Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgradnju

poruka: 46
|
čitano: 9.157
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgradnju ".
6 godina
offline
Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgradnju

Jel može jedna Tesla na poklon...da budem prvi u gradu...kod nas ima više punjača nego munjovoza 

 

Evo prilike lokalnim političarima da im usta budu puna "ekologije" i zelenog i onda iskoriste Muska da im napravi punjač kojeg nitko neće koristiti

 

Trebalo vi Muska upozoriti na vrijeme da ne petlja sa balkanjerosima...da ne bi ostao bez gaća

 

 

 

 

mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Poruka je uređivana zadnji put sri 7.4.2021 12:49 (HCMAA).
Moj PC  
2 4 hvala 0
16 godina
offline
Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgradnju

Ne znam jel fakat tocan podatak o 44 Superchargera u HR ili Tesla nije redovita po pitanju svog weba...

 

Supercharger ispucava nesto vise od 300A po autu (max), sad kad stavis u jednostavnu jednadzbu tih 44 punionica i pomnozis sa 300 = 13200A, nekako imam feeling da bi HR osjetila pad napona kad bi svih 44 punionica bilo optereceno u isto vrijeme...

(ako sam fulao brojke, ok, poanta je da ocu rec kako HR mreza nije spremna za ekspanziju... sreca pa smo siromasni i nemamo mnogo Teslinih auta na prometnicama...)

Truth in engineering.
 
1 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
4165 novoregistriranih za ožujak(2021)...od toga Tesla 31 komada

Izvrstan napredak nudi i jedina marka koja ima samo električne modele – Tesla. Tijekom lanjskog(2020)prvog kvartala imali su ukupno 8 registracija, odnosno tijekom čitave protekle godine njih 35. Ove su godine slabo krenuli, uz jednu registraciju tijekom siječnja, odnosno bez i jedne tijekom veljače. Ipak, ožujak je donio izvrstan rezultat, a što je i posljedica službenog djelovanja u Hrvatskoj od protekle jeseni. Tako su tijekom ožujka imali 31 registraciju.
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
0 0 hvala 0
3 godine
offline
Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgradnju

Još da rade i modele koji liče na nešto a ne ove koji izgledaju ko jeftine igračke :S

 
2 10 hvala 0
7 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Batista kaže...

Ne znam jel fakat tocan podatak o 44 Superchargera u HR ili Tesla nije redovita po pitanju svog weba...

 

Supercharger ispucava nesto vise od 300A po autu (max), sad kad stavis u jednostavnu jednadzbu tih 44 punionica i pomnozis sa 300 = 13200A, nekako imam feeling da bi HR osjetila pad napona kad bi svih 44 punionica bilo optereceno u isto vrijeme...

(ako sam fulao brojke, ok, poanta je da ocu rec kako HR mreza nije spremna za ekspanziju... sreca pa smo siromasni i nemamo mnogo Teslinih auta na prometnicama...)

 Ne. 

Ako tak računaš, trenutno Hrvatska troši 10870000 Ampera (www.hops.hr), i eto od sve te silne amperaže je silni pad napona...

Elektrodistribucijski sustav ti radi na visokom naponu (30 kV, 110 kV, 220 kV i 400kV) pa se dalje spušta transformatorima, tak da nije to tolika amperaža nigdje, nego je podijeljena u cijeloj državi na niskonaponskoj strani (poslije trafostanica).

Da se svi ti superchargeri upale istovremeno na punoj snazi, na visokonaponskoj strani je to samo par ampera, ništa u odnosu na par desetaka tisuća koji trenutno prolaze.

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put sri 7.4.2021 15:34 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgradnju

kao usko grlo možemo promatrati vršno opterećenje mreže u RH koje je oko 3,5GW. U tim trenutcima trošimo struju iz uvoza. Teoretski kad bi svi superchargeri bili najnovije generacije i bez uskih grla, kad bi se na njih u istom trenutku priključile najnovije i to skoro prazne Tesle 3LR (mislim da one podnose snagu punjenja do 270kW) njih 44 bi mogli opteretiti mrežu 11MW što je 0,3%. U stvarnosti je zbog uskih grla na samim punionicama brojka najmanje 2-3 puta manja. Da bi cijeli elektroenergetski sustav to osjetio kao nešto značajno potrebno je sigurno >500 opterećenih superchargera. Naravno, sve ovisi i o lokalnoj infrastrukturi.

 

Moj PC  
1 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad

Inače, baš sam jednom gledao izvještaje na HOPS stranici, zapravo je fascinantno da mi nikad ne koristimo ni 2/3 ukupne snage elektrana koje imamo (zapravo jako rijetko i 40%), i nikak mi nije bilo jasno zašto je tak, ali očito se većinom na tržištu nudi jeftinija struja od te naše, i nekak mi se čini da uz ovaj stalni dodatni rast kapaciteta (ima još dosta obnovljivih i ostalih novih projekata), u neko skorije vrijeme ne budemo ni 30% kapaciteta koristili, a i potrošnja konstantno pada (ne samo kod nas, u u ostatku Europe).

To bi mogla biti jako dobra prilika za zaradit grde pare na peak shavingu, ako ima inteligentnog života u nadležnim institucijama....

A masovna pojava EV (za privatne osobe ne jer je zanemarivo, ali da npr. neki biznisi krenu u to, kao u SAD-u) bi bila idealna prilika, jer veća tržišta u EU budu gadno patila pod pritiskom "zelenih", stvarno imamo priliku postat nova švajcarska, kaj se kod nas sanja od stoljeća sedmog  (naravno ne, jer nisu to neke pare, ali jednim dijelom bi kompenziralo rupe od nestanka turizma u sljedećem desetljeću).

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put sri 7.4.2021 15:25 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgradnju

Super, imati ću više mjesta na kojima ću moći "nahraniti" svog Teslu. Još kada ga jednoga dana i kupim...

dolazim odmah - Godot
Moj PC  
1 0 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
fer-de-lance kaže...

Inače, baš sam jednom gledao izvještaje na HOPS stranici, zapravo je fascinantno da mi nikad ne koristimo ni 2/3 ukupne snage elektrana koje imamo (zapravo jako rijetko i 40%), i nikak mi nije bilo jasno zašto je tak, ali očito se većinom na tržištu nudi jeftinija struja od te naše, i nekak mi se čini da uz ovaj stalni dodatni rast kapaciteta (ima još dosta obnovljivih i ostalih novih projekata), u neko skorije vrijeme ne budemo ni 30% kapaciteta koristili, a i potrošnja konstantno pada (ne samo kod nas, u u ostatku Europe).

To bi mogla biti jako dobra prilika za zaradit grde pare na peak shavingu, ako ima inteligentnog života u nadležnim institucijama....

A masovna pojava EV (za privatne osobe ne jer je zanemarivo, ali da npr. neki biznisi krenu u to, kao u SAD-u) bi bila idealna prilika, jer veća tržišta u EU budu gadno patila pod pritiskom "zelenih", stvarno imamo priliku postat nova švajcarska, kaj se kod nas sanja od stoljeća sedmog  (naravno ne, jer nisu to neke pare, ali jednim dijelom bi kompenziralo rupe od nestanka turizma u sljedećem desetljeću).

 

Ali i dalje uvozimo oko 25% potreba za strujom. Problem je što obnovljivi skoro nikad ne rade na 100% nazivnog kapaciteta, vjetroelektrane godišnje proizvedu oko 25% nazivnog kapaciteta, elektrane na sunce 12%, hidroelektrane 40% (podaci za 2018, http://www.eihp.hr/wp-content/uploads/2019/12/Energija2018.pdf, str. 153). A i sve ostale elektrane koje se (relativno) lako reguliraju rade samo kad se isplati, tj. kad uvozna struja nije jeftinija. U biti samo Krško i termoelektrane na ugljen rade manje više na nazivnim kapacitetima (minus remonti i kvarovi). 

7 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad

Da, ali uvozimo i kad je potrošnja i 1 GW, i kad je 3.5.

Takvi su uvjeti u ugovorima u elektrodistribuciji (tak se stabilizira mreža),  a ako nam ne fali, onda logično da je bolje kupit najjeftiniju struju, a to je očito izvana u tom trenutku.

Zapravo odlično kotiramo na toj burzi, jer možemo jeftino kupovat a skupo prodavat, imamo hrpu rezerve i iz godine u godinu stojimo sve bolje i bolje.

Za obnovljive se slažem, nemreš se pouzdat u njih, ali zapravo poprilično ravnomjerno isporučuju i taj mali postotak kaj daju (priroda nas mazi, na dobrom smo mjestu), isto pogledaj na HOPS-u (imaš i znatno detaljnije, skoro po satima cijelu godinu), tak da je to samo dodatni + kad ih se izbaci iz sustava poticaja.

 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put sri 7.4.2021 17:27 (fer-de-lance).
16 godina
moderator
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Batista kaže...

Ne znam jel fakat tocan podatak o 44 Superchargera u HR ili Tesla nije redovita po pitanju svog weba...

 

 Brzopleto si pročitao tekst i previdio da piše "na osam lokacija", baš kako i stoji na webu koji citiraš.

A na svakoj toj lokacije imaš postavljeno više punjača i kada se svi oni zbroje - dođe se do broja 44.

...
8 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Fer-de-lance:

To je zbog velikog udjela hidroelektrana. Padaline variraju, isto kao i vjetar. Sunce je limitirano puno predvidljivije, imamo tek nešto preko 1000 sati godišnje u većem dijelu države.

Naš potencijal vjetra zapravo i nije tako poseban, sjevernije zemlje uz otvoreni ocean imaju puno bolje uvjete, VB, Danska, Njemačka, Nozozemska...
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Fer-de-lance:

Koji mali postotak, pa mi imamo preko 40% struje iz obnovljivih izvora, a drugi udio, onaj u totalnoj energiji je isto u vrhu Unije, među prvih 5.
Ja rekoh
5 godina
neaktivan
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
jozef kaže...

kao usko grlo možemo promatrati vršno opterećenje mreže u RH koje je oko 3,5GW. U tim trenutcima trošimo struju iz uvoza. Teoretski kad bi svi superchargeri bili najnovije generacije i bez uskih grla, kad bi se na njih u istom trenutku priključile najnovije i to skoro prazne Tesle 3LR (mislim da one podnose snagu punjenja do 270kW) njih 44 bi mogli opteretiti mrežu 11MW što je 0,3%. U stvarnosti je zbog uskih grla na samim punionicama brojka najmanje 2-3 puta manja. Da bi cijeli elektroenergetski sustav to osjetio kao nešto značajno potrebno je sigurno >500 opterećenih superchargera. Naravno, sve ovisi i o lokalnoj infrastrukturi.

 

Ili uzmimo scenario da recimo samo 10% (kao u Norveškoj) od nekih >1.800.000 trenutno registriranih automobila u HR (2019: https://www.dzs.hr/Hrv_Eng/publication/2020/05-01-04_01_2020.htm) budu na struju (znači ca. 180.000) i da se svi navečer u manje-više isto vrijeme, recimo između 20-22h kad je i inače peak potrošnje, priključe na kućne wallboxeve od 11kW i zaista povuku tih 11kW iz mreže. To je skoro 2GW dodatne potrošnje. Pa da onda neka samo 10% onih koji se danas griju na drva ili ulje prijeđu na "zelene" toplinske pumpe koje isto nazivno vuku od nekih 5-6kW pa na više (moja ima 10kW)... Pa onda kad dođu turisti (sa električnim autima, naravno), priključe svoje Tesle na punjenje, pa upale klime na maksimum u svakom apartmanu dok se istovremeno tuširaju toplom vodom iz protočnih električnih bojlera, pa poslije na +35 odu na plažu na sladoled iz nekog mobilnog frižidera na struju :) E ta ekologija...

5 godina
neaktivan
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
fer-de-lance kaže...

Da, ali uvozimo i kad je potrošnja i 1 GW, i kad je 3.5.

Takvi su uvjeti u ugovorima u elektrodistribuciji (tak se stabilizira mreža),  a ako nam ne fali, onda logično da je bolje kupit najjeftiniju struju, a to je očito izvana u tom trenutku.

Zapravo odlično kotiramo na toj burzi, jer možemo jeftino kupovat a skupo prodavat, imamo hrpu rezerve i iz godine u godinu stojimo sve bolje i bolje.

Za obnovljive se slažem, nemreš se pouzdat u njih, ali zapravo poprilično ravnomjerno isporučuju i taj mali postotak kaj daju (priroda nas mazi, na dobrom smo mjestu), isto pogledaj na HOPS-u (imaš i znatno detaljnije, skoro po satima cijelu godinu), tak da je to samo dodatni + kad ih se izbaci iz sustava poticaja.

 

 

 Imaj u vidu da se i Krško računa kao uvoz, to je puno obzirom da Krško isporučuje nekih 350MW Hrvatskoj 24/7 (osim kad je remont).

5 godina
neaktivan
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Feudalac kaže...
Fer-de-lance:

Koji mali postotak, pa mi imamo preko 40% struje iz obnovljivih izvora, a drugi udio, onaj u totalnoj energiji je isto u vrhu Unije, među prvih 5.

 Vjerojatno je mislio samo na sunce+vjetar. 

10 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad

imaš 8 superchargera (do 150kw), a ostalo su "destination chargeri" (do 22kw)

3 godine
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
U budućnosti će se veća pažnja morati dati skladištenju energije kako bi se pokrili večernji vrhovi ili će se morati poticati dnevna potrošnja energije - tipa idemo na posao i punimo tada.
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad

Nije to baš tako. Neće se svi puniti u isto vrijeme. Oni koji imaju priključak doma će ga programiti da se puni po noći kad je el.energija povoljnija i opterećenje manje. Oni koji su na putu će ga puniti tijekom dana. 

 

Recimo da prosječan auto potroši dnevno 15kWh (iako je manja potrošnja).

To je 2,7 GWh dnevno.

Ako se rasporedi na 24 sata to je 0,11 GW opterećenja

Ili 0,34 GW opterećenja ako se rasporedi na 8 noćnih sati.

8 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
GUID:

Eh, puno je popova u zelenom taboru, slažem se s tobom.

Ali, 10% EVova u Hr treba 1,2 GWh dnevno (12000km/365 dana = 32,8 km * 0,2 kWh/km = 6,57 kWh * 180.000 = 1,18 GWh) što je 3 posto više nego sada. Sljedeća premisa je da je svaki EV vrlo jednostavno naštimati da se puni od do sati ili da bude napunjen do određenog postotka u određeni sat što je za ogromnu većinu ljudi da automobil bude pun u rano jutro pa računajući da nitko normalan neće ići uštekavati automobil u 9 navečer već odmah čim dođe u garažu, pred kuću pa će gro toga biti iza 22 kad je jeftina tarifa (duplo jeftinije).

Ne vidim nekakav specijalan problem u tome.
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Vsabljic:

Pretekao si me s postom, ja sam išao računati s realnijim brojkama, ali ni tvojih dvostruko više nije nikakav problem
Ja rekoh
7 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Feudalac kaže...
Fer-de-lance:

Koji mali postotak, pa mi imamo preko 40% struje iz obnovljivih izvora, a drugi udio, onaj u totalnoj energiji je isto u vrhu Unije, među prvih 5.

Mislio sam općenito kak bi to zapravo bilo da je kak spada.

Projekti obnove i nadogradnje postojećih hidroelektrana npr. idu jako sporo i obično ih administracija koči (a i problemi s izvođačima), u neke se uopće ni ne investira itd. 

A postojeći instalirani kapaciteti su i ispod 50% kaj bi moglo biti na tim lokacijama.

Inače, budući da radim u firmi koja se bavi manje više samo takvom "opremom", mogu ti reći da je u zadnjih par godina broj projekata te vrste (pogotovo hidroelektrane, bar ovaj dio kaj mi radimo) toliko porastao da to nije normalno.

I ne samo u EU, nego u cijelom svijetu.

Zato mi je i smiješno kak neki (ne na ovoj temi, inače) stalno pljuju kak to nema smisla i kak ćemo hidroelektranama uništiti sav okoliš blablabla itd., pa evo, onda kad bude po cijeloj uniji falilo struje nas bude i dalje bolio k, a mogli bi se zarađivat abnormalno.

GUID kaže...

 Vjerojatno je mislio samo na sunce+vjetar. 

 A i to isto, premda i to raste abnormalno (mislim da se približavamo cifri od 1 GW instalirane snage iz poticanih izvora, + još oni koji su već izašli iz sustava, i oni koji su ušli u projekt bez poticaja, a sve je to zapravo zalog za budućnost, ljudi danas pljuju po tome, a kad švabi i francuzu zafali za par godina da vidiš kak budu fino plaćali...

Feudalac kaže...
 Sljedeća premisa je da je svaki EV vrlo jednostavno naštimati da se puni od do sati ili da bude napunjen do određenog postotka u određeni sat što je za ogromnu većinu ljudi da automobil bude pun u rano jutro pa računajući da nitko normalan neće ići uštekavati automobil u 9 navečer već odmah čim dođe u garažu, pred kuću pa će gro toga biti iza 22 kad je jeftina tarifa (duplo jeftinije).

Ne vidim nekakav specijalan problem u tome.

 Baš smo neki dan zagrebli ovu priču na jednoj drugoj temi - EV prosječnom vozaču (10-20 tisuća godišnje) ne može biti poticaj za prelazak na dvotarifno brojilo, jednostavno mu nosi premalu potrošnju u odnosu na sva ostala trošila u kućanstvu da bi imalo smisla punit u jeftinoj tarifi, osim ako čovjek boli riskirat život pa da ga susjed upuca zato kaj svim živim uređajima ronda u ponoć da bi uopće ostvario neku uštedu.

Rješenje bi bilo ugrađivanje smart brojila (koja bude ionak HEP postavljao) pa da se onda potiče korisnika da puni auto u predviđeno vrijeme i onda mu daje jeftiniju tarifu u to vrijeme, tak bi riješili sve probleme oko punjenja, tj. ovaj sistem kao što si napisao.

 

 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put sri 7.4.2021 21:11 (fer-de-lance).
3 godine
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Imamo ogroman hidroenergetski potencijal. Zamisli da sve moguće HE pretvorimo u RHE uz uvođenje drugih obnovljivih izvora. Imali bi energije za bacat :)
5 godina
neaktivan
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
vsabljic kaže...

Nije to baš tako. Neće se svi puniti u isto vrijeme. Oni koji imaju priključak doma će ga programiti da se puni po noći kad je el.energija povoljnija i opterećenje manje. Oni koji su na putu će ga puniti tijekom dana. 

 

Recimo da prosječan auto potroši dnevno 15kWh (iako je manja potrošnja).

To je 2,7 GWh dnevno.

Ako se rasporedi na 24 sata to je 0,11 GW opterećenja

Ili 0,34 GW opterećenja ako se rasporedi na 8 noćnih sati.

 

Feudalac kaže...
GUID:

Eh, puno je popova u zelenom taboru, slažem se s tobom.

Ali, 10% EVova u Hr treba 1,2 GWh dnevno (12000km/365 dana = 32,8 km * 0,2 kWh/km = 6,57 kWh * 180.000 = 1,18 GWh) što je 3 posto više nego sada. Sljedeća premisa je da je svaki EV vrlo jednostavno naštimati da se puni od do sati ili da bude napunjen do određenog postotka u određeni satšto je za ogromnu većinu ljudi da automobil bude pun u rano jutro pa računajući da nitko normalan neće ići uštekavati automobil u 9 navečer već odmah čim dođe u garažu, pred kuću pa će gro toga biti iza 22 kad je jeftina tarifa (duplo jeftinije).

Ne vidim nekakav specijalan problem u tome.

 

Dakle: nije problem u GWh nego u GW, barem dok je udio BEVova mali. Ako isti naraste, i GW će u nekom trenutku postati problem.

 

"...Oni koji su na putu će ga puniti tijekom dana...", "Ako se rasporedi na 24h...", "...ako se rasporedi na 8 noćnih sati...", "...svaki EV vrlo jednostavno naštimati da se puni od do sati ili da bude napunjen do određenog postotka u određeni sat..."

 

Ogromna većina BEVova će se voziti danju, a puniti noću, kao mobiteli danas, jer to odgovara ritmu života, jer nema svatko niti vremena, niti mogućnosti puniti negdje uz put (uz današnji tempo punjenja), jer je punjenje na javnim punionicama u pravilu puno skuplje nego kod kuće itd. Znači ljudi će aute većinom puniti noću, kada HEP prebaci na jeftinu tarifu. I tada se dešava peak u GW, koji je već uz pretpostavku od samo 10% BEVova u voznom parku kritičan i bit će sve gori što se društvo više "dekarbonizira" i toplinske pumpe i BEVovi zamjenjuju "neekološke" alternative (drvo, ugljen, plin, ulje, benzin,...).

 

Dakle potpuno nebitno da li taj peak traje 1h ili 8h (=> više ili manje GWh), on može dovesti do rušenja mreže i blackouta. I na lokalnoj razini može doći do preopterećenja jer lokalne razvodne mreže nisu dimenzionirane za toliku potrošnju. Jedini način da se to izbjegne su "pametne" mreže (smart grid) gdje HEP doslovno svakog pojedinačnog potrošača, a posebno velike poput toplinskih pumpi i punionica za elektro aute, može u bilo kojem trenutku centralno i po vlastitom nahođenju ili isključiti ili mu limitirati maksimalnu snagu kako bi izbjegao preopterećenje i raspad mreže. Dakle u principu redukcije struje i par-nepar s polovice 80ih, verzija 2.0 Enterprise Edition. Tako da će rastom udjela BEVova i toplinskih pumpi u mreži prije ili kasnije doći do nestašica (snage, energije, prenosnih kapaciteta ili neke kombinacije istih) i mnogi će se morati pomiriti s činjenicom da će sve češće ići pješice i tuširati se u hladnoj vodi jer će im HEP ili ugasiti wallbox ili grijanje ili oboje ako im se to čini svrsishodnim. To se neće desiti preko noći ali će se desiti. As simple as that. 

 

15 godina
offline
Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgradnju

Pricate gluposti i dramite bezveze.

Proizvodnja raste kako rastu potrebe, mreza se dogradjuje kako raste potraznja, potraznja iskoristava koliko je dostupno iz mreze. 

Tako je bilo 100 godina i tako ce biti i dalje.

Nece biti blackouta zbog punjenja elektricnih vozila. Koje nebuloze. 

Struja je duplo jeftinija nocu jer se potice potrosnja kad je nema.

Sve puno mislilaca, matematicara, inzenjera ovdje.

Dok sam bio klinac peije 30 godina, pisalo se da ima nafte jos samo za 50 godina. Nece ni nafte nestati nikad. Nikad.

Prestanite dramiti.

 
12 0 hvala 2
14 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Mandor kaže...

Pricate gluposti i dramite bezveze.

Proizvodnja raste kako rastu potrebe, mreza se dogradjuje kako raste potraznja, potraznja iskoristava koliko je dostupno iz mreze. 

Tako je bilo 100 godina i tako ce biti i dalje.

Nece biti blackouta zbog punjenja elektricnih vozila. Koje nebuloze. 

Struja je duplo jeftinija nocu jer se potice potrosnja kad je nema.

Sve puno mislilaca, matematicara, inzenjera ovdje.

Dok sam bio klinac peije 30 godina, pisalo se da ima nafte jos samo za 50 godina. Nece ni nafte nestati nikad. Nikad.

Prestanite dramiti.

 Upravo tako. Ljudi razmisljaju previse plitko. Nista se ne dogadja preko noci, pa tako ni energetska tranzicija. Kako ce zahtjevi rasti, tako ce i infrastruktura rasti, vrlo jednostavno. 

3 godine
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
GUID kaže...

 

Ogromna većina BEVova će se voziti danju, a puniti noću, kao mobiteli danas, jer to odgovara ritmu života, jer nema svatko niti vremena, niti mogućnosti puniti negdje uz put (uz današnji tempo punjenja), jer je punjenje na javnim punionicama u pravilu puno skuplje nego kod kuće itd. Znači ljudi će aute većinom puniti noću, kada HEP prebaci na jeftinu tarifu. I tada se dešava peak u GW, koji je već uz pretpostavku od samo 10% BEVova u voznom parku kritičan i bit će sve gori što se društvo više "dekarbonizira" i toplinske pumpe i BEVovi zamjenjuju "neekološke" alternative (drvo, ugljen, plin, ulje, benzin,...).

 

 

 Zašto bi se u takvim uvijetima uopće poticalo punjenje noću?

 

Mandor kaže...

Pricate gluposti i dramite bezveze.

Proizvodnja raste kako rastu potrebe, mreza se dogradjuje kako raste potraznja, potraznja iskoristava koliko je dostupno iz mreze. 

Tako je bilo 100 godina i tako ce biti i dalje.

Nece biti blackouta zbog punjenja elektricnih vozila. Koje nebuloze. 

Struja je duplo jeftinija nocu jer se potice potrosnja kad je nema.

Sve puno mislilaca, matematicara, inzenjera ovdje.

Dok sam bio klinac peije 30 godina, pisalo se da ima nafte jos samo za 50 godina. Nece ni nafte nestati nikad. Nikad.

Prestanite dramiti.

 Nafte će nestati iz drugih razloga. Ali čak i da tih razloga nema - nafta je ipak potrošivi energent.

Apsolutno je točno da će se EE mreža razvijati. Kako i proizvodnja tako i distribucija. Razvoj "pametnih mreža" tek počinje. I glupo je uopće gledati buduće navike potrošaća s aspekta trenutne mreže.

Poruka je uređivana zadnji put čet 8.4.2021 8:19 (Gallu).
14 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
GUID kaže...

Ogromna većina BEVova će se voziti danju, a puniti noću, kao mobiteli danas, jer to odgovara ritmu života, jer nema svatko niti vremena, niti mogućnosti puniti negdje uz put (uz današnji tempo punjenja), jer je punjenje na javnim punionicama u pravilu puno skuplje nego kod kuće itd. Znači ljudi će aute većinom puniti noću, kada HEP prebaci na jeftinu tarifu. I tada se dešava peak u GW, koji je već uz pretpostavku od samo 10% BEVova u voznom parku kritičan i bit će sve gori što se društvo više "dekarbonizira" i toplinske pumpe i BEVovi zamjenjuju "neekološke" alternative (drvo, ugljen, plin, ulje, benzin,...).

 

 

 

Stvarno negativan pogled prema problemu kojeg nema. Pa po noći je opterećenje pola od dnevnog, čak je i poželjna dodatna potrošnja u tim satima. Iako je to nebitno u cijeloj slici..

8 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Guid:

Bitna je energija, kako ne. To nam daje okvir u kojem se događaju stvari na mreži. Kao prvo, za instalaciju nekakvog wallboxa se kod većine ljudi mora nadograditi priključak što HEPu daje direktni uvid u potrebe za vršnom snagom. Drugo, većini ljudi to zapravo ni ne treba. Za tih prosječnih 6 kWh dnevno dovoljno se uključiti svaku treću noć, dva puta tjedno na običnu 16A utičnicu kaj svi imamo doma. U svakom slučaju će stvarno povlačenje snage biti vremenski disperzirano i taj vremenski okvir skupa s ukupnom zahtjevom za energijom određuje prosječnu potrebnu vršnu snagu. Ista stvar kao i za obična kućanstva u kojima imamo, svi, potrošača koji mogu potegnuti 8-10 ili više kW kada bi svi radili odjednom ali to se zapravo nikad ne događa - faktor istovremenosti - pa elektra računa da prosječno kućanstvo maksimalno treba 1-2 kW i po tome dimenzionira distribuciju. Male su šanse da svih 100 majki na jednom trafou u istoj sekundi uključi pećnicu, sve 4 rinke, protočni bojler, peglu i kuhalo. Zero, nada.

Uktratko, GWh u danu podijeljeno na broj sati daje prosječnu snagu.
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Tesla zainteresiranima u Hrvatskoj nudi izgrad
Fer-de-lance:

Na HEPu imaš kalkulator.

Već za 3000 kWh na godinu kaj je ispod prosječne potrošnje kućanstva dvotarifno brojilo i bijeli model donosi par sto kuna. Dodaj 2500 kWh kaj jedan EV treba u godini dana i s dvotarifnim je ušteda ravno 1000 kuna godišnje. Inače je kod hepa omjer 2:1 skupa jeftina a to imam i ja doma bez ikakve brige o tome kad se kaj radi. Ajd, žena zna tu i tamo naštimati veš mašinu da završi s pranjem ujutro, ne zbog struje već da friško oprani veš odmah objesi, da ne stoji dugo...
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put čet 8.4.2021 9:18 (Feudalac).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice