Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozila ko

poruka: 31
|
čitano: 7.667
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozila ko".
15 godina
offline
Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozila ko

glupo rješenje.

 

  Prvi koji naiđe na punjač (dok je baterija punjača puna) će napuniti auto čas posla... a slijedeći  koji čeka u redu - banana ( jer je baterija punjača prazna)  :D

 

 

istina, ponekad će ovo rješenje poslužiti no ako bude puuuno automobila na baterije - ovo rješenje je bezvezno.

 
4 4 hvala 1
6 godina
protjeran
offline
Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozila ko

piše;

 

Kako bi baterija punjača u svakom trenutku bila sposobna primiti vozilo na punjenje, ona je priključena na elektroinstalaciju iz koje konstantno crpi struju jakosti između 16 i 63 ampera, ovisno o dostupnoj infrastrukturi.

O nama će pričat ka i mi o Atlantidi, a možda i neće, ma jebo nas, nemamo sreće
 
3 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
Anđeo bez falinge kaže...

piše;

 

Kako bi baterija punjača u svakom trenutku bila sposobna primiti vozilo na punjenje, ona je priključena na elektroinstalaciju iz koje konstantno crpi struju jakosti između 16 i 63 ampera, ovisno o dostupnoj infrastrukturi.

 Trebalo bi detaljnije znati što je to, no moja pretpostavka je da je to osmišljeno tako da ta stanica vuče struju kako ne bi stvarala velike udare na mrežu u kratkom roku pa da onda baterijom izgladi krivulju potrošnje. No, ovo mi se čini kao rješenje jedino za lokacije s lošom mrežom i relativno malenom potrebom za punjenjem auta jer ako se priča o 63 ampera, ako je to trofazna struja onda je maksimalna energija oko 40 kilovata na sat. To je korisno ako negdje dolaze dva auta, pa se napune, onda iduća dva-tri sata nema nikoga, pa onda dođe jedan auto, pa onda bude opet sat vremena bude prazno i tako dalje. Ako je lokacija takva da ima auto svako malo, pola sata 45 minuta onda ovo nema smisla jer se baterija nikad neće stići napuniti.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put ned 16.2.2020 11:56 (JozoBozo121).
7 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil

A koliko sam skužio to i je osnovna zamisao, ljudi koji nemaju priključak veće snage jer im nije dostupno mogu ostavit bateriju da se puni cijeli dan pomalo i onda kad se vrate doma brzinski napune auto, a da nisu napravili udar na distribucijsku mrežu.

 

Kruha i igala...
15 godina
offline
Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozila ko

pa točno je: ne treba posebnu infrastrukturu jer (zlo)rabi postojeću, ovako ili onako, udarnički ili državnoslužbenički. za to vrijeme, ja si na pumpi natočim "struju" u kanistre i doma dolijevam prema potrebi i praznini u "bateriji". koristim postojeću infrastrukturu, niš posebno. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
3 1 hvala 0
16 godina
offline
Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozila ko

Recite vi kaj hoćete al dok god EU komisija ne uleti i sve ih navuče za uši i natjera da standardiziraju punjače ili još i bolje, hot swap sustave baterija, nema neke sreće sa 100 budućih standarda brzog punjenja.

Demokracija je, također, kada dva vuka i jedna ovca glasuju što će biti za večeru.
Moj PC  
6 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
ovo je dobro rješenje za kućnu uporabu, po malo se puni cijeli dan, dođeš spojiš auto, on se na brzaka napuni i tako u krug
Moj PC  
3 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
nixass kaže...

Recite vi kaj hoćete al dok god EU komisija ne uleti i sve ih navuče za uši i natjera da standardiziraju punjače ili još i bolje, hot swap sustave baterija, nema neke sreće sa 100 budućih standarda brzog punjenja.

 Pa u EU mislim da svi koriste ili Type 2 ili CCS koji su djelomično kompatibilni jer Type 2 je ustvari AC dio CCS standarda koji uključuje i dva DC pina dolje. Jedina iznimka je Nissan Leaf koji koristi CHAdeMO ali i to bi se moglo promijeniti jer jednostavno se počinju graditi CCS chargeri pa bi korisnici Leafa mogli izvisiti. Tesla, Audi, Jaguar, Kia, VW, Mercedes i sigurno sam još neke izostavio.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put ned 16.2.2020 17:20 (JozoBozo121).
14 godina
offline
Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozila ko

ideja je odlična, ako se ugradi doma moglo bi funkcionirati i kao teslin powerwall (ili kako se već zove), pitanje je samo cijene. Toliki kapacitet baterija sigurno nije jeftin.

Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
jozef kaže...

ideja je odlična, ako se ugradi doma moglo bi funkcionirati i kao teslin powerwall (ili kako se već zove), pitanje je samo cijene. Toliki kapacitet baterija sigurno nije jeftin.

 Moram priznati da ne vidim neku ogromnu korist od ovoga doma. 200kWh baterija nije jeftina pogotvo s ostatkom tog paketa, a nema ni potrebe za takvim kapacitetom niti brzinom punjenja. Usotalom, ako uzmemo Model 3 koji je najpopularniji ili recimo Renault Zoe, oni imaju 11.5 i 22kW punjače u sebi, tako da se mogu napuniti skoro cijeli za 4 ili čak 2 sata u najgorem slučaju. 

 

Powerwall sistem kao takav da, ima kapacitet od 13.5kWh te inverter snage 5kW i 7kW u peaku. To je sasvim dovoljno da i potrošače poput perilice, pećnice ili el. bojlera od 2kW pališ bez problema, i sa gledišta snage i sa gledišta kapaciteta baterije. Ako nestane struje iz mreže onda pomoću takvog sustava možeš izdržati vjerojatno dva, tri dana ako vrtiš samo osnovnije stvari poput frižidera, rasvjete i televizora bez nekog nadopunjavanja sistema. No, vjerojatno uz takvu bateriju bi imao i solarne panele pa bi se to ipak i malo nadopunilo za korištenje većih aparata. Time mislim bi u u hrvatskoj mogao prikatički eliminirati cijeli račun za struju. Nažalost, relativno nam je skupo, da je naš standard malo viši onda bi bilo i više korisnika koji bi razmišljali o ugradnji toga.

 

A i cijena energije je kod nas dosta niska u odnosu na EU pa je samim time to kod nas odma daleko manje isplativo. Koliko sam shvatio proceduru, danas je dosta lagano postat samostalni proizvođač za HEP, ako si voljan investirati u net-metering brojilo onda možeš uz malo papirologije postaviti sistem na krov koji je unutar snage tvog priključka i onda prodavati energiju nazad njima za malo smanjenu cijenu. Nisam previše gledao, no okvirno bi rekao da se mogu napraviti sistemi da se isplate u roku 3-4 godine što je sasvim solidan rok.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put pon 17.2.2020 0:07 (JozoBozo121).
4 godine
protjeran
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
nixass kaže...

Recite vi kaj hoćete al dok god EU komisija ne uleti i sve ih navuče za uši i natjera da standardiziraju punjače ili još i bolje, hot swap sustave baterija, nema neke sreće sa 100 budućih standarda brzog punjenja.

 

Postojalo - propalo:

 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place_(company)

13 godina
odjavljen
offline
Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozila ko

Od tvorca dobro nam znane "Check engine" lampice sada novo u ponudi "Check charger/battery" lampice!

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozila ko

Ako sam ja shvatio članak, "rješenje" je u baterijskim VW punjačima koji se konstantno pune strujom 16-63A, ovisno o mogućnostima.

 

Recimo da imamo jednu zgradu sa parkirnim mjestima pod zemljom i da je tamo smješteno 20 takvih punjača. Pretpostavimo da koriste minimalnih 16A 24 sata dnevno, jer ih ljudi koriste (recimo da dobar postotak ljudi prijeđe na el automobile).

 

To je ~30MWh godišnje po punjaču. Dakle, 600MWh za tu jednu zgradu sa 20 punjača.

 

Recimo da ih ima ukupno 10000 u gradu veličine Zg-a ili Splita.

 

Otkuda struja za to??!!!!!

 

A da ne spominjem opciju sa 63A, jer postojeća infrastruktura to definitivno ne može progutat.

 

Osim Norveške, koja je vrlo specifična zemlja po tom pitanju, ostali će popušiti na najjače s el automobilima, jer nema infrastrukture, niti ima struje za tako nešto. Korist imaju pojedinci koji su ulovilli dobru priliku u ovom kaotičnom prijelaznom periodu, što zbog poticaja, što zbog besplatnog ili vrlo jeftinog punjenja, ali čak i takvi pišaju krv vozeći se oko lokalnih punionica, jer dalje od njih ne mogu.

Moj PC  
0 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
neutrino kaže...

Ako sam ja shvatio članak, "rješenje" je u baterijskim VW punjačima koji se konstantno pune strujom 16-63A, ovisno o mogućnostima.

 

Recimo da imamo jednu zgradu sa parkirnim mjestima pod zemljom i da je tamo smješteno 20 takvih punjača. Pretpostavimo da koriste minimalnih 16A 24 sata dnevno, jer ih ljudi koriste (recimo da dobar postotak ljudi prijeđe na el automobile).

 

To je ~30MWh godišnje po punjaču. Dakle, 600MWh za tu jednu zgradu sa 20 punjača.

 

Recimo da ih ima ukupno 10000 u gradu veličine Zg-a ili Splita.

 

Otkuda struja za to??!!!!!

 

A da ne spominjem opciju sa 63A, jer postojeća infrastruktura to definitivno ne može progutat.

 

Osim Norveške, koja je vrlo specifična zemlja po tom pitanju, ostali će popušiti na najjače s el automobilima, jer nema infrastrukture, niti ima struje za tako nešto. Korist imaju pojedinci koji su ulovilli dobru priliku u ovom kaotičnom prijelaznom periodu, što zbog poticaja, što zbog besplatnog ili vrlo jeftinog punjenja, ali čak i takvi pišaju krv vozeći se oko lokalnih punionica, jer dalje od njih ne mogu.

 To je i meni prilicno cudno... Cesto mozes nac clanak kak je mreza opterecena ljeti zbog hladenja, zimi zbog grijanja...

 

Truth in engineering.
15 godina
odjavljen
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil

Samo kad to napišeš, onda ti netko izvuče statistiku proizvodne struje i nazove te hejterom, pa kad mu objasniš da struja nekako treba i doći do punjača, onda izvuče joker "ali, solari" i opet te nazove hejterom...

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
MrBlc kaže...

Samo kad to napišeš, onda ti netko izvuče statistiku proizvodne struje i nazove te hejterom, pa kad mu objasniš da struja nekako treba i doći do punjača, onda izvuče joker "ali, solari" i opet te nazove hejterom...

Ne obazirem se na te etikete... mislim da je notorni idiotizam lijepiti takve etikete. Ionako vi voze ono, što je im je isplativo.

Kao da bi Norvežani vozili toliki broj električnih automobila da nemaju bolesne poreze na ICE automobile. Ne voze električne iz ljubavi, već iz financijskih razloga.

7 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
neutrino kaže...

Ako sam ja shvatio članak, "rješenje" je u baterijskim VW punjačima koji se konstantno pune strujom 16-63A, ovisno o mogućnostima.

 

Recimo da imamo jednu zgradu sa parkirnim mjestima pod zemljom i da je tamo smješteno 20 takvih punjača. Pretpostavimo da koriste minimalnih 16A 24 sata dnevno, jer ih ljudi koriste (recimo da dobar postotak ljudi prijeđe na el automobile).

 

To je ~30MWh godišnje po punjaču. Dakle, 600MWh za tu jednu zgradu sa 20 punjača.

 

Recimo da ih ima ukupno 10000 u gradu veličine Zg-a ili Splita.

 

Otkuda struja za to??!!!!!

 

A da ne spominjem opciju sa 63A, jer postojeća infrastruktura to definitivno ne može progutat.

 

Osim Norveške, koja je vrlo specifična zemlja po tom pitanju, ostali će popušiti na najjače s el automobilima, jer nema infrastrukture, niti ima struje za tako nešto. Korist imaju pojedinci koji su ulovilli dobru priliku u ovom kaotičnom prijelaznom periodu, što zbog poticaja, što zbog besplatnog ili vrlo jeftinog punjenja, ali čak i takvi pišaju krv vozeći se oko lokalnih punionica, jer dalje od njih ne mogu.

Da, kod velikih zgrada je problem, zbog ogromnog broja vozila koja treba puniti na malom prostoru.

I tu leži jedini problem s punjenjem vozila - imaš dijelove zemlje gdje imaš 0,00000001 auta/km2 i imaš dijelove gdje imaš 10000 auta/km2.

Jedino rješenje tu bi bilo organiziranje punjenja po određenom rasporedu, što je opet neizvedivo jer su svi na poslu i doma u isto vrijeme.

Ali sama količina energije nije problem.

Računaj da u RH imaš oko 2 milijuna osobnih vozila.

Taman da sva ta vozila rade u prosjeku npr. 15000 km godišnje (a ne rade, prosjek na ta 2 milijuna je puno manji) i da troše 0.25 kWh/km (a trošili bi zapravo dosta manje od toga u prosjeku) to bi bilo oko 8TWh godišnje, a ovak nam je potrošnja na razini države oko 17-18 TWh godišnje.

Realno bi bilo barem 50% manje, a sama nabavka te dodatne struje nema veze s proizvodnim kapacitetima, nego s kretanjima struje na tržištu s kojeg se kupuje, i kaj se ovoga da imamo nestašice tijekom sezone grijanja i hlađenja tiče, to treba provjerit, gledao sam dosta ove zime na stranicama HOPS-a, nikad nije bilo ni 20% domaćih kapaciteta u pogonu, i većina se kupuje iz vana jer je jeftinije, a za sad isto nismo ni blizu nekog ogromnog ljetnog opterećenja (niti ne budemo, ove godine ništa od turizma), a taman da se problemi na međunarodnom tržištu i pojave, uopće ne sumnjam da bi EU brzo reagirala uvođenjem maksimalnih dozvoljenih prodajnih cijena (premda ljudi misle da EU samo sere, ali ipak i rade nekaj).

 

Uglavnom, da, problem je izgradnja dodatnih trafostanica za veće zgrade, ali ak se to redovito radi u industrijskim posttojenjima, uopće ne sumnjam da bi se mogle na tržištu pojaviti firme zainteresirane za prodaju struje za punjenje vozila, uz izgradnju infrastrukture, komercijalni potencijal postoji.

 

Kruha i igala...
15 godina
odjavljen
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil

Što se tiče same trafostanice, velika zgrada čak predstavlja i manji problem - trošak se dijeli na veći broj grupiranih korisnika, pod uvjetom da imaš mogućnost riješiti jači dovod do trafostanice bez kopanja pola kvarta. Tamo je daleko veći problem hlađenje jer se u pravilu radi o podrumskim i suterenskim prostorima koji nisu rađeni za toliko generirane topline. Zimi bi se još mogla ta toplina iskoristiti za grijanje, ali ljeti bi prostor trebalo aktivno hladiti.

 

S druge strane, suburbana područja, gdje jedna trafostanica pokriva čitav veći kvart ili više manjih, u pravilu imaju daleko veći trošak instalacije do krajnjeg korisnika jer su isti udaljeniji od trafostanice i postoji manja klasteriranost istih.

 

Najgori scenarij, barem kod nas, su turistička mjesta - tu je mreža redovito preopterećena, trafostanice se tjeraju i do zapaljenja, blackouti su česti, u mnogim manjim mjestima je već nemoguće održati seosku feštu bez agregata jer mreža ne može podnijeti još i razglas i rasvjetu pozornice, broj gostiju je u pravilu 2-3 puta veći od broja stanovnika...

 

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
fer-de-lance kaže...

Ali sama količina energije nije problem.

Računaj da u RH imaš oko 2 milijuna osobnih vozila.

Taman da sva ta vozila rade u prosjeku npr. 15000 km godišnje (a ne rade, prosjek na ta 2 milijuna je puno manji) i da troše 0.25 kWh/km (a trošili bi zapravo dosta manje od toga u prosjeku) to bi bilo oko 8TWh godišnje, a ovak nam je potrošnja na razini države oko 17-18 TWh godišnje.

Realno bi bilo barem 50% manje, a sama nabavka te dodatne struje nema veze s proizvodnim kapacitetima, nego s kretanjima struje na tržištu s kojeg se kupuje, i kaj se ovoga da imamo nestašice tijekom sezone grijanja i hlađenja tiče, to treba provjerit, gledao sam dosta ove zime na stranicama HOPS-a, nikad nije bilo ni 20% domaćih kapaciteta u pogonu, i većina se kupuje iz vana jer je jeftinije, a za sad isto nismo ni blizu nekog ogromnog ljetnog opterećenja (niti ne budemo, ove godine ništa od turizma), a taman da se problemi na međunarodnom tržištu i pojave, uopće ne sumnjam da bi EU brzo reagirala uvođenjem maksimalnih dozvoljenih prodajnih cijena (premda ljudi misle da EU samo sere, ali ipak i rade nekaj).

 

Uglavnom, da, problem je izgradnja dodatnih trafostanica za veće zgrade, ali ak se to redovito radi u industrijskim posttojenjima, uopće ne sumnjam da bi se mogle na tržištu pojaviti firme zainteresirane za prodaju struje za punjenje vozila, uz izgradnju infrastrukture, komercijalni potencijal postoji.

 

15000km i 0.25kWh/km je skroz realno, osim ako ne ideš u domenu u kojoj proizvođači iskazuju potrošnju (gluposti tipa 3-4l/100km).

I na kraju kažeš ispadne 8TWh godišnje, što je cca 50% iznad sadašnje potrošnje. Obzirom da el automobili nisu privilegija jedne države, već globalna stvar, onda je i povećanje potrošnje globalno. Ti tvrdiš da struje za to sve na globalnoj razini ima više nego dovoljno, da je samo stvar "kretanja struje na tržištu". Yeah, right...

 

Ne sumnjam da ima zainteresiranih za izgradnju infrastrukture za kopanje, provlačenje kablova, postavljanje trafostanica itd... Na kraju ćeš za 100km plaćati više od 15kn, pogotovo kad na to država još prebaci harač iz benzina i deiesela.

15 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
neutrino kaže...
fer-de-lance kaže...

Ali sama količina energije nije problem.

Računaj da u RH imaš oko 2 milijuna osobnih vozila.

Taman da sva ta vozila rade u prosjeku npr. 15000 km godišnje (a ne rade, prosjek na ta 2 milijuna je puno manji) i da troše 0.25 kWh/km (a trošili bi zapravo dosta manje od toga u prosjeku) to bi bilo oko 8TWh godišnje, a ovak nam je potrošnja na razini države oko 17-18 TWh godišnje.

Realno bi bilo barem 50% manje, a sama nabavka te dodatne struje nema veze s proizvodnim kapacitetima, nego s kretanjima struje na tržištu s kojeg se kupuje, i kaj se ovoga da imamo nestašice tijekom sezone grijanja i hlađenja tiče, to treba provjerit, gledao sam dosta ove zime na stranicama HOPS-a, nikad nije bilo ni 20% domaćih kapaciteta u pogonu, i većina se kupuje iz vana jer je jeftinije, a za sad isto nismo ni blizu nekog ogromnog ljetnog opterećenja (niti ne budemo, ove godine ništa od turizma), a taman da se problemi na međunarodnom tržištu i pojave, uopće ne sumnjam da bi EU brzo reagirala uvođenjem maksimalnih dozvoljenih prodajnih cijena (premda ljudi misle da EU samo sere, ali ipak i rade nekaj).

 

Uglavnom, da, problem je izgradnja dodatnih trafostanica za veće zgrade, ali ak se to redovito radi u industrijskim posttojenjima, uopće ne sumnjam da bi se mogle na tržištu pojaviti firme zainteresirane za prodaju struje za punjenje vozila, uz izgradnju infrastrukture, komercijalni potencijal postoji.

 

15000km i 0.25kWh/km je skroz realno, osim ako ne ideš u domenu u kojoj proizvođači iskazuju potrošnju (gluposti tipa 3-4l/100km).

I na kraju kažeš ispadne 8TWh godišnje, što je cca 50% iznad sadašnje potrošnje. Obzirom da el automobili nisu privilegija jedne države, već globalna stvar, onda je i povećanje potrošnje globalno. Ti tvrdiš da struje za to sve na globalnoj razini ima više nego dovoljno, da je samo stvar "kretanja struje na tržištu". Yeah, right...

 

Ne sumnjam da ima zainteresiranih za izgradnju infrastrukture za kopanje, provlačenje kablova, postavljanje trafostanica itd... Na kraju ćeš za 100km plaćati više od 15kn, pogotovo kad na to država još prebaci harač iz benzina i deiesela.

 + sadašnja 'jeftinija' EV uz đabe-struju (po općinama besplatni punjači..) i subvencionirana vozila koja su u startu duplo skuplja.. subvencija više nema. Otvaranje stanice je komercijala, ne može.. ne dozvoljava zakon-hep (pa i naftni biz) jer tko se želi baviti distribucijom mora biti distributer itd.

-odnosno, vidljivo po ovom rješenju to će biti veliki biz za velike tj zato je struja od 16A (do 63..) tj da je za male bila bi DO 16A.. sitna ali bitna razlika u rasporedu dva slova :)

odnosno, kućne punionice, solari i sl ispadaju, nema đabe, nema kućne radinosti itd.. i da, samo je pitanje kad će države trošarine prenjeti na struju tj energenti su pravno izjednačeni i država ako želi može naplaćivati (kao što je i plavi dizel jeftiniji.. ili plin), ok.. netko možda misli da državi neće trebati novac, da neće naplatiti porez-trošarine pogotovo ako dio ode s goriva? Država mora naplatiti, ne manje nego do sad a tad je stvar energenta sporedna tj čak ni potrošnja, tj da sad auti (benzinci) troše decilitar na 1000km poskupilo bi gorivo do razine sadašnjeg odnosa, tad su cifre u formuli sporedne ako je rezultat isti. Naivci i hipseti vide samo dio formule, tj ne dalje od nosa.. :)

 

-npr ZG-vodovod gubi cca 50% vode, .. i to se tolerira desetljećima. Kolika je efikasnst transformatora, baterije.. tko će pokriti gubitke u kvartu-zgradama od 1000 korisnika? Po kojem ključu? Brojač na žici? Imamo razdjelnike topline .. koji su 'snizili' trošak, tj samo je promjenjena formula i u prosjeku se plaća više nego prije, odnosno formula je takva da distributer zarađuje više (ne manje) .. tj da je isto već je besmisleno pormjena sama a ovo je ipak više od ugradnje razdjelnika tj mijenja se kompletno industrija-mreža.. tj biz kao biz, država kao država, može energent biti i free npr neki novi fuzijski reaktor-solar.. no to ne znači da će korisnici proći jeftinije-đabe tj država mora naplatiti kao i biznis-distributer inače ključ u bravu a tad nema ničeg, nema ni cesta, škole, bolnice.. jer i to je dio poreza, ne samo direktnorska-uhljeb fotelja/plaća.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
neutrino kaže...

15000km i 0.25kWh/km je skroz realno, osim ako ne ideš u domenu u kojoj proizvođači iskazuju potrošnju (gluposti tipa 3-4l/100km).

I na kraju kažeš ispadne 8TWh godišnje, što je cca 50% iznad sadašnje potrošnje. Obzirom da el automobili nisu privilegija jedne države, već globalna stvar, onda je i povećanje potrošnje globalno. Ti tvrdiš da struje za to sve na globalnoj razini ima više nego dovoljno, da je samo stvar "kretanja struje na tržištu". Yeah, right...

 

Ne sumnjam da ima zainteresiranih za izgradnju infrastrukture za kopanje, provlačenje kablova, postavljanje trafostanica itd... Na kraju ćeš za 100km plaćati više od 15kn, pogotovo kad na to država još prebaci harač iz benzina i deiesela.

 Nije realno, uzeo sam preuveličane brojeve.

Od 2 milijuna osobnih vozila (fizičke i pravne osobe), ti stvarno misliš da svako radi umprosjeku 41 km dnevno?

Pazi, to bi značilo da svaki drugi hrvat vozi i radi dnevno 41 km u prosjeku.

Naravbo da ne, pogledaj malo oko sebe.

Uzeo sam neki najgori scenarij jer ne znam jel uopće gdje ima službena statistika, budem pogledao.

Odokativno moja procjena govori da je prosjek za ta osobna vozila debelo ispod 10000 km godišnje, ali vidjet ćemo jel me instinkt vara...

I realno potrošnja od 0,25 kWh/km struje u električnom autu je isto preuveličana, toliko bi trošio npr. s Teslom da pičiš pošteno, mali EV kakve bi većina vozila i u normalnim režimima vožnje su oko 0,2 ili manje u prosjeku.

Struje ima, stvar je tržišta.

Npr. baš imaš na stranicama HOPS-a, ukupno instalirana proizvodna snaga u RH ti je oko 5000 MW.

Na najgori dan 2019., najveća potrošnja je bila oko 3000 MW i jednom trenutku, i od toga je 1600 bila domaća proizvodnja, 1400 razmjena.

I budući sam dosta redovito gledao stranicu, mogu ti reći da rijetko kad koristimo više od 1200 MW domaće snage, ali to je zapravo super, jer kupujemo s tržišta jeftiniju, i prodajemo skoro jednaki omjer, znači da smo konkurentni na tržištu (premda cijenu struje zapravo 99% formira peak shaving, i tu treba dodatna regulacija tržišta, ali čini mi se da takva već i postoji).

E da, računaj si da je u državi konstantno ta maksimalna potrošnja koja je bila u srpnju 2019., u prosječnih 8766 sati godišnje to bi bilo 27 TWh godišnje, pazi da je najveća izmjerena potrošnja u povijesti u RH konstantno 0-24 svakog dana u godini !!!!

A ovak imamo 17, to ti samo govori koliko su zapravo te "ogromne" potrošnje ništa za postojeće energetsko tržište (koje je ionak burza, clickbait naslovi na portalima su zapravo tu samo radi zarade novinara i peak shavera koji rade strku na burzi da dodatno zarade, ali čini se da im polako staju na kraj).

Problem je ono kaj je kolega rekao, disttibucijska mreža na najteže opterećnim mjestima, i to je normalno, jer ne možeš predimenzionirati mrežu jer bi to bilo državni udari i prosvjedi ljudi - kaj vi naše pare dajete da nekaj stoji neiskorišteno...

 

A ovaj dio za komercijalni potencijal - da, kak bude raslo tržište EV-a države budu uvele takve mogućnosti, i siguran sam da budu dozvoljavale da se firme počinju baviti gradnjom punionica i distribucijske mreže (znam da budeš sad bacao jugofloskule, ali zapravo je najbolje da država ima čim manje prste u komercijalnim djelatnostima - tak se izbjegavaju veće pronevjere novca).

 

E da, ova zadnja rečenica ti je indikativna, "harač" ????

WTF???

Ti misliš da se ceste i infrastruktura grade sami po duhu svetom?

Kolega ihush ti je dobro napisao.

Jesi li svjestan koliko košta npr. samo kilometar asfaltiranja jedne trake?

Jel bi ti vozio auto da nema cesta i da je sve makadam?

Po čemu je to harač - hoćeš se voziti po cesti - plati.

Naravno, sad budeš rekao - ali oni kradu od nas.

Naravno, krade se, sjeti se samo brojnih HAC skandala, ali opet je to mali postotak kaj se ukrade, ne bi se tvoj "harač" promijenio ni da se ne krade, sve to košta.

Naravno, treba pošteno i nekorumpirano , te efikasno imorganizirati te dijelove sustava, a to kod nas nebu nikad 

Kod EV-a bude uveden isti obavezni npr. mjesečni doprinos koji se bude plaćao, i to je sasvim ok.

Ali struja sigurno ne bude poskupila, to bi bio kraj civilizacije kakvu poznajemo, i kraj i ovo malo proizvodnje kaj postoji u RH

Na točionicama točionicama bude čak ponekad i jeftinija, kad se konkurencija uzvrpolji, i dio ljudi bude punio i doma (npr. ja bi mogao komotno puniti i doma na jednoj fazi, ovih 50- ak km dnevno, to jr za napuniti kućnom mrežom dok sam doma ništa, a primjeti da je to i debelo iznad prosjeka RH, zamisli da ovi po zgradama u Zagrebu imaju uređeni sustav punjenja...).

Naravno, sad budeš rekao, ali ja vozim svaki dan Varaždin- Dubrovnik (kroz RIjeku i Split) i to s jednim tankom, a s EV-om ne možeš to s jednim tankom.

Good for you, vozi se, uživaj...

 

(mislim da sam pokrio sva dodatna pitanja koja slijede ).

 

 

/ihush 2 roman end

(natipkah sve na mobitelu )

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put uto 19.5.2020 15:14 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
fer-de-lance kaže...
neutrino kaže...

15000km i 0.25kWh/km je skroz realno, osim ako ne ideš u domenu u kojoj proizvođači iskazuju potrošnju (gluposti tipa 3-4l/100km).

I na kraju kažeš ispadne 8TWh godišnje, što je cca 50% iznad sadašnje potrošnje. Obzirom da el automobili nisu privilegija jedne države, već globalna stvar, onda je i povećanje potrošnje globalno. Ti tvrdiš da struje za to sve na globalnoj razini ima više nego dovoljno, da je samo stvar "kretanja struje na tržištu". Yeah, right...

 

Ne sumnjam da ima zainteresiranih za izgradnju infrastrukture za kopanje, provlačenje kablova, postavljanje trafostanica itd... Na kraju ćeš za 100km plaćati više od 15kn, pogotovo kad na to država još prebaci harač iz benzina i deiesela.

 Nije realno, uzeo sam preuveličane brojeve.

Od 2 milijuna osobnih vozila (fizičke i pravne osobe), ti stvarno misliš da svako radi umprosjeku 41 km dnevno?

Pazi, to bi značilo da svaki drugi hrvat vozi i radi dnevno 41 km u prosjeku.

Naravbo da ne, pogledaj malo oko sebe.

Uzeo sam neki najgori scenarij jer ne znam jel uopće gdje ima službena statistika, budem pogledao.

Odokativno moja procjena govori da je prosjek za ta osobna vozila debelo ispod 10000 km godišnje, ali vidjet ćemo jel me instinkt vara...

I realno potrošnja od 0,25 kWh/km struje u električnom autu je isto preuveličana, toliko bi trošio npr. s Teslom da pičiš pošteno, mali EV kakve bi većina vozila i u normalnim režimima vožnje su oko 0,2 ili manje u prosjeku.

Struje ima, stvar je tržišta.

Npr. baš imaš na stranicama HOPS-a, ukupno instalirana proizvodna snaga u RH ti je oko 5000 MW.

Na najgori dan 2019., najveća potrošnja je bila oko 3000 MW i jednom trenutku, i od toga je 1600 bila domaća proizvodnja, 1400 razmjena.

I budući sam dosta redovito gledao stranicu, mogu ti reći da rijetko kad koristimo više od 1200 MW domaće snage, ali to je zapravo super, jer kupujemo s tržišta jeftiniju, i prodajemo skoro jednaki omjer, znači da smo konkurentni na tržištu (premda cijenu struje zapravo 99% formira peak shaving, i tu treba dodatna regulacija tržišta, ali čini mi se da takva već i postoji).

E da, računaj si da je u državi konstantno ta maksimalna potrošnja koja je bila u srpnju 2019., u prosječnih 8766 sati godišnje to bi bilo 27 TWh godišnje, pazi da je najveća izmjerena potrošnja u povijesti u RH konstantno 0-24 svakog dana u godini !!!!

A ovak imamo 17, to ti samo govori koliko su zapravo te "ogromne" potrošnje ništa za postojeće energetsko tržište (koje je ionak burza, clickbait naslovi na portalima su zapravo tu samo radi zarade novinara i peak shavera koji rade strku na burzi da dodatno zarade, ali čini se da im polako staju na kraj).

Problem je ono kaj je kolega rekao, disttibucijska mreža na najteže opterećnim mjestima, i to je normalno, jer ne možeš predimenzionirati mrežu jer bi to bilo državni udari i prosvjedi ljudi - kaj vi naše pare dajete da nekaj stoji neiskorišteno...

 

A ovaj dio za komercijalni potencijal - da, kak bude raslo tržište EV-a države budu uvele takve mogućnosti, i siguran sam da budu dozvoljavale da se firme počinju baviti gradnjom punionica i distribucijske mreže (znam da budeš sad bacao jugofloskule, ali zapravo je najbolje da država ima čim manje prste u komercijalnim djelatnostima - tak se izbjegavaju veće pronevjere novca).

 

E da, ova zadnja rečenica ti je indikativna, "harač" ????

WTF???

Ti misliš da se ceste i infrastruktura grade sami po duhu svetom?

Kolega ihush ti je dobro napisao.

Jesi li svjestan koliko košta npr. samo kilometar asfaltiranja jedne trake?

Jel bi ti vozio auto da nema cesta i da je sve makadam?

Po čemu je to harač - hoćeš se voziti po cesti - plati.

Naravno, sad budeš rekao - ali oni kradu od nas.

Naravno, krade se, sjeti se samo brojnih HAC skandala, ali opet je to mali postotak kaj se ukrade, ne bi se tvoj "harač" promijenio ni da se ne krade, sve to košta.

Naravno, treba pošteno i nekorumpirano , te efikasno imorganizirati te dijelove sustava, a to kod nas nebu nikad 

Kod EV-a bude uveden isti obavezni npr. mjesečni doprinos koji se bude plaćao, i to je sasvim ok.

Ali struja sigurno ne bude poskupila, to bi bio kraj civilizacije kakvu poznajemo, i kraj i ovo malo proizvodnje kaj postoji u RH

Na točionicama točionicama bude čak ponekad i jeftinija, kad se konkurencija uzvrpolji, i dio ljudi bude punio i doma (npr. ja bi mogao komotno puniti i doma na jednoj fazi, ovih 50- ak km dnevno, to jr za napuniti kućnom mrežom dok sam doma ništa, a primjeti da je to i debelo iznad prosjeka RH, zamisli da ovi po zgradama u Zagrebu imaju uređeni sustav punjenja...).

Naravno, sad budeš rekao, ali ja vozim svaki dan Varaždin- Dubrovnik (kroz RIjeku i Split) i to s jednim tankom, a s EV-om ne možeš to s jednim tankom.

Good for you, vozi se, uživaj...

 

(mislim da sam pokrio sva dodatna pitanja koja slijede ).

 

 

/ihush 2 roman end

(natipkah sve na mobitelu )

 

Ne, to su realni brojevi. Odaberi si desetak automobila na random iz oglasnika i vidi kilometražu.

Isto tako probaj voziti električni automobil prvo, pa mi onda pričaj o preuveličanoj potrošnji. I pri tome uopće ne aludiram zimi na niskim temperaturama, što je posebna priča. Prvo probaj, pa onda bacaj samouvjerene pretpostavke.

 

Recimo da si ti u pravu da struje ima koliko hoćeš, kako to za Zagreb usred ljeta prije odlaska ljudi na GO ima jebenih problema sa strujom, jer svi koriste klima uređaje? Ako je distribucija sada već problem, onda el auti nemaju šansu kod nas. Teoretski i ako izgradiš sve novo, što misliš, tko će to na kraju platiti?

 

Dio da cijena struje neće porasti, jer bi to bio "kraj civilizacije" je notorna glupost. Pa cijena svih energenata stalno raste.

Kad struja postane još traženija zbog automobila, cijena će porasti brutalno. Isto kao što je šugava maska za lice od svega nekoliko lipa porasla na nekoliko kuna. Zašto? Postala je tražena roba. Tržište radi svoje i tu nikakva EU, ni nitko drugi ne može baš ništa. Ne može premetač papira iz Brisela odrediti cijenu kWh el energije. Čak i da to napravi, proizvođač će ju prodati kupcu van unije, pa ćeš ju na kraju kupovati po još višoj cijeni.

 

Harač, apsolutno jebeni harač. Valjda 50% iznosa je čisti harač. RH bi tebala imati po tvojoj logici milijardu km savršene ceste. Dok je pola ulica u Zg-u poput kozjih staza.

Uostalom, za svaku dionicu neke ceste se diže kredit, daklem....

7 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
neutrino kaže...

Ne, to su realni brojevi. Odaberi si desetak automobila na random iz oglasnika i vidi kilometražu.

Isto tako probaj voziti električni automobil prvo, pa mi onda pričaj o preuveličanoj potrošnji. I pri tome uopće ne aludiram zimi na niskim temperaturama, što je posebna priča. Prvo probaj, pa onda bacaj samouvjerene pretpostavke.

 

Recimo da si ti u pravu da struje ima koliko hoćeš, kako to za Zagreb usred ljeta prije odlaska ljudi na GO ima jebenih problema sa strujom, jer svi koriste klima uređaje? Ako je distribucija sada već problem, onda el auti nemaju šansu kod nas. Teoretski i ako izgradiš sve novo, što misliš, tko će to na kraju platiti?

 

Dio da cijena struje neće porasti, jer bi to bio "kraj civilizacije" je notorna glupost. Pa cijena svih energenata stalno raste.

Kad struja postane još traženija zbog automobila, cijena će porasti brutalno. Isto kao što je šugava maska za lice od svega nekoliko lipa porasla na nekoliko kuna. Zašto? Postala je tražena roba. Tržište radi svoje i tu nikakva EU, ni nitko drugi ne može baš ništa. Ne može premetač papira iz Brisela odrediti cijenu kWh el energije. Čak i da to napravi, proizvođač će ju prodati kupcu van unije, pa ćeš ju na kraju kupovati po još višoj cijeni.

 

Harač, apsolutno jebeni harač. Valjda 50% iznosa je čisti harač. RH bi tebala imati po tvojoj logici milijardu km savršene ceste. Dok je pola ulica u Zg-u poput kozjih staza.

Uostalom, za svaku dionicu neke ceste se diže kredit, daklem....

 Kakvi realni brojevi?

Rabljeni auti su rabljeni auti, ljudi prodaju kad ih izvoze.

imaš recimo cca. 100000 rabljenih auta na tržištu, većina ih ima 10+ godina i 100000 km (odokativno, tu negdje).

I to su slučajevi kad ljudi vote voze jako puno, i onda prodaju čim dođe do veće kilometraže, jer dalje nema više smisla ulagati u odron, a ovak ga i prodaš nekome (i još kod nas preuveličane cijene).

To ne znači da svaki čovjek radi toliko kilometara.

uostalom, onda bi bilo na tržištu 2 milijuna rabljenih auta starih 7 godina sa 120000 km, jel ih ima tolko?

Nema, a pitam se zašto, primisli kaj znači prosječni broj kilometara.

Ovaj dio za BEV, da, istina, kad zima dođe izgubiš na kapaciettu baterije i još ih dodatno treba grijat.

ICE je zakon, cool...

Nemoj sad da se EV auti razvijaju 200 godina i ništa od njih, ne, razvijaju se zadnjih 20 godina, i manje, prije su bili prenamijenjeni viličari...

Ali ok, lako za tehnologiju, ide to brzo naprijed.

I da, u prosjeku kroz cijelu godinu da svi masovno koriste EV bilo bi oko 0,2 kWh/km, kaj god ti mislio.

Ok je da mrziš tu tehnologiju, imaš pravo na to, premda tebi kao ICE fanu ide na ruku porast EV tržišta - pale ti budu cijene ICE auta i goriva zbog niže potražnje (kad dođe do veće penetracije EV na tržište - kad netko napravi EV za mase, za cca. 5 godina bih rekao odokativno).

 

Drugi dio: to nije problem s nestašicom struje, to je onaj distribucijski dio, i to je očekivano, mreža je uvijek projektirana za neku nazivnu snagu, i ne bude HEP nadograđivao mrežu zbog takbih slučajeva, samo se krpa gdje je apsolutno nužno, nema smisla predimenzionirati mrežu, košta puno a rijetko treba.

Tebe kao krajnjeg kupca to nervira, ali to ti je jednostavno tak, u svakoj oblasti, pitaj tu IT mrežare kak se recimo projektira backend i data  čvorovi, i zakaj stranice padaju stalno - jer nema računice ništa predimenziomirati, sustav se gradi za očekivani prosječni load, nikad na očekivani maksimum, jer je to biznis, treba investiciju naplatit.

A kad vidiš da je HEP firma koja bi trebala raditi u državnom interesu (premda imaju ogromnu dobit, WTF????), onda se i oni moraju toga držat.

Jedino britanci imaju predimenzionirani elektrodistribucijski sustav, oni su posebna priča.

Ali struje uvijek ima na tržištu, samo je pitanje po kojoj cijeni, pa zato i postoje karteli koji muljaju s peak shavingom - 99,99999% vremena imaju ugašene elektrane i čekaju da poraste cijena zbog peak loada i onda naplate struju x1000 i nemaju ni približno trošak rada i održavanja elektrane a ono malo kaj radi naplate ko zlato.

Naravno, tržište to dozvoljava dok se ne uključe regulatori, a čini mi se da sam negdje čitao da EU radi na spriječavanju toga.

Energetska burza je prevelik biznis da bi se dalo pojedincima da glume baje.

 

i da, ovaj dio da cijena struje poraste, nisi ni svjestan koliko cijela ekonomija ovisi o cijeni struje.

Npr. u proizvodnim postrojenjima je trošak energenata prek 90% ukupnog proizvodnog troška (mislim na baš proizvodnju, gdje se strojevi koriste).

I ovak je industrijska struja brutalno skupa, podigni još i otjerao si gro firmi u stečaj.

Evo npr. ja radim u firmi koja proizvodi jako puno (premda mala firma) i prosječna potrošnja struje kroz godinu je oko 50 KW+, a to je mala firma, i sad taj prosjek množi s 8766 sati godišnje i puta cijena po kWh za industriju, i onda kad vidiš kak su to ogromne cifre, i udio u proizvodnoj cijeni je ogroman, porastom cijene možeš ili natjerati firmu da podigne cijene (pada konkurentnost, pada biznis, počinje rezanje na svim frontama), ili da jednostavno stavi ključ u bravu.

Jer i ovak je inozemna konkurencija prevelika, i sve je to na knap, i  daljnim poskupljenjima uništavaš gospodarstvo jer strancicstranci jačaju tržište i pomažu poduzetnicima, i nemreš im konkurirat nikak cijenovno.

Naravno, nije ni blizu toga, ali bi bio realan scenarij, premda kod nas kadpkad cijena zapravo najviše seru one djelatnosti na koje najmanje utječe, ali bilo kakvo opravdanje za dizanje cijena im je zlata vrijedno...

I ne, cijena struje neće porasti drastično zbog EV-a, em premalo struje treba za njih, em je proizvodna cijena struje svake godine sve manja i manja, tržište je uređeno, konkurencija postoji, a bila kakva povećanja cijene bi bila rezultat kriminalnih radnji.

Pogledaj si gorivo, kak na tom organiziranom tržištu stvari stoje, i prenesi na elektroenergetski sustav.

Ti imaš klasično hrvatsko razmišljanje - aha, odmah budu sve poskupili, jadni mi, nebumo za kruha imali, udba nas mrzi, žele nas ubit, itd.

Ne, ipak postoje neki viši entiteti koji se brinu da tržište funkcionira unatoč tvojim crnim mislima.

Uostalom, koliko često vidiš da netko uz cijenu kruha od 5 kn odjednom prodaje kruh za 20 kn i ubija napačeni rvački narod.

Vjerovao ili ne, tržište postoji i funkcionira onak kak bi trebalo.

Naravno, urođen ti je pesimizam, i to je ok, ali jednostavno ne kužim te vaše fore, kaj misliš da to tak stihijski ide i da odjednom svi dižu sve cijene i ljudi gladuju, itd. 

Uostalom, ak ak je tak, kak to onda rvati masovno ne gladuju i kopaju po kontenjerima, a udba ih pokušava pobit povećanjem cijena...

Malo realnije sagledaj situaciju, ne ide sve tak kao u tvojim crnim snovima.

A ovo za maske za lice - država je reagirala, a to kaj ti na oglasnicima vidiš muljatore s maskama od papira za 100€ je baš to, oglasnik, i prijavi to odmah, ali rvati su takvi ljudi da još i dodatno to podupiru...

I ovaj dio da nemru viši organi uvjetovati cijenu energenta, mogu, itekako, kaj god ti mislio.

Mogu uređivati pravila poslovanja na svom tržištu kak žele, i ak ti ne paše odjebi.

A kupnje struje sa strane neću ni komentirat, ne ide ti to baš tak, to su javne stvari, kupuje se i s drugih tržišta, ali nemoj misliti da to tak ide ko na placu, ili si ti jedan od onih kaj kad vide neki oglas na oglasniku misli:  joj gle kak je čovjek dobar, ne da mi prodaje, on mi još i poklanja robu kak me voli !!!

 

Harač?

Ajd kad tak tvrdiš daj neke cifre...

I prueuzmi ulogu direktora HC-a npr. i pokaži kak si sposoban.

Do tad ti izjave ne drže vodu, glavno je srat...

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put uto 19.5.2020 17:14 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
fer-de-lance kaže...

 Kakvi realni brojevi?

Rabljeni auti su rabljeni auti, ljudi prodaju kad ih izvoze.

imaš recimo cca. 100000 rabljenih auta na tržištu, većina ih ima 10+ godina i 100000 km (odokativno, tu negdje).

I to su slučajevi kad ljudi vote voze jako puno, i onda prodaju čim dođe do veće kilometraže, jer dalje nema više smisla ulagati u odron, a ovak ga i prodaš nekome (i još kod nas preuveličane cijene).

To ne znači da svaki čovjek radi toliko kilometara.

uostalom, onda bi bilo na tržištu 2 milijuna rabljenih auta starih 7 godina sa 120000 km, jel ih ima tolko?

Nema, a pitam se zašto, primisli kaj znači prosječni broj kilometara.

Ovaj dio za BEV, da, istina, kad zima dođe izgubiš na kapaciettu baterije i još ih dodatno treba grijat.

ICE je zakon, cool...

Nemoj sad da se EV auti razvijaju 200 godina i ništa od njih, ne, razvijaju se zadnjih 20 godina, i manje, prije su bili prenamijenjeni viličari...

Ali ok, lako za tehnologiju, ide to brzo naprijed.

I da, u prosjeku kroz cijelu godinu da svi masovno koriste EV bilo bi oko 0,2 kWh/km, kaj god ti mislio.

Ok je da mrziš tu tehnologiju, imaš pravo na to, premda tebi kao ICE fanu ide na ruku porast EV tržišta - pale ti budu cijene ICE auta i goriva zbog niže potražnje (kad dođe do veće penetracije EV na tržište - kad netko napravi EV za mase, za cca. 5 godina bih rekao odokativno).

 

Drugi dio: to nije problem s nestašicom struje, to je onaj distribucijski dio, i to je očekivano, mreža je uvijek projektirana za neku nazivnu snagu, i ne bude HEP nadograđivao mrežu zbog takbih slučajeva, samo se krpa gdje je apsolutno nužno, nema smisla predimenzionirati mrežu, košta puno a rijetko treba.

Tebe kao krajnjeg kupca to nervira, ali to ti je jednostavno tak, u svakoj oblasti, pitaj tu IT mrežare kak se recimo projektira backend i data  čvorovi, i zakaj stranice padaju stalno - jer nema računice ništa predimenziomirati, sustav se gradi za očekivani prosječni load, nikad na očekivani maksimum, jer je to biznis, treba investiciju naplatit.

A kad vidiš da je HEP firma koja bi trebala raditi u državnom interesu (premda imaju ogromnu dobit, WTF????), onda se i oni moraju toga držat.

Jedino britanci imaju predimenzionirani elektrodistribucijski sustav, oni su posebna priča.

Ali struje uvijek ima na tržištu, samo je pitanje po kojoj cijeni, pa zato i postoje karteli koji muljaju s peak shavingom - 99,99999% vremena imaju ugašene elektrane i čekaju da poraste cijena zbog peak loada i onda naplate struju x1000 i nemaju ni približno trošak rada i održavanja elektrane a ono malo kaj radi naplate ko zlato.

Naravno, tržište to dozvoljava dok se ne uključe regulatori, a čini mi se da sam negdje čitao da EU radi na spriječavanju toga.

Energetska burza je prevelik biznis da bi se dalo pojedincima da glume baje.

 

i da, ovaj dio da cijena struje poraste, nisi ni svjestan koliko cijela ekonomija ovisi o cijeni struje.

Npr. u proizvodnim postrojenjima je trošak energenata prek 90% ukupnog proizvodnog troška (mislim na baš proizvodnju, gdje se strojevi koriste).

I ovak je industrijska struja brutalno skupa, podigni još i otjerao si gro firmi u stečaj.

Evo npr. ja radim u firmi koja proizvodi jako puno (premda mala firma) i prosječna potrošnja struje kroz godinu je oko 50 KW+, a to je mala firma, i sad taj prosjek množi s 8766 sati godišnje i puta cijena po kWh za industriju, i onda kad vidiš kak su to ogromne cifre, i udio u proizvodnoj cijeni je ogroman, porastom cijene možeš ili natjerati firmu da podigne cijene (pada konkurentnost, pada biznis, počinje rezanje na svim frontama), ili da jednostavno stavi ključ u bravu.

Jer i ovak je inozemna konkurencija prevelika, i sve je to na knap, i  daljnim poskupljenjima uništavaš gospodarstvo jer strancicstranci jačaju tržište i pomažu poduzetnicima, i nemreš im konkurirat nikak cijenovno.

Naravno, nije ni blizu toga, ali bi bio realan scenarij, premda kod nas kadpkad cijena zapravo najviše seru one djelatnosti na koje najmanje utječe, ali bilo kakvo opravdanje za dizanje cijena im je zlata vrijedno...

I ne, cijena struje neće porasti drastično zbog EV-a, em premalo struje treba za njih, em je proizvodna cijena struje svake godine sve manja i manja, tržište je uređeno, konkurencija postoji, a bila kakva povećanja cijene bi bila rezultat kriminalnih radnji.

Pogledaj si gorivo, kak na tom organiziranom tržištu stvari stoje, i prenesi na elektroenergetski sustav.

Ti imaš klasično hrvatsko razmišljanje - aha, odmah budu sve poskupili, jadni mi, nebumo za kruha imali, udba nas mrzi, žele nas ubit, itd.

Ne, ipak postoje neki viši entiteti koji se brinu da tržište funkcionira unatoč tvojim crnim mislima.

Uostalom, koliko često vidiš da netko uz cijenu kruha od 5 kn odjednom prodaje kruh za 20 kn i ubija napačeni rvački narod.

Vjerovao ili ne, tržište postoji i funkcionira onak kak bi trebalo.

Naravno, urođen ti je pesimizam, i to je ok, ali jednostavno ne kužim te vaše fore, kaj misliš da to tak stihijski ide i da odjednom svi dižu sve cijene i ljudi gladuju, itd. 

Uostalom, ak ak je tak, kak to onda rvati masovno ne gladuju i kopaju po kontenjerima, a udba ih pokušava pobit povećanjem cijena...

Malo realnije sagledaj situaciju, ne ide sve tak kao u tvojim crnim snovima.

A ovo za maske za lice - država je reagirala, a to kaj ti na oglasnicima vidiš muljatore s maskama od papira za 100€ je baš to, oglasnik, i prijavi to odmah, ali rvati su takvi ljudi da još i dodatno to podupiru...

I ovaj dio da nemru viši organi uvjetovati cijenu energenta, mogu, itekako, kaj god ti mislio.

Mogu uređivati pravila poslovanja na svom tržištu kak žele, i ak ti ne paše odjebi.

A kupnje struje sa strane neću ni komentirat, ne ide ti to baš tak, to su javne stvari, kupuje se i s drugih tržišta, ali nemoj misliti da to tak ide ko na placu, ili si ti jedan od onih kaj kad vide neki oglas na oglasniku misli:  joj gle kak je čovjek dobar, ne da mi prodaje, on mi još i poklanja robu kak me voli !!!

 

Harač?

Ajd kad tak tvrdiš daj neke cifre...

I prueuzmi ulogu direktora HC-a npr. i pokaži kak si sposoban.

Do tad ti izjave ne drže vodu, glavno je srat...

 

Realni brojevi (ne u matematičkom smislu) kad već sve mora biti plastično s tobom.

OK, u oglasniku su samo čudni brojevi, sve to ljudi nešto lažu.... sami rubni sučajevi, sram ih bilo.

 

Mrzim tehnologiju? WTF....WTF... WTF?! Pa vozim jednog takvog, samo ne u RH, jer tamo ne mogu van iz grada. I ne vozim ga jer ga volim ili hejtaam, to je faking auto. JE-BO-TE...

 

Previše toga si nasrao o cijeni, ali bottom line je da se kod svakog poskupljenja prodaje priča da je to zbog više cijene nafte, ali sada kada je barel oko nule, ja ne vidim pojeftinjenje. Do duše priča ima donekle smisla, jer iz nafte rade struju (jebeno zeleno, nema šta).

 

Ajmo baš vidjeti po kojoj cijeni će se ovcama lifrati kilovatsat jednom kad ih se prisili na strujiće. Da je meni ICE jeftiniji, vozio bi njega, bio mi je bolji od ovoga. Kako sada rastu porezi za strujiće možda i hoću.

 

Vezano uz maske, država je ragirala? Kog ti lažeš?? Domovi zdravlja su kupovali po cijeni koja je bila navedena jer nisu htjeli kupiti na vrijeme, PRIJE sranja. Gdje ti živiš?  Još su bili sretni da ima i nije se pitalo "pošto", već je bilo "DAJ!". Ionako je lova iz proračuna, pa ih boli kurac.

 

Ali ok, nek ti bude... 

Evo, nema ni harača u litri goriva, ni lipe 

 

P.S.

Da pogađam, djelatnik državnog/javnog sektora, pa riječ "harač" buba jako?  Mi udbaši, jugosloveni, soroševci... kako ide dalje, daj pomozi....

14 godina
odjavljen
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
neutrino kaže...

Realni brojevi (ne u matematičkom smislu) kad već sve mora biti plastično s tobom.

OK, u oglasniku su samo čudni brojevi, sve to ljudi nešto lažu.... sami rubni sučajevi, sram ih bilo.

 

Mrzim tehnologiju? WTF....WTF... WTF?! Pa vozim jednog takvog, samo ne u RH, jer tamo ne mogu van iz grada. I ne vozim ga jer ga volim ili hejtaam, to je faking auto. JE-BO-TE...

 

Previše toga si nasrao o cijeni, ali bottom line je da se kod svakog poskupljenja prodaje priča da je to zbog više cijene nafte, ali sada kada je barel oko nule, ja ne vidim pojeftinjenje. Do duše priča ima donekle smisla, jer iz nafte rade struju (jebeno zeleno, nema šta).

 

Ajmo baš vidjeti po kojoj cijeni će se ovcama lifrati kilovatsat jednom kad ih se prisili na strujiće. Da je meni ICE jeftiniji, vozio bi njega, bio mi je bolji od ovoga. Kako sada rastu porezi za strujiće možda i hoću.

 

Vezano uz maske, država je ragirala? Kog ti lažeš?? Domovi zdravlja su kupovali po cijeni koja je bila navedena jer nisu htjeli kupiti na vrijeme, PRIJE sranja. Gdje ti živiš?  Još su bili sretni da ima i nije se pitalo "pošto", već je bilo "DAJ!". Ionako je lova iz proračuna, pa ih boli kurac.

 

Ali ok, nek ti bude... 

Evo, nema ni harača u litri goriva, ni lipe 

 

P.S.

Da pogađam, djelatnik državnog/javnog sektora, pa riječ "harač" buba jako?  Mi udbaši, jugosloveni, soroševci... kako ide dalje, daj pomozi....

 

Privatnik i vlasnik el. auta ti poručuje da prestaneš srati.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
7 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
neutrino kaže...

Realni brojevi (ne u matematičkom smislu) kad već sve mora biti plastično s tobom.

OK, u oglasniku su samo čudni brojevi, sve to ljudi nešto lažu.... sami rubni sučajevi, sram ih bilo.

 

Mrzim tehnologiju? WTF....WTF... WTF?! Pa vozim jednog takvog, samo ne u RH, jer tamo ne mogu van iz grada. I ne vozim ga jer ga volim ili hejtaam, to je faking auto. JE-BO-TE...

 

Previše toga si nasrao o cijeni, ali bottom line je da se kod svakog poskupljenja prodaje priča da je to zbog više cijene nafte, ali sada kada je barel oko nule, ja ne vidim pojeftinjenje. Do duše priča ima donekle smisla, jer iz nafte rade struju (jebeno zeleno, nema šta).

 

Ajmo baš vidjeti po kojoj cijeni će se ovcama lifrati kilovatsat jednom kad ih se prisili na strujiće. Da je meni ICE jeftiniji, vozio bi njega, bio mi je bolji od ovoga. Kako sada rastu porezi za strujiće možda i hoću.

 

Vezano uz maske, država je ragirala? Kog ti lažeš?? Domovi zdravlja su kupovali po cijeni koja je bila navedena jer nisu htjeli kupiti na vrijeme, PRIJE sranja. Gdje ti živiš?  Još su bili sretni da ima i nije se pitalo "pošto", već je bilo "DAJ!". Ionako je lova iz proračuna, pa ih boli kurac.

 

Ali ok, nek ti bude... 

Evo, nema ni harača u litri goriva, ni lipe 

 

P.S.

Da pogađam, djelatnik državnog/javnog sektora, pa riječ "harač" buba jako?  Mi udbaši, jugosloveni, soroševci... kako ide dalje, daj pomozi....

 Jesi pročitao kaj sam napisao?

Par desetaka tisuća rabljenih vozila na tržištu, a tebi logika kaže da se 2 milijuna osobnih vozila vozi svaki prek 15000 km godišnje?

WTF?

Ili ja nekaj ne kužim ili se nismo razumjeli.

 

Jebiga, onda si se zajebo.

Išao si grlom u jagode,  nije još vrijeme za kupovat komercijalni EV.

Previše para za premalo muzike.

Ali ako bude tržište raslo, imalo bude više smisla.

Naravno, osim ako nisi kupovao zbog prednosti EV-a, a nedostaci te ne brinu, ali kažeš da te više brinulo kaj nemreš u grad sa starijim ICE-om (ja bih onda uzeo neki isplativi ICE s zadovoljavajućom euro normom ili kaj već traže).

 

To su clickbait sranja.

Nek poskupe robu na svakom poskupljenju nafte, kak dugo bude išlo?

Nemreš ljude vječno cicat, ipak imaju ograničenu količinu novca.

Pitanje: zakaj se svi vlasnici pekara ne skupe i dogovore cijenu kruha od 20 kuna, veliš da im nitko ništa nemre...

Odgovori, baš me zanima odgovor.

I di se to struja proizvodi iz nafte?

Kod susjeda u trsju agregat dela, da, ali jel netko proizvodi struju za tržište iz nafte?

Ne, nema računice - plin, nuklearke, ugljen, hidro, solar, vjetar, itd.

 

A ovaj dio kak će ovcama cijena kWh rasti kad kupe EV, to je ovaj dio s pekarima, čekam da odgovoriš.

I vjeruj mi, ja ti najsrdačnije predlažem da prodaš EV i kupiš si ICE, eto besplatan savjet 

 

Maske, da, reagirali su - npr. kupio sam prije tri tjedna

po poprilično sličnoj cijeni staroj, u apoteki.

A ovo s domovima zdravlja, kum je radio s kumom u kompi, a ovaj zna rođu...

Slična priča, samo na još većoj skali 

Ne kažem ja da nema korupcije, ali to je bila takva kajla dok država nije reagirala da je to strašno, ali ok, očekivano za RH.

Ali to ne znači da nisu ništa napravili, samo su se profiteri snašli na vrijeme, svaka im čast, znaju kaj rade.

 

"Harač", ok, rasčlani cijene i reci kaj ne valja, ovakve floskule ne vrijede.

 

Ne, nisam uhljeb, nikad ni ne budem (imam određena moralna načela, na svoju štetu).

A tvoji komentari baš zvuči kao oni tipičnog jadnog rvata, jadno malo potlačeno...

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put uto 19.5.2020 18:22 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
fer-de-lance kaže...
neutrino kaže...

Realni brojevi (ne u matematičkom smislu) kad već sve mora biti plastično s tobom.

OK, u oglasniku su samo čudni brojevi, sve to ljudi nešto lažu.... sami rubni sučajevi, sram ih bilo.

 

Mrzim tehnologiju? WTF....WTF... WTF?! Pa vozim jednog takvog, samo ne u RH, jer tamo ne mogu van iz grada. I ne vozim ga jer ga volim ili hejtaam, to je faking auto. JE-BO-TE...

 

Previše toga si nasrao o cijeni, ali bottom line je da se kod svakog poskupljenja prodaje priča da je to zbog više cijene nafte, ali sada kada je barel oko nule, ja ne vidim pojeftinjenje. Do duše priča ima donekle smisla, jer iz nafte rade struju (jebeno zeleno, nema šta).

 

Ajmo baš vidjeti po kojoj cijeni će se ovcama lifrati kilovatsat jednom kad ih se prisili na strujiće. Da je meni ICE jeftiniji, vozio bi njega, bio mi je bolji od ovoga. Kako sada rastu porezi za strujiće možda i hoću.

 

Vezano uz maske, država je ragirala? Kog ti lažeš?? Domovi zdravlja su kupovali po cijeni koja je bila navedena jer nisu htjeli kupiti na vrijeme, PRIJE sranja. Gdje ti živiš?  Još su bili sretni da ima i nije se pitalo "pošto", već je bilo "DAJ!". Ionako je lova iz proračuna, pa ih boli kurac.

 

Ali ok, nek ti bude... 

Evo, nema ni harača u litri goriva, ni lipe 

 

P.S.

Da pogađam, djelatnik državnog/javnog sektora, pa riječ "harač" buba jako?  Mi udbaši, jugosloveni, soroševci... kako ide dalje, daj pomozi....

 Jesi pročitao kaj sam napisao?

Par desetaka tisuća rabljenih vozila na tržištu, a tebi logika kaže da se 2 milijuna osobnih vozila vozi svaki prek 15000 km godišnje?

WTF?

Ili ja nekaj ne kužim ili se nismo razumjeli.

 

Jebiga, onda si se zajebo.

Išao si grlom u jagode,  nije još vrijeme za kupovat komercijalni EV.

Previše para za premalo muzike.

Ali ako bude tržište raslo, imalo bude više smisla.

Naravno, osim ako nisi kupovao zbog prednosti EV-a, a nedostaci te ne brinu, ali kažeš da te više brinulo kaj nemreš u grad sa starijim ICE-om (ja bih onda uzeo neki isplativi ICE s zadovoljavajućom euro normom ili kaj već traže).

 

To su clickbait sranja.

Nek poskupe robu na svakom poskupljenju nafte, kak dugo bude išlo?

Nemreš ljude vječno cicat, ipak imaju ograničenu količinu novca.

Pitanje: zakaj se svi vlasnici pekara ne skupe i dogovore cijenu kruha od 20 kuna, veliš da im nitko ništa nemre...

Odgovori, baš me zanima odgovor.

I di se to struja proizvodi iz nafte?

Kod susjeda u trsju agregat dela, da, ali jel netko proizvodi struju za tržište iz nafte?

Ne, nema računice - plin, nuklearke, ugljen, hidro, solar, vjetar, itd.

 

A ovaj dio kak će ovcama cijena kWh rasti kad kupe EV, to je ovaj dio s pekarima, čekam da odgovoriš.

I vjeruj mi, ja ti najsrdačnije predlažem da prodaš EV i kupiš si ICE, eto besplatan savjet 

 

Maske, da, reagirali su - npr. kupio sam prije tri tjedna

po poprilično sličnoj cijeni staroj, u apoteki.

A ovo s domovima zdravlja, kum je radio s kumom u kompi, a ovaj zna rođu...

Slična priča, samo na još većoj skali 

Ne kažem ja da nema korupcije, ali to je bila takva kajla dok država nije reagirala da je to strašno, ali ok, očekivano za RH.

Ali to ne znači da nisu ništa napravili, samo su se profiteri snašli na vrijeme, svaka im čast, znaju kaj rade.

 

"Harač", ok, rasčlani cijene i reci kaj ne valja, ovakve floskule ne vrijede.

 

Ne, nisam uhljeb, nikad ni ne budem (imam određena moralna načela, na svoju štetu).

A tvoji komentari baš zvuči kao oni tipičnog jadnog rvata, jadno malo potlačeno...

 

OK, već sam jednom napisao da se "slažem" kako su u oglasu samo ovi koje treba ignorirati. Ako ti tako kažeš, ne vidim čemu to dovoditi u pitanje.

 

Zajebo sam se? Ja to ne vidim tako. Hint: ne živim u RvaCkoj. Ali, isprika, ako ti kažeš da sam se zajebo, onda je to to.

 

Nemreš ljude vječno cicat? Da je sutra litra benzina 14kn, svi bi se i dalje vozili. Kad je bio zadnji propali pokušaj proosvjeda u vezi toga zbog cijene blizu 11kn/l, skoro su kamenovali ljude koji su zastavljali svoja vozila uz komentar "ako nemaš, ne vozi se!!". Rvati imaju pun kurac novaca.

 

Pogle si Norvešku koja brije jebeno na struju. Što misliš otkuda njima struja? Prodaju svoju naftu i plin i kupuju struju. Daj, guglaj malo jebote... Ah da, ti nemaš kaj guglat, ti sve znaš.

 

Domovi zdravlja - sereš govna. Pol familije su mi liječnici. Sereš na najjače.

 

Pekari? Digni potražnju svim pekarima za cca 50% i vidi reakciju. Tebe kao da su jučer odmrznuli. On ne mora više proizvoditi, dovoljno je da digne cijenu i sve će prodat. Ti si sam peci kruh ako ti ne odgovara. Ili ne, pardon, premetač papira iz Brisela će regulirati cijenu. Da, to je to.

 

 

Nekak mi se ne da dalje.... neću više odgovarati na tvoje postove, časna pionirska.

 

14 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
Jakovp kaže...
neutrino kaže...

Realni brojevi (ne u matematičkom smislu) kad već sve mora biti plastično s tobom.

OK, u oglasniku su samo čudni brojevi, sve to ljudi nešto lažu.... sami rubni sučajevi, sram ih bilo.

 

Mrzim tehnologiju? WTF....WTF... WTF?! Pa vozim jednog takvog, samo ne u RH, jer tamo ne mogu van iz grada. I ne vozim ga jer ga volim ili hejtaam, to je faking auto. JE-BO-TE...

 

Previše toga si nasrao o cijeni, ali bottom line je da se kod svakog poskupljenja prodaje priča da je to zbog više cijene nafte, ali sada kada je barel oko nule, ja ne vidim pojeftinjenje. Do duše priča ima donekle smisla, jer iz nafte rade struju (jebeno zeleno, nema šta).

 

Ajmo baš vidjeti po kojoj cijeni će se ovcama lifrati kilovatsat jednom kad ih se prisili na strujiće. Da je meni ICE jeftiniji, vozio bi njega, bio mi je bolji od ovoga. Kako sada rastu porezi za strujiće možda i hoću.

 

Vezano uz maske, država je ragirala? Kog ti lažeš?? Domovi zdravlja su kupovali po cijeni koja je bila navedena jer nisu htjeli kupiti na vrijeme, PRIJE sranja. Gdje ti živiš?  Još su bili sretni da ima i nije se pitalo "pošto", već je bilo "DAJ!". Ionako je lova iz proračuna, pa ih boli kurac.

 

Ali ok, nek ti bude... 

Evo, nema ni harača u litri goriva, ni lipe 

 

P.S.

Da pogađam, djelatnik državnog/javnog sektora, pa riječ "harač" buba jako?  Mi udbaši, jugosloveni, soroševci... kako ide dalje, daj pomozi....

 

Privatnik i vlasnik el. auta ti poručuje da prestaneš srati.

1. el automobil u RH je bolesno skup i neisplativ. VW Up košta preko 200000kn, a ne vrijedi više od 80000kn. Ti ili imaš rođu, ili si se zajebo ali boli priznati. Obična računica s gorivom ti ne ide u prilog nikako, čak i ako ti je struja besplatna (trenutna situacija).

2. obzirom na tvoju opsjednost down-voteanja mojih postova totalno je nebitno što pišeš, također si zadnji koji može ikome ovdje reći da prestane srat. Hit down-vote and move on! 

14 godina
odjavljen
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
neutrino kaže...
Jakovp kaže...
neutrino kaže...

Realni brojevi (ne u matematičkom smislu) kad već sve mora biti plastično s tobom.

OK, u oglasniku su samo čudni brojevi, sve to ljudi nešto lažu.... sami rubni sučajevi, sram ih bilo.

 

Mrzim tehnologiju? WTF....WTF... WTF?! Pa vozim jednog takvog, samo ne u RH, jer tamo ne mogu van iz grada. I ne vozim ga jer ga volim ili hejtaam, to je faking auto. JE-BO-TE...

 

Previše toga si nasrao o cijeni, ali bottom line je da se kod svakog poskupljenja prodaje priča da je to zbog više cijene nafte, ali sada kada je barel oko nule, ja ne vidim pojeftinjenje. Do duše priča ima donekle smisla, jer iz nafte rade struju (jebeno zeleno, nema šta).

 

Ajmo baš vidjeti po kojoj cijeni će se ovcama lifrati kilovatsat jednom kad ih se prisili na strujiće. Da je meni ICE jeftiniji, vozio bi njega, bio mi je bolji od ovoga. Kako sada rastu porezi za strujiće možda i hoću.

 

Vezano uz maske, država je ragirala? Kog ti lažeš?? Domovi zdravlja su kupovali po cijeni koja je bila navedena jer nisu htjeli kupiti na vrijeme, PRIJE sranja. Gdje ti živiš?  Još su bili sretni da ima i nije se pitalo "pošto", već je bilo "DAJ!". Ionako je lova iz proračuna, pa ih boli kurac.

 

Ali ok, nek ti bude... 

Evo, nema ni harača u litri goriva, ni lipe 

 

P.S.

Da pogađam, djelatnik državnog/javnog sektora, pa riječ "harač" buba jako?  Mi udbaši, jugosloveni, soroševci... kako ide dalje, daj pomozi....

 

Privatnik i vlasnik el. auta ti poručuje da prestaneš srati.

1. el automobil u RH je bolesno skup i neisplativ. VW Up košta preko 200000kn, a ne vrijedi više od 80000kn. Ti ili imaš rođu, ili si se zajebo ali boli priznati. Obična računica s gorivom ti ne ide u prilog nikako, čak i ako ti je struja besplatna (trenutna situacija).

2. obzirom na tvoju opsjednost down-voteanja mojih postova totalno je nebitno što pišeš, također si zadnji koji može ikome ovdje reći da prestane srat. Hit down-vote and move on! 

 

Zanimljivo kako ulaziš u rasprave sa hrpom netočnih informacija Što je to nego sranje?

 

 

Ali sve 5, samo još jedan od trolova koji nemaju blage veze o el autima a jako su glasni na forumu. Ni prvi ni zadnji.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
Poruka je uređivana zadnji put uto 19.5.2020 22:03 (Jakovp).
7 godina
offline
Re: Volkswagen predstavio superbrzi punjač e-vozil
neutrino kaže...

 

OK, već sam jednom napisao da se "slažem" kako su u oglasu samo ovi koje treba ignorirati. Ako ti tako kažeš, ne vidim čemu to dovoditi u pitanje.

 

Zajebo sam se? Ja to ne vidim tako. Hint: ne živim u RvaCkoj. Ali, isprika, ako ti kažeš da sam se zajebo, onda je to to.

 

Nemreš ljude vječno cicat? Da je sutra litra benzina 14kn, svi bi se i dalje vozili. Kad je bio zadnji propali pokušaj proosvjeda u vezi toga zbog cijene blizu 11kn/l, skoro su kamenovali ljude koji su zastavljali svoja vozila uz komentar "ako nemaš, ne vozi se!!". Rvati imaju pun kurac novaca.

 

Pogle si Norvešku koja brije jebeno na struju. Što misliš otkuda njima struja? Prodaju svoju naftu i plin i kupuju struju. Daj, guglaj malo jebote... Ah da, ti nemaš kaj guglat, ti sve znaš.

 

Domovi zdravlja - sereš govna. Pol familije su mi liječnici. Sereš na najjače.

 

Pekari? Digni potražnju svim pekarima za cca 50% i vidi reakciju. Tebe kao da su jučer odmrznuli. On ne mora više proizvoditi, dovoljno je da digne cijenu i sve će prodat. Ti si sam peci kruh ako ti ne odgovara. Ili ne, pardon, premetač papira iz Brisela će regulirati cijenu. Da, to je to.

 

 

Nekak mi se ne da dalje.... neću više odgovarati na tvoje postove, časna pionirska.

 

Pa zajebo si se kad nisi zadovoljan.

Čista logika.

I znam da ne živiš u RH, napisao si.

 

Gorivo: jesi siguran?

Sam si si odgovorio u predzadnjem pasusu.

 

Naravno, pa nisu oni glupi.

Žive od nafte, nisu ludi sami sebi kanibalizirati glavni izvor prihoda.

A za struju lako, navodno je isto imaju na pretek (jesu ono kod njih isto masovno hidroelektrane?).

 

Domovi zdravlja - ok, ak nisu rođe, onda ih je spopala masovna retardacija i nesposobnost kad su pristali plaćat takve cijene.

I išli sami na svoju ruku radit nekaj.

 

Eto vidiš, dio ti je jasan.

Ponuda i potražnja diktiraju cijenu.

Ali kad imaš takve nagle skokove potražnje onda moraju regulatorna tijela uskočiti da spriječe profiterstvo.

I to se radi u svim državama svijeta.

Ali da, za tebe su svi glupi premetači papira i jebivjetri, ne znaju ništa u usporedbi s tobom.

 

Ok, ne moraš, ionak trkeljamo bezveze, otišli smo previše u širinu 

 

Kruha i igala...
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice