Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male pake

poruka: 585
|
čitano: 146.672
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male pake".
15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male

to ne ide na 'pogađanje' nego druga strana (eu-države) trebaju stvoriti odgovarajuću bazu, tj jednako kao što to radi i sama carina i tako spojiti u ioss, kao i pdv, tj ista stvar mada je 'kompliciranija' kao da usporedimo težinu operacija za calculator recimo zbrajanje i korjene.. calculatoru je to jednako, tako i bazi-aplikaciji... ali naravno tad sustav to mora imati, ne zaboriaviti-ispustiti što se vjerojatno desilo.

 

-baš, nema razloga da to bude drugačije-teže od pdv-a i jednako obračunato, tj to je dio koji u novom sustavu formalno radi pošta, ne trgovac, a da bi bilo naplaćeno kroz ioss tj trgovca i račun mora biti poznato tj algoritam-iznos carine. Da je to neka generička carina eu, recimo 10% ili manje.. bilo što, pa i nula, jer je i to ok, država dobije pdv dok je carina zanemariva + do 10.000 može pod jednostavan uvoz i po toj osnovi ovo iznad 150 može biti jednako tretirano, tj za kupnju kranjeg kupca, ne trgovinu-daljnju prodaju za što ostaje klasičan način uvozom..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
online
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
ihush kaže...

to ne ide na 'pogađanje' nego druga strana (eu-države) trebaju stvoriti odgovarajuću bazu, tj jednako kao što to radi i sama carina i tako spojiti u ioss, kao i pdv, tj ista stvar mada je 'kompliciranija' kao da usporedimo težinu operacija za calculator recimo zbrajanje i korjene.. calculatoru je to jednako, tako i bazi-aplikaciji... ali naravno tad sustav to mora imati, ne zaboriaviti-ispustiti što se vjerojatno desilo.

 

-baš, nema razloga da to bude drugačije-teže od pdv-a i jednako obračunato, tj to je dio koji u novom sustavu formalno radi pošta, ne trgovac, a da bi bilo naplaćeno kroz ioss tj trgovca i račun mora biti poznato tj algoritam-iznos carine. Da je to neka generička carina eu, recimo 10% ili manje.. bilo što, pa i nula, jer je i to ok, država dobije pdv dok je carina zanemariva + do 10.000 može pod jednostavan uvoz i po toj osnovi ovo iznad 150 može biti jednako tretirano, tj za kupnju kranjeg kupca, ne trgovinu-daljnju prodaju za što ostaje klasičan način uvozom..

Baza postoji, ali nema automatizacije, špediter odgovara za to, zato i nema mogućnosti kroz IOSS.

Taj posao jest tricky i poprilična gnjavaža. Da ne govorim da nekad ista stvar može imati više tarifa, ovisno o krajnjoj namjeni.

8 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Naravno, ostaje pitanje koju vriiednost deklarirati posiljatelj (u mom slucaju) , te hoce li carina to prihvatiti, ili ici dalje istrazivati.

Nadalje, cak i ako je vrijednost veca od 150 eur, salje se iz eu u eu, tako da mozda ni to ne bude alarm za njih.

U najgorem slucaju, platit cu pdv+ carinu, jedino neznam njhovu "tarifu"....
Children Shouldnt Play with Dead Things
Moj PC  
1 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Cek, zar se i prije 1.7 nije carinila roba vriiednosti preko 150eura, bez obzira sto je iz eu?
Children Shouldnt Play with Dead Things
Moj PC  
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Damir22 kaže...
Naravno, ostaje pitanje koju vriiednost deklarirati posiljatelj (u mom slucaju) , te hoce li carina to prihvatiti, ili ici dalje istrazivati.
..

 -ma to nije 'pitanje' .. tj prihvaćaju ispod 150€ za pdv, ako prihvaćaju tad.. nema smisla, tj formula+baza i klik-next. Bilo tko da to radi, dok je sva mudrost procjena u koju kategoriju robe nešto spada zbog carinskih stopa i pravila (zabrane-atesti) .. tj time bi se eliminirala mogućnost 'duplog' računa kao 'gift' ili 1$.. tj tad bi račun koji trgovac izdaje morao biti točan (ne umanjen) a ostalo je čista matematika ako imamo podatke a imamo ih ako postoji baza-sustav.. nema logike zašto ne bi bilo, mada s druge strane to je eu, birokracija, kao i naša pa logika nije argument :) ili postojanje baze-mogućnosti, više možda želje.

 

edit.. drugi post, da carinilo se (ne iz eu, tj ako je eu roba tad smo jedno tržište) ili je prolazilo bez.. tj carina je uvijek imala neki svoj 'način' i najmanje se plaćala sama carina (recimo pc-komponente su 0%..) nego sam carinski postupak što je recimo fixno tj dio koji sad uzme pošta, tj više je bilo birokraktsko pitanje ispunjavanja papira što inače radi uvoznik-špediter a carina potvrdi (deklaracija) kao recimo izjava o sukladnosti robe.. a dobar dio je prolazio bez + gift (od rođaka pingponga i miguela..) :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 30.7.2021 23:24 (ihush).
8 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Tnx, kako god, samo se mogu nadati da nece pretjerati s cifrom.

Ali koliko sam skuzio, sad ce ti jednostavno postar donjeti paket, i njemu ces platiti pdv,carinu i sve troskove?
Children Shouldnt Play with Dead Things
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Damir22 kaže...

 

Paket udje u zemlju, dok ga se netko sjeti pedeveizirati, prodje 5 dana, kupac prijavi da paket nije stigao, trazi refund.... dobije ga, logicno, paket nije stigao. 10-15-neko vrijeme dana potrebno u toj gomili za pedeve - paket stigne.

 

Da, netko ce reci, stigao je, evo, platim ja opet. Netko i nece, zar ne? Sto je tocno izgubio, osim vremena.....

 

Rok za traženje refund-a nije 5 dane nego "malo" duži (obično oko 45 dana).

A, čak i ako dobiješ refund, to ne utječe na to da li će paket proći carinski postupak ili ne.

Ako je paket poslan sa trackingom, pošiljatelj može vidjeti da si paket dobio.

 

I, najvažnije u cijeloj priči, nijedan seller nije sisao vesla, i kada mu par kupaca iz neke zemlje pokušaju "prodati" tu foru, on će jednostavno čitavu zemlju staviti na black-listu (što lako možeš vidjeti npr. na e-bayu, u tabu transportnih troškova, gdje imaš exclusion listu za pojedine zemlje).

 

Damir22 kaže...

 

Moja pretpostavka je da sam ja platio selleru u kini (kao i do sada), a da ce slanje robe odraditi neki Miguel Hose Maria, iz spanjolske, inace njegov jako dobar prijatelj, koji ce iteme poslati kao privatna osoba - meni, privatnoj osobi, s nekom izmisljenom vrijednoscu paketa, bez racuna, i bez icega, ono sto se nekada popularno zvalo "gift".... Iz EU u EU, svi smo si svoji.... 

  

 

Takva ideja, iako na prvi pogled primamljiva ima dva velika nedostatka.

 

Prvo, da bi Hose Miguel mogao poslati paket, dopremljen iz Kine, iz Španjolske u Hrvatsku, paket mora ili proći carinski postupak, ili na neki način biti prokriumčaren u Španjolsku.

I drugo, kada neki Hose Miguel, Giovanni Rossi, ili Helmut Waiss, šalju kao privatne osobe, na tisuće paketa, bilo u inozemstvo, bilo unutar granica svoje države (ili EU, nebitno), u njihovoj poreznoj upravi se pali crvena lampca jer imaju osnovanu sumnju da se privatna osoba bavi nekom gospodarskom djelatnošću, što je podložno plaćanju poreza.

 

Tako, da takva vrsta rabote ne bi dugo potrajala.

15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Damir22 kaže...
Tnx, kako god, samo se mogu nadati da nece pretjerati s cifrom.

Ali koliko sam skuzio, sad ce ti jednostavno postar donjeti paket, i njemu ces platiti pdv,carinu i sve troskove?

 -da/ne ... +možda tj vidjet ćemo :))

jer:

poštar je dostavljač, donese paket, to je to.. (osim za plaćenje pouzećem) recimo kad bilo što kupiš tu u hr ili eu.. dostava je već plaćena/uračunata pri kupnji.

-taj dio posla poštara je isti, za sve robe-pakete, eu ili izvan.

-poštar/pošta (država) ne može znati jel paket iz eu ili uvoz, tj može ako je kroz ioss.

-ako je po starom tad je to za poštu jednako kao do sad, tj nemaju podatak da je uvoz tj tad je to roba eu, interno tržište, prolazi bez carine-poreza kao sva eu roba, što vidimo iz primjera i od prije..

-pošto je kroz ioss već plaćen pdv to je to + naplata usmene carinske deklaracije 18-38 kn..

-sad vidimo da neke robe iznad 150€ korz iste trgovine i dalje nisu kroz ioss što objašnavamo kompliciranim postupkom.. no prisjetio sam se, jedna tema-post, dva paketa plaćena 'poštarina' 55kn tj 18+38.. dakle po tom iznosu mogu zaključiti da je ta roba jednako prošla isti ioss i da to što smo par postova prije zaključili nije baš.. ili ovisi o robi ili još nešto..

-u najavi, opisu za uvođenje od 1.7. se objašnjavalo što-kako će se obračunavati s primjerima, kao npr redosljed izračuna roba/cijena+troškovi dostave +carinski +pdv.. +poštanska naknada (deklaracija).. u iossu je pdv već naplaćen, tj kupcu je tad isključivo ostalo za platiti poštaru na ruke 18-38kn .. carina=0.. (jer je već obračunat pdv) .. i sad ili se zato u nekim slučajevima roba iznad 150€ ne vodi korz ioss.. ili nešto ne štima, tj ako je kroz ioss tad ne može biti s ne plaćenim pdvom, mada je u najavi-opisu bilo predviđeno da će poštar napaltiti i porez ako nije naplaćen.. a to može jedino u slučaju da je prošlo kroz ioss, izvan iossa pošta nema na temelju čega nešto obračunati jer je to tad samo paket iz eu.. i to vidimo po tome što ne naplate ništa, pa ni 'poštarinu' (18-38..).

-vjerojatno, pogreška-traljavo zamišljen sustav jer nešto su previdjeli-preskočili tj taj scenarij da poštar naplati pdv je za sad nemoguć tj vidimo primjere..

-to ima smisla za robu izvan iossa, tad bi pošta teoretsi obavila upravo taj posao, carinski.. i upravo po toj osnvi naplaćuju trošak izdavanja (usmene) carinske deklaracije.. no tu se vrtimo u krug, ako nije kroz ioss, tad ne znaju, jer je to tad samo paket iz eu.. ne što je teoretski zamišljeno nego vidimo praksu, tad to prođe bez ičeg, pa i naplate carine-poštarine 18-38kn.. kao roba iz eu što fizički je nakon što se nađe u nekom eu skladištu..

 

maxym kaže...
..

 

Takva ideja, iako na prvi pogled primamljiva ima dva velika nedostatka.

 

Prvo, da bi Hose Miguel mogao poslati paket, dopremljen iz Kine, iz Španjolske u Hrvatsku, paket mora ili proći carinski postupak, ili na neki način biti prokriumčaren u Španjolsku.

I drugo, kada neki Hose Miguel, Giovanni Rossi, ili Helmut Waiss, šalju kao privatne osobe, na tisuće paketa, bilo u inozemstvo, bilo unutar granica svoje države (ili EU, nebitno), u njihovoj poreznoj upravi se pali crvena lampca jer imaju osnovanu sumnju da se privatna osoba bavi nekom gospodarskom djelatnošću, što je podložno plaćanju poreza.

 

Tako, da takva vrsta rabote ne bi dugo potrajala.

 -da, formalno-školski je to točno, no u praksi-sustavu ne.

-da, formalno-pravno, svaki paket-roba ulaskom u eu tržište mora proći uvozne postupke.. osim one robe koja ne mora, tj kad bi to bilo tako tad bescarinske zone i skladišta ne bi ni postojali, postoje.

-krijumčarenje ili šverc.. recimo možda teške riječi, pa ja koristim 'legalni šverc', za kojeg svi znaju i koriste.. ne nešto što se mora skrivati jer ne možeš sakriti skladište ili šleper + dostavu.. tj da je policija ćorava i tad bi bilo teško.. To rade uz blagoslov lokalne vlasti-države jer realno porez-carina nikome ne fali dok je ostalo ipak zarada (već smo o tome pisali.. kao što i ostale ilegalne stvari postoje kao prostitucija pa povremeno država napravi raciju.. no za ovo nikad, dok je posljednji skandal u vezi skrivenog cijepiva u italiji.. igre vlasnika i eu tj nisu željeli isporučiti.. u vrijeme dok su na sjeveru italije umirali ko muhe tj početka distribucije cijepiva i natezanja-cjenkanja-ucjena.. naravno, kad to država želi, tad nađe, kao i kriminal.. no dok ne traži ne nađe ništa.)

-roba nije prokrijumčarena, tj postupak je daleko lakši, elegantniji.. 'legalan', tj samo ono što neki konkretan uvoznik kao trgovina uvozi za daljnju prodaju u eu tržištu mora proći carinski postupak tj dobiti deklaraciuju da bi bila legalna roba za eu tržište.. ova roba ne mora, čak je oslobođena i samog postupka + carinske stope mogu biti nula itd. a ostaje jedino porez-pdv .. no tad porez dobija država uvoza, ne skladišta.. kao recimo hr, pa ih to ne zanima tj fokusiraju se na ostale zarade samim prometom robe.

-roba u tranzitu, za izvoz iz eu, ista stvar.. pa recimo može biti roba za BiH.. i tad je recimo dovoljno da netko obavi formalnost štambiljanja te robe, tj to postoji u poslovanju trgovine-firme, papirologija-birokracija kao i naša fisklaizacija, jer moraš imati papire za robu koju prodaješ na polici.. kad dođe kontrola npr porezna, .. do tad 'ne moraš'.. a za ovu robu koju uvozi kranji kupac ne mora uopće imati uvoznu deklaraciju upravo zato jer formalno nije roba za daljnu prodaju + oslobođeno ispod 22€ kao roba niske vrijednosti svih troškova itd.. takva roba (upravo o kojoj pričamo) ne mora imati nikakav 'poštambiljani' papir da je recimo tranzitom izašla iz eu.. tj formalo-teoretski se to ne traži od te robe dok ono što trgovac uvozi ipak mora imati takav papir.

-dodatno do 10.000€ može biti pod jednostavnim carisnkim postupkom, oslobođeno carinskog postupka.. a to je i recimo granica kad neka online trgovina ako proda više za neko tržište mora početi obračunavati porez te države.. kao hr, tj do tad lokalno recimo nizozemska, iznad hr..

.. ako je to skladište u nizozemskoj, ako bi porez završio u hr blagajni.. tad se to zapravo ne tiče nizozemske pa tad njihova policija-carina recimo ne vidi šleper, jer ga ne traže, tj kad žele tad traže i vide, pa pronađu cijepiva itd.. i to rade svi, pa i mi recimo s bananama (najveći izvoznik banana..)..

-zato trgovac iz kine reklamira kao eu skladište, ne kaže da je obavljena carina+porez, nego da je skladište u eu.. i to je točno-činjenica (a naivno je zaključiti da su tad obavljeni carinsko-porezni poslovi.. tj tad bi tako i bilo reklamirano, no tad bi bilo skuplje za taj iznos + tad nema potrebe 'kemijati').

-neobično, tj točno (vrlo pedantno) navedeš pravila, ono što bi moralo-trebalo biti, točno.. no kao da ne vidiš ostatak, tj kao službenik koji službeno to 'ne vidi' i tad to ne postoji :) ...

 

-pošta/dostava u toj priči nema načina kako provjeriti jel za robu obavljen carinski postupak + u tom skladištu ni ne treba, tj teoretski to obavlja država uvoza, ne nizozemska, nego hr.. tj to su outsourcali pošti, što je logistički-logično a pošta si je temeljem tog uzela naplatu izrade (usmene) carinske deklaracije po tarifi 18-38kn..

-kad je roba u iossu, tad to pošta po toj naljepnici vidi-zna, tj sve radi barkod čitač-skener.. automatika (osim random provjere paketa i otvaranja-kontrole što rade carinski službenici).

-kad roba nije u iossu, kad nema takvu etiketu.. tad je to paket-dostava. Tad pošta ne vidi ništa drugo, tj to može carina, država, hr-nl-eu.. no dok ne gledaju ne vide.

-za robu u iossu naprosto na kraju priče hr dobije porez, pošta 18-38kn.. tj to se zapravo nizozemske (tj mjesta gdje se skladište nalazi) ne tiče, nije im korist pa ni gubitak.. i svi su sretni dok za dio izvan iossa ostaje po starom tj samo 'eu' gubi carinu+porez.. no ni eu to ne traži, jer ne postoji eu-država nego 27+1 država svaka sa svojim interesima koje gleda.. dok brexit i dalje radi što želi jer su važniji-jači od eu.

-za uk je trenutno veći problem nedostatak vozača kamiona nego recimo šengen.. tj ne postoji neka rampa koja bi ih zaustavila pa ni pandemija.

-vlasnik skladišta, kamiona, dostavne službe, .. zarađuje tim biznisom, koji iskorištava tržišnu prednost poslovanjem u 'free-zoni' (bez poreza) kao što to rade i poreznim oazama, dok svi zarađuju, pa i svaka benzinska ili restoran uz cestu gdje se promet odvija.. a kupac dobije jeftinije nego u normalnoj legalnoj trgovini koja te poreze mora platiti. Naravno država foramlno štiti i njih.. jer plaćaju porez, no u slučaju eu je to teško, jer nismo jedna država nego nešto .. više smo 'bescarinska zona'.

 

-ok? :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
2 godine
neaktivan
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
maxym kaže...

 

Takva ideja, iako na prvi pogled primamljiva ima dva velika nedostatka.

 

Prvo, da bi Hose Miguel mogao poslati paket, dopremljen iz Kine, iz Španjolske u Hrvatsku, paket mora ili proći carinski postupak, ili na neki način biti prokriumčaren u Španjolsku.

I drugo, kada neki Hose Miguel, Giovanni Rossi, ili Helmut Waiss, šalju kao privatne osobe, na tisuće paketa, bilo u inozemstvo, bilo unutar granica svoje države (ili EU, nebitno), u njihovoj poreznoj upravi se pali crvena lampca jer imaju osnovanu sumnju da se privatna osoba bavi nekom gospodarskom djelatnošću, što je podložno plaćanju poreza.

 

Tako, da takva vrsta rabote ne bi dugo potrajala.

 

Ma neka se Hose Miguel samo javi ihush-u, on će mu objasniti kako da to "legalno" prošverca

15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
peroperic9876125 kaže...
..

 

Ma neka se Hose Miguel samo javi ihush-u, on će mu objasniti kako da to "legalno" prošverca

- zna to miguel bolje od mene.. zna svatko u svojoj brnanši, osim države koja ne zna ništa, ne vidi slona dok službeno ne mora vidjeti ili kad želi..

 

-npr što misliš tko je 'najveći proizvođač' recimo maslinovog ulja (brašno, mlijeko)? .. par država mediterana (možemo dodati francusko-njemačku) ako treba pomoć-hint.. a odgovor je? luxemburg, sjedište-skladište recimo talijanske tjestenine, od talijanskog+španjolskog brašna i ulja, no niži porez, oaza pa je to recimo sjedište tj mjesto obračuna poreza dok je ostalo eu. Kad se u tome pretjera tad se država-vlasnik upozore (diskretno) kao nas za npr šećer ili banane, no to svi rade, koriste, kao i recimo sportaši pa svi žive u recimo montekarlu što bi po zakonu značilo +180 dana godišnje, no nitko nije po toj osnovi recimo platio kaznu.. npr goran ivanišević.. ili netko treći. .. država-porezna to ne zna? ne vidi? .. jednako ne vide skladište i šlepere s robom.

-nizozemska bi vidjela da recimo taj pdv ide njoj u džep, no pošto ide državi uvoza recimo hrvatskoj tad je to realno ne zanima i nema razloga to vidjeti a hr ne vidi jer je to paket, tj vidi ako na paketu piše tj ako je u iossu .. točnije to tad vidi automatika-skener u centralnom skladištu-sortirnici pošte koja je dobila taj posao. Vidi ako je u iossu, naljepnicu. Ako naljepnice nema, ne vidi, jer skener ne može vidjeti nešto čega nema, tj tad vidi 'paket' i pošta tad dostavi upravo taj paket, kao svaki drugi, jer je to pakte i dostava je posao pošte-dostave za koji su plaćeni i preuzeli.

 

-sustav funkcionira već godinama, od 1.7. kao neka promjena tj ioss.. a vidimo po primjerima da ide i mimo iossa po starom tj bez napalte recimo poreza.. ne zato jer ja to kažem ili što zna miguel, nego zato jer vidimo postove s takvim informacijama, prolazi jednako kao do sad, bez poreza.

 

 

- Kakve veze ima što ja to nazivam 'legalni šverc'? Ili kako to nazvati? .. kako nazvati uvoz na koji bi po pravilima trebalo obaviti carinske formalnosti i platiti porez, kad prođe bez tog? Jel netko kažnjen? što je legalno a što je kažnjivo.. tj roba koja prođe granicu bez tih formalnosti je šverc, .. ako nitko za to ne odgovara, ako nema kazni, ako se o svemu tome zna, jer naprosto skladišta nisu nepoznata-skrivena-tajna (kao ostalo u kriminalu recimo) .. kako to nazvati nego 'legalni' šverc ili barem siva zona, .. bescarinska? :)

-pitja bilo kojeg službenika, predstavnika carine-porezne, smije li biti roba bez tih davanja? odgovor će biti ne, kolokvijalno šverc ili carisnki prekršaj, dok je za porez, porezni prekršaj.

-no što kad postoji izuzetak, npr do 22€ pa takva roba može bez carisnkog postupka? .. tad će isti službenik na podpitanje odgovoriti da to tad nije švrerc nego legalno, dok se porez plaća-obračunava ovisno o državi uvoza ... i podpitanje kad nije roba za daljnju prodaju, za tržište, nego za kranjeg kupca, tad do 10.000 ne mora carinska deklaracija.. tj tad nije šverc jer je legalno, predviđeno zakonom, no taj zakon predviđa plaćanje preza, za hr pdv 25%.. tj da bi bilo legalno tad moraš platiti pdv što je recimo kroz ioss ok, .. a što kad je mimo ioss? .. leglano ili ilegalno? ako je ilegalno kako to da nema kazni, primjer, dok vidimo da izvan izosa paketi stižu bez dodatne naplate bilo čega, pa i poštanske 'naknade' 18-38kn.. koju bi pošta da ima temelj svakako naplatila, no nema komad papira, nema skener što očitati i po tome naplatiti... tad je paket.

-kako to nazvati nego uhodan, stari način, skladišta, nego legalni šverc? .. možda ilegalni uvoz? uvoz bez papirologije i poreza? .. ne postoji pravi naziv, jer pravila to ne predviđaju, tj to je nešto što teoretski ne postoji, u praksi postoji ali to 'država' ne vidi, jer ona koja može vidjeti kao nizozemska nema interesa gledati, time izgubiti zaradu na prometu, dok korist može dobiti samo treća tržava uvoza.. koja se čak ne žali tj što dobije kroz ioss će biti višak, što ne dobije .. ne fali nikome odnosno kupac je prošao jeftinije i svi smo sretni, osim pošte koja nema način naplatiti .. pa ni onih 4,5kn za žuti papirić :)

 

-pravi, ilegalni šverc, recimo dorga (kao simbol zabranjene robe)... je ilegalan, tajan, mada ide istim brodovima, istim lukama, istim kamionima (i vozačima koji završe u zatvoru..) no to je kalsičan ilegalni biz, šverc, koji ne može biti legalan osim kao u nizozemskoj ako je legalizirano. .. pa opet, ako to radiš ilegalno radiš isti prekršaj jer ni u nizozemskog ilegalni-šverc roba nije legalan, mada recimo konzumacija droge je.

-u carinsko-poreznim pravilima,.. nešto je dozvoljeno, nešto ne.. postoji pravilo legaliteta, tj ako neko djelo nije opisano (zabranjeno) tad je dozvoljeno.. no ovo je opisano, time zabranjeno tj mora se obaviti uvozni dio kao i porezni dok po drugim paralelnim zakonima može i bez carine i postupka za robe koje su izuzete.. kao i tranzit-izvoz i bescarinske zone koje tome služe. Postoje.

-kad već postoje tad se logično i koriste.. pa ako je nešto oslobođeno carine i carinskog postupka tad se za to taj posao ne obavlja i to je tad legalno.. a pošto nisu plaćena davanja tad je šverc, pa zaključujem da je to upravo legalni-šverc odnosno dok države-eu to ne sankcioniraju, dopuštaju a ne može se reći da ne znaju ili ne vide skladišta+šlepere+robu.. (ili su ćoravi?) pa tad je to legalno, da kazne znali bi da nije tj tad bi bila riječ bez prefixa legalnog, samo šverc :)

-klasičan švercer recimo droge ide po mraku, kroz recimo šumu mimo carine-granice.. ili skriveno u prtljagi.. to je pravi šverc, pokušaj tj ovisi o tome jesu li ga uhvatili i ako uhvate, kazna.

-legalni šverc? pa ideš normalno kroz sustav, pošta, koja je upravo od 1.7. dio carinskog sustava, tj posao koji rade je izdavanje (usmene) carinske deklaracije. Paket nije prenesen mimo kontrole, nisi ništa sakrio u džep nisi ništa propustio prijaviti 'cariniku' na pitanje imate li što za prijaviti.. tj to sve radi logistika dostave tj pošta, .. i to tad nije ilegalno, nego legalni kanal, jedino što oni bez ioss-naljepnice eori broja, podataka tj onog što piše na kutiji to ne mogu znati, tj tad je to za poštu-sustav samo paket, ne uvoz.

 

Zato je to legalni šverc za razliku od klasičnog koji je naravno ilegalan i kad te uhvate, kazne :)

 

-ok?

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
3 godine
protjeran
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
maxym kaže...
I, najvažnije u cijeloj priči, nijedan seller nije sisao vesla, i kada mu par kupaca iz neke zemlje pokušaju "prodati" tu foru, on će jednostavno čitavu zemlju staviti na black-listu (što lako možeš vidjeti npr. na e-bayu, u tabu transportnih troškova, gdje imaš exclusion listu za pojedine zemlje).

 Vec godinama po internetu slusam ovu besmislicu kako ce nas netko staviti na crnu listu radi necega... a svejedno i dalje kupujemo sta zelimo.

Daj shvati vise da seller dugorocno gubi kad bilo koga blacklista jer njemu je cilj prodati pa nije lud da si zatvara trzista radi par kupaca.

Takodjer shvati da prevaranata od kupaca ima u svim zemljama pa onda taj seller moze jednostavno blacklistat cijeli svijet.

Takodjer shvati da se svaki dan pojavljuje tisuce novih sellera.

 

Kani se glupih prica o nekakvim crnim listama, ono sto ne mogu kupit kod jednog sellera, kupit cu kod drugog.

Poruka je uređivana zadnji put sub 31.7.2021 13:37 (Lenovo33).
15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male

ihush 

 

Da ponovim, sva roba, koja ulazi u bilo koju državu EU, zračnim, kopnenim ili morskim putem, mora proći carinsku kontrolu (ne samo zbog financijskih, nego i ostalih razloga zbog kojih postoji carina kao služba). Ona roba, kojoj kranja destinacija nije zemlja u koju je roba ušla (tranzit, bescarinske zone), prosljeđuje se dalje bez carinskog postupka, ali te pošiljke su jasno označene (ne pojedinačno nego grupno) i nadzirane.

 

Kriterij za neprolazak neke robe kroz carinsku kontrolu nije, niti može biti, to da li će PDV od prodaje te robe zaradit država u kojiu je roba ušla, ili neka druga država članica EU ili država izvan EU.

 

Zna se točno koja roba je ušla u bescarinsko skladište, a koja roba je izašla, i legalnim putem, nije moguće pustiti niti jednu pošiljku, u "domaći" promet, bez carinskog postupka.

 

Pošta zna za svaki paket (tj. vreću, kontejner, što god) da li je carinski pregled obavljen ili ne, tj. da li ta pošiljka treba iči preko carine ili ide "normalnim" putem.

 

Robu koja dolazi iz inozemstva, koja je u skladištu u bescarinskoj zoni, ili je u tranzitu na teritoriju EU, ne može, bez kršenja zakona, doći u poštanski sutav, promet kurirskih službi ili bilo gdje drugo na teritoriju EU.

 

Kada bi sve to bilo tako pojednostavljeno kako ti pričaš, onda bi se na stotine tisuća tone robe (čiji promet je zabranjen, ograničen, strogo kontroliran, ili podložan carini) uvozile na takav način, i elegantno izbjegavale carinski pregled i plaćanje bilo kakvih davanja.

8 godina
offline
Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male pake

Paket je poslan ups-om, sad cekamo da vidimo daljnji razvoj situacije.....

 

Sjecam se, davno prije, na samo jedan paket sam platio carinu, paket je isao iz US do nas, poprilicno velika kutija, postar mi je donjeo obavijest da mi je paket u posti, i da moram platiti carinu (iznos je pisao na obavijesti), s tim papirom sam isao u postu, platio i preuzeo paket.

 

Doduse to je bilo cak i prije nego smo bili u eu....

Children Shouldnt Play with Dead Things
Moj PC  
0 0 hvala 0
2 godine
neaktivan
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
maxym kaže...

ihush 

 

Da ponovim, sva roba, koja ulazi u bilo koju državu EU, zračnim, kopnenim ili morskim putem, mora proći carinsku kontrolu (ne samo zbog financijskih, nego i ostalih razloga zbog kojih postoji carina kao služba). Ona roba, kojoj kranja destinacija nije zemlja u koju je roba ušla (tranzit, bescarinske zone), prosljeđuje se dalje bez carinskog postupka, ali te pošiljke su jasno označene (ne pojedinačno nego grupno) i nadzirane.

 

Kriterij za neprolazak neke robe kroz carinsku kontrolu nije, niti može biti, to da li će PDV od prodaje te robe zaradit država u kojiu je roba ušla, ili neka druga država članica EU ili država izvan EU.

 

Zna se točno koja roba je ušla u bescarinsko skladište, a koja roba je izašla, i legalnim putem, nije moguće pustiti niti jednu pošiljku, u "domaći" promet, bez carinskog postupka.

 

Pošta zna za svaki paket (tj. vreću, kontejner, što god) da li je carinski pregled obavljen ili ne, tj. da li ta pošiljka treba iči preko carine ili ide "normalnim" putem.

 

Robu koja dolazi iz inozemstva, koja je u skladištu u bescarinskoj zoni, ili je u tranzitu na teritoriju EU, ne može, bez kršenja zakona, doći u poštanski sutav, promet kurirskih službi ili bilo gdje drugo na teritoriju EU.

 

Kada bi sve to bilo tako pojednostavljeno kako ti pričaš, onda bi se na stotine tisuća tone robe (čiji promet je zabranjen, ograničen, strogo kontroliran, ili podložan carini) uvozile na takav način, i elegantno izbjegavale carinski pregled i plaćanje bilo kakvih davanja.

 Općenito govoreći ovo je formalno točno i tako mora biti. Ali u ovoj priči carinici imaju stare, iskusne, neuništive, neodoljive i izazovne neprijatelje – Mito i Korupcija.

Poruka je uređivana zadnji put ned 1.8.2021 23:12 (ZeRo21).
15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
maxym kaže...

ihush 

 

Da ponovim, sva roba, koja ulazi u bilo koju državu EU, zračnim, kopnenim ili morskim putem, mora proći carinsku kontrolu (ne samo zbog financijskih, nego i ostalih razloga zbog kojih postoji carina kao služba). Ona roba, kojoj kranja destinacija nije zemlja u koju je roba ušla (tranzit, bescarinske zone), prosljeđuje se dalje bez carinskog postupka, ali te pošiljke su jasno označene (ne pojedinačno nego grupno) i nadzirane.

 

Kriterij za neprolazak neke robe kroz carinsku kontrolu nije, niti može biti, to da li će PDV od prodaje te robe zaradit država u kojiu je roba ušla, ili neka druga država članica EU ili država izvan EU.

 

Zna se točno koja roba je ušla u bescarinsko skladište, a koja roba je izašla, i legalnim putem, nije moguće pustiti niti jednu pošiljku, u "domaći" promet, bez carinskog postupka.

 

Pošta zna za svaki paket (tj. vreću, kontejner, što god) da li je carinski pregled obavljen ili ne, tj. da li ta pošiljka treba iči preko carine ili ide "normalnim" putem.

 

Robu koja dolazi iz inozemstva, koja je u skladištu u bescarinskoj zoni, ili je u tranzitu na teritoriju EU, ne može, bez kršenja zakona, doći u poštanski sutav, promet kurirskih službi ili bilo gdje drugo na teritoriju EU.

 

Kada bi sve to bilo tako pojednostavljeno kako ti pričaš, onda bi se na stotine tisuća tone robe (čiji promet je zabranjen, ograničen, strogo kontroliran, ili podložan carini) uvozile na takav način, i elegantno izbjegavale carinski pregled i plaćanje bilo kakvih davanja.

 -kao što ti drugi post odgovara.. formalno, da.

 

-propustio/promašio si jednu 'sitnicu'.. tko radi carisnki dio posla? upravo to je u ovom slučaju otusourceano pošti što ona naplati pod stavkom (usmene) carinske deklaracije. Što to znači, pa da je upravo njima ta roba došla na 'carinjenje'.. a ovisno o etiketi na paketu (u iossu) će to biti prepoznato-obavljeno ili neće.

-bi li se tako uvozile stotine tisuća tona robe..? ne, jer nisu poštanska pošiljka recimo bageri (ne igračka) ne stane u kutiju i tad bi skladište pošte bilo blokirano.. pa to tako fizički nije moguće napraviti, čak ni teoretski. :) .. a da može, ljudi su snalažljivi i našli bi način kako, ako nikako drugačije, tad mitom :)

 

-imaš li pravilo do 22€? prolazi bez carinskog postupka bez poreza.. -nema carine. što ti to kaže? ništa? :)

-imaš li uvoz, jednostavan, do 10.000€? koji može bez uvozne-carinske deklaracije? .. to ne vrjedi za biznis, industriju-trgovinu, praktički samo za malog-kranjeg kupca, osobu-fizičku. Tako ne uvozi trgovac, ali može online kupac i to nisu iste stvari, kategorije pa ni pravila..

-kako dokazuješ nešto? recimo kontrola-policija/carina zaustavi neki šleper na cesti.. što se radi? hoćemo li zaustaviti poštara s takvim paketom, tražiti usmenu carinsku deklaraciju i ako je nema kazniti poštara+poštu? .. nećemo, mada bi teoretski mogli pa i trebali ako govorimo o pravilima i pravnoj državi, zakonima (koji su duplirani i kontradiktorni što već samo po sebi stvara problem)... a na to dodati eu-države, dupliranje..

-imaš li u citatima primjere par postova u kojima forumaši kažu da su dobili paket, bez ikakve dodatne naplate.. dobili su, no to je 'nemoguće'? .. i nije ti jasno da je papirnato jedno a stvrnost s papirima nešto drugo ..

-jedan primjer gdje su dva paketa, ukupno naplaćeno 55kn .. što to govori? pa to da je jedan ispod 150 drugi iznad i da je to tad iznos koji naplati pošta za usmenu carinsku deklaraciju za ta dva paketa... i da je to tad prošlo kroz ioss i da je to jedini dodatni trošak, a neovisno o tome carisnki dio nitko nije obavio, tj to radi sama pošta od 1.7. što i naplati 18 ili 38kn.. ovisno o 150€ grnici.

 

-jasno je meni da teoretski roba da bi došla do kupca, poštujući sve predviđene legalne kanale-pravila.. mora proći carinu-uvoz.. no kad roba prođe, kad kupac dobije paket u ruke i ne plati ništa, ni kunu, tad ti je jasno da to jednostavno nije tako, tj da taj dio ide 'mimo' carine tj pošta bez etikete na paketu ne zna da ona mora obaviti carisnski postupak, tj tad ga samo dostavi kao paket, ne kao uvoz. Tko radi grešku? .. država-pošta-sustav.. tj zato je to jedino moguće nazvati 'legalni šverc' jer je prošlo legalnim kanalom bez naplate carine+poreza pa je šverc, jer neovisno o carinskoj stopi koja može ovisiti o robi i biti nulta-0%.. pdv je pdv i mora biti 25%.. tj nije nula. Kad takav paket dobiješ u ruke i ne platiš ništa dodatno to je to.. 'po starom', mada je sad po novom 1.7. nadalje a ovisi primarno jel roba poslana kroz ioss ili ne.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
2 godine
neaktivan
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Damir22 kaže...

Paket je poslan ups-om, sad cekamo da vidimo daljnji razvoj situacije.....

 

Sjecam se, davno prije, na samo jedan paket sam platio carinu, paket je isao iz US do nas, poprilicno velika kutija, postar mi je donjeo obavijest da mi je paket u posti, i da moram platiti carinu (iznos je pisao na obavijesti), s tim papirom sam isao u postu, platio i preuzeo paket.

 

Doduse to je bilo cak i prije nego smo bili u eu....

 

Minimalno 125 KN + porez 25% na vrijednost robe i poštarine. (  Osim u slučaju da roba ide po INCOTERMS paritetu DDP – Delivered Duty Paid ).

Poruka je uređivana zadnji put sub 31.7.2021 23:38 (ZeRo21).
8 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Mozes objasniti tu matematiku?

Postarinu ne placam ja, tako da neznam ni kolika je.....
Children Shouldnt Play with Dead Things
Moj PC  
0 0 hvala 0
2 godine
neaktivan
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Damir22 kaže...
Mozes objasniti tu matematiku?

Postarinu ne placam ja, tako da neznam ni kolika je.....

 https://www.rhea.hr/Page.aspx?id=39

8 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Tko je rhea, zasto je njihiv cjenik relevantan po bilo cemu, i zasto ja moram koristiti njihove usluge.....?

Meni ne treba carinsko posredovanje....

Meni frend miguel, baba mu iz ljubuskog, salje poklon, roba je blago rabljena, mozda cak i djelomicno neispravna.... ;)
Children Shouldnt Play with Dead Things
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.8.2021 0:22 (Damir22).
Moj PC  
0 0 hvala 0
2 godine
neaktivan
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Damir22 kaže...
Tko je rhea, zasto je njihiv cjenik relevantan po bilo cemu, i zasto ja moram koristiti njihove usluge.....?

Meni ne treba carinsko posredovanje....

Meni frend miguel, baba mu iz ljubuskog, salje poklon, roba je blago rabljena, mozda cak i djelomicno neispravna.... ;)

 Oni su ti ovlašteni zastupnici za UPS

8 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
Ok,.ovlasteni zastupnici, to kuzim.

No, ne.posreduju oni za apsolutno svaki paket ili? Jer sto je onda s privatnim paketima?

Iskreno nisam znao da ups postoji kao kurirska sluzba, pretpostavka je bila da ups dovozi pakete do zemlje a onda ga dalje preuzima hp za lokalnu isporuku kao kod dhl-a i slicnih.

No vidjet cu, za sada neznam ni kako je poslano, tracking jos nista ne govori, kad krene paket pa cu vidjeti po trackingu.

No bilo kako bilo, bitno da stigne, a javim koliko je ta prica kostala na kraju ;)

Tnx!
Children Shouldnt Play with Dead Things
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
ZeRo21 kaže...
maxym kaže...

ihush 

 

Da ponovim, sva roba, koja ulazi u bilo koju državu EU, zračnim, kopnenim ili morskim putem, mora proći carinsku kontrolu (ne samo zbog financijskih, nego i ostalih razloga zbog kojih postoji carina kao služba). Ona roba, kojoj kranja destinacija nije zemlja u koju je roba ušla (tranzit, bescarinske zone), prosljeđuje se dalje bez carinskog postupka, ali te pošiljke su jasno označene (ne pojedinačno nego grupno) i nadzirane.

 

Kriterij za neprolazak neke robe kroz carinsku kontrolu nije, niti može biti, to da li će PDV od prodaje te robe zaradit država u kojiu je roba ušla, ili neka druga država članica EU ili država izvan EU.

 

Zna se točno koja roba je ušla u bescarinsko skladište, a koja roba je izašla, i legalnim putem, nije moguće pustiti niti jednu pošiljku, u "domaći" promet, bez carinskog postupka.

 

Pošta zna za svaki paket (tj. vreću, kontejner, što god) da li je carinski pregled obavljen ili ne, tj. da li ta pošiljka treba iči preko carine ili ide "normalnim" putem.

 

Robu koja dolazi iz inozemstva, koja je u skladištu u bescarinskoj zoni, ili je u tranzitu na teritoriju EU, ne može, bez kršenja zakona, doći u poštanski sutav, promet kurirskih službi ili bilo gdje drugo na teritoriju EU.

 

Kada bi sve to bilo tako pojednostavljeno kako ti pričaš, onda bi se na stotine tisuća tone robe (čiji promet je zabranjen, ograničen, strogo kontroliran, ili podložan carini) uvozile na takav način, i elegantno izbjegavale carinski pregled i plaćanje bilo kakvih davanja.

 Općenito govoreći ovo je formalno točno i tako mora biti. Ali u ovoj prići carinici imaju stare, iskusne, neuništive, neodoljive i izazovne neprijatelje – Mito i Korupcija.

 ZeRo21 

 

Ovo je bio odgovor kolegi ihush-u, na njegov post u kojem tvrdi da Pošta ne zna što treba cariniti a što ne, i da država u kojoj se nalazi skladište u bescarinkoj zoni, nema interesa kontrolirati da li je za roba prošla carinski postupak jer, po novim pravilima, njihova porezna uprava neće naplatiti PDV na te pošiljke.

 

ihush kaže...
maxym kaže...

ihush 

 

Da ponovim, sva roba, koja ulazi u bilo koju državu EU, zračnim, kopnenim ili morskim putem, mora proći carinsku kontrolu (ne samo zbog financijskih, nego i ostalih razloga zbog kojih postoji carina kao služba). Ona roba, kojoj kranja destinacija nije zemlja u koju je roba ušla (tranzit, bescarinske zone), prosljeđuje se dalje bez carinskog postupka, ali te pošiljke su jasno označene (ne pojedinačno nego grupno) i nadzirane.

 

Kriterij za neprolazak neke robe kroz carinsku kontrolu nije, niti može biti, to da li će PDV od prodaje te robe zaradit država u kojiu je roba ušla, ili neka druga država članica EU ili država izvan EU.

 

Zna se točno koja roba je ušla u bescarinsko skladište, a koja roba je izašla, i legalnim putem, nije moguće pustiti niti jednu pošiljku, u "domaći" promet, bez carinskog postupka.

 

Pošta zna za svaki paket (tj. vreću, kontejner, što god) da li je carinski pregled obavljen ili ne, tj. da li ta pošiljka treba iči preko carine ili ide "normalnim" putem.

 

Robu koja dolazi iz inozemstva, koja je u skladištu u bescarinskoj zoni, ili je u tranzitu na teritoriju EU, ne može, bez kršenja zakona, doći u poštanski sutav, promet kurirskih službi ili bilo gdje drugo na teritoriju EU.

 

Kada bi sve to bilo tako pojednostavljeno kako ti pričaš, onda bi se na stotine tisuća tone robe (čiji promet je zabranjen, ograničen, strogo kontroliran, ili podložan carini) uvozile na takav način, i elegantno izbjegavale carinski pregled i plaćanje bilo kakvih davanja.

 -kao što ti drugi post odgovara.. formalno, da.

 

-propustio/promašio si jednu 'sitnicu'.. tko radi carisnki dio posla? upravo to je u ovom slučaju otusourceano pošti što ona naplati pod stavkom (usmene) carinske deklaracije. Što to znači, pa da je upravo njima ta roba došla na 'carinjenje'.. a ovisno o etiketi na paketu (u iossu) će to biti prepoznato-obavljeno ili neće.

-bi li se tako uvozile stotine tisuća tona robe..? ne, jer nisu poštanska pošiljka recimo bageri (ne igračka) ne stane u kutiju i tad bi skladište pošte bilo blokirano.. pa to tako fizički nije moguće napraviti, čak ni teoretski. :) .. a da može, ljudi su snalažljivi i našli bi način kako, ako nikako drugačije, tad mitom :)

 

-imaš li pravilo do 22€? prolazi bez carinskog postupka bez poreza.. -nema carine. što ti to kaže? ništa? :)

-imaš li uvoz, jednostavan, do 10.000€? koji može bez uvozne-carinske deklaracije? .. to ne vrjedi za biznis, industriju-trgovinu, praktički samo za malog-kranjeg kupca, osobu-fizičku. Tako ne uvozi trgovac, ali može online kupac i to nisu iste stvari, kategorije pa ni pravila..

-kako dokazuješ nešto? recimo kontrola-policija/carina zaustavi neki šleper na cesti.. što se radi? hoćemo li zaustaviti poštara s takvim paketom, tražiti usmenu carinsku deklaraciju i ako je nema kazniti poštara+poštu? .. nećemo, mada bi teoretski mogli pa i trebali ako govorimo o pravilima i pravnoj državi, zakonima (koji su duplirani i kontradiktorni što već samo po sebi stvara problem)... a na to dodati eu-države, dupliranje..

-imaš li u citatima primjere par postova u kojima forumaši kažu da su dobili paket, bez ikakve dodatne naplate.. dobili su, no to je 'nemoguće'? .. i nije ti jasno da je papirnato jedno a stvrnost s papirima nešto drugo ..

-jedan primjer gdje su dva paketa, ukupno naplaćeno 55kn .. što to govori? pa to da je jedan ispod 150 drugi iznad i da je to tad iznos koji naplati pošta za usmenu carinsku deklaraciju za ta dva paketa... i da je to tad prošlo kroz ioss i da je to jedini dodatni trošak, a neovisno o tome carisnki dio nitko nije obavio, tj to radi sama pošta od 1.7. što i naplati 18 ili 38kn.. ovisno o 150€ grnici.

 

-jasno je meni da teoretski roba da bi došla do kupca, poštujući sve predviđene legalne kanale-pravila.. mora proći carinu-uvoz.. no kad roba prođe, kad kupac dobije paket u ruke i ne plati ništa, ni kunu, tad ti je jasno da to jednostavno nije tako, tj da taj dio ide 'mimo' carine tj pošta bez etikete na paketu ne zna da ona mora obaviti carisnski postupak, tj tad ga samo dostavi kao paket, ne kao uvoz. Tko radi grešku? .. država-pošta-sustav.. tj zato je to jedino moguće nazvati 'legalni šverc' jer je prošlo legalnim kanalom bez naplate carine+poreza pa je šverc, jer neovisno o carinskoj stopi koja može ovisiti o robi i biti nulta-0%.. pdv je pdv i mora biti 25%.. tj nije nula. Kad takav paket dobiješ u ruke i ne platiš ništa dodatno to je to.. 'po starom', mada je sad po novom 1.7. nadalje a ovisi primarno jel roba poslana kroz ioss ili ne.

 

ihush 

 

To što je netko, po prijašnjim pravilima prije, i po novim pravilima od 01.07.2021., dobio paket bez plaćanja odgovarajućih davanja, ne znači automatski da postoji neki kanal dostave paketa, koji prolazi mimo carine.

 

Koliko ja znam, svi paketi koji se zaprime putem pošte u RH, prolaze preko Pošte carinjenja Zagreb (10004), a količina paketa je vjerojatno prevelika da bi se baš svaki paket pregledao pa se po nekom, samo njima znanom kriteriju, neki paketi pregledaju, a oni manji, ili sa deklariranom malom vrijednošču (a pri tome, veličinom i težinom govore da se ne radi o nečemu previše vrijednom) prolaze bez carinskog pregleda.

 

A, roba koja dolazi u skladište u bescarinskoj zoni, sigurno ne glasi na fizičku, nego na pravnu osobu.

15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
maxym kaže...
..

To što je netko, po prijašnjim pravilima prije, i po novim pravilima od 01.07.2021., dobio paket bez plaćanja odgovarajućih davanja, ne znači automatski da postoji neki kanal dostave paketa, koji prolazi mimo carine.

 

Koliko ja znam, svi paketi koji se zaprime putem pošte u RH, prolaze preko Pošte carinjenja Zagreb (10004), a količina paketa je vjerojatno prevelika da bi se baš svaki paket pregledao pa se po nekom, samo njima znanom kriteriju, neki paketi pregledaju, a oni manji, ili sa deklariranom malom vrijednošču (a pri tome, veličinom i težinom govore da se ne radi o nečemu previše vrijednom) prolaze bez carinskog pregleda.

 

A, roba koja dolazi u skladište u bescarinskoj zoni, sigurno ne glasi na fizičku, nego na pravnu osobu.

- nema više 'po prijašnjim pravilima..' već je prošao mjesec.. to više nije objašnjenje (datum kad je roba ušla u...)

- neki kanal koji prolazi mimo carine? .. pošta=carina, oni rade taj posao i naplate carinsku deklaraciju (usmenu, tj ništa). Znaš kako to radi? -automatika/sotirnica/skener koji očita podatke s etikete, to je to. .. + rutinska kontrola ranodm paketa ili nešto što je recimo sumnjivo, rengen i sl. što tad rade pravi carinici ..). Sustav je takav, paket je paket i ako na njemu postoje podatci IOSSa tad ide po tom pravilu i pošta naplati 18,50 ili 38kn ovisno o iznosu-cijeni dok je pdv tad plaćen, ako ne postoje IOSS podatci tad je 'paket' (i tad dobiju bez dodatnih plaćanja... primjere imaš, dokaz?).

- ti misliš da se paketi 'pregledavaju'? .. jesi li ikad vidio kako to izgleda? traka, automatika, sortirnica.. skener radi svoj posao, ne 'djelatnik' kao carinik-poštar, tj samo kao izuzetak-korntrola.. paket ima etiketu-naljepnicu s podatcima, to skener očita i ovisno što pročita tako sortira-prosljeđuje.. ne može skener pročitati nešto što ne piše, barkod-nešto. Izvan IOSSa ne piše.. tad je paket, tj da ne piše recimo adresa tad paket ne može biti dostavljen, ako zamislimo teoretski da je etiketa oštećena-nečitka tad se taj paket 'vadi' i ručno nastavlja dalje... i to je recimo izuzetak, ostalo je automatika-skener-sustav. + tad ako je korz IOSS, poštar uz paket dobije i 'papirić' s iznosom za nalpatu recimo 18,50kn na temelju obavljenog carinskog posla tj. izdavanja usmene carinske deklaracije, koju izdaje carina a to je outsourceano pošti-sustav-logistika + djelatnici tamo raspoređeni jer pravno-formalno moraju biti kao jedini ovlašteni za takve poslove..

.. koliko puta sam u temi naglasio ''usmene'' carinske deklaracije? što to znači? to znači da kad skener očita ioss paket, nema razlike, nema neki dodatni papir-etiketa-kod.. ništa, tj kao da je skener rekao-usmeno ok.. i karikirano kažem, ako ti zatreba deklaracija, zaustavi poštara na cesti i traži da ti usmeno ponovi u diktafon .. tj pošta naplati 'ništa', usmeno dok pisano dobiješ račun na kojem je to navedeno i to ako je prošlo kroz ioss a to ne ovisi o pošti nego pošiljatelju-trgovcu iz kine ili logistici koju ima..

- sve je paket, mora biti dostavljen kupcu na adresu, skener razlikuje paket po tome što na njemu piše, ne po mirisu.. to rade recimo psi s drogom :)

 

- a ti znaš pravni status nekog x-skladišta u eu? znaš vlasnika? .. znaš da i todorić ima biz u niskozemskoj? .. znaš da nešto postoji, da ljudi dobiju paket, no dok nema akcije-hapšenja do tad ne postoji? Posljednji skandal je primjer AZ ciejpiva u italiji kad je pronađeno skriveno cijepivo.. tj kao i sve ostalo, kad policija želi, tad nađe.. a ako ne traži tad 'ne postoji'.. ili kako to točno formalno pravno ili školski napisati? .. ne postoji zato jer je zabranjeno? .. super tad smo riješili sav kriminal?

- carina-policija-države.. kao s prostitucijom, drogom, recimo što misliš bi li racija na recimo zrču nešto pronašla? a tko šalje ili ne šalje policiju u takvu kontrolu? zašto? .. jer turizam je važan. No dok službeno netko to ne vidi do tad ne postoji. .. mogu li jasnije napisati? zato je to 'legalni šverc' i postoji i zato imaš primjere kad osoba primi paket i ne plati ništa dodatno kao potvrdu da to postoji i da čak prolazi kroz legalni sustav, jer to nije prešvercao neki švercer u čarapi ili kroz šumu.. to donese poštar-sustav. (a čak i tog poštara država-carina može teoretski kazniti ako ga zaustave dok nosi paket i zatraže papire (identično kao vozača šlepera), kao carinsku deklaraciju. .. koju sva normalna roba mora imati čim napusti takvo skladište, što točno navodiš.. no ova ima 'usmenu' ... jasnije? -ako nije, ne brini, nisi ti problem nego je takav sustav :)

 

++ edit, a ova roba ima 'usmenu' carinsku deklaraciju, jer može, jer država neke robe do nekog iznosa dozvoljava uvoz bez .. tj za kranjeg kupca. Tako da je to legalno-legitimno, jer to kaže zakon-država, dok je naš izum 'usmena' što inače ne postoji jer je smisao papirologije upravo to, papir-deklaracija.. ne usmeno. :)) najs?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.8.2021 13:41 (ihush).
2 godine
neaktivan
offline
Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male pake

Kao što sam prije rekao Aliexpress i Banggood imaju svoju privatnu „kurirsku službu - logistiku” koja je registrirala svoje poslovnice u EU i izgradila logistički centar ( Nizozemska, Belgija, Njemačka). Aliexpress (AliExpress Standard Shipping i AliExpress Premium Shipping možda koriste IOSS sustav) i Banggood (EU Priority Line) novac od poreza i troškove transporta prepušta svojim kurirskim službama - logistici. Kurirska služba u zemlji uvoza obavlja carinski postupak za svaku pošiljku (plaća porez svakoj članici EU, izrađuje deklaracije ), nakon toga pušta pošiljku u unutarnji promet EU. Ovaj postupak je legalan i nema nikakvih nejasnoća (tako radi i DHL, UPS, FEDEX i slični – jedina je razlika što cijeli proces kontrolira Ali ili Bang, a carinsku kontrolu obavlja carinski namjesnik članice EU gdje je registrirana kurirska služba- logistički centar. Njihove kurirske službe imaju ugovor sa Nizozemskom poštom, GLS, Njemačkom poštom i sličnim, i ovim putem distribuiraju pakete po čitavoj EU. Ovi se paketi trebaju tretirati kao paketi u unutarnjem prometu EU i Hrvatska pošta treba propustiti paket kao i svaki drugi paket iz EU. Osim ovih logistički službi postoje i druge Kineske logističke službe koje obavljaju uvoz, carinjenje, puštanje robe na teritorij EU kao i Američki GSP (Global Shipping Program). Nijedna od ovih službi nema interes da nešto mulja jer su im uplaćena sredstva od poreza i za svaki izuzetak može se otvoriti CASE,DISPUTE na aliju, bang i ebayu gdje oni garantiraju povrat duplo uplaćenog poreza (naravno sa dokazom), ali 18.5 kn ne. IOSS sustav prema dosadašnjem iskustvu jedino može zahvatiti pošiljke koje se šalju Kineskom ili nekom drugom državnom poštom, koje su cijelim putem u poštanskom sustavu – no ovo još nije potvrđeno (USPS, Royal mail, China post ) - ovakvih je paketa malo. Naravno, sve gore napisano je idealni slučaj i ima prostora za razne makinacije koje trebaju rješavati međusobno carinske uprave članice EU-a. Pretpostavljam da HP nema još povjerenja u ovaj sustav slanja iz Nizozemske te provjeravaju da li je porez stvarno uplaćen (ovo je funkcioniralo i prije 1.7. na način da smo kupovali sve i svašta zahvaljujući porezno-carinskoj zakonskoj „RUPI“- anomaliji na razini EU. Puno trgovaca navodilo je deklariranu vrijednost robe manju od 22 EURA. Snalazili smo se na razne načine ne bi li naša vrijedna narudžba nekako - legalno "propala" kroz „RUPU“.) ??

 

https://www.banggood.com/index.php?com=help&t=questionCategory&artid=1901&catid=187

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 4.8.2021 16:21 (ZeRo21).
 
4 0 hvala 7
14 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
ZeRo21 kaže...

Kao što sam prije rekao Aliexpress i Banggood imaju svoju privatnu „kurirsku službu - logistiku” koja je registrirala svoje poslovnice u EU i izgradila logistički centar ( Nizozemska, Belgija, Njemačka). Aliexpress (AliExpress Standard Shipping, AliExpress Premium Shipping) i Banggood (EU Priority Line) novac od poreza i troškove transporta prepušta svojim kurirskim službama - logistici. 

 ...

 Znači ako HP naplati 18,50kn treba pisati žalbu i tražiti povrat (i naknadu štete?) jer su naplatili pregled za pošiljku koja ima izvor u EU. Iz iskustva (žalio sam se kad telegram koji sam poslao unutar HR uopće nije uručen) mogu reći da odgovor nećete dobiti u zakonskom roku, ali oni su državna firma pa im puca prsluk. Trebamo se žaliti, svi, to je jedini način da obustave te gluposti. 

2 godine
neaktivan
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
jozef kaže...
ZeRo21 kaže...

Kao što sam prije rekao Aliexpress i Banggood imaju svoju privatnu „kurirsku službu - logistiku” koja je registrirala svoje poslovnice u EU i izgradila logistički centar ( Nizozemska, Belgija, Njemačka). Aliexpress (AliExpress Standard Shipping, AliExpress Premium Shipping) i Banggood (EU Priority Line) novac od poreza i troškove transporta prepušta svojim kurirskim službama - logistici. 

 ...

 Znači ako HP naplati 18,50kn treba pisati žalbu i tražiti povrat (i naknadu štete?) jer su naplatili pregled za pošiljku koja ima izvor u EU. Iz iskustva (žalio sam se kad telegram koji sam poslao unutar HR uopće nije uručen) mogu reći da odgovor nećete dobiti u zakonskom roku, ali oni su državna firma pa im puca prsluk. Trebamo se žaliti, svi, to je jedini način da obustave te gluposti. 

 

Carina u svakom trenutku, mjestu može i ima ovlasti obaviti ili zahtijevati dodatnu kontrolu i provjeravati je li sve u redu. Tako je prije bilo, tako je sada i biti će.

Poruka je uređivana zadnji put sri 4.8.2021 9:55 (ZeRo21).
15 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
jozef kaže...
ZeRo21 kaže...

Kao što sam prije rekao Aliexpress i Banggood imaju svoju privatnu „kurirsku službu - logistiku” koja je registrirala svoje poslovnice u EU i izgradila logistički centar ( Nizozemska, Belgija, Njemačka). Aliexpress (AliExpress Standard Shipping, AliExpress Premium Shipping) i Banggood (EU Priority Line) novac od poreza i troškove transporta prepušta svojim kurirskim službama - logistici. 

 ...

 Znači ako HP naplati 18,50kn treba pisati žalbu i tražiti povrat (i naknadu štete?) jer su naplatili pregled za pošiljku koja ima izvor u EU. Iz iskustva (žalio sam se kad telegram koji sam poslao unutar HR uopće nije uručen) mogu reći da odgovor nećete dobiti u zakonskom roku, ali oni su državna firma pa im puca prsluk. Trebamo se žaliti, svi, to je jedini način da obustave te gluposti. 

 -neće naplatiti.. nemaju osnovu, tj to radi skener, ne poštar-osoba samovoljno, sustav..

-što možeš vidjeti u porukama, tj svi koji su izvan iossa ako im poštar donese to je to..

-da bi naplatili mora proći kroz 'njihovu' carinu tj skener koji pročita kod-etiketu.. a to u slučaju slanja iz eu skladišta nije etiketa iz kine s ioss-eori i ostalim..

-da naplate imali bi osnovu i tad nikako ne bi mogao dobiti povrat (opet vidljivo iz postova).. tj temelj za žalbu tad ne postoji kao ni rok za odgovor jer nemaš temelja.. tj kao da im postaviš pitanje zašto je nebo plavo, na to ti nisu dužni dati odgovor itd. a za ono što se žališ moraš navesti pravni temelj, osnova žalbe.. ne samo naslov.

 

ZeRo21 kaže...
jozef kaže...
ZeRo21 kaže...

Kao što sam prije rekao Aliexpress i Banggood imaju svoju privatnu „kurirsku službu - logistiku” koja je registrirala svoje poslovnice u EU i izgradila logistički centar ( Nizozemska, Belgija, Njemačka). Aliexpress (AliExpress Standard Shipping, AliExpress Premium Shipping) i Banggood (EU Priority Line) novac od poreza i troškove transporta prepušta svojim kurirskim službama - logistici. 

 ...

 Znači ako HP naplati 18,50kn treba pisati žalbu i tražiti povrat (i naknadu štete?) jer su naplatili pregled za pošiljku koja ima izvor u EU. Iz iskustva (žalio sam se kad telegram koji sam poslao unutar HR uopće nije uručen) mogu reći da odgovor nećete dobiti u zakonskom roku, ali oni su državna firma pa im puca prsluk. Trebamo se žaliti, svi, to je jedini način da obustave te gluposti. 

 

Teorijski carina u svakom trenutku, mjestu može i ima ovlasti obaviti ili zahtijevati dodatnu kontrolu i provjeravati je li sve u redu. Tako je prije bilo, tako je sada i biti će.

 -da, teorestski te carinski službenici mogu zaustaviti na cesti i provjeriti imaš li neku robu, račun-deklaraciju, ne samo na graničnom prijelazu nego i u dubini teritorija države a pošto je hr tanka kifla to može bilo gdje.. odnosno, u skladištu recimo rutinska kontrola koja otvori neki paket ili pronjuška s psima za drogu, exploziv i sl...

.. ali to nije dio carinskog-uvoznog posla, kao carinksa deklaracija.. tj to je tad samo kontrola i ne naplaćuje se, tj kažnjava se ako je prevara-šverc.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
2 godine
neaktivan
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
ZeRo21 kaže...

Ovako izgleda potvrda narudžbe sa EBAY-a. Roba je naručena preko Američkog ebay-a prodavatelj iz Hong Konga. Porez uplaćen preko IOSS-a. Pa javim kako ovo bude prošlo.

 

Stigla pošiljka u roku 10 dana (od narudžbe do zaprimanja). Pošiljka distribuirana iz Njemačke, dostavila HP - naplatila 0 kuna.

Ovo znači da naša carina ima povjerenje u Njemački porezno-carinski sustav i pošiljke iz Njemačke propušta bez dodatne kontrole.  (ovo mi nije prvi slučaj, ali Nizozemske pakete kontroliraju)

Ebay možda koristi IOSS, no zaobilazi HP kao točku carinjenja. Naime Ebay u svom procesu koristi usluge svog logističkog partnera Orange Connex. Po obavljenoj i potvrđenoj narudžbi Ebay šalje nalog i sve potrebne informacije Orange Connex-u. Orange preuzima pošiljku od prodavatelja u Kini i šalje je u svoj logistički centar u Njemačkoj. Orange proces carinjenja obavlja u Njemačkoj i preko izvorne naljepnice Orange  Njemačka pošta lijepi svoju naljepnicu sa DE brojem za praćenje. U produžetku adrese samo je ispisan IOSS ID: IM2760000742 ( to je Ebay-ov ID i koristi se za sve njihove transakcije). Ovo nije potvrda da se koristi IOSS sustav. I prije 1.7. Orange Connex i Speed pack pošiljke su slane putem Njemačke i Belgijske pošte i ne sjećam se da je sa bilo kojom pošiljkom bio neki dodatni postupak carinjenja od strane HP.

Poruka je uređivana zadnji put sri 4.8.2021 15:35 (ZeRo21).
7 godina
online
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
jozef kaže...

 Znači ako HP naplati 18,50kn treba pisati žalbu i tražiti povrat (i naknadu štete?) jer su naplatili pregled za pošiljku koja ima izvor u EU. Iz iskustva (žalio sam se kad telegram koji sam poslao unutar HR uopće nije uručen) mogu reći da odgovor nećete dobiti u zakonskom roku, ali oni su državna firma pa im puca prsluk. Trebamo se žaliti, svi, to je jedini način da obustave te gluposti. 

 Teško: pada na prvom koraku, em ne kuže zakaj ih tužiš, em ne kuže kaj koja naljepnica znači.

Pa ak stigne na sud, ni oni ne kuže...

Ali, u osnovi da, trebalo bi, ali džabe.

 

Kruha i igala...
12 godina
offline
Re: Od sutra, 1. srpnja, dodatni troškovi na male
fer-de-lance kaže...
jozef kaže...

 Znači ako HP naplati 18,50kn treba pisati žalbu i tražiti povrat (i naknadu štete?) jer su naplatili pregled za pošiljku koja ima izvor u EU. Iz iskustva (žalio sam se kad telegram koji sam poslao unutar HR uopće nije uručen) mogu reći da odgovor nećete dobiti u zakonskom roku, ali oni su državna firma pa im puca prsluk. Trebamo se žaliti, svi, to je jedini način da obustave te gluposti. 

 Teško: pada na prvom koraku, em ne kuže zakaj ih tužiš, em ne kuže kaj koja naljepnica znači.

Pa ak stigne na sud, ni oni ne kuže...

Ali, u osnovi da, trebalo bi, ali džabe.

 

 Bez defetizma molim! Kad se male ruke slože garant rušimo taj namet i postavljamo PDV na okruglih 28%. Ne bu nas Orban hebal sa svojim Guinnessovim rekordima.

Osim toga i Zakon o porezu na nekretnine stoji beskorisno u ladici. 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice