Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"

poruka: 84
|
čitano: 14.590
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"".
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
MrBlc: korist za društvo je u tome što se cilja rizična skupina, što se prati ponašanje neodgovornih pojedinaca i njima raste polica dok savjesni vozači imaju vrlo niske, gotovo pa zanemarive police. Znači, osiguranje se plaća po riziku, a ne kao sad kod nas gdje svi plaćaju relativno velike police zbog recimo to tako - par idiota. U takvom sistemu ljudi imaju puno veći interes biti pažljivi vozači a to je super stvar. Vožnja nije ničije pravo već povlastica koju treba zaslužiti tako da te žalopojke da im se uskraćuje ovo ili ono ne prolaze dok ostatak populacije zbog njih plaća veće police, više policije i ostalih troškova. Ako bi tatina polica drastično skočila jer je se mali zaigrao s gasom, i ta priča bi brzo dobila sretan završetak. Sve je već izmišljeno samo kaj Hrvati ne znaju ni kopirati poštena rješenja. Zato i jesmo zadnja država koja je ušla u EU i zadnja po bogatstvu. Samo kod nas obiteljski liječnik dobiva glavarinu a da pacijenta ne mora vidjeti u životu...
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put ned 24.2.2019 21:50 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt

Kod nas je odavno uvedeno reda, ali i dodatnih kriterija pri definiracnju cijena, pa tako više ne možeš dobiti popust dok ga ne "zaradiš", vozači mlađi od 20 godina plaćaju 10% dodatno i slično.

 

Međutim, sve je to džabe kad obični građanin od 25 godina mora kupiti klasu jeftiniji automobil, koji ga ujedno i lošije štiti, a sin bogatog tate s 20 godina voza nabrijanu zvijer registriranu na firmu i kojoj je polica osiguranja jeftinija nego za onaj jeftiniji automobil koji vozi običan radnik. U osnovi, ti bi napravio istu stvar koju radi i država s ovim prijedlogom - povećao bi penale u sustavu koji u startu ne funkcionira.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
online
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Old Iggy kaže...

Naravno da mogu, dapače moraju. Bez obzira bilo to vezanje, cijepljenje, obavezno zdravstveno ili nešto treće.

 buš tak dobar kak si pametan pa mi potražil i dokumentiral te svoje statistike, jel da? 

 

u međudobu, prilažem ovo:

 

1.

 

2. 

 

3.

 

4.

 

naspram ostalih, promet je zanemariv. u prometu, pojas ima najmanji utjecaj. ovdje ćeš pronaći interaktivan (klikom rangiraš) prikaz uzroka po državama. vezanje i cijepljenje u istoj rečenici? statistika, u kojoj se podaci mogu "porihtati" kak kome paše, je mjerodavna (da, statistički svaki stanovnik svijeta ima jednu sisu i jedno jaje)? 

 

i jedan omanji graf:

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put pon 25.2.2019 11:33 (Ajar).
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
MrBlc:

Sustqv ne funkcionira zato što je cijelu svoju povijest na krivim temeljima. Male korekcije u pravom smjeru su tek početak. Ako misliš da će jeftinija polica mladcu od 18 godina koji nema završen fakultet (jer je premlad) ni kakvog drugog stručnog znanja pa može raditi samo slabo plaćene poslove, pomoći da si kupi masivan, nov automobil, onda si logiku ostavio negdje. Neće mu nikakva polica u tome pomoći osim da mu ti i ja, umjesto tate siročeka, kupimo bolji, veći, automobil. S kojim će onda, jelte, moći napraviti veću štetu drugima. Dogovoreno
Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Neće mu omogućiti kupnju novog Mercedesa, ali će mu omogućiti kupnju malo mlađeg ili malo opremljenijeg vozila. Na jednom vozilu je razlika mala, dok u globalnoj statistici, veći broj malo mlađih vozila ili vozila s boljom sigurnosnom opremom ipak radi razliku.

Možda ćeš reći da pristupam emocionalno, ali dok sam plaćao skuplju policu sam se osjećao kao zadnji idiot - ja plaćam skuplju policu jer sam mlađi od 30 godina, iako u 10 godina nisam nijednu kaznu imao, dok onaj idiot od 40 godina kraj mene divlja i plaća jeftiniju policu. Međutim, upravo mladi vozači jesu emocionalni i nemoj misliti da nema onih moji će upravo zbog povrijeđenog ega raditi gluposti. Znači, s jedne strane imamo neodgovorne vozače kojih ni skuplja polica neće ponukati da voze odgovornije, s druge strane imamo odgovorne vozače koji su odgovorni bez obzira je li polica skuplja, dok u sredini imamo one koje će skuplja polica urazumiti i one koje će skuplja polica potaknuti na divljanje. Sveukupno imamo nefunkcionalan sustav u kojem odgovorni vozači plaćaju skuplje osiguranje da bi nadoknadili štetu koju rade neodgovorni vozači samo zato što spadaju u istu dobnu skupinu.

Bez individualne procjene rizika, preko osiguranja se problem ne može riješiti.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
online
Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"

Samo kazne prilagoditi primanjima... pojas xy% neto ili prosječne plaće (šta je više) i slično. Samo po novčaniku - tu najviše boli.

Moj PC  
4 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
MrBlc kaže...
Bez individualne procjene rizika, preko osiguranja se problem ne može riješiti.

 Pa to cijelo vrijeme govorim :-)

 

Primjerice u SAD-u to izgleda da 16-godišnjak plaća 345$, 25-godišnjak 110$ mjesečno, a seniori 90. Dakle, premija se vrlo brzo normalizira na trećinu jedne prosječne bruto plaće. Kod nas je premija jednu petinu bruto plaće što je pejeftino i nije dobro pa na kraju plaćamo jednog policajca na 200 stanovnika dok ameri imaju jednog na 400+. Imaju nešto veću smrtnost po glavi stanovnika, ali znatno manju po prijeđenom kilometru, jednu smrt na 140 milijuna km, a mi smo tu negdje oko 50. Šveđani, Britanci i još neki su i od njih dvostruko bolji.

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Feudalac kaže...

 Pa to cijelo vrijeme govorim :-)

 

Primjerice u SAD-u to izgleda da 16-godišnjak plaća 345$, 25-godišnjak 110$ mjesečno, a seniori 90. Dakle, premija se vrlo brzo normalizira na trećinu jedne prosječne bruto plaće. Kod nas je premija jednu petinu bruto plaće što je pejeftino i nije dobro pa na kraju plaćamo jednog policajca na 200 stanovnika dok ameri imaju jednog na 400+. Imaju nešto veću smrtnost po glavi stanovnika, ali znatno manju po prijeđenom kilometru, jednu smrt na 140 milijuna km, a mi smo tu negdje oko 50. Šveđani, Britanci i još neki su i od njih dvostruko bolji.

Ne, ne govoriš. Individualno bi značilo da uzorni 20 godišnjak bez prekršaja plaća manje osiguranje od 40 godišnjaka koji ima prekršaje. Jedino što SAD ima bliže individualnim policama jest to što ti ime mora biti na polici da bi osiguranje pokrilo štetu, što je dvosjekli mač - s jedne strane se rješava problem jeftinijeg osiguranja registracijom na stariju osobu, a s druge se umanjuje uporabna vrijednost automobila (primjerice, ako nisam na sestrinoj polici, a trebam negdje odvesti njenu djecu, moram prebacivati sjedalice u svoj automobil, što je nepraktično). 

 

Što se tiče iznosa premije, osiguranja kod nas svakako nisu dobrotvorne organizacije, već su uredno profitabilna. To znači da je kod nas ili vrijednost prosječna vrijednost vozila niža relativno u odnosu na prosječni iznos bruto plaće, ili osiguranja posluju s nižom maržom, ili isplaćuju odštete znatno niže u od vrijednosti vozila, ili je općenito nepovoljniji odnos neto i bruto plaće (jer ipak neto plaća predstavlja kupovnu moć), a najvjerojatnije je miks svega toga. Međutim, premije osiguranja niti jesu, niti su zamišljene, niti mogu biti sredstvo za podizanje sigunosti u prometu osim kroz direktnu penalizaciju rizičnih pojedinaca (ne skupina, individualno nije skupno). Da je to tako, onda bi nam policija svima mogla razrezati statističku kaznu po prijeđenom kilometru po uzoru na ZAMP.

 

Što se tiče policajaca po broju stanovnika, kakva je relacija između iznosa premije osiguranja i ukupnog broja policajaca!? Sama usporedba broja policajaca po glavi stanovnika ne predstavlja neki usporediv podatak, pogotovo kad uzmeš u obzir da u strukturi hrvatske policije imaš službe koje su u SAD-u van strukture policije jer imaš različite jurisdikcije. Kod nas je ionako policija sredstvo punjenja državnog proračuna, a ne osiguravanja sigurnosti, pa uredno staju mjeriti brzinu tamo gdje je pregledni pravac, a na crnim točkama ih nema ni u tragovima.

 

Što se smrtnosti tiče, u SAD-u je drugačija struktura prometa - općenito se radi više kilometara na otvorenoj cesti, što spušta statistiku po kilometru. S druge strane, Europske države, koje imaju i manju smrtnost po glavi i po kilometru imaju sustave kazni prema primanjima, dodatno strože za recidiviste i funkcionalno pravosuđe, pa ti tamo jedan Kerum (senior) ne bi bez pardona izjavio da on zarađuje toliko da mu je jeftinije platiti kaznu nego doći uru kasnije od Splita do Zagreba.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
MrBlc kaže...
Feudalac kaže...

 Pa to cijelo vrijeme govorim :-)

 

Primjerice u SAD-u to izgleda da 16-godišnjak plaća 345$, 25-godišnjak 110$ mjesečno, a seniori 90. Dakle, premija se vrlo brzo normalizira na trećinu jedne prosječne bruto plaće. Kod nas je premija jednu petinu bruto plaće što je pejeftino i nije dobro pa na kraju plaćamo jednog policajca na 200 stanovnika dok ameri imaju jednog na 400+. Imaju nešto veću smrtnost po glavi stanovnika, ali znatno manju po prijeđenom kilometru, jednu smrt na 140 milijuna km, a mi smo tu negdje oko 50. Šveđani, Britanci i još neki su i od njih dvostruko bolji.

Ne, ne govoriš. Individualno bi značilo da uzorni 20 godišnjak bez prekršaja plaća manje osiguranje od 40 godišnjaka koji ima prekršaje. Jedino što SAD ima bliže individualnim policama jest to što ti ime mora biti na polici da bi osiguranje pokrilo štetu, što je dvosjekli mač - s jedne strane se rješava problem jeftinijeg osiguranja registracijom na stariju osobu, a s druge se umanjuje uporabna vrijednost automobila (primjerice, ako nisam na sestrinoj polici, a trebam negdje odvesti njenu djecu, moram prebacivati sjedalice u svoj automobil, što je nepraktično). 

 

...

 

Što se tiče policajaca po broju stanovnika, kakva je relacija između iznosa premije osiguranja i ukupnog broja policajaca!? Sama usporedba broja policajaca po glavi stanovnika ne predstavlja neki usporediv podatak, pogotovo kad uzmeš u obzir da u strukturi hrvatske policije imaš službe koje su u SAD-u van strukture policije jer imaš različite jurisdikcije. Kod nas je ionako policija sredstvo punjenja državnog proračuna, a ne osiguravanja sigurnosti, pa uredno staju mjeriti brzinu tamo gdje je pregledni pravac, a na crnim točkama ih nema ni u tragovima.

 

Što se smrtnosti tiče, u SAD-u je drugačija struktura prometa - općenito se radi više kilometara na otvorenoj cesti, što spušta statistiku po kilometru. S druge strane, Europske države, koje imaju i manju smrtnost po glavi i po kilometru imaju sustave kazni prema primanjima, dodatno strože za recidiviste i funkcionalno pravosuđe, pa ti tamo jedan Kerum (senior) ne bi bez pardona izjavio da on zarađuje toliko da mu je jeftinije platiti kaznu nego doći uru kasnije od Splita do Zagreba.

 20-godišnjak ne može dokazati da je uzoran niti mu osiguranje može dokazati da on osobno nije. Kod nas policija napiše 750 tisuća kazni, svakom petom građaninu ili svakom trećem šoferu, dok ameri pišu 40 milijuna ili svakom osmom građaninu i svakom petom vozaču. Dakle, trebaš voziti tri godine da naletiš na jednu kaznu od kojih su mnoge minorne, a da ne govorimo o sudjelovanju u nesreći, pogotovo težoj. Za jednu nesreću s poginulima trebao bi voziti 4000 godina, nije greška, 4 tisuće. Prema tome, to što Pero Perić nije skrivio ništa u tri godine nije baš nikakav dokaz da neće i da je njegov osobni rizik mali. Statistika se često okreće naopako, moj g. Crni. Mogao bi se, btw, smisliti nekakav test, ali trošak toga vjerojatno nije vrijedan. I što onda? Uračunati one statističke pokazatelje koji daju nekakav koristan podatak i dodatno penalizirati one koji svojim ponašanjem dokažu da mogu grubo prekršiti pravila.

 

Kao što si vidio iz omjera naplaćenih kaznih, jasno ti je da naša policija više radi po prometu. To više što je naš sustav utvrđivanja, procesuiranja i naplate prekršaja dozlaboga spor, kompliciran i skup. Na kraju uprihode od kazni bijednih 200 milijuna godišnje što nije dosta za plaće za jedan mjesec. I da, znam da ameri imaju milijun raznih službi, ali sve se broji i javno je dostupno u FBI-ovom godišnjaku, od obalne straže do fakultetske policije. Od tamo je moj podatak. Imaš pobrojano do koliko tajnica ima pojedini šerif u svakoj mogućoj vukojebini. Ako bi gledao službe koje rade (i) po prometu, onda bi brojke bile još nekoliko puta gore po nas.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 26.2.2019 1:40 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
To što je većina kazni minorno ide upravo u prilog onom što sam gore napisao - svrha MUP-a je punjenje proračuna i naplaćuju se najviše kazne koje je lako naplatiti, a da pri tome sigurnost prometa najčešće nije ni ugrožena. Često policiju možeš vidjeti da zaustavlja tamo gdje samo zaustavljanje ugrožava promet više od 90% kažnjenih prekršaja. To samo po sebi ne znači da smo nesigurniji vozači, a kamo li da to podržava tvoju proizvoljnu tezu da smo lošiji vozači jer je osiguranje jeftino.

Onda, dalje, ideja da bi netko trebao plaćati više jer je u skupini koja je statistički rizičnija, bez da možeš odrediti da li je on osobno rizičan, spada u čistu diskriminaciju. Dok, primjerice, skuplje zdravstveno pušačima ne spada u diskriminaciju, ideja da bi ti trebao plaćati više jer u tvojoj dobnoj skupini ima više pušača, a HZZO me može odrediti da li pušač je apsurdna.

Tvoje ideje se u osnovi svode na to da pošteni građani plaćaju solidarno s rizičnim vozačima skuplje osiguranje i ti misliš da će to poboljšati sigurnost prometa.

Jedno od mogućih rješenja sam već predložio - mladi vozači plaćaju polog koji im se vraća u slučaju da u nekom periodu nisu imali prekršaj ni isplatu štete, što bi u biti predstavljalo oblik participacije iznosom fiksiranog prema vrijednosti police. Alternativa - naplata participacije pri isplati štete, a ne kao polog.

Iako i to sad imamo kroz razrede bonusa i malusa. Dok ne dokažeš da si siguran vozač plaćaš puni iznos, a što dulje voziš bez isplate štete to ti premija pada više prema 50% iznosa. U tvom primjeru, ako senior plaća 110 USD, mladi početnik će platiti242 USD za prvu godinu.

U mom prijedlogu bi iznos police moga biti fiksan, a iznos participacije padati što dulje voziš, ako pri tom nije isplaćena šteta i ako ti policija izda potvrdu da imao prekršaja, a rasti sko si imao prekršaja ili isplatu štete. Time bi osiguranje bilo jeftinije, a iznos osobne materijalne odgovornosti veći.

Iako nisam siguran koliko bi to sve skupa riješilo problema, u krajnjem slučaju, ako uzrokuješ nesreću, razbio si i vlastiti automobil, gdje je šteta veća od kazne i premija osiguranja. Problem je što oni koji voze nesmotreno uopće ne razmišljaju o tom ishodu, a tu onda pomažu samo preventivne kazne, progresivne za ponavljače, a prema imovinskom cenzusu.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
offline
Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"

Doslovce policija većinu vremena provodi na mjestima gdje će najlakše naplatiti onih 300/500kn za brzinu van/u naselju.

Tu kod mene na jednoj državnoj, ima jedan lijepi komad relativno ravne ceste. Negdje na polovici je jedan put u selo koji se blago spušta s ceste. S jedne i druge strane puta su naravno odmah dvorišta i kuće. Idealna lokacija za sakriti auto, izvaditi laser i mjeriti opasne vandale koji su se odlučili voziti 71 gdje je ograničenje 60. Cesta je za HR standarde u odličnom stanju, prije 5-6 godina je kompletno asfaltirana, trake su široke, plus biciklističke trake s svake strane. I uglavnom se svi voze oko 70, ponekad malo više, ponekad malo manje. Ali u proteklih mjesec i nešto, uglavnom svaka 2 dana uredno dođu i provode akcije mjerenja brzine. Ponekad su i 2 put na dan tamo. Sad će neko reći, vjerojatno puno nesreća. Zadnja nesreća, na tom komadu dionice na koji mogu mjeriti, vjerojatno 10 godina. Bilo je nekoliko na drugim dionicama iste ceste, ali opet samo nesreće zbog nepažnje/razmaka. Definitivno ne zbog brzine.

 

Za razliku recimo od županijske ceste na kojoj sam doma, gdje sam u prosjeku svake godine imao auto u ogradi(ponekad i 2 u mjesec dana), nisam ih vidio jedanput da dođu i da malo prate promet. Naravno, ima koji zavoj pa ne smiju mjeriti brzinu, ali da mogu doći iz "preventivnih" razloga, mogu. Naravno nema. 

 

Isto tako VŽ obilaznica prema Luminiju. Ograničenje 90, 2 semafora, kod BP i Solvisa, tamo ograničenje 70. U prosjeku je kamera barem jednom tjedno na raskrižju kod Solvisa. Kad je bila nesreća zbog brzine? Ne znam. Bilo ih je par zbog budala koje skreću na crveno, ali takvom kamera za mjerenje brzine ne znači puno.

 

Ili još jedan primjer, na istoj gorespomenutoj državnoj cesti, samo nekih 15tak km dalje. Postoji jedna osnovna škola, relativno ravna dionica, ograničenje 50. Baš i nema mjerenja brzine zadnjih pola godine godinu, osim kojeg random stajanja ispred škole. Ali uredno se mjeri brzina par sto metara dalje gdje se može sakriti auto 6 metara u žbunje iza ograde u smjeru suprotnom od škole. Dakle i ako dolazim ko manijak prema školi, prođem kameru, mogu nastavit ko manijak prema školi jer imam vremena i mjesta za ubrzat. Ako sam doletio ko manijak, već sam prošao školu. Smisao kamere? Pa punjenje proračuna jer je brzina prometnog toka uglavnom 70. 

Dakle, o učinkovitosti policije i o tome što i kako rade, a što bi mogli/trebali kako bi povećali sigurnost u prometu mislim da ni nema smisla. 

 

 

A o premijama osiguranja? Naravno, treba lupiti mladomu vozaču 1000% premiju, ako vozi auto sa 100KS onda još 500%. Uglavnom, ima bicikl pa nek klači. 

Zašto onda ne povećat premije svakome ko napravi više km od prosjeka u državi. Trenutno je to oko 11-12k po vozilu? Pa ako vozilo radi do 15k, 200% premije,radiš između 15 i 20k 300%, radiš 30k+, 1000% premije. 

Ipak su na cesti puno više pa su i veći rizik. Ako si dobio kaznu za parking 200% premija, kazna za brzinu ovisno o prekoračenju od 200-500%. Imao si prometnu? Ma 5000% premija, nebitno jesi kriv il nisi. 
Eto za 10 dana ćeš na cesti imat Keruma, Horvatinčića, onog lika s AMGom i još par njih iz probrane ekipe, ostali će pješke. 

 

Kao što su ti ljudi rekli, nije problem visina kazne nego provođenje zakona. Kazne su poprilično velike, za ekipu koja će te kazne na kraju i platiti. Ekipi koje su dosadašnje kazne bile nebitne, njima će i dalje biti nebitne, iz istih razloga kao i do sada. 

Poruka je uređivana zadnji put uto 26.2.2019 15:13 (mystik).
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
MrBlc kaže...
To što je većina kazni minorno ide upravo u prilog onom što sam gore napisao - svrha MUP-a je punjenje proračuna i naplaćuju se najviše kazne koje je lako naplatiti, a da pri tome sigurnost prometa najčešće nije ni ugrožena. Često policiju možeš vidjeti da zaustavlja tamo gdje samo zaustavljanje ugrožava promet više od 90% kažnjenih prekršaja. To samo po sebi ne znači da smo nesigurniji vozači, a kamo li da to podržava tvoju proizvoljnu tezu da smo lošiji vozači jer je osiguranje jeftino.

Onda, dalje, ideja da bi netko trebao plaćati više jer je u skupini koja je statistički rizičnija, bez da možeš odrediti da li je on osobno rizičan, spada u čistu diskriminaciju. Dok, primjerice, skuplje zdravstveno pušačima ne spada u diskriminaciju, ideja da bi ti trebao plaćati više jer u tvojoj dobnoj skupini ima više pušača, a HZZO me može odrediti da li pušač je apsurdna.

Tvoje ideje se u osnovi svode na to da pošteni građani plaćaju solidarno s rizičnim vozačima skuplje osiguranje i ti misliš da će to poboljšati sigurnost prometa.

 Vidiš da se u biti slažemo, po običaju već...

 

Da, nije rješenje u kažnjavanju, ono nikad ne zahvaća tamo gdje stvarno treba, zato sam protiv većih kazni. 

 

Osiguranje je uvijek rizik * iznos moguće štete. Kod nas je donedavno bilo moguće imati 50% popusta već nakon godinu vozačkog staža, 30-40% postupaka je završavalo u zastari... Sad nešto bolje funkcionira samo zato što su uveli popust na ranije plaćanje. Ako ideš s tim da početnika ne treba "diskriminirati", onda automatski imaš niži trošak za bezobzirne što podmiruju svi ostali (a to si kao htio izbjeći) pa su inicijative za sudionike nikakve, osiguranje postane porez koji moraš platiti i ništa u tvom ponašanju to neće promijeniti. Zanimljivo, ali baš smo to imali. Treba li što dodati? 

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put čet 28.2.2019 10:53 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Feudalac kaže...

Da, nije rješenje u kažnjavanju, ono nikad ne zahvaća tamo gdje stvarno treba, zato sam protiv većih kazni. 

Upravo primjeri zemalja na koje se pozivaš pokazuju da zahvaća i da rješava problem.

 

Feudalac kaže...

Ako ideš s tim da početnika ne treba "diskriminirati", onda automatski imaš niži trošak za bezobzirne što podmiruju svi ostali (a to si kao htio izbjeći) pa su inicijative za sudionike nikakve, osiguranje postane porez koji moraš platiti i ništa u tvom ponašanju to neće promijeniti. Zanimljivo, ali baš smo to imali. Treba li što dodati? 

1.) Nisam rekao da početnika ne treba diskriminirati, već upravo suprotno - da početnik treba dokazati da je nije nositelj rizika, bez obzira na godine. Ako je netko počeo voziti s 30 godina, po čemu je on manji rizik od onoga tko ima 28 godina i 10 godina vozačkog staža!? To apsolutno nema smisla i predstavlja diskriminaciju po godinama.

 

2.) Obrnuo si totalno logiku - moji prijedlozi - od individualnih mjera koje se mogu razvijati sa sustavom (od potvrde o nepočinjavanju prekršaja do izvatka logova iz sustava ograničenja brzine na novijim autima), preko pologa koji se vraća u slučaju ne počinjavanja težih prekršaja, pa do participacije u slučaju štete svi dovode do toga da svojom vožnjom imaš značajan utjecaj na trošak osiguranja, dok tvoj prijedlog trošak osiguranja veže uz skupinu kojoj pripadaš, što svojim ponašanjem ne možeš promijenit (niti možeš utjecati na to koliko godina imaš niti na to koliko dugo posjeduješ vozačku)i niti ponašanje jednog pojedinca ima utjecaj na trošak za tu skupinu.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
MrBlc kaže...

1.) Nisam rekao da početnika ne treba diskriminirati, već upravo suprotno - da početnik treba dokazati da je nije nositelj rizika, bez obzira na godine. Ako je netko počeo voziti s 30 godina, po čemu je on manji rizik od onoga tko ima 28 godina i 10 godina vozačkog staža!? To apsolutno nema smisla i predstavlja diskriminaciju po godinama.

 

2.) Obrnuo si totalno logiku - moji prijedlozi - od individualnih mjera koje se mogu razvijati sa sustavom (od potvrde o nepočinjavanju prekršaja do izvatka logova iz sustava ograničenja brzine na novijim autima), preko pologa koji se vraća u slučaju ne počinjavanja težih prekršaja, pa do participacije u slučaju štete svi dovode do toga da svojom vožnjom imaš značajan utjecaj na trošak osiguranja, dok tvoj prijedlog trošak osiguranja veže uz skupinu kojoj pripadaš, što svojim ponašanjem ne možeš promijenit (niti možeš utjecati na to koliko godina imaš niti na to koliko dugo posjeduješ vozačku)i niti ponašanje jednog pojedinca ima utjecaj na trošak za tu skupinu.

I godine starosti i godine vozačkog staža se gledaju na zapadu. Gleda si i bračni status i kilometraža i vozilo i regija, odnosno lokacija stanovanja/rada, u koje svrhe služi vozilo, prekršajna evidencija... sve je već izmišljeno i opet početnik ima 400-500% veću premiju od seniora jer su tako nekako različiti i rizici. Pa daj malo s razmišljanjem čitaj, kaj očekuješ od mene doktorsku disertaciju i razrađen sustav koji samo treba c/p Saboru na izglasavanje... Ovo je vražji forum. Pa argumentiram kao i ti, da nije rješenje u dizanju kazni i da to treba rješavati kroz osiguranje i individualizaciju troškova jer to postavlja prave inicijative sudionicima u prometu. Rizik kažnjavanja od strane policije je vrlo mali, dok je osiguranje to koje je prisutno svakog dana i koje uskače kada se nešto dogodi, bilo policije ili ne. Sad ovaj detalj da li je 18 godišnjak diskriminiran i plaća previsoku premiju pa da mu je treba vratiti - pa vraćat će mu se ostalih 50 godina vozačkog staža ako se u prvih 5-10 godina nauči redu. Skupo osiguranje je prava inicijativa za to i djeluje baš na svakoga, nema šanse je izbjeći kao npr policiju... 

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt

Skupo osiguranje prema skupinama nema preventivno djelovanje upravo iz razloga što pojedinac faktorima na koje ima utjecaj, a koji direktno utječu na sigurnost vožnje, nema direktan utjecaj na osnovnu cijenu premije. Tvoj argument je da ga imaju druge zemlje i da je u njima manja smrtnost, međutim, imaju ga i zemlje s većom smrtnošću, pa im opet ne pomaže.

 

Sustav prijema prema grupnim rizicima je balans između korektnosti prema mušterijama i zaštite interesa osiguravajuće kuće, a izračunava se prema statističkim podacima o isplatama šteta, a ne prema željenom efektu. Niti je sustav zamišljen da postiže ono što si uvjeren da može postići niti to može postići bez potpuno individualnog pristupa koji nije mogao ni postojati u vrijeme kad je ovakav sustav osmišljen.

 

S druge strane, statistika jasno pokazuje da su progresivne kazne za ponavljače i kazne proporcionalne primanjima/imovini jako efikasne, ali ti to odbacuješ na temelju iz razloga kojeg još nisi uspio prezentirati i argumentirati, osim ponavljanja teze da to nije efikasno jer te policija rijetko kažnjava, iako statistika kaže drugačije - u državama koje imaju takve kazne se ljudi drže propisa.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
MrBlc kaže...

 

 

S druge strane, statistika jasno pokazuje da su progresivne kazne za ponavljače i kazne proporcionalne primanjima/imovini jako efikasne, ali ti to odbacuješ na temelju iz razloga kojeg još nisi uspio prezentirati i argumentirati, osim ponavljanja teze da to nije efikasno jer te policija rijetko kažnjava, iako statistika kaže drugačije - u državama koje imaju takve kazne se ljudi drže propisa.

 Argument da progresivne kazne djeluju nitko još nije obrazložio niti dokazao, ti ga spominješ onako usput. Probaj navesti par značajnih primjera pa ću ti dati odgovor, budi bez brige. I usput provjeri kakvu vrstu osiguranja imaju :-)

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt

Švicarci su ogledni primjer, iako za to svakako nisu zaslužne samo kazne, već i druge stvari poput infrastruktura i sl. Pokušao sam naći studiju koja se bavi kaznama, našao sam ih nekoliko i rezultati nisu konzistentni. Ono što studije svakako jasno pokazuju je da učestalost kontrola, a time i broj ispisanih kazni uzrokuje smanjenje nesreća s težim posljedicama, dok su za povećanje iznosa kazni rezultati nejasniji, iako većinom idu u prilog tvrdnji da se povećava sigurnost, većina tih studija se bavila isključivo kaznama za prekoračenje brzine, što baš i nije najbolji primjer.

 

Što se osiguranja tiče, ono što ti uporno ignoraš jest da su osiguranja privatne firme koje posluju na reguliranom tržištu - zakonodavac im daje određene slobode pri kreiranju kriterija, a jedna od njih je i doplata za mlade vozače, te nameće određene obveze, poput sustava bonusa/malusa. Cijene osiguranja se kreiraju na način da osiguranje može iplatiti štete, biti profitabilno, te biti konkurentno. To u prijevodu znači da je premija u korelaciji s isplaćenom štetom, a s njom su u korelaciji i faktori koji utječu na cijenu police. Drugim riječima, cijena osiguranja jest u korelaciji sa sigurnosti u prometu, ali ne na način da njome upravlja, već na način da je prati. Međutim, isto tako je i u korelaciji s iznosima štete, pa je za očekivati da će jedna Švicarska, unatoč manjem broju nesreća, imati veći iznos premija jer je zbog skupljeg voznog parka i veća isplata štete unatoč manjem broju pojedinačnih slučajeva.

 

Isto tako, direktna usporedba nije često ni moguća jer u nekim zemljama osnovno osiguranje pokriva i neke štetne događaje koje u drugima ne pokriva (primjerice požar na vozilu).

 

Još jedna zanimljivost: https://qz.com/666924/bad-drivers-are-a-good-indicator-of-a-corrupt-government/

 

Statistika pokazuje jaku korelaciju između korupcije i kršenja prometnih propisa, što je i logično - džabe ti visoke kazne ako možeš podmititi policajca ili ako ubojicu utjecajni tatica može poslati na školovanje u inozemstvo umjesto u zatvor.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
MrBlc kaže...

Švicarci su ogledni primjer, iako za to svakako nisu zaslužne samo kazne, već i druge stvari poput infrastruktura i sl. Pokušao sam naći studiju koja se bavi kaznama, našao sam ih nekoliko i rezultati nisu konzistentni. Ono što studije svakako jasno pokazuju je da učestalost kontrola, a time i broj ispisanih kazni uzrokuje smanjenje nesreća s težim posljedicama, dok su za povećanje iznosa kazni rezultati nejasniji, iako većinom idu u prilog tvrdnji da se povećava sigurnost, većina tih studija se bavila isključivo kaznama za prekoračenje brzine, što baš i nije najbolji primjer.

 

Što se osiguranja tiče, ono što ti uporno ignoraš jest da su osiguranja privatne firme koje posluju na reguliranom tržištu - zakonodavac im daje određene slobode pri kreiranju kriterija, a jedna od njih je i doplata za mlade vozače, te nameće određene obveze, poput sustava bonusa/malusa. Cijene osiguranja se kreiraju na način da osiguranje može iplatiti štete, biti profitabilno, te biti konkurentno. To u prijevodu znači da je premija u korelaciji s isplaćenom štetom, a s njom su u korelaciji i faktori koji utječu na cijenu police. Drugim riječima, cijena osiguranja jest u korelaciji sa sigurnosti u prometu, ali ne na način da njome upravlja, već na način da je prati. Međutim, isto tako je i u korelaciji s iznosima štete, pa je za očekivati da će jedna Švicarska, unatoč manjem broju nesreća, imati veći iznos premija jer je zbog skupljeg voznog parka i veća isplata štete unatoč manjem broju pojedinačnih slučajeva.

 

Isto tako, direktna usporedba nije često ni moguća jer u nekim zemljama osnovno osiguranje pokriva i neke štetne događaje koje u drugima ne pokriva (primjerice požar na vozilu).

 

Još jedna zanimljivost: https://qz.com/666924/bad-drivers-are-a-good-indicator-of-a-corrupt-government/

 

Statistika pokazuje jaku korelaciju između korupcije i kršenja prometnih propisa, što je i logično - džabe ti visoke kazne ako možeš podmititi policajca ili ako ubojicu utjecajni tatica može poslati na školovanje u inozemstvo umjesto u zatvor.

 Eto vidiš, slažemo se poprilično. Ovo s podmićivanjem je najveći problem - čim postoji mogućnost pregovora, poznanstava ili samo ako sustav ne funkcionira dovoljno brzo - smisao kazne se potpuno gubi. Zato je osiguranje (i vozačka koja se mladcu izdaje na kapaljku) bitnije jer je neminovno, prije prvog izlaska na cestu već moraš iskeširati popriličnu sumu. Dao sam primjer ranije, za SAD, 400 dolara mjesečno za početnika, a benzin uvrh glave 150 dok je kod nas upravo obrnuto - osiguranje je zanemariv mjesečni trošak, koga briga ako će porasti 20-30%.

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Feudalac kaže...

 Eto vidiš, slažemo se poprilično. Ovo s podmićivanjem je najveći problem - čim postoji mogućnost pregovora, poznanstava ili samo ako sustav ne funkcionira dovoljno brzo - smisao kazne se potpuno gubi. Zato je osiguranje (i vozačka koja se mladcu izdaje na kapaljku) bitnije jer je neminovno, prije prvog izlaska na cestu već moraš iskeširati popriličnu sumu. Dao sam primjer ranije, za SAD, 400 dolara mjesečno za početnika, a benzin uvrh glave 150 dok je kod nas upravo obrnuto - osiguranje je zanemariv mjesečni trošak, koga briga ako će porasti 20-30%.

I dalje ničim nisi pokazao nikakvu poveznicu između cijene osiguranja i sigurnosti u prometu. Jedino što si pokazao je da je cijena osiguranja u korelaciji s isplaćenim odštetama - što je čitava ideja iza poslovnog modela osiguranja - tamo gdje su veće odštete je i skuplje osiguranje. Cijenu osiguranja dižu: skuplji vozni park (veća materijalna šteta po događaju), veći godišnji prosjek kilometara po vozilu (više događaja po vozilu), nesigurniji promet (više događaja po vozilu) i veći standard (skuplji popravak vozila, veći troškovi liječenja, veće naknade na ime izgubljene dobiti, veće odštete za razne boli).

 

Inače, Britaniju, koju spominješ u pozitivnom kontekstu, ima 18% doplate za mlade vozače, pa je opet među sigurnijima, iako nema, kako ti zagovaraš 180% doplate. Dodatno, osiguranje jest skupo, ali osiguranja nisu toliko profitabilna. Nitko nije dekretom rekao osigranjima da dignu cijenu za povećati sigurnost na cestama, već osiguranja dižu cijenu za kompenzirati veliki broj isplata, od kojih je velik broj lažnih. Izvor: https://www.moneysupermarket.com/car-insurance/why-is-car-insurance-expensive/

 

USA ima toliko razlika među državama, da je ne možemo ni promatrati jedinstveno, svaki state definira minimalno pokriće štete, način na koji osiguranja funkcioniraju međusobno (recimo, tebi tvoje osiguranje isplaćuje štetu, a onda može u nekim državama tražiti od osiguranja krivca veći ili manji dio te štete, ovisno o saveznoj državi). Dodatno, Ameri ne ugovaraju kasko odvojeno, već pri ugovaranju osnovnog osiguranja možeš ugovoriti i naknadu štete na vlastitom vozilu i kad si ti kriv, osigurnje od krađe i slično, zbog čega cijene nije moguće direktno usporediti.

 

Međutim, ono što Ameri imaju je upravo jedna od mjera koju sam predložio - imaš fiksni iznos participacije u šteti i što veću opciju participacije odabereš, to ti je osiguranje jeftinije.

 

I na kraju, kao što u siromašnim, korumpiranom državama ne funkcioniraju kazne, tako ne funkcionira ni sustav osiguranja, što smo imali priliku vidjeti i kod nas - svi su imali 50% popusta, aute registrirane na firmu koje voze privatno i slično. Očekivati da jedan segment države funkcionira tamo gdje ostalo ne funkcionira je wishfull thinking, a ne argument.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Što su kazne veće to je i korupcija veća, jer za 100 kn kazne nećeš ići potplaćivato policajca, obojica riskirate za nekih 50 kn. No ako je kazna 1000, onda se obojici više isplati.

Ne prevelike kazne, ali dosljedno naplaćivane, je najbolje rješenje. Ali kad policija nekog kazni ovaj uvijek plače kako je to zbog punjenja proračuna. Kod nas ljudima nije baš jasan koncept poštivanja zakona (vratite Austrougarsku).
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
1 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt

Istina je da su veće kazne u korelaciji s korupcijom, ali ne uvijek. Kazna koja bi blagajnici u supermarketu predstavljala egzistencijalnu ugrozu je jednom bankovnom manageru samo ozbiljnija packa za koju mu se ne isplati riskirati dodatnu kaznu, moguće i uvjetnu za nuđenje mita, izostajanje s posla koje će ga koštati usporedivo s kaznom i slično. Upravo zbog toga i uvode kazne koje su izražene kao postotak mjesečnih primanja jer pitanje što je prevelika, a što premala kazna zapravo ovisi upravo o onome tko je plaća.

 

Isto tako, s druge strane, policajac koji od svog posla može dostojanstveno živjeti će teže primiti mito od onoga koji jedva spaja kraj s krajem.

 

Dosljedna naplata i funkcionalan sustav su osnovni preduvjet za bilo što. Upravo oko toga je i krenula tema - kod nas ne funkcionira naplata kazni, pa dizanje iznosa istih neće riješiti ništa.

 

Što se tiče policije i punjenja proračuna, dok su ciljevi definirani kao "treba naplatiti toliko i toliko kazni", niti su policajci motivirani da sankcioniraju prekršaje prema opasnosti, već isključivo prema brzini kojom mogu odraditi posao, niti je moguće imati suvislu statistiku iz takvih kazni jer je rezultat unaprijed zadan, a ne rezultat ponašanja vozača.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
odjavljen
offline
Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"

Wtf

Citam i ne vjerujem sto pisete, svaka čast, zvučite kao da živimo u uređenoj državi a ne u elDoradu.

Policija jako dobro zna kog smije a kog ne zaustavit, a i ovi koji su zaustavljeni vade skupe iphone i zovu rođake u poglavarstvu i sl. ako i dobiju kaznu ili završe na sudu i sl opet se vuku ove ili one veze i tako u krug, najebu oni koji nemaju nikog i koji uvijek dobiju po tamburi dok elita radi sta hoce i ne obaziru se, dobro se sasa matic rekao ... sve je na prodaju

 
1 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Glavas_ZG kaže...

Policija jako dobro zna kog smije a kog ne zaustavit

 .

 

expert za istrazivanje ruda i gubljenje vremena na Bol-u.. WindowsPhone die hard fanboy koji ne napušta brod.
Poruka je uređivana zadnji put uto 12.3.2019 19:00 (torrente).
9 godina
online
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
torrente kaže...
Glavas_ZG kaže...

Policija jako dobro zna kog smije a kog ne zaustavit

 Prošla su ta vremena. Nema više zivkanja. Unutar mupovog terminala zna se ko je prdnuo. Postoje zapisi i logovi za svaki postupak ili nekakvu intervenciju. Recimo one "televizije" što te slikaju na cesti...slika i svi podaci idu sa magistrale putem neta  na ZG server koji automatikom sve odrađuje..prijavu, slike i dokumentaciju.  Nema pristupa serveru. Strogo nadzirano.  Kad te slika, gotovo ti je..nema tog rođaka koji može intervenirat.

 

Prometni policajci su po velikim povećalom rulje po društvenim mrežama. Oprezni su i dobro paze da bude sve po pravilima struke. Neće čovjek zarizikat suspenziju.  Pazi ovaj slučaj iz mog "hooda"...

Prometni zaustavlja auto. Unuta nevezana vozačica i pripiti suvozač. Na zadnjem sjedištu djeca.  Iskukaju i izmole da ih pusti...ovaj ih pusti.

Tuka na kraju na FB napiše..."kako fini policajac...pustio me nevezanu i djecu van sjedalice".

Istraga..i otkaz unutar 48 sati.

 

 Očito nije bio u pravoj stranci.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice