"Voltswagen", iliti Tesla za boomere

poruka: 89
|
čitano: 22.442
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na ""Voltswagen", iliti Tesla za boomere".
14 godina
neaktivan
offline
"Voltswagen", iliti Tesla za boomere

Iskreno, mislim da VW nema kaj gađati segment Teslinog tržišta pa mi nije jasno čemu ovakve usporedbe. Niti je po cijeni, niti range-u niti po performansama, što motora, što punjenja u istoj kategoriji.

 

ALI, mislim da jako dobro stoji u nešto nižem segmentu tržišta. Znači tu imamo:

 

  • Renault Zoe
  • Nissan Leaf
  • Kia e-Soul
  • Kia e-Nero
  • Honda e
  • Mazda MX-30
  • Škoda Enyaq iV 50
  • Opel Mokka-e
  • Citroen e-C4
  • Hyundai IONIQ Electric
  • Hyundai Kona Electric

 

Vozio sam par dana Leafa, Zoe i ID.3 i mogu reći da je ID.3 par koplja bolji od ova dva koji slove za neki zlatni standard u ovom segmentu. Čak je i cijena kada ideš malo analizirati što točno dobiješ za nju jako primamljiva. Mislim da su dosta dobru stvar napravili sa ovom MEB platformom, ali sa Teslom se namaju što naguravati. Po meni je i onako zanimljiviji ovaj segment nego gornji.

 
1 0 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
southy kaže...
Gledaš stvari kroz svoje stavove. Nokia je imala priliku sa Symbianom koji nije bio uopće loš OS, ali nisu znali to iskombinirati u proizvod. Bile su one serije mobitela Xpress Music ili kako se već zvalo koji su kvalitetom bili vrlo solidni, no krivo su se kladili na rezistentne ekrane i nisu znali sto bi sa touchem. iPhone 2G, 3G, ... definitivno nisu tehnički bili savršeni, no Jobs je imao viziju uredjaja koji je promijenio paradigmu i postao temelj mobilnih telefona kakvi su danas. S druge strane, Musk je ubacio električni pogon i uveo napredniji infotainment u već gotov proizvod i nema promjene paradigme tu. Ideja i car sharingu bi bila to, no ona nije zaživjela.
S obzirom da pričaš o tome kao netko tko zna daj pojasni mi koja je prednost Teslinog softvera nad Porsceovim?
I da, nisu samo VW i Renault u Europi, googlaj pa se uvjeri

 Upravo sam to rekao, nokia je imala hardverski odlicne uređaje (i tu ne mislim na 3310 koji je bio passe u vrijeme prvog iphona) ali sa softverom su petljali, jer ocito nisu imali viziju. 

Do predstavljanja prvog iphona softver u mobitelima je bio vise nesto usputno.

Apple nije imao hardverski dobro slozene uredaje kao nokia, bilo je tu velikih i manjih propusta, ali su slozili softverski to tako da su postali najvrednija kompanija, a ostali su opstali samo oni koji su iskopirali tu viziju. Nokia to nije. 

 

I nakon sto sam napisao da za razliku od prvog iphona i nekoliko slijedecih nisam vlasnik tesle, i da nisam strucan za burze ti napises da ja znam o tome. O tesli pisem samo ono sto sam procitao, da ponovim jos koji put, a ono sto svi hvale kao iznimno je softver u tesli (za razliku o VW kojem vrata ne klapaju, ali ima los slozen softver - opet tvrdnja koju izvlacim iz recenzija jer id 4 kao ni teslu nemam).

U pogledu ostalih auto proizvodaca mi se cini da im je softver u vozilima kao u vrijeme mobitela prije prvog iphonea, nesto usputno.

 

Samo primjecujem da iste kritike koje su se upucivale appleu, i koje se jos upucuju, a i ja sam jedan od tih koji kritiziraju apple, se danas upucuju tesli. Opet cu ponovit da mislim da su te kritike na apple opravdane, govorim kao korisnik. Za teslu također ponavljam da ne znam jer ga nisam koristio.

 

U meduvremenu je apple najvrednija kompanija na burzi, a tesla najvrednija u auto ind. To je cinjenica, iako se ja kao korisnik i kriticar applea s tim ne bi slozio, ali cinjenica ne trazi moje odobrenje. Za teslu ne znam, ali kao sto sam rekao primjecujem slicnosti sa appleom. 

 

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
16 godina
neaktivan
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
Ja ne vidim jer iPhone mi je promijenio način na koji koristim telefon, postao je “mobilno računalo” dok je sa Teslom to i dalje auto gdje je jedina razlika da ne tankiras nego puniš na struju. U startu je bilo najava autonomne vožnje, car sharing i slično, ali nisam vidio da je to zaživjelo. Problem za Teslu će biti sto će ga konkurencija nadmašiti u pogledu kvalitete i cijene u svim segmentima sto se Appleu nije desilo
The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
10 godina
neaktivan
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
southy kaže...
Ja ne vidim jer iPhone mi je promijenio način na koji koristim telefon, postao je “mobilno računalo” dok je sa Teslom to i dalje auto gdje je jedina razlika da ne tankiras nego puniš na struju. U startu je bilo najava autonomne vožnje, car sharing i slično, ali nisam vidio da je to zaživjelo. Problem za Teslu će biti sto će ga konkurencija nadmašiti u pogledu kvalitete i cijene u svim segmentima sto se Appleu nije desilo

 To je tocno, apple je pokrenuo revoluciju u smartphonima, ali to je bilo davno.

Danas ima koliko hoces "mobilnih racunala" koji su nadmasili u pogledu kvalitete i cijene iphone pa je opet apple i danas najvrednija kompanija.

Sto to danas ima apple, a nema duplo jeftiniji android, koji to nacin koristenja telefona ima ekskluzivno apple?

 

Zanimljivo kako svi protivnici tesle zaborave napisati da je ono sto recenzije isticu kao najvecu prednost su softverska rjesenja u njemu. 

 

Ne znam sto ce bit sa teslom, samo primjecujem da od korisnika prigovora ide kao appleu, i isto tako najvrijednija su auto kompanija. 

Meni je nepoznato zasto su to najvrijednije kompanije, jer kao sto sam rekao da kupujem sad za iste novce ne bi uzeo ni jedno ni drugo.

Zapravo ne bi uopce jos uzimao elektricnog. 

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
4 godine
protjeran
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
wyks kaže...

Apple je iza sebe imao promjenu cjelokupnog interneta, koji se transformirao iz tekstualnog u multimedijalni i time je TS ekran bio novi i jedini način konzumacije svega novoga.

 

LG Prada je bila prva, Apple je imao bolji PR.

 

wyks kaže...

Bugatti je naj-naj-naj automobil, pa je financijska rupa bez dna koju tek sad VW može krpati sa svojim beskonačnim budgetom nastalim na prodaji Pola, Ibize ili Scale. 

 

Bugatti je bio u gubitku s Veyronom, vise nije, te je profitabilan.

 

wyks kaže...

 

Kupac Porschea neće sjesti u Daciu, kao što ne bi ni kupio Porsche da odjednom Porsche izbaci neki klon Golfa ili obiteljskog minivana. To baš i ne ide. Balenciaga ne izbacuje bijele majice za 28,99kn. 

 

Kruske i jabuke, nije bas za usporedbu. Kod Dacie dobijes auto s kojim putujes od a do b, kod Porschea auto s kojim teoretski mozes oboriti rekord na Nurburgringu.

 

Sto se majica tice, osim marke/imena, koja je razlika izmedju bijele pamucne majice za 30 kn ili Balenciage za 500 EUR?

 

https://www.balenciaga.com/en-hr/love-earth-flatground-large-fit-t-shirt-white-657059TKV949000.html

 

texas.bug kaže...

 Iako nisam strucan za burze, rekao bi da je prednost i dobro slozen softver oko kojeg tesla gradi svoj "eko sustav" kao i sam brand. 

 

 

Ako se bas tako racunalno izrazavamo, hardware je kod automobila puno bitniji.

 

wyks kaže...

 Nokia je propala jer nije imala uređaj kojim bi konzumirao sav novi sadržaj kojem se okrenuo internet - YTube, slike, Facebook.

 

Nokia nije propala, imaju skoro 100.000 zaposlenih i godisnji prihod vise od 20 milijardi EUR.

 

Ono sto je "propalo" su dionice, gdje su sa vrhunca iz 2000. i 60 EUR pod dionici dosli na sadasnjih 3 EUR po dionici.

 

texas.bug kaže...

Porsche ima vrhunsku izradu, ali kakva su mu softverska rjesenja? Ima nekakav infotainment i?

Nokia je imala vrhunsku izradu, ali sto je bilo sa softverom? 

 

Opet kruske i jabuke, vozac infotainment prilikom voznje koristi minimalno.

 

Pored toga, Porsche (i ostali proizvodjaci) imaju vrhunski infotainment, a imaju i Apple CarPlay i Android Auto, dok Tesla to nema.

 

Sto se infotainmenta tice, pogledaj novu Mercedesovu nakaradu od kontrolne ploce, MBUX Hyperscreen:

 

https://www.mercedes-benz.com/en/eq/all-electric-models/eqs-with-unique-mbux-hyperscreen/

 

Nekome ce se taj ogromni ekran svidjeti, ali prakticnost u upotrebi je upitna, npr. klimu je puno lakse podesiti na fizicki gumb... I da, znam da odavno postoji i voice control, pa od Ante, Ante, nicht Darinka dodjemo do I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

 

A da retardaciji nema kraja vidio sam kad sam gledao polijetanje SpaceX govna i kako se u rukavicama pate sa touch panelima i mislim si, dajte Rusima da vas "voze gore" (kao sto su radili zadnjih desetak godina od kada je ukinut Space Shuttle program), ti bar znaju sto rade.

 

Cisto da dodatno pojasnim, na zrakoplovima i svemirskim letjelicama postoji hrpa sistema, ventila, senzora, pumpi, s kojima moras moci rucno upravljati (manual override) a to radis u kriznim i hitnim situacijama. I sada za primjer, letis avionom i zapali ti se lijevi motor. A dogadja se. Ti u roku od pola sekunde stisnes gumb i prekinut je dovod goriva u motor. Ne ides na touchscreenu u settings -> engines meni -> left engine pod-meni -> scrollas do funkcije fuel cutoff i onda stisnes kvacicu. Jer gubis vrijeme i totalno je glupo i neprakticno. Takodjer, ako su turbulencije i slicno, a ti ciljas ikonu na touchu, pa umjesto da izaberes left engine pod-meni, izaberes right-engine pod-meni pa se vracas natrag itd. A motor i dalje gori.

 

Alternativa tome je da vecinu tih funkcija stavis da su stalno dostupne kao ikone na touchu. No sto si s time dobio? Prije si imao 100 prekidaca sada imas 100 ikona non-stop vidljivih. A i dalje imas problem turbulencija i ciljanja ikona.

 

Touch i kompjuter je dobar da radi automatizirane stvari i da radis namjestanje i monitoring automatiziranih sekvenci. I za to se koristi vec desetljecima. Takodjer i da provjerava i podsjeca pravovremeno pilote (npr electronic checklist).

 

Recite zasto se npr. Amphenol konektor koristi jos od II svjetskog rata pa sve do dan danas? A eto nisu ga modernizirali da bude estetski. Ja znam odgovor zasto.

 

Nemam nista protiv napretka gdje napredka ima. No touchscreenovi se stavljaju jer je to kupcima fancy, a ne razumiju da gube funkcionalnost i narusavaju svoju vlastitu sigurnost. L'art pour l'art. A da ne pricam da se svi ti touchscrenovi stavljaju jer su proizvodjacima jeftiniji, samo rupa u armaturi i namontiras ekran. I onda je glavna mantra kad se neke stvari objektivno kritiziraju, da se radi o otporu napretku. E to mi smeta.

16 godina
neaktivan
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
I zadnjoj točki posta si došao do poante - nisu svi krenuli sa TS-on u auto jer žele “tehnološki napredak” nego jer je to jeftinije. Točka. Još kad naidju na “plodno tlo” tj likove koji “svršavaju” na “all-digital” eto ti vjerske zadojenosti. A sto se tiče sve te digitalnosti i krupnih displaya i ostalog vezanog navesti ću kao primjer Peugeot 3008. Kod kupovine auta testirao sam 3008 i kad prvi put udjes to izgleda wow, efekti, pi*darije i ostalo. No kad 5-6. put ulaziš već ti lagano počne smetati, ne mogu zamisliti da svaki dan udjem i auto i izvrti mi se glupa animacija i sve se nešto “prelijeva” po svim tim displayima. Koja korist od svega toga? Ima jedan ili sva featurea koji su ok, sve ostalo ‘bah’
The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
12 godina
offline
"Voltswagen", iliti Tesla za boomere

vako:

 


NOKIA - ne znam čemu spominjanje u ovoj temi. Ali kad se već spominje onda da raščistimo jednu stvar. Pojavom smartphonea Nokia (mobile) se našla u situaciji u kojoj su mogli birati hoće li se okrenuti Androidu ko ostali i propasti ko ostali ili će iskoristiti svoj položaj na tržištu i iscrpiti maksimum love iz prijelaznog perioda i onda propasti. Njihovo okretanje ka Androidu samo bi ubrzalo popularizaciju smartphonea i sami sebi bi smanjili tržište kojim su vladali. Ovako su uzeli novca koliko su mogli i onda ključ u bravu, za razliku od ostalih "velikih" igrača iz branše (Siemens, Sony, Ericsson, Motorola, LG, Alcatel...) koji su prigrlili novi trend i onda godinama nizali gubitke i propali/prodali se ili i dan danas su u poslu sa smartphoneima na vlastitu štetu. Jedini je Samsung uspio nešto zaraditi i to samo zato što su ogromna kompanija koja si je to mogla priuštiti i imaju vlastitu proizvodnju memorija, procesora, baterija ekrana...

Dakle Nokia nije ništa pogriješila. Napravili su najpametnije što su mogli. Usporedba s proizvođačima automobila stoji jedino po tome što i oni prate tržište i pokrivaju potražnju. Što bi npr. VW dobio time da sutra ukine sve ICE modele i proizvodi samo EV? Dobili bi ogromne gubitke jer tržište ne traži toliko EV. Kako bude rasla potražnja tako će rasti i ponuda.

 


INFOTAINMENT - u nekim automobilima dobro riješen, u nekima užasno. Najgora moguća verzija istog je kad je on centraliziran i kad se preko jednog ekrana svime upravlja. Odabrao sam automobil u kojem sve promjene bitne za vožnju mogu odraditi u par sekundi bez dizanja pogleda s ceste. Kopanje po menijima u potrazi za nečim što spada pod osnovno upravljanje automobilom ne samo da je glupo, sporo i neprecizno već je i potencijalno pogubno.Onome ko misli kako je to ispravan put oduze bi vozačku pa nek vozi doma na simulatoru.

 


PORSCHE - uspoređivati jednog od najboljih, ako ne i najboljeg, proizvođača automobila na svijetu s jednim od najgorih? Čemu? I onda još netko u tu glupu usporedbu ubaci riječ "sport". Kakve veze Tesla i sport imaju? Sport nije niti će ikad biti ubrzanje od semafora do semafora. To su Amerikanci popularizirali kad su shvatili da u ni jednom obliku automobilističkog sporta nemaju šanse. Kad krivinu koju Europljani i Japanci prolaze sa 150 oni ne mogu ni sa 100. Čemu uopće volan i ovjes u takvom autu?

S Porscheom ćeš od Splita do Zagreba normalnom vožnjom doći za tri sata a sportskom ispod dva. S Teslom ako kreneš penzionerski doći ćeš za šest sati a ako stisneš gas trebat će ti dvanaest. To sportski automobil? Ružno govno za žrtve konzumerizma.

 


MAJICE - (ako govorimo o bijelom T-shirtu) postoji majica od 10kn, 50kn, 100kn i majice za budale. U pravilu je ona od 100kn bolja od one a 50kn, no postoje iznimke. Za kupiti bijeli T-shirt od 500kn trebaš biti ili totalni idiot ili je ta majica vezana uz nekakvu dobrotvornu akciju. Uz Teslu se ne vežu nikakve dobrotvorne akcije tako da je po tom pitanju sve jasno.

 

 

 

 

 
3 1 hvala 0
12 godina
offline
"Voltswagen", iliti Tesla za boomere

Sad i majce pale u raspravu 

 

everyday i'm shuffling...
Moj PC  
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
BlueMax kaže...
NOKIA - ne znam čemu spominjanje u ovoj temi.

Odgovaram tebi jer je s tobom lijepo raspravljat. Ne argumentiraš "jel radnik Tesle jebavo danas pa zadnja klupa ne strši 7 cm" - (za ovu grešku postoji video dokaz)

 

Nokia je spomenuta jedino jer se povlači kriva usporedba Tesla=Apple. Pa se Nokia uzima kao neki standard tog tržišta na koje je Apple ušao kao novi igrač. Nije konkretno bitna Nokia već kakav je bio presjek tržišta.

 

No, Nokiu sam ja konkretno spoemnuo jer je većini kupaca mobite u to vrijeme bila neka 5610 - ekran u boji, tipke, MP3 player i 2-3mpx kamera. E92 ili slične mobitele je rijetko tko imao u to doba, tj. niju je imala raja, a raja je potrebna za desetine milijuna prodanih primjerka.

Najbitnije - nitko nije smatrao mobitel kao uređaj za internet, već pozive/poruke i glazbu.

 

Tek kad je Apple natjerao developere i kad se Internet okrenuo multimediji, može se pričati o uspjehu.

Znači nisu ljudi pali na guyicu i kupili iPhone odmah kao opčinjeni, već je to bio proces do 2010e.

Imamo i nekoliko faktora, Apple je imao iPod, pa je kombinacija uređaja za pozive i poruke + iPod u jednom Amerikancima bila jako privlačna. Vlasnici iPoda su generirali ključni hype i ključnu prodaju.

 

No, Tesla nema takve faktore, pa zato takva usporedba nije dobra.

 

Kad JA spominjem Nokiju u temi ovo je moja tvrdnja:

 - U odnosu na postojeće automobile Tesla na tržište ne donosi toliko veliku promjenu kakva je vidljiva kad se usporedi iPhone 4S(ili Galaxy 2) sa Nokiom 5610 ili Samsungom SGH G800.

 

Znači TS mobitel iz 2010. (nebotno koji) je u 3 godine toliko napredovao da je postao must-have jer se cjelokupna zabava i popratna industrija ne mogu konzumirati na nekom mobitelu iz 2008e.

 

Tesla ne donosi ništa takvo.

 

Iza Applea (Andorida ili bilo kojeg TS mobitela ako ćemo simplificirati sve) ponavljam - organski stala cijela svjestska industrija i Internet.

Apple je bio jak da vendor-locka deva i kupca. A kupac iPhonea 4S u USA nije bio ovca, jer je bio sretan i sa iPodom i sa tadašnjim macbookom/imacom/G5 macom.

 

BlueMax kaže...
INFOTAINMENT - u nekim automobilima dobro riješen, u nekima užasno. Najgora moguća verzija istog je kad je on centraliziran i kad se preko jednog ekrana svime upravlja. Odabrao sam automobil u kojem sve promjene bitne za vožnju mogu odraditi u par sekundi bez dizanja pogleda s ceste. Kopanje po menijima u potrazi za nečim što spada pod osnovno upravljanje automobilom ne samo da je glupo, sporo i neprecizno već je i potencijalno pogubno.Onome ko misli kako je to ispravan put oduze bi vozačku pa nek vozi doma na simulatoru.

Sa ovime se slažem. TS u vozilu je katastrofalni UI experiment, i sasvim nepotreban.

Kao što je nepotrebno i dodavanje ekrana za suvozača/putnike, jer to samo nabija cijenu i kvarove, kao i što je obsolete već kad izađe iz tvornice.

Jeftinije je svakom djetetu kupiti iPad.

 

Mene je strah kako će majka 3 djece servisirati automobil kad joj treba, a Štef, Kruno i Robi iz lokalnog servisa nemaju pojma šta je tač, jer ih u 3-godišnjoj školi nisu učili for-loopove.

Super način da zbog prdeža na tač ekranu ko guske sami sebe odvedemo u situaciju da je jedini servis ovlašteni i da automobil ne bude u voznom stanju jer nema hardversku moć dobiti nadogradnju.

 

https://www.cnbc.com/2020/11/09/tesla-will-refund-owners-who-paid-to-fix-main-computers-out-of-pocket.html

https://www.vice.com/en/article/dy8knq/tesla-recalls-135000-cars-due-to-faulty-flash-memory

 

Prokleo bi život kad bi morao gledati Netflix na ekranu automobila, to mi je kao vaservaga ili ono pivo sa prvog ajfona - 6-sekundna zabava za idiote.

 

BlueMax kaže...

PORSCHE - uspoređivati jednog od najboljih, ako ne i najboljeg, proizvođača automobila na svijetu s jednim od najgorih? Čemu? I onda još netko u tu glupu usporedbu ubaci riječ "sport". Kakve veze Tesla i sport imaju? Sport nije niti će ikad biti ubrzanje od semafora do semafora. To su Amerikanci popularizirali kad su shvatili da u ni jednom obliku automobilističkog sporta nemaju šanse. Kad krivinu koju Europljani i Japanci prolaze sa 150 oni ne mogu ni sa 100. Čemu uopće volan i ovjes u takvom autu?S Porscheom ćeš od Splita do Zagreba normalnom vožnjom doći za tri sata a sportskom ispod dva. S Teslom ako kreneš penzionerski doći ćeš za šest sati a ako stisneš gas trebat će ti dvanaest. To sportski automobil? Ružno govno za žrtve konzumerizma.

Porsche sam spomenuo - jer neka roba ima specifične kupce. Jebiga. Stan Smith Adidas je skupljiod običnog Adidasa. Eto.

Ono što nije uspjelo nijednom proizvođaču automobila je da ima modele za sve niše tržišta,  a dvije najteže za pokriti istovremeno su luksuzna i budget.

Musk jedini cilja na obje, ili bar glasno priča o natjecanju u obe kategorije.

 

Toyota ima Lexus, Honda Acuru, BMW ne izbacuje automobil jeftiniji od 25 000eur. I to je 116i.

VW je ciljano kupio sve cjenovne razrede baš da na brendu zaradi. Golf i Audi A3 dijele platformu - pa se ipak Audi prodaje za znatno veći novac.

I nije bitno da li i A3 daje više - bitno je da je VW preko te platforme sebi uštedio novac, a da nitko ne sere po A3 da je Gnjojf. To je biznis.

 

U krajnju ruku - kako to da ni Audi ni BMW ni Mercedes nisu propali, a natječu se na istom terenu? Reklo bi se po prodaju brenda između velikih da Opelu ne cvjetaju ruže, a opet eto ih imaju konkurentne automobile.

Zato je onaj lik redikul jer navija kao da će sve propast jer Tesla ima tač. "propala nokija jer nije imala tač "

 

 

BlueMax kaže...

MAJICE - (ako govorimo o bijelom T-shirtu) postoji majica od 10kn, 50kn, 100kn i majice za budale. U pravilu je ona od 100kn bolja od one a 50kn, no postoje iznimke. Za kupiti bijeli T-shirt od 500kn trebaš biti ili totalni idiot ili je ta majica vezana uz nekakvu dobrotvornu akciju. Uz Teslu se ne vežu nikakve dobrotvorne akcije tako da je po tom pitanju sve jasno.

Ovo sam spomenuo jer koliko god većina bila razuman kupac, postoje značajan broj kupaca koji kupuju konzumerističkom logikom gdje se klanjaju brendu.

Osoba koja je došla kupiti Mercedes ne razmišlja o Octaviji, pa si Musk guranjem Tesle u svakojake niše tržišta dugoročno ne čini uslugu.

 

Tu je i nacionalnost, pa VW i nije kanibalistička konkurencija Seatu u Španjolskoj, već posluju okej. Ili Škodi u istočnoj europi.

 

Previše je tu faktora koji utječu na prodaju automobila - a i ona očita da je automobil ulaganje za bar 7 godina, pa je i usporedba sa Apple mobitelom od 400$ (tada) imbecilna kao i tvrdnja onog redikula da će Tesla pokoriti sve.

 

 

 

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
10 godina
neaktivan
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
southy kaže...
I zadnjoj točki posta si došao do poante - nisu svi krenuli sa TS-on u auto jer žele “tehnološki napredak” nego jer je to jeftinije. Točka. Još kad naidju na “plodno tlo” tj likove koji “svršavaju” na “all-digital” eto ti vjerske zadojenosti. A sto se tiče sve te digitalnosti i krupnih displaya i ostalog vezanog navesti ću kao primjer Peugeot 3008. Kod kupovine auta testirao sam 3008 i kad prvi put udjes to izgleda wow, efekti, pi*darije i ostalo. No kad 5-6. put ulaziš već ti lagano počne smetati, ne mogu zamisliti da svaki dan udjem i auto i izvrti mi se glupa animacija i sve se nešto “prelijeva” po svim tim displayima. Koja korist od svega toga? Ima jedan ili sva featurea koji su ok, sve ostalo ‘bah’

 

Vec vlada odusevljenje sto ce se brzine na automatskom mjenjacu mjenjati na tabletu. Naravno jeftinije je za teslu stavit ts nego klasicni automatik.

Ali kao sto smo vec vidjeli kod applea i kod tesle ce biti fićr koji ce privlacit tehno frikove.

 

A tek odusevljenje sa falcon door

 

Mene na 3008 vise je smetalo upozorenje da auto ispred usporava ili stoji kao na semaforu, samo me odjednom stresne biiip, gledam koji se desava, ali se covjek navikne.
Ono sto su ruzno napravili je ovaj niz gumbica koji su u retro stilu (na slici se i ne vidi koliko) u futuristickom kokpitu.

Prije sam imao polovnog passata sa monokromatskim ekranom na kojem se naravno nista nije prelijevalo, cak i nije bio ts nego gumbici sa strane, zar to nije na svim autima sa ekranom u boji da se odvrti nekakva animacija tog proizvođaca kad ga upalis?

 

 

 

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
10 godina
neaktivan
offline
"Voltswagen", iliti Tesla za boomere

Kad dobijem ovako nesto kupujem taj falcon door tesla

DOBITNIK iz Velike Britanije u petak je osvojio 122 milijuna funti (oko 143.5 milijuna eura) težak Euromillions jackpot, objavila je Britanska nacionalna lutrija.

https://www.index.hr/magazin/clanak/sretnik-osvojio-1435-milijuna-eura-na-lutriji/2266008.aspx

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
wyks kaže...

Odgovaram tebi jer je s tobom lijepo raspravljat.

 

 

 

 

Moj post nije bio odgovor nego nadovezivanje na tvoj jer se slažem sa svime što si napisao.

Tesla popularizira pogon na baterije. Znači razlika njihovog automobila i ostalih na tržištu je samo pogon. To bi bilo kao da je iPhone u svijet mobitela donio samo drugačiju bateriju i to lošiju jer osim u kratkotrajnom ubrzanju i (diskutabilno) ekološkom aspektu elektromotor + baterija je u svemu inferiorniji od dizel/benzin + ICE. iOS smartphonei su u svemu bolji u zadacima za koje su tada služili dumbphonei + sposobni su za mnoge stvari za koje smartphonei nisu. EV u ničemu osim ubrzanja nije sposobniji niti bolji od EV. Kao što si napisao, dolazak smartphonea bi se mogao uspoređivati s dolaskom automobila na tržište osobnih prijevoznih sredstava na kojem su tada bile kočije. Ogroman pomak naprijed. Potpuno nova kategorija proizvoda a ne modificiranje postojećeg kao što je slučaj s EV.

12 godina
offline
"Voltswagen", iliti Tesla za boomere

Ono što se Tesli ne može osporiti je guranje tržišta. Nije problem što s trake siđe loše obojen, loše limarski sklopljen ili automobil s lošim instalacijama. Problem je što takav završi u salonu i kod krajnjeg kupca. Jesu li toga u Tesli svjesni? Jesu i nimalo ih nije briga.

Njihovi kupci im služe ko pokusni kunići. Pedeset ih se ovaj mjesec samozapalilo i 30 ih je autonomna vožnja odvela u smrt? ajmo malo prepraviti instalacije i reprogramirati senzore. On podatke koje drugi dobivaju u laboratorijima dobiva s ulice od vozača koji su platili ogroman novac kako bi mu bili pokusni kunići.

Tako je i s autonomnom vožnjom. Tesla produkt, bez obzira na sve nedostatke, stavlja na tržište i time prisiljava druge proizvođače, koji neće prodavati poluproizvod, na ubrzano istraživanje. Zato kad čitamo o autonomnoj vožnji čitamo o mnogim proizvođačima koji su po pitanju autonomne vožnje daleko ispred Tesle, no kad gledamo primjere s ulica (najčešće tragične) onda je to uvijek Tesla. Mercedes neće pustiti u prodaju sustav koji će biti 99% siguran. Tesla hoće 50% siguran.

Tako i sa Space X. Jebe se Musku koliko će se poklonika njegovog kulta ličnosti ukrcati u njegovu raketu. Što više to bolje. On će kad dođe u situaciju da bi plan "možda mogao i uspjeti" pokušati s ljudskom posadom. Darvinizam će se pobrinuti da ljudi u redovima čekaju kako bi bili pokusni kunići. Međutim, njegov angažman oko svemirskih letova probudio je i neke ozbiljnije igrače i oni se sad više trude.

 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
Dijelom shvacam oduševljenje IT freakova Teslom jer većina IT-evaca koje znam su loši vozači i Tesla im je najbolja nada da se mogu voziti, a da ne moraju razvijati te vještine i još imaju XL display, dosta nekoristan, ali eto, bar se ima.
Sto se tiče 3008 ne znam sto me najviše razočaralo, da li to sto je ta elektronika toliko iritantna (najviše me smeta trzanje volana kod prelaska crte bez žmigavca), pretjerivanje sa efektima ili to sto u zavojima imaš dojam da budeš ispal iz sjedala. Ove tipke su možda funkcionalne, ali se nikako ne uklapaju u taj dizajn. Nisam još pogledao detaljnije 2008, a vidim da se prodaje ko vruće kifle
The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
12 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
Zar se lane assist ne može isključiti?
Meni je 3008 sasvim ok iznutra. Mene je u T-Rocu dosta toga ispočetka nerviralo no vremenom sam navikao i sad gasim samo start/stop sustav. Na benzincu još nekako i može proći, ali kad vidim da ljudi na dizelima to drže upaljeno ništa mi nije jasno. Ako želiš uništit dizelaša najlakše je to napravit da ga stalno pališ i gasiš.
Ja sam sebi auto složio baš po svom guštu i potrebama tako da ima svu opremu osim kože, panoramskog krova i digitalnog kokpita. Taj digitalni kokpit mi je toliko ružan i besmislen da bi doplatio da ga maknu.
 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere

Teslu u globalnoj (!) prodaji pregazio "gušter" kojeg prije godinu dana nije ni bilo u top20 (vidi sliku) - a još se prodaje samo u Čini!
A to niti nije neki od ova 3 glavna kineska EV megaigrača.

Toliko o "Teslinoj nedostižnoj teh. prednosti"...
https://asiatimes.com/2021/04/tesla-loses-lead-to-local-upstart-in-chinas-ev-market/
Plus, ovi paralelno rade "truck" alternative sa vodikovim ćelijama za koje ni "stimulirani" Tesla ni čitave USA nemaju ništa komparativno (ako ne računamo "Nikola" PR bubble sramotu), u tome je npr mala Švica jača od čitave USA.
Dovoljno je vjerovati da je Musk Tony Stark i - USA ekonomija je riješila sve svoje probleme. 😁
Trilijuni stimulusa, "helicopter money" i MAGA, samo tako.
Samo čekam globalnu "korekciju"...

Poruka je uređivana zadnji put ned 4.4.2021 14:11 (Zechina).
 
0 0 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
BlueMax kaže...
Zar se lane assist ne može isključiti?

 

Moze.

 

BlueMax kaže...
Mene je u T-Rocu dosta toga ispočetka nerviralo no vremenom sam navikao i sad gasim samo start/stop sustav.

 

To mozes trajno iskljuciti preko VCDS-a, samo limit za voltazu pomaknes na 12.1

 

4 godine
protjeran
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
Zechina kaže...

Teslu u globalnoj (!) prodaji pregazio "gušter" kojeg prije godinu dana nije ni bilo u top20 (vidi sliku) - a još se prodaje samo u Čini!
A to niti nije neki od ova 3 glavna kineska EV megaigrača.

Toliko o "Teslinoj nedostižnoj teh. prednosti"...
https://asiatimes.com/2021/04/tesla-loses-lead-to-local-upstart-in-chinas-ev-market/
Plus, ovi paralelno rade "truck" alternative sa vodikovim ćelijama za koje ni "stimulirani" Tesla ni čitave USA nemaju ništa komparativno (ako ne računamo "Nikola" PR bubble sramotu), u tome je npr mala Švica jača od čitave USA.
Dovoljno je vjerovati da je Musk Tony Stark i - USA ekonomija je riješila sve svoje probleme. 😁
Trilijuni stimulusa, "helicopter money" i MAGA, samo tako.
Samo čekam globalnu "korekciju"...

 

Tesla unatoc kvartalnom rekordu ima minuse u core businessu, dakle sa prihodi od proizvodnje/prodaje automobila su u minusu.

 

Bez emisijskih kredita i subvencija nemaju profit. To na duge staze nije odrzivo.

 

https://www.motorbiscuit.com/tesla-loses-money-on-every-single-car-heres-where-the-profit-hides/

 

Nije tu samo Tesla u pitanju, kompletna odrzivost prodaje EV-ova ovisi samo i iskljucivo o politickim odlukama. To je valjda svima jasno dok se BEV subvencionira, a ICE penalizira na razne nacine. Naravno, kada BEV zauzme odredjeni dio trzista, onda vise nece biti dovoljno prihoda od trosarina na emisije, na gorivo i sl. Onda ce ti isti zakonodavci nabiti trosarine na struju, na masu vozila za koristenje cesta (jer su BEV tezi), na upotrebu i reciklazu baterija, itd... Vec sad vidimo kako su navuklji ljude sa besplatnim punjenjem, pa se to isto besplatno punjenje pocelo naplacivati. I naravno nece biti poticaja pri kupnji pa ces imati 20-30% skuplji BEV, a ICE (ako ponovno ne dodje do promjene politike) mozda neces moci kupiti. Dakle, svima je jasno, nije BEV bolji ili losiji od ICE per se, nego politika odlucuje na umjetni nacin sto ce pobjediti, ne trziste. I nemojmo se zavaravati da ce EV utjecati na ekologiju u nekakvom znacajnom smislu. Sve sto gledamo je ekonomsko-politicka igra raznih lobija, gdje je cilj zaraditi novce od naroda, pocevsi od The European Green Deal, pa sve do EV-ova. Ima tu jos toga (bar vezano za EU), tipa micanje od "ovisnosti" prema nafti i plinu iz USA, Rusije, Saudijske Arabije i ostalih zemalja, ali da ne idemo sad previse u digresiju...

12 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
Dr. Alien kaže...

 

To mozes trajno iskljuciti preko VCDS-a, samo limit za voltazu pomaknes na 12.1

 

 

 Hvala, razmislit ću o tome za 4 godine :)

16 godina
neaktivan
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
Dr. Alien kaže...

Nije tu samo Tesla u pitanju, kompletna odrzivost prodaje EV-ova ovisi samo i iskljucivo o politickim odlukama. To je valjda svima jasno dok se BEV subvencionira, a ICE penalizira na razne nacine. Naravno, kada BEV zauzme odredjeni dio trzista, onda vise nece biti dovoljno prihoda od trosarina na emisije, na gorivo i sl. Onda ce ti isti zakonodavci nabiti trosarine na struju, na masu vozila za koristenje cesta (jer su BEV tezi), na upotrebu i reciklazu baterija, itd... Vec sad vidimo kako su navuklji ljude sa besplatnim punjenjem, pa se to isto besplatno punjenje pocelo naplacivati. I naravno nece biti poticaja pri kupnji pa ces imati 20-30% skuplji BEV, a ICE (ako ponovno ne dodje do promjene politike) mozda neces moci kupiti. Dakle, svima je jasno, nije BEV bolji ili losiji od ICE per se, nego politika odlucuje na umjetni nacin sto ce pobjediti, ne trziste. I nemojmo se zavaravati da ce EV utjecati na ekologiju u nekakvom znacajnom smislu. Sve sto gledamo je ekonomsko-politicka igra raznih lobija, gdje je cilj zaraditi novce od naroda, pocevsi od The European Green Deal, pa sve do EV-ova. Ima tu jos toga (bar vezano za EU), tipa micanje od "ovisnosti" prema nafti i plinu iz USA, Rusije, Saudijske Arabije i ostalih zemalja, ali da ne idemo sad previse u digresiju...

Ovo je što si napisao je izrazito bitna stvar, no mnogo ljudi (da ne kažem većina) koja kroz ružičaste naočale gleda EV i Teslu uopće to ne shvaćai uvjereni su kako će im ta budućnost donijeti neznamkakve uštede i što sve ne, no nije bit svega da ti netko omogući uštedu nego da nađu nove i inovativnije načine da potrošiš novce

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
7 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
Dr. Alien kaže...

Tesla unatoc kvartalnom rekordu ima minuse u core businessu, dakle sa prihodi od proizvodnje/prodaje automobila su u minusu.

 

Bez emisijskih kredita i subvencija nemaju profit. To na duge staze nije odrzivo.

E vidiš, stvar je zapravo u tome da su napravili brend za koji su kupci spremni platiti.

Marže po autu su im i cca. 30%, pa zamisli koliko para budu imali kad prestanu investirati u razvoj proizvodnih pogona i ostalo (što stari proizvođači već odavno imaju riješeno).

Zato se za Teslu ne treba bojat, kad prestanu investirat, kupali se budu u novcu.

https://fortune.com/2020/10/21/tesla-q3-2020-earnings-beat-the-street-profits-margins/

Zato je nezahvalno promatrati budućnost ijedne firme kroz operativne gubitke dok se postavlja na noge, samo treba gledat gdje su bude bralo vrhnje, a Tesla ima hype kakav ni Apple nema, bar u SAD-u, a kod njih je i patriotizam veliki faktor, tak da se za poslovanje ne moraju bojati.

 

Disclamer: nisam Tesla fanboy, mrzim njihove aute i općenito zelenu propagandu koja se danas fura, mrzim i političare i određene skupine ljudi, tak da me nemojte odmah klasificirat kao fanboya, samo komentar na poslovanje.

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put uto 6.4.2021 13:59 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere

hmmm...

 

a propos zarade, tu VW dere sve (osim svog Porschea Cayene) - s Touaregom - mislim da je prosjek zarade 16000 € po prodanom... preko 25% u prosjeku

 

a koliko znam, u globalu, Ferrari ima 18%, Porsche malo ispod 16%  zarade po autu u prosjeku...

 

tako da mi je 30% za Teslu... nedokučivo....

Ju je je? Je ju je!
7 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere

A to je još i malo, bili su i na prek 40% jedno vrijeme.

Zato kaj se nisu dali uhvatiti u zamku auta za mase, drže se samo više cijenovne kategorije, a to u SAD-u prolazi, samo pitanje kak se budu nosili kad se pojavi jeftinija konkurencija, ali me uopće nije strah za njih, ak hipsteri imaju para za cijelu garnituru onih cvjetnih tajica, cijena Tesle im je ništa...

 

Kruha i igala...
12 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
Stric_Jura kaže...

hmmm...

 

a propos zarade, tu VW dere sve (osim svog Porschea Cayene) - s Touaregom - mislim da je prosjek zarade 16000 € po prodanom... preko 25% u prosjeku

 

a koliko znam, u globalu, Ferrari ima 18%, Porsche malo ispod 16%  zarade po autu u prosjeku...

 

tako da mi je 30% za Teslu... nedokučivo....

 Stvar je vrlo jednostavna. ICE automobil je puno kompleksniji i skuplji za proizvesti od EV. Umjesto da zbog toga EV bude jeftiniji, on je znatno skuplji i eto ti profit.

Drugi razlog je to što različito pristupaju tržištu tj. iznose različite brojeve. Većina proizvođača će umanjiti brojeve o profitu kako bi kupac stekao dojam kako proizvođač na njemu vrlo malo zarađuje tj. da on kao kupac kupuje vrijednu stvar. Teslino se poslovanje ne temelji ni na kupcima ni na proizvodnji pa napuhavaju brojeve kako bi zaradili na burzi.

7 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere

Ja bi prije rekao da su i preskromni u procjeni, sigurno imaju i veću maržu.

Mislim, baterija je 100-150 $/kWh, znači 100 kWh pack je cca. do 15k, i sva sila elektronike i motor teško da je prek 5k, pa nema šanse da je limarija, gume i sitnice čak 50k, to da rade limariju od zlata ne bi toliko došla, pogotovo još kaj ju štancaju u komadu, kaj jako smanjuje troškove.

Naravno, u cijenu se uračunaju i brojne druge stvari, ali opet...

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put uto 6.4.2021 16:56 (fer-de-lance).
15 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
Stric_Jura kaže...

hmmm...

 

a propos zarade, tu VW dere sve (osim svog Porschea Cayene) - s Touaregom - mislim da je prosjek zarade 16000 € po prodanom... preko 25% u prosjeku

 

a koliko znam, u globalu, Ferrari ima 18%, Porsche malo ispod 16%  zarade po autu u prosjeku...

 

tako da mi je 30% za Teslu... nedokučivo....

Margine oko Tesle nemaju nikakvog smisla...ali citava teza oko dominacije u EV i solar2home jos uvijek ima...dakle quick 'n' dirty analize oko prometa su okej, ali oko profita nisu. Jednostavno nemaju cash za izvest to sto (retail) trziste ocekuje od njih...

 

Tesla ima jasnu dominaciju sto se tice punjenja u US, ali i to se da preko noci zakonima promijenit, a titani energetike su najveci lobisti tamo.

Poruka je uređivana zadnji put uto 6.4.2021 19:19 (Mitch).
16 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere

Kad Tesla napravi vozilo koje će srušiti VW rekord za električna vozila na Nordschleife-u onda ih mogu početi respektirati.

12 godina
offline
Re: "Voltswagen", iliti Tesla za boomere
bmw_power kaže...

Kad Tesla napravi vozilo koje će srušiti VW rekord za električna vozila na Nordschleife-u onda ih mogu početi respektirati.

 Ja ću ih respektirati kad osvoje 24 sata Le Mansa.

 

7 godina
offline
"Voltswagen", iliti Tesla za boomere

Ne znam jel tko popratio ovih dana, ali Ford je i službeno pokopao Teslu, F-150 lightning takva zvjerčina praktički za cijenu Tesla modela 3.

Totalni respekt, nemreš ni ovaj VW ID koji god kupiti za tu lovu, a u Fordu možeš komotno i živjeti, ne treba ti ni kuća 

Jedino je šteta kaj isto ima ogromni tablet, ali možda ga maknu u sljedećoj generaciji, pa zgaze kompletnu autoindustriju, držimo fige.

Uglavnom, prepreprebrutalno dobro.

 

Kruha i igala...
 
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice