Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.270.742
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
4 godine
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Koliko radnih sati mi servis smije naplatiti za zamjenu matične ploče? 

 

Tražio sam zamjenu matične ploče, nova kupljena u toj istoj trgovini-servisu.

 

Što ako se ne slažem, odnosno želim osporiti količinu radnih sati koju mi trgovina-servis pokušava naplatiti? Državni inspektorat pozovom ili?

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-kao svaki servis, računalo-auto.. prvo pitaš-tražiš, oni daju procjenu-cjenik.. i ako prihvatiš, tad si prihvatio, ako ne prihvaćaš, tad nema ni ugovorenog posla.

.. tj ako si prihvatio tad si već promašio, tj prihvaćanjem ugovorenog posla si prihvatio i satnicu, a to osporavati nije lako.. tj možeš svašta, sevis može navesti provjeru-testiranje itd. serviser može raditi brže-sporije.. ne postoji norma-standard, postoji početni pristanak koji si dao.

-ako su naveli recimo x-servis sati i ti si pristao, tad ne možeš osporavati po toj osnovi, tj možeš.. privatna parnica i postoji šansa da dobiješ ali i veća da izgubiš. Nema veze sa zakonom, temom.. tj svaki pravni spor je odnos dviju strana i ovisi o tom poslu-ugovoru, nema veze s ostatkom svijeta.

 

-normalno se za takav posao uzme pola sata ili sat.. može i dva. Satnica je oko 150kn (s-bez pdva..) pa to može biti 50-500kn.. zakon s tim nema ništa, zakon ne normira sate, cijenu itd. zakon te štiti od prevare, jamstvo, .. npr ako su radili 1 sat a naplate 2 sata ili da ti ugrade drugu jeftiniju komponentu, no to je prevara.. a ako je u ponudi bilo navedeno tad si ti već pristao na takav izračun i tad ga ne možeš osporavati, tj možeš uvjek, ali prvo plati, privatna tužba, vještačenje .. i možda dobiješ ali vjerojatnije ne.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Eric Prydz kaže...

Koliko radnih sati mi servis smije naplatiti za zamjenu matične ploče? 

 

Tražio sam zamjenu matične ploče, nova kupljena u toj istoj trgovini-servisu.

 

Što ako se ne slažem, odnosno želim osporiti količinu radnih sati koju mi trgovina-servis pokušava naplatiti? Državni inspektorat pozovom ili?

 Ako je vrijednost veća od 500kn, onda su ti dužni dati ponudu (čl 12. Zakona o zaštiti potrošača), ako je nisi dobio tada možeš osporiti.  Za cifre ispod, trebao si pitati koliko će ti naplatiti, a vjerojatno imaju negdje definirani cjenik usluga.

4 godine
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Poslano mi je preko Vibera u poruci model ploče i cijena, ali u razgovoru serviser kaže da nije siguran da je uopće ploča u pitanju.

 
0 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
To nije ponuda.
 
0 0 hvala 0
4 godine
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Stvar je u tome da sam odnjeo prvi puta računalo i kaže da nije detektirao kvar, izvadio je ramove i odradio neke testove. Dobio sam SMS da je u testovima sve ok. Nije ništa naplatio.

 

Kod kuće mi se računalo resetiralo i vratim ga, misli da je možda napajanje i nakon 2 dana stavi novo napajanje bez da platim i da ga testiram kod kuće. Računalo se resetiralo nekoliko puta.

 

Vraćam da pokuša s matičnom i ova priča gore...razmišljam da odustanem i pokupim računalo pa me zanimaju prava ukoliko mi pokuša naplatiti nekakve fantomske radne sate iako nije ništa detektirao sa sigurnošću niti otklonio kvar.

 
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Koji to servis uopće posluje putem SMS poruka i vibera?

 
0 0 hvala 0
4 godine
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Dobio sam obavijest putem SMSa da su urađeni neki testovi, da je sve ok i da dođem pokupiti računalo.

 

Znam da nisam normalan i da sam već nakon drugog puta trebao uzeti računalo i otići u drugi servis, ali sam mislio hajde ok, čovjek mi dao napajanje da testiram kod kuće, nisam želio biti svinja, ali brate računalo već skoro 2 tjedna i da se nismo makli od nule.

 

(Melior u Osijeku.)

 
0 0 hvala 0
4 godine
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Update;

 

Ipak krepala GPU, čovjek na kraju izašao u susreti posudio neku lijevu GPU dok ne rješim s FUTUROM...

 

Sada ćemo vidjeti kakvi su u FUTURI što se tiče garancije...

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Texpi kaže...

Koji to servis uopće posluje putem SMS poruka i vibera?

 -svaki 'pametan' i tehnološki moderniziran, tj kad imaš puno posla, klijenata.. tad je to važan dio, automatika.. no to vrijedi za one poslove (ili servise) koji stvarno rade-puno. Za ovakav slučaj može i golub pismo sms-noša... :)

 

Eric Prydz kaže...

Dobio sam obavijest putem SMSa da su urađeni neki testovi, da je sve ok i da dođem pokupiti računalo.

 

Znam da nisam normalan i da sam već nakon drugog puta trebao uzeti računalo i otići u drugi servis, ali sam mislio hajde ok, čovjek mi dao napajanje da testiram kod kuće, nisam želio biti svinja, ali brate računalo već skoro 2 tjedna i da se nismo makli od nule.

 

(Melior u Osijeku.)

 -loš servis, tj svaki servis koji ne može otkloniti postojeći problem je loš.. neovisno što se servisira, pc-auto-spaceshutle ..

 

-nepisana pravila, pravi majstor nikad ne naplaćuje nešto što nije napravio.. ne naplaćuje 'čačkanje-traženje', mada je i to radno vrijeme, beskorisno. A oni drugi žele naplatiti sve, jer pravila i etika nisu iste stvari, tj svaki posao se može naplatiti, pogotovo što se u pravilu svaki servis ugovara prije predaje-sklapanja dogovora (ugovorni odnos) .. tj kao i sve ostalo, tad kupac to treba dogovoriti, kao i rokove, cijene, što-ako.. ako prođe više dana, penali, ako se kvar ponovi, sve to kupac treba ugovoriti i tad zna, zakon to ne riješava tj ne može u zakonu biti sve opisano, zakon je generički.. pokriva sve robe-suluge i sve slučajeve.

-ako npr dogovoriš da je rok recimo 5 dana, penali po danu kašnjenja 100kn tad je to tako-zakon, ako ne ugovoriš penale tad možeš tražiti naknadu nekog troška po osnovi da posao nije obavljen ali ne možeš izmišljati trošak, tj mora biti dokaziv, npr auto, plaćaš taxi ili rentacar i imaš račun, tad bi sud dosudio taj konkretan trošak na teret servisa koji nije ispuinio ugovoreno (ako je prekoračio ugovoreni rok..).

-ljudi, ne budite 'gljive'.. to su stvari koje se dogovaraju-ugovaraju, čak i usmeno, polje pisano, tj čak i stisak ruke vrijedi, no tad ako se osporava problem je dokazivanja..

-idući put pitaj servis, ugovori uvjete, ako poprave, ako ne poprave.. i tad posao neće uzeti netko tko to ne zna, netko tko će čačkati.. nego će tad isključivo preuzeti posao onaj tko zna kako-što, onaj tko to može popraviti tj otkloniti problem, no očekuj da neće biti jeftin kao kvartovski fušer.

 

-s druge strane, problem nije mbo, što se vidi iz posljednjeg posta, gpu-vga.. tj ako ne znaš, ako ti nisi 'majstor', tad ne prejudiciraj, ne sugeriraj kvar, tj svi možemo tako nabadati na ćoravo, kao pogoditi loto ali to nije znanje a servis mora imati upravo to, resurse-znanje i ne čačka, ne traži nego jednostavno odradi posao, kao što to rade ostali, automehaničari, liječnici, vodoinstalateri ili kisneski graditelj mostova, koji dobija bonus jer je gotovo prije ugovorenog roka, dok bi za kašnjenje dobio penale.. + daje jamstvo. Svaki posao se ugovara, zakon je samo okvir + ovo nije stvar recimo jamstva ili mat.nedostatka (bar se ne spominje).. tako da s tim zakonima nema veze i ne može se na njih pozivati, nego isključivo o ugovornom odnosu a to ovisi o tome kako si nešto dogovorio-ugovorio + poželjno na papiru + sve klauzule (sitna slova) koja će riješiti ta pitanja. Tako se to radi, ako želiš biti siguran.. no to će malo koji serviser pihvatiti, ... ti si taj koji na kraju odlučuje, pristaje itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Pohvala HG Spot - Dubrava

Jučer preuzeo Amazfit GTR 2e smart watch, naručen preko web shopa. Nikada otvarana kutija, sve 5, osim što ima bijelu crticu desno na ekranu.

Danas poslije posla otišao do njih (300m od kuće), odmah mi ponudili drugi sat za zuamjenu, ali odlučio sam nadoplatiti za GTR 2, koji se upravo puni i bez crtice je.

 

Dakle, sve lijepo, pristojno i kako bi uvijek i trebalo biti. Malo sam se bojao zbog svih objava oko problema kod reklamacija, ali umjesto toga pohvaljujem HGSpot u Dubravi današnju poslijepodnevnu smjenu :)

 

 

 
2 0 hvala 0
12 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

 

Ljetos, putem Webshopa kupio Satelitski prijemnik i povremeno ga koristio, sve je bilo ispravno. Nakon 3 mjeseca od kupnje primjetio da prijemnik zamrzava. Iduće dane provjeravao ispravnost SAT prijemnika i sve je bilo u najboljem redu. Ponovno jednog dana prijemik zamrzne pa idućih dana ne. Poprilično zbunjujuća situacija. Pošto ne gledam TV pretjerano dugo trebalo mi je vremena da shvatim kako prijemnik zamrzava jedino nakon što je uključen barem 2 sata. Zamrzavanje se očitovalo nestankom slike nakon promjene programa dok je ton bio u redu. Izbornik na ekranu bio je također uredan. Isključeni tako "ugrijani" prijemnik ne bi se dao uključiti putem daljinskog upravljača a nekada se ne bi dao isključiti. Odspajanjem i ponovnim spajanjem na izvor napajanja problem bi bio riješen.
Dakle uređaj mi je isporučen sa pomalo skrivenim nedostatkom pa me zanima da li je to KVAR ili MATERIJALNI NEDOSTATAK. Prodavatelj kaže da materijalni nedostatak postoji ako "predmet nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet". Cijenio bih vaše mišljenje.

Ja sam odlučio reklamirati uređaj prodavatelju. Tu sam pogriješio. Zakon o Zaštiti Potrošača kaže prvo Prigovor izjaviti a potom može ići Reklamacija. Da li sam napravio nepopravljivu grešku. Cijenio bih vaše mišljnje.

Nakon što je prodavatelj primio Reklamaciju odmah je odgovorio i najavio prikup te moli da se i u paket stavi i opis kvara ili nedostatka. Paket preuzet, stiže vrlo brzo obavijest sa naslovom Servisna Primka za uređaj koji "ste dostavili na Servis u (ime Web Shopa). Na Servisnoj Primki stoji Nalogodavac dvije točke i moje ime i prezime. Također pišu podaci o uređaju a zatim podaci kao
"Uređaj je dostavljen sa originalnom ambalažom: NE" što je netočno jer je dostavljen u kompletno originalnoj ambalaži. Kutija, kartončići, PVC vrećice te sve žice u PVC-u za vezivanje kabela. Pa stoji nadalje "Račun za uređaj priložen: NE", opet netočno. Račun im je dostavljen. I na kraju "Jamstvo priloženo: NE" i opet neistinito. Ne mogu vjerovati svojim očima, jeli se to prodavatelj igra samnom. Kako reagirati na ove neistine.

Proizvod koji mi je dostavljen bio je sa presječenom tvorničkom naljepnicom na ambalaži. Nisam reagirao. Kad bi se ugrijao zamrzavao bi se, pa sam ga reklamirao a dobio sam papir kako sam isti "dao na servis". Da li je to u redu?

Uređaj ne funkcionira na dužu uporabu a što se od istoga očekuje, pošto je kod prvog dužeg rada isti prestao funkcionirati s takvim mi je svojstvom i isporučen. Takav je proizvod je dakle "bez potrebnih svojstava za svoju redovitu uporabu i promet" što prodavatelj definira kao Materijalni nedostatak. Cijenio bih vaše mišljenje.

Da li je kupnja putem Webshopa kod nas sigurna? Da sam i balavac ovo "vozanje" bilo bi previše.

 

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
DirectC kaže...

 

Dakle uređaj mi je isporučen sa pomalo skrivenim nedostatkom pa me zanima da li je to KVAR ili MATERIJALNI NEDOSTATAK. Prodavatelj kaže da materijalni nedostatak postoji ako "predmet nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet". Cijenio bih vaše mišljenje.

Prodavatelj nema blage veze sto prica. Ocito je savjete skupljao od dezurnih trolova po forumima, ne od pravnika.

Zanima me da li je prodavatelju u "potrebna svojstva za redovitu upotrebu" ukljuceno da se prijamnik koristi manje od 2 sata u komadu :))))))))))))

Kakve debilane.

DirectC kaže...

 Ja sam odlučio reklamirati uređaj prodavatelju. Tu sam pogriješio. Zakon o Zaštiti Potrošača kaže prvo Prigovor izjaviti a potom može ići Reklamacija. Da li sam napravio nepopravljivu grešku. Cijenio bih vaše mišljnje.

Nisi. Ne znam tocno sto bi bio "prigovor" a sto "reklamaija" po tvome. Napravio si kako si trebao.

DirectC kaže...

 

Nakon što je prodavatelj primio Reklamaciju odmah je odgovorio i najavio prikup te moli da se i u paket stavi i opis kvara ili nedostatka. Paket preuzet, stiže vrlo brzo obavijest sa naslovom Servisna Primka za uređaj koji "ste dostavili na Servis u (ime Web Shopa). Na Servisnoj Primki stoji Nalogodavac dvije točke i moje ime i prezime. Također pišu podaci o uređaju a zatim podaci kao
"Uređaj je dostavljen sa originalnom ambalažom: NE" što je netočno jer je dostavljen u kompletno originalnoj ambalaži. Kutija, kartončići, PVC vrećice te sve žice u PVC-u za vezivanje kabela. Pa stoji nadalje "Račun za uređaj priložen: NE", opet netočno. Račun im je dostavljen. I na kraju "Jamstvo priloženo: NE" i opet neistinito. Ne mogu vjerovati svojim očima, jeli se to prodavatelj igra samnom. Kako reagirati na ove neistine.

Tako da se poslika prije slanja. U svakom slucaju, sve sto je navedeno ne utjece na tijek reklamacije, osim da ces, kad/ako poprave dobit natrag eventualno bez kutije i tih kabela. Al vjerojatno je to netko ispunjavao bez veze. Svakako ti pozivanje na materijalni nedostatak vise odgovara jer time mozes dobiti novi uredjaj dok jamstvo obicno podrazumjeva popravak (ako se moze popraviti). Ako nisi izjavio sto zelis i da se pozivas na mat. nedostatak vjerojatno ce ti popravljati uredjaj.

 

Poruka je uređivana zadnji put ned 21.11.2021 3:21 (sandokan111).
4 godine
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Ukratko, poslao trgovcu IT komponentu pod jamstvom, zaprimili i poslali servisu, a servis proizvođaču (izvan RH) na popravak.

Koliko dugo moram čekati da proizvođač otkloni/pokuša otkloniti kvar prije nego imam zakonsku osnovu otvarati druge opcije?

 
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Nekakav realni rok za slanje van, popravak i vraćanje natrag bi trebao biti do 30ak dana.

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Eric Prydz kaže...

Ukratko, poslao trgovcu IT komponentu pod jamstvom, zaprimili i poslali servisu, a servis proizvođaču (izvan RH) na popravak.

Koliko dugo moram čekati da proizvođač otkloni/pokuša otkloniti kvar prije nego imam zakonsku osnovu otvarati druge opcije?

 Osobno me ne interesira previse dal prodavac mora slat na servis, pa servis proizvodjacu, pa proizvodjac ceka resurse, pa dok proizvede novi proizvod, pa dok to dodje do mene, pa da brod/vlak ima havariju putem pa se proizvod unisti, pa dok nove resurse nabavi, pa dok ponovno krene put mene nakon sto se ponovno proizvede, pa dok ponovno stigne do mene, pa dok prodavac posalje meni, al eto, svi su mu djelatnici u izolaciji od kovida, pa dok prodje izolacija i dok dodje do mene...... itd itd <crap crap>. Za to svo vrijeme on ima moje novce a ja proizvoda nemam.

 

Znaci to nek se on snalazi s tim sto mora i kako mora i kakva mu je servisna mreza. Onog trenutka kad je servis razlucio sto je s uredjajem ili ga popravlja ili mi daju novi. Ako ga popravlja ima odredjeni rok i to je to. Ovo nista nije upisano u kamenu. Netko ceka 45 dana prije nego uopce nazove, netko zove nakon 3 dana. Ja obicno nakon 15 dana nemanja proizvoda postajem "neugodan". Naravno, sve ovisi od slucaja do slucaja. Nekad ti ni ne odgovara da dobijes povrat sredstava jer si ubo odlican deal pa se nosis s losim servisom koliko god mozes itd itd. Uglavnom, sto sam htio reci je, za tvoju odluku ne bi trebalo biti bitno sto i kako oni rade, dal salje proizvodjacu u kinu ili ceka pun mjesec.

Texpi kaže...

Nekakav realni rok za slanje van, popravak i vraćanje natrag bi trebao biti do 30ak dana.

 Ne bih se slozio s tim, al svak ima svoje tumacenje, na kraju je na inspekciji da presudi

Poruka je uređivana zadnji put pet 10.12.2021 1:45 (sandokan111).
11 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

S futorom nebi smio imat problema,barem sto se njihove reputacijacije tice su jako dobri..btw o kojoj je grafi rijec?

BBall,Tech,Ink and Familly..all the way....
Moj PC  
0 0 hvala 0
4 godine
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mariolla79 kaže...

S futorom nebi smio imat problema,barem sto se njihove reputacijacije tice su jako dobri..btw o kojoj je grafi rijec?

 

Nemam za sada problema s prodavačem, slijedio sam upute - oni su zaprimili i prosljedili dalje servisu. Sve je po pe-esu, dio u konfiguraciji je jednostavno prestao raditi...malo me čudi jer niti igram grafički zahtjevne igre niti sam rudario nekakav BTC...događa se da se pokvari, što da radiš. Nadam se da će doći popravljena, s performansama i radom sam bio zadovoljan. Ne očekujem probleme, ali me zanimalo koliko čekanja je previše čekanja.

 

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Eric Prydz kaže...
.. Nadam se da će doći popravljena, s..

 -naivan si, komponente pogotovo ne hiteč se ne popravljaju, čak ni ventilator što može svaki tudum zamijeniti.. tj kad imaš pravu logistiku + jamstvo tad ide zamjena ili povrat, nema otezanja..

 

tj ima, kao u ovoj godini, kad je nestašica gpu-a i cijene više, uz standardne izgovore kao pandemija, može pasti i snijeg itd.. a ti čekaš. Koliko? Postoji samo realan rok. Ako je servis utvrdio kvar ti tad dobijaš zamjenu ili povrat, nema čekanja, nema razloga-smisla tj ne može im to biti jedina-posljednja gpu i naravno da ti mogu dati drugu ali ne žele, otežu.. tj kreditiraš ih čekanjem.

-traži, ako ne tražiš to će trajati duže, do trena kad ćeš izgubiti volju za čekanjem i tad ćeš tek pokrenuti prigovor + mingo.hr .. tj izgubit ćeš par tjedana-mjesec-više dok ti to postane jasnije tj da nema smisla bez knkretnog razloga i konkretnog roka nešto čekati. Ako se čeka npr isporuka iz kine, već danas moraju znati točan datum dolaska, jednako kao da bilo što kupiš online ... a ako kasni tad opet imaš konkretnu činjenicu-informaciju, npr počeo ukrainsko-ruski rat ili nešto deseto.. ali opet imaš konkretnu informaicju-razlog, nešto razumno ne nedefnirano 'čekati' ....

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
11 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Zadnjih 3-4 godine kako je bila posljednja mining ludnica, grafičke se uredno popravljaju, tako da nisi u pravu. Frend reklamirao MSI 6700XT MECH, došla mu popravljena nakon 4 tjedna. Naravno da je bio zadovoljan, jer ju je platio oko 6000kn, a sada ih skoro pa nema ispod 8500.

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Texpi kaže...

Zadnjih 3-4 godine kako je bila posljednja mining ludnica, grafičke se uredno popravljaju, tako da nisi u pravu. Frend reklamirao MSI 6700XT MECH, došla mu popravljena nakon 4 tjedna. Naravno da je bio zadovoljan, jer ju je platio oko 6000kn, a sada ih skoro pa nema ispod 8500.

 -primijeti da je ova godina 'novo-normalnog'.. tj cijene rastu, inače padaju i tad je obično-normalno situacija obrnuta, tj umjesto što je sad cijena viša nego prilikom kupnje, normalno-ostatak stoljeća je cijena u pravilu bila niža i tad taj razlog ne postoji..

 

-realno, odavno su ukinuti 'pravi' servisi čisto zbog troška-logistike u eu.. dok se pc komponente većinom ne popravljaju, tj to radi isključivo odgovarajuća tvornica koja ima odgovarajuću tehnologiju + dijelove tj proizvođačev pogon koji je negdje u kini..

-do sad je proizvođaču bilo jeftinije dati novo-zamjenu nego imati servis-logistiku, dok je lokalni servis (ovlašteni-distributer) ugl samo utvrđivao kvar i odobravao zamjenu-povrat ili odbijao po osnovi jamstva ako je krivica recimo korisnika.. to je tako 'stoljećima'.. osim sad u novo-normalno vrijeme.

 

-nema se što čekati, tj može ako želi.

-do sad rutina, ako je neispravno dobiješ novo zamjenu, novo jamstvo itd. i to je za korisnika ok, dok starije modele koji se više ne proizvode/ne prodaju tad dobiješ povrat i opet su po tome kupci bili zadovoljni jer su cijene padale i tad može kupiti novo-jače.. osim sad, kad je sve obrnuto, tj sad kad je u interesu trgovca odugovlačenje tad on odugovlači, dok kupac čeka.

 

-što se čeka? slanje na popravak? znaš li jesu li uopće poslali komponentu ili još stoji kod njih u skaldištu? Kad nešto šalješ, postoje konkretni rokovi, svake dostave, svakog prijevoza, brod-bicikl.. zna se kad stiže i koliko treba vremena, tj tad bi mu točno rekli datum dolaska da je to ono što rade.. 

 

-pazi moguć scenarij, što možda trgovac radi.. 

-što ako je normalno posalana reklamacija proizvođaču i trgovac već dobio zamjenu ili povrat novca? a domišljat trgovac to stavi u džep i paralelno pošalje u neko kinesko selo komponentu na popravak.. +popravljena stvar ne dobija novo jamstvo-račun, tj možeš dobiti samo produženo za period u servisu što je dodatno šteta za kupca tj preostali rok jamstva itd. a sve zbog čekanja i nečije zarade ili mali trgovac koji nije pravi uvoznik-distributer nego radi na svoju ruku mimo legalnih-legitimnih kanala, tj naručujue online kao i mali kupac pa čeka.. mjesec ili kad stigne, kao kad čekaš bilo koji mali paket iz kine ako nešto naručiš s ebaya i sl. .. pa i tamo imaš okvirno datum kad stiže paket i ako kasni imaš odgovor + pravo povrata što riješi ebay elegantno dok se ovaj trgovac pravi naivan i možda zarađuje dupliranjem gpu-komponente ako je dobije po osnovi jamstva, bolji biz-zarada nego što mali trgovac napravi zarade u mjesec dana na klasičnoj marži.. zato to rade, novac i zato jer mogu, jer kupci čekaju, čekaju.. čekaju.. što? rok?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...
Texpi kaže...

Zadnjih 3-4 godine kako je bila posljednja mining ludnica, grafičke se uredno popravljaju, tako da nisi u pravu. Frend reklamirao MSI 6700XT MECH, došla mu popravljena nakon 4 tjedna. Naravno da je bio zadovoljan, jer ju je platio oko 6000kn, a sada ih skoro pa nema ispod 8500.

 a domišljat trgovac to stavi u džep i paralelno pošalje u neko kinesko selo komponentu na popravak

 Ti imaš stvarno prebujnu maštu. Ako će njegovih  tisuću, dvije, tri kuna koliko je platio grafičku nekome biti u interesu da šalje grafičku u  neko selo na popravak, onda taj niti nije prava firma, i bolje mu je da zatvori odmah firmu.

5 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Texpi kaže...
ihush kaže...
Texpi kaže...

Zadnjih 3-4 godine kako je bila posljednja mining ludnica, grafičke se uredno popravljaju, tako da nisi u pravu. Frend reklamirao MSI 6700XT MECH, došla mu popravljena nakon 4 tjedna. Naravno da je bio zadovoljan, jer ju je platio oko 6000kn, a sada ih skoro pa nema ispod 8500.

 a domišljat trgovac to stavi u džep i paralelno pošalje u neko kinesko selo komponentu na popravak

 Ti imaš stvarno prebujnu maštu. Ako će njegovih  tisuću, dvije, tri kuna koliko je platio grafičku nekome biti u interesu da šalje grafičku u  neko selo na popravak, onda taj niti nije prava firma, i bolje mu je da zatvori odmah firmu.

 naravno da će biti, a HR trgovac će te zavlačiti i za manje (par desetaka ili  stotina kn), kamoli ne bi za par tisuća

 

Jesi li ikada uspio vratiti proizvod zvog "nezadovoljstva", koji je koštao par desetaka ili stotina kn? Ako jesi, rijedak si kao i GPU-ovi danas jer generalno ti nitko ne daje policy povrata izvan onih obaveznih zakonom (14 dana za kupnju preko interneta)

 

Logitom "pa to je trgovcu ništa" on bi ti vratio podlogu za miš, tipkovnicu ili nešto treće od 300kn u interesu zadovoljstva kupca, nasuprot tome oni zavlače sa servisom, odbijaju radi "korisnikove greške" itd. jer je to mentalitet HR+malo je tržište pa misle da im se ne isplati

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Texpi kaže...
ihush kaže...
Texpi kaže...

Zadnjih 3-4 godine kako je bila posljednja mining ludnica, grafičke se uredno popravljaju, tako da nisi u pravu. Frend reklamirao MSI 6700XT MECH, došla mu popravljena nakon 4 tjedna. Naravno da je bio zadovoljan, jer ju je platio oko 6000kn, a sada ih skoro pa nema ispod 8500.

 a domišljat trgovac to stavi u džep i paralelno pošalje u neko kinesko selo komponentu na popravak

 Ti imaš stvarno prebujnu maštu. Ako će njegovih  tisuću, dvije, tri kuna koliko je platio grafičku nekome biti u interesu da šalje grafičku u  neko selo na popravak, onda taj niti nije prava firma, i bolje mu je da zatvori odmah firmu.

 .. misliš? pa gle, upravo si napisao 6000 i 8500kn.. tj ne tisuću-dvije-tri.. a i tisuću je dovoljno kao razlog da se to radi, tj radi se svašta i mali su u krizi.. ili misliš da vani pasu jednorozi i svijet je divan? Poneka mala trgovina na kraju mjeseca nema zaradu +10.000 čistog, jedna takva gpu ih baci u minus ili plus.. tj zato se odlučuju za 'direktan' uvoz, jednako kao što to radi mali-običan kupac a za razliku od pravog uvoznika-distributera koji mora imati zakonski sve ostalo + ugovor s proizvođačem, mali to nema.. tj snalazi se s jamstvom kako zna.

-mašta? .. ok, može.. misliš da je koliko doljnja granica, 100kn da bi netko to radio? radi se za manje a to je iznos nečije mjesečne plaće tj prosječne plaće u hr, tako da radi se, radi se i za manje, radi se svašta pa i maštovita trgovina s maštovitim zakonima i jamstvima kao i razlozima čekanja ili otezanja..

-normalni (veliki) nemaju taj razlog, kad servis obavi svoj dio imaš povrat ili zamjenu. (točka).. i izuzetak je ako čekaš dostavu, izuzetak je ako čekaš duže od 3-4-tjedan dana.. što može biti ovaj mjesec čisto zbog blagdana-gužve, ali ne ostatak godine, čak da sad nešto naručiš iz eu ili kine.. već u startu imaš točan datum, tracking itd.

- pc komponente pod jamstvom se ne popravljaju, neisplativo.. a maštovitost je 'recikliranje' koje smisle trgovci tj 'kriza' kao pokriće za svašta, dok kupac čeka, čeka.. tj kreditira kao investitor trgovca koji je maštovit, dok ti nisi maštovit i ne vidiš oportunizam koji koriste, kao i oravdanja npr pandemija ili nestašica ..

 

-što da želiš kupiti novu istu gpu? što bi trgovac odgovorio? čekaš, mjesec-više?.. ne, prodat će ti je trenutno i obečati par dana za dostavu ako nema na lageru. 

-zašto bi kupac nove dobio za par dana ili trenutno ako ima na lageru, a kupac pod jamstvom čekao? .. znaš tko ima prednost? postojeći pod jamstvom.. jer on je već platio-kupio, on je prvi na redu, ali tad trgovac nema zaradu dok logistika ne obavi povlačenje zamjene ili novac.. i zato to mali ne mogu kao što mogu veliki. Čak kad dobije tvoju-zamjenu takvom trgovcu je bolje tu gpu prodati idućem kupcu a tebe staviti na čekanje.. jer ako je tebi da neće prodati idućem i time zaraditi novu maržu, plaću.. tj pitanje je samo koliko komada ima na lageru a mali nemaju lager jer nemaju viška par milijuna kuna da bi imali takav lager.

 

-sevisi? prošeći gradom, ovisi o godinama starosti, prisjeti se nekad postojećih servisa raznih roba.. primijeti izloge u papiru-zatvoreno ili su kockarnice-zlatarnice-nešto treće.. zatvoreno 90% servisa, malih trgovina itd.. servis? neisplativo već desetljeće, preskupo za proizvođača kojem je jeftinije dati novo-zamjenu, dok jedino kina ima resurse za popravke kao oem ili proizvođač.. ne radi to neki mali ovlašteni servis u hr, ne mijenja čak ni ventilator-hladnjak.. naravno ovisi kojim kanalom je nabavio robu, distributerom ili na svoju ruku.. o tome ovisi koliko će zaraditi ali i kako će riješiti problem-kvar kad se desi, kao i koliko će se to čekati ili razlog zašto se čeka.. maštovitost? .. u poslovanju je i to nužno.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Mislim sto je bitno je da ti stalno moras znati sto se dogadja. Problem kupaca je sto nisu navikli raditi kao trgovci pa cesto svoje neznanje prenose na trgovca, a trgovac to iskoristava. Barem je tako bilo prije, sada se malo stvari mjenjaju. Znaci nemoguce/nedopustivo je da ti u trgovini nesto "ne znas". Kad ce roba doci? "ne znamo". To jednostavno ne postoji. Zna se tocno u svakom trenu sve. Bitno je naglasit da ako znas sto se dogadja da ne moras znati u dan/sat kad ce sto stici, ali svakako imas informaciju "kada bi trebalo stici", a ako ne stigne ili putem bude problema, i to u svakom trenutku znas, tako da tu informaciju mozes prenijeti drugome. Sigurno nemas slucajeva da se nesto naruci i dobijes "krivi tracking" od kineza (kao sto se zna desit regularnim kupcima na aliexpresu) i onda u biti nemas update trackinga dok nije u Hrvatskoj ili ti samo tek tako bane na vrata nakon ~15ak dana. S ovim se lagano i regularni kupac susrece, jer su dostave i rokovi i tracking postali dosta uredni, te ti kad nesto narucis s amazona, bilogdje u EU ili SAD prakticki vec i znas koliko cemu treba da stigne. Evo ja kao kupac i bez trackinga nakon sto je roba poslana znam za koliko mi roba stize iz vecine EU zemalja i SAD-a. Mislim, ne postoji dostavna sluzba (znaci ovi sto razvoze te proizvode po svijetu) koja u svakom trenu ne zna tocno po gps-u gdje mu je koji kamion. U SVAKOM TRENU ON TOCNO ZNA GDJE MU JE KOJI VOZAC. Ti naravno u to nemas uvid, ti imas uvid samo kad stize u koje skladiste gdje ga preuzima drugi vozac, ali servisna mreza ima pristup tome, odnosno, ima pristup nekome tko to moze provjerit. Tko kaze drugacije, LAZE. Vise puta sam osobno organizirao prijevoz preko takvih tvrtki i svaki put kad sam nazvao referenta/vlasnika takve trvtke gdje mi je roba dobio sam doslovno detaljan odgovor tocno u km gdje se nalazi. I apsolutno nikad mi se nije javio i rekao "ostavi me na miru imam puno posla vidjet ces na trackingu". Mene kao fizicku osobu. Sigurno onda ni poslovni partner ne dobijes takav odgovor.  I sad s tim saznanjem, kad ti netko kaze "ne znam kad ce stici". RLY?

 

Jedini tko je tu upitan je aliexpress, ali i tu je vec bilo dosta pravilnosti. Malo ih je ovo s pdv-om poremetilo ali to je drugi par postola. Koliki je aliexpres? Golem. Jesu se snasli i rijesili sve one probleme oko ioss-a i pdv-a na svaki proizvod kako je EU navela? Jesu, i to ti kao kupac nisi ni osjetio. Stovise, stalno doskacu tim zakonskim zavrzlamama na nacin da tebi bude sve lakse i lakse u njih narucivati stvari po 10kn jer znaju da je to osnova njihove trgovine, a nisu samo digli ruke i rekli odustali od EU trzista. Jesi igdje vidio da whineaju "omg, eu je uveo pdv na sve, mi prodajemo milijarde malih proizvoda, tko ce ovo tko ce ono, mozda napustimo EU trziste kompletno"? NOP.

 

Nego, malo sam bio insipririan tipkat pa sam razduzio.

 

Sto je bitno po meni je da, kod malog trgovca imas ove izjave "ne znamo kad" jer nesto mulja. Sto tocno? Pa mozda i ovo sto ihush prica, ne znam, ne opterecujem se s time, ali sigurno nesto mulja ako "ne zna". Svakako on zna, samo ne zeli reci jer mulja, pa ako ti kaze to ti daje prostora da ga teretis za to muljanje, a u tom slucaju on moze na*ebat puno vise nego za marzu tvog proizvoda. I stoga, najjednostavnije mu je "ne znat" pa kad dodje prijava na inspekciji odjednom dozna, odnosno, spasavaj se tko moze da inspekcija ne cacka i rjesavaj reklamaciju.

Kod velikih pak mislim da je vise stvar nemara. Nema se dovoljno zaposlenika, proizvod se prodao, nema vise marze pa samim time ostave logistici (koja je cesto jako uigrana i zna se u dan kad je sto gdje) da odradi stvar. Ako zoves/gnjavis dobit ces tocan info, ali i to oduzima vrijeme tom zaposleniku kojih cesto manjka da nesto proda, pa se i njima ne da trosit vrijeme da on provjerava gdje je to tebi. Ali ako dodje prijava onda mora, pa samim time i dobijes konkretne odgovore.

 
3 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...

 

 

Nego, malo sam bio insipririan tipkat pa sam razduzio.

 

 ihush sindrom...

Yippee ki-yay, motherfucker! :)
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-''novo-normalno'' by covid ... :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
boxer kaže...
sandokan111 kaže...

 

 

Nego, malo sam bio insipririan tipkat pa sam razduzio.

 

 ihush sindrom...

 :)))))))) Kriv sam.

6 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Nakon četiri godine mi se pokvario Samsung TV uz partum osiguranje dodatnih 3 godine koji je koštao nekih 7k kuna. Otišao ekran. Sad sam dobio obavijest da nude zamjenski tv koji je duplo jeftiniji po trenutnoj cijeni, a i specifikacije su lošije: ima manje HDMI ulaza, manje USB priključaka, nema smart connect boxa, nema smart daljinskog... Nisam pristao. Da li su oni dužni sad dati zamjenski u istom rangu cijene od 7k kuna? Kako to ide? Ima li netko slično iskustvo?

 
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
blueskyhr kaže...

Nakon četiri godine mi se pokvario Samsung TV uz partum osiguranje dodatnih 3 godine koji je koštao nekih 7k kuna. Otišao ekran. Sad sam dobio obavijest da nude zamjenski tv koji je duplo jeftiniji po trenutnoj cijeni, a i specifikacije su lošije: ima manje HDMI ulaza, manje USB priključaka, nema smart connect boxa, nema smart daljinskog... Nisam pristao. Da li su oni dužni sad dati zamjenski u istom rangu cijene od 7k kuna? Kako to ide? Ima li netko slično iskustvo?

Nisam imao takvo iskustvo ali jedna od te dvije opcije moraju biti ponuđene, ili zhamjenski model koji ima jednake karakteristike (ili bolje, nikako lošije) ili novac. Btw, koji tv si imao i koji su ti ponudili?

 

E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice