Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.273.040
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mandrake kaže...

Ja ne kuzim zasto svi ducani više ne počnu uvažati, pa se time proglase uvoznicima u smisu u kojem vas par trolova tumacite? Stave fino garancije na sve po maks dvije godine kolko je mat. nedostatak i ne zamaraju se ostatkom. Postedili bi se mase reklamcija proizvoda od preko dvije godine nakon kupnje, a kojih itekako ima.

 

U cemu li je samo stvar ? Moze li mozda biti da je vase tumacenje zakona ipak u nekom detalju pogresno, odnosno da oni time nisu postali uvoznici i da nemogu bas mjenjati jamstvo prozivda, nista vise nego sto mogu mijenjati brend ? Ili bi mogli ali svi rade protiv vlastitog interesa ? Što li je vjerojatnije, pitam se :)

Stvar je u tome da se jamstvo određuje odlukom uvoznika koja može biti bazirana na vlastitoj odluci ili pak mora poštivati ugovore s distributerom / proizvođačem.

 

Neka oprema se prodaje "as is", neka je pak uvezena bez ikakvog jamstva, negdje je varijanta kompromisa što proizvođač i naš zakon kažu.

11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...

Stvar je u tome da se jamstvo određuje odlukom uvoznika koja može biti bazirana na vlastitoj odluci ili pak mora poštivati ugovore s distributerom / proizvođačem.

 

Neka oprema se prodaje "as is", neka je pak uvezena bez ikakvog jamstva, negdje je varijanta kompromisa što proizvođač i naš zakon kažu.

 bitno je naglasiti da se, u smislu zakona, ništa ne uvozi s jamstvom - jer jamstvo za potrošača u međunarodnoj trgovini ne postoji 

uvozi se, kako si i rekao, s dogovorom distributera i proizvođača pri čemu distributer/uvoznik/trgovac daje jamstvo koje je jedino zakonski valjano u zemlji uvoza, ovo što proizvođač daje uvozniku/distributeru je poslovni dogovor, a ne jamstvo (barem ne ono potrošačko kakvo izdaje u svojoj zemlji)

 

zbog neshvaćanja te razlike i nastaje cijela ova gungula na zadnih 10 stranica

16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...
Old Iggy kaže...

Stvar je u tome da se jamstvo određuje odlukom uvoznika koja može biti bazirana na vlastitoj odluci ili pak mora poštivati ugovore s distributerom / proizvođačem.

 

Neka oprema se prodaje "as is", neka je pak uvezena bez ikakvog jamstva, negdje je varijanta kompromisa što proizvođač i naš zakon kažu.

 bitno je naglasiti da se, u smislu zakona, ništa ne uvozi s jamstvom - jer jamstvo za potrošača u međunarodnoj trgovini ne postoji 

uvozi se, kako si i rekao, s dogovorom distributera i proizvođača pri čemu distributer/uvoznik/trgovac daje jamstvo koje je jedino zakonski valjano u zemlji uvoza, ovo što proizvođač daje uvozniku/distributeru je poslovni dogovor, a ne jamstvo (barem ne ono potrošačko kakvo izdaje u svojoj zemlji)

 

zbog neshvaćanja te razlike i nastaje cijela ova gungula na zadnih 10 stranica

I jedna digresija, praktički svaki jamstveni proces od trgovca prema van u stvarnosti snosi dodatni trošak, u 99% slučajeva nisu pokriveni svi troškovi i zato se često ne naručuju dijelovi izvana odmah nego ih se nekad treba čekati.

3 godine
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...
pri čemu distributer/uvoznik/trgovac daje jamstvo koje je jedino zakonski valjano u zemlji uvoza

 To je tako jasno, ali sad će se opet javiti neki koji će reći da trgovac mora davati isto ono jamstvo koje daje direktno proizvođač preko nekog svog ureda u Nizozemskoj... :facepalm:

Corsair može napisati na kutiju svog proizvoda "10 years warranty", to kupcu u HR ne znači ništa, on ima jamstvo od uvoznika na kojem piše npr. 36 mjeseci jer je takav dogovor s proizvođačem.

Poslije 36 mjeseci javi se direktno Corsairu i dogovoraj se s njima kako dalje.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
mandrake kaže...

Ja ne kuzim zasto svi ducani više ne počnu uvažati, pa se time proglase uvoznicima u smisu u kojem vas par trolova tumacite? Stave fino garancije na sve po maks dvije godine kolko je mat. nedostatak i ne zamaraju se ostatkom. Postedili bi se mase reklamcija proizvoda od preko dvije godine nakon kupnje, a kojih itekako ima.

 

U cemu li je samo stvar ? Moze li mozda biti da je vase tumacenje zakona ipak u nekom detalju pogresno, odnosno da oni time nisu postali uvoznici i da nemogu bas mjenjati jamstvo prozivda, nista vise nego sto mogu mijenjati brend ? Ili bi mogli ali svi rade protiv vlastitog interesa ? Što li je vjerojatnije, pitam se :)

Stvar je u tome da se jamstvo određuje odlukom uvoznika koja može biti bazirana na vlastitoj odluci ili pak mora poštivati ugovore s distributerom / proizvođačem.

 

Neka oprema se prodaje "as is", neka je pak uvezena bez ikakvog jamstva, negdje je varijanta kompromisa što proizvođač i naš zakon kažu.

 -eto.. to je odgovor picajzli i lenovo trgovcima, tj trgovac je maloprodaja, uvoznik-distributer su oni koji to reguliraju s proizvođačem i ostalo je njihova interna stvar, dok oni recimo preozimaju jamstvo proizvođača kao pravni subjekt na tržištu koje pokrivaju i ime proizvođača. To ne radi trgovac nit o tome odlučuje.

-ako to kaže zagovornik trgovačke strane, jel barem to prihvatljivo dovitljivim švercerima? Tj tko je proizvođač čega i tko daje koje jamstvo odnosno koji to trgovac može ukinuti nečije jamstvo koje kupac dobije od proizvođača ili distributera?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

jamstvo koje kupac dobije od proizvođača ili distributera?

Kupac ne dobije jamstvo od proizvođača. Kupac dobije jamstvo od nekoga u RH (obično distributer, iako ima milijun opcija).

3 godine
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

koji to trgovac može ukinuti nečije jamstvo koje kupac dobije od proizvođača ili distributera?

 Trgovac ne ukida ništa, trgovac poštuje jamstvo uvoznika, uvoznik sam diktira jamstvo, može ga dati u dogovoru s proizvođačem, a može dati i kraće jamstvo što se često radi.

Također, trgovac može biti i uvoznik što je postalo popularno u zadnje vrijeme pa su tako Links, HGspot, Instar i sl. velike trgovine počeli sami uvažati robu, zaobilaze posrednika i sami određuju jamstvo.

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 18.11.2020 22:07 (Lenovo33).
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
ihush kaže...

jamstvo koje kupac dobije od proizvođača ili distributera?

Kupac ne dobije jamstvo od proizvođača. Kupac dobije jamstvo od nekoga u RH (obično distributer, iako ima milijun opcija).

 -ok a distributrer to radi onako, na ćoravo? što misliš kako dođe do tog jamstva? .. upravo odgovarajućim ugovorom s proizvođačem, zar ne tj i to kažeš u postu prije, no sad recimo ignoriraš.. kul kriterij za argument ili etiku rasprave u zaštiti potrošača..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Lenovo33 kaže...
ihush kaže...

koji to trgovac može ukinuti nečije jamstvo koje kupac dobije od proizvođača ili distributera?

 Trgovac ne ukida ništa, trgovac poštuje jamstvo uvoznika, uvoznik sam diktira jamstvo, može ga dati u dogovoru s proizvođačem, a može dati i kraće jamstvo što se često radi.

Također, trgovac može biti i uvoznik što je postalo popularno u zadnje vrijeme pa su tako Links, HGspot, Instar i sl. velike trgovine počeli sami uvažati robu, zaobilaze posrednika i sami određuju jamstvo.

 

 

 ok, bodlano a što se tvrdi na prethodnim vašim postovima? tj tvrdite da trgovac daje (ili ne daje) jamstvo praktički kako želi, no on to uopće ne radi, ne daje jamstvo (može ako baš želi) tj to radi uvoznik-distributer s odgovarajućim ugovorom prema proizvođaču koji to definira .. ne trgovac-maloprodaja gdje kupac kupuje. + ne miješati trgovine koji su istovremeno oboje tj to su odvojeni poslovi, uvoz-maloprodaja kao što veleprodaja nema veze s temom jer naprosto nema veze sa zakonom o zaštiti potrošača jer se ne odnosi na firme nego na male kranje kupce, fizičke osobe.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
3 godine
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

 ok, bodlano a što se tvrdi na prethodnim vašim postovima? tj tvrdite da trgovac daje (ili ne daje) jamstvo praktički kako želi

 To nitko nigdje ne tvrdi, ako uz proizvod dolazi jamstveni list uvoznika, trgovac ti predaje taj jamstveni list.

Ako je trgovac ujedno i uvoznik, onda će on sam odrediti jamstvo, odnosno kako je ugovorio s onim od koga je nabavio robu.

 

ihush kaže...

ne miješati trgovine koji su istovremeno oboje tj to su odvojeni poslovi

 Ništa tu nisu odvojeni poslovi, danas je mnogo IT trgovina ujedno i uvoznik određenih proizvoda u svom asortimanu.

Nije to više ko prije proizvođač > uvoznik > trgovac (maloprodaja), ta podijela ne stoji i uvoznici su danas postali maloprodaja, a trgovci su postali uvoznici.

 

Dok ne kupiš artikl ne znaš tko je uvoznik i čije je jamstvo.

 

11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

 -eto.. to je odgovor picajzli i lenovo trgovcima, tj trgovac je maloprodaja, uvoznik-distributer su oni koji to reguliraju s proizvođačem i ostalo je njihova interna stvar, dok oni recimo preozimaju jamstvo proizvođača kao pravni subjekt na tržištu koje pokrivaju i ime proizvođača. To ne radi trgovac nit o tome odlučuje.

-ako to kaže zagovornik trgovačke strane, jel barem to prihvatljivo dovitljivim švercerima? Tj tko je proizvođač čega i tko daje koje jamstvo odnosno koji to trgovac može ukinuti nečije jamstvo koje kupac dobije od proizvođača ili distributera?

 samo što si zaboravio na par činjenica

 

prva je da uzi shop te proizvode s 2g garancije sam uvozi i ne mora se dogovarati s nikakvim drugim uvoznicima, tako da ta priča o nelegalnih dvije godine jamstva pada u vodu

 

druga je links s čijim proizvodima dobiješ links jamstvo, ne jamstvo uvoznika - a kako se links kasnije dogovara s uvoznikom to je opet stvar njihovog poslovnog dogovora

 

dakle, trgovac je taj koji određuje hoćeš li dobiti jamstvo uvoznika ili njegovo, i sve ovisi o njemu - hoće li sam biti uvoznik ili će ići na dogovor s drugim uvoznikom, pa i tada može dogovoriti s drugim uvoznikom da on daje jamstvo a uvoznik pokriva troškove - ti kao kupac niti biraš čije ćeš jamstvo niti se možeš pravno pozivati na nekakvo jamstvo proizvođača iz kine

 

pravno i tehnički proizvod ne dolazi s jamstvom proizvođača u hrvatsku - to je najbitnije što smo zaključili nakon tjedan dana rasprave

naravno, uvijek ima onaj što i dalje turpija po svome, žalosno je samo što se predstavlja kao netko tko je godinama radio u zaštiti potrošača, a nema pojma o osnovama

3 godine
protjeran
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Evo u prilogu kako izgleda naljepnica na Crucial SSD-u koji se kupi u HGspotu.

Dakle, HGspot je i trgovac i uvoznik i on proizvod stavlja na tržište i određuje jamstvo za njega.

 
0 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...
Old Iggy kaže...
ihush kaže...

jamstvo koje kupac dobije od proizvođača ili distributera?

Kupac ne dobije jamstvo od proizvođača. Kupac dobije jamstvo od nekoga u RH (obično distributer, iako ima milijun opcija).

 -ok a distributrer to radi onako, na ćoravo? što misliš kako dođe do tog jamstva? .. upravo odgovarajućim ugovorom s proizvođačem, zar ne tj i to kažeš u postu prije, no sad recimo ignoriraš.. kul kriterij za argument ili etiku rasprave u zaštiti potrošača..

Uh, distiji rade na milijun načina, prvo moraš razdvojiti jamstvo u RH definirano zakonom i ono što se obično misli na "jamstvo proizvođača" (što u praksi ne postoji međunarodno gledano u skladu s našim zakonima).

Prvo, disti uopće ne mora imati ikakve veze s proizvođačem, kupi od trgovaca / distija po svijetu. Kako s njima ugovara "jamstvene" obveze ima milijun načina (ili uopće nema jamstva i sam se brine o svemu).

Može se kupovati i od proizvođača direktno (no obično ne i od onih koji imaju distrije ovdje). Direktna nabava trgovac (posebno maloprodajni) - proizvođač je danas rijetka i sve je rjeđa.

 

Onda se to "spusti" na problem pokrivanja troškova u "jamstvenom" roku - tu je par grupa troškova: rez. dijelovi, trošak servisa, troškovi transporta rezervnih dijelova, kalkulacija troška prema servisima i obveze servisa, školovanje servisa, prebijanje troška među različitim uvoznicima itd.

To je komplicirana priča. Zato treba razdvojiti ovo van i unutar RH. I treba vani gledati na sitna slova kod npr. "Worldwide Warranty" jamstava, prijenos opreme po državama itd.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Lenovo33 kaže...

Evo u prilogu kako izgleda naljepnica na Crucial SSD-u koji se kupi u HGspotu.

Dakle, HGspot je i trgovac i uvoznik i on proizvod stavlja na tržište i određuje jamstvo za njega.

 vidiš bitno? tj druga trgovina može jednako prodati, no ostaje deklaracija-jamstvo i pravila koje je odredio uvoznik, tj hgspot-informatika doo, ne trgovina-maloprodaja. To što ti ne možeš u glavi razdvojiti odvojeno poslovanje i pravila koja nisu ista na banalnoj razlici npr malo-vele prodaja.. je tvoj problem, miješanja pogrešnih stvari i zakona, tj kako misliš da tebi paše a to ne ide tako.

-ako ne znaš bivši hgspot je sad hgshop, malorpodaja, dok su ostalo drugi dijelovi firme, neovisno o povezanosti-vlasništvu.

-tako ti možeš taj proizvod kupiti preko njihove veleprodaje, u maloprodaji, u nekoj trećoj trgovini no jamstvo ostaje isto, kao i naziv-brand-proizvođač + ostali podaci s deklaracije koju radi konkretna pravna osoba, ne neki mali prerica ili trgovina ..

 

+ kad već lamentiramo o jamstvu, proširi malo sliku, vidjet ćeš i jamstvo, npr na samsung ssd-60 mj i to s trgovinom-maloprodajom nema veze, odnosno uvoznik-distributer može dati i drugačije jamstvo, nula-više.. što god, bez jamstva, može. Tad kupcu za reklamaciju ostaje samo odgovornost trgovca po osnovi mat.nedostatka +2god i tad to nije nešto što trgovac daje nego je to zakon (mora) a to je tad na direktan trošak trgovca i pametnije je izbjegavati takvu robu tj tome i služi taj zakon na nivou eu + zato svi proizvođači kroz distributere daju 2-više godina jamstva, neovisno što odly navodi da može biti svašta.. o ovakvoj robi praktički nema bez 2-više godina jamstva, često 3-5 i to za sve robe i trgovine gdje god pogledate, tj ako uzi ili netko radi drugačije tad je to izuzetak, tj ako je uzi uvoznik to je tad njegova stvar a kupac treba zaobići takve trgovine koje su bliže jakuševcu nego uređenom poslovanju.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 18.11.2020 22:57 (ihush).
16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...
Lenovo33 kaže...

Evo u prilogu kako izgleda naljepnica na Crucial SSD-u koji se kupi u HGspotu.

Dakle, HGspot je i trgovac i uvoznik i on proizvod stavlja na tržište i određuje jamstvo za njega.

 vidiš bitno? tj druga trgovina može jednako prodati, no ostaje deklaracija-jamstvo i pravila koje je odredio uvoznik, tj hgspot-informatika doo, ne trgovina-maloprodaja. To što ti ne možeš u glavi razdvojiti odvojeno poslovanje i pravila koja nisu ista na banalnoj razlici npr malo-vele prodaja.. je tvoj problem, miješanja pogrešnih stvari i zakona, tj kako misliš da tebi paše a to ne ide tako.

Mislim da ni tebi baš nije jasno što si sad napisao.

3 godine
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

 vidiš bitno? tj druga trgovina može jednako prodati, no ostaje deklaracija-jamstvo i pravila koje je odredio uvoznik, tj hgspot-informatika doo, ne trgovina-maloprodaja. To što ti ne možeš u glavi razdvojiti odvojeno poslovanje i pravila koja nisu ista na banalnoj razlici npr malo-vele prodaja.. je tvoj problem, miješanja pogrešnih stvari i zakona, tj kako misliš da tebi paše a to ne ide tako.

 12 puta sam pročitao ovaj tvoj post ali i dalje ne razumijem što tebi nije jasno i što želiš reći?

Za raspravu o zakonima vrlo je bitna pismenost pa te molim da sastavljaš konstruktivne rečenice.

 

Ponavljam, HGspot je trgovac koji je ujedno i uvezao taj SSD, dakle, on je jedina pravna osoba odgovorna u RH za taj proizvod - šta ti tu nije jasno?

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 18.11.2020 23:05 (Lenovo33).
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
ihush kaže...
Lenovo33 kaže...

Evo u prilogu kako izgleda naljepnica na Crucial SSD-u koji se kupi u HGspotu.

Dakle, HGspot je i trgovac i uvoznik i on proizvod stavlja na tržište i određuje jamstvo za njega.

 vidiš bitno? tj druga trgovina može jednako prodati, no ostaje deklaracija-jamstvo i pravila koje je odredio uvoznik, tj hgspot-informatika doo, ne trgovina-maloprodaja. To što ti ne možeš u glavi razdvojiti odvojeno poslovanje i pravila koja nisu ista na banalnoj razlici npr malo-vele prodaja.. je tvoj problem, miješanja pogrešnih stvari i zakona, tj kako misliš da tebi paše a to ne ide tako.

Mislim da ni tebi baš nije jasno što si sad napisao.

 jel tebi jasno? jesi ćorav ili znaš čitati? .. grubo? pa ovako, piše, hgspot informatika doo kao uvoznik, jasnije? Ako nije nastavimo.. tko određuje pravila, tko piše deklaracije? neki mali trgovac u maloprodaji ili uvoznik-distributer što vidimo na ovom primjeru tj slici koju lenovo prilaže u postu.. tj što piše? Što tebi nije jasno?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Lenovo33 kaže...
ihush kaže...

 vidiš bitno? tj druga trgovina može jednako prodati, no ostaje deklaracija-jamstvo i pravila koje je odredio uvoznik, tj hgspot-informatika doo, ne trgovina-maloprodaja. To što ti ne možeš u glavi razdvojiti odvojeno poslovanje i pravila koja nisu ista na banalnoj razlici npr malo-vele prodaja.. je tvoj problem, miješanja pogrešnih stvari i zakona, tj kako misliš da tebi paše a to ne ide tako.

 12 puta sam pročitao ovaj tvoj post ali i dalje ne razumijem što tebi nije jasno i što želiš reći?

Za raspravu o zakonima vrlo je bitna pismenost pa te molim da sastavljaš konstruktivne rečenice.

 

Ponavljam, HGspot je trgovac koji je ujedno i uvezao taj SSD, dakle, on je jedina pravna osoba odgovorna u RH za taj proizvod - šta ti tu nije jasno?

 -ne, hgspot nije trgovac, to je uvoznik, neovisno što je to ''ista'' firma-vlasnik, nije isto, nije ista firma, djelatnost, tj odvojeno. Deklaracija na robi nije nešto što maloprodaja radi ili može proizvoljno mijenjati tj to je dio robe za tržište i sve različito od tog je kažnjivo + tad roba ne smije na tržište.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
3 godine
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...
-ako ne znaš bivši hgspot je sad hgshop

 

Ne postoji HGshop, to je samo naziv domene za njihov webshop, to nije firma, prouči malo podatke o firmi prije piskaranja svega i svačega po forumu.

 

https://www.poslovna.hr/lite/hgspot-informatika/1266103/subjekti.aspx

 

ihush kaže...

 -ne, hgspot nije trgovac, to je uvoznik, neovisno što je to ''ista'' firma-vlasnik, nije isto, nije ista firma, djelatnost, tj odvojeno. Deklaracija na robi nije nešto što maloprodaja radi ili može proizvoljno mijenjati tj to je dio robe za tržište i sve različito od tog je kažnjivo + tad roba ne smije na tržište.

 Ne lupaj više molim te.

Poruka je uređivana zadnji put sri 18.11.2020 23:06 (Lenovo33).
16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...
Old Iggy kaže...

Mislim da ni tebi baš nije jasno što si sad napisao.

 jel tebi jasno? jesi ćorav ili znaš čitati? .. grubo? pa ovako, piše, hgspot informatika doo kao uvoznik, jasnije? Ako nije nastavimo.. tko određuje pravila, tko piše deklaracije? neki mali trgovac u maloprodaji ili uvoznik-distributer što vidimo na ovom primjeru tj slici koju lenovo prilaže u postu.. tj što piše? Što tebi nije jasno?

Mislim da tebi nije baš jasno.

O tom primjeru raspravlja se već par stranica. Isto tako, HGSpot kao i brdo drugih bave se nabavom i prodajom (među ostalim) i IT opreme, kod nas i vani.

Nije to ništa razdvojeno.

A u maloprodaji se svašta može - npr. i mijenjati deklaracije, jamstvene listove, dužine jamstva itd.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
...

Nije to ništa razdvojeno.

A u maloprodaji se svašta može - npr. i mijenjati deklaracije, jamstvene listove, dužine jamstva itd.

 -jel? naravno, to objašnjava trgovački šverckomerc lobist.. logično :)

 

evo jedne deklaracije, sken s evo860 ssd, samsung.

-uvoznik neka slo firma, jamstvo 60mj, proizvođač samsung itd. uz ostale podatke kao ssd-2.5" itd. to je deklaracija i nalazi se na svakoj robi u maloprodaji, tj kod onih koji posluju legalno, kod onih drugih ne. Trgovac s tim jamstvom nema ništa, nit ga daje nit ga može osporiti, posreduje i ima zaradu-maržu, sve ostalo je stvar pravila tržišta.

 

+ jamstvo daje proizvođač, teoretski može uvoznik-distributer dati drugačije, npr kraće ali tad će proizvođač reagirati, jer to mu kvari image-reputaciju.

+ ambalaža-kutija npr logitech miša/tipkovnicu navodi i jamstvo (recimo 5god), za konkretno tržište jer mora biti i npr hr raspored-slova-oznake, tad je jasno tko daje i određuje jamstvo-uvjete, proizvođač ili proizvoljno uvoznik.. tj ako je drugačije tad ta ambalaža+deklaracija ne smiju na to tržiše. Na tržištu je odgovoran uvoznik, jer je pravno odgovoran-dostupan u eu, ne proizvođač koji može biti bilo gdje izvan, ali proizvođač će te uvjete kao i jamstva dogovoriti s uvoznikom-distributerom za to tržište. Sve ostalo nije roba za to tržište nevažno kojim maštovitim kanalima stigne i ne smije biti u maloprodaji kranjem kupcu, retail na polici.. tj ima ili nema valjanu deklaraciju a može imati samo ako je ovlašteni distributer s važećim ugovorom s proizvođačem. Sve ostalo je na divlje-siva zona ili šverc..

 

* deklaracija proizvoda..(hgk)

jamstvo/garancija (proizvođača, gov).

-tu se npr navodi, trajanje jamstva kao i teritorij + jamstvo ne utječe na pravo po drugoj osnovi kao mat.nedostatak. Kad je proizvođač iz npr kine, tad je uvoznik taj trgovac, distributer koji na sebe preuzima tu odgovornost tj daje jamstvo ovisno o ugovoru s proizvođačem tj taj dio zakona to ne opisuje jer to nije dio tog zakona tj distributer i proizvođač to rade neovisno o ovom zakonu za sebe i štite svoje interese u poslovanju. Trgovcu-uvozniku-distributeru, kako god ga nazovemo je u interesu što kraće jamstvo-odgovornost, no istovremeno kao i proizvođaču to je simbol kvalitete, bolja prodaja + ovisno kako ugovori s proizvođačem prihvatljiv trošak, tj maloprodaja koja veleprodajom nabavi tu robu i prodaje kranjem kupcu nema s tim neke veze, ne određuje ništa, jer nije ni uvoznik ni proizvođač nego samo posrednik. Ako je uvoznik tad mora zadovoljiti uvozna pravila. Ne mora uopće dati jamstvo, jer to ne nalaže zakon, no i dalje ostaje odgovornost za prodanu robu +2god po osnovi mat.nedostatka i zato je jamstvo iza kojeg stoji proizvođač-distributer bolje za trgovca-posrednika (malopordaju) te robe tj rizik i trošak koji može nastati.

-lažna deklaracija je lažna, bez deklaracije ili uvoznih papira je šverc, roba u maloprodaji bez papira i odgovarajuće ambalaže+deklaracije ne smije biti što nema veze s jamstvom nego pravilima općenito.

-tad ako je originalna deklaracija s jamstvom od 60mj ne može maloprodajni trgovac to promijenit, može ako želi uvesti za sebe i tad je to druga roba, po drugim uvjetima i tad može ako želi prodavati bez jamstva samo je pitanje tko će kupiti ili troška kad do problema dođe dok mu neovisno ima li ili daje li jamstvo ostaje mat.nedostatak kao zakonska obveza za sve robe koje prodaje.

-uvoz nije maloprodaja, veleprodaja nije maloprodaja.. sve je to trgovina, no nije isto i postoje razlike tko-što radi, što (ne)smije itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put čet 19.11.2020 0:13 (ihush).
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...

5. kad insistiraš - 

<crap> definira zakon (dakle naš uvoznik):

(2) Ako je proizvod uvezen, uzima se da je proizvođač osoba koja je uvezla proizvod radi prodaje

6. ne izmišljam ja, nego tako piše u zakonu:

 Hahahaha, opet je izostavio bitni dio :)))))))))))))))

Ne, ne izmisljas uopce, samo uzimas djelove recenica i predstavljas ih kao potpune stavke :))))))

Lenovo33 kaže...

Ja još čekam da mi netko od ovih likova šta lupetaju po forumu da adresu Corsaira u Hrvatskoj da im reklamiram napajanje...

Jbg, ipak su oni proizvođač i zakonski su odgovorni za svoj proizvod pa bi volio da me netko uputi gdje im je sjedište firme?

Jel u Zaprešiću, Kutini ili Slavonskom brodu? Koja je adresa Corsaira d.o.o.?

 Ja jos cekam da mi ti pokazes kako ces mi prodat intelov procesor i nazvat ga svojim imenom i predstavit se kao proizvodjac, obzirom da si ti uvoznik, te samim time i proizvodjac, a ta naljepnica "intel" je bezvrijedna i nis ne znaci. Obzirom da intel ne postoji u hrvatskoj, pravno ti nista ne moze. Stoga molim te, izvoli. Poziv je otvoren. Ili te prpa malo da ce ti se firma ugasit u roku odmah :))))))))))))) Lako je mlatit tudjim mudima po koprivama :) Svasta vi pisete, ali kad treba stat iza toga ste manji od makova zrna. Kad se lagano mingo uplete odjednom vise niste tako jaki :)

Rekoh, pomalo, i svercu ce doci kraj pa ce bit placa "ah ne mozemo od amazona opstat" :)))))

Lenovo33 kaze: Corsair je samo naljepnica koja je zakonski nebitna, 

picajzla0707 kaže...

ovaj drugi je izgubljeni slučaj, njemu je ta razlika preapstraktna za shvatiti

 Svakako mi je preapstraktno shvatiti kad netko ima ovakve formulacije

picajzla0707 kaže... : dakle, prema zakonu ti jamstvo iz koreje nemaš, druga je stvar što ti ga korejski proizvođač priznaje

picajzla0707 kaže... : i nitko ne kaže da zakon osporava tebi prava koja ti daje originalni proizvođač, samo što ona u hrvatskoj zakonski nisu priznata a ti ih mimo zakona možeš pokušati ostvariti

Ako nista drugo, ima finih citat za izvuc iz ovih tvorevina sto ste nabubali :)

Lenovo33 kaže...

Ali nevjerovatno je da netko ne može shvatiti tako proste članke zakone, a glumataju po forumu neke pravnike.

Zakon kaže ovo:

 

(1) Kad je prodavatelj predao kupcu jamstveni (garancijski) list kojim proizvođač jamči ispravnost stvari u tijeku određenog vremena, računajući od njezine predaje kupcu, kupac može, ako stvar nije ispravna, zahtijevati kako od prodavatelja tako i od proizvođača da stvar popravi u razumnom roku ili ako to ne učini da mu umjesto nje preda stvar koja je ispravna.

I ja se pitam. Ovaj zeleni dio non stop zanemarujete, u biti, kako vam kad odgovara :P

Lenovo33 kaže...

Corsair može napisati na kutiju svog proizvoda "10 years warranty", to kupcu u HR ne znači ništa, on ima jamstvo od uvoznika na kojem piše npr. 36 mjeseci jer je takav dogovor s proizvođačem.

Poslije 36 mjeseci javi se direktno Corsairu i dogovoraj se s njima kako dalje.

 Jamstvo ili imas ili nemas. Nemas se ti sto dogovarat s Corsairom ako on za tvoje trziste nije dao "10 years warranty", ti onda nemas to jamstvo. Prica gotova. Ako pak imas jamstvo, onda se opet nemas sto s njima dogovarat vec kontaktirat onog koji ti je proizvod prodao i nek se on dogovara za tebe. Prilicno jasna situacija.

picajzla0707 kaže...
prva je da uzi shop te proizvode s 2g garancije sam uvozi i ne mora se dogovarati s nikakvim drugim uvoznicima, tako da ta priča o nelegalnih dvije godine jamstva pada u vodu

 Pada istog onog trena kad te upute da se "nakon 2 godine jamstvo otvarujes u corsairu", jer je njihova duznost tu reklamaciju zaprimit i obavit za tebe. Obzirom da vas je prpa stat iza svojih rijeci dok se netko ne javi da ga je uzi nakon 2g odbio (ili neki drugi trgovac, a jamstvo se i dalje moze ostvarit preko proizvodjaca), prica oko ovog je bespredmetna.

16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...
Old Iggy kaže...
...

Nije to ništa razdvojeno.

A u maloprodaji se svašta može - npr. i mijenjati deklaracije, jamstvene listove, dužine jamstva itd.

 -jel? naravno, to objašnjava trgovački šverckomerc lobist.. logično :)

 

evo jedne deklaracije, sken s evo860 ssd, samsung.

-uvoznik neka slo firma, jamstvo 60mj, proizvođač samsung itd. uz ostale podatke kao ssd-2.5" itd. to je deklaracija i nalazi se na svakoj robi u maloprodaji, tj kod onih koji posluju legalno, kod onih drugih ne. Trgovac s tim jamstvom nema ništa, nit ga daje nit ga može osporiti, posreduje i ima zaradu-maržu, sve ostalo je stvar pravila tržišta.

Tebi je jasno da ja mogu uzeti dijelove n proizvođača, složiti uređaj, dati svoju deklaraciju i jamstvo?

I da postoji još n načina kako se to može drugačije izdati / jamčiti / mijenjati?

13 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Čitatelj kaže...

Znaci ako ja otvorim firmu, recimo da se zove "Mujo-Komerc" (kako se obicno u HR daju imena firmama),

i uvezem iz Kine najjeftinije proizvode, tipa sobne ventilatore - ja sam samim time postao proizvodjac,

i ti ventilatori vise nisu "Ming-Lee" nego "Mujo-Komerc" ventilatori, i samim time su "Made in Croatia/EU".

 

Odlican zakon HR! Tko ih je pisao, na banderi visio

 Postao si proizvođač u smislu ZOO, što znači da odgovaraš i ako se nešto desi, tu se ne radi samo o jamstvu, neko i o drugim stvarima, npr. što ako se nekome nešto desi jer je uređaj prouzročio neki kvar i zapalio stan. ili je imao neispravnu izolociju pa je nekoga ubio strujni udar, onda neće HR zakonodavstvo ganjati Ming Lee, nego tebe koji si uvezao proizvod.

Sad izlazimo izvan okvira teme, ali npr. evo par zakona koji se odnose na to tko je proizvođač, uvoznik, distributer itd i koje su mu odgovornosti

 

UREDBA (EZ) br. 765/2008 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 9. srpnja 2008. o utvrđivanju zahtjeva za akreditaciju i za nadzor tržišta u odnosu na stavljanje proizvoda na tržište

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/PDF/?uri=CELEX:32008R0765&qid=1605641934456&from=EN

Zakon o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju sukladnosti

https://zakon.hr/z/266/Zakon-o-tehni%C4%8Dkim-zahtjevima-za-proizvode-i-ocjenjivanju-suglasnosti

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...

Tebi je jasno da ja mogu uzeti dijelove n proizvođača, složiti uređaj, dati svoju deklaraciju i jamstvo?

I da postoji još n načina kako se to može drugačije izdati / jamčiti / mijenjati?

 I dalje ne mozes, bez posebnih ugovora, maknuti originalno proizvodjacevo jamstvo, kao sto ti i neki tu tvrdite.

 

U svakom slucaju, i tebi ista ponuda ko i ovim svercerima, cekam da mi prodate taj intel pod vasom naljepnicom i napisete da intel to nije proizveo vec vi. Gospoda iz C T Corporation System su zaduzena za legalne poslove intela, pa eto, ja cu nakon toga njih upitat koliko je to sto vi radite legalno. Obzirom da ni oni nisu registrirani u Hrvatskoj, te ne postoje, nemate se cega bojat. Kako lenovo fino navede, gdje je taj C T Corporation System D.O.O sto ce mu urucit tuzbu??? NEMA GA. Ergo, ne postoji. Woohoo! Idemo da vas vidim :)

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
ihush kaže...
Old Iggy kaže...
...

Nije to ništa razdvojeno.

A u maloprodaji se svašta može - npr. i mijenjati deklaracije, jamstvene listove, dužine jamstva itd.

 -jel? naravno, to objašnjava trgovački šverckomerc lobist.. logično :)

 

evo jedne deklaracije, sken s evo860 ssd, samsung.

-uvoznik neka slo firma, jamstvo 60mj, proizvođač samsung itd. uz ostale podatke kao ssd-2.5" itd. to je deklaracija i nalazi se na svakoj robi u maloprodaji, tj kod onih koji posluju legalno, kod onih drugih ne. Trgovac s tim jamstvom nema ništa, nit ga daje nit ga može osporiti, posreduje i ima zaradu-maržu, sve ostalo je stvar pravila tržišta.

Tebi je jasno da ja mogu uzeti dijelove n proizvođača, složiti uređaj, dati svoju deklaraciju i jamstvo?

I da postoji još n načina kako se to može drugačije izdati / jamčiti / mijenjati?

 -da.. i?

 

tj trgovac nije proizvođač, nego maloprodaja, prodaja robe s deklaracijom u retail kutiji-ambalaži. To što može biti i proizvođač s temom nema veze, trgovina-maloprodaja je i dalje trgovina koja to ne radi, mada to može biti isti čovjek-osoba.

-trgovina ima vga, asus gtx1050ti .. tko je proizvođač? to je roba na polici, s deklaracijom, kao i cpu, ram, disk, monitor itd.

-to što netko može koristiti komponente kao sirovinu za daljnju proizvodnju nema veze s robom za daljnju prodaju kranjem kupcu i već u uzovnim papirima se to drugačije knjiži, jer roba je za tržište, daljnja prodaja malom fizičkom kranjem korisniku dok je ovo tema o zaštiti potrošača po zakonu u eu-hr koji govori upravo o tome.

-veze s tvojom proizvodnjom nema, tj možeš, složiš proizvod računalo, napraviš deklaraciju i daš jamstvo kakvo želiš ili ne daš.. možeš, kaže netko da ne možeš? Tko-gdje? Razlikuj značenje riječi trgovac i proizvođač, razlikuj maloprodaja kranjem kupcu, fizičkoj oosobi i odskakući s velepordajom i ostalim što nije dio zaštite potrošača jer jednostavno nema veze s tim zakonom pa tako ni temom.

 

proizvođač komponenti koje su na skenovima je tko? trgovina ili brand kao samsung, asus, intel.. što piše na deklaraciji pod proizvođač? pero-preić-šverckomerc? Trgovina nije proizvodnja nego trgovina, dok od svih mogućih dijelova trgovine npr međunarodna, uvoz-izvoz itd. ovo je tema isključivo za maloprodaju i zaštitu potrošača, zakon. To može biti kiosk tiska, trgovina-webshop, konzum, pc-shopovi.. neovisno tko je proizvođač, jer roba je proizvod namjenjen daljnoj prodaji na tržištu, dok je sirovina ili oem nešto drugo i nije za maloprodaju kranjem kupcu u trgovini na malo, kao što je kod nas razlika i npr fisklaizacija pa karikirano možemo reći da se to odnosi na fiskaliziranu maloprodaju, ne na ostale trgovine ili riječ trgovina općenito nego precizno upravo ovo kao je zakon i naslov teme.

-jasnije?

-jel tebi jasno što si napisao u postu, pitanje.. koje nitko ne osporava, no tad je to novi proizvod i ti si proizvođač, dok je roba koju prodaješ taj novi proizvod i daješ jamstvo kakvo želiš, dok neovisno o tome daješ li jamsvto postoji zakon koji kaže +2god materijalni nedostatak i to pada na teret trgovca koji robu proda (stavi u promet) kranjem kupcu-potrošaču, ne na proizvođača osim što on može direktno prodati i tad je trgovac ili biti ista osoba, kao što može prodati firmi preko veleprodaje i tad nema veze s temom jer nije pokriveno zakonom o zaštiti potrošača jer se tad uopće ne odnosi, jer je to tad firma, ne mali-potrošač, osoba-fizička.

-jasnije? jasnije gdje griješiš u forsiranom objašnjavanju i podršci trgovačkom lobiju koji opstruira temu spamom-trolanjem iz osobnih interesa..? Upadaš kao neki vendor, veleprodaja koja može sve i nije ti jasno koliko si promašio-zalutao, jer opet, vidi naslov, razmisli.. na krivom mjestu si.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
13 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Što kad složiš računalo od tih dijelova, npr. MSGW, gdje sad tu imaš npr. Intelovo jamstvo?

Tko je proizvođač računala?

http://www.msgw.info/

 

13 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

 -ajfon je zaseban sluačaj, većina ostale robe-proizvoda i sl. ima duže jamstvo proizvođača + ovo je pc-it forum, ne ajfon forum, pa tako ne govorimo primarno o traktorima ili ajfonima nego o npr računalima-komponentama.

-jamstvo proizvođača je stvar proizvođača, interesa, zahtijeva tržišta.. ne mora postojati, ako postoji tad vrijedi a vrijedi ono što u jamstvu vlasnik daje, vrijeme-uvjeti. Ako daje 12mj tad daje 12mj i tad po osnovi jamstva proizvođača imaš jamstvo 12mj. To nema nikavke veze s eu-tržištem ili zakonom, to je jamstvo proizvođača i ono može i ne mora posotojati a ako postoji vrijedi ono što je navedeno-ugovoreno.

-eu zbog zaštite potrošača ima 2god mat.nedostatak.. to nije jamstvo proizvođača, sasvim drugo osnova, tj to je svaljeno na teret-odgovornost trgovca koji prdajom stavlja tu robu u proemet tj ako nema odgovarajuće jamstvo proizvođača tad je to trošak na teret trgovca tj njegov rizik ako prodaje tu robu (bez jamstva ili kraćeg jamstva za razliku perioda do 2god). To nema veze s državom-sjedištem proizvođača, nego je to roba na teritoriju države-eu, koja je već tu, dakle uvezena ili proizvedena, u veleprodajnom lancu.. a zaštita potrošača je isklučivo maloprodajna, kranji-mali-osobni kupac. Tad pošto trgovac da bi mogao poslovati (legalno) mora biti registriran tu, ne u kini, mora poštivati zakone države gdje je registriran i gdje posluje, tj tu, ne tamo-kina-itd.. i tad ne može birati, nego ili prodaje tu robu i snosi trošak za popravak izvan jamstva proizvođača do te granice 2god ili ne prodaje tu robu zbog tog toroška-rizika.. no kalkulacija i logika kaže da im se ipak isplati jer prodaju, da im se ne isplati ne bi.. tj ajfon je takva roba, tražen.

-baterija je potrošni materijal.. npr postoji zabrana prodaje jer se ne može zamijeniti, kako koja država.

.. no ovo nije tema ajfon, nego prava i zaštita prava potrošača. Nepotrebna diverzija skretati na jedan specifičan proizvod .. (nastavak dolje)..

 

 

 -(nastavak) .. i tad postaviti takva pitanja, u ovoj temi, kome?

-pitaj pravnike, pitaj eu institucije, pitaj mingo-hakom itd..

-zašto bi mi sad ovdje trebali imati neki odgovor što s 13mj .. to se potrošača ne tiče, niti ima potrošač neko pravo tumačiti-odlučivati. Potrošač samo zna da ima zakon, uređeno tržište, pravila i da zakon kaže da ima 24mj sigurnost da će proizvod raditi, biti ispravan. Tko je po kojoj osnovi odgovoran, na čiji trošak nije stvar potrošača, nego zakonodavca i trgovine. Ako je to trgovini prevelik trošak, tad nek neposluje prodajom takve robe, odnosno pošto prodaju to znači da je trošak manji od zarade i time nema potrebe plakati nad sudbom kletom jadnih trgovaca i besćutnih zakona koji im tako nešto nameću. .. tj ako pitaš iz rekursa trgovca, tad pitaj u trgovačkoj komori i sl. nek traže izmjenu zakona .. ne tu spamati ili navlačiti specifične robe-slučajeve kao neki argument.. tj to je kao argument-loto-jackpota, tj izuzetak koji potvrđuje pravilo

-za daljnja pitanja o ajfonu ili trgovačkim pravima otvorite odgovarajuću temu ili adresirajte na nadležne institucije kao komora-ceh-eu-sabor.. oni donose zakone, oni ih tumače, ne potrošač.

 

Nije jedan specifičan proizvod, ima ih još, na prvu mu pada na pamet još playstation, pa neki mobiteli, itd. ne vidim kako to ne bi spadalu u zaštitu potrošača.

Baterije se mogu redovno kupiti kod nas, mene se ne tiče što se negdje zabranjene, nepotrebna diverzija.

Ovo je forum gdje se razmjenjuju iskustva, ne vidim zašto tu ne bih mogao pitati ono što me zanima. Isto kao što tebi nitko ne brani da pišeš svoje litanije u kojima nena konkretnih odgovora.

16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
Old Iggy kaže...

Tebi je jasno da ja mogu uzeti dijelove n proizvođača, složiti uređaj, dati svoju deklaraciju i jamstvo?

I da postoji još n načina kako se to može drugačije izdati / jamčiti / mijenjati?

 I dalje ne mozes, bez posebnih ugovora, maknuti originalno proizvodjacevo jamstvo, kao sto ti i neki tu tvrdite.

 

U svakom slucaju, i tebi ista ponuda ko i ovim svercerima, cekam da mi prodate taj intel pod vasom naljepnicom i napisete da intel to nije proizveo vec vi. Gospoda iz C T Corporation System su zaduzena za legalne poslove intela, pa eto, ja cu nakon toga njih upitat koliko je to sto vi radite legalno. Obzirom da ni oni nisu registrirani u Hrvatskoj, te ne postoje, nemate se cega bojat. Kako lenovo fino navede, gdje je taj C T Corporation System D.O.O sto ce mu urucit tuzbu??? NEMA GA. Ergo, ne postoji. Woohoo! Idemo da vas vidim :)

Tko je rekao da se išta ukida, na stranu što "proizvođačko jamstvo" nije u skladu s našim zakonima?

Zašto bi itko pisao da je išta proizveo ako je to proizveo Intel? I zašto je to uopće bitno?

 

Ako složim piceka i prodam, dam svoje jamstvo sa svojim uvjetima. Što Intel kaže kupcu je nebitno, ne može ništa na sudu s tim niti može išta više od onog što piše u jamstvu. Ono što može je neovisno od tog jamstva probati direktno prema Intelu, no to trgovca / proizvođača u RH nimalo nije briga.

ihush kaže...
Old Iggy kaže...

Tebi je jasno da ja mogu uzeti dijelove n proizvođača, složiti uređaj, dati svoju deklaraciju i jamstvo?

I da postoji još n načina kako se to može drugačije izdati / jamčiti / mijenjati?

 -da.. i?

 

tj trgovac nije proizvođač, nego maloprodaja, prodaja robe s deklaracijom u retail kutiji-ambalaži. To što može biti i proizvođač s temom nema veze, trgovina-maloprodaja je i dalje trgovina koja to ne radi, mada to može biti isti čovjek-osoba.

Trgovac može biti i veleprodaja i maloprodaja i proizvođač u RH. Trgovina ne znači maloprodaja.

Retail isto nije bitan. Uvjeti koji idu uz prodaju jesu.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sosta kaže...
..

Nije jedan specifičan proizvod, ima ih još, na prvu mu pada na pamet još playstation, pa neki mobiteli, itd. ne vidim kako to ne bi spadalu u zaštitu potrošača.

Baterije se mogu redovno kupiti kod nas, mene se ne tiče što se negdje zabranjene, nepotrebna diverzija.

Ovo je forum gdje se razmjenjuju iskustva, ne vidim zašto tu ne bih mogao pitati ono što me zanima. Isto kao što tebi nitko ne brani da pišeš svoje litanije u kojima nena konkretnih odgovora.

 hmm.. da/ne :)

- svaka roba može biti specifična, uvjeti, izuzetci. Zakon daje okvir za sve, ne specifično osim u pojedinim člancima koji se tad odnose na konkretan slučaj.

- jamstvo, u pravilu daje proizvođač, kao što to malo iznad kaže oldigi kad sklepa računalo i kaže da je to proizvod na koji može dati (i ne mora) neko jamstvo kako već želi. No ne primjećuje da je zalutao u temu, jer ovo je tema (naslov) o zaštiti, pravu potrošača, temeljem zakona o zaštiti potrošača u hr i eu. Ne za ostale primjere ili ostale oblike trgovine i robe.

 

-za ajfon je poznato da daje 12mj jamstva, ako se kvar desi po isteku jamstva (koje ne mora ni postojati) do 2 god je na teret trgovca koji je robu prodao. Ako je reklamacija prihvaćena, recimo od ovlaštenog servisa i ako je recimo unutar 12 mj tad će po osnovi jamstva biti otklonjen kvar na trošak proizbođača tj onog tko jamstvo daje (može bilo tko), tj ako nitko ne daje, tad je jedini preostao sam trgovac jer nitko drugi neće a on po zakonu mora.

-problem u 12 mj će recimo servis priznati jamstvo i obaviti popravak, no po isteku 12mj će odbiti s obrazloženjem isteka.. no ako je to jedini razlog odbijanja, tad je automatizmom moguće po osnovi materijalnog nedostatka tražiti da trgovac otkloni kvar (ne ovlašteni servis ili nositelj jamstva, proizvođač, nego baš konkretna trgovina kupnje) i ako s time trgovac radi problem prijaviti nadležnima i pozvati se na zakon 2god. Problem je što će svatko odbijati prihvatiti reklamaciju već samim datumom i tad prijavu na mingo šalješ po toj osnovi-razlogu i pozivaš se na zakon o zašti potrošača.

-ako je razlog odbijanja npr fizičko oštećenje tad je to opravdani razlog, no ne može biti 13mj jer zakon neovisno o jamstvu kaže 24/2god kao odgovornost trgovca za ispravnost robe ili jednostavnije, kupac mora imati 2god ispravnu robu, kvar netko mora riješiti a hoće li ići na trošak trgovca ili nekog trećeg je njihova stvar dok zakon obvezuje trgovca da to mora a on idući put ako mu je to trošak ne mora poslovati s tim dobavljačem i tom robom, odnosno ako posluje tad je zarada takva da pokrije taj trošak i tad su to njegove poslovne brige-odluke koje se ne tiču osatlih.

 

-litanije? da.. a što očekuješ? Konkretan odgovor? Kako konkretan? Pravo ti daje zakon. Jel to dovoljno konkretno? A kako ćeš ostvariti svoje pravo ovisi o tebi, trgovcu odnosno može se desiti lako za par minuta ili nikako natezanjem-svađom i sl. no tad imaš institucije i prijaviš pa vidiš rezultat.

-tema nije forum, tj to je dio, podjela po temama i tako se u svakoj temi piše ovisno o podjeli, naslov. Možeš pitati, tko ti brani? No tema nije specifična za npr ajfon koji je ipak specifičan-izuzetak kao roba jer ima samo 12mj jamstva. Sve ostalo ili većina ima 24-duže i tad nema takvog problema kao 13ti mjesec.. tj može se otvoriti podtema pa da imamo i za taj konkretan slučaj neki odgovor, jer ovako će se zagubiti u ostalim većinom pc-komponentama pitanjima, kao vga koje su većinom dio reklamacije ili tv, mobitel, frižider..

-kao što možeš pitati bilo što, mogu pisati litanije.. ako ti pomognu, super, ako ne.. u čemu je problem? Preskočiš i nađeš bolji odgovor ili što već.. tj ista pravila foruma vrijede i dalje...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice