Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 milijun

poruka: 206
|
čitano: 24.501
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 milijun".
3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...

Pa vidim da ne kužiš. Jedino gorivo koje se trenutno u nekim segmentima subvencionira je - struja.

Sva ostala imaju enormne namete. Zanima me kako će izgledati kad krenu nameti na struju za punjenje EV.

Kako ne kužim? Meni se čini da ti ne kužiš. Bi tebi gorivo bilo jeftinije ili skuplje da nema ono 127 dolara subvencije po stanovniku? Nameti ne nameti, subvencije postoje.

Bilo bi ti isto, tehnički bi moglo biti znatno i jeftinije. To nema veze s gorivom koje plaćaš na pumpi.

 Kako nema? A onda još kažeš da bi bilo jeftinije? :) Po kojoj logici?

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
gil kaže...

 Pežoa 508.

 Trebao mi je drugi auto za ženu :) Ne bih želio niti pomisliti što bi se desilo da sam joj dao 508 da parkira kad ne zna ni ovog :D A i kažem da sam htio zeleniju opciju.

Poruka je uređivana zadnji put uto 16.2.2021 13:15 (Gallu).
16 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...

Pa vidim da ne kužiš. Jedino gorivo koje se trenutno u nekim segmentima subvencionira je - struja.

Sva ostala imaju enormne namete. Zanima me kako će izgledati kad krenu nameti na struju za punjenje EV.

Kako ne kužim? Meni se čini da ti ne kužiš. Bi tebi gorivo bilo jeftinije ili skuplje da nema ono 127 dolara subvencije po stanovniku? Nameti ne nameti, subvencije postoje.

Bilo bi ti isto, tehnički bi moglo biti znatno i jeftinije. To nema veze s gorivom koje plaćaš na pumpi.

 Kako nema? A onda još kažeš da bi bilo jeftinije? :) Po kojoj logici?

Mogli bi biti manji nameti, a time i jefinije gorivo. Sada je u cijenu goriva cca 60% ide državi.

Kad se npr. brodari, željeznice, Croatia Airlines i slično ne bi koristili subvencijama (jer kod nas ionako taj dio nije sufinanciranje već subvencioniranje, iliti manji su im nameti nego nama, ali im se ne sufinancira išta) ukupna cijena bi mogla biti i manja uz istu zaradu državnog proračuna.

Državni proračun zarađuje na gorivima koliko mi se čini oko 14 milijardi kuna godišnje.

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...

Pa vidim da ne kužiš. Jedino gorivo koje se trenutno u nekim segmentima subvencionira je - struja.

Sva ostala imaju enormne namete. Zanima me kako će izgledati kad krenu nameti na struju za punjenje EV.

Kako ne kužim? Meni se čini da ti ne kužiš. Bi tebi gorivo bilo jeftinije ili skuplje da nema ono 127 dolara subvencije po stanovniku? Nameti ne nameti, subvencije postoje.

Bilo bi ti isto, tehnički bi moglo biti znatno i jeftinije. To nema veze s gorivom koje plaćaš na pumpi.

 Kako nema? A onda još kažeš da bi bilo jeftinije? :) Po kojoj logici?

Mogli bi biti manji nameti, a time i jefinije gorivo. Sada je u cijenu goriva cca 60% ide državi.

Kad se npr. brodari, željeznice, Croatia Airlines i slično ne bi koristili subvencijama (jer kod nas ionako taj dio nije sufinanciranje već subvencioniranje, iliti manji su im nameti nego nama, ali im se ne sufinancira išta) ukupna cijena bi mogla biti i manja uz istu zaradu državnog proračuna.

Državni proračun zarađuje na gorivima koliko mi se čini oko 14 milijardi kuna godišnje.

Ne bi, jer namete određuje država konstantno da pokrije svoje troškove, ne bi se odrekli tog djela kolača.

Isto kao što se ne bi odrekli potpora na subvencije EVa kupovali ih mi ili ne. Tako da ne idemo u krug i vratimo se na početak priče - krajnji korisnik plaća 20k više za moj primjer.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...

Nema tu sreće. Izabereš vozilo i budeš brz. Ja i dalje plaćam subvencije i ti i dalje plaćaš subvencije. Ni meni ni tebi se standard nije promijenio mojom kupnjom EVa. Niti bi se meni promijenio da ga ti kupiš. To da svatko od nas mora iskeširati 1000€ da netko od nas kupi EV bio bi drugi par rukava, al nije tako, jel?

U jednom selu je bila škrabica za zajedničke potrebe. Dogovor je da se iz nje financiraju isključivo od javnog interesa i da se odredi koliko će svatko u nju mjesečno morati ubaciti prema prihodima.

 

Iz škrabice se kupio seoski traktor, uredile su se ulice, uredila se zgrada općine, škola. Onda je načelnik rekao "u škrabici ostaje dovoljno novca, a ja ipak trebam često ići u Zagreb da bih lobirao za naše selo, pa mislim da bi bilo ok da se iz škrabice plaća kredit za moj automobil". Neki su rekli da to nije javni interes i da se ipak može smanjiti mjesečno davanje u škrabicu, ali načelnik ih je pak uvjerio da će onda ipak trebati dizati davanja ako se dogodi nešto izvanredno i ljudi pristanu.

 

Nakon nekog vremena je potres oštetio školu i trebalo je ponovno obnoviti, ali u škrabici nije bilo love, pa se ljudi dogovore da povećaju davanja u škrabicu.

 

Nakon još nekog vremena su došli izbori. Protukandidat je napao načelnika da nije u redu da mu seljani plaćaju automobil, a načelnik slavodobitno kaže "ni tebi ni seljanima se standard nije promijenio zbog mojeg automobila, to da svatko od njih mora iskeširati 100 kn da bi se skupilo za ratu bio bi drugi par rukava, al nije tako, jel?".

 

Gallu kaže...

I ne možeš usporđivati s građevinarstvom gdje će cijene rasti. Cijene EVa padaju kako tehnologija i konkurencija napreduje.

Dokazano je da subvencije uzrokuju rast cijene. Možda u građevini cijena raste svakako, pa će zbog subvencija rasti još više, ali EV-ovima će, nakon inicijalnog impulsa koji možda može biti pozitivan, daljnje davanje subvencija usporiti pad cijene.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
odjavljen
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...

Ne bi, jer namete određuje država konstantno da pokrije svoje troškove, ne bi se odrekli tog djela kolača.

Isto kao što se ne bi odrekli potpora na subvencije EVa kupovali ih mi ili ne. Tako da ne idemo u krug i vratimo se na početak priče - krajnji korisnik plaća 20k više za moj primjer.

Ukidanjem subvencija država ima manje troškove. To znači da ili ima suficit koji može usmjeriti u druge projekte ili otplatu vanjskog duga ili ima prostor za fiskalnu reformu koja će potaknuti poduzetništvo.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...

Mogli bi biti manji nameti, a time i jefinije gorivo. Sada je u cijenu goriva cca 60% ide državi.

Kad se npr. brodari, željeznice, Croatia Airlines i slično ne bi koristili subvencijama (jer kod nas ionako taj dio nije sufinanciranje već subvencioniranje, iliti manji su im nameti nego nama, ali im se ne sufinancira išta) ukupna cijena bi mogla biti i manja uz istu zaradu državnog proračuna.

Državni proračun zarađuje na gorivima koliko mi se čini oko 14 milijardi kuna godišnje.

Ne bi, jer namete određuje država konstantno da pokrije svoje troškove, ne bi se odrekli tog djela kolača.

Isto kao što se ne bi odrekli potpora na subvencije EVa kupovali ih mi ili ne. Tako da ne idemo u krug i vratimo se na početak priče - krajnji korisnik plaća 20k više za moj primjer.

Znaš li što znači "mogli"?

Subvencije su EU ideja, da je do naših dali bi ih nikad. S druge strane mi po pitanju eko energije stojimo dobro, ali to ne znači da moramo subvencionirati toliko, posebno kad to mogu koristiti samo rijetki, ne svi i to jednom godišnje.

A kda padnu trošarine od goriva zanima me kako će krenuti naplata s EV strane.

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
MrBlc kaže...

U jednom selu je bila škrabica za zajedničke potrebe. Dogovor je da se iz nje financiraju isključivo od javnog interesa i da se odredi koliko će svatko u nju mjesečno morati ubaciti prema prihodima.

 

Iz škrabice se kupio seoski traktor, uredile su se ulice, uredila se zgrada općine, škola. Onda je načelnik rekao "u škrabici ostaje dovoljno novca, a ja ipak trebam često ići u Zagreb da bih lobirao za naše selo, pa mislim da bi bilo ok da se iz škrabice plaća kredit za moj automobil". Neki su rekli da to nije javni interes i da se ipak može smanjiti mjesečno davanje u škrabicu, ali načelnik ih je pak uvjerio da će onda ipak trebati dizati davanja ako se dogodi nešto izvanredno i ljudi pristanu.

 

Nakon nekog vremena je potres oštetio školu i trebalo je ponovno obnoviti, ali u škrabici nije bilo love, pa se ljudi dogovore da povećaju davanja u škrabicu.

 

Nakon još nekog vremena su došli izbori. Protukandidat je napao načelnika da nije u redu da mu seljani plaćaju automobil, a načelnik slavodobitno kaže "ni tebi ni seljanima se standard nije promijenio zbog mojeg automobila, to da svatko od njih mora iskeširati 100 kn da bi se skupilo za ratu bio bi drugi par rukava, al nije tako, jel?".

 

Gallu kaže...

I ne možeš usporđivati s građevinarstvom gdje će cijene rasti. Cijene EVa padaju kako tehnologija i konkurencija napreduje.

Dokazano je da subvencije uzrokuju rast cijene. Možda u građevini cijena raste svakako, pa će zbog subvencija rasti još više, ali EV-ovima će, nakon inicijalnog impulsa koji možda može biti pozitivan, daljnje davanje subvencija usporiti pad cijene.

 

Lijepa je gornja priča i sve to stoji u tom primjeru. Ali troškove subvencija ćeš plaćati svejedno kupio ja EV ili ti ili netko treći ili uopće ne. Tako da ta priča nema smisla u ovom slučaju.

Napredak tehnologije i bitka za tržište će tjerati cijene EVa dolje. Ne može se to uspoređivati s građevinom nikako.

Poruka je uređivana zadnji put uto 16.2.2021 13:42 (Gallu).
3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...

Mogli bi biti manji nameti, a time i jefinije gorivo. Sada je u cijenu goriva cca 60% ide državi.

Kad se npr. brodari, željeznice, Croatia Airlines i slično ne bi koristili subvencijama (jer kod nas ionako taj dio nije sufinanciranje već subvencioniranje, iliti manji su im nameti nego nama, ali im se ne sufinancira išta) ukupna cijena bi mogla biti i manja uz istu zaradu državnog proračuna.

Državni proračun zarađuje na gorivima koliko mi se čini oko 14 milijardi kuna godišnje.

Ne bi, jer namete određuje država konstantno da pokrije svoje troškove, ne bi se odrekli tog djela kolača.

Isto kao što se ne bi odrekli potpora na subvencije EVa kupovali ih mi ili ne. Tako da ne idemo u krug i vratimo se na početak priče - krajnji korisnik plaća 20k više za moj primjer.

Znaš li što znači "mogli"?

Subvencije su EU ideja, da je do naših dali bi ih nikad. S druge strane mi po pitanju eko energije stojimo dobro, ali to ne znači da moramo subvencionirati toliko, posebno kad to mogu koristiti samo rijetki, ne svi i to jednom godišnje.

A kda padnu trošarine od goriva zanima me kako će krenuti naplata s EV strane.

 Plaćao bi u FZOEU kupio li itko taj EV ili ne. Novac bi jednostavno otišao drugdje. To je novac koji nemaš. Stavljaš ga u računiceu bespotrebno. Se buniš što plaćaš jeftiniju ribu, salatu ili puretinu zbog plavog dizela?

Trošarine neće pradati zbog eološke komponente. Cijene goriva će biti sve skuplje i skuplje. Se sjećaš kada je dizel bio 5kn? Danas je 100% skuplje. Pogledaj porast cijene struje. Ni približno toliko, bez obzira na financiranje subvencija.

16 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...

Znaš li što znači "mogli"?

Subvencije su EU ideja, da je do naših dali bi ih nikad. S druge strane mi po pitanju eko energije stojimo dobro, ali to ne znači da moramo subvencionirati toliko, posebno kad to mogu koristiti samo rijetki, ne svi i to jednom godišnje.

A kda padnu trošarine od goriva zanima me kako će krenuti naplata s EV strane.

 Plaćao bi u FZOEU kupio li itko taj EV ili ne. Novac bi jednostavno otišao drugdje. To je novac koji nemaš. Stavljaš ga u računiceu bespotrebno. Se buniš što plaćaš jeftiniju ribu, salatu ili puretinu zbog plavog dizela?

Trošarine neće pradati zbog eološke komponente. Cijene goriva će biti sve skuplje i skuplje. Se sjećaš kada je dizel bio 5kn? Danas je 100% skuplje. Pogledaj porast cijene struje. Ni približno toliko, bez obzira na financiranje subvencija.

Upravo su nameti na gorivo razlog zašto je danas gorivo 10 kn, bez njih bi moglo bez problema biti i 5 kn.

Subvencije se i daju iz razloga da bi mogao jesti. No EV ne moraš voziti. Subvencije nikad neće moći biti dane svakome (što bi bio pravi model, kao u nekim državama EU). No onda bi se prodalo bitno manje vozila (jer bi po vozilu bilo bitno manje).

Ovakav sustav je nakaradan, ako misliš da mi se to čini bespotrebno, iz tvoje perspektive je sigrno dobro, iz perspektive ostalih jako loše.

Kad dođe više EV-ova i padne prihod trošarina, što misliš kako će se kretati cijena struje za EV?

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Old Iggy kaže...

Upravo su nameti na gorivo razlog zašto je danas gorivo 10 kn, bez njih bi moglo bez problema biti i 5 kn.

Subvencije se i daju iz razloga da bi mogao jesti. No EV ne moraš voziti. Subvencije nikad neće moći biti dane svakome (što bi bio pravi model, kao u nekim državama EU). No onda bi se prodalo bitno manje vozila (jer bi po vozilu bilo bitno manje).

Ovakav sustav je nakaradan, ako misliš da mi se to čini bespotrebno, iz tvoje perspektive je sigrno dobro, iz perspektive ostalih jako loše.

Kad dođe više EV-ova i padne prihod trošarina, što misliš kako će se kretati cijena struje za EV?

Po čemu loše? Ti ni lipe manje ili više nećeš dati ako neko drugi kupi EV (ili sam kupiš EV). Zato i govorim da je cijena za krjnjeg korisnika za moj primjer samo 20k veća od usporedivog ICE. I ne želim moralizirati to je totalno druga tema.

Ni auto ne moraš voziti. Imaš javni prijevoz. Subvencije moraju postojati. Kako bi zdravstvo plaćao? Liječenje plućnih bolesti koje nastaju od posljedica udisanja ispušnih plinova košta.

Poruka je uređivana zadnji put uto 16.2.2021 13:56 (Gallu).
15 godina
offline
Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 milijun

pogazi te električni ili auto na dinosaure (ili se u takvome dislociraš) i više nikad nećeš hodati. nasreću, odnedavno ti hzzo pokriva trošak električnih kolica i ti se iz kome budiš ekološki osviješten. pouka: ako vas sumnjiva starica u šumi mami u kućicu od keksa, čokolade i bombona, možda nije zgorega suzdržati se od euforije. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put uto 16.2.2021 13:54 (Ajar).
Moj PC  
0 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...

Upravo su nameti na gorivo razlog zašto je danas gorivo 10 kn, bez njih bi moglo bez problema biti i 5 kn.

Subvencije se i daju iz razloga da bi mogao jesti. No EV ne moraš voziti. Subvencije nikad neće moći biti dane svakome (što bi bio pravi model, kao u nekim državama EU). No onda bi se prodalo bitno manje vozila (jer bi po vozilu bilo bitno manje).

Ovakav sustav je nakaradan, ako misliš da mi se to čini bespotrebno, iz tvoje perspektive je sigrno dobro, iz perspektive ostalih jako loše.

Kad dođe više EV-ova i padne prihod trošarina, što misliš kako će se kretati cijena struje za EV?

Po čemu loše? Ti ni lipe manje ili više nećeš dati ako neko drugi kupi EV (ili sam kupiš EV). Zato i govorim da je cijena za krjnjeg korisnika za moj primjer samo 20k veća od usporedivog ICE. I ne želim moralizirati to je totalno druga tema.

I opet ne shvaćaš: nije za svakog korisnika.

I da, auti jesu tema za moraliziranje, posebno kad "država" časti na naš račun.

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...

Upravo su nameti na gorivo razlog zašto je danas gorivo 10 kn, bez njih bi moglo bez problema biti i 5 kn.

Subvencije se i daju iz razloga da bi mogao jesti. No EV ne moraš voziti. Subvencije nikad neće moći biti dane svakome (što bi bio pravi model, kao u nekim državama EU). No onda bi se prodalo bitno manje vozila (jer bi po vozilu bilo bitno manje).

Ovakav sustav je nakaradan, ako misliš da mi se to čini bespotrebno, iz tvoje perspektive je sigrno dobro, iz perspektive ostalih jako loše.

Kad dođe više EV-ova i padne prihod trošarina, što misliš kako će se kretati cijena struje za EV?

Po čemu loše? Ti ni lipe manje ili više nećeš dati ako neko drugi kupi EV (ili sam kupiš EV). Zato i govorim da je cijena za krjnjeg korisnika za moj primjer samo 20k veća od usporedivog ICE. I ne želim moralizirati to je totalno druga tema.

I opet ne shvaćaš: nije za svakog korisnika.

I da, auti jesu tema za moraliziranje, posebno kad "država" časti na naš račun.

 Časti se na naš račun kupovali EVe ili ne. To je poanta. Šta bi ti radije sebi priušti EV ili da taj novac ode u tamo neku vjetroelektranu sumnjivog investitora? Plaćaš kakogod. Zato je je samo 20k skuplje.

16 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...

I opet ne shvaćaš: nije za svakog korisnika.

I da, auti jesu tema za moraliziranje, posebno kad "država" časti na naš račun.

 Časti se na naš račun kupovali EVe ili ne. To je poanta. Šta bi ti radije sebi priušti EV ili da taj novac ode u tamo neku vjetroelektranu sumnjivog investitora? Plaćaš kakogod. Zato je je samo 20k skuplje.

Vjetroelektranu. To uopće nije dvojba.

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
i opet krivo razmišljaš. I ja bih vjetroelektranu da je radi HEP sa pravim projektom i svim pravilima struke, ali kad je privatni investitori po principu ruka ruku mije idemo oprati novce stavljaju čisto da sebi i rođacima pomaste brk, to nije nikako u redu niti financijski opravdano. Nije ni čudo da plaćaš 10kn više struju :)
Koliko subvencioniranih automobila je potrebno da pokrije troškove 237 milijuna eura Krš Pađene vjetroparka? Elektrificirao bi cijeli jedan grad i smanjio ekološki utisak višestruko.
15 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
southy kaže...
Mandor kaže...

Kao da prozvodnja bilo čega nije prljava. Kao da se nafta ne izlije. Kakve posljedice ima proizvodnja gnojiva kad se skladišti u Beirutu?

Svašta je opasno ako se time ne rukuje pažljivo. Ako je bio izljev u rijeku to ne znači da je proizvodnja neekološka nego da je došlo do nepažnje ili greške ili se nije radilo po pravilima ili pravila nisu postojala i što god. To nije nešto što se događa pri proizvodnji. To je nezgoda ili nesreća. To se može i mora regulirati kao i sva druga proizvodnja. Jedan primjer koji je anegdota jer ga se ne sjećaš bi sad trebao biti argument o čistoći. 

Ako izjednačuješ "prljavost" svih industrija onda naftna industrija i nije tako loša po tebi? Nije baš isto da li ćeš rijeku zatrovati olovom ili će biti nitratima. Prouči malo tehnološki proces proizvodnje baterija temeljenih na litiju pa se vrati sa komentarima.

 

Što se tiče komentara od prije, da, Indija, Filipini i takve zemlje će reciklirati baterije, isto kao što sad već recikliraju mnoge stvari. Prije 2-3 godine sam gledao reportažu iz Indije gdje (da ne bude zabune, duboko u eri LCD tehnologija) recikliraju CRT monitore te izvlače zlato iz tiskanih ploča (matične ploče, kartice, itd...). Indijci sve to uredno recikliraju, samo su im metode takve da će za 2-3 godine se razboljeti od raka jer to rade na način da pale komponente i izvlače metale van na takav način. Zamisli sad kad se počnu reciklirati baterije

 Daj se ti vrati s nekim argumentima, a ne rekla-kazala.

 

Za 2-3 godine će se razboljeti od raka, a gleda si reportažu prije 2-3 godine? Onda je valjda već jasno koliko je to opasno jer su svi oni od prije 2-3 godine u bolnicama.

 

1. Ne izjednačavam prljavost svih industrija.

2. Usporedba prljavosti može biti samo u normalnom procesu industrije, a ne havarije.

3. Ako hoćeš brojati havarije, onda usporedi procjenu rizika i dugoročne empirijske dokaze. DAKLE NEŠTO VIŠE OD "JEDNOM SE NEŠTO IZLILO, NE SJEĆAM SE GDJE".

 

12 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...

 

 Većina novih građevina se projektira s mogućnošću punjenja EV sa vlastitom strujom. Za one koji imaju mogućnost punjenja EVa na taj način rješenje je idealno. Ne moraš trošiti ni vrijeme za tražiti crpke i skretati sa planirane rute. Za druge - a vjerojatno kroz par godina kada se cijene dovedu u prihvatljivija područja. Neki će biti i primorani htjeli to ili ne. EK će jedostavno zabraniti vožnju ICE unutar gradova pa se ti misli.

 Nema teorije u sljedećih 10 godina, a mislim ni 20. Takve odluke su uglavnom na gradskim, ne na državnim ili EU institucijama. Tu i tamo kad zeleni koaliraju s pobjednicima izbora pojavi se neka slična inicijativa ali ili se odmah odbaci ili se s njom pokuša pa sve propadne. I to govorim o normalnim zemljama a ne vukojebinama kakva smo mi. Najviše što se do sad išlo je zabrana starijih dizelaša (<Euro 4) u par gradova no i takve odluke su viši sudovi pobili. Dok god bude ICE automobila na tržištu + eksploatacijski period od min 10 godina, ništa od toga. Do tada će i cijena EV-a pasti ispod ICE automobila jer su troškovi proizvodnje manji i konkurencija će biti jaka. Poboljšat će se i autonomija, ubrzati punjenje... no o tom, po tom.

Kad sam radio kalkulaciju hoću li kupiti EV jedan podatak je presudio a malo ga ljudi spominje kad je riječ o isplativosti. Nakon 7-8 godina taj auto treba novu bateriju. Cijena koje se kreće oko 5000€ do besmislenih iznosa koje traži Nissan.

Kupio sam VW T-Roc (27 000€) kojeg ću za 7-8 godina bez problema prodati za 8-10K €. Ko bi normalan kupio 8 godina star auto u kojeg moraš uložiti 5000€? Tako da slobodno kad računate cijene uzmite u obzir i za koliko će se auto prodati.

 

 

15 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
southy kaže...
 Problem sa obnovljivim izvorima energije je da imaš najvišu proizvodnju obično kad je najmanje trebaš, zbog toga hidroelektrane imaju akumulacije i pumpaju vodu u vrijeme kad ima višak energije da spreme za vrijeme kad će biti viša potrošnja. I ovi gubici u distribuciji su zapravo ogromni kad uzmeš u obzir da je to od trenutka kad je "čista" el. energija ušla u sustav do trenutka kad je isporučena korisniku.

Koji su to obnovljivi izvori koji imaju najvišu proizvodnji obično kad najmanje trebaš?

Solar?
Vjetar?

Geotermalna?

Hidro?

Biomasa?

....?

 

Možeš valjda reći da su kratkoročno nepredvidivi, ali kako možeš reći "OBIČNO JE SUPROTNO"? Zato jer izmišljaš.

8 godina
offline
Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 milijun

Gallu, dati 200.000kn za gradski auto da bi uštedio, je, oprosti, ali glupo da gluplje nemre biti. gradskih autiju ima za ispod 100.000, i to novih. onaj tko želi stvarno štedit, kupit će par godina starog i uštedit još 30ak%, ako je o uštedi riječ.

ako su ti napeti električni auti, ekologija ili nešto treće, onda tak reci, ovako se samo zakopavaš pričama o uštedi koje nikako ne drže vodu.

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
gil kaže...

Električni auti su preskupi i tu sva priča i diskusija staje.

EV je idealan za gradsku vožnju, za posao iz prigradskog naselja gdje imaš mogućnost punjenja doma ali kad za te iste uvjete korištenja kupim jeftinog malog benzinca koji ne može ni za 20 godina korištenja stići razliku u cijeni do EV.

 

 

 Jedino što bi ti mogao puno uštediti na cijeni goriva jer koliko sam ja računao, struja mi je bila triput jeftinija, što opet jako ovisi od države do države.

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
BlueMax kaže...

 Nema teorije u sljedećih 10 godina, a mislim ni 20. Takve odluke su uglavnom na gradskim, ne na državnim ili EU institucijama. Tu i tamo kad zeleni koaliraju s pobjednicima izbora pojavi se neka slična inicijativa ali ili se odmah odbaci ili se s njom pokuša pa sve propadne. I to govorim o normalnim zemljama a ne vukojebinama kakva smo mi. Najviše što se do sad išlo je zabrana starijih dizelaša (<Euro 4) u par gradova no i takve odluke su viši sudovi pobili. Dok god bude ICE automobila na tržištu + eksploatacijski period od min 10 godina, ništa od toga. Do tada će i cijena EV-a pasti ispod ICE automobila jer su troškovi proizvodnje manji i konkurencija će biti jaka. Poboljšat će se i autonomija, ubrzati punjenje... no o tom, po tom.

Kad sam radio kalkulaciju hoću li kupiti EV jedan podatak je presudio a malo ga ljudi spominje kad je riječ o isplativosti. Nakon 7-8 godina taj auto treba novu bateriju. Cijena koje se kreće oko 5000€ do besmislenih iznosa koje traži Nissan.

Kupio sam VW T-Roc (27 000€) kojeg ću za 7-8 godina bez problema prodati za 8-10K €. Ko bi normalan kupio 8 godina star auto u kojeg moraš uložiti 5000€? Tako da slobodno kad računate cijene uzmite u obzir i za koliko će se auto prodati.

 

 

 Sjećaš li se koliko su koštale baterije prvih EVa? 2010 je cijena bateriaj bila $1200/kWh, danas je $160, za 7-8 godina će pasti na trećinu današnje vrijednosti. Kolika je cijena generalke motora?

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
bruno1026 kaže...

Gallu, dati 200.000kn za gradski auto da bi uštedio, je, oprosti, ali glupo da gluplje nemre biti. gradskih autiju ima za ispod 100.000, i to novih. onaj tko želi stvarno štedit, kupit će par godina starog i uštedit još 30ak%, ako je o uštedi riječ.

ako su ti napeti električni auti, ekologija ili nešto treće, onda tak reci, ovako se samo zakopavaš pričama o uštedi koje nikako ne drže vodu.

Ne kužiš. Ja sa htio točno jedan auto. U ponudi su bili ICE za 180.000kn i ekvivalentni EV za 200.000kn. Što je bolja kupnja? Za 3 godine ću isplatiti razliku dalje ću se voziti besplatno.

Poruka je uređivana zadnji put uto 16.2.2021 14:36 (Gallu).
8 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...
bruno1026 kaže...

Gallu, dati 200.000kn za gradski auto da bi uštedio, je, oprosti, ali glupo da gluplje nemre biti. gradskih autiju ima za ispod 100.000, i to novih. onaj tko želi stvarno štedit, kupit će par godina starog i uštedit još 30ak%, ako je o uštedi riječ.

ako su ti napeti električni auti, ekologija ili nešto treće, onda tak reci, ovako se samo zakopavaš pričama o uštedi koje nikako ne drže vodu.

Ne kužiš. Ja sa htio točno jedan auto. U ponudi su bili ICE za 180.000kn i ekvivalentni EV za 200.000kn. Što je bolja kupnja? Za 3 godine ću isplatiti razliku dalje ću se voziti besplatno.

 sve oke, onda ti nije ušteda bila glavna misao vodilja, nego to što si htio novi auto, auto A ili auto B. to sa štednjom nema veze. štednja i kupnja gradskog auto od 200kkn ne ide u istu rečenicu. u usporedbi sa benzincem, neosporno je da ćeš uštediti, dok u usporedbi sa bilokojim drugim gradskim autom, jer taj benzinac to očito nije, nećeš uštedit nikad.

15 godina
offline
Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 milijun

Što se tiče poticaja i razlika u cijeni mora od nekuda doći.

Ne znam tematiku dubinski, ali.

Postoje nekakvi međudržavni sporazumi o smanjenju zagađenja. Države imaju određene kvote koliko čega smiju ispuštati u atmosferu, bla bla.

Te kvote države mogu ispuniti i neispuniti i, koliko mi je poznato, kvotama trgovati.

Hrvatska nije smanjila dovoljno ispuštanje CO2 ili što već i plati Mađarskoj jer mađarska je smanjila i više nego što je morala.

Mađarska onda može iskoristiti novac za subvenciju kupnje električnih vozila za svoje građane i time dodatno smanjiti ispuštanje CO2.

Ne mora biti nužno da novac dolazi od svih onih koji se voze na fosilna goriva.

Može biti argument da ipak svi mi to plaćamo, može biti argument da ne trebamo takve klimatske sporazume itd.

Siguran sam da će me sve ispraviti u čemu sam pogriješio :-)

 

 
0 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...

Lijepa je gornja priča i sve to stoji u tom primjeru. Ali troškove subvencija ćeš plaćati svejedno kupio ja EV ili ti ili netko treći ili uopće ne. Tako da ta priča nema smisla u ovom slučaju.

A gdje će lova ići ako nitko ne dobije subvencije? Ispariti?

 

Ili će ostati za druge, društveno korisnije projekte, ili će otvoriti prostor za porezno i/ili parafiskalno rasterećenje. 

 

Gallu kaže...

Napredak tehnologije i bitka za tržište će tjerati cijene EVa dolje. Ne može se to uspoređivati s građevinom nikako.

Ako uvedemo porez na EV, oće li cijene EV-a i dalje padati zbog napretka tehnologije i bitke za tržište? Naravno. Da li to znači da porez ne diže cijenu?

 

Na mnogim primjerima je dokazano da subvencija dugoročno diže cijenu. To što ti nisi u stanju shvatiti da je netko lovu za subvenciju morao dati unatoč tome što ne možeš pinpointati "to je ta lova" jer je prošla kroz zajedničku kasu i to što nisi u stanju shvatiti da cijena može padati unatoč tome što je jedan faktor diže ne mijenja činjenično stanje da je lovu za subvenciju netko morao dati (a to su porezni obveznici) i da dugoročno diže cijenu, iako ona može padati (jer bi bez subvencija padala više).

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Mandor kaže...
southy kaže...
Mandor kaže...

Kao da prozvodnja bilo čega nije prljava. Kao da se nafta ne izlije. Kakve posljedice ima proizvodnja gnojiva kad se skladišti u Beirutu?

Svašta je opasno ako se time ne rukuje pažljivo. Ako je bio izljev u rijeku to ne znači da je proizvodnja neekološka nego da je došlo do nepažnje ili greške ili se nije radilo po pravilima ili pravila nisu postojala i što god. To nije nešto što se događa pri proizvodnji. To je nezgoda ili nesreća. To se može i mora regulirati kao i sva druga proizvodnja. Jedan primjer koji je anegdota jer ga se ne sjećaš bi sad trebao biti argument o čistoći. 

Ako izjednačuješ "prljavost" svih industrija onda naftna industrija i nije tako loša po tebi? Nije baš isto da li ćeš rijeku zatrovati olovom ili će biti nitratima. Prouči malo tehnološki proces proizvodnje baterija temeljenih na litiju pa se vrati sa komentarima.

 

Što se tiče komentara od prije, da, Indija, Filipini i takve zemlje će reciklirati baterije, isto kao što sad već recikliraju mnoge stvari. Prije 2-3 godine sam gledao reportažu iz Indije gdje (da ne bude zabune, duboko u eri LCD tehnologija) recikliraju CRT monitore te izvlače zlato iz tiskanih ploča (matične ploče, kartice, itd...). Indijci sve to uredno recikliraju, samo su im metode takve da će za 2-3 godine se razboljeti od raka jer to rade na način da pale komponente i izvlače metale van na takav način. Zamisli sad kad se počnu reciklirati baterije

 Daj se ti vrati s nekim argumentima, a ne rekla-kazala.

 

Za 2-3 godine će se razboljeti od raka, a gleda si reportažu prije 2-3 godine? Onda je valjda već jasno koliko je to opasno jer su svi oni od prije 2-3 godine u bolnicama.

 

1. Ne izjednačavam prljavost svih industrija.

2. Usporedba prljavosti može biti samo u normalnom procesu industrije, a ne havarije.

3. Ako hoćeš brojati havarije, onda usporedi procjenu rizika i dugoročne empirijske dokaze. DAKLE NEŠTO VIŠE OD "JEDNOM SE NEŠTO IZLILO, NE SJEĆAM SE GDJE".

 

Evo ti članak o tome kako se eksploatira litij, uključujući dio o recikliranju https://www.wired.co.uk/article/lithium-batteries-environment-impact.

Što se tiče rijeke, radi se o Lichu u Tibetu (stvarno se čudim kako to nisam zapamtio) https://tibetnature.net/en/lichu-river-poisoned-case-minyak-lhagang-lithium-mine-protest/

Ako ti treba još dokaza da nije sve toliko čisto kako misliš pogledaj https://www.nsenergybusiness.com/features/lithium-ion-battery-environmental-impact/

Usporedba "prljavosti" osim u "normalnom" procesu je nužna i po pitanju veličine posljedica havarije jer koliko god se pazi uvijek se desi i havarija. Da to nije tako onda bi imali riješen problem el. energije jer bi sve proizvodili u nuklearkama.

 

Ukoliko ti treba prevesti uključi google tranlate jer mi se neda prepričavati, već je dovoljno da sam ti morao pokazati "argumente", google ionako zna sve pa probaj ubuduće i sam.

 

Argument o ručnom recikliranju u Indiji ti je malo primitivan, nisam vidio follow-up na taj dokumentarac, ali pametnom čovjeku je valjda jasno kakve posljedice na organizam ima kontantno udisanje dima paljenja tiskanih pločica i slične elektronike.

 

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
16 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Mandor kaže...

Koji su to obnovljivi izvori koji imaju najvišu proizvodnji obično kad najmanje trebaš?

Solar?
Vjetar?

Geotermalna?

Hidro?

Biomasa?

....?

 

Možeš valjda reći da su kratkoročno nepredvidivi, ali kako možeš reći "OBIČNO JE SUPROTNO"? Zato jer izmišljaš.

Nije toliko ni stvar da su nepredvidljivi nego da ti stručno navedem da "dinamika proizvodnje energije se ne poklapa sa dinamikom potrošnje". Ovo je problem koji postoji otkako se koristi električna energija i ti si sad našao to negirati? Kako još nisi onda dobio Nobelovu nagradu kad si već tako pametan i uvijek u pravu? Dokaži ti meni "da izmišljam" i kad si takav ljubitelj argumenata pokaži mi da se proizvodnja energije poklapa sa potrošnjom i da nema potrebe za "skladištenjem" i da su svi koji su rješavali ta problem gubili vrijeme.

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
12 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...

 

 

 Sjećaš li se koliko su koštale baterije prvih EVa? 2010 je cijena bateriaj bila $1200/kWh, danas je $160, za 7-8 godina će pasti na trećinu današnje vrijednosti. Kolika je cijena generalke motora?

 Nebitno. U trenutku moje kupovine na akciji je bio E-Golf koji se cijenom vrlo približio 1.5TSI i 1.6TDI a zamjenski set baterija mu je koštao 6000€ s ugradnjom. Generalku motora (nikad na ni jednom autu nisam radio a prelazio sam po više od 300 000 s Hondama i Toyotama) može ti odraditi i lokalni mehaničar za kikiriki. Nisi lud na autu koje vrijedi 5000€ davati više od toga da bi taj auto mogao voziti. O za 7-8 godina ću razmišljati za 7-8 godina. Danas mi kupovina EV nema nikakvog smisla, računa ni praktične primjene. Meni auto mora moći osigurati da ujutro krenem u Zagreb (400km), obavim što treba i navećer se vratim doma. S niti jednim EV to ne mogu bez 2 punjenja dok s trenutnim autom to odradim bez stajanja na benzinsku. Da ne govorim kako mi je otužno gledati ljude koji se hvale svojim ubrzanjima kako voze iza kamiona i kuhaju se u autima.

Kad ti automobili dođu na nivo "običnih" automobila po praktičnosti i udobnosti onda ću ih razmatrati za kupovinu. Za sada isključivo kao gradski automobil za onoga ko može puniti doma. Tu su puno praktičniji od ICE-a jer na benzinsku nikad ne moraš. Hoću li kroz 10 godina mjesečni trošak svesti na 100kn manje (a neću nego 100kn više) nije me briga.

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Misao vodilja je bila hoću nešto zelenije, ali nije li ušteda uzeti EV od 200k naspram usporedivog ICEa od 180k?
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice