Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

poruka: 25
|
čitano: 5.467
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn".
7 godina
offline
Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

Postoji jedan problemcic u cijelom konceptu, a to je kako drzati vakuum u ogromnom sustavu? Pogon je najmanji problem (ne zaboravimo na Elonov fail s "zracnim hokej stolom koji je jednostavniji nego sto zvuci". Maglev je izvediv s trenutnom tehnologijom.)

Zatim, kad sam se vec dotaknuo vakuuma, ukoliko kapsula s putnicima se pokvari i dodje do dekompresije svi ce unutra poumirati ako nisu u odijelu pod tlakom. U vakuumu nema pritiska koji zivim bicima s plucima pomaze u (iz)disanju. Bez pritiska ljudi mogu udahnuti ako imaju masku s kisikom, ali izdahnuti ne mogu. Ako cak i zanemarimo da ljudi ne mogu izdahnuti u vakuumu tu je i reakcija koja mora biti u par sekundi za zgrabiti masku prije nego sto se covjek onesvjesti. 

 

Dok god ne dodju s demom neke ultra iskoristive revolucionarne vakuumske pumpe sve tehnoloske novosti sto se ticu hyperloopa su samo mazanje ociju. 

 
3 2 hvala 0
16 godina
offline
Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

Sve to zvuči divno i krasno. Ali stotine kilometara vakuumskih cijevi su problem, tako da ćemo vidjeti bilo koju verziju hyperloopa na veliko nikada.

 
6 1 hvala 0
14 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi

Kaj si ti zabrijal? Kako ljudi ne mogu udahnuti/izdahnuti bez "pritiska"?  Naš ošit i međurebreni mišići ne služe ničemu?

3 godine
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi

Probaj sredit da te helikopterom netko spusti na vrh Mt. Everesta pa javi kako dišeš :P

 

Možda za putnike nije idealno ali prijevoz tereta ovom tehnologijom (ako zaživi) bi bila dobra stvar.

14 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi

Brkaš stvari kao i forumaš prije tebe. S nadmorskom visinom opada gustoća zraka pa samim time nemaš što udisati, odnosno imaš, ali u manjim količinama, nedovoljnim za funkcioniranje organizma. Što ne dovodi u pitanje mogućnosti tvojih mišića.

Poruka je uređivana zadnji put sri 25.8.2021 8:32 (Idealist).
3 godine
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi

Pa šta u "vakumu" nije manja gustoća zraka?

Niži tlak - niža gustoća / viši tlak - viša gustoća...

Poruka je uređivana zadnji put sri 25.8.2021 8:35 (Gallu).
14 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi
Idealist kaže...

Brkaš stvari kao i forumaš prije tebe. S nadmorskom visinom opada gustoća zraka pa samim time nemaš što udisati, odnosno imaš, ali u manjim količinama, nedovoljnim za funkcioniranje organizma. Što ne dovodi u pitanje mogućnosti tvojih mišića.

 S nadmorskom visinom pada tlak, ako cemo vec ulazit u ispravljanje netocnih navoda

The best thing about having a penis is sharing it with people who don't
15 godina
offline
Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

ima pjesmica o tome: 

 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
1 0 hvala 0
Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

Svatko tko se zalaže za Hyperloop treba prvo pogledati ovaj video:

 

The planet broke before the Guard did!
Moj PC  
7 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi
Idealist kaže...

Kaj si ti zabrijal? Kako ljudi ne mogu udahnuti/izdahnuti bez "pritiska"?  Naš ošit i međurebreni mišići ne služe ničemu?

 Ono sto ja "brijem" je to da smo mi fizicki gledano "uronjeni" i da u svakom trenutku na nas djeluje pritisak od cca 1013hPa. Znaci u svakom trenutku na tvoja prsa djeluje sila od 101300 N/m^2 ili zaokruzeno 1kg po cm^2. Hyperloop prema specifikaciji bi trebao imati tlak od 1hPa sto je skoro pa vakuum. Sad ti meni reci ako imas takvu "pomoc" od pritiska okoline, kako mislis da odjednom tvoji medjurebreni misici i osit mogu imati snage za 1013 puta jacu silu? Znaci stezanje misica koje uzrokuje izdisaj se sada mora boriti protiv kud i kamo vece sile. Isto kao da sad odjednom mozes dignuti umjesto 50kg 5 tona. To bas i ne bu islo. 

15 godina
offline
Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

Uz cijenu bušenja, održavanja (vakuma ako ništa drugo), struje, možda će biti 10x učinkovitiji od Magleva, ali to će i dalje biti skupo. U najboljem slučaju mi možemo računati da se napravi neka EU trasa (tipa Orient Express) i da se u jednom trenutku odvaja kod Zg za (recimo) Split. Pokušavam to predočiti kad bi spajao Vukovar, Zagreb i opet recimo Split (ne znam da li bi imalo smisla ići južnije). Vjerojatno to za nas jednostavno nema smisla kad je sve centralizirano u Zagrebu. 

 

I recimo da se nešto desi. Recimo potres, i popusti taj vakum. Ti praktički moraš ugasiti sistem, pokrpati i opet postići vakum na ogromnim udaljenostima. Ako ne, onda radiš valjda neke pregrade svakih X kilometara. Nekako bi se morao osigurati pristup i hitnim službama... Zna netko link za pročitati o tome?

In vino veritas
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

živi bili, pa vidjeli kako se to neće ostvariti...

 

 
2 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi

Potapšaj se po ramenu jer jedno je povezano s drugim. Ali ono što sam ja spomenuo direktno ima veze sa količinom zraka koju udišeš te mogućnosti našeg organizma da fukcionira (što sam također spomenuo).

Poruka je uređivana zadnji put sri 25.8.2021 13:14 (Idealist).
14 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi
Gallu kaže...

Pa šta u "vakumu" nije manja gustoća zraka?

Niži tlak - niža gustoća / viši tlak - viša gustoća...

 U vakumu nema uopće zraka, odnosno nema ničeg. Izjava prvog forumaša da nam vanjski pritisak/tlak pomaže pri disanju nema smisla jer razlika tlakova u plućima i izvan je zanemariva, pa samim time mišići odrađuju sav posao.

14 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi
tokyu kaže...
Idealist kaže...

Kaj si ti zabrijal? Kako ljudi ne mogu udahnuti/izdahnuti bez "pritiska"?  Naš ošit i međurebreni mišići ne služe ničemu?

 Ono sto ja "brijem" je to da smo mi fizicki gledano "uronjeni" i da u svakom trenutku na nas djeluje pritisak od cca 1013hPa. Znaci u svakom trenutku na tvoja prsa djeluje sila od 101300 N/m^2 ili zaokruzeno 1kg po cm^2. Hyperloop prema specifikaciji bi trebao imati tlak od 1hPa sto je skoro pa vakuum. Sad ti meni reci ako imas takvu "pomoc" od pritiska okoline, kako mislis da odjednom tvoji medjurebreni misici i osit mogu imati snage za 1013 puta jacu silu? Znaci stezanje misica koje uzrokuje izdisaj se sada mora boriti protiv kud i kamo vece sile. Isto kao da sad odjednom mozes dignuti umjesto 50kg 5 tona. To bas i ne bu islo. 

 Da, uronjeni smo. Na nas djeluje pritisak od 1 bar (1 atmosfera). Isti tlak je i u nama, inače bi bili smrskani. Boca s kisikom koju si spominjao ne treba biti pod tlakom (manometarskim, ali i atmosferskim). No tada više gustoća zraka nije ista pa to dovodi do drugog problema. Uglavnom, možeš li normalno disati ako se nalaziš 10 metara ispod vode (obrnuta situacija)?

3 godine
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi
Idealist kaže...
Gallu kaže...

Pa šta u "vakumu" nije manja gustoća zraka?

Niži tlak - niža gustoća / viši tlak - viša gustoća...

 U vakumu nema uopće zraka, odnosno nema ničeg. Izjava prvog forumaša da nam vanjski pritisak/tlak pomaže pri disanju nema smisla jer razlika tlakova u plućima i izvan je zanemariva, pa samim time mišići odrađuju sav posao.

 

znam da nema, zato sam stavio pod navodnike.

16 godina
offline
Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

Vakuum uopće ne bi trebao biti toliki problem, prije će to biti čovjek s bušilicom, kao na ISS-u.

 

1. Kapsule neće biti od papira (brine li se itko u avionu o sličnim problemima?)

2. Postoje uređaji koji mogu mjeriti tlak (!) pa se promjene mogu detektirati a onda i isključiti sistem na siguran način, možda i uz privremenu kompenzaciju tlaka

 

Problem mogu biti jedino nagle i brze promjene tlaka izazvane nekim događajem za koji je rizik izrazito malen (npr. teroristički čin).

Tako da to uopće ne mora biti ništa nesigurnije od vožnje vlakom na primjer, dapače,  moglo bi biti i sigurnije.

 

Inženjerski problemi su rješivi, u pitanju je samo novac - može li se to izgraditi a da bude isplativo, jer troškovi bi, sa sadašnjom tehnologijom, sigurno bili ogromni.

Amenoum
 
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi
Idealist kaže...
tokyu kaže...
Idealist kaže...

Kaj si ti zabrijal? Kako ljudi ne mogu udahnuti/izdahnuti bez "pritiska"?  Naš ošit i međurebreni mišići ne služe ničemu?

 Ono sto ja "brijem" je to da smo mi fizicki gledano "uronjeni" i da u svakom trenutku na nas djeluje pritisak od cca 1013hPa. Znaci u svakom trenutku na tvoja prsa djeluje sila od 101300 N/m^2 ili zaokruzeno 1kg po cm^2. Hyperloop prema specifikaciji bi trebao imati tlak od 1hPa sto je skoro pa vakuum. Sad ti meni reci ako imas takvu "pomoc" od pritiska okoline, kako mislis da odjednom tvoji medjurebreni misici i osit mogu imati snage za 1013 puta jacu silu? Znaci stezanje misica koje uzrokuje izdisaj se sada mora boriti protiv kud i kamo vece sile. Isto kao da sad odjednom mozes dignuti umjesto 50kg 5 tona. To bas i ne bu islo. 

 Da, uronjeni smo. Na nas djeluje pritisak od 1 bar (1 atmosfera). Isti tlak je i u nama, inače bi bili smrskani. Boca s kisikom koju si spominjao ne treba biti pod tlakom (manometarskim, ali i atmosferskim). No tada više gustoća zraka nije ista pa to dovodi do drugog problema. Uglavnom, možeš li normalno disati ako se nalaziš 10 metara ispod vode (obrnuta situacija)?

U vezi hyperloopa nisam spominjao nikakvu bocu s kisikom, samo masku koja bi bila nesto slicno kao u avionima koja bi pruzala putnicima zrak pod atmosferskim tlakom. 

 

Sto se ronjenja tice, mozes normalno disati jer imas bocu s kisikom koja je punjena na ~206000 hPa (da budemo u istim jedinicama) na koju je nasarafljen regulator. Ljepota regulatora je ta sto izjednacava tlak zraka koji ronioc udise s vanjskim tlakom.

 

Priznajem, nespretno sam se izrazio kad sam rekao da atmosferski tlak pomaze u izdisanju. Tocnije bi bilo da su tlak u plucima i vanjski tlak u ekvilibrijumu tj. da je razlika sila kojom tlak u plucima djeluje prema vani i sila kojom atmosfera djeluje na tijelo priblizno 0.

Ista stvar je i kod ronjenja, razlika sila ce uvijek biti 0 jer o tome se brine regulator, ali sto se dublje zaranja tlak zraka (ili koje vec mjesavine plina ronioc koristi) ce rasti ovisno o dubini. Zato se kod izranjanja mora raditi dekompresija da se tijelo navikne da ponovno udise zrak koji ima tlak od 1 atmosfere.

Medjutim kada je vani vakuum onda imamo drugi problem. Ne mozemo staviti regulator koji ce izjednaciti tlak zraka u maski s tlakom vani (vakuumom) jer ce to ocigledno ubiti putnike. Zatim, ako je tlak zraka u maski 1013hPa (1 atmosfera), onda postoji razlika u silama izmedju tlaka u plucima i vanjskog tlaka. Ako uzmemo prethodne brojeve koje sam napisao u svome postu, tada sila koja djeluje zbog tlaka u plucima je 1013 puta veca od sile vanjskog tlaka. Kad smo se dotakli mjesavine plinova kod ronjenja, nisam strucan po tom pitanju, ali kod ronjenja npr. zrak se ne smije koristiti za dubine preko x metara jer dusik tada pocinje djelovati kao anestetik. Ne znam ima li ikakve veze mjesavina plinova koju bi putnici udisali ukoliko bi vani bio vakuum.

 

 

Iako, ovo je samo jedan detalj. U slucaju dekompresije kapsule dovoljno je pogledati ili procitati sto se dogadja ako bi nekoga izbacili u svemir bez odijela i maknuti sve efekte koji se dogadjaju zbog vanjske temperature i sunca.

https://www.scientificamerican.com/article/survival-in-space-unprotected-possible/

Zanimljiv clanak koji govori o tome kako vakuum djeluje na ziva bica. I valja ne zaboraviti da bi putnici morali djelovati vrlo brzo u slucaju rapidne dekompresije kapsule, ali tu je uvijek prisustvo panike. Zamisli da se vozis u kapsuli, dodje do dekompresije i odjednom izgubis sav zrak, izlaze ti nekontrolirano svi tjelesni plinovi i izlucevine iz tijela, suze i slina krenu vriti i uza sve to svi putnici bi morali ostati sabrani i uzeti masku (ako bi imala ikakvog smisla).

15 godina
neaktivan
offline
Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

Problem se eksplozijom kompletne cijevi bi se mogao riješiti tako da se cijev sastoji od segmenata koji se mogu zatvoriti/odvojiti na zahtjev u slučaju kvara ili terorističkog napada, ako je to ikako tehnički moguće.

 

S druge strane je problem isplativosti, ako se zna da i današnje klasične/a maglev linije posluju s gubitkom.

 

 

scientia est potentia
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi

I dalje se nespretno izražavaš. Ili je sila ili je tlak, a ne sila tlaka. Teško te razumjeti ako ne pišeš ispravno.

7 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi
Idealist kaže...

I dalje se nespretno izražavaš. Ili je sila ili je tlak, a ne sila tlaka. Teško te razumjeti ako ne pišeš ispravno.

 Vrlo kratko, nesto cega se sjecam jos iz osnovne skole. Tlak je djelovanje sile na povrsinu.

 

Zatim, nigdje ne pise "sila tlaka" vec "sila kojom tlak djeluje" na vise nacina sto je pojasnjavanje same prethodno navedene definicije tlaka.

 

Ovo je doslovno fizika osnovne skole i tlak JEST sila samo na odredjenoj povrsini (cm^2, m^2 itd.) i ako se primjeni definicija iz osnovne skole vrlo se lako izvede zakljucak.

14 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi

Tako je. Tlak je djelovanje sile po površini. Ne postoji sila tlaka ("... 1013 puta veca od sile vanjskog tlaka."). Važno je učiti s razumijevanjem.

7 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi
Cekaj, ti sad zelis cjepidlacit kao da je u pitanju znanstveni rad?

Sile pod djelovanjem vanjskog tlaka. Sretan? Ispravio jedan neprecizan navod iako mislim i da dijete iz osnovne skole moze razumjeti o cemu se radi u originalnom postu, ali eto, da odredjene osobe isto mogu razumjeti.
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efi
tokyu kaže...
Cekaj, ti sad zelis cjepidlacit kao da je u pitanju znanstveni rad?

Sile pod djelovanjem vanjskog tlaka. Sretan? Ispravio jedan neprecizan navod iako mislim i da dijete iz osnovne skole moze razumjeti o cemu se radi u originalnom postu, ali eto, da odredjene osobe isto mogu razumjeti.

 Praviš se pametan, a nekoliko stvari krivo objasniš i još k tome se nepravilno izražavaš. Ako već pametuješ, daj probaj barem tako da ako već pročitam tvoja slova, da nešto i naučim, a ne da trljeskaš bezveze. Pod "ja", mislim "mi", forumaši...

4 godine
protjeran
offline
Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasn

Ideja "hyperloopa" postojala je od minimalno 1799. kad je prvi put zabiljezena (George Medhurst).

 

Od tada je zabiljezeno vise ideja i vise pokusaja izgradnje i ostalo je na tome - idejama i pokusajima.

 

Ocekujem isti rezultat kao i s proslim rezultatima iz proteklih 200 godina i od Muskovog i Bransonovog pokusaja.

 
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice