S obzirom da se teretnjak zabio u razarač, prije bi rekao da se radio o "Američkoj izuzetosti" gdje si američke umišljene konjine daju za pravo ne postupati čak i po "vrlo jasno definiranim pravila mimoilaženja na moru", dakle držat svoju poziciju pa makar napravili kaos poput ovoga gdje kapetan teretnjaka valja nije uopće očekivao da konjine ne poduzimaju manevar mioilaženja već da se igraju one kretenske američke igre kukavice...
Nemoj tako bili su losi vremenski uvjeti pa ga mornar na palubi nije vidio.
RIP poginulim mornarima.
Da nije bilo smrtnih slučajeva ovaj sudar bi bio win-win način za otpis stare krame - uz dobitak.
Navodno istinita priča:
BRITANCI: Molim vas skrenite svoj kurs 15 stupnjeva juzno da bi izbjegli sudar.
AMERI: Savjetujemo vam da vi skrenete svoj kurs za 15 stupnjeva sjeverno da bi izbjegli sudar.
BRITANCI: Negativno. Vi cete morati skrenuti svoj kurs za 15 stupnjeva juzno da izbjegnete sudar.
AMERI: Ovdje kapetan US Navy broda. Ponovno vam kazem, skrenite SVOJ kurs.
BRITANCI: Negativno. Ponovo kazem, morat cete skrenuti svoj kurs.
AMERI: OVO JE NOSAC AVIONA USS LINCOLN, DRUGI NAJVECI BROD U ATLANTSKOJ FLOTI SJEDINJENIH AMERICKIH DRZAVA.
S NAMA SU : TRI RAZARACA, TRI KRSTARICE I BROJNI OSTALI POMOCNI BRODOVI. ZAHTIJEVAM DA VI SKRENETE SVOJ KURS 15 STUPNJEVA SJEVERNO. TO ZNACI 15 STUPNJEVA SJEVERNO, ILI CEMO PODUZETI KONTRAMJERE DA BI OSTVARILI SIGURNOST OVOG BRODA.
BRITANCI: Mi smo svjetionik. J*bite se.
Tupi američki PR.
Ovo je naprosto užasna greška razarača i sramota za čitavu US mornaricu.
A u tekstu se sve spina i spina, da bi se na kraju i nahvalilo posadu.
Mogli ste i ovdje dati neki kritički osvrt, valjda imate i sveznalica o brodovima, a ne samo o avionima.
Pravo pitanje je, tko je u ovom slučaju pravi razarač, izgleda da je teretni brod ovdje postao razarač.
volim kad ljudi strucno komentiraju iskazujuci apsolutno neznanje o materiji. zanima me da li doticni kolega i u cestovnom prometu primjenjuje "pravilo" prednosti slabijeg ili jaceg?
ne postoji veci i manji brod u pomorskom zakoniku. inace bi bilo skakljivo procjenjivati pravo prednosti kod brodova priblizno slicnih dimenzija...
jedino sto postoji je pravilo desne strane!
je postoji jos dodatna podjela na brodove sa motornim pogonom, jedrenjake, ribarice i brodove sa smanjenom/onemogucenom mogucnoscu manevriranja, no i dalje stoji pravilo desne strane i njega se moraju pridrzavati apsolutno svi.
obzirom da je amer popio udarac u desni bok, ocito je tko je koga gledao preko pramca sa desne strane i tko je kriv. na stranu moguci kvarovi instrumenata, noc, magla i sve ostalo, ljudski faktor je presudan. posada upravlja brodom, a ne brod posadom.
S obzirom da se teretnjak zabio u razarač, prije bi rekao da se radio o "Američkoj izuzetosti" gdje si američke umišljene konjine daju za pravo ne postupati čak i po "vrlo jasno definiranim pravila mimoilaženja na moru", dakle držat svoju poziciju pa makar napravili kaos poput ovoga gdje kapetan teretnjaka valja nije uopće očekivao da konjine ne poduzimaju manevar mioilaženja već da se igraju one kretenske američke igre kukavice...
Tupi američki PR.
Ovo je naprosto užasna greška razarača i sramota za čitavu US mornaricu.
A u tekstu se sve spina i spina, da bi se na kraju i nahvalilo posadu.
Mogli ste i ovdje dati neki kritički osvrt, valjda imate i sveznalica o brodovima, a ne samo o avionima.
5 od 7 mornara je poginulo na spavanju. Kapetan razarača je teško ozlijeđen jer se nalazio u svojoj kabini koja je bila na strani na kojoj se dogodio sudar. S druge pak strane Japanci su izvjestili da je teretni brod bio na auto-pilotu i da je tik prije samog sudara pokušao izvesti oštar manevar, te da je posadi trebalo 70 minuta da shvati što se dogodilo.
But hey, tko hebe činjenice, zanimljivije je da pričamo kako su se bahati Amerikanci svađali sa svjetionikom i onda tik prije sudara otišli spavati u kabine koje u koje je direktno udario teretnjak.
But hey, tko hebe činjenice, zanimljivije je da pričamo kako su se bahati Amerikanci svađali sa svjetionikom i onda tik prije sudara otišli spavati u kabine koje u koje je direktno udario teretnjak.
a čuj, u post-truth eri, gdje su glavni zagovarači post-truth principa djelovanja upravo ameri, naravno da je zanimljivije pričati kako su se, nebrojeno puta već dokazani bahati ameri, još jednom bahatili
kad je bila fukushima imali smo 4.5 milijuna strucnjaka za radijaciju
kad je hammond razbio rimca, doslo je 4.5 milijuna strucnjaka za torque vectoring
sad se polako skuplja par milijuna strucnjaka za morsku plovidbu..
Nije prvi put da američki kapetani ovako izvode glupe manevre ulijevo.
Gotovo isti scenarij se dogodio kod Hormuza 2012.
Evo i audio snimka, pa da vidite koji sve debili voze vojne brodove:
https://pilotonline.com/news/military/local/audio-confusion-reigned-before-destroyer-s-collision/article_c7472be8-efcb-5763-93bb-aab66d820175.html
kad je bila fukushima imali smo 4.5 milijuna strucnjaka za radijaciju
kad je hammond razbio rimca, doslo je 4.5 milijuna strucnjaka za torque vectoring
sad se polako skuplja par milijuna strucnjaka za morsku plovidbu..
i jednog stručnjaka za detekciju pojavljivanja drugih stručnjaka.
PS
dva stručnjaka
Ovo "objašnjenje" je odličan dokaz da u američkoj mornarici rade najobičnije pompozne KONJINE. Ti nisu za ništa drugo osim pijančevanja i serijsko skupljanja gonoreje.
S obzirom da se teretnjak zabio u razarač, prije bi rekao da se radio o "Američkoj izuzetosti" gdje si američke umišljene konjine daju za pravo ne postupati čak i po "vrlo jasno definiranim pravila mimoilaženja na moru", dakle držat svoju poziciju pa makar napravili kaos poput ovoga gdje kapetan teretnjaka valja nije uopće očekivao da konjine ne poduzimaju manevar mioilaženja već da se igraju one kretenske američke igre kukavice...
Tupi američki PR.
Ovo je naprosto užasna greška razarača i sramota za čitavu US mornaricu.
A u tekstu se sve spina i spina, da bi se na kraju i nahvalilo posadu.
Mogli ste i ovdje dati neki kritički osvrt, valjda imate i sveznalica o brodovima, a ne samo o avionima.
5 od 7 mornara je poginulo na spavanju. Kapetan razarača je teško ozlijeđen jer se nalazio u svojoj kabini koja je bila na strani na kojoj se dogodio sudar. S druge pak strane Japanci su izvjestili da je teretni brod bio na auto-pilotu i da je tik prije samog sudara pokušao izvesti oštar manevar, te da je posadi trebalo 70 minuta da shvati što se dogodilo.
But hey, tko hebe činjenice, zanimljivije je da pričamo kako su se bahati Amerikanci svađali sa svjetionikom i onda tik prije sudara otišli spavati u kabine koje u koje je direktno udario teretnjak.
Pišeš nebuloze. Kapetan razarača je bio u kabini, a ne na mostu, alo brod ti ima koliziju s drugim, a kapetan nije na mostu.
Drugi brod je bio na auto pilotu, pa neće valjda u normalnoj navigacij držati timun na ruke. Vojni brodovi su teško uočljiv i u normalnim situacijama i imaju isključen AIS. Pa ga ti onda vidi na radaru u magli. I da, jesu bahati no što je još gore loši su pomorci. Sa svom opremom koju imaju oni nisu vidjeli da im se približava drugi brod koji ih vjerovatno ne vidi, ma daj, ima ih par stotina na brodu i desetci u gvardiji, a oni nisu vidjeli sto se događa. Navigao sam sa amerima i ok su ljudi i pomorci u trgovačkoj mornarici, ali u ratnoj su loši i većinom s malo pravog iskustva. Da se razumijemo dio odgovornosti snosi i drugi brod, ako je bila losa vidljivost trebali su pojačati gvardiju. Posebno jer se sudar dogodio ispred tokijskog zaljeva gdje je uvijek gust promet i ima pun kurac ribara. Tu je očito ljudska pogreška, ali poznavajući prilike i neprilike na moru postoji puno faktora koji su utjecali na sve sto se dogodilo. Postoje VDR i sve je snimljeno, sto se pričalo i sto se radilo i na jednom i na drugom mostu. Istražitelji će vrlo brzo utvrditi prave činjenice, jedino sto ih mi nećemo tako lako doznati.
Gle imaš dvije mogučnosti, ili je na razaraču kompletna elektronika zakazala=malo morgen, ili je večina glavnih ljudi na brodu pijana ko letve+nesposobna.
Kad se sve zbroji i oduzme, pa sigurno nije krivac civilni-grdobina od broda koji plovi na autopilotu pa kaj bude bit če.
To ti tak ispadne, kad se posada opusti+turbo velika doza ega nemre nama niko ništ itd.
Uzrok sudar je kvar servo motora.
Pišeš nebuloze. Kapetan razarača je bio u kabini, a ne na mostu, alo brod ti ima koliziju s drugim, a kapetan nije na mostu.
Taj podatak doslovno imaš na wikipediji, ne moraš uopće niti tražiti nešto po izvješćima. Ali, opet, lakše je iz guze izvlačiti podatke i pričati drugima da pišu nebuloze nego potražiti činjenice.
Pišeš nebuloze. Kapetan razarača je bio u kabini, a ne na mostu, alo brod ti ima koliziju s drugim, a kapetan nije na mostu.
Taj podatak doslovno imaš na wikipediji, ne moraš uopće niti tražiti nešto po izvješćima. Ali, opet, lakše je iz guze izvlačiti podatke i pričati drugima da pišu nebuloze nego potražiti činjenice.
naravno, ako piše na wikipediji, mora da je istina...
Japanci javljaju kako je u trenutku nesreće u gvardiji na teretnom brodu bio poznati moreplovac Horvatinčić-san
Zar Rusi ne prate kretanje svih američkih ratnih brodova? Ako ne prate onda su kurac od vojske. Ako prate zašto in nisu javili kakva je situacija i sve bi bilo ok.
Ili su im možda javili, ali in ovi nisu tili virovat. Di Rusi znaju bolje od Amera.
Ak treba pojašnjenje:
Pravilo desne strane nije pouzdano ni u cestovnom prometu, a kamoli na moru.
U praksi se u ovoj situaciji razarač (i bilo koji manji i manevarsko sposobniji brod) uklanja s puta ogromnom natovarenom teretnom brodu.
Ali ne radi se o tome tko je prekršio pravila - očigledno da jedni druge uopće nisu pravovremeno vidjeli.
A već prvi komentatori su liepo ironično naglasili čija je to greška.