U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

poruka: 32
|
čitano: 15.646
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil".
2 godine
neaktivan
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

Nije bitan proizvođač baterije nego kakav je BMS (battery management system) i tko je to napravio, a s obzirom da se radi o žnj kineskom proizvođaću, BMS je vrlo vjerojatno smeće koji ne mjeri dobro over-voltage kod punjenja i State of Safety baterije.

 

Cijena romobila je tolika zbog samih baterija, jedna LG 18650 ćelija košta oko 70-100 kn, a prema specifikacijama ovog romobila baterija mu ima barem 70 takvih ćelija što je preko 5.000 kn samo za LG ćelije.  

 

Nisam zagovaratelj Xiaomija kojeg isto proizvode kinezi, ali je puno veća razina kvalitete i kontrole u proizvodnji, čudno kako gore ljudima samo ovakvi romobili od preko 1000w snage, upitnog naziva proizvođača i podrijetla.

 
10 1 hvala 0
7 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom

Nemoj gledati baterije po vape shopovima, oni su gulikože.

U maloprodaji su praktički sve 18650 baterije do 3000 mAh oko 2-3€ komad.

Jedino one ful nabrijanog kapaciteta malo skuplje, ali ne puno.

A u veleprodaji računaj bar 50% manje, pogotovo kad se uzima ugovorno direkt od proizvođača.

A to je i logično, računaj da je recimo jedna cca. 10 Wh, a apsolutno svaki proizvođač danas proizvodi za ispod 100$/kWh, što ti je onda cca. 1$ po ćeliji.

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put uto 26.4.2022 14:39 (fer-de-lance).
8 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom

Baš gledam, kojih 100+kn komad, ja sam nekad (prije godinu-dvije, prije korone?) kupovao 2500mAh LG (i Samsung) po 25-30kn MPC, a da ne govorimo u VPC.

Poruka je uređivana zadnji put uto 26.4.2022 14:51 (Nuclear_Phoenix).
16 godina
neaktivan
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

božja providnost... nekada spaljivao sodomu i gomoru...sada ova zla.

expert za istrazivanje ruda i gubljenje vremena na Bol-u.. WindowsPhone die hard fanboy koji ne napušta brod.
 
7 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
fer-de-lance kaže...

Nemoj gledati baterije po vape shopovima, oni su gulikože.

U maloprodaji su praktički sve 18650 baterije do 3000 mAh oko 2-3€ komad.

Jedino one ful nabrijanog kapaciteta malo skuplje, ali ne puno.

A u veleprodaji računaj bar 50% manje, pogotovo kad se uzima ugovorno direkt od proizvođača.

A to je i logično, računaj da je recimo jedna cca. 10 Wh, a apsolutno svaki proizvođač danas proizvodi za ispod 100$/kWh, što ti je onda cca. 1$ po ćeliji.

 

 sori, moram se obrecnut na ovaj dio o vape shopovima - nama za vape trebaju uglavnom baterije veće amperaže (10+ A) koje su samim time i nešto skuplje, a da ima nekih shopova koji pretjeruju s cijenama 18650 baterija - ima... isto tako ima i onih kod kojih su baterije po ok cijenama (i.e. Juicedoctor iz Čakovca)

 

a kome treba više baterija uvijek će ih prvo pogledati na nkon.nl... vrlo pouzdan dućan za baterije i punjače...

15 godina
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

Ako je u pitanju LG, u 99% slučajeva se koriste LGMJ1 ćelije, a one koštaju oko 50-60kn/kom. Osim naravno kapaciteta, bitno je da ima dobar brzi discharge i charge.

Npr. Kada se zakoči s Kersom na jačim motirima (800W+) zna ući i po 100 Ampera u tih par sekundi a baterija mora to moć podnjet.

 
4 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
60nine kaže...

 sori, moram se obrecnut na ovaj dio o vape shopovima - nama za vape trebaju uglavnom baterije veće amperaže (10+ A) koje su samim time i nešto skuplje, a da ima nekih shopova koji pretjeruju s cijenama 18650 baterija - ima... isto tako ima i onih kod kojih su baterije po ok cijenama (i.e. Juicedoctor iz Čakovca)

 

a kome treba više baterija uvijek će ih prvo pogledati na nkon.nl... vrlo pouzdan dućan za baterije i punjače...

 Da, uvijek je za manju cijenu ili manja maksimalna struja ili manji kapacitet, a ako se traži oboje onda se i plati malo više, ali ovo kaj traže po 70 kuna za bateriju je totalni kriminal.

Ajd, vaperi nemaju izbora jer im ide samo jedna baterija pa moraju platit, ali u romobilima npr. ima dovoljno prostora da se stavi i duplo baterija s upola manjim kapacitetom (tipa 1500 mAh high discharge su jako jeftine), kaj ne bi ni bilo puno teže (jer su to i lakše baterije, a romobili su ionak grdosije di je baterija najmanji teret, bar ovi jači).

Ali očito je proizvođačima jeftinije kupiti jednu 3000 mAh nego dvije od 1500 mAh, kaj je i logično, jer je ista tehnologija,  a ako ništa bar je onda ušteda u tome kaj dvije baterije su ipak dva kućišta, a jedna baterija jedno.

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put uto 26.4.2022 20:58 (fer-de-lance).
14 godina
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

U svakom slucaju zahebano, sve te elektricne stvari je nabolje puniti na sigurnim prostoru, balkonu, vani.

Cak i da je pod nadzorom u stanu, garazi kad dođe do zapaljenja to je brzo rasplamsavanje.

 

Mislim da je u hotelu Navis pored Opatije isto doslo do zapaljenja elektricnog romobila ili bajka.. i visemilijunska steta na ostalim vozilima i kuci...

 
2 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
Psoic kaže...

Nije bitan proizvođač baterije nego kakav je BMS (battery management system) i tko je to napravio, a s obzirom da se radi o žnj kineskom proizvođaću, BMS je vrlo vjerojatno smeće koji ne mjeri dobro over-voltage kod punjenja i State of Safety baterije.

 

Cijena romobila je tolika zbog samih baterija, jedna LG 18650 ćelija košta oko 70-100 kn, a prema specifikacijama ovog romobila baterija mu ima barem 70 takvih ćelija što je preko 5.000 kn samo za LG ćelije.  

 

Nisam zagovaratelj Xiaomija kojeg isto proizvode kinezi, ali je puno veća razina kvalitete i kontrole u proizvodnji, čudno kako gore ljudima samo ovakvi romobili od preko 1000w snage, upitnog naziva proizvođača i podrijetla.

 Naravno da je bitan proizvođač baterije. LG najčešće gori i u električnim autima...

5 godina
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

Zapravo puno češće gore vozila s motorima na unutarnje izgaranje, samo ljudi nekako nemaju problema s time. Osim kad su u gorućem automobilu, naravno.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
 
3 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
bus kaže...

U svakom slucaju zahebano, sve te elektricne stvari je nabolje puniti na sigurnim prostoru, balkonu, vani.

Cak i da je pod nadzorom u stanu, garazi kad dođe do zapaljenja to je brzo rasplamsavanje.

 

Mislim da je u hotelu Navis pored Opatije isto doslo do zapaljenja elektricnog romobila ili bajka.. i visemilijunska steta na ostalim vozilima i kuci...

Da, zato je najbolje rješenje LiFePO4, samo je malo preskup pa za sad samo kineski autoproizvođači koriste.

Čudno da ih ne koriste barem na skupljim romobilima, gdje ionak cijena baterije ne igra ulogu.

 

Kruha i igala...
14 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
Al Crane kaže...

Zapravo puno češće gore vozila s motorima na unutarnje izgaranje, samo ljudi nekako nemaju problema s time. Osim kad su u gorućem automobilu, naravno.

 

 

Kako znas?

 

Mislim da bi trebalo uzeti u obzir i "sto onda kada se zapali?".

Poruka je uređivana zadnji put sri 27.4.2022 9:23 (konjRR).
2 godine
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

hoće li vrijediti garancija, ako još nije istekla ?

Du bist eines meiner kleinen Schweinchen !
 
0 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
Nuclear_Phoenix kaže...

Baš gledam, kojih 100+kn komad, ja sam nekad (prije godinu-dvije, prije korone?) kupovao 2500mAh LG (i Samsung) po 25-30kn MPC, a da ne govorimo u VPC.

 ne znam kad sam kupio bateriju za mobitel (dvdeset godina) a da me nije izašla MPc bar 50 kn.

prije 15 godina 50 kn je bilo kao sad 150 za bateriju.

Du bist eines meiner kleinen Schweinchen !
7 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
konjRR kaže...

Kako znas?

 

Mislim da bi trebalo uzeti u obzir i "sto onda kada se zapali?".

 Imaš statistiku američkog DMV-a: auti na fosilna goriva se zapale 50 puta češće po prijeđenom broju kilometara od EV-a.

A i totalno "izgorijevanje" vozila je isto češće kod fosilnih, i puno manja je šansa da čovjek izgori kod EV-a (zato kaj se vatra širi bočno i uz stranice vozila, bar kod većine EV-a, zbog smještaja baterije u podnici) nego kod fosilca gdje je puno lakše da se požar odmah proširi i u kabini.

Jedino kod EV-a je gore kaj treba puno duže da sagorijevanje stane, a i manja je šansa da se išta od dijelova spasi nakon požara, dok je kod fosilca veća ako se ugasi na vrijeme.

 

Kruha i igala...
14 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
Psoic kaže...

Nije bitan proizvođač baterije nego kakav je BMS (battery management system) i tko je to napravio, a s obzirom da se radi o žnj kineskom proizvođaću, BMS je vrlo vjerojatno smeće koji ne mjeri dobro over-voltage kod punjenja i State of Safety baterije.

 

Cijena romobila je tolika zbog samih baterija, jedna LG 18650 ćelija košta oko 70-100 kn, a prema specifikacijama ovog romobila baterija mu ima barem 70 takvih ćelija što je preko 5.000 kn samo za LG ćelije.  

 

Nisam zagovaratelj Xiaomija kojeg isto proizvode kinezi, ali je puno veća razina kvalitete i kontrole u proizvodnji, čudno kako gore ljudima samo ovakvi romobili od preko 1000w snage, upitnog naziva proizvođača i podrijetla.

 

 

Da samo sto Vsett nije znj kineski proizvodac vec jedan od top brendova u svijetu romobila, za Xiaomija je to Mercedes... ovo je prvi Vsett za koji sam ja cuo da je gorio, a izuzev mogucnosti da je bms zakazao, ja bi rekao da je tu kombinacija ljudskog faktora i eventualnog problema sa bms-om (mozda je tvornicki neispravan bio) no ono sto je apsolutno sigurno i vidljivo na slikama je da je korisnik koristio jeftini aftermarket kineski punjac (navodno taj model punjaca sa slike daje konstantnu struju bez obzira na stanje i temp baterije... ne znam doduse kako ako mu bms neda al nije ni bitno za moj argument) i to je punio na OBA porta istovremeno, a taj punjac sa slike moze dat i preko 10 ampera van na ta dva porta, dok tvornicki punjac tog romobila daje 2A van, ako i toliko, uvidate problem sada? Bez obzira jel bms zakazao ili ne, nije preporucljivo puniti sa 5x jacim punjacem od deklariranog bas da se ovakve stvari ne bi dogodile jel... Dakle, ljudski faktor prije svega.

I possess a skill to google.
Poruka je uređivana zadnji put sri 27.4.2022 10:06 (Minoza).
15 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
Minoza kaže...
Psoic kaže...

Nije bitan proizvođač baterije nego kakav je BMS (battery management system) i tko je to napravio, a s obzirom da se radi o žnj kineskom proizvođaću, BMS je vrlo vjerojatno smeće koji ne mjeri dobro over-voltage kod punjenja i State of Safety baterije.

 

Cijena romobila je tolika zbog samih baterija, jedna LG 18650 ćelija košta oko 70-100 kn, a prema specifikacijama ovog romobila baterija mu ima barem 70 takvih ćelija što je preko 5.000 kn samo za LG ćelije.  

 

Nisam zagovaratelj Xiaomija kojeg isto proizvode kinezi, ali je puno veća razina kvalitete i kontrole u proizvodnji, čudno kako gore ljudima samo ovakvi romobili od preko 1000w snage, upitnog naziva proizvođača i podrijetla.

 

 

Da samo sto Vsett nije znj kineski proizvodac vec jedan od top brendova u svijetu romobila, za Xiaomija je to Mercedes... ovo je prvi Vsett za koji sam ja cuo da je gorio, a izuzev mogucnosti da je bms zakazao, ja bi rekao da je tu kombinacija ljudskog faktora i eventualnog problema sa bms-om (mozda je tvornicki neispravan bio) no ono sto je apsolutno sigurno i vidljivo na slikama je da je korisnik koristio jeftini aftermarket kineski punjac (navodno taj model punjaca sa slike daje konstantnu struju bez obzira na stanje i temp baterije... ne znam doduse kako ako mu bms neda al nije ni bitno za moj argument) i to je punio na OBA porta istovremeno, a taj punjac sa slike moze dat i preko 10 ampera van na ta dva porta, dok tvornicki punjac tog romobila daje 2A van, ako i toliko, uvidate problem sada? Bez obzira jel bms zakazao ili ne, nije preporucljivo puniti sa 5x jacim punjacem od deklariranog bas da se ovakve stvari ne bi dogodile jel... Dakle, ljudski faktor prije svega.

 

 

Po čemu je Vsett jedan od top brendova u svijetu za romobile?

 

Brend "Vsett" postoji ako dvije godine.

"Tvornica" im se nalazi u Ningbo - China, tj. u istom kompleksu gdje se proizvodi ekstremno loš i zloglasni T10-DDM.

 

To što koriste (nešto) skuplje djelove i drže premium cijenu ne mora značiti da su top brend romobila.

Ne proizvode svoj BMS, nemaju svoj software engineering, nemaju osobiti quality control (doduše, vjerovatno nešto bolji od Ningbo-Sandris)

 

Što se tiće kvalitete djelova, procesa proizvodnje, kontrole kvalitete, uvjeta proizvodnje itd Xiaomi je za njih Mercedes.

Pogogu, Xiaomi je jedan od najvećih svjetskih brandova. Vsettova je prodano valjda 10,000 u svijetu, dok je Xiaomija prodano pola miljarde.

 

 

 

2 godine
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

Ja vozim tatin Skiro iz 1978, na guranjejednom nogom.

Du bist eines meiner kleinen Schweinchen !
 
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
fer-de-lance kaže...

 Da, uvijek je za manju cijenu ili manja maksimalna struja ili manji kapacitet, a ako se traži oboje onda se i plati malo više, ali ovo kaj traže po 70 kuna za bateriju je totalni kriminal.

Ajd, vaperi nemaju izbora jer im ide samo jedna baterija pa moraju platit

postoje vape modovi sa 2 i više baterija (čak i do 4)...

najćešće se koriste ovi sa jednom ili dvije baterije (osobno imam oboje)

 

kome treba kapacitet i amperaža u jednom - kupuje 21700 baterije i mod koji ih prihvaća :) else - vrlo kvalitetne 18650 Molicel baterije (2800mAh, 35A)

 

no ne bih o ovome na ovoj temi, da ne bude offtopic previše...

13 godina
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

@Minoza

Kakve veze ima koji je maksimalni izlaz struje na punjačima? Ako je punjač deklariran na max 10A, pa ne utjeruje on struju u bateriju, već bms po parametrima s baterije uzima kolko mu treba. Ako je to 2-5-10-20A, uzet će toliko. Ako je to 5A max, ne postoji punjač koji će utjerat više. Ako je povuko više struje od max dopuštenog, onda je bms smeće, a vjerojatno je to i glavni razlog. Smećasti bms u kombinaciji s ne baš najboljim baterijama i eto pirotehnike.

Poruka je uređivana zadnji put sri 27.4.2022 15:27 (dax-lax).
Moj PC  
3 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom

Upravo to, kladim se da kod šroteks romobila BMS ni ne regulira struju punjenja, nego se pouzdaju u to da će ljudi koristiti priloženi adapter koji ima ograničenu struju na ok vrijednost.

Pa kad netko prišteka jači...

 

Kruha i igala...
15 godina
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

Baš me zanima koji je komentar vlasnika o svemu ovome... Kako je vozio romobil prije nego što ga je stavio puniti? Jeli pustio da se ohladi prije početka punjenja? Kakvi su punjači s kojim se punio? Jeli možda udario s podnicom negdje? I sam imam vsett koji sam kupio zato što je "na glasu"....

#fsb
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
dax-lax kaže...

@Minoza

Kakve veze ima koji je maksimalni izlaz struje na punjačima? Ako je punjač deklariran na max 10A, pa ne utjeruje on struju u bateriju, već bms po parametrima s baterije uzima kolko mu treba. Ako je to 2-5-10-20A, uzet će toliko. Ako je to 5A max, ne postoji punjač koji će utjerat više. Ako je povuko više struje od max dopuštenog, onda je bms smeće, a vjerojatno je to i glavni razlog. Smećasti bms u kombinaciji s ne baš najboljim baterijama i eto pirotehnike.

 

 

U biti ako pogledas moj prvobitni post, ja nisam ni rekao da nije kriv bms, vec da je korisnik jednako kriv jer se vjerojatno moglo izbjec sranje da se nije koristio taj punjac sa slike, sto je ujedno i preporuka proizvodaca... tako da ima veze jer ti proizvodac kaze da ima veze, a ne ja. :D

 

Postavi si iduce pitanje, da li bi rezultat bio drukciji da je koristen deklarirani punjac? Mozda bi, mozda ne bi ali jedna stvar bi bila drukcija tada - tada bi proizvodac bio kriv, a ne korisnik. Ako te proizvodac upozori da je opasno to raditi, iz kojeg god razloga, ti ces kriviti prozivodaca jer nije stavio kvalitetniji element, iako taj isti element radi sasvim ok ako se pridrzavas parametara koje je postavio taj isti proizvodac?

 

Inace bms u Vsett 8/9/10/11 ima standardne zastitne pizdarije tipa protiv pregrijavanja, prepunjenja, prenaglog praznjenja te naravno i prevelike struje... (evo iz Vsett manual-a slika dolje) ali nesto je vjerojatno zakazalo, sto me vraca na pocetak, da li bi se ova steta mogla sprijeciti da se koristio deklarirani punjac koji ne moze potjerati vecu struju pa cak i da zakaze zastita u tom smislu? Opet, mozda da mozda ne ali odgovornost bi tada lezala iskljucivo na proizvodacu. Mozemo i preformulirati malo pitanje, je li pametno raditi nesto sto pise u uputstvima da nije pametno raditi? :D

I possess a skill to google.
Poruka je uređivana zadnji put sri 27.4.2022 18:36 (Minoza).
15 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
Minoza kaže...
dax-lax kaže...

@Minoza

Kakve veze ima koji je maksimalni izlaz struje na punjačima? Ako je punjač deklariran na max 10A, pa ne utjeruje on struju u bateriju, već bms po parametrima s baterije uzima kolko mu treba. Ako je to 2-5-10-20A, uzet će toliko. Ako je to 5A max, ne postoji punjač koji će utjerat više. Ako je povuko više struje od max dopuštenog, onda je bms smeće, a vjerojatno je to i glavni razlog. Smećasti bms u kombinaciji s ne baš najboljim baterijama i eto pirotehnike.

 

 

U biti ako pogledas moj prvobitni post, ja nisam ni rekao da nije kriv bms, vec da je korisnik jednako kriv jer se vjerojatno moglo izbjec sranje da se nije koristio taj punjac sa slike, sto je ujedno i preporuka proizvodaca... tako da ima veze jer ti proizvodac kaze da ima veze, a ne ja. :D

 

Postavi si iduce pitanje, da li bi rezultat bio drukciji da je koristen deklarirani punjac? Mozda bi, mozda ne bi ali jedna stvar bi bila drukcija tada - tada bi proizvodac bio kriv, a ne korisnik. Ako te proizvodac upozori da je opasno to raditi, iz kojeg god razloga, ti ces kriviti prozivodaca jer nije stavio kvalitetniji element, iako taj isti element radi sasvim ok ako se pridrzavas parametara koje je postavio taj isti proizvodac?

 

Inace bms u Vsett 8/9/10/11 ima standardne zastitne pizdarije tipa protiv pregrijavanja, prepunjenja, prenaglog praznjenja te naravno i prevelike struje... (evo iz Vsett manual-a slika dolje) ali nesto je vjerojatno zakazalo, sto me vraca na pocetak, da li bi se ova steta mogla sprijeciti da se koristio deklarirani punjac koji ne moze potjerati vecu struju pa cak i da zakaze zastita u tom smislu? Opet, mozda da mozda ne ali odgovornost bi tada lezala iskljucivo na proizvodacu. Mozemo i preformulirati malo pitanje, je li pametno raditi nesto sto pise u uputstvima da nije pametno raditi? :D

 Ne. Korisnik ne smije biti kriv. Ne smije mu se to dozvoliti. Ako ga korisnik spoji ravno na 240V u zid mora se okinuti osigurač ili neki tip zaštite bez da se zapali baterija. Sve drugo je loš dizajn. Pogotovo ako dobije ispravan napon i onda ne zna ograničiti struju to je kriminalan dizajn onda.

Nije samo stvar da korisnik koristi nedeklarirani punjač. Korisnik se može zabuniti. Ne zna svaki korisnik i ne mora znati što su amperi. Ne može aparit biti po život opasan jer se korisnik zabunio.

 

13 godina
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

Ako je bms propustio da batka povuče 10A onda nemamo kaj raspravljati o lošem rukovanju, prejakom punjači ili bilo čemu.

Još jedan mogući razlog je da se zbog stalnog punjenja i pražnjenja, promjenom temperature i dinamikom kretanja materijala zbog temperature,

izolacija unutar baterija lagano trošila i trebala je još samo jedna takva termo promjena i rastezanje da se elektrode spoje.

U tom slučaju je možda baterija malo lošije spakirana. 

 

Ultimativno je to da elektrika još nije dovoljno sigurna. 

Moj PC  
0 0 hvala 0
2 godine
neaktivan
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

Nijedan proizvod ne može doći na tržište  a da nije atestiran i romobil i punjac iako xyz faktor postoji...  

Po meni je veći problem što elektroničke komponente su jako loši dizajnirani ili jednostavno su nekvalitetni obično tiristori i kondezatori što za posljedicu ima ovo...  

 

Živimo Hajduk
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
Mandor kaže...

 Ne. Korisnik ne smije biti kriv. Ne smije mu se to dozvoliti. Ako ga korisnik spoji ravno na 240V u zid mora se okinuti osigurač ili neki tip zaštite bez da se zapali baterija. Sve drugo je loš dizajn. Pogotovo ako dobije ispravan napon i onda ne zna ograničiti struju to je kriminalan dizajn onda.

Nije samo stvar da korisnik koristi nedeklarirani punjač. Korisnik se može zabuniti. Ne zna svaki korisnik i ne mora znati što su amperi. Ne može aparit biti po život opasan jer se korisnik zabunio.

 

 

 

Moze se svatko zabuniti i ne mora znati sto su amperi, niti sto je bms, a ne mora znati niti sto su uputstva za koristenje ali ako zeli naknadu za eventualnu stetu morat ce se tih uputstava pridrzavati. Pricamo o odgovornosti sad, odgovornost proizvodaca je ogranicena i kao sto je netko rekao podlijeze nekoj regulativi, van toga, proizvodac nije odgovoran, odnosno korisnik u ovom slucaju moze jedino podic privatnu tuzbu ili se nadati da ce mu proizvodac poslati novi romobil. Primjerice nedugo uz ovaj slucaj gorio je i jedan romobil drugog proizvodaca no u tom slucaju je korisnik dobio prakticki instant novi romobil jer se pridrzavao svih naputaka o koristenju i sigurnosti (konkretno koristio je punjac koji je dobio uz romobil) pa je proizvodac preuzeo punu odgovornost. Za ovaj slucaj ne znam kako ce se razviti dalje osim ako se vlasnik ne odluci u meduvremenu oglasiti.

U kucanstvu imamo niz uredaja koji uslijed nepravilnog koristenja mogu biti zapaljivi i potencijalno smrtonosni. Zbog toga postoje uputstva za rukovanje te mjere opreza koje proizvodac obicno navede kako bi maknuo sa sebe odgovornost za ljudski faktor. Nisu tu romobili iznimka. Dobio si punjac s romobilom, ne moras znati koliko je ampera ali ti pise u uputstvima nesto sto mozes znati ako si ih procitao, a to je da ako koristis nesto sto nije provjereno od strane proizvodaca da riskiras stetu, jel moras znati sta je amper da bi razumio sta ti proizvodac s time kaze? Kaze ti spajaj ga na sta oces al onda si si sam kriv ako izgori. Mozes se poslije praviti blesav ali kazem, onda ti preostaje privatna parnica ili dobra volja proizvodaca...

Jedina informacija koju sam saznao je potvrdila ovo sto je vec u grupi receno - koristen je jaci aftermarket punjac, te taj model sa slike navodno nema full bms (sta god to znacilo, na zalost nisam nista detaljnije dobio) no ja bi se eventualno pozvao onda na to da u uputstvima pise da ima zastitu od ranije navedenih stavki pa ako prode prode... Nadam se da ce covjek ipak dobiti naknadu za stetu ali ono sto hocu reci je da proizvodac lako moze oprati ruke u ovom slucaju jer se moze pozvati na to da je steta nastala uslijed nepravilnog rukovanja za razliku od onog drugog romobila kojeg sam spomenuo gdje je koristen punjac koji je dosao uz romobil.

Proizvodac u kombinaciji sa regulativama ti kaze sto trebas, a sto ne, ja ti ne bi preporucio da spajas ravno na mrezni napon uredaje koji nisu za to predvideni (takvi dolaze sa adapterima, kao npr. - romobil 😁) ali ako korisnik ne smije biti kriv probaj svoj mobitel primjerice spojiti ravno na mrezni napon pa mi javi kako zastita u mobitelu radi i cija ce odgovornost biti na kraju... sta cemo sad? Jesi spojio? Zasto nisi? Netko mozda i jest ali na kome je u tom slucaju odgovornost? Zasto ne bi mobitel punio sa brzim punjacem jacim od onog sto ti nudi tvornicki? Ne bi li neki osigurac ili "bms" trebao stititi mobitel da se ne moze zapaliti?

Uglavnom imam osjecaj da je rasprava otisla u kontra smjeru, ono sto sam u nacelu htio rec je - ne spajajte svoje romobile na struje vece od onih koje vam daje tvornicki punjac ili u najgorem slucaju ne na puno vece (jer ovisno o bateriji ima obicno deklarirano po modelu kolika je max dopustena struja punjenja te obicno tvornicki punjaci dolaze sa outputom manjim od tog limita), no ako niste sigurni ili ne znate o tome nista, drzite se onog sto ste dobili uz romobil. Citat uputstva nadam se da znate jer ako ne znate, riskirate da vam se ne nadoknadi eventualna nastala steta.

Meni svejedno kako god, ja svog punim sa tvornickim punjacem i to iskljucivo u uredu za vrijeme radnog vremena i imam ga na oku pa u najgorem slucaju cemo nekom prilikom svi ranije doma, a ja cu dobiti novi romobil. Salim se naravno 😁

Najvise od svega, cuvajte se, imali smo sad vec vise prilika vidjeti kako izgledaju ta zapaljenja romobila. Nadam se da ce i proizvodaci poraditi na zastitnim sustavima, odnosno poceti ulagati u to vise bio to kvalitetniji bms, tranzistori, konstrukcija romobila, debljina i izolacija zica itd... no do tada, pamet u glavu 👍

I possess a skill to google.
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.5.2022 14:22 (Minoza).
12 godina
offline
U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni romobil

Jel ovo "smeće" gorilo prije cca godinu dana na parkingu uz Jarun, ako se dobro sjećam?

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom

Možda misliš na ovo? https://www.bug.hr/elektricna-vozila/u-zagrebu-se-zapalio-elektricni-romobil-i-nestao-u-plamenu-21288

 

To je bilo lani na Bundeku, a model je bio FLJ T112, dakle nije isti, ali je i to bio skupi i snažni dvomotorac.

Onima kojima se nešto i može objasniti ne treba ništa niti objašnjavati. Onima kojima sve treba objašnjavati ionako se ništa ne može objasniti.
14 godina
offline
Re: U Zagrebu u stanu izgorio skupi električni rom
assassin.st kaže...

Jel ovo "smeće" gorilo prije cca godinu dana na parkingu uz Jarun, ako se dobro sjećam?

 

Gorio je romobil drugog proizvodaca, tada je u pitanju bio model brenda FLJ.

 

edit

izith je bio brzi :D

I possess a skill to google.
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.5.2022 14:09 (Minoza).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice