Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

poruka: 30
|
čitano: 9.653
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja".
14 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Zrakoplov možda jest siguran, ali kakvi su njihovi piloti? Kad bih trebao birati između dobrog zrakoplova i lošeg pilota i obrmuto, uvijek bih se odlučio za potonje.

 
9 0 hvala 0
6 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Ovo je očekivano izvješće. Svi koji prate avijaciju pa makar i rekreativno znali su da ovakva nesreća ne može biti posljedica udara groma. Činjenica je da današnji piloti imaju jako malo sati stvarnog upravljanja aviona pa kada se nađu u situaciji gdje moraju upravljati avionom nemaju osjećaj za isti te se događaju ovakve nesreće. Dok je prije autopilot bio korišten samo za krstarenja sada isti sudjeluje i kod sljetanja aviona. Ovaj avion je bio pretežak i prebrzo je sletio što podvozje naravno nije moglo izdržati. 

 

Preko 80% svih zrakoplovnih nesreća je posljedica ljudske greške. 

 

Preveliko oslanjanje na autopilot i činjenica da piloti prolaze brzinsku obuku zbog manjka istih daje naslutiti da bi ovakvih nesreća u budućnosti moglo biti još. 

Poruka je uređivana zadnji put pet 28.6.2019 11:23 (Vandit).
 
4 0 hvala 0
8 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Dolje nije bilo navedeno da je za slijetanje bila prevelika masa, tj veča od dopuštene. Buduči da avion nema sustav za izbacivanje goriva, on je trebao u zraku malo kružiti da bi potrošio malo kerozina.

 
0 0 hvala 0
12 godina
odjavljen
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Zar to nije obvezno da ima svaki avion?
15 godina
neaktivan
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Ovakvih nesreća će sigurno biti još, ali će ih ukupno biti manje, jer su izvanredne situacije relativno rijetke, a automatika sprečava ljudske greške u normalnim uvjetima.

Ne treba se fokusirati na pojedinačni slučaj, nego gledati cijelu sliku.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
online
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Vandit kaže...

Ovo je očekivano izvješće. Svi koji prate avijaciju pa makar i rekreativno znali su da ovakva nesreća ne može biti posljedica udara groma. Činjenica je da današnji piloti imaju jako malo sati stvarnog upravljanja aviona pa kada se nađu u situaciji gdje moraju upravljati avionom nemaju osjećaj za isti te se događaju ovakve nesreće. Dok je prije autopilot bio korišten samo za krstarenja sada isti sudjeluje i kod sljetanja aviona. Ovaj avion je bio pretežak i prebrzo je sletio što podvozje naravno nije moglo izdržati. 

 

Preko 80% svih zrakoplovnih nesreća je posljedica ljudske greške. 

 

Preveliko oslanjanje na autopilot i činjenica da piloti prolaze brzinsku obuku zbog manjka istih daju naslutiti da bi ovakvih nesreća u budućnosti moglo biti još. 

 Istina.

 

No ako se dobro sjecam, u jednoj od epizoda Air Crash Investigation kada su opisivali pad nekog sovjetskog civilnog zrakoplova, jedna od packi tadasnjoj sovjetskoj skoli civilnih pilota je bila sto previse forsiraju manualno letenje a ne oslanjaju se na autopilot (zakljucakj je bio da je autopilot bio ukljucen do nesrece ne bi doslo)

 

I sad budi pametan.

 

Ocito je da ne mogu postojati 100% univerzalna pravila za svaku situaciju, ali u zadnjih 30tak godina ljudi su izgleda najslabija karika u civilnoj avijaciji.

With the anonymity of the internet where one can be anything they want, it constantly amazes me how many choose to be assholes.
6 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Naravno, sve je u ravnoteži. No kada piloti 80% sati od ukupnog broja sati u zraku provedu na autopilotu naravno da muscle memory nije na jednakoj razini da je omjer puno manji. 

 

Opet, ne možemo znati koliko je nesreća spriječio autopilot, tako da nije odgovornost samo na njemu, ali treba naći neki balans. 

 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Ako je pilot imao velikih problema s upravljanjem u direktnom načinu, to znači da nisu dovoljno trenirani za takvo upravljanje. Mogao je cijeli život letiti na tom avionu bez autopilota i nikada ne doći u situaciju da mu se to uključi, to nije pitanje iskustva, nego treninga.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Reći da je uzrok ove nesreće udar groma isto je što i reći da je uzrok potonuća Titanica anomalija vode.
 
6 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Ne veli se posmak nego smicanje vjetra i nije Guard (iako se mnogi tako na njoj javljaju) već emergency frekvencija, oliti na rvacki frekvencija za slučaj nužde. Smješno zvuči ali je tako. 

X
 
1 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Hm, da nisu udarili u anomaliju vode, titanic ne bi potonuo. Dakle ipak je kriva munja?!
16 godina
moderator
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Abaxa kaže...

Ne veli se posmak nego smicanje vjetra i nije Guard (iako se mnogi tako na njoj javljaju) već emergency frekvencija, oliti na rvacki frekvencija za slučaj nužde. Smješno zvuči ali je tako. 

 

 

http://www.gfz.hr/osobne_stranice/grisogono/DM3i4_SKRIPTA.pdf

 

"Orijentacija tih oblačnih „traka“ je približno okomita na srednji vektor vertikalnog posmaka vjetra. Vektor smicanja vjetra ne mora nužno biti usmjeren u smjeru srednjeg vektora vjetra. Uglavnom, smicanje vjetra je osnovni uzrok dinamičkih nestabilnosti zraka."

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_emergency_frequency

 

"The aircraft emergency frequency (also known as GUARD) is a frequency used on the aircraft band reserved for emergency communications for aircraft in distress. The frequencies are 121.5 MHz for civilian, also known as International Air Distress (IAD) or VHF Guard, and 243.0 MHz for military use, also known as Military Air Distress (MAD) or UHF Guard. "

 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put pet 28.6.2019 14:54 (Drago).
5 godina
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Onda s obzirom na nedostatak iskustva...zar nebi onda AI bio bolji pilot...
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Pošto je cijeli avion praktički metalan, on je Faradejev kavez, stoga udar groma u njega nije nešto što bi ga samo tako moglo pokvariti i izazvati nesreću. Prema pročitanome, čini mi se da su tu slaba karika bili piloti, koji jednostavno nisu odreagirali kako treba (pretežak avion - trebalo je kružiti i potrošiti gorivo), vjerovatno još hrpa drugih sitnica koje su zajedno dovele do nesreće.

dolazim odmah - Godot
Moj PC  
2 0 hvala 0
11 godina
neaktivan
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Ruski piloti su poznati ko avanturisti... 

Ima na aircrashu par njihovih egzibicija kao dijete u kokpitu slijetanje bez vizualne pomoci i slicno... 

Sve te price zavrsavaju jako lose... 

Moj PC  
0 0 hvala 0
7 godina
neaktivan
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
@Dex.pwn
Koliko znam ni jedan uskotrupni avion nema izbacivanje goriva, a nisam siguran i da li novije generacije sirokotrupni to imaju.
7 godina
neaktivan
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
SJ100 uopce nije direktan parnjak A320 niti B737 jer je manji avion, ne znam uopce od kud vam taj podatak. Njegov rang su modeli Emraera i Bombardiera, da ne trazim sad tocno koji modeli od oba.
 
1 0 hvala 0
7 godina
neaktivan
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
@Učo
SJ100 nije cijeli metalan, vec je djelomicno kompozitan, i to moze biti problem kod udara munje.
16 godina
protjeran
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Senzori na osnovu kojih autopilot upravlja zrakoplovom (brzinomjer, visinomjer itd.) za prijenos podataka koriste električne signale, udar munje je navedeni prijenos gotovo sigurno nakratko prekinuo - u takvim slučajevima autopilot se sam od sebe automatski isključi. Sve nakon toga je vjerovatno nesnalaženje i panika - piloti su vjerovatno zaista mislili da je munja na neki način oštetila elektroniku zrakoplova jer im se u 'direktnom načinu' upravljanje istim činilo kompletno drukčije i puno teže. Dodatno, čini se da piloti nisu uopće probali opet uključiti 'Normal Law' (tj. normalno, elektronski potpomognuto upravljanje zrakoplovom), vjerovatno misleći da su suočeni s nekim iznimno teškim kvarom kao posljedicom udara munje (a zapravo samo kratkotrajnim prekidom prijenosa podataka i posljedičnim isključivanjem autopilota/Normal Lawa).

 

Zanimljivo je proučiti i druge slične slučajeve, pogotovo Air France 447 kada se autopilot isključio zbog zaleđivanja pitot-cijevi, što je kao posljedicu imalo prestanak funkcioniranja brzinomjera. Autopilot nije predviđen da funkcionira (čak ni nakratko) bez brzinomjera, te se u tom slučaju također automatski isključio i prešao na tzv. Alternate Law (sličan Direct Lawu). Piloti sve do kraja nisu bili svjesni što se dogodilo i zapravo su bili uvjereni da su suočeni s nekim iznimno teškim i nepoznatim kvarom, te su se još 15 minuta u potpunoj panici hrvali s komandama, sve dok se nisu srušili u Atlantski ocean. Poučan je i slučaj iz 2016. godine kada je munja udarila u zrakoplov Saab 2000 u Škotskoj. Pilot je bio uvjeren da se autopilot isključio (zbog udara munje), međutim u tom konkretnom slučaju je autopilot nekim čudom ostao uključen, što je posadi promaklo. Uslijedila je borba s autopilotom i hrvanje s komandama tijekom kojih je također malo falilo da se zrakoplov sruši u more.

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
Poruka je uređivana zadnji put pet 28.6.2019 19:08 (Vortac).
 
3 0 hvala 1
15 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

kad smo već pri špekulacijama, gatanjima iz zoca i nabadanjima ćorave kokoši, oko šeremetjeva je jedna od najvećih kolonija vrana u rusa. tražite perje u i okolo krša. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
3 1 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Vortac kaže...

Senzori na osnovu kojih autopilot upravlja zrakoplovom (brzinomjer, visinomjer itd.) za prijenos podataka koriste električne signale, udar munje je navedeni prijenos gotovo sigurno nakratko prekinuo - u takvim slučajevima autopilot se sam od sebe automatski isključi. Sve nakon toga je vjerovatno nesnalaženje i panika - piloti su vjerovatno zaista mislili da je munja na neki način oštetila elektroniku zrakoplova jer im se u 'direktnom načinu' upravljanje istim činilo kompletno drukčije i puno teže. Dodatno, čini se da piloti nisu uopće probali opet uključiti 'Normal Law' (tj. normalno, elektronski potpomognuto upravljanje zrakoplovom), vjerovatno misleći da su suočeni s nekim iznimno teškim kvarom kao posljedicom udara munje (a zapravo samo kratkotrajnim prekidom prijenosa podataka i posljedičnim isključivanjem autopilota/Normal Lawa).

 

Prema službenom izvještaju, na RRJ-95 nije moguće u letu iz Direct Modea vratit se u Normal Mode: "When the system transits to the DIRECT MODE, it is not possible to perform the transit back to the NORMAL MODE in flight. "

 

Stranica 82 izvještaja.

This space for rent!
8 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Odlično objašnjen tekst, kao da čitaš triler... samo mi ovaj dio iz teksta nije jasan:

Iako sam kapetan ...

Pa dobro Drago, što se hvališ?
Ja sam član bibilioteke. 

 
8 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Drago u najboljem elementu. Odličan članak
Ja rekoh
Moj PC  
1 0 hvala 1
6 godina
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Vortac kaže...

Senzori na osnovu kojih autopilot upravlja zrakoplovom (brzinomjer, visinomjer itd.) za prijenos podataka koriste električne signale, udar munje je navedeni prijenos gotovo sigurno nakratko prekinuo - u takvim slučajevima autopilot se sam od sebe automatski isključi. Sve nakon toga je vjerovatno nesnalaženje i panika - piloti su vjerovatno zaista mislili da je munja na neki način oštetila elektroniku zrakoplova jer im se u 'direktnom načinu' upravljanje istim činilo kompletno drukčije i puno teže. Dodatno, čini se da piloti nisu uopće probali opet uključiti 'Normal Law' (tj. normalno, elektronski potpomognuto upravljanje zrakoplovom), vjerovatno misleći da su suočeni s nekim iznimno teškim kvarom kao posljedicom udara munje (a zapravo samo kratkotrajnim prekidom prijenosa podataka i posljedičnim isključivanjem autopilota/Normal Lawa).

 

 

Upravo to. Znači zbog minornog tehničkog kvara njima je jedino u glavi bilo što brže sletjeti. Naravno da sada s ovime nagađam, ali takav zaključak se izvodi. 

 

Sjetio sam se sada onog videa (ne mogu ga sada pronaći) gdje ekipa prati let Air Franca. Mislim da je riječ o prekooceanskom letu. Nedugo nakon polijetanja crkne jedan od motora (avion s četiri motora), kapetan iskusno i smireno sa kopilotom prođe proceduru, javi kontroli leta da će se vratiti u luku i onda još na kraju zove stjuardesu da mu donese čokoladu jer mu se jede slatko. 

 

 

11 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

Naime, tko u izvješću pogleda opis zadnjih nekoliko sekundi same nesreće prije proboja tankova, izlijevanja kerozina i zapaljenja, može vidjeti da je pilot nakon svakog odskoka pomicao palicu i upravljao nagibom (pitch) točno suprotno od onoga kako stoji u priručniku, time povećavajući i pogoršavajući oscilacije. Da je samo ostavio palicu u neutralnoj poziciji nakon prvog tvrdog sletanja, i ručice gasa na minimumu, vjerojatno ne bi ni bilo havarije sa 41 mrtvim.

 

zar nije moguće da je pomicanje palice "suprotno od onoga kako stoji u priručniku" posljedica tih odskoka i sila koje su se javljale pri odskakivanju?

 

mislim, malo mi je blesavo očekivati da pilot može pri odskocima i takvim silama držati palicu mirno i u neutralnom položaju - otprilike kao da očekuješ od konobara da drži mirno punu tacnu iznad glave ali ne na terasi restorana, nego na onome hali-gali vrtuljku koji te baca u svim smjerovima

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
protjeran
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
picajzla0707 kaže...

zar nije moguće da je pomicanje palice "suprotno od onoga kako stoji u priručniku" posljedica tih odskoka i sila koje su se javljale pri odskakivanju?

 

mislim, malo mi je blesavo očekivati da pilot može pri odskocima i takvim silama držati palicu mirno i u neutralnom položaju - otprilike kao da očekuješ od konobara da drži mirno punu tacnu iznad glave ali ne na terasi restorana, nego na onome hali-gali vrtuljku koji te baca u svim smjerovima

 Avion ne reagira na pokrete palicom trenutačno, već s odmakom od par sekundi dok upravljački mehanizmi i aerodinamika ne odrade svoje. Znači, ako avion odskoči od piste zbog tvrdog slijetanja potrebno je lagano pomaknuti palicu prema naprijed i pustiti je PRIJE nego avion uopće reagira (što se sve vježba na simulatoru u sklopu pilotske obuke). Ako držiš palicu panično prema naprijed sve dok avion ne reagira tj. počne spuštati nos, to je već pretjerani input i avion će o pistu tresnuti još jače. Stanje je još gore ako se prije udarca o pistu dodatno uspaničiš pa povučeš palicu prema sebi, da podigneš nos. Avion na to ne stigne odreagirati i svejedno tresne o pistu svom snagom, a podizanje nosa se dogodi tek prilikom odskoka koji je onda još viši. To je sve skupa puno opasnije nego da nisi uopće dirao palicu jer bi se avion polako spustio i s palicom u neutralnom položaju (i gasom na minimumu), kad bi se potrošila inercija od odskoka. U tom slučaju mu doduše treba i više piste jer duže lebdi prije touchdowna, ali pista 24L u Moskvi na koju se Superjet 100 vratio dugačka je čak 3700 metara tako da to vjerovatno ne bi bio problem.

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
Poruka je uređivana zadnji put uto 2.7.2019 11:55 (Vortac).
11 godina
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
Vortac kaže...

 Avion ne reagira na pokrete palicom trenutačno, već s odmakom od par sekundi dok upravljački mehanizmi i aerodinamika ne odrade svoje. Znači, ako avion odskoči od piste zbog tvrdog slijetanja potrebno je lagano pomaknuti palicu prema naprijed i pustiti je PRIJE nego avion uopće reagira (što se sve vježba na simulatoru u sklopu pilotske obuke)....

 našao sam zanimljivi snimak, ne znam koliko je usporedivo s ovim slučajem, no čini se da je avion dobro bubnuo o pistu i da trešnja ipak nije baš "razbacala" pilote toliko da bi drmali palicom nekontrolirano

 

nekako sam to drukčije zamišljao, vidi se da nemam pojma 

 

16 godina
protjeran
offline
Re: Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja
picajzla0707 kaže...

našao sam zanimljivi snimak, ne znam koliko je usporedivo s ovim slučajem, no čini se da je avion dobro bubnuo o pistu i da trešnja ipak nije baš "razbacala" pilote toliko da bi drmali palicom nekontrolirano

 Oscilacije pri slijetanju su kompleksniji problem od pukog drmanja palicom zbog trešnje u kabini, te se mogu dogoditi i u drugim fazama leta, a uglavnom su uzrokovane stresom i/ili neiskustvom (u ovom slučaju vjerovatno i direktnim modom upravljanja u kojem su se piloti Superjeta zatekli).

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Pilot-induced_oscillation

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
15 godina
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

možda se srušio iz solidarnosti s uslugom fejsbuče... 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
2 0 hvala 0
11 godina
neaktivan
offline
Aeroflotov Superjet 100 nije srušila munja

https://en.m.wikipedia.org/wiki/FedEx_Express_Flight_80

Posto sam ja strasan fan mayday iliti ga air crash investigationa nemogu nego primjetit neke slicne poveznice izmedu rusa i ove nesrece... 

Moj PC  
1 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice