Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 milijun

poruka: 206
|
čitano: 24.887
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 milijun".
9 godina
protjeran
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
southy kaže...
Spitfire_zg kaže...

Energija iz obnovljivih izvora je u 2020. u EU prvi put pretekla onu dobivenu iz fosilnih goriva. U svim skandinavskim zemljama udio je preko 50% a el. auti su budućnost

Hrvatska u isto vrijeme ne uspijeva ni najsunčanije otoke opskrbiti istom

Što ti znači "energija iz obnovljivih izvora je u 2020. u EU"? Ako misliš na proizvodnju onda da, ali ako govorimo o potrošnji niti blizu jer EU zadovoljava nešto više od 40% svojih potreba iz vlastite proizvodnje, a vjeruj mi da ovo što uvozi nije napravljeno iz obnovljivih izvora. Ako gledamo na svjetskoj razini mislim da je negdje 2/3 energije dobiveno iz fosilnih goriva i ne pokazuje naznake smanjivanja tog udjela jer sam benefit od obnovljivih izvora niti ne pokriva manjak proizvodnje koji nastaje zatvaranjem nukelarki. A što se Hrvatske tiče, nismo čak ni toliko loši, ispada da smo u gornjih polovici u EU što se tiče korištenja obnovljivih izvora, problem je samo da nam trend nije previše optimističan jer to dobivamo na račun hidroelektrana koje su građene prije mnogo vremena. Glavni novi izvori su nam solarni kompleksi i vjetroeletrane, no to zapravo nije pozitivna priča već se radi defakto o organiziranom kriminalu koji je bivši čelnik HNS-a prakticirao kad je bio na čelu ministarstva.

EDIT: zaboravio sam spomenuti da kad se kod nas pokreću projekti na tom području nikad nisam siguran da li je ideja proizvodnja energetike ili zatiranje domaće (poljoprivredne) proizvodnje. Primjer toga je projekt HE Omble koji bi na račun proizvodnje struje trebao ugroziti i uništiti cijelu poljoprivredu tog kraja pa treba biti oprezan u iščitavaju brojki - koja bi bila cijena tog "energetskog napretka". Također, to su idealni projekti za korumpirane političare, unaprijed kupe ili jave svojim prijateljima da kupe zemlju gdje će se nešto graditi, a po drugoj strani dobe pimku od uvoznog lobija za uništavanje i srozavanje domaće poljoprivrede. I onda ih netko nesvjesno slavi jer omogućavaju da on povoljnije puni svog Teslu.

 Meni znači očigledan trend na zapadu, kojeg si mi volimo tepati da smo dio, gdje obnovljivi izvori svakom godinom zauzimaju sve viši postotak a fosilna se smanjuju. I to mi je daleko meritornije nego činjenica da se u nigeru i čadu ne prodaju el. auti. Tako da je pitanje što to tebi sve znači?

 

@Hrvatska sigurno ne stoji dobro kao jedna mediteranska zemlja puna hidro potencijala i malo stanovništva. I ovaj slab postotak duguje isključivo jugoslaviji i njenoj izgradnji 16 HE. Sama hrvatska ih je u 30 godina izgradila jednako koliko i SHS te manje od austrougarske :)

14 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
southy kaže...
Mislim da je ova vijest postala “aktualna” jer na taj način žele promovirati električne aute, no nitko ne spominje da se većina električne energije dobiva iz fosilnih goriva.

 
Ovo je uzasno debilan argument. Znaci ICE automobili su 100% fosilna goriva, jel tako? Ali da recimo struju koju dobijemo su 90% od ugljena i plina, to je opet bolje nego 100% (jer auti su doslovno 100% benzin i diesel). 

Jel tako?

Medjutim ljudi svih vrsta briju da je to isto ako ne i gore. Ne moramo ici uopce u raspravu recimo da jedna Francuska u EU ima 70%+ elektricne struje iz nuklearki, tako da svi vi koji serete profit EV automobila ste u jebenoj zabludi da struja koja dolazi u EV aute je isto "prljava" kao i benzin.

Isto tako cak i da sva struja dolazi iz ugljena (doslovno 100%) to bi opet bilo puno vise ucinkovitije nego ICE motori u automobilima. Termo elektrane imaju puno vecu efikasnost (efficiency) nego ICE motori od 60-200 konja. I naravno termo elektrane puno lakse filtiraju svoje zagadenje (ispusne plinove) koji je najcesce kilometrima daleko od svakog od vas, nego auto koji ce vam plinove poslati direkt u pluca jer ce proci kraj vas na 5 metara.

100% je tocno da u EU ima pun termo elektrana (kako na ugljen i plin etc), ali to je (ponavljam) puno efikasnije da se tako struja proizvodi i koristi u EV transportu, nego da se koriste fosilna goriva.

Isto tako svi ljudi (99.9%) ignorira cinjenicu da samo kopanje, busenje, transport i jos najbitnije RAFINERIJE trose energiju (STRUJU) da dobiju benzin / diesel koji ce te vi napuniti na pumpama (Cak i transport cisternama na benzinske pumpe zagaduje i treba energiju) - dok struja moze ici svuda po zicama uz puno manji trosak energije.

Uglavnom, vecina komentara je tu smece i totalno razocaranje koliko ljudi uopce ne kuze obicnu entropiju, tj kemiju i fiziku iz 7 i 8 razreda.


Katastrofa.

3 godine
protjeran
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Francuska nije cijeli svijet.
Life is meant to die. Accept your fates.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Nemon kaže...
southy kaže...
Mislim da je ova vijest postala “aktualna” jer na taj način žele promovirati električne aute, no nitko ne spominje da se većina električne energije dobiva iz fosilnih goriva.

 
Ovo je uzasno debilan argument. Znaci ICE automobili su 100% fosilna goriva, jel tako? Ali da recimo struju koju dobijemo su 90% od ugljena i plina, to je opet bolje nego 100% (jer auti su doslovno 100% benzin i diesel). 

Jel tako?

Medjutim ljudi svih vrsta briju da je to isto ako ne i gore. Ne moramo ici uopce u raspravu recimo da jedna Francuska u EU ima 70%+ elektricne struje iz nuklearki, tako da svi vi koji serete profit EV automobila ste u jebenoj zabludi da struja koja dolazi u EV aute je isto "prljava" kao i benzin.

Isto tako cak i da sva struja dolazi iz ugljena (doslovno 100%) to bi opet bilo puno vise ucinkovitije nego ICE motori u automobilima. Termo elektrane imaju puno vecu efikasnost (efficiency) nego ICE motori od 60-200 konja. I naravno termo elektrane puno lakse filtiraju svoje zagadenje (ispusne plinove) koji je najcesce kilometrima daleko od svakog od vas, nego auto koji ce vam plinove poslati direkt u pluca jer ce proci kraj vas na 5 metara.

100% je tocno da u EU ima pun termo elektrana (kako na ugljen i plin etc), ali to je (ponavljam) puno efikasnije da se tako struja proizvodi i koristi u EV transportu, nego da se koriste fosilna goriva.

Isto tako svi ljudi (99.9%) ignorira cinjenicu da samo kopanje, busenje, transport i jos najbitnije RAFINERIJE trose energiju (STRUJU) da dobiju benzin / diesel koji ce te vi napuniti na pumpama (Cak i transport cisternama na benzinske pumpe zagaduje i treba energiju) - dok struja moze ici svuda po zicama uz puno manji trosak energije.

Uglavnom, vecina komentara je tu smece i totalno razocaranje koliko ljudi uopce ne kuze obicnu entropiju, tj kemiju i fiziku iz 7 i 8 razreda.


Katastrofa.

Katastrofa je stanje u energetici koje je takvo već desetljećima. Ne razumijem zašto se ti pjeniš, nisam shvatio da bi većina ljudi imala išta protiv poboljšanja tog pitanja, samo nisu svi gorljivi kao ti jer vide da nije sve tako ružičasto i valjda smijemo izložiti kontra argumente. Poanta ovdje je da je prije npr. 10-ak godina umiralo i više od navedene brojke pa se nije o tome toliko pisalo, a sad kad je poželjno radi prodaje električnih auti svako malo ovakva vijest sjedne "vjerskim fanaticima" koji ne vide drugu stranu kao budali šamar.

Ja se trudim biti ekološki osviješten i ako će takav auto značajnije pridonijeti očuvanju zdravlja ljudi i okoline i ako će mi biti cjenovno dostupan neću se nimalo buniti protiv toga. No, jedan dio ljudi se kune u električne aute samo zato jer mu je to fensi tehnologija, a ekološki impakt je samo alibi. Svi mi možemo pridonijeti na puno načina smanjenju onečišćenja bez da kupujemo Tesle ili druge električne aute. Npr. kad vremenske prilike dopuštaju odi na posao biciklom, garantirano manje zagađuje nego el. auto, no većina ljudi više voli propovjedati nego se držati tih načela.

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
16 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Spitfire_zg kaže...

Meni znači očigledan trend na zapadu, kojeg si mi volimo tepati da smo dio, gdje obnovljivi izvori svakom godinom zauzimaju sve viši postotak a fosilna se smanjuju. I to mi je daleko meritornije nego činjenica da se u nigeru i čadu ne prodaju el. auti. Tako da je pitanje što to tebi sve znači?

 

@Hrvatska sigurno ne stoji dobro kao jedna mediteranska zemlja puna hidro potencijala i malo stanovništva. I ovaj slab postotak duguje isključivo jugoslaviji i njenoj izgradnji 16 HE. Sama hrvatska ih je u 30 godina izgradila jednako koliko i SHS te manje od austrougarske :)

Ja sam sretan da su trendovi takvi, samo sam razjasnio tvoj tezu jer su te brojke malo zavarale i nažalost nije toliko bajno kao što si naveo. A što se tiče gdje i kako, donekle se mogu složiti da je bolje da EU kupuje struju koja se dobije tako da se zagađuje negdje drugdje, bar smo za taj direktan ispust pošteđeni.

 

Što se tiče Hrvatske to sam i naglasio da stagniramo i da situacija nije bajna, poanta je bila kako brojke mogu zavaravati.

 

Ne znam koliko je većina vas ovdje stara, no ja kad sam bio u osnovnoj i srednjoj (kasne 80-e i početak 90-ih) u energetici se pričalo o obnovljivim izvorima energije na način da se do danas većina energije trebala dobivati iz njih pa je činjenica da su i dan danas 2/3 energije iz fosilnih goriva poražavajuća. Jedan od očiglednih razloga je i taj da je ekonomski rast uvijek stavljen ispred ekologije, što znači europskim zemljama da izglasaju konvencije kad ih Ameri i Kinezi ne prihvaćaju.

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
12 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Nemon kaže...
southy kaže...
Mislim da je ova vijest postala “aktualna” jer na taj način žele promovirati električne aute, no nitko ne spominje da se većina električne energije dobiva iz fosilnih goriva.

 
Ovo je uzasno debilan argument. Znaci ICE automobili su 100% fosilna goriva, jel tako? Ali da recimo struju koju dobijemo su 90% od ugljena i plina, to je opet bolje nego 100% (jer auti su doslovno 100% benzin i diesel). 

Jel tako?

Medjutim ljudi svih vrsta briju da je to isto ako ne i gore. Ne moramo ici uopce u raspravu recimo da jedna Francuska u EU ima 70%+ elektricne struje iz nuklearki, tako da svi vi koji serete profit EV automobila ste u jebenoj zabludi da struja koja dolazi u EV aute je isto "prljava" kao i benzin.

Isto tako cak i da sva struja dolazi iz ugljena (doslovno 100%) to bi opet bilo puno vise ucinkovitije nego ICE motori u automobilima. Termo elektrane imaju puno vecu efikasnost (efficiency) nego ICE motori od 60-200 konja. I naravno termo elektrane puno lakse filtiraju svoje zagadenje (ispusne plinove) koji je najcesce kilometrima daleko od svakog od vas, nego auto koji ce vam plinove poslati direkt u pluca jer ce proci kraj vas na 5 metara.

100% je tocno da u EU ima pun termo elektrana (kako na ugljen i plin etc), ali to je (ponavljam) puno efikasnije da se tako struja proizvodi i koristi u EV transportu, nego da se koriste fosilna goriva.

Isto tako svi ljudi (99.9%) ignorira cinjenicu da samo kopanje, busenje, transport i jos najbitnije RAFINERIJE trose energiju (STRUJU) da dobiju benzin / diesel koji ce te vi napuniti na pumpama (Cak i transport cisternama na benzinske pumpe zagaduje i treba energiju) - dok struja moze ici svuda po zicama uz puno manji trosak energije.

Uglavnom, vecina komentara je tu smece i totalno razocaranje koliko ljudi uopce ne kuze obicnu entropiju, tj kemiju i fiziku iz 7 i 8 razreda.


Katastrofa.

 Oprosti ali tvoj post je također debilan i katastrofa je koliko ne kužiš problematiku (jel to način razgovora?)

Slučajno zaboravljaš gubitke pri transportu električne energije ili ćemo se svi skupa puniti direktno na elektrani?

A što je sa zagađenjem koje će se proizvesti za izgradnju infrastrukture za EV? Što je sa zagađenjem deponiranja baterija?

Što je s potencijalnom opasnošću nuklearki?

I daj se malo upristoji.

 

14 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
southy kaže...
Nemon kaže...
southy kaže...
Mislim da je ova vijest postala “aktualna” jer na taj način žele promovirati električne aute, no nitko ne spominje da se većina električne energije dobiva iz fosilnih goriva.

 
Ovo je uzasno debilan argument. Znaci ICE automobili su 100% fosilna goriva, jel tako? Ali da recimo struju koju dobijemo su 90% od ugljena i plina, to je opet bolje nego 100% (jer auti su doslovno 100% benzin i diesel). 

Jel tako?

Medjutim ljudi svih vrsta briju da je to isto ako ne i gore. Ne moramo ici uopce u raspravu recimo da jedna Francuska u EU ima 70%+ elektricne struje iz nuklearki, tako da svi vi koji serete profit EV automobila ste u jebenoj zabludi da struja koja dolazi u EV aute je isto "prljava" kao i benzin.

Isto tako cak i da sva struja dolazi iz ugljena (doslovno 100%) to bi opet bilo puno vise ucinkovitije nego ICE motori u automobilima. Termo elektrane imaju puno vecu efikasnost (efficiency) nego ICE motori od 60-200 konja. I naravno termo elektrane puno lakse filtiraju svoje zagadenje (ispusne plinove) koji je najcesce kilometrima daleko od svakog od vas, nego auto koji ce vam plinove poslati direkt u pluca jer ce proci kraj vas na 5 metara.

100% je tocno da u EU ima pun termo elektrana (kako na ugljen i plin etc), ali to je (ponavljam) puno efikasnije da se tako struja proizvodi i koristi u EV transportu, nego da se koriste fosilna goriva.

Isto tako svi ljudi (99.9%) ignorira cinjenicu da samo kopanje, busenje, transport i jos najbitnije RAFINERIJE trose energiju (STRUJU) da dobiju benzin / diesel koji ce te vi napuniti na pumpama (Cak i transport cisternama na benzinske pumpe zagaduje i treba energiju) - dok struja moze ici svuda po zicama uz puno manji trosak energije.

Uglavnom, vecina komentara je tu smece i totalno razocaranje koliko ljudi uopce ne kuze obicnu entropiju, tj kemiju i fiziku iz 7 i 8 razreda.


Katastrofa.

Katastrofa je stanje u energetici koje je takvo već desetljećima. Ne razumijem zašto se ti pjeniš, nisam shvatio da bi većina ljudi imala išta protiv poboljšanja tog pitanja, samo nisu svi gorljivi kao ti jer vide da nije sve tako ružičasto i valjda smijemo izložiti kontra argumente. Poanta ovdje je da je prije npr. 10-ak godina umiralo i više od navedene brojke pa se nije o tome toliko pisalo, a sad kad je poželjno radi prodaje električnih auti svako malo ovakva vijest sjedne "vjerskim fanaticima" koji ne vide drugu stranu kao budali šamar.

Ja se trudim biti ekološki osviješten i ako će takav auto značajnije pridonijeti očuvanju zdravlja ljudi i okoline i ako će mi biti cjenovno dostupan neću se nimalo buniti protiv toga. No, jedan dio ljudi se kune u električne aute samo zato jer mu je to fensi tehnologija, a ekološki impakt je samo alibi. Svi mi možemo pridonijeti na puno načina smanjenju onečišćenja bez da kupujemo Tesle ili druge električne aute. Npr. kad vremenske prilike dopuštaju odi na posao biciklom, garantirano manje zagađuje nego el. auto, no većina ljudi više voli propovjedati nego se držati tih načela.

 Bi li se biciklom vozio iza električnog ili automobila na fosilno gorivo?

Poruka je uređivana zadnji put pon 15.2.2021 16:22 (Idealist).
14 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
BlueMax kaže...
Nemon kaže...
southy kaže...
Mislim da je ova vijest postala “aktualna” jer na taj način žele promovirati električne aute, no nitko ne spominje da se većina električne energije dobiva iz fosilnih goriva.

 
Ovo je uzasno debilan argument. Znaci ICE automobili su 100% fosilna goriva, jel tako? Ali da recimo struju koju dobijemo su 90% od ugljena i plina, to je opet bolje nego 100% (jer auti su doslovno 100% benzin i diesel). 

Jel tako?

Medjutim ljudi svih vrsta briju da je to isto ako ne i gore. Ne moramo ici uopce u raspravu recimo da jedna Francuska u EU ima 70%+ elektricne struje iz nuklearki, tako da svi vi koji serete profit EV automobila ste u jebenoj zabludi da struja koja dolazi u EV aute je isto "prljava" kao i benzin.

Isto tako cak i da sva struja dolazi iz ugljena (doslovno 100%) to bi opet bilo puno vise ucinkovitije nego ICE motori u automobilima. Termo elektrane imaju puno vecu efikasnost (efficiency) nego ICE motori od 60-200 konja. I naravno termo elektrane puno lakse filtiraju svoje zagadenje (ispusne plinove) koji je najcesce kilometrima daleko od svakog od vas, nego auto koji ce vam plinove poslati direkt u pluca jer ce proci kraj vas na 5 metara.

100% je tocno da u EU ima pun termo elektrana (kako na ugljen i plin etc), ali to je (ponavljam) puno efikasnije da se tako struja proizvodi i koristi u EV transportu, nego da se koriste fosilna goriva.

Isto tako svi ljudi (99.9%) ignorira cinjenicu da samo kopanje, busenje, transport i jos najbitnije RAFINERIJE trose energiju (STRUJU) da dobiju benzin / diesel koji ce te vi napuniti na pumpama (Cak i transport cisternama na benzinske pumpe zagaduje i treba energiju) - dok struja moze ici svuda po zicama uz puno manji trosak energije.

Uglavnom, vecina komentara je tu smece i totalno razocaranje koliko ljudi uopce ne kuze obicnu entropiju, tj kemiju i fiziku iz 7 i 8 razreda.


Katastrofa.

 Oprosti ali tvoj post je također debilan i katastrofa je koliko ne kužiš problematiku (jel to način razgovora?)

Slučajno zaboravljaš gubitke pri transportu električne energije ili ćemo se svi skupa puniti direktno na elektrani?

A što je sa zagađenjem koje će se proizvesti za izgradnju infrastrukture za EV? Što je sa zagađenjem deponiranja baterija?

Što je s potencijalnom opasnošću nuklearki?

I daj se malo upristoji.

 

 

Moj post nije debilan, nego ste vi vecinom tu debili kada je ova tema u pitanju. Znaci moja struka je doslovno ova tema. Skolovanje + praksa u elektranama i visoko naponska postrojenja. 

Znaci o kojim glupim troskovima u transportu ti pricas? Naravno da ih ima, nije 1:1 - ali su visestruko manja u komparaciji sa bilo cim drugime.

Kao prvo visoko naponski gubici su uzasno mali. Evo ti direkt iz wikipedije (a to su dobri podaci).

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power_transmission#Losses

"For example, a 100 mi (160 km) span at 765 kV carrying 1000 MW of power can have losses of 1.1% to 0.5%." 

Znaci 1000 KM mi pricamo manje od 5%

Jesi sretan sa tom brojkom?

Kada uzmes sve druge brojke dobit ces da je efikasnost negdje izmedju 75-85% (neke drzave imaju bolju infrastrukturu, manje udaljenosti etc), znaci pricam o "grid to power at the wheels".

Dok ICE motori rade konverziju od nekih 15-30% 

O ovo sranje o "zagadivanju baterija" - taj mit je jebeno sranje. Pa ne pricamo o jebenim baterijama koje imas doma u daljinskom pa ih pa ih bacis u smece.

Koji je vama svima vrag? Pa kaj nije jasno da se radi o baterijama koje su velike 200-500 KG koje vrijede jako puno novaca, i tvrtke ce vam placati za te baterije.

Evo ti primjer iz Njemacke koja reciklira bateriju 96% - a u buducnosti ce to biti i 100% (U nekim baterijama se koristi ljepilo za neke gluposti i slicne tvari, a to ce se sve izbaciti u buducnosti).



Uglavnom, ti i ljudi kao ti su problem, jer ste totalno lazy, pojma nemate i sve ostalo sto ide sa time. Ovo nije napad na tebe kao osobu, nego na sve stvari koje pises i govoris, ali po mojem pisanju vidis da mi sve ovo ide na zivce, da se stalo pise jedno te isto, a doslovno nista od toga nije istina.

Ukratko:

- EV auti su efikasni cak i ako je GRID 100% na ugljen
- EV baterije su skoro pa 100% reciklazne
- proizvodnja struja i njezin transport su jako efikasni pogotovo u komparaciji sa benzinom
- nitko ne uzima objektivne parametre koliko se struje / energije trosi za samo busenje / vadenje / transport / obrada nafter u refinerijama / transport na pumpe
- cijena zdravlja koju svi placamo jer ljudi umiru radi ispusnih plinova (znaci transport u bilo kojem gradu koji prolazi 5 metara od tebe)
- cijena zagadenje vode radi ulja koji curi iz automobila (jedna litra ulja zagadi milion litara vode)

Mozemo totalno zaboraviti pricu o ekologiju i globalnom zatopljenju, ako se samo fokusiramo na gornje stvari, skuzit ces (nadam se) da prica ne drzi vodu nikako, a jos bi ti mogao nabrojati par stvari.


Poruka je uređivana zadnji put pon 15.2.2021 16:43 (Nemon).
11 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Ukratko:

- EV auti su efikasni cak i ako je GRID 100% na ugljen. (To što grid na ugljen on proizvodi planinski lahor)
- EV baterije su skoro pa 100% reciklazne (Možda u njemačkoj i skandinaviji japanu) Što mislis da će se dogodit sa tim baterijama recimo u Indiji Filipinima Indoneziji (Filipini i Indonezija su skoro velicine EU)
- proizvodnja struja i njezin transport su jako efikasni pogotovo u komparaciji sa benzinom (U idealnim uvjetima ako se ima optimalna temperatura, ako se ima i 5 stupnjeva veća temperatura efikasnost debelo pada a da ne govorim koliko temperatura utječe na dugotrajnost opreme)
- nitko ne uzima objektivne parametre koliko se struje / energije trosi za samo busenje / vadenje / transport / obrada nafter u refinerijama / transport na pumpe (Isto i slično za baterije i legure za elektromotore ili njih vadimo iz vrta?)
- cijena zdravlja koju svi placamo jer ljudi umiru radi ispusnih plinova (znaci transport u bilo kojem gradu koji prolazi 5 metara od tebe) Ovo se slažem ali kad imaš pod broj 1. grid od ugljena onda automobili su manji problem.
- cijena zagadenje vode radi ulja koji curi iz automobila (jedna litra ulja zagadi milion litara vode) Opet netko ko baci bateriju u vodu istu stvar radi iako ulje ima točno propisan način skladistenja transporta i odlaganja ulja kojeg se nitko ne drži pa isto ce bit i sa tim battery packovima (dosta je u dalmaciji vidit koliko je akomulatora na dnu mora)

"Mozemo totalno zaboraviti pricu o ekologiju i globalnom zatopljenju, ako se samo fokusiramo na gornje stvari, skuzit ces (nadam se) da prica ne drzi vodu nikako, a jos bi ti mogao nabrojati par stvari. "
Elektricni automobili u globalu su manje stetni od industrije i industrijskih postrojenja ali njihov ucinak je skoro pa zanemariv trenutno jer su totalno skupi neucinkoviti i imaju gomilu problema a najgori od svih je cijena... Koliko jedan avion ili kruzer sagore goriva u sat vrimena? Neka tvornica sto uz sve proizvodi i otpadne vode... Ekologija nije bas ruzicasta a ovi iz eu bi bili ekolozi kad im pase ali da industrija i dalje radi na prljavi nacin
Moj PC  
0 0 hvala 0
3 godine
protjeran
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Iza kamiona, u zavjetrini(ako lik ima DPF i Adbluea u spremniku) 😁
Life is meant to die. Accept your fates.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Nemon kaže...

Moj post nije debilan, nego ste vi vecinom tu debili kada je ova tema u pitanju. Znaci moja struka je doslovno ova tema. Skolovanje + praksa u elektranama i visoko naponska postrojenja. 

Znaci o kojim glupim troskovima u transportu ti pricas? Naravno da ih ima, nije 1:1 - ali su visestruko manja u komparaciji sa bilo cim drugime.

Kao prvo visoko naponski gubici su uzasno mali. Evo ti direkt iz wikipedije (a to su dobri podaci).

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power_transmission#Losses

"For example, a 100 mi (160 km) span at 765 kV carrying 1000 MW of power can have losses of 1.1% to 0.5%." 

Znaci 1000 KM mi pricamo manje od 5%

Jesi sretan sa tom brojkom?

Kada uzmes sve druge brojke dobit ces da je efikasnost negdje izmedju 75-85% (neke drzave imaju bolju infrastrukturu, manje udaljenosti etc), znaci pricam o "grid to power at the wheels".

Dok ICE motori rade konverziju od nekih 15-30% 

O ovo sranje o "zagadivanju baterija" - taj mit je jebeno sranje. Pa ne pricamo o jebenim baterijama koje imas doma u daljinskom pa ih pa ih bacis u smece.

Koji je vama svima vrag? Pa kaj nije jasno da se radi o baterijama koje su velike 200-500 KG koje vrijede jako puno novaca, i tvrtke ce vam placati za te baterije.

Evo ti primjer iz Njemacke koja reciklira bateriju 96% - a u buducnosti ce to biti i 100% (U nekim baterijama se koristi ljepilo za neke gluposti i slicne tvari, a to ce se sve izbaciti u buducnosti).



Uglavnom, ti i ljudi kao ti su problem, jer ste totalno lazy, pojma nemate i sve ostalo sto ide sa time. Ovo nije napad na tebe kao osobu, nego na sve stvari koje pises i govoris, ali po mojem pisanju vidis da mi sve ovo ide na zivce, da se stalo pise jedno te isto, a doslovno nista od toga nije istina.

Ukratko:

- EV auti su efikasni cak i ako je GRID 100% na ugljen
- EV baterije su skoro pa 100% reciklazne
- proizvodnja struja i njezin transport su jako efikasni pogotovo u komparaciji sa benzinom
- nitko ne uzima objektivne parametre koliko se struje / energije trosi za samo busenje / vadenje / transport / obrada nafter u refinerijama / transport na pumpe
- cijena zdravlja koju svi placamo jer ljudi umiru radi ispusnih plinova (znaci transport u bilo kojem gradu koji prolazi 5 metara od tebe)
- cijena zagadenje vode radi ulja koji curi iz automobila (jedna litra ulja zagadi milion litara vode)

Mozemo totalno zaboraviti pricu o ekologiju i globalnom zatopljenju, ako se samo fokusiramo na gornje stvari, skuzit ces (nadam se) da prica ne drzi vodu nikako, a jos bi ti mogao nabrojati par stvari.


Momak, mislim da imaš problema sa potisnutim bijesom i pun si frustracija tako da ti preporučujem da posjetiš specijalistu. Pogotovo ako nekoga školuješ jer ti ljudi kojima ti prenosiš znanje bi mogli imati posljedice ako se tako ophodiš sa njima kao sa ljudima tu na forumu, osim ako ti anonimnost na forumu ne daje krila pa si se malo zanio.

 

Što se tiče teme i nadglasavanja "čiji tata ima jači traktor" uzmi u obzir i to da si teoretičar i da je vama uvijek sve u laboratorijskim uvjetima. Gubici u distribuciji struje prirodno postoje jer el. energiju ne možeš u potpunosti kanalizirati, na to još moraš dodati realne faktore na terenu pa tek onda dobivaš stvarne gubitke. To što se sva el. energija naplati nekome na kraju (uključujući i dio gubitaka) je druga stvar. Za usporedbu, voda je prema karakteru nešto što možeš u mreži (teoretski) sačuvati i prirodno zapravo ne bi trebalo biti gubitaka, no opet je u stvarnosti gubitak u najboljem slučaju dvocifreni postotak.

 

Što se tiče baterija nije najveći problem tih baterija njihovo zbinjavanje nego proizvodnja jer je to izrazito prljava industrija. Prije par godina je bio izljev u neku rijeku (ne sjećam se točno gdje) i to je bila eko katastrofa ogromnih razmjera. Slična stvar sa solarnom industrijom, proizvodnja je izrazito prljava, a životni vijek relativno kratak. Ako ćemo igrati ekologa onda uzmi sve te faktore u obzir. Kao kontra primjer imaš slučajava gdje se motorno ulje 100% reciklira i korisno iskoristi, današnji svijet ti daje use-caseove za oba stajališta tako da nema smisla da se oko toga prepucavaš.

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
16 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Idealist kaže...

Bi li se biciklom vozio iza električnog ili automobila na fosilno gorivo?

Iza npr. Peugeota sa BlueHDI bih, vozio sam ga par godina i to što izlazi iz toga auta je neusporedivo sa onime kakva je percepcija dizela, temeljena na starim modelima iz 80-ih i 90-ih.

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
15 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Horatio_Hornblower kaže...
Ukratko:

- EV auti su efikasni cak i ako je GRID 100% na ugljen. (To što grid na ugljen on proizvodi planinski lahor)
- EV baterije su skoro pa 100% reciklazne (Možda u njemačkoj i skandinaviji japanu) Što mislis da će se dogodit sa tim baterijama recimo u Indiji Filipinima Indoneziji (Filipini i Indonezija su skoro velicine EU)
- proizvodnja struja i njezin transport su jako efikasni pogotovo u komparaciji sa benzinom (U idealnim uvjetima ako se ima optimalna temperatura, ako se ima i 5 stupnjeva veća temperatura efikasnost debelo pada a da ne govorim koliko temperatura utječe na dugotrajnost opreme)
- nitko ne uzima objektivne parametre koliko se struje / energije trosi za samo busenje / vadenje / transport / obrada nafter u refinerijama / transport na pumpe (Isto i slično za baterije i legure za elektromotore ili njih vadimo iz vrta?)
- cijena zdravlja koju svi placamo jer ljudi umiru radi ispusnih plinova (znaci transport u bilo kojem gradu koji prolazi 5 metara od tebe) Ovo se slažem ali kad imaš pod broj 1. grid od ugljena onda automobili su manji problem.
- cijena zagadenje vode radi ulja koji curi iz automobila (jedna litra ulja zagadi milion litara vode) Opet netko ko baci bateriju u vodu istu stvar radi iako ulje ima točno propisan način skladistenja transporta i odlaganja ulja kojeg se nitko ne drži pa isto ce bit i sa tim battery packovima (dosta je u dalmaciji vidit koliko je akomulatora na dnu mora)

"Mozemo totalno zaboraviti pricu o ekologiju i globalnom zatopljenju, ako se samo fokusiramo na gornje stvari, skuzit ces (nadam se) da prica ne drzi vodu nikako, a jos bi ti mogao nabrojati par stvari. "
Elektricni automobili u globalu su manje stetni od industrije i industrijskih postrojenja ali njihov ucinak je skoro pa zanemariv trenutno jer su totalno skupi neucinkoviti i imaju gomilu problema a najgori od svih je cijena... Koliko jedan avion ili kruzer sagore goriva u sat vrimena? Neka tvornica sto uz sve proizvodi i otpadne vode... Ekologija nije bas ruzicasta a ovi iz eu bi bili ekolozi kad im pase ali da industrija i dalje radi na prljavi nacin

A što bi se dogodilo sa baterijama u Indiji i Filipinima? Misliš da ih neće reciklirati? Ako ne bude isplativ izvoz i transport netko će u Indiji i na filipinima uložiti. Reciklitar će se jer su vrijedne sirovine. Pa Samsung već sada proizvodi telefone i u Indiji i na Filipinima.

Izignorirao si argumente na koje odgovaraš da je efikasnije sagorijevati fosilna goriva na jednom mjestu pa i ekološkije i još da nije ni efikasnije ni ekološkije, barem ti ne bi bilo pod nosom.

Ako netko napiše da za električno vozilo i pokretačku trebaju skupe i energetski zahtjevne sirovine, pa netko drugi odgovori da se ignoriraju sirovine za proizvodnju i pokretanje vozila sa motorom na unutarnje sagorijevanja. kako je onda korisno za raspravu da opet zaokružiš natrag da trebaju sirovine za električna vozila??? Koliko ćemo se vrtiti u krug?

Nije istina da se nitko ne drži pravila odlaganja ulja. Dapače. Odakle ti samo to? To ako ti izlijevaš ulje u odvod ne znači da svi ostali to rade. To je čista laž.

Opet grid od ugljena gdje to? Struja je 36 posto ugljena globalno. To je puno, ali opet to je trećina, nije sve ugljen. Jedna četvrina je od ostalih fosilnih goriva, skoro sve plina koji sagorijeva punooo čišće.

Koliko jedan avion uli kruzer sagore u sat vremena? Pa jesi li provjerio??? The aviation industry represents 7.8% of final oil consumption worldwide, while maritime shipping accounts for 6.7%. Consumption by the aviation industry is growing the most rapidly – in fact, up until the early 1980s, it was responsible for less energy use than shipping. Both figures pale in comparison to road transportation (passenger cars and freight vehicles), which represents 49.3% of global final consumption1https://www.planete-energies.com/en/medias/close/fuels-aviation-and-shipping

Ako uspoređuješ jedan auto sa jednim brodom onda brod troši jako puno. Ali to je lažna usporedba zar ne??? Ne znam zašto uopće nastaviti... ajde prouči par stvari pa se javi.

15 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
southy kaže...
 Prije par godina je bio izljev u neku rijeku (ne sjećam se točno gdje) i to je bila eko katastrofa ogromnih razmjera. Slična stvar sa solarnom industrijom, proizvodnja je izrazito prljava, a životni vijek relativno kratak. Ako ćemo igrati ekologa onda uzmi sve te faktore u obzir. Kao kontra primjer imaš slučajava gdje se motorno ulje 100% reciklira i korisno iskoristi, današnji svijet ti daje use-caseove za oba stajališta tako da nema smisla da se oko toga prepucavaš.

 Kao da prozvodnja bilo čega nije prljava. Kao da se nafta ne izlije. Kakve posljedice ima proizvodnja gnojiva kad se skladišti u Beirutu?

Svašta je opasno ako se time ne rukuje pažljivo. Ako je bio izljev u rijeku to ne znači da je proizvodnja neekološka nego da je došlo do nepažnje ili greške ili se nije radilo po pravilima ili pravila nisu postojala i što god. To nije nešto što se događa pri proizvodnji. To je nezgoda ili nesreća. To se može i mora regulirati kao i sva druga proizvodnja. Jedan primjer koji je anegdota jer ga se ne sjećaš bi sad trebao biti argument o čistoći. 

14 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Horatio_Hornblower kaže...
Ukratko:

- EV auti su efikasni cak i ako je GRID 100% na ugljen. (To što grid na ugljen on proizvodi planinski lahor)
- EV baterije su skoro pa 100% reciklazne (Možda u njemačkoj i skandinaviji japanu) Što mislis da će se dogodit sa tim baterijama recimo u Indiji Filipinima Indoneziji (Filipini i Indonezija su skoro velicine EU)
- proizvodnja struja i njezin transport su jako efikasni pogotovo u komparaciji sa benzinom (U idealnim uvjetima ako se ima optimalna temperatura, ako se ima i 5 stupnjeva veća temperatura efikasnost debelo pada a da ne govorim koliko temperatura utječe na dugotrajnost opreme)
- nitko ne uzima objektivne parametre koliko se struje / energije trosi za samo busenje / vadenje / transport / obrada nafter u refinerijama / transport na pumpe (Isto i slično za baterije i legure za elektromotore ili njih vadimo iz vrta?)
- cijena zdravlja koju svi placamo jer ljudi umiru radi ispusnih plinova (znaci transport u bilo kojem gradu koji prolazi 5 metara od tebe) Ovo se slažem ali kad imaš pod broj 1. grid od ugljena onda automobili su manji problem.
- cijena zagadenje vode radi ulja koji curi iz automobila (jedna litra ulja zagadi milion litara vode) Opet netko ko baci bateriju u vodu istu stvar radi iako ulje ima točno propisan način skladistenja transporta i odlaganja ulja kojeg se nitko ne drži pa isto ce bit i sa tim battery packovima (dosta je u dalmaciji vidit koliko je akomulatora na dnu mora)

"Mozemo totalno zaboraviti pricu o ekologiju i globalnom zatopljenju, ako se samo fokusiramo na gornje stvari, skuzit ces (nadam se) da prica ne drzi vodu nikako, a jos bi ti mogao nabrojati par stvari. "
Elektricni automobili u globalu su manje stetni od industrije i industrijskih postrojenja ali njihov ucinak je skoro pa zanemariv trenutno jer su totalno skupi neucinkoviti i imaju gomilu problema a najgori od svih je cijena... Koliko jedan avion ili kruzer sagore goriva u sat vrimena? Neka tvornica sto uz sve proizvodi i otpadne vode... Ekologija nije bas ruzicasta a ovi iz eu bi bili ekolozi kad im pase ali da industrija i dalje radi na prljavi nacin

 

Ti ocito ne kuzis kak kapitalizam funkcionira. Cista ljudska pohlepa pa odraditi da se baterije recikliraju, ljudi ce ih skupljati kao sto ljudi skupljaju boce. Isto tako to nisu baterije od 2KG-a koj ces baciti u potok, doslovno ce ti placati po par tisuca dolara da ih dovezes na specificnu lokaciju i dobit ces kesh.

I to je to.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Mandor kaže...

Kao da prozvodnja bilo čega nije prljava. Kao da se nafta ne izlije. Kakve posljedice ima proizvodnja gnojiva kad se skladišti u Beirutu?

Svašta je opasno ako se time ne rukuje pažljivo. Ako je bio izljev u rijeku to ne znači da je proizvodnja neekološka nego da je došlo do nepažnje ili greške ili se nije radilo po pravilima ili pravila nisu postojala i što god. To nije nešto što se događa pri proizvodnji. To je nezgoda ili nesreća. To se može i mora regulirati kao i sva druga proizvodnja. Jedan primjer koji je anegdota jer ga se ne sjećaš bi sad trebao biti argument o čistoći. 

Ako izjednačuješ "prljavost" svih industrija onda naftna industrija i nije tako loša po tebi? Nije baš isto da li ćeš rijeku zatrovati olovom ili će biti nitratima. Prouči malo tehnološki proces proizvodnje baterija temeljenih na litiju pa se vrati sa komentarima.

 

Što se tiče komentara od prije, da, Indija, Filipini i takve zemlje će reciklirati baterije, isto kao što sad već recikliraju mnoge stvari. Prije 2-3 godine sam gledao reportažu iz Indije gdje (da ne bude zabune, duboko u eri LCD tehnologija) recikliraju CRT monitore te izvlače zlato iz tiskanih ploča (matične ploče, kartice, itd...). Indijci sve to uredno recikliraju, samo su im metode takve da će za 2-3 godine se razboljeti od raka jer to rade na način da pale komponente i izvlače metale van na takav način. Zamisli sad kad se počnu reciklirati baterije

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
14 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
southy kaže...
Nemon kaže...

Moj post nije debilan, nego ste vi vecinom tu debili kada je ova tema u pitanju. Znaci moja struka je doslovno ova tema. Skolovanje + praksa u elektranama i visoko naponska postrojenja. 

Znaci o kojim glupim troskovima u transportu ti pricas? Naravno da ih ima, nije 1:1 - ali su visestruko manja u komparaciji sa bilo cim drugime.

Kao prvo visoko naponski gubici su uzasno mali. Evo ti direkt iz wikipedije (a to su dobri podaci).

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power_transmission#Losses

"For example, a 100 mi (160 km) span at 765 kV carrying 1000 MW of power can have losses of 1.1% to 0.5%." 

Znaci 1000 KM mi pricamo manje od 5%

Jesi sretan sa tom brojkom?

Kada uzmes sve druge brojke dobit ces da je efikasnost negdje izmedju 75-85% (neke drzave imaju bolju infrastrukturu, manje udaljenosti etc), znaci pricam o "grid to power at the wheels".

Dok ICE motori rade konverziju od nekih 15-30% 

O ovo sranje o "zagadivanju baterija" - taj mit je jebeno sranje. Pa ne pricamo o jebenim baterijama koje imas doma u daljinskom pa ih pa ih bacis u smece.

Koji je vama svima vrag? Pa kaj nije jasno da se radi o baterijama koje su velike 200-500 KG koje vrijede jako puno novaca, i tvrtke ce vam placati za te baterije.

Evo ti primjer iz Njemacke koja reciklira bateriju 96% - a u buducnosti ce to biti i 100% (U nekim baterijama se koristi ljepilo za neke gluposti i slicne tvari, a to ce se sve izbaciti u buducnosti).



Uglavnom, ti i ljudi kao ti su problem, jer ste totalno lazy, pojma nemate i sve ostalo sto ide sa time. Ovo nije napad na tebe kao osobu, nego na sve stvari koje pises i govoris, ali po mojem pisanju vidis da mi sve ovo ide na zivce, da se stalo pise jedno te isto, a doslovno nista od toga nije istina.

Ukratko:

- EV auti su efikasni cak i ako je GRID 100% na ugljen
- EV baterije su skoro pa 100% reciklazne
- proizvodnja struja i njezin transport su jako efikasni pogotovo u komparaciji sa benzinom
- nitko ne uzima objektivne parametre koliko se struje / energije trosi za samo busenje / vadenje / transport / obrada nafter u refinerijama / transport na pumpe
- cijena zdravlja koju svi placamo jer ljudi umiru radi ispusnih plinova (znaci transport u bilo kojem gradu koji prolazi 5 metara od tebe)
- cijena zagadenje vode radi ulja koji curi iz automobila (jedna litra ulja zagadi milion litara vode)

Mozemo totalno zaboraviti pricu o ekologiju i globalnom zatopljenju, ako se samo fokusiramo na gornje stvari, skuzit ces (nadam se) da prica ne drzi vodu nikako, a jos bi ti mogao nabrojati par stvari.


Momak, mislim da imaš problema sa potisnutim bijesom i pun si frustracija tako da ti preporučujem da posjetiš specijalistu. Pogotovo ako nekoga školuješ jer ti ljudi kojima ti prenosiš znanje bi mogli imati posljedice ako se tako ophodiš sa njima kao sa ljudima tu na forumu, osim ako ti anonimnost na forumu ne daje krila pa si se malo zanio.

 

Što se tiče teme i nadglasavanja "čiji tata ima jači traktor" uzmi u obzir i to da si teoretičar i da je vama uvijek sve u laboratorijskim uvjetima. Gubici u distribuciji struje prirodno postoje jer el. energiju ne možeš u potpunosti kanalizirati, na to još moraš dodati realne faktore na terenu pa tek onda dobivaš stvarne gubitke. To što se sva el. energija naplati nekome na kraju (uključujući i dio gubitaka) je druga stvar. Za usporedbu, voda je prema karakteru nešto što možeš u mreži (teoretski) sačuvati i prirodno zapravo ne bi trebalo biti gubitaka, no opet je u stvarnosti gubitak u najboljem slučaju dvocifreni postotak.

 

Što se tiče baterija nije najveći problem tih baterija njihovo zbinjavanje nego proizvodnja jer je to izrazito prljava industrija. Prije par godina je bio izljev u neku rijeku (ne sjećam se točno gdje) i to je bila eko katastrofa ogromnih razmjera. Slična stvar sa solarnom industrijom, proizvodnja je izrazito prljava, a životni vijek relativno kratak. Ako ćemo igrati ekologa onda uzmi sve te faktore u obzir. Kao kontra primjer imaš slučajava gdje se motorno ulje 100% reciklira i korisno iskoristi, današnji svijet ti daje use-caseove za oba stajališta tako da nema smisla da se oko toga prepucavaš.

 
Pa naravno da sam frustriran kada vidim gomilu gluposti. Daj vidi sebe kaj pises. 

- koja rijeka - kakva katastrofa - o cemu ti jebote pricas? Jel ti znas kaj uopce ide u baterije? Jedan tanker koji se sjebe u moru godisnje vjerovatno napravi vise stete nego proizvodnja svih baterija x1000

- koliko je steta Deepwater Horizon napravio? Nakon 10 godina jos uvijek je sranje. To se sa baterijama nece nikada desiti.



- ponavljam KAKVI GUBICI? daj mi matematiku. Ja sam radio tu matematiku (ne za EV aute, ali za gubitke na mrezu u razlicite paremetre, ukljucujuci temperaturne razlike, razlicita opterecenja u dnevnim ciklusima, po sezonama etc) i vi samo pisete gluposti tu i koristite rijeci kao "tek onda dobivaš stvarne gubitke" - pa napisi ih ako znas, jer tvoja recenica nema smisla. Totalna je glupost. Kao kada Trump kaze "They stole election" ali nema nikakvih dokaza.

- solarne ploce mogu funkcionirati 20 godina, medjutim jednom kada ih napravis mozes ih koristiti kao izvor struje za proizvodnju novih solarnih ploca pa ti je tvoja proizvodnja automatski cista, tj puno cisca. Znaci recimo da potrosis 100% energije iz termo elektrane na ugljen da napravis jednu veliku WIND turbinu od 10 MW nazivne snage (ovo je mentalni eksperiment da skuzis), i nakon toga mozes ugasiti termo elektranu i koristiti samo WIND turbinu za energiju da mozes napraviti sljedecu WIND turbinu i tako dalje. (U praksi ti nece biti dovoljno samo jedna i vjetar ne puse 100%, ali sa baterijama u mixu mozes imati 100% pokrivenost). Solarne poloce isto tako mozes reciklirati skoro pa do 95% - a taj broj ce se samo pojacati u buducnosti (Imaj na umu da materijal u solarnim plocama je milion puta manje problematican nego glupi benzin auto koji ti smrdi svaki dan 5 metara od tebe).


- ja sam doslovno radio na terenu, ne pricam ti o teoriji iz labosa i gluposti, to sto si napisao se zapravo odnosi na 98% ljudi tu na komentarima, ukljucujuci sebe samog.

Znaci, nemoj biti lazy, napravi mi matematiku i pokazi mi da sam idiot.

Sto se tice samih gubitaka + ostale EU drzave pogledaj si tu:

https://www.ho-cired.hr/images/OPATIJA2018/Referati_po_studijskim_odborima/SO5/SO5-04.pdf

Znaci vidjet ces da vecina drzava ima gubitke izmedju 2%-10% 

Ja sam gore napisao da ako posaljes 100 jedinica energije (uopce ne koristim mjerne jedinice da bi razumio sto pisem) do tvog automobila kada ga budes vozio ce doci nekih 75 energetskih jedinica koje su iskoristive. (U praksi je matematika vecinom bolja, jer razlicite drzave imaju razlicite specificnosti).

Znaci daj mi objasni jel razumijes ovo sada ili ti treba jos crtati?

Isto tako pogledaj si ovu prezentaciju od Volkswagen gdje su napravili jako lijepu vizualnu prezentaciju zasto su odabrali Baterije a ne vodik (fuel cells) njihov izbor.

Imas slikice i sve, pogledaj, nauci. 

Ponavljam, please daj matematiku ako mislis da je krivo, pa da ja naucim, a please posalji i u Volkswagen jer su se idioti isto zajebali!

https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/08/hydrogen-or-battery--that-is-the-question.html#

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 15.2.2021 19:20 (Nemon).
6 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Nemon kaže...

Pa naravno da sam frustriran kada vidim gomilu gluposti. Daj vidi sebe kaj pises. 

- koja rijeka - kakva katastrofa - o cemu ti jebote pricas? Jel ti znas kaj uopce ide u baterije? Jedan tanker koji se sjebe u moru godisnje vjerovatno napravi vise stete nego proizvodnja svih baterija x1000

- koliko je steta Deepwater Horizon napravio? Nakon 10 godina jos uvijek je sranje. To se sa baterijama nece nikada desiti.



- ponavljam KAKVI GUBICI? daj mi matematiku. Ja sam radio tu matematiku (ne za EV aute, ali za gubitke na mrezu u razlicite paremetre, ukljucujuci temperaturne razlike, razlicita opterecenja u dnevnim ciklusima, po sezonama etc) i vi samo pisete gluposti tu i koristite rijeci kao "tek onda dobivaš stvarne gubitke" - pa napisi ih ako znas, jer tvoja recenica nema smisla. Totalna je glupost. Kao kada Trump kaze "They stole election" ali nema nikakvih dokaza.

- solarne ploce mogu funkcionirati 20 godina, medjutim jednom kada ih napravis mozes ih koristiti kao izvor struje za proizvodnju novih solarnih ploca pa ti je tvoja proizvodnja automatski cista, tj puno cisca. Znaci recimo da potrosis 100% energije iz termo elektrane na ugljen da napravis jednu veliku WIND turbinu od 10 MW nazivne snage (ovo je mentalni eksperiment da skuzis), i nakon toga mozes ugasiti termo elektranu i koristiti samo WIND turbinu za energiju da mozes napraviti sljedecu WIND turbinu i tako dalje. (U praksi ti nece biti dovoljno samo jedna i vjetar ne puse 100%, ali sa baterijama u mixu mozes imati 100% pokrivenost). Solarne poloce isto tako mozes reciklirati skoro pa do 95% - a taj broj ce se samo pojacati u buducnosti (Imaj na umu da materijal u solarnim plocama je milion puta manje problematican nego glupi benzin auto koji ti smrdi svaki dan 5 metara od tebe).


- ja sam doslovno radio na terenu, ne pricam ti o teoriji iz labosa i gluposti, to sto si napisao se zapravo odnosi na 98% ljudi tu na komentarima, ukljucujuci sebe samog.

Znaci, nemoj biti lazy, napravi mi matematiku i pokazi mi da sam idiot.

Sto se tice samih gubitaka + ostale EU drzave pogledaj si tu:

https://www.ho-cired.hr/images/OPATIJA2018/Referati_po_studijskim_odborima/SO5/SO5-04.pdf

Znaci vidjet ces da vecina drzava ima gubitke izmedju 2%-10% 

Ja sam gore napisao da ako posaljes 100 jedinica energije (uopce ne koristim mjerne jedinice da bi razumio sto pisem) do tvog automobila kada ga budes vozio ce doci nekih 75 energetskih jedinica koje su iskoristive. (U praksi je matematika vecinom bolja, jer razlicite drzave imaju razlicite specificnosti).

Znaci daj mi objasni jel razumijes ovo sada ili ti treba jos crtati?

Isto tako pogledaj si ovu prezentaciju od Volkswagen gdje su napravili jako lijepu vizualnu prezentaciju zasto su odabrali Baterije a ne vodik (fuel cells) njihov izbor.

Imas slikice i sve, pogledaj, nauci. 

Ponavljam, please daj matematiku ako mislis da je krivo, pa da ja naucim, a please posalji i u Volkswagen jer su se idioti isto zajebali!

https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/08/hydrogen-or-battery--that-is-the-question.html#

 

Prva stvar da razjasnimo, ni u jednom trenutku nisam zagovarao tezu protiv elektrifikacije, nego sam rekao da nije sve tako ružičasto kao što se pokušava prikazati. I zaista ne kužim koji je tu razlog da se frustiraš i sve nas ovdje nazivaš idiotima jer "ti podučavaš ljude". Ako se baviš podučavanjem onda ljudima lijepo objasni svoju tezu, a ne što stvaraš tenzije bez potreba. "Dojahao" si na ovu temu i sve nas prozvao idiotima i usput sebi nabio tlak bez da si uopće pokušao razumjeti neke od iznesenih stvari (bar ne onih koja sam ja napisao). Koliko god mi je iritantno da me neki anonimni dibidus naziva idiotom, više me zapravo muči da te ne strefi herc od silnog uzbuđivanja.

 

Iskreno rečeno, neću pripremiti brojke i matematiku dijelom jer nisam expert za to područje, dijelom jer mi se neda. Ono što ti uporno pričaš su čisti gubici u transportu i distribuciji, no ne uzimaš u obzir i gubitke u proizvodnji (kolika je iskoristivost fosilnih goriva u temoelektranama) te dodatno jedan velik problem, a to je nemogućnost skladištenja el. energije u sustavu. Problem sa obnovljivim izvorima energije je da imaš najvišu proizvodnju obično kad je najmanje trebaš, zbog toga hidroelektrane imaju akumulacije i pumpaju vodu u vrijeme kad ima višak energije da spreme za vrijeme kad će biti viša potrošnja. I ovi gubici u distribuciji su zapravo ogromni kad uzmeš u obzir da je to od trenutka kad je "čista" el. energija ušla u sustav do trenutka kad je isporučena korisniku. Posebno je zanimljiv zaključak na onom prvom dokumentu:

 

"Gubici električne energije odnosno nabava električne energije za njihovo pokriće predstavlja značajan udio u trošku vođenja sustava. Najčešće se taj trošak prebacuje na krajnje kupce, stoga je na odgovarajući način potrebno poticati operatora sustava na smanjenje istog ili održavanje na racionalnoj razini."

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
Poruka je uređivana zadnji put pon 15.2.2021 19:51 (southy).
14 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil

Kad već pričate o gubicima, gubitak je i dovoz goriva na benzinsku crpku jer ti u startu treba gorivo da pokreneš cisternu, odnosno kamion kojim ga namjeravaš dovesti. Uglavnom, imaš gubitke da bi distribuirao gorivo.

 

I kako da se više s tobom raspravlja kad si izjavio da bi radije udisao ikakve ispušne plinove nego nikakve?

Poruka je uređivana zadnji put pon 15.2.2021 22:01 (Idealist).
15 godina
offline
Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 milijun

dišem samo ono što vidim. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
1 1 hvala 0
12 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Idealist kaže...

Kad već pričate o gubicima, gubitak je i dovoz goriva na benzinsku crpku jer ti u startu treba gorivo da pokreneš cisternu, odnosno kamion kojim ga namjeravaš dovesti. Uglavnom, imaš gubitke da bi distribuirao gorivo.

 

I kako da se više s tobom raspravlja kad si izjavio da bi radije udisao ikakve ispušne plinove nego nikakve?

 Kako nazivamo razliku dosega električnih automobila pri 30℃ i 0℃?

3 godine
protjeran
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Viša sila!
Nikakvi gubici! 😁
Life is meant to die. Accept your fates.
11 godina
neaktivan
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
BlueMax kaže...
Idealist kaže...

Kad već pričate o gubicima, gubitak je i dovoz goriva na benzinsku crpku jer ti u startu treba gorivo da pokreneš cisternu, odnosno kamion kojim ga namjeravaš dovesti. Uglavnom, imaš gubitke da bi distribuirao gorivo.

 

I kako da se više s tobom raspravlja kad si izjavio da bi radije udisao ikakve ispušne plinove nego nikakve?

 Kako nazivamo razliku dosega električnih automobila pri 30℃ i 0℃?

 To su mucke provokacije 😆

3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
BlueMax kaže...
Idealist kaže...

Kad već pričate o gubicima, gubitak je i dovoz goriva na benzinsku crpku jer ti u startu treba gorivo da pokreneš cisternu, odnosno kamion kojim ga namjeravaš dovesti. Uglavnom, imaš gubitke da bi distribuirao gorivo.

 

I kako da se više s tobom raspravlja kad si izjavio da bi radije udisao ikakve ispušne plinove nego nikakve?

 Kako nazivamo razliku dosega električnih automobila pri 30℃ i 0℃?

 A kako nazivamo razliku u potrošnji u gradu i van grada? Može se tako u nedogled.

Danas nema boljeg izbora za gradski automobil od električnog.

14 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
BlueMax kaže...
Idealist kaže...

Kad već pričate o gubicima, gubitak je i dovoz goriva na benzinsku crpku jer ti u startu treba gorivo da pokreneš cisternu, odnosno kamion kojim ga namjeravaš dovesti. Uglavnom, imaš gubitke da bi distribuirao gorivo.

 

I kako da se više s tobom raspravlja kad si izjavio da bi radije udisao ikakve ispušne plinove nego nikakve?

 Kako nazivamo razliku dosega električnih automobila pri 30℃ i 0℃?

 
Znaci svi znamo da baterije ne podnose dobro niti ekstremnu hladnocu niti ekstremnu vrucinu. Medjutim ICE motori isto tako trose puno vise goriva na hladnoci, tako da ICE motori nisu imuni na temperaturne razlike. Definitina prednost je sto toplina u ICE motorima moze biti iskoristena za grijanje u autu (kada je zima) jer su ICE motori uzasno lose efikasni pa proizvode puno topline.

Sto se tice EV dosega, sve novije verzije EU auti imaju heat pump - tako da ce se efikasnost EV automobila jako popraviti pri nizim temperaturama.

Ovdje imas video da usporedis dva ista EV auta, medjutim jedan ima heat pump a drugi nema (Imaju iste gume i felge, samo je jedna generacija razlike)

 

3 godine
protjeran
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Hibrid.
Jednom ćeš trebat negdje otić, na dulji put, pa ćeš imat glavobolje kako šta.
Life is meant to die. Accept your fates.
3 godine
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Caustic kaže...
Hibrid.
Jednom ćeš trebat negdje otić, na dulji put, pa ćeš imat glavobolje kako šta.

 Hibridi imaju svoje probleme isto. opterećuje ih masa i u jednom i u drugom režimu rada. Imam dva automobila. Ženin je EV. Moj je dizel. Kad idemo po gradu obavezno EV. Plus je što je i parking besplatan i uvijek nađeš najbolju poziciju za parking. Auto se puni doma u garaži na vlastitoj struji preko noći. Cijena takvog punjenja je sitnica.

Poruka je uređivana zadnji put uto 16.2.2021 9:47 (Gallu).
16 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...

Danas nema boljeg izbora za gradski automobil od električnog.

Ključno je ono gradski, plus ako imaš preduvjete. Inače je gnjavaža.

Nemon kaže...

 
Znaci svi znamo da baterije ne podnose dobro niti ekstremnu hladnocu niti ekstremnu vrucinu. Medjutim ICE motori isto tako trose puno vise goriva na hladnoci, tako da ICE motori nisu imuni na temperaturne razlike. Definitina prednost je sto toplina u ICE motorima moze biti iskoristena za grijanje u autu (kada je zima) jer su ICE motori uzasno lose efikasni pa proizvode puno topline

 

ICE troši više dok se ne zagrije, onda mnogi mogu i trošiti manje zbog veće gustoće hladnog zraka.

Na stranu upotreba za grijanje i manja efikasnost, to je još uvijek daleko praktičnije nego elektromotori.

8 godina
offline
Re: Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 mil
Gallu kaže...

 A kako nazivamo razliku u potrošnji u gradu i van grada? Može se tako u nedogled.

Danas nema boljeg izbora za gradski automobil od električnog.

 renault zoe košta oko 250000kn. imaš pravo, najbolji autek za vozikanje po gradu. umjesto, recimo, nekog clia, twinga, fabie i sličnih kolica čije je rabljena cijena jedno 5-10 puta manja od zoe-a, a kao gradska vozila su savršena.

naravno, kad poželiš na more sa ženom, djecom, curom, ipak treba malo veći autek i sa mrvicu većim dometom. znači, ako opet idemo na najbolji auto poznatog svemira iliti električni autek, treba nam još minimalno toliko da bi došli do splita. znači, jedan auto za grad, drugi za izvan i samo minimalno 500.000kn keša. sitnica, buraz.

 

ps, za one slabijeg mentalnog kapaciteta, jednog dana će elektro auti prevladat na cestama, čim im padne cijena, države maknu subvencije, a na njihovo "gorivo" država ne uvede trošarine, a sigurno bude. znači ne danas, niti za deset godina.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice