Niti jedna Tesla nije završila krug, a da se nije pregrijala.
Ja razumijem i zašto Rimac nejde na Ring.
Tesla na Nurburgringu, cijeli krug:
Nurburgring je definitvno jedna od najzahtjevnijih trkacih staza na svijetu, i najbitnije pitanje je s kojim tocno speckama je Tesla izasla na stazu. Iznimno bitno je s kojim gumama su vozili.
Porsche je izjavio da je za Taycan Turbo na Ringu koristio “stock” 21incne ljetne gume koje ce dolaziti na novim Taycanima (Goodyear Eagle F1, Pirelli P Zero).
Za Teslu jos neznamo koje gume su koristene na Ringu, vidjeni su sa Michelin Sport Cup 2 R gumama ( R za Race) - te gume nisu tvornicka opcija u Tesli.
Takodjer kruze glasine po kvartu da je Tesla mozda koristila i Goodyear Eagle F1 Supersport RS gume - takodjer iznimno trkaci orijentirane gume.
Prva Michelinova guma koju sam spomenuo po samom Michelinu daje 0.5sec prednosti po km u odnosu na standardnu gumu na stazi (Ring je 20+km duzine) - https://www.michelin.co.uk/auto/tyres/michelin-pilot-sport-cup-2-r
Svakako su gume jako bitna komponenta na svakoj stazi - znati ce svatko tko je bar jednom probao Grobnik ili bilo koju stazu.
Evo jos jednog zanimljivog teksta gdje se vidi koliko znaci trkaca guma u odnosu na obicnu po krugu na stazi- https://www.whichcar.com.au/features/road-tyres-vs-track-tyres-test
Ako su isli sa stock Teslom (makar i novim modelom koji ce tek u produkciju) respect do poda. Ako su koristili nesto od trkacih guma, ili dodatno modificirali auto (izbacili interijer, roll bar) onda ovo i nije neki doseg, vec realno ocekivanje za auto modificiran za stazu.
Mislim da su u pitanju Michelin Pilot Sport Cup 2 R gume, poluslickovi koji imaju DOT, odnosno guma je legalna da se vozi na cesti.
Stock tvornicki auto koji testira tvornica na Nurburgringu, to je gotovo nemoguce. Najrealnija vremena imaju testiranja iz casopisa Sport auto, gdje je vozac obicno Horst von Saurma, gdje dobiju produkcijski auto. Doduse i ti testni auti znaju biti "prljavi".
Cisto za primjer, novinarski Renault Sportovi su brzi od bilo kojeg serijskog i bolje napravljeni... Takodjer, gume koje su koristili za rekorde su bile posebne mjesavine, a ta guma se mogla kupiti samo u ovlastenom servisu. Dakle isto ime gume kao na serijskom modelu, ali drugacija mjesavina. Najbolja je prica sa TVR-om, TVR je imao testnu Cerberu sa barem 300 kubika, ako ne i pola litre viska, a serijski auti su redovno bili bitno slabiji nego su trebali biti :) Ali svejedno su isli ko' kuga :)
Nije tu samo Nurburgring u pitanju, praksa da novinarski auti budu "specijalni" je cesta kod svih proizvodjaca... Neki to rade ocitije, a neki prikrivenije, neki tuniraju, a kod nekih je samo stvar finalne kontrole i podesavanja... Ferrari recimo to radi vrlo otvoreno i zeli sve kontrolirati... Sjeti se clanka od Chris Harrisa koji je prvi otvoreno progovorio o tome, pa je dobio zabranu od Ferrarija...
A mozemo i o tome da su sva ta vremena nebitna, jer ih rade testni vozaci koji imaju milijune kilometara u tom autu i znaju svaki kamencic na Ringu.. Da umjesto njega stavimo bilo kojeg F1 ili WRC vozaca nema sanse da tako odvozi, a kamoli neki obican vozac... S druge strane Nurburgring je bio i ostao glavna staza za sve proizvodjace i za dokazivanje, tako da je odlican za PR.
Napisao sam jedan pdulji post o utjecaju različitih faktora na brzinu na pisti i onda ga zaboravio postati. Posebnu pozornost obratio sam na masu.
Uglavnom, ne da mi se sad sve to ponovo pisati pa ću maksimalno skratiti.
Taycan Turbo - 7:42 - 2360kg - 670KS
Tesla (prerada) - 7:23 (neprovjereno) - podaci o snazi i masi nepoznati
VW ID R - 6:05 - 670KS - 1140kg
Porsche 919 - 5:20 - 720KS - 850 kg
Dakle automobili slične ili iste snage s ogromnom razlikom rezultata. Zašto? Zbog male mase. Automobili veće mase ne mogu snagom nadoknaditi vrijeme na Ringu.
Zato Rimca nema na Ringu. Reklamira ga kao superautomobil boljih performansi od bilo čega ikada. Na pravcu to možda i je. Na Ringu nema šansi sa svoje 2 tone.
Usporedba trkacih automobila, cestovnih automobila i koncepata, gdje se jedni usporedjuju s drugima, a neki od tih koncepata jos niti ne voze nema apsolutno nikakvog smisla.
Porsche 919 - 5:20 - 720KS - 850 kg
Samo ispravak/dodatak. Da, 720PS je output V4 motora u 919 EVO. Standardni 919 ima oko 500tinjak konja iz motora.
No, treba dodati i hibridni sustav koji u EVO ima 8.36MJ i električni motor snage 440PS(400PS u običnom) na prednjoj osovini. Uključivanje električnog motora nakon izlaska iz zavoja za dodatno ubrzanje i korištenje istog na dugim ravnicama za daleko brže dostizanje top speeda su razlozi zašto je vrijeme takvo kakvo.
O bodywork promjenjama naspram standardnog 919 nema potrebe.
No činjenica je da jedina stvar koja ima ikakve šanse postići bolje vrijeme jest F1 bolid. Iako 919 ima prednost kod regeneracije. Ne postoji drugi bolid, a o autima da ne pričamo koji ima ikakvu mogućnost postići i približno vrijeme. Čak ni drugi LMP1 bolidi zbog drugačijeg ERSa. O električnim stvarima nema smisla jer baterije dovoljnog kapaciteta za kompletan krug jednostavno donose previše mase.
Vidim da na avataru imaš Audija LMP1 pa ću ti vjerovati na riječ :)
919 je i bez EVO prerada trkači auto i svaka usporedba s cestovnim autom je besmislena. Tako i usporedba Taycana i prerađenog Modela S nema smisla. Nije Model S ovdje pobijedio Taycana jer ovo nije Model S. Kad i ako vrijeme bude službeno biti će upisano na "non production/not street legal" listu, a na toj listi ga jedna Impreza STI dere za pola minute. Naravno ta Impreza veze nema s cestovnom Imprezom isto ko što ni ovaj Model S veze nema s cestovnim modelom S. A Taycan je već upisan na "production" listu. Istina, njegov rekord u kategoriji "produkcijski električni automobil s četvera vrata (mogli su još dodati i "plave boje") i nije neki bitan rekord ali Model S ga nije skinuo niti je pokušao. Točnije, Model S nikad nije završio krug na Ringu. Svi oni rekordi postignuti u kategoriji "četvera vrata" na Laguna Seci i ostalim trkalištima postignuti su s istim ovim autom tj. modelom koji s produkcijom veze nema. Pojednostavljeno, Porsche je najbrži serijski električni auto. Ako zanemarimo je li auto serijski onda Porsche na Ringu ima više od 2 minute brže vrijeme od Tesle.
Tesli se priznanje može odati tako da se uvede kategorija "non production električni sedan s četvera vrata". Jedini problem je da bi taj rekord osvojio i da je vozio krug pola sata.
No činjenica je da jedina stvar koja ima ikakve šanse postići bolje vrijeme jest F1 bolid.
Da, to bi bilo zanimljivo, 919 Evo je lani skinuo rekord F1 na SPA pa ga je kasnije F1 skinula ali za manje od 0.2s. Vrlo su blizu, Evo je tezi al jaci...
Evu su dozvoljene neke tehnologije (tj. sve je dozvoljeno) koje su u F1 zabranjene.
Ako je na SPA toliko minimalna razlika mislim da na Ringu F1 sigurno pobjeđuje. S obzirom na skoro 3x duljinu staze mislim da bi današnji F1 bio ispred barem 6-7 sekundi.
AFAIK Porsche 919 Evo su napravili bas da ruse F1 rekorde na stazama i to rade vrlo uspjesno.
Update - Tesla neće rušiti rekord ovaj tjedan. Vraćaju se u US na dodatne preinake.
I kak nećeš mrziti Tesla fan boyeve. Ne samo da nisu niš napravili, niš službeno objaviti, ali svi uzimaju zdravo za gotovo da je sve "done deal". Tesla nezna ni kaj će Plaid verzija imati, ali svi se drže da će biti na tržištu iduće godine (Oct/Nov) i da ruši AMG GTR Pro na Ringu. Pas glavu i svijetu kad više za niš ne trebaš dokaz. Samo tweet i to je to.
Poveznica sa Rimcem je ocigledna :)
Premotaj na 3.30, vidjeti ces da to nisu trkaci slickovi. Prema ripnama rekao bih da je to Michelin Pilot Sport Cup 2 R.