SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar 10 c

poruka: 11
|
čitano: 5.214
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar 10 c".
15 godina
offline
SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar 10 c

Već vidim teorije zavjere u nastanku.

I thought that I heard you laughing I thought that I heard you sing I think I thought I saw you try But that was just a dream That was just a dream
Moj PC  
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar
Ne kužim gdje je tu inovacija? Radio korekcija gps signala postoji već jako dugo, a u UK je krajem 70-tih postojala i čista radio lokalizacija koja je imala bar u teoriji preciznost od 1cm.
Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
offline
SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar 10 c

Ako postoje problemi vezani za 5G mreže, navodno, može li ih ovakvo nešto čak i poduplati ?!?! 

Nedavno sam putovao busom u jedan grad a moj prijatelj na motoru sa svojim društvom u istom pravcu, ja u busu on na motoru dakle. 
U komunikaciji preko aplikacije Messenger smo pratili jedan drugoga, tko će prije doći na cilj, relativno nebitno o točnosti u 100 metara generalno, pa se pitam zbog čega uopće treba i kome preciznost od 10 cm?!?! 

Potencijalnih odgovora je vrlo puno, budem/o pričekali neko izvjesno vrijeme i uvjeriti se tko ima maksimalne benefite! 

ATJ Lučko
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar
ATJLučko kaže...

 

U komunikaciji preko aplikacije Messenger smo pratili jedan drugoga, tko će prije doći na cilj, relativno nebitno o točnosti u 100 metara generalno, pa se pitam zbog čega uopće treba i kome preciznost od 10 cm?!?! 

 autonomnim vozilima i dronovima bi ponekad jako dobro došla preciznost od 10 cm. Ili recimo automatiziranim traktorima, kombajnima, pa onda ako ostavljaš marker na zemljištu gdje ćeš izvršiti neke radove i slično. Nije da ti takva preciznost treba stalno, ali povremeno dobro dođe.

23 mjeseca
protjeran
offline
Re: SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar
Za takvu preciznost se koriste lokalni sustavi.
13 godina
offline
Re: SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar
jozef kaže...
ATJLučko kaže...

 

U komunikaciji preko aplikacije Messenger smo pratili jedan drugoga, tko će prije doći na cilj, relativno nebitno o točnosti u 100 metara generalno, pa se pitam zbog čega uopće treba i kome preciznost od 10 cm?!?! 

 autonomnim vozilima i dronovima bi ponekad jako dobro došla preciznost od 10 cm. Ili recimo automatiziranim traktorima, kombajnima, pa onda ako ostavljaš marker na zemljištu gdje ćeš izvršiti neke radove i slično. Nije da ti takva preciznost treba stalno, ali povremeno dobro dođe.

Uvjeren sam da napredak slijedi, neminovno, ali ove opcije treba razraditi; 

* autonomna vozila - obzirom se radi na projektima pametnih cesta, gdje bi ”pamet” bila implementirana u samu cestu, ispod voznog sloja asfalta, predstavljalo bi tračnice u obliku električnog impulsa, po kojem bi ”pametna” jedinica u samom vozilu bila navigiarana, vidim da bi to bio puno lakši sistem. 
* dronovi - ako si unio podatak kuda bi se trebao kretati uopće, pretpostavljam da si unio i lokaciju, unutar manje od jednog metra ”udaljenosti” od točke B gdje primatelj pošiljke čeka. Makar, pada mi na pamet mogućnost, transport je planiran nekoliko dana prije i meteo neprilike su poremetile prohodnost rute, pa postoji faktor dodatnog popravljanja rute, ali pod uvjetom da je dostava uopće moguća. 
* kombajni/traktori - za razliku od autonomnih vozila i dronova (koji rade i na otvorenim prostorima najčešće i nekim urbanim sa visokom infrastrukturom) oni ”rade” isključivo na otvorenom, preglednim ravnicama. A opet, još ne vidim opcije za takav stroj bez prisutnosti ljudskog faktora unutar kabine, obzirom UI još nije na takvoj razini da može pravilno logički protumačiti poneku nesavršenost na ili u terenu, baš je neki dan bio članak u dnevnim tiskovinama o tom problemu (slon kao ogledni primjer, kada je slon u ispravnom obliku, odnosno kada je gornja polovica usmjerena u drugu stranu, ali percepcija kaže da je to i dalje ispravan slon, a nije).


Ponekad je vrlo relativan rijedak pojam gdje ”autonomnim vozilima” to mogu moje skromno subjektivno razmišljanje biti samo navigacijske točke, ali i opet ako sam unutar para tih točaka to je sasvim u redu, obzirom je relativno nebitno jesam pola metra lijevo ili desno, ako ne ugrožavam promet uopće ili sebe i pošiljku koju prevozim!
Jedino ako bi netko u nekom kontrolnom centru nadzirao, kontrola, kretanja AV, onda bi njemu to bio samo potvrda ispravnog odvijanja prometa, nešto u tom i takvom smislu.  

ATJ Lučko
15 godina
offline
Re: SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar
ATJLučko kaže...

... obzirom je relativno nebitno jesam pola metra lijevo ili desno, ako ne ugrožavam promet uopće ili sebe i pošiljku koju prevozim!

 e kad bi GPS signal vrludao samo pola metra, vjerojatno i ne bi bio problemm ali ako gledaš sirove GPS podatke koje hvata npr mobitel onda vidiš da nepreciznost zna biti i po nekoliko metara. Te nepravilnosti programi za navigaciju riješavaju tako da te "zaljepe" na najbližu cestu koju imaju u karti pa to sve izgleda super, a i očekuje se da gledaš di voziš, ali kad u tu priču ubacimo autonomne uređaje, onda što preciznija navigacija to je bolje, mada kako meni izgleda ova tehnologija iz članka se oslanja na dodatnu infrastruktutu pa je pitanje kolko će to biti isplativo u praksi.

 

BTW osim zgrada za GPS je problematična i šuma. i na cestama koje prolaze kroz šumu je GPS signal dosta neprecizan

13 godina
offline
SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar 10 c

mi u geodeziji to koristimo već 30 godina a oni su to izmislili 

Moj PC  
4 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar
ATJLučko kaže...

Ako postoje problemi vezani za 5G mreže, navodno, može li ih ovakvo nešto čak i poduplati ?!?! 

Nedavno sam putovao busom u jedan grad a moj prijatelj na motoru sa svojim društvom u istom pravcu, ja u busu on na motoru dakle. 
U komunikaciji preko aplikacije Messenger smo pratili jedan drugoga, tko će prije doći na cilj, relativno nebitno o točnosti u 100 metara generalno, pa se pitam zbog čega uopće treba i kome preciznost od 10 cm?!?! 

Potencijalnih odgovora je vrlo puno, budem/o pričekali neko izvjesno vrijeme i uvjeriti se tko ima maksimalne benefite! 

   Kod vojnih sustava. GPS navođene granate od haubica npr imaju grešku od 10 m. Veći sustavi po nekoliko desetaka metara. Sada zamisli da upakiraš nešto direktno u metu, sa greškom od 10 cm...

I thought that I heard you laughing I thought that I heard you sing I think I thought I saw you try But that was just a dream That was just a dream
13 godina
offline
Re: SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar
Zdravek2008 kaže...
ATJLučko kaže...

... obzirom je relativno nebitno jesam pola metra lijevo ili desno, ako ne ugrožavam promet uopće ili sebe i pošiljku koju prevozim!

 e kad bi GPS signal vrludao samo pola metra, vjerojatno i ne bi bio problemm ali ako gledaš sirove GPS podatke koje hvata npr mobitel onda vidiš da nepreciznost zna biti i po nekoliko metara. Te nepravilnosti programi za navigaciju riješavaju tako da te "zaljepe" na najbližu cestu koju imaju u karti pa to sve izgleda super, a i očekuje se da gledaš di voziš, ali kad u tu priču ubacimo autonomne uređaje, onda što preciznija navigacija to je bolje, mada kako meni izgleda ova tehnologija iz članka se oslanja na dodatnu infrastruktutu pa je pitanje kolko će to biti isplativo u praksi.

 

BTW osim zgrada za GPS je problematična i šuma. i na cestama koje prolaze kroz šumu je GPS signal dosta neprecizan

Kolega, GPS signai ima bar za civile nekoliko problema, a kao prvi komunikaciju satelita koji prate taj neki GPS uređaj, da ne spominjem okretanje kugle zemaljske, u jedinici vremena. 
To što se ovdje spominje je ”kao” spuštanje satelita (funkcionalno) iz stratosfere ili već na kojoj visini jesu među zgrade, ljude, kroz puno manji opseg snage ali veću pokrivenost. 
Autonomna vozila bi trebala voziti po ”signalima” koje se dobiva u mozak iz odašiljača čega već instaliranih u pametnim cestama, a GPS njih ne treba navoditi, samo pratiti, gdje jesu. 
Za GPS signal, odnosno prijem signala u uređaje ima jako puno faktora koji smetaju kao oblaci/magla, šuma pogotovu visoka i gusta, gust raspored visokih zgrada, tuneli koji su dulji, pa čak i neki puta duboki usjeci u kanjonima, provjereno višestruko planinarenjem, ali najveći problem je ipak ”kašnjenje signala”! 

fredii kaže...
ATJLučko kaže...

Ako postoje problemi vezani za 5G mreže, navodno, može li ih ovakvo nešto čak i poduplati ?!?! 

Nedavno sam putovao busom u jedan grad a moj prijatelj na motoru sa svojim društvom u istom pravcu, ja u busu on na motoru dakle. 
U komunikaciji preko aplikacije Messenger smo pratili jedan drugoga, tko će prije doći na cilj, relativno nebitno o točnosti u 100 metara generalno, pa se pitam zbog čega uopće treba i kome preciznost od 10 cm?!?! 

Potencijalnih odgovora je vrlo puno, budem/o pričekali neko izvjesno vrijeme i uvjeriti se tko ima maksimalne benefite! 

   Kod vojnih sustava. GPS navođene granate od haubica npr imaju grešku od 10 m. Veći sustavi po nekoliko desetaka metara. Sada zamisli da upakiraš nešto direktno u metu, sa greškom od 10 cm...

Obzirom sam tako se je potrefilo ili moguće grah pao, bio u pozicijama učiti o nekim detaljima pametnog oružja, pogodak u metu uz odstupanje manje od 50 mm je poznato i moguće već vrlo odavno, ali to uopće nije fora. Naime, postoje jednostavno kamere na projektilima pljus lasersko navođenje, koordinate, ma stepe ga u 13 trepavicu lijevog oka. 
Prava fora je kada znaš matematiku i zemljopis (zašto je uopće zemljopis preimenovan u geografiju  ) pa minobacačem iza brda pogodiš objekt u rupu dimenzija dimnjaka, što je svakako moguće, viđeno vlastitim očima. 

ATJ Lučko
15 godina
offline
Re: SuperGPS: navigacijski sustav precizan unutar
ATJLučko kaže...
Zdravek2008 kaže...
ATJLučko kaže...

... obzirom je relativno nebitno jesam pola metra lijevo ili desno, ako ne ugrožavam promet uopće ili sebe i pošiljku koju prevozim!

 e kad bi GPS signal vrludao samo pola metra, vjerojatno i ne bi bio problemm ali ako gledaš sirove GPS podatke koje hvata npr mobitel onda vidiš da nepreciznost zna biti i po nekoliko metara. Te nepravilnosti programi za navigaciju riješavaju tako da te "zaljepe" na najbližu cestu koju imaju u karti pa to sve izgleda super, a i očekuje se da gledaš di voziš, ali kad u tu priču ubacimo autonomne uređaje, onda što preciznija navigacija to je bolje, mada kako meni izgleda ova tehnologija iz članka se oslanja na dodatnu infrastruktutu pa je pitanje kolko će to biti isplativo u praksi.

 

BTW osim zgrada za GPS je problematična i šuma. i na cestama koje prolaze kroz šumu je GPS signal dosta neprecizan

Kolega, GPS signai ima bar za civile nekoliko problema, a kao prvi komunikaciju satelita koji prate taj neki GPS uređaj, da ne spominjem okretanje kugle zemaljske, u jedinici vremena. 
To što se ovdje spominje je ”kao” spuštanje satelita (funkcionalno) iz stratosfere ili već na kojoj visini jesu među zgrade, ljude, kroz puno manji opseg snage ali veću pokrivenost. 
Autonomna vozila bi trebala voziti po ”signalima” koje se dobiva u mozak iz odašiljača čega već instaliranih u pametnim cestama, a GPS njih ne treba navoditi, samo pratiti, gdje jesu. 
Za GPS signal, odnosno prijem signala u uređaje ima jako puno faktora koji smetaju kao oblaci/magla, šuma pogotovu visoka i gusta, gust raspored visokih zgrada, tuneli koji su dulji, pa čak i neki puta duboki usjeci u kanjonima, provjereno višestruko planinarenjem, ali najveći problem je ipak ”kašnjenje signala”! 

fredii kaže...
ATJLučko kaže...

Ako postoje problemi vezani za 5G mreže, navodno, može li ih ovakvo nešto čak i poduplati ?!?! 

Nedavno sam putovao busom u jedan grad a moj prijatelj na motoru sa svojim društvom u istom pravcu, ja u busu on na motoru dakle. 
U komunikaciji preko aplikacije Messenger smo pratili jedan drugoga, tko će prije doći na cilj, relativno nebitno o točnosti u 100 metara generalno, pa se pitam zbog čega uopće treba i kome preciznost od 10 cm?!?! 

Potencijalnih odgovora je vrlo puno, budem/o pričekali neko izvjesno vrijeme i uvjeriti se tko ima maksimalne benefite! 

   Kod vojnih sustava. GPS navođene granate od haubica npr imaju grešku od 10 m. Veći sustavi po nekoliko desetaka metara. Sada zamisli da upakiraš nešto direktno u metu, sa greškom od 10 cm...

Obzirom sam tako se je potrefilo ili moguće grah pao, bio u pozicijama učiti o nekim detaljima pametnog oružja, pogodak u metu uz odstupanje manje od 50 mm je poznato i moguće već vrlo odavno, ali to uopće nije fora. Naime, postoje jednostavno kamere na projektilima pljus lasersko navođenje, koordinate, ma stepe ga u 13 trepavicu lijevog oka. 
Prava fora je kada znaš matematiku i zemljopis (zašto je uopće zemljopis preimenovan u geografiju ) pa minobacačem iza brda pogodiš objekt u rupu dimenzija dimnjaka, što je svakako moguće, viđeno vlastitim očima. 

 γεωγραφία, geographia, doslovce "zemljopis") i ljepše je geografija, nego zemljopis.

 

Još koju godinu, moguće desetljeće pa će i AI biti ugrađivan u granate. Onda će odstupanje biti još manje.

I thought that I heard you laughing I thought that I heard you sing I think I thought I saw you try But that was just a dream That was just a dream
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice