Vozači električnih romobila šalju prve reakcije na

poruka: 129
|
čitano: 34.748
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Vozači električnih romobila šalju prve reakcije na".
16 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Keso kaže...

 što je pamtniji izbor - romobiliste da riskiraju pod kotače kamiona ili pješake da riskiraju sudar s romobilistima.

Ja ne razmujem kako netko uopće može imati dilemu.

a baš ti je usporedba, gazi pješake , šalji ih u bolnicu

 

romobili su se sa elektrifikacijom i dobijanjem mogućnosti ostvarivanja brzina koje su kod nekih modela i veće od ograničenja brzine u naseljenim mjestima svrstale u ozbiljna prometala a koja kod nas još nisu regulirana, pa tako i vozači romobila nisu imali osjećaj obveze da poštuju ograničenja brzine i druge zakonske obveze koje recimo imaju biciklisti i mopedisti

16 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Cogent kaže...

 Kao pješaku mi nije bed predvidjeti gdje ide bicikl/romobil, a mjesta za mimoilaženje uvijek ima.

 a kad ti romobil doleti s leđa? kako ćeš to predvidjeti?

7 godina
offline
Vozači električnih romobila šalju prve reakcije na

Ne bismo uopće imali ovu raspravu kad bi SVI u prometu imali osnovnu kulturu i temeljno znanje, uz korištenje zdravog razuma. 

Moj PC  
12 0 hvala 0
2 godine
neaktivan
offline
Vozači električnih romobila šalju prve reakcije na

Veliki su problem naše ceste ajde da imamo u svim gradovima selima naseljima normalne biciklističke staze kako nemamo nego asfalt iz predizbornih obećanja previše ljudi je ugroženo... Još najgore kad vidim dijete od 10 godina na tome ili majku ili ćaću na tome kako bebaca voze...  Ufff

 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Keso kaže...

Ima netko podatak koliko je pješaka poginulo u sudaru s romobilistom na nogostupu?

Neka usporede s brojem poginulih romobilista u sudaru s kamionom/autom kada voze po cesti.

Pa nek kažu koji broj mrtvih im se više sviđa i prema tome vide što je pamtniji izbor - romobiliste da riskiraju pod kotače kamiona ili pješake da riskiraju sudar s romobilistima.

Ja ne razmujem kako netko uopće može imati dilemu.

To je potpuno nebitno. El. romobil je vozilo, nogostup je za pješake.

To je zona gdje pješak ne mora paziti na vozila koja ga mogu zaskočiti, ne mora poznavati prometne propise niti ima posebnih propisa za upotrebu nogostupa.

 

15 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Old Iggy kaže...

To je potpuno nebitno. El. romobil je vozilo, nogostup je za pješake.

To je zona gdje pješak ne mora paziti na vozila koja ga mogu zaskočiti, ne mora poznavati prometne propise niti ima posebnih propisa za upotrebu nogostupa.

 

 

Ma svuda pješak mora paziti ako mu je život mio. Može iz dvorišta netko izjuriti biciklom ili autom (naletio sam jednom tako s biciklom na dijete koje je izletilo na pješačku i biciklističku iz svog dvorišta - srećom pogodio sam kotač njegovog bicikla pa mu nije ništa bilo), može netko joggirati po nogostupu i zabit se u tebe. Može ti na glavu pasti nešto sa zgrade. Opreza uvijek treba pogotovo u velikom gradu.

 

Romobil je bliže pješaku nego bicikl, u sekundi siđeš s njega i guraš ga lakše nego bicikl. Ako mene pitaš romobil treba gurati kada se prolazi među ljudima. Nema se šta vozit slalom među ljudima, a spora vožnja je retardirana. Ako nema ljudi slobodno vozi i malo brže.

 

Zakon i odgovornost je jedno, a oprez nešto drugo. Zakon ti ne garantira da nećeš najebat, samo će eventualno kaznit odgovornog.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put pon 12.7.2021 10:39 (Bitanga).
16 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Bitanga kaže...
Old Iggy kaže...

To je potpuno nebitno. El. romobil je vozilo, nogostup je za pješake.

To je zona gdje pješak ne mora paziti na vozila koja ga mogu zaskočiti, ne mora poznavati prometne propise niti ima posebnih propisa za upotrebu nogostupa.

 

 

Ma svuda pješak mora paziti ako mu je život mio. Može iz dvorišta netko izjuriti biciklom ili autom (naletio sam jednom tako s biciklom na dijete koje je izletilo na pješačku i biciklističku iz svog dvorišta - srećom pogodio sam kotač njegovog bicikla pa mu nije ništa bilo), može netko joggirati po nogostupu i zabit se u tebe. Može ti na glavu pasti nešto sa zgrade. Opreza uvijek treba pogotovo u velikom gradu.

 

Romobil je bliže pješaku nego bicikl, u sekundi siđeš s njega i guraš ga lakše nego bicikl. Ako mene pitaš romobil treba gurati kada se prolazi među ljudima. Nema se šta vozit slalom među ljudima, a spora vožnja je retardirana. Ako nema ljudi slobodno vozi i malo brže.

 

Zakon i odgovornost je jedno, a oprez nešto drugo. Zakon ti ne garantira da nećeš najebat, samo će eventualno kaznit odgovornog.

Naravno. Samo zakon definira uvjete, ne oprez (ili njegovo pomanjkanje).

Ja sam nekoliko puta imao situaciju s djecom kad su ih skoro pokupili biciklisti ili romobil (jednom). Interesantno je kako odmah krenu s dernjavom prema djeci i smire se kad vide da nisu sami. Uopće ne poznaju (ili se prave) postojeće propise - bicikl ne smije na nogostup, ako već jesi daj shvati da pješak ima prednost, a ti si u prekršaju.

15 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Old Iggy kaže...
Bitanga kaže...
Old Iggy kaže...

To je potpuno nebitno. El. romobil je vozilo, nogostup je za pješake.

To je zona gdje pješak ne mora paziti na vozila koja ga mogu zaskočiti, ne mora poznavati prometne propise niti ima posebnih propisa za upotrebu nogostupa.

 

 

Ma svuda pješak mora paziti ako mu je život mio. Može iz dvorišta netko izjuriti biciklom ili autom (naletio sam jednom tako s biciklom na dijete koje je izletilo na pješačku i biciklističku iz svog dvorišta - srećom pogodio sam kotač njegovog bicikla pa mu nije ništa bilo), može netko joggirati po nogostupu i zabit se u tebe. Može ti na glavu pasti nešto sa zgrade. Opreza uvijek treba pogotovo u velikom gradu.

 

Romobil je bliže pješaku nego bicikl, u sekundi siđeš s njega i guraš ga lakše nego bicikl. Ako mene pitaš romobil treba gurati kada se prolazi među ljudima. Nema se šta vozit slalom među ljudima, a spora vožnja je retardirana. Ako nema ljudi slobodno vozi i malo brže.

 

Zakon i odgovornost je jedno, a oprez nešto drugo. Zakon ti ne garantira da nećeš najebat, samo će eventualno kaznit odgovornog.

Naravno. Samo zakon definira uvjete, ne oprez (ili njegovo pomanjkanje).

Ja sam nekoliko puta imao situaciju s djecom kad su ih skoro pokupili biciklisti ili romobil (jednom). Interesantno je kako odmah krenu s dernjavom prema djeci i smire se kad vide da nisu sami. Uopće ne poznaju (ili se prave) postojeće propise - bicikl ne smije na nogostup, ako već jesi daj shvati da pješak ima prednost, a ti si u prekršaju.

 

Apsolutno, samo kažem, nikako mi ne stoji da "pješak na nogostupu ne mora paziti na vozila koja ga mogu zaskočiti". Uvijek mora paziti, bez obzira na zakon.

I da su površine za vožnju bicikala uređene, opet se treba paziti jer sve te prometnice u nekom trenutku sijeku jedne druge.

Što kad se netko sporo vozi na biciklističkoj? A ne smiješ ga prestići tako da skreneš na nogostup (npr. na nekoj ogromnoj aveniji)?

 

Treba svima nama neka kultura vožnje. Jer nema čarobnog štapića koji će riješiti sve prometne probleme, a pogotovo ne zakonskog.

A to se uči, kroz praksu i iskustvo. 

 

Neki dan je ispred mene bio čovjek s psom na pješačkoj/biciklističkoj stazi. Lijepo sam sišao s romobila iza njih, obišao ih i produžio dalje. Još mi je čovjek u zezanciji rekao da trebam imat zvonce pa da bi mi se maknuo, reko imam zvonce (ring-ring), ali nema žurbe (nisam tip koji bi zvoncao da mu se maknu). Sve je ok kad su ljudi normalni. Čak mi je i šefica Spara rekla da mogu s romobilom unutra u dućan, da dozvoljavaju.

S druge strane na biciklu imam užasno loša iskustva u svom malom gradiću i oko njega. Nekoliko puta sam skoro najebao normalno se vozeći na specki 10cm od ruba ceste.

 

 

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put pon 12.7.2021 11:10 (Bitanga).
16 godina
offline
Vozači električnih romobila šalju prve reakcije na

Stvar je u tome što i ostale države imaju iste zakone i nema nekoga smisla da se HR izdvaja i ima svoje propise, ako je sada zakon/propis do 25kmh i do 250w i na tržištu je najviše takvih romobila i e-bicikla. 

 

Naravno ima i onih koji imaju i veću snagu i veću brzinu. E sad, ako bi zakon bio da je do 25kmh, a da snaga može biti bilo koja, jednostavno koliko znam nema ni na tržištu romobila koji imaju 1kW a imaju max brzinu 25kmh (već ti s većom snagom imaju i veću max. brzinu). A oni koji imaju, mogli bi se lako modificirat da mogu ići i brže od 25kmh i tu nastaju problemi.

 

I sam imam 90+ kg, živim na brijegu i ne bi mi imalo smisla el romobil ako ne bih mogao savladat uzbrdicu. 

 

Ograničenje od 5kmh na pješakoj stazi je isto teško provedivo, jer da bi pokrenuo elektromotor moraš se zarolat samim time postižeš i veću brzinu o 5kmh. Ali je zakon očito tako postavljen da u svakoj nesreći u pješačkoj zoni bude kriv vozač jer je "vozio neprilagođenom brzinom".

 

Intel C2D E6400 2.13GHz, Nvidija 7900GS 256 MB, HDD 250GB, 2GB DDR2 RAM-a 667 MHz
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Geek kaže...

Stvar je u tome što i ostale države imaju iste zakone i nema nekoga smisla da se HR izdvaja i ima svoje propise, ako je sada zakon/propis do 25kmh i do 250w i na tržištu je najviše takvih romobila i e-bicikla. 

 

Naravno ima i onih koji imaju i veću snagu i veću brzinu. E sad, ako bi zakon bio da je do 25kmh, a da snaga može biti bilo koja, jednostavno koliko znam nema ni na tržištu romobila koji imaju 1kW a imaju max brzinu 25kmh (već ti s većom snagom imaju i veću max. brzinu). A oni koji imaju, mogli bi se lako modificirat da mogu ići i brže od 25kmh i tu nastaju problemi.

 

I sam imam 90+ kg, živim na brijegu i ne bi mi imalo smisla el romobil ako ne bih mogao savladat uzbrdicu. 

 

Ograničenje od 5kmh na pješakoj stazi je isto teško provedivo, jer da bi pokrenuo elektromotor moraš se zarolat samim time postižeš i veću brzinu o 5kmh. Ali je zakon očito tako postavljen da u svakoj nesreći u pješačkoj zoni bude kriv vozač jer je "vozio neprilagođenom brzinom".

 

 

Nedavno sam kupio Segway Ninebot MAX G30LE, i on ima 25km/h i 350W motor. Nisam još probao na uzbrdicu, ali navodno bi trebao biti ok.

I tko će to kontrolirati? Mogu prodavati romobile ograničene na 250W i u specifikacijama će pisati 250W, i onda skineš firmware da ga unlocka na 350W. Bude li policija mjerila snagu motora kad te zaustavi ?

Potpuno je glup zakon kad je u njemu nešto što je nemoguće provoditi i kontrolirati. Ograničavanje brzine i akceleracije ima smisla (iako se i to može softverski zaobići), ali snage nema.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put pon 12.7.2021 11:23 (Bitanga).
16 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Bitanga kaže...
Old Iggy kaže...

Naravno. Samo zakon definira uvjete, ne oprez (ili njegovo pomanjkanje).

Ja sam nekoliko puta imao situaciju s djecom kad su ih skoro pokupili biciklisti ili romobil (jednom). Interesantno je kako odmah krenu s dernjavom prema djeci i smire se kad vide da nisu sami. Uopće ne poznaju (ili se prave) postojeće propise - bicikl ne smije na nogostup, ako već jesi daj shvati da pješak ima prednost, a ti si u prekršaju.

 

Apsolutno, samo kažem, nikako mi ne stoji da "pješak na nogostupu ne mora paziti na vozila koja ga mogu zaskočiti". Uvijek mora paziti, bez obzira na zakon.

I da su površine za vožnju bicikala uređene, opet se treba paziti jer sve te prometnice u nekom trenutku sijeku jedne druge.

Što kad se netko sporo vozi na biciklističkoj? A ne smiješ ga prestići tako da skreneš na nogostup (npr. na nekoj ogromnoj aveniji)?

 

Treba svima nama neka kultura vožnje. Jer nema čarobnog štapića koji će riješiti sve prometne probleme, a pogotovo ne zakonskog.

A to se uči, kroz praksu i iskustvo. 

 


 

Pješak na nogostupu ne mora paziti na vozila. Tome nogostup i služi.

Naravno da moraš uvijek paziti na sve (ne radi zakona već radi sebe), ali niti možeš 100% vremena, a posebno ne za više osoba. Kad dolaziš u situaciju da se križaš s drugim vrstama kolnika i prometa, tad moraš proučiti i znati propise (posebno kad su djeca u pitanju).

Spora vožnja na biciklisttičkoj? Isto kao i na običnoj cesti, isto kao i kod sporih pješaka u gužvi. Pričekaj do trenutka kad možeš proći, neće ti kruna pasti s glave.

 

Naravno da nam treba kultura vožnje, ali zakon ipak ide prije toga. Zakon i jest tu da bi definirao osnove i odgovornosti. Onog trenutka kad odlučiš na bilo koji način prekršiti zakon (bez obzira bio vozač ili pješak), to je tvoja odluka, odgovornost i na kraju kazna.

15 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Old Iggy kaže...
Bitanga kaže...
Old Iggy kaže...

Naravno. Samo zakon definira uvjete, ne oprez (ili njegovo pomanjkanje).

Ja sam nekoliko puta imao situaciju s djecom kad su ih skoro pokupili biciklisti ili romobil (jednom). Interesantno je kako odmah krenu s dernjavom prema djeci i smire se kad vide da nisu sami. Uopće ne poznaju (ili se prave) postojeće propise - bicikl ne smije na nogostup, ako već jesi daj shvati da pješak ima prednost, a ti si u prekršaju.

 

Apsolutno, samo kažem, nikako mi ne stoji da "pješak na nogostupu ne mora paziti na vozila koja ga mogu zaskočiti". Uvijek mora paziti, bez obzira na zakon.

I da su površine za vožnju bicikala uređene, opet se treba paziti jer sve te prometnice u nekom trenutku sijeku jedne druge.

Što kad se netko sporo vozi na biciklističkoj? A ne smiješ ga prestići tako da skreneš na nogostup (npr. na nekoj ogromnoj aveniji)?

 

Treba svima nama neka kultura vožnje. Jer nema čarobnog štapića koji će riješiti sve prometne probleme, a pogotovo ne zakonskog.

A to se uči, kroz praksu i iskustvo. 

 


 

Pješak na nogostupu ne mora paziti na vozila. Tome nogostup i služi.

Naravno da moraš uvijek paziti na sve (ne radi zakona već radi sebe), ali niti možeš 100% vremena, a posebno ne za više osoba. Kad dolaziš u situaciju da se križaš s drugim vrstama kolnika i prometa, tad moraš proučiti i znati propise (posebno kad su djeca u pitanju).

Spora vožnja na biciklisttičkoj? Isto kao i na običnoj cesti, isto kao i kod sporih pješaka u gužvi. Pričekaj do trenutka kad možeš proći, neće ti kruna pasti s glave.

 

Naravno da nam treba kultura vožnje, ali zakon ipak ide prije toga. Zakon i jest tu da bi definirao osnove i odgovornosti. Onog trenutka kad odlučiš na bilo koji način prekršiti zakon (bez obzira bio vozač ili pješak), to je tvoja odluka, odgovornost i na kraju kazna.

 

Samo kažem, moraš pazit sam na sebe, jer na druge ne možeš računati da će to raditi. A zakon ti neće puno pomoći kad te netko polomi.

Ja i kad hodam po nogostupu se osvrćem iza sebe kad mijenjam smjer. Što se zakona tiče ne moram, ali to radim zato što je to pametno i mudro. I tako i djecu pokušavam educirati, no to njima nije uvijek lako za objasniti dok ne nauče na teži način.

 

A što se tiče vožnje 1km iza bakice koja prkosi gravitaciji, bez brige, zaobići ću ju po nogostupu (naravno tako da nikoga ne ugrožavam). I u teoriji ću biti u prekršaju jer se vozim po nogostupu (isto kao kad pretičeš preko pune crte). Ali ne vjerujem da će me itko ikada u praksi kazniti zbog toga. Isto kao što i skrenem na nogostup s biciklom kad je na biciklističkoj neka rupčaga ili stup.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put pon 12.7.2021 11:38 (Bitanga).
15 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Bitanga kaže...
Geek kaže...

Stvar je u tome što i ostale države imaju iste zakone i nema nekoga smisla da se HR izdvaja i ima svoje propise, ako je sada zakon/propis do 25kmh i do 250w i na tržištu je najviše takvih romobila i e-bicikla. 

 

Naravno ima i onih koji imaju i veću snagu i veću brzinu. E sad, ako bi zakon bio da je do 25kmh, a da snaga može biti bilo koja, jednostavno koliko znam nema ni na tržištu romobila koji imaju 1kW a imaju max brzinu 25kmh (već ti s većom snagom imaju i veću max. brzinu). A oni koji imaju, mogli bi se lako modificirat da mogu ići i brže od 25kmh i tu nastaju problemi.

 

I sam imam 90+ kg, živim na brijegu i ne bi mi imalo smisla el romobil ako ne bih mogao savladat uzbrdicu. 

 

Ograničenje od 5kmh na pješakoj stazi je isto teško provedivo, jer da bi pokrenuo elektromotor moraš se zarolat samim time postižeš i veću brzinu o 5kmh. Ali je zakon očito tako postavljen da u svakoj nesreći u pješačkoj zoni bude kriv vozač jer je "vozio neprilagođenom brzinom".

 

 

Nedavno sam kupio Segway Ninebot MAX G30LE, i on ima 25km/h i 350W motor. Nisam još probao na uzbrdicu, ali navodno bi trebao biti ok.

I tko će to kontrolirati? Mogu prodavati romobile ograničene na 250W i u specifikacijama će pisati 250W, i onda skineš firmware da ga unlocka na 350W. Bude li policija mjerila snagu motora kad te zaustavi ?

Potpuno je glup zakon kad je u njemu nešto što je nemoguće provoditi i kontrolirati. Ograničavanje brzine i akceleracije ima smisla (iako se i to može softverski zaobići), ali snage nema.

 -u takvom pravilu je automatski i tehnički-regiistracija, izmjena je tad kažnjiva sama za sebe, neovisno dei li se nešto. Ako se nešto uvodi kao ograničenje snage tad mora i tehnički.

-snagu ne treba ograničiti barem u normalnim granicama, ali svakako ograničiti mogućnost više brzine od 'max-max' kao 25kmh.. dok na svakom mjestu može biti primjerno ograničenje, drugačije za nogostup, park, biciklističku stazu, promet.. kao što to već je s ostalim ograničenjima u prometu.

-ostaje samo problem klasifikacije.. ili je pješak ili vozilo, ili za prometnice ili ne itd.. što bi recimo vozač romobila izabrao da mu se ponudi ili-ili.. ako izabere promet-veću brzinu-tehnički itd. ili pješak-park-staza? Ako želi voziti po mjestu koje je 'rezervirano' za pješake, tad je brzina 5-10kmh realno ograničenje + svako 'divljanje' mora biti kažnjeno jer to je mjesto gdje su npr djeca.

-bicikli se nalaze u dvije kategorije, za promet i tad vozač mora poštivati prometna pravila + opremu kao svjetla-signalizacija, dok ako vozi izvan prometnica (šuma-park-bic.staza..) tad može biti bez te opreme i kažnjivost ovisi o tome 'gdje'.. tj tad svaki bic koji nema signalizaciju na prometnici mora platiti kaznu, neovisno što je vozač normalna osoba i ne krši druga pravila kao i to da bilo koje vozilo ugrožava sigurnost ljudi-djece u parku-igralištu-pješačkoj stazi, mjesto koje je za pješake, ne za vozila (ili bi karikirano mogli i autima.. 'polako'?).. što god ne smijemo autom, ne smijemo ni drugim prometnim sredstvom, neovisno jel to bic-bike, romobil, traktor.. tj ili je romobil vozilo ili nije, .. to mora odlučiti zakonodavac, ako je pješak, tad ni 25kmh koji se traže kao 'razumna' granica nisu razuman zahtijev, tj to je puno za normalnu upotrebu, dovoljno je 10kmh .. i na kraju će se to svesti na 'cjenkanje'-kompormis..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
neaktivan
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Bitanga kaže...

 

 Još mi je čovjek u zezanciji rekao da trebam imat zvonce pa da bi mi se maknuo, reko imam zvonce (ring-ring), ali nema žurbe (nisam tip koji bi zvoncao da mu se maknu). 

 

 Kod nas postoji neka predodžba da je zvonjenje agresivan čin. To je samo signalizacija kojom upozoravaš one koji nisu svjesni tvoje pristutnosti. Više volim zvonce, nego kada netko bešumno projuri 1 cm pored mene.

 

U Aziji se automobili voze za naše pojmove kaotično i svi stalno trube, čisto da najave svoj slijedeći (suludi) potez.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
7 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij

Malo iskustva iz prve ruke : imam doma dva e romobila ( jedan osrednji xiaomi 2 pro i jednu vseet mrcinu sa dva motora ), i to nikako nisu vozila za voziti se po kolniku. Opadne se vrlo lako, dovoljan je kamenčić, trenutak nepažnje, držanje upravljača jednom rukom i sl, i onda pad na kolniku kojim prometuju vozila bi moglo tragično završiti.

Zakon ko zakon, uvjek će biti osoba koje ga ne poštuju, a i država nema dovoljno snage za rješavanje daleko ozbiljnijih problema ( npr ileglani prelazak granice od strane migranata... ) tako da će i romobilista rijetko kazniti , najčešće kad dođe do neke nezgode pa bu mu tada nakalemili kaj god mogu. Policije je i ovako premalo, posla imaju preko glave, i teško bu oni našli viška vremena da se ide bakćati romobilistima.

No nije poanta u tome, ja sam legalista, ako bu zakon nalagao ja ću ih i registrirati, no uvjek će biti divljaka i među romobilistima i među vozačima ostalih vrsta vozila, pa i među pješacima. Poanta je da su to vrlo brza vozila ( u relativitetu sa okolnostima ), strelovitog ubrzanja, težine 15-50 kg, kočnica koje nemogu romobil zaustaviti poput abs-a na vozilu, i jedino svijest o tome i kultura svih sudionika u prometu je ono kaj nam treba...

Na kolniku se nebih vozio rombom čak i da zakon dozvoli.... I nogostup je dovoljno opasan .... 😉

P.s. , možda ste negdje pročitali, nedavno je romobilista odvalio vrata taksijaneru , putnica iz taksija neoprezno izlazila, tahi je bio stao na nogostupu, i tahi je kriv jer zospc obvezuje vozača i putnike u vozilu da se prije izlaska iz vozila uvjere da to mogu učiniti bez opasnosti ili ometanja ostalih sudionika prometa. Tahi dobio kaznu, no romobil isto oštećen a romobilista ozlijeđen, tako da tog romobilistu ne tješi činjenica kaj je zakonski u pravu....
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Visak kaže...
Bitanga kaže...

 

 Još mi je čovjek u zezanciji rekao da trebam imat zvonce pa da bi mi se maknuo, reko imam zvonce (ring-ring), ali nema žurbe (nisam tip koji bi zvoncao da mu se maknu). 

 

 Kod nas postoji neka predodžba da je zvonjenje agresivan čin. To je samo signalizacija kojom upozoravaš one koji nisu svjesni tvoje pristutnosti. Više volim zvonce, nego kada netko bešumno projuri 1 cm pored mene.

 

U Aziji se automobili voze za naše pojmove kaotično i svi stalno trube, čisto da najave svoj slijedeći (suludi) potez.

 

A da, i ja to tako shvaćam. Kad netko pozvoni očekuje da mu se makne promptno, a to onda prestraši ljude. Ja obično na biciklu prestanem vrtit pedale pa čekam da me čuju i bez zvonjave da sam iza njih. No nikad ne uletavam s leđa bez da me skontaju.

Da, to je istina, u Kini kad sam bio se trubi non stop. A vožnja je kaos za nekog tko nije odande :-D No u isto vrijeme se voze s cigaretom u ustima na mopedu i sl :-)

 

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
14 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Prevelika se hajka dize oko tih romobila. Tu i tam se dogodi nekaj, ali koliko ljudi umre godisnje od romobila? 0!
Jedna od prednosti el romobila je sto manje zagađuju okolis.
Mozes vozit i bicikl ali onda se znojis i primjerice ne mozes ici s njim na posao ak ti voznja traje pol sata.
El. auto je isto alternativa ali za proizvodnju el auto je potrebno mnogo vise sirovina i mnogo vece baterije cija je proizvodnja ekoloski upitna te trose mnogo vise energije koja vjerojatno dolazi iz termoelektrana. O obicnim autima i motorima ne treba pricati.
Ako nam je zbilja stalo do zastite okolisa i budućnosti ove planete el romobile bi trebalo povlastitu u prometu a ne ograničavati.
Moj PC  
0 2 hvala 0
14 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Prevelika se hajka dize oko tih romobila. Tu i tam se dogodi nekaj, ali koliko ljudi umre godisnje od romobila? 0!
Jedna od prednosti el romobila je sto manje zagađuju okolis.
Mozes vozit i bicikl ali onda se znojis i primjerice ne mozes ici s njim na posao ak ti voznja traje pol sata.
El. auto je isto alternativa ali za proizvodnju el auto je potrebno mnogo vise sirovina i mnogo vece baterije cija je proizvodnja ekoloski upitna te trose mnogo vise energije koja vjerojatno dolazi iz termoelektrana. O obicnim autima i motorima ne treba pricati.
Ako nam je zbilja stalo do zastite okolisa i budućnosti ove planete el romobile bi trebalo povlastitu u prometu a ne ograničavati.
Moj PC  
0 0 hvala 0
2 godine
protjeran
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
bruno03 kaže...
Prevelika se hajka dize oko tih romobila. Tu i tam se dogodi nekaj, ali koliko ljudi umre godisnje od romobila? 0!
Jedna od prednosti el romobila je sto manje zagađuju okolis.
Mozes vozit i bicikl ali onda se znojis i primjerice ne mozes ici s njim na posao ak ti voznja traje pol sata.
El. auto je isto alternativa ali za proizvodnju el auto je potrebno mnogo vise sirovina i mnogo vece baterije cija je proizvodnja ekoloski upitna te trose mnogo vise energije koja vjerojatno dolazi iz termoelektrana. O obicnim autima i motorima ne treba pricati.
Ako nam je zbilja stalo do zastite okolisa i budućnosti ove planete el romobile bi trebalo povlastitu u prometu a ne ograničavati.

 biciklom do posla imam sat vremena vožnje ravno 50-60min

 i ne smeta mi ak se malo oznojim bože moj bar ti se onda ljudi

 ne približavaju i imaš svoj mir. :)

 

 Slažem se sa donjim dijelom teksta, ali balkanci su jako lijeni ljudi

 stoga. bez auta ni prdnut.

15 godina
offline
Vozači električnih romobila šalju prve reakcije na

Vozim se svakodnevno biciklom na posao od 2008. sve do sada, godišnje napravim oko 15000 km. U tom vremenskom razdoblju dva put sam stradao kao biciklist, i to poprilično ozbiljno, iako vozim maksimalno defenzivno i po propisima. Bilo je još nekoliko manjih sudara bez značajnije štete.  

 

Biciklistička infrastruktura je katastrofalna, izgleda kao da ju je projektirao shizoferničar, imamo milijun puta prekopane biciklističke trake koje se svako malo prekidaju, bez ikakvog plana i programa, na kojoj se odlažu stolci od kafića, kante za smeće, prometni znakovi, lišće, a zimi i snijeg. 

 

Ovakve biciklističke staze kakve danas imamo su opasne za život, uostalom, dovoljno je pročitati što je izjavio gradonačelnik Kopenhagena nakon što se njima provozao: https://www.vecernji.hr/zagreb/bivsi-gradonacelnik-kopenhagena-stigao-u-zagreb-pa-se-sokirao-1275041

 

 

 

Mi se kao društvo prvenstveno trebamo opredijeliti želimo li mi bicikle, romobile i ostala alternativna prijevozna sredstva u svojim gradovima, želimo li uopće poticati zdravije i za okoliš manje štetne modalitete prijevoza, ili ćemo i dalje gotovo kompletnu infrastrukturu i javne površine prilagođavati isključivo automobilima, što je i do sada bio slučaj. 

Poruka je uređivana zadnji put pon 12.7.2021 14:50 (nkdz).
Moj PC  
10 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Vozači električnih romobila šalju prve reakcije na

Sadašnja garnitura u Zagrebu sigurno ima senzibilitet za bicikliste, samo je pitanje što će u četiri godine i opterećeni dugovima uspjeti napraviti. Trebalo bi bar donijeti nekakav dokument koji bi obavezivao da se kod svakog budućeg preuređenja ili izgradnje mora napraviti staza određenih karakteristika - najvažnije fizički odvojena od pješačke.

 

Mene izluđuje što i tamo gdje rade kosinu na pločniku kod prijelaza ostave 3-4 centimetara visine, tek toliko da bubrezi osjete. Vidi se da to rade ljudi koji nisu u životu sjeli na bicikl. No bicikl to ipak savlada, ali invalidima, a i romobilima je daleko teže.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
5 0 hvala 0
2 godine
offline
Vozači električnih romobila šalju prve reakcije na

Prvo pozdrav svima....drugo, nište me nije već duuugo natjeralo da napišem par riječi ali evo budem, morao sam se registrirati i ispljunuti to..

Ljudi su stoka..TOČKA...čast iznimkama ali malo nas je...stvarno!

Iskreno biciklista sam..romobil vozač..i to na zgance...tako da sam se u ovo doba zganciranja nagledao svega i svačega.

Biciklisti u njih ubrajamo Glovo, Wolt ...klinac palac, su kamikaze i neodgojena bagra koja pojma nema o prometu...npr...na zelenom 

valu Hebrangova vozim se bajkom iz suprotnog smera prema Sheratonu ide najlon gepek biciklista i maše rukama da mu se maknem,

ono koji q?ti se voziš mojom trakom u suprotnom smjeru...metak u cijev i vječna lovišta..sa Zagorom!

Bilo gdje drugdje kad ford tabaniram kreteni zvrcaju da se maknem...ja kad vozim bajk/romobil čekam da me ukužiraš bez zvrcanja,q,palac, ili siđem na cestu ali za mene ti si car...ja sam gost...btw tako bi se svi trebali ponašati..bon faking ton!

A što se tiče romobila....frajer mi je pokupio frendicu u Savskoj i dooobrano ju natukao..izlazila je iz stubišta...sad ona priča da trebaš paziti ...ono...kad si stupio nogom na ulicu i krkan te pokupi sa romobilom...jeee moraš biti oprezan...ali ne moraš voziti maksimalnom brzinom...ffs...budi odgovoran..cijepi se :)....odite prošetajte se, okušajte sreću, vjerujte trebati će Vam

Ono što želim reći puno bi nam bilo bolje kada bi se ponašali kao da smo doma kao da se tu radi o nama a ne o nekom drugom....ono posudim majicu od frenda koji je šparao tjednima da bi si ju kupio a ja se pošoram u maji i vratim mu je krvavu...bez pardona,sori,nix...

Da ne kakite po meni kako trolam bajkere,romobilaše....u stubištu susjedi..sve obrazovani ljudi...ono kaj, got...ostavljaju ćesme ispred svojih vrata....ono koji q,prvo ako si krenuo baciti smeće,ffs BACI GA.... pa ako tebi smrdi doma zašto da smrdi svima nama....tako dakle ljudi budite ljudi uvijek....jer ako se svi ponašamo šupendarski....da....

 

 

 

 
3 0 hvala 0
4 godine
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
robogo kaže...

Ne bismo uopće imali ovu raspravu kad bi SVI u prometu imali osnovnu kulturu i temeljno znanje, uz korištenje zdravog razuma. 

 Nemaju i ne očekuj poboljšanje. Tko je svaki dan u prometu, nagleda se svega. Bit će samo gore, nikako bolje.

15 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Visak kaže...

Sadašnja garnitura u Zagrebu sigurno ima senzibilitet za bicikliste, samo je pitanje što će u četiri godine i opterećeni dugovima uspjeti napraviti. Trebalo bi bar donijeti nekakav dokument koji bi obavezivao da se kod svakog budućeg preuređenja ili izgradnje mora napraviti staza određenih karakteristika - najvažnije fizički odvojena od pješačke.

 

Mene izluđuje što i tamo gdje rade kosinu na pločniku kod prijelaza ostave 3-4 centimetara visine, tek toliko da bubrezi osjete. Vidi se da to rade ljudi koji nisu u životu sjeli na bicikl. No bicikl to ipak savlada, ali invalidima, a i romobilima je daleko teže.

 + važnije, kosina ne znači za bicikliste, nego prilagođeno invalidima, prepreke, kao niskopodni tramvaj (po istom kriteriju bi tad upeljao u tramvaj..) :)

-svi nešto traže, .. pravo? staze? .. a na kraju je sve za nas, ljude. Treba malo spustiti tenzije, malo realnosti u sve, manje extrema ostalo tad nije problem.

-karikirano nije važno imaš li divljaka na motoru-romobilu ili metli, ili autu, ili je divljak pješak.. problem nije način prijevoza nego divljak, dok sve treba biti prilagođeno ljudskim realnim potrebama, društva..

 

-tako imamo autoput i pravila koja su drugačija od ulične-kvartovske regulacije, jer je autoput primarno za aute, zabranjen za pješake, dok je rezidencijalni kvar obrnuto za ljude, ne za limene ljubimce i tad recimo pješak ima prednost. Nije to problem, nego kad se nešto desi tad treba postojati pravilo-zakon po kojem se nešto sankcionira.. tj treba imati jasna pravila i provoditi ih. Ako je romobilu ograničena brzina tad prekoračenje mora biti kažnjeno, ako vozi po mjestu rezerviranom za pješake, opet.. tj zato mu treba dati status vozila, jer je do tad pješak.. a tad imaš pravni problem da je 'pješak' naletio na pješaka, no što kad je recmo u pitanju dijete? (patetika ili realnost?) .. nećeš na dijete naletjeti u recimo branimirovoj, ali hoćeš u kvartovskom parku s ljuljačkama i toboganom.. jesu li to ista ili različita mjesta? Možda 20m udaljenosti? kao da smo na autoputu ili ulici, druga pravila, obrnuta.. realnost. Pa tako i zakon koji neće biti besmislen ili neprovodiv.. ili po meni najgore selektivno provodiv kako se kome hoće, pa neki policajac-redar tjera red a drugi ne vidi ni ono što bi morao.. jedan kazni jer nemaš svjetlo, drugi ne vidi kako šleper prevozi robu-šverc.. ili kao ralica gazi pješake, kao što svaki pravi-zlatni mladić stisne gas ćaćinog bmwa vikendom malo preko ograničenja kao da je na grobniku a često netko završi na groblju.. itd itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 12.7.2021 16:27 (ihush).
15 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
D4rkon3 kaže...

..

Ljudi su stoka..TOČKA...čast iznimkama ali malo nas je...stvarno!

...

......tako dakle ljudi budite ljudi uvijek......

 

 -eto, ispravljeno :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
2 godine
protjeran
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
bruno03 kaže...


Mozes vozit i bicikl ali onda se znojis i primjerice ne mozes ici s njim na posao ak ti voznja traje pol sata.

 

Svaki dan, pet dana u tjednu od petom mjeseca prošle godine.

Samo da ne puše jak vjetar i da je suho(tj. da ne pada kiša, snijeg može).

Na poslu sam rekao da zatvorena vrata ureda s druge strane ako im smrdim.

 

3 godine
offline
Vozači električnih romobila šalju prve reakcije na

Sta mi vrijede sva ta pravila kad mi se kreten zabio u dijete i polomio joj sve trajne jedinice Zabraniti trajno jer je to sranje pretesko i preopasno za pjesake za razliku od bicikla.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
ajmo nogomet i kosarku zabranit... siguran sam da je nekome balun izbia zube
ajmo i aute zabranit, jer eto gine se s autima, motorima, biciklama
ajmo i avione i brodove zabranit jer i s njima se gine, pa cak i s vlakovima
ajmo svi samo setat, i nikako trcat jer sve je to opasno

naravno, sarkazam...
Poruka je uređivana zadnji put uto 13.7.2021 7:39 (wifi).
 
1 2 hvala 0
15 godina
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij
Boris grozni kaže...

Sta mi vrijede sva ta pravila kad mi se kreten zabio u dijete i polomio joj sve trajne jedinice Zabraniti trajno jer je to sranje pretesko i preopasno za pjesake za razliku od bicikla.

 

Moj buraz je u srednjoj školi frendu izbio trajne jedinice jer su se nabacivali u razredu s nečijom kacigom od motora. Zabranit kacige u razredu.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
2 godine
protjeran
offline
Re: Vozači električnih romobila šalju prve reakcij

Istina, često mi se desi kao pješaku ako se ja ne pomaknem ljudima

u zadnji čas zabit ćemo se jedan u drugoga. tako da se u suštini slažem

najveći problem je u ljudima, čak sam i neko vrijeme razmišljao

da se kao pješak počnem namjerno zabijati u ljude jer je meni postalo

više tragično smiješno koliko se ljudi nebi izmaknuli, ako se ja u zadnji

čas ne pomaknem u stranu bilo bi bam "sudar".

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice