok pc shopovi u pravilu imaju svoj vlastiti 'servis' i uvozom se bave veće trgovine kao hgspot-links-adm-fenix itd.. tj za pc komponente ne posotji ovlašteni servis-predstavnišvo, brand itd.. čak se ni jedna komponneta po osnovi jamstva ne popravlja, nego se isključivo utvrđuje kvar i pokrivenost jamstvom (ili odbijanje na štetu kupca kao recimo fizičko oštećenje).. to te mjere da se npr na vga (kao skupljoj komponenti) ne mijenja ni recimo jeftin hladnjak-ventilator nešto što praktički svatko može sam obaviti.. tj lager i pravi servis s originalnim dijelovima nekog branda bi bio preskup-neisplativ tj proizvođaču-uvozniku je jeftijnije zamjeniti novu vga nego imati trošak pravog servisa. Takav sevis koji ne popravlja i inzistiranje da se šalje-zaprima u servisu + dodatno moguće otezanje kao 'vanjski servis' ili pranje ruku trgovca da je on poslao u servis i čeka odgovor mada je servis u istoj zgradi (adm trgovina na katu, servis u podrumu, links-trešnjevka kućica do, hgspot-sopot ista zgrada na ulazu odvojena prostoriija.. itd.) i tako recimo bez stvarnog razloga barem tjedan dana čekanja mada serviser utvrdi stanje u par minuta, no ispričavaju se 'gužvom' i 'nije to jedina reklamacija'.. no nikakvog korisnog čekanja nema, tj reklamacija stoji na polici bez jasnog razloga čekanja, tj ne čeka se recimo zamjesnki dio za popravak, jednostavno čeka-stoji.. dok se netko sjeti to obaviti i proglasiti kvar a tek tad kreće ostatak logistike i izdavanje zamjene. Zakon ne može bolje definirati te rokove, no čekanje po tjedan (i više) je besmisleno, jer nemaju toliko posla da serviser ne bi mogao u jednom danu sve zaprimljeno obaviti, tj ako imaju toliko posla i ne stižu, tad trebaju zaposliti adekvatan broj djelatnika-servisera... tj kao pitanje koliko imaju blagajni-trgovaca, ako treba više, tad mora biti više.. čekanje je u tom slučaju isključivo otezanje tj nema popravka, nema čekanja nekog dijela za popravak, isključivo pitanje kad serviser primi radni nalog a do tad komponenta stoji na polici i skuplja prašinu. Dodatno, kad je uvoznik neka treća firma (međusobno dilaju veleprodajno robu, npr hdd-ssd-ram-cpu..) tad je to 'vanjski servis' i dodatno otezanje recimo dostavom, mada svaki dan roba stiže kombijima od skladišta-distributera i jednako svaki dan može biti poslano istim putem istim kombijem nazad.. no tad se obično to odulji na par tjedana recimo da na svakom 'pretovaru' čeka recimo tjedan a sam servis-kvar i odobrenje zamjene je posao koji se obavi u par minuta kad jednom serviser stvarno zaprimi i započne posao..

 

-ne ostali primjeri-robe, ne građevina, ne vešmašina, ne klimauređaji, automobili.. jer ovo je IT forum, primarno PC i sl. elektronika, .. za to 99% nema servisa, njie čak ni problem ostvarivanje jamstva nego čisto otezanje logistike bez stvarne potrebe osim što taj preriod trgovac svaljuje trošak na kupca koji ga recimo 'kreditira' tj umjesto da riješi reklamaciju brže što bi značilo da izda ispravno s postojećeg lagera kojeg ima na polici trgovine, čeka od distributera tu zamjenu, tj kupac čeka da bi dobio ono što je već kupio-platio.. dok istu komponentu može kupiti idući kupac ili on sam trenutno s police ili po narudžbi za recimo 1-3 dana koliko je prosječno rok dostave za onlineshoping u hr uključujući i otoke.. .. ako to može u roku od 3 dana, nema ni jednog razloga da reklamacija traje 2-3-više puta duže, tj ista roba ista stvar, ali jednostavno se oteže mada će na kraju kupac dobiti zamjenu ili povrat ako više nije dostupan taj model-brand-serija (isključivo isti-identičan, zbog jamstva-uvoz-izvoz.. storno-porez..). To se može u par minuta do par dana, često kao pravilo barem tjedan, često 2-3 tjedna.. dok se shoping može obaviti u 2-3 dana s dostavom.. kako objasniti tu razliku u 'brzini' kupnje ili reklamacije? Zakon ne može nešto konkretnije, osim razumnog roka.. no nekako to treba urediti, ne tolerirati takvo otezanje samo zato jer je moguće.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush, zakon bi teoretski trebao biti nepristran, bez favoriziranja ijednog dionika.

Kada bi u potpunosti išao na ruku kupcima onda većina poduzetnika nebi htjela poslovati u takvoj državi pa bi sjedišta tvrtki i poslovnice otvarali izvan takve države. Tako i tako je sve veći postotak prodaje ostvaren online pa zatvaranje poslovnica nije nešto što bi trgovce jako pogodilo.

Kada bi zakon išao na ruku trgovcima onda bi kupci izbjegavali kupnju u takvoj državi u kojoj ih zakon ne štiti i online prodaja bi još brže rasla a od fizičkih prodavaonica bi preživile pekare i špeceraj.

Iz razloga i motiva nepristranosti, zakon treba biti izbalansiran da u dovoljnoj mjeri štiti kupca ali da pritom istovremeno ne demotivira poduzetništvo. Čak niti najveći trgovci često nemaju na lageru sve ono što im trenutno stoji u cjeniku da je kao dostupno, a mali trgovci pogotovo na lageru imaju najčešće samo najjeftiniju potrošnu robu za koju je siguran da će se prodati u dan dva. Iz tog razloga mnogi trgovci i nemaju na lageru proizvod koji bi ti dali u postupku reklamacije nego jednostavno i oni čekaju birokratske procedure propisane zakonima i onda još čekaju da im nakon svega toga distributer dostavi taj devices kojeg onda oni daju kupcu kao zamjenu za neispravni i sl....

Bunker
8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Bunker

U pravu si, naravno, osim sto time prodavac rizik svog poslovanja (reklamaciju) prebacuje na ledja kupca, koji ceka, i nema stvar koju je platio, dok prodavac ne rijesi svoju logistiku....

A to je tocno ono sto zakon kaze da ne smije raditi...
Children Shouldnt Play with Dead Things
Moj PC  
1 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Damire, pa zakon ne nalaže trgovcima da unutar važenja jamstva u svakom trenutku mora imati zalihu svega što je prodao da bi odmah mogao dati kupcu zamjenski uređaj u slučaju kvara, reklamacije i sl.....

Ako ima na zalihi, i izda kupcu odmah novi uređaj, daj mi reci kaj ako u takvom slučaju ovlašteni servis odbije jamstvo jer utvrdi neispravno rukovanje, vlagu i sl a prodavašč već dao novi uređaj kupcu nečekajući odluku ovlaštenog servisa ?? Bude li kupac na zamolbu trgovca vratio uređaj ??? Naravno da nebu i zato najčešće trgovac postupa po proceduri koja ga u svim hipotetskim situacijama najmanje može koštati. Nezaboravimo pritom da je broj reklamacija izuzetno mali naspram ukupnog broja kupnji tako da nije to nešto kaj bi bitno narušilo nečiju poziciju na tržištu....

Bunker
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...
daj mi reci kaj ako u takvom slučaju ovlašteni servis odbije jamstvo jer utvrdi neispravno rukovanje, vlagu i sl

 Ovdje se radi u tome da je servis vec utvrdio i odobrio povrat. Ova floskula "saljemo u vanjski servis" je samo to, cekanje dok ne dobiju zamjenu jer ne zele izdat iz trenutnog asortimana i nemaju minus u knjigama i *ebadu oko tog.

7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Sandokan, uvjek ima iznimaka, kako među trgovcima tako i među kupcima, no generalno sam siguran da većini niti kupaca niti trgovaca nije do nekog natezanja i tjeranja maka na konac.

Pa koji normalan čovjek nebi želio neku neugodnu situaciju čim prije i čim dalje ostaviti iza sebe i zaboraviti ju čim prije bez obzira dali je trenutno u ulozi kupca ili trgovca....
Bunker
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Damire, pa zakon ne nalaže trgovcima da unutar važenja jamstva u svakom trenutku mora imati zalihu svega što je prodao da bi odmah mogao dati kupcu zamjenski uređaj u slučaju kvara, reklamacije i sl.....

Ako ima na zalihi, i izda kupcu odmah novi uređaj, daj mi reci kaj ako u takvom slučaju ovlašteni servis odbije jamstvo jer utvrdi neispravno rukovanje, vlagu i sl a prodavašč već dao novi uređaj kupcu nečekajući odluku ovlaštenog servisa ?? Bude li kupac na zamolbu trgovca vratio uređaj ??? Naravno da nebu i zato najčešće trgovac postupa po proceduri koja ga u svim hipotetskim situacijama najmanje može koštati. Nezaboravimo pritom da je broj reklamacija izuzetno mali naspram ukupnog broja kupnji tako da nije to nešto kaj bi bitno narušilo nečiju poziciju na tržištu....

 -postavljaš hipotetsku situaciju.. u kojoj je servis i trgovac odvojen .. problem logistike. To je problem trgovca + u slučaju recimo adm-a to je kat-podrum, links trešnjevka kućica do, hgspot-nz ulaz.. tak da gdje je problem? Tj ovo je it, primarno pc forum, primarno govorimo o pc-trgovinama i njihovim ovlaštenim servisima.. koji ekšli ne postoje kao za automobile i elektroničke uređaje npr vešmašina i sl. .. zar ne?

-ili imamo ovlašteni servis nekih cpu-a, mbo-a, rama?.. ne kaki s postavljanjem hipotetskih situacija koje možeš postaviti kako želiš tj možeš dobiti na lotu, pa što?

 

-pazi situaciju, postavit ćemo je hipotetski, realnu-stvarnu.

-kupio si danas recimo hdd recimo wd-blue 1TB...

-dođeš doma, spojiš, kvar.. reklamiraš i prihvaćena je rekamacija po osnovi jamstva.. ništa sporno za sad?

-što sad?

- npr situacija 1. trgovac nema na lageru drugi disk? tad ti ga ne može dati, nema...

-situacija 2. ima na lageru.. što tad?

.. paralelno s tim, možeš kupiti drugi isti disk, može neki treći kupac ili webshopom+dostavom.. tad ti trgovac ne može reći nemam, jer ima. Tad si ti u prednosti pred idućim kupcem jer si ti već kupio, prvo prvokupa-prednost tj ti tražiš zamjenu ili povrat, trenutno.. ne zanima te što bi idući komad s lagera možda kupio idući kupac tj ti si već kupio-platio! -jasnije? Ti već imaš sklopljen ugovorni odnos plaćanjem računa i obvezu trgovca da tebi isporuči plaćeno-ispravno prije nego sklopi idući prodajni ugovor pa pogotovo da mu je idući disk posljednji na lageru.. prvo onaj tko je već kupac, ne koji će tek postati.

-naravno, snalažljivost i otezanje, pa ćeš tako reći da reklamacija mora korz ovlašteni servis, pa tek kad oni daju odgovor, no što ako je to već obavljeno, što ako je isti trgovac i serviser, ne govorimo o slučaju kad recimo možeš opravdano odbiti jamstvo i sl. ..  a tad, ne postoji ovlašteni servis, neki 'pravi' koji bi stručno nešto mogao kao autoritet reći, tj svaki serviser-servis će ti za par minuta s tim diskom dati jednak odgovor, ispravan ili neispravan. Ako je ispravan, vraća se, odbijena reklamacija i obrazloženje, ako je neispravan, ima ili nema jamstvo.. to je to. Čemu otezanje? .. ah da, jer trgovac ne želi čekati tj želi na teret kupca dok on prodaje idućem kupcu istu robu, a upravo to bi trebala riješiti logistika, tj trgovac je zakonom taj koji je kao posljednja karika obvezan riješiti reklamaciju, ne servis ili distributer, tj trgovac treba imati takav ugovorni odnos s distributerom, dok je stvar distributera za tržište upravo da organizira tu logistiku kao i servis-reklamacije.. i to se može + mora jer je to preduvijet uvoza-prodaje robe na tržištu hr-eu.

-kad je uredna logistika, trgovac nema problem, tj nakon što servis (ovlašteni) potvrdi kvar i jamstvo, trgovac izdaje novo-zamjenu dok će on automatizmom-logistikom dobiti potrebno..

-reći ćeš to nije fer prema trgovcu? -je, to je zakon .. a ne da kupac čeka-kreditira, jer kupac je već platio robu, platio je za ispravno, ne za čekanje logistike i igranje ping-ponga.. tj ako netko mora snositi posljedice čekanja-gubitak tad je to upravo trgovac jer tako kaže zakon a njegov poslovni ugovor s distributerom je njegova stva i ako je distributer loš ne treba s njim dalje poslovati .. 

.. + a šlag na kraju, u većini većih trgovina su istovremeno sve, uvoz-distribucija-servis i maloprodaja.. pa tad ne vidim u čemu je problem logistike, tj isti čovac u trgovini je možda vlasnik svega, pa ako je kriv trgovac, to je on, ako servis, opet on, ako distributer opet on.. dok se pravno može igrati zrende oko kupca i to zloupotrebljavaju tj upravo zato je zakon o zaštiti potrošača i donesen i ima upravo takve odredbe kako bi se to koliko može spriječilo, zar ne?..

 

+ od 1.1.og. novi dodatak zakonu, skraćeno 'servis'.. tj trgovački lobi je uspio prošle godine progurati, uz zelene-eko kao pokriće u priči, tj umjesto 'otpada' servis, ima smisla no time je trgovac samo dobio mogućnost otezanja-odgađanja brže zamjene, tj sad po zakonu koji i to uključuje trgovac može (i hoće) inzistira prvo na servisu.. time se ništa, baš ništa neće promijeniti, neće servis popraviti uređaj, jer se ne popravlja, neće odgovor servisera biti drugačiji ispravno-neispravno, sve je isto, ali sad trgovac može čekati servis-odgovor a pošto je to formalno odvojen pravni posao tad otezanje-logistika.. čak i kad je u istom prostoru ili par metara razmaka, jer zakon ne ulazi u detalje i ne pokriva jednako sve situacije-robe-usluge.. ne može biti detaljan-precizan dok je ovo 99% stvar it-pc trgovine i uigrane sheme naših iskusnih trgovaca koji znaju kako otezati isporuku a da sve bude po zakonu kao razuman rok.. i tad može trgovac isporučit zamjenu recimo za tjedan-dva mada je mogao iste minute.. u međuvremenu je kupac kreditirao-financirao trgovca za prodaju druge komponente koji trgovac uredno prodaje.

 

-razumni rokovi? kad će razumni rokovi biti nešto što se neće zloupotrebljavati do kranjeg zakonskog roka?

-npr ako je nešto online s dostavom dostupno, ako je dostava na području hr s otocima do 3 dana, zašto bi logistika za sevis-distributera bila duža, tjedan-mjesec?.. ne ako je neko izvanredno stanje, tad je to opravdano-razlog + tad ni dostava za recimo 1-3 dana ne stiže tj tad kasni sve, no u reklamaciji kasni samo reklamacija, ne ostala ista roba koja se isporučuje normalno bez otezanja. .. kad će trgovac to bez zakona koji ne može biti takav da ga natjera to prihvatiti? Ne zato jer mora ili je takav zakon, ne može biti, nego zato jer je trgovac-profesionalac i živi od kupca + renome-reklama + realno nikome nije u interesu otezanje dok su troškovi za pojedini kvar-reklamaciju velikim trgovinama sitniš pa se nema razloga s time tako navlačiti ili inatiti.

-što veliki trgovac dobije ako isporuči robu tjedan kasnije a mogao je iste minute riješiti reklamaciju? zarada na jednom disku? .. naravno kad je komponenta kao skuplja gpu tad je to već plaća nekog djelatnika a kod nas je svaka kuna važna, tj mada je pravilo isto, zakon, lakše će trgovac obaviti bez otezanja 'jeftinu' reklamaciju od 'skupe'.. kako to objasniti ako su pravila ista? Tj za jamstvo-reklamaciju i servis-logistiku bi cijena robe morala biti nevažna, jednako pravilo vrijedi za 100kn kao i za 100.000.. zar ne? pa ipak u praksi vidimo da nije isto, ako ništa drugo, jer su sad gpu nedostupne-skupe i trgovac ih iskorištava na teret kupca dok će recimo miša-disk riješiti odmah-jednostavno, tj može se zaključiti da ovisi o robi i cijeni, čak i u istoj trgovini i ista smjena-djelatnici.. ne o zakonu ili servisu. Odnosno i dalje smo država slučaj, svaki slučaj za sebe, ne pravilo koje vrijedi i kojeg se svi moraju pridržavati nego kako kad.. ..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
6 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Imam laptop, na stranici prodaavača piše 1 godina jamstva (Mall.hr).

Laptop je star 1,5 godina.

Najvjerojatnije mi je"otišla" baterija jer se laptop gasi kad je baterija na cca 87%!

Napuni se za cca 1 sat dok se prije punio barem 3.

Baterija je u njemu, nazamjenjiva osim da skidam zadnji poklopac itd.

 

Moje pitanje a i molba je:

Prvo im se mislim lijepo obratititi i tražiti pomoć.

Ako me odkantaju, na koje članke Zakona o zaštiti potrošača se mogu pozvati (2 godine jamstva u EU)?

Trebam li se, moram li se pozvati na još koji, što?

 

Hvala!

 

 

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

to je to.. tj prvo ih kontaktiraš-pitaš ili reklamiraš pa vidiš što kažu, tek ako odbiju to pokrećeš prijavom na mingo.hr ..

-ne miješati jamstvo, koje netko daje, proizvođač-uvoznik za tržište i materijalni nedostatak tj odgovoronost po zakonu za ispravnost na teret trgovca koji prodaje robu 2god.. to nije jamstvo, to je odgovornost po zakonu. Jamstvo može i ne mora postojati, kao što može biti duže-kraće itd. i jamstvo ti netko daje, materijlani nedostatak ti 'daje' zakon-obveza..

-baterija je poseban problem, tj jamstvo u pravilu ne pokriva bateriju ili kraće npr 6mj.. tj baterija spada pod potrošni materijal i tad po toj osnovi nemaš pravo reklamirati tj zakon to ne precizira, ne razlikuje jer opisuje sve robe i usluge dok je ovo recimo specifično-dodatno.. tj to je problem koji se mora riješiti na nivou eu-pravila (dok naša država ekšli ne radi ništa posebno pa ni takve dijelove zakona, ne precizira, ne kaže da je ili nije baterija uključena u jamstvo ili materijalni nedostatak tj sama država-zakon ili mingo.hr po toj reklamaciji možda ne znaju što je zakonom jednoznačno-ispravno, tj možda nemaš pravo na reklamaciju baterije jer je potrošni materijal a možda imaš.. i tad ovisno o tome kad prijaviš na mingo znaš..

 

a problem, kažeš najvjerojatnije je otišla baterija.. to je vjerojatno točno, ali nije činjenica-provjereno-potvrđeno tj prvo moraš reklamirati kvar a tad će ovlašteni servis to potvrditi tj dati odgovor..

.. tj kako god okreneš, prvo reklamiraš i moguće je nekoliko scenarija, npr idealni da jednostavno otklone kvar nevažno po jamstvu ili mat.nedostatku i vrate ti ispravno.. a sve ostalo ćeš dobiti neki odgovor-obrazloženje i tad odlučiš prijava mingo ili nešto treće, tj nema smisla-koristi pripremati se prije tog prvog koraka-reklamacije i njihovog odgovora. + podsjetnik da je kvar samo 'najvjerojatnije'.. može i ne mora biti, može biti punjač, može nešto s mbo-biosom ili neki čip koji to kontrolira-regulira, možda samo neki loš kontakt pa se rastavljanjem-sastavljanjem eliminira problem.. itd.

+ a moguće da ti i naplate servis, lažnu reklamaciju, tj ako nisi siguran što je problem tad ne iznosiš to kao informaciju nego kao opis problema, karikirano 'ne radi'.. ne da je baterija neispravna jer postoji mogućnost da je nešto drugo-treće problem i da je baterija ispravna a tad je to lažna reklamacija tj kad reklamiraš nešto što nije neispravno tad se takav servis može naplatiti što druga strana i radi ako ti njih želiš 'pritisnuti' pa tko je jači.. no recimo da su ipak većinom 'normalni' odnosi i da će sve proći idealno... ako oni mogu pod jamstvo-nešto da će to i napraviti jer su dovoljno velika firma da im sitni problemi nisu stavka protiv koje idu džonom na kupca tj to u pravilu rade male trgovine jer im je to sve veća stavka pogotovo po osnovi mat.nedostakta jer tad je to na njihov trošak, pa po tome je bolje što si kupio u toj trgovini nego nekoj maloj-kvartovskoj barem teoretski.. :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Bunker

 

Da, ovo sto je Sandokan napisao, na to sam mislio, pisao na mobitelu pa skratio.... 

 

Znaci, nije problem cekati na dijagnostiku par dana - po potrebi, ovisno o vrsti kvara ili sumnje, problem je kad isteknu svi moguci razumni rokovi da bi se utvrdilo A)da nesto ne radi i B)da nije greska korisnika, e tu se onda ceka samo ovo sto je Sandokan srocio....

 

Kako je za veliku vecinu elektronike preeliminarni "servis" ili utvrdjivanje kvara izuzetno jednostavno i kratko -vidljiva ostecenja -ima - nema.... svako mudrovanje ili daljnje "analize" su samo kupovanje vremena....

 

Posebice za ovu "nasu" vrstu elektronike - krepane ploce, graficke ne rade, ramovi krepavaju.... sto ce prosjecni hrvatski trgovac/serviser tocno utvrditi o kvaru, nacinu i razlogu zasto je nastao?

 

Nije podcjenjivanje, radio sam to dovoljno dugo da sam svjestan vlastite nemoci (dakle, ne neznanja), sve sto mogu napraviti je utvrditi dali radi ili ne radi. Zasto ne radi, ako se ne uocavaju neka fizicka ostecenja, sto ti drugo mozes nego priznati reklamaciju, kao trgovac - jer - reklamacija je stvar trgovca, ne servisera....

 

Netko dalje u lancu mozda i moze ispitivati, igrati se, utvrdjivati, dali je ram neispravan zbog neke vise sile, ili ga je korisnik spojio na 220V pa spalio, ukoliko nema vizualne identifikacije da se tako nesto desilo - nema niti odbijanja reklamacije u tom smislu.

 

Kad netko dalje u lancu utvrdi da je guranje keksa u uticnicu izazvalo kvar, pa tebi kao trgovcu ne prizna garanciju - e to je taj rizik poslovanja, iskljucivo na trgovcu. Dali ce netko utvrditi da je ploca neispravna zbog krivo flashanog biosa, ukoliko TI kao onaj koji je prodao to nisi znao, mogao ili nesto trece - to je tvoj rizik poslovanja, mozes djelovati samo na osnovu onoga sto vidis i znas.....

 

Takve reklamacije su obicno rjesavanje u pauzi izmedju cevapa i cigare, dio za kojeg kupac tvrdi da je neispravan stavis u konfiguraciju u kojoj je sve ispravno, radi-ne radi. Pregledas vanjska ostecenja, naljepnice, neke zdravorazumske tragove, ako nista ne nadjes, a yebi ga.... Dva-tri sata maksimalno, i vec imas odgovor za kupca.... Mozda ne i rjesenje, ukoliko dio nemas na lageru, no to se opet  zna da ti treba 2-3 dana za nabaviti....

 

Eventualno neka testiranja ispravnosti koja zahtjevaju duze vrijeme, 12-24 sata i slicno..... dakle, svaka reklamacija se na onom nivou gdje je najbitnija - kod trgovca - moze rijesiti u max 5 dana.

Children Shouldnt Play with Dead Things
Moj PC  
1 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Damir22, nebih se složio . 😉

Poslovanje, uvoz, transport, servis, skladištenje, popravak, izdavanje računa, fiskalizacija,.... sve je to uređeno zakonima i nema tu nekog lufta gdje bi hir sudbine odlučivao tko bu kaj kada platio ili snosio rizik. Pa zakon ti propisuje koliko i kakvo moraš skladište imati, koliko toaleta i kakvih, koliko i kakvih protupožarnih aparata, garderoba....

Temeljem zakona se sklapaju ugovori i tada se točno zna što je čija odgovornost i rizik, tko i kaj u kojem slučaju plaća, kako se zaprima reklamacija, tko i kako utvrđuje uzrok neispravnosti uređaja, tko kada i kako obeštećuje kupca te nakon kojih radnji ostalih dionika to može učiniti. Ništa ti u toj igri nije prepušteno slučajnosti .

Ako neki pozitivni i važeći propis nalaže da samo ovlašteni servis može dati kvalifikaciju uzroka kvara, zašto bi onda trgovac riskirao i obeštećivao kupca prije nego taj ovlašteni servis to amenuje ??

Ako zbog korone ili nedostatka djelatnika se čeka tjednima na dijagnostiku servisa, taj problem bu nažalost najviše osjetio kupac čekajući odgovor, no dok je sve u zakonskim okvirima nema mu druge nego se pomiriti sa time...

Ako ovlašteni servis odluči da će se uređaj popravljati, pa se odgovarajući dio naručuje iz kine, tajvana, pa se to zbog općepoznatih uvjeta na planeti žestoko rastegne, i to čekanje bu nažalost osjetio najviše kupac jer je platio uređaj a nemože ga koristiti dok čeka dijagnostiku, servis, dobavu dijelova iz drugog dijela planete.... Kupio sam krevet, i prvih mjesec dana ga nije imao tko proizvesti ( tvornica u banani zbog korone ) a onda ga još dva mjeseca nisu mogli dovesti do hrvatske zbog nedostatka kontejnera, aviona, pilota, carinika, viljuškarista.... Ista sranja pogađaju i it industriju.

Ako ovlašteni servis kaže da se uređaj nepopravlja nego zamijeni, opet trgovac može ali i nemora imati taj uređaj na stanju i onda bu opet kupac čekao da distributer dostavi trgovcu konkretan devices.

Ako netko naknadno ustanovi da je ovlašteni servis pogriješio, opet trgovac nema nikaj sa time već bu se oko toga natezali uvoznik, proizvođač i taj servis.

Brendovi imaju ugovore sa servisima i to kaj si neki samsung kupio u hgspotu neznači da bu ga popravljao hgspotov djelatnik nego ecos-adria servis , tech doktor i sl....

Bunker
8 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

I opet, slazemo se u osnovi....

 

Mislim da se ti pozivas na nesto sto nasi politicari vole nazivati - transparentnost.

 

Dio je na servisu, servis prihvaca reklamaciju, ici ce popravak, dio se ceka, trajat ce tri mjeseca. Sisaj ga, hoces, neces.....

 

Velika razlika u odnosu kad predas dio na reklamaciju, i 30,40 dana kasnije ti i dalje nemas pojma sto se desava, jer nitko ne daje nikakve konkretne informacije.

 

Dali se do konkretne informacije u 21 stoljecu moze doci u nekom roku kracem od "nedefiniranog"..... vjerujem da moze, ako se hoce....

 

 

Children Shouldnt Play with Dead Things
Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

-baterija je poseban problem, tj jamstvo u pravilu ne pokriva bateriju ili kraće npr 6mj.. tj baterija spada pod potrošni materijal i tad po toj osnovi nemaš pravo reklamirati tj zakon to ne precizira, ne razlikuje jer opisuje sve robe i usluge dok je ovo recimo specifično-dodatno.. tj to je problem koji se mora riješiti na nivou eu-pravila (dok naša država ekšli ne radi ništa posebno pa ni takve dijelove zakona, ne precizira, ne kaže da je ili nije baterija uključena u jamstvo ili materijalni nedostatak tj sama država-zakon ili mingo.hr po toj reklamaciji možda ne znaju što je zakonom jednoznačno-ispravno, tj možda nemaš pravo na reklamaciju baterije jer je potrošni materijal a možda imaš.. i tad ovisno o tome kad prijaviš na mingo znaš..

 

 Ako je baterija nezamjenjiva, kako onda može biti potrošni materijal?
A ako je baterija poseban proizvod, zašto onda ne vrijedi 2 godine za materijalni nedostatak?

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Damir22, nebih se složio . 😉

Poslovanje, uvoz, transport, servis, skladištenje, popravak, izdavanje računa, fiskalizacija,.... sve je to uređeno zakonima i nema tu nekog lufta gdje bi hir sudbine odlučivao tko bu kaj kada platio ili snosio rizik. Pa zakon ti propisuje koliko i kakvo moraš skladište imati, koliko toaleta i kakvih, koliko i kakvih protupožarnih aparata, garderoba....

Temeljem zakona se sklapaju ugovori i tada se točno zna što je čija odgovornost i rizik, tko i kaj u kojem slučaju plaća, kako se zaprima reklamacija, tko i kako utvrđuje uzrok neispravnosti uređaja, tko kada i kako obeštećuje kupca te nakon kojih radnji ostalih dionika to može učiniti. Ništa ti u toj igri nije prepušteno slučajnosti .

Ako neki pozitivni i važeći propis nalaže da samo ovlašteni servis može dati kvalifikaciju uzroka kvara, zašto bi onda trgovac riskirao i obeštećivao kupca prije nego taj ovlašteni servis to amenuje ??

Ako zbog korone ili nedostatka djelatnika se čeka tjednima na dijagnostiku servisa, taj problem bu nažalost najviše osjetio kupac čekajući odgovor, no dok je sve u zakonskim okvirima nema mu druge nego se pomiriti sa time...

Ako ovlašteni servis odluči da će se uređaj popravljati, pa se odgovarajući dio naručuje iz kine, tajvana, pa se to zbog općepoznatih uvjeta na planeti žestoko rastegne, i to čekanje bu nažalost osjetio najviše kupac jer je platio uređaj a nemože ga koristiti dok čeka dijagnostiku, servis, dobavu dijelova iz drugog dijela planete.... Kupio sam krevet, i prvih mjesec dana ga nije imao tko proizvesti ( tvornica u banani zbog korone ) a onda ga još dva mjeseca nisu mogli dovesti do hrvatske zbog nedostatka kontejnera, aviona, pilota, carinika, viljuškarista.... Ista sranja pogađaju i it industriju.

Ako ovlašteni servis kaže da se uređaj nepopravlja nego zamijeni, opet trgovac može ali i nemora imati taj uređaj na stanju i onda bu opet kupac čekao da distributer dostavi trgovcu konkretan devices.

Ako netko naknadno ustanovi da je ovlašteni servis pogriješio, opet trgovac nema nikaj sa time već bu se oko toga natezali uvoznik, proizvođač i taj servis.

Brendovi imaju ugovore sa servisima i to kaj si neki samsung kupio u hgspotu neznači da bu ga popravljao hgspotov djelatnik nego ecos-adria servis , tech doktor i sl....

 -ovlašteni servis? za pc komponente.. misliš osposobljen-stručan ili mali sa šarafcigerom koji šarafi računalo i ubaci keks rama?

-transport? .. do servisa? koji je vrata do... onak, preneseš za 30 sec.

 .. ok, može biti udaljenije, .. koliko treba za prosječnu dostavu u eu-hr, 2-3 dana.. možeš nešto kupiti online i stigne poštom. Logistika je brža od pošte, nema sortirnice, nema provjere exploziva-uvoz itd. nego je interna logistika između distributera od kojeg maloprodaja uzima robu i povezano u jedan sustav sa servisom tako da svi u svakom trenu znaju gdje je koja komponenta, kad stiže šofer s robom itd.. tj istim kamionom kojim se svakodnevno dovozi roba iz skladišta u povratu se vrati reklamacija.. nema razloga za više od par dana..

-ovlašteni servis, .. koji čeka dio za popravak iz kine, mjesec? ... smiješno-tužno, tj ili si pravi ovlašteni servis, predviđen zakonom-pravilima, tad imaš rezervne dijelove na lageru, imaš sve + interna logistika.. ili nisi. 99% nisu jer je pravi servis koji bi čak popravljao preskup, neisplativ proizvođaču-uvozniku tj proizvođač radije-jeftinije to riješi zamjenom i imaš konkretne primjere da zbog ventilatora dobiješ novu vga mada je popravak-zamjena nešto što može i običan juzer napraviti za par minuta i stotinjak kuna cijene ventilatora, no to se ne radi, neisplativo, jeftinije im je dati novo-zamjena. Servis samo služi kao filter da ono što može odbiti odbije, što ne može prihvati-odobri .. i u pravilu je servis dio trgovine koja je ako je malo veća i uvoznik, tj ista firma-osoba, tri pravne.. logistika? čekanje dijela iz kine? smiješan si..

 

-ne kaže neki propis-zakon, tko može obaviti kakav servis, tj to je stvar jamstva, tj jamstvo daje proizvođač (uvoznik) i ono što navede kao uvjete to je to.. tj ne miješaj robe (ne slučajno), ako automobile, vešmašine, .. i pc-računala-komponente.. za vešmašinu imaš mrežu ovlaštenih servisa, za aute imaš mrežu ovlaštenih servisa.. za pc nemaš. Nemaš za brand-mbo, za brand-ram.. nema. Imaš samo servis uvoznika koji postoji čisto zato da zadovolji formu-uvjet, koji ne popravlja ram, cpu.. jer ne postoji pogon koji bi to mogao popraviti recimo lemilicom. Ostale robe imaju pravi ovlašteni servis i pogodi, da bi bio pravi servis, moraš imati dijelove-originalne, ne kineske-zamjenu-slične, moraš imati sve pa i odgovarajuću traku-selotejp s brandom za kojeg imaš ugovor.

-ovlašteni, stručni servis je onaj tko to ima, ne mali u podrumu sa šarafcigerom mada se formanlo tako piše.. pc i ostale robe, što se kod pc-ja može popraviti lemilicom? .. koliko električara-elektroničara radi u pc servisu a koliko ostalih-spodednih struka tj bez sturčnosti.. ili neki serviser ima ovlasti recimo atestiranja, kao za auto-plin, struju, građevine..? -nema, nemaš atest, nemaš stručnost, potpis-pečat. Ništa što bi zakon ili nadležni imali kao autoritet, osim možda ako recimo lenovo ima svoj vlastiti servis, tad je isključivo za lenovo računala, isključivo za lenovo komponente, ne za ostale robe a komponente ne proizvodi lenovo, čak ni šaraf.. tj ako si kupio lenovo računalo nije isto kupiti cpu-vga-ram.. ne posotji cpu-lenovo i zato ne postoji lenovo ovlašteni servis za cpu nego isključivo za računalo. Tad reklamiraš računalo i oni otklone kvar ili vrate novo.. a komponente?

 

itd..

 

-važnije, i dalje isto, branitelj slabašnih trgovaca? .. ovo je tema za potrošače, možeš li pomoći savjetom kako potrošač-kupac može ostvariti svoje pravo, ne osporiti bez opravdanog razloga ili barem da tad imaš razlog..

-ako to to privlači, otvori temu zaštite trgovaca od reklamacija pa štiti trgovce.. :)

.. jer sve što navodiš je obično izmotavanje-otezanje, tj način kako nešto izbjeći, ne kako nešto napraviti-pozitivno, kako riješiti problem, na obostrano zadovoljstvo, isključivo negativno na štetu kupca.. loše.

 

sosta kaže...
.

 

 Ako je baterija nezamjenjiva, kako onda može biti potrošni materijal?
A ako je baterija poseban proizvod, zašto onda ne vrijedi 2 godine za materijalni nedostatak?

-baterija je u jamstvu često izuzetak, ne zato što ja to kažem ili želim niti imam odgovor zašto je to tako.

-nezamjenjiva.. takva roba u eu često ne može ni ući, tj tad kao za ajfon imaš kazne, besplatne zamjene, dodatne zakone i sl. a problem je što zakon regulira sve dok je ovo par slučaja-izuzetaka koje bi zakon nekako trebao riješiti..

-za sve vrijedi materijalni nedostatak 2god, osim za robe male vrijednosti.. nedefinirano + izuzetci, a posotji roba koja ima rok trajanja kao hrana, tinta itd..

-ovakav laptop nije ni trebao završiti na eu tržištu, pitanje kako je prošao uvoz.. tj bez 2 godine jamstva ili duže koje u pravilu daje uvoznik upravo zato da eliminira probleme i odvojive (reciklaža) baterije.. npr što ako ta roba nije 'normalnim' putem ušla u eu tržište, što ako je to sličan kanal kao onlineshoping iz kine pa prolazi španjolsko-mađtarska skladišta bez carine-pdva i sl. .. što ako je to neki mutniji uvoz ali time i dvostruko jeftinije tj zarada za onog tko u takav biz kreće... što ako trgovac nema zaleđe-jamstvo-logistiku iz tog razloga, tad ako je nešto recimo 'mutno' i ako postoji opasnost prijave prihvatit će reklamaciju da se riješi kupca-problema. Rizik posla. Tad je recimo rutina da prvo odbiju po metodi ako prođe-prođe.. a ako tražiš tad dobiješ.

 

-da, točna primjedba, ako je nezamjenjiva tad nije potrošna.. ali to mora reći jamstvo-zakon, netko tko može 'natjerati' trgovca da to prihvati kao reklamaciju ne ja-ti. Ako imaš primjer da je tako, super, napiši...

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Nemo nemo kaže...
Baterija je u njemu, nazamjenjiva osim da skidam zadnji poklopac itd.

 

Moje pitanje a i molba je:

Prvo im se mislim lijepo obratititi i tražiti pomoć.

Ako me odkantaju, na koje članke Zakona o zaštiti potrošača se mogu pozvati (2 godine jamstva u EU)?

Pozivas se na materijalni nedostatak, clanci zoo 401/402/410. Sama cinjenica da je na taj nacin integrirana u laptop je cini nezamjenjivim dijelom laptopa, te prijasnje iznimke za baterije ne vrijede i za ovakav koncept. Barem ne bi trebale. Nemam iskustva s laptopima, ali kako sam dolje naveo, stoji mi u glavi da su reklamacije za mobitele u ovim slucajevima prolazile. Uglavnom, svakako ako trebas dalje pomoc javi tu na forumu al kasnije i javi kako je reklamacija prosla cisto da vidimo kakav je trenutni stav trzne inspekcije oko ovakvih stvari. Znaci prvo mailom posalji reklamaciju i pozovi se kod trgovca na ove nedostatke, reci da se pozivas na materijalni nedostatak, ne na jamstvo i ove clanke, vidi sto ce trgovac odgovorit, ako uvazi reklamaciju sve 5, ako ne, trzna inspekcija s istim zahtjevom i objasnjenjem.

sosta kaže...

Ako je baterija nezamjenjiva, kako onda može biti potrošni materijal?

Takve baterije bi po svim pravilima spadale u dio uredjaja kao i maticna (jer jeli, nije da je nezamjenjiva vec treba otvarat uredjaj da se zamjeni sto se od korisnika ne moze ocekivati da obavi dovoljno strucno), te samim time spadaju pod materijalne nedostatke. Stoji mi u glavi par takvih prituzbi da je proslo jos na mobitelima jer su oni ranije uveli te fore s nezamjenjivom baterijom i kad se ustanovi da baterija ne radi kako spada zalbe su prolazile.

ihush kaže...
-ovakav laptop nije ni trebao završiti na eu tržištu, pitanje kako je prošao uvoz.. tj bez 2 godine jamstva ili duže koje u pravilu daje uvoznik upravo zato da eliminira probleme i odvojive (reciklaža) baterije.. npr što ako ta roba nije 'normalnim' putem ušla u eu tržište, što ako je to sličan kanal kao onlineshoping iz kine pa prolazi španjolsko-mađtarska skladišta bez carine-pdva i sl.

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 28.1.2022 10:24 (sandokan111).
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
Nemo nemo kaže...
Baterija je u njemu, nazamjenjiva osim da skidam zadnji poklopac itd.

 

Moje pitanje a i molba je:

Prvo im se mislim lijepo obratititi i tražiti pomoć.

Ako me odkantaju, na koje članke Zakona o zaštiti potrošača se mogu pozvati (2 godine jamstva u EU)?

Pozivas se na materijalni nedostatak, clanci zoo 401/402/410. Sama cinjenica da je na taj nacin integrirana u laptop je cini nezamjenjivim dijelom laptopa, te prijasnje iznimke za baterije ne vrijede i za ovakav koncept. Barem ne bi trebale. Nemam iskustva s laptopima, ali kako sam dolje naveo, stoji mi u glavi da su reklamacije za mobitele u ovim slucajevima prolazile. Uglavnom, svakako ako trebas dalje pomoc javi tu na forumu al kasnije i javi kako je reklamacija prosla cisto da vidimo kakav je trenutni stav trzne inspekcije oko ovakvih stvari. Znaci prvo mailom posalji reklamaciju i pozovi se kod trgovca na ove nedostatke, reci da se pozivas na materijalni nedostatak, ne na jamstvo i ove clanke, vidi sto ce trgovac odgovorit, ako uvazi reklamaciju sve 5, ako ne, trzna inspekcija s istim zahtjevom i objasnjenjem.

sosta kaže...

Ako je baterija nezamjenjiva, kako onda može biti potrošni materijal?

Takve baterije bi po svim pravilima spadale u dio uredjaja kao i maticna (jer jeli, nije da je nezamjenjiva vec treba otvarat uredjaj da se zamjeni sto se od korisnika ne moze ocekivati da obavi dovoljno strucno), te samim time spadaju pod materijalne nedostatke. Stoji mi u glavi par takvih prituzbi da je proslo jos na mobitelima jer su oni ranije uveli te fore s nezamjenjivom baterijom i kad se ustanovi da baterija ne radi kako spada zalbe su prolazile.

ihush kaže...
-ovakav laptop nije ni trebao završiti na eu tržištu, pitanje kako je prošao uvoz.. tj bez 2 godine jamstva ili duže koje u pravilu daje uvoznik upravo zato da eliminira probleme i odvojive (reciklaža) baterije.. npr što ako ta roba nije 'normalnim' putem ušla u eu tržište, što ako je to sličan kanal kao onlineshoping iz kine pa prolazi španjolsko-mađtarska skladišta bez carine-pdva i sl.

 

Napisao sam nezamjenjiva baterija jer treba skidati zadnji poklopac laptopa. Znači nije kao na onim gdje je bila ispod ekrana na dva štifta pa se mogla skinuti i laptop koristiti na punjaču, bez baterije. Zato je to meni nezamjenjivo. Čim moraš neke šarafe odšarafiti i tko zna što još da bi došao do nečega, po meni je to neka vrsta servisnog rada.

Što se tiče iskustva sa reklamacijom, naravno da ću ga tu podijeliti! 

Samo, zbog raznoraznih razloga narednih nekoliko mjeseci trebam laptop, skoro svakodnevno. Tako da, prije ljeta sumnjam da ću moći bez njega. Obzirom da je datum kupnje kolovoz 2020, to je još uvijek u 2 godine.

Hvala i na savjetima kako da im se, kojim riječima obratim! Sigurno ću ih koristiti. Ta "Ja sam samo glupi korisnik koji je primjetio da laptop nakon nepunih 2 godine ne radi kako treba, da se ugasi bez najave a baterija je na 90%! Iza su neki šarafi i tko zna što još!"

6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
Nemo nemo kaže...
Baterija je u njemu, nazamjenjiva osim da skidam zadnji poklopac itd.

 

Moje pitanje a i molba je:

Prvo im se mislim lijepo obratititi i tražiti pomoć.

Ako me odkantaju, na koje članke Zakona o zaštiti potrošača se mogu pozvati (2 godine jamstva u EU)?

Pozivas se na materijalni nedostatak, clanci zoo 401/402/410. Sama cinjenica da je na taj nacin integrirana u laptop je cini nezamjenjivim dijelom laptopa, te prijasnje iznimke za baterije ne vrijede i za ovakav koncept. Barem ne bi trebale. Nemam iskustva s laptopima, ali kako sam dolje naveo, stoji mi u glavi da su reklamacije za mobitele u ovim slucajevima prolazile. Uglavnom, svakako ako trebas dalje pomoc javi tu na forumu al kasnije i javi kako je reklamacija prosla cisto da vidimo kakav je trenutni stav trzne inspekcije oko ovakvih stvari. Znaci prvo mailom posalji reklamaciju i pozovi se kod trgovca na ove nedostatke, reci da se pozivas na materijalni nedostatak, ne na jamstvo i ove clanke, vidi sto ce trgovac odgovorit, ako uvazi reklamaciju sve 5, ako ne, trzna inspekcija s istim zahtjevom i objasnjenjem.

sosta kaže...

Ako je baterija nezamjenjiva, kako onda može biti potrošni materijal?

Takve baterije bi po svim pravilima spadale u dio uredjaja kao i maticna (jer jeli, nije da je nezamjenjiva vec treba otvarat uredjaj da se zamjeni sto se od korisnika ne moze ocekivati da obavi dovoljno strucno), te samim time spadaju pod materijalne nedostatke. Stoji mi u glavi par takvih prituzbi da je proslo jos na mobitelima jer su oni ranije uveli te fore s nezamjenjivom baterijom i kad se ustanovi da baterija ne radi kako spada zalbe su prolazile.

ihush kaže...
-ovakav laptop nije ni trebao završiti na eu tržištu, pitanje kako je prošao uvoz.. tj bez 2 godine jamstva ili duže koje u pravilu daje uvoznik upravo zato da eliminira probleme i odvojive (reciklaža) baterije.. npr što ako ta roba nije 'normalnim' putem ušla u eu tržište, što ako je to sličan kanal kao onlineshoping iz kine pa prolazi španjolsko-mađtarska skladišta bez carine-pdva i sl.

 

Napisao sam nezamjenjiva baterija jer treba skidati zadnji poklopac laptopa. Znači nije kao na onim gdje je bila ispod ekrana na dva štifta pa se mogla skinuti i laptop koristiti na punjaču, bez baterije. Zato je to meni nezamjenjivo. Čim moraš neke šarafe odšarafiti i tko zna što još da bi došao do nečega, po meni je to neka vrsta servisnog rada.

Što se tiče iskustva sa reklamacijom, naravno da ću ga tu podijeliti! 

Samo, zbog raznoraznih razloga narednih nekoliko mjeseci trebam laptop, skoro svakodnevno. Tako da, prije ljeta sumnjam da ću moći bez njega. Obzirom da je datum kupnje kolovoz 2020, to je još uvijek u 2 godine.

Hvala i na savjetima kako da im se, kojim riječima obratim! Sigurno ću ih koristiti. Ta "Ja sam samo glupi korisnik koji je primjetio da laptop nakon nepunih 2 godine ne radi kako treba, da se ugasi bez najave a baterija je na 90%! Iza su neki šarafi i tko zna što još!"

7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush, realne okolnosti utiču na sve, i trgovca, i kupca, i servisera a bome i na djelatnika državnog inspektorata.

Realnost je ovakva: moj dragi kompa vozi kamion za špeditersku tvrtku na relaciji Zagreb Metković i natrag. Usluge te špediterske tvrtke koriste dvije najveće dostave tvrtke u hr ( neračunamo poštu ). U prošli petak mu je brzim testom u firmi dijagnosticirana korona, jučer je tek odradio pravo testiranje ( jer mu je taj termin dao hzzo) i na posao će ići tek polovinom idućeg tjedna. Od prošlog petka njegov kamion i prikolica stoje u pored zgb jer je još i par drugih vozača te tvrtke na bolovanju, i sva roba za srednju i južnu Dalmaciju bu stajala tih desetak dana. I onda o kojih dva tri dana ti pričaš da bi unutar hrvatske morala roba cirkulirati.... Bi li ti kao direktor te špediterske tvrke mogao u par sati naći vozača sa svim potrebnim dozvolama koji će ti pristati raditi kao zamjena na par tjedana a vozači se svjećom traže na sve strane ?? Privatnici imaju naknap zaposlene i desetak ljudi na bolovanju znači kolaps. Dostavne tvrtke su probale raditi i sa drugima špedicijama i bilo je još gore, od kamiona koji su planuli sami od sebe do milionskih krađa.... Ne živimo u idealnom društvu, a na sve negativne okolnosti još dodaj faktor balkana.

Često spominješ da je servis odmah vrata do trgovine. Jel taj servisić ovlašten za popravak Samsunga, asusa ili Xiaomia kojeg si kupio u toj trgovini koja su vrata do tog servisa ? Za koje brendove je ovlšaten servis hgspota, linksa, adm-a... ?
Bunker
13 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Nemo nemo kaže...

Napisao sam nezamjenjiva baterija jer treba skidati zadnji poklopac laptopa. Znači nije kao na onim gdje je bila ispod ekrana na dva štifta pa se mogla skinuti i laptop koristiti na punjaču, bez baterije. Zato je to meni nezamjenjivo. Čim moraš neke šarafe odšarafiti i tko zna što još da bi došao do nečega, po meni je to neka vrsta servisnog rada.

Što se tiče iskustva sa reklamacijom, naravno da ću ga tu podijeliti! 

 Ako u korisničkim uputama (dakle ne servisnom priručniku) nije opisano kako se mijenja baterija, onda je nezamjenjiva.

E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice