Vidim VW diže hype s ID.2all, pogledam slike: opet dva divovska ekrana
2025 a prvi auti budu isporuceni 2027. Sad ako narucis nekaj elektricno od VW, Skoda, Seat ili Audi se ceka 24 mjeseca.
Nadam se da bude prije ali cisto sumnjam :(
Vidim VW diže hype s ID.2all, pogledam slike: opet dva divovska ekrana
2025 a prvi auti budu isporuceni 2027. Sad ako narucis nekaj elektricno od VW, Skoda, Seat ili Audi se ceka 24 mjeseca.
Nadam se da bude prije ali cisto sumnjam :(
Pa i ne baš, svejedno upotreba bakra za EV čini manje od 10% godišnje količine izrudarenog bakra.
Tak da je malo glupo osuđivati EV-ove kad ne čine neki značajan udio potrošnje bakra.
Ne znam shvaćaš li uopće koliko je tih 10% katastrofalno puno.
Da me netko pitao rekao bih daleko manje od 1%.
Ispravak, 10% je za sva vozila, nisam nigdje našao statistiku za EV.
Ali, prosječni EV ima tri puta više bakra od prosječnog ICE, a EV čine samo 3% godišnje prodaje auta, tak da na EV zapravo odlazi manje-više ekvivalent onoga kaj ode na 9% prodanih ICE.
Znači kaj se čine ukupno segment vozila na EV ode možda 1% bakra koji se potroši u toj kategoriji.
Ispravak, 10% je za sva vozila, nisam nigdje našao statistiku za EV.
Ali, prosječni EV ima tri puta više bakra od prosječnog ICE, a EV čine samo 3% godišnje prodaje auta, tak da na EV zapravo odlazi manje-više ekvivalent onoga kaj ode na 9% prodanih ICE.
Znači kaj se čine ukupno segment vozila na EV ode možda 1% bakra koji se potroši u toj kategoriji.
To pak znači da će masovka EV-ova gutati bakra u enormnim količinama. Plus dodatna infrastruktura za to... Brrrrrr.
A ro znači i taman da je svako proizvedeno vozilo na svijetu EV, i dalje bi na njih išla samo trećina ukupne potrošnje bakra.
Znači ostale 2/3 nam ne smetaju, samo ono kaj nam ideološki smeta.
Dajte se malo skockajte, ovo ko neki vrtić...
A ro znači i taman da je svako proizvedeno vozilo na svijetu EV, i dalje bi na njih išla samo trećina ukupne potrošnje bakra.
Znači ostale 2/3 nam ne smetaju, samo ono kaj nam ideološki smeta...
Dajte se malo skockajte, ovo ko neki vrtić...
Trećina svjetske proizvodnje je "samo"?!?
Nije samo, nego je pravo pitanje zašto svi laju na ono kaj trenutno čini 0.01% svjetske potrošnje bakra, a ne na ono kaj čini 99.99%.
Da me netko ne bi krivo razumio, i meni je žao te djece, ali nemojte onda biti samo keyboard warriori ako vam je zbilja stalo.
Metali se vječno mogu reciklirati.
Dođeš s posla, uzmeš štemericu, oštemaš zidove, povadiš kabele i otpeljaš na otpad i spasio si život jednog malog kongoanca.
Povadiš si instalaciju iz auta, još jedan život, odneseš sve elektroničke uređaje kaj imaš - još jedan život...
A ne ovak, kupuješ masovno proizvode koji sadrže bakar, i pišeš kak to nije moralno, a opet je kad tebi treba.
Jedna riječ: licemjerje.
Nije samo, nego je pravo pitanje zašto svi laju na ono kaj trenutno čini 0.01% svjetske potrošnje bakra, a ne na ono kaj čini 99.99%.
Tih 99% radi za sve vrste produkata, infrastrukture i svega ostalog što se sad koristi u svijetu.
Na globalnoj razini, povećanje od 1% bilo čega (od bakra do gvatemalskih krastavaca) predstavlja tektonsku promjenu.
Bakar je lako reciklirati i je skup u otkupu, zato se i krade i slično. Nije metal kojeg "ima" i do kojeg se lako dolazi.
Nadam se da onda istom strašću prosvjeduješ protiv uvođenja struje i ostalih komunalija u zemlje trećeg svijeta, jer to globalno radi znatno veće "tektonske poremećaje".
Nadam se da onda istom strašću prosvjeduješ protiv uvođenja struje i ostalih komunalija u zemlje trećeg svijeta, jer to globalno radi znatno veće "tektonske poremećaje".
Mene ćeš teško vidjeiti da prosvjedujem.
Slično je i s kritikom trećeg svijeta - oni se trebaju razvijati, a iz moje perspektive to rade puno pametnije i često ekološkije od zemalja prvog svijeta, na stranu što preskaču faze razvoja, imaju limitirane izvore financiranja pa je puno detaljnije i pažljivije planiranje i slično.
Točno.
I zato mi ni nije jasno da ti toliko smetaju EV-ovi.
Jasno mi je da bude to dovelo do porasta burzovne cijene bakra, ali to je cijena kao i kod svake druge tranzicije.
I svi lajete na krivo drvo, zapravo je kolega na drugoj temi linkao dobar video - više bi dobroga našem planetu donijela zabrana SUV-ova i američkih truckova nego išta drugo.
I čim brža tranzicija prema EV, jer nam količina nafte vađene frackingom samo raste i raste iz godine u godinu (čak i Arapi idu u tom smjeru).
A to je totalno ludilo mozga, ali bitno da ljudi drobe anti EV gluposti koje pročitaju na društvenim mrežama...
I zato mi ni nije jasno da ti toliko smetaju EV-ovi.
Odakle ti da me smetaju EV-ovi?
Smeta me politički definirana nasilna tranzicija, ne organski uvedena.
U svijetu u kojem je Europa daleko ispred većine ostalih zemalja po pitanju "zelenila", pucanje samom sebi u nogu kad niti Europa niti ostali nisu spremni za to je jako opasno, posebno kad toliko financijski ovisimo o postojećim tehnologijama.
Točno, ali ni ja ne pričam.o nagloj tranziciji.
Napisao sam na prošloj stranici, manje od 1% osobnih vozila u svijetu se godišnje zamijeni novima (i to, fascinantno, ameri s manje od 4% avjetske populacije kupe 33% svih novih auta u svijetu, i to najgore vrste).
Znači taman da sad i jesu svi novoproizvedeni auti u svijetu EV, tek 2033. bi činili pola svjetskog voznog parka, a zapravo 2035. još uvijek ne budu ni na 50%, novoprodanih.
Što znači da se sad i krene masovno s elektrifikacijom, tek 2055. teoretski možeš imati većinu auta na električni pogon.
To nije nikakva nagla tranzicija, samo kaj svi dramite kao da vam netko puca u nogu ako sutra ne kupite EV.
Nemremo ni zamislit kakav svijet uopće bude 2055. (ako ga uopće bude).
Ne, EV ne kupuje nitko osim onih kojima takvo vozilo donosi dobit ili tko kupuje iz obijeszi (većina).
Ali zato na Bugu svi drame da ih netko siluje propagadnom da kupe EV, kao što su nekoć svi pokupovali usisavače za 3000 DEM od putujućeg trgovca...
Da mogu i da je viable jucer bi si kupil Skodu Enyaqa. Lozim se na elektro aute bolje nego HDZ na privatizaciju, ali nemam 60k € viska :(
Kaj se silovanja tice, siluju nas sa CO2 kvotama i zakonima koji forsiraju smanjenje CO2 dok cijeli svijet spaljuje sve u sesnaest. Siluju nas sa cijenama goriva koje su za 50 centi vece nego prije dvije godine. Siluju nas sa cijenama svega!
Cijene zeljeza su pale na razine 2020, cijene aluminija su pale na razine 2020, cijene drva su pale na razine 2020, cijene nafte su pale na razine 2020 ali glavno da sve placamo 30% vise!
Ima netko da mu je placa rasla 30%?
Daj mi tranziciju po cijenama iz 2020 i najdemo se na prvom mjestu gdi se ceka tranzicija. Mozemo skupa ispunjavat formulare.
Točno, ali ni ja ne pričam.o nagloj tranziciji.
Nije problem pričaš li ti već da li netko ozbiljan planira.
Cijela priča se vodi na to.
A ro znači i taman da je svako proizvedeno vozilo na svijetu EV, i dalje bi na njih išla samo trećina ukupne potrošnje bakra.
Znači ostale 2/3 nam ne smetaju, samo ono kaj nam ideološki smeta.
Dajte se malo skockajte, ovo ko neki vrtić...
Smeta sve, a posebno ono što je dodatno. Tvoj argument je kao da nekome kažeš kako nema veze što baca smeće u prirodu jer ga je priroda svakako puna. Pa i ICE automobili su odgovorni za puno, puno manje od trećine (niti 10%) stakleničkih plinova. Ali to nekim vrtićevcima smeta i ideološki guraju EV koji imaju 20% manje emisija ali su odgovorni za puno više ostalih oblika zagađenja.
Upecao si se na clickbait udicu.
Sad izračunaj koliko metala ima u ICE autu i računaj koliko litara dizela mora caterpillar potrošiti da iskopa to.
Auto koji troši 5l/100km može prijeći 20 000km sa 1000 litara goriva. Pošto je životni vijek većine baterija najmanje 10 puta veći, članak nema baš previše logike.
Dobro je poznata činjenica da je utrošak energije prilikom proizvodnje el. automobila veći nego kod ICE automobila, ali ta razlika se nadoknadi unutar prvih nekoliko godina korištenja el. automobila.
Auto koji troši 5l/100km može prijeći 20 000km sa 1000 litara goriva. Pošto je životni vijek većine baterija najmanje 10 puta veći, članak nema baš previše logike.
Dobro je poznata činjenica da je utrošak energije prilikom proizvodnje el. automobila veći nego kod ICE automobila, ali ta razlika se nadoknadi unutar prvih nekoliko godina korištenja el. automobila.
A iskopati litij za jednu bateriju je isto što i napraviti bateriju?
Isto možeš reći i za ICE (koji zahtjeva energetski dalko zahtjevnije postupke u proizvodnji od BEV, što ni jedna analiza ne uzima u obzir, jer svi računaju auto samo kao skup gotovih dijelova).
BTW, litij se rudari samo u Australiji, u ostalim državama koje ga proizvode se ne rudari, tak da je ovaj link kaj je kolega linkao još besmisleniji.
mene samo zanima koliko bi se vas odlucilo kupiti rabljeni 7godina star EV a koliko 7 godina star ICE (sa istom kilometrazom) :)
Stavi anketu (dolje kvačica na omogućeno glasanje pa ti se pojave polja za upis).
Isto možeš reći i za ICE (koji zahtjeva energetski dalko zahtjevnije postupke u proizvodnji od BEV, što ni jedna analiza ne uzima u obzir, jer svi računaju auto samo kao skup gotovih dijelova).
BTW, litij se rudari samo u Australiji, u ostalim državama koje ga proizvode se ne rudari, tak da je ovaj link kaj je kolega linkao još besmisleniji.
Ista retorika kao i ovaj prije tebe. Kako se dobiva u ostalim državama? Kakav utjecaj kemikalije imaju na prirodu, kako se dobivaju te kemikalije, koliko energije se troši za ekstrakciju? btw, ne rudari se samo u Australiji, a u Australiji se rudari zato jer je to ekološki najprihvatljiviji proces. Sreća pa iz Australije dolazi pola litija.
Ekologija nije samo potrošnja goriva i emisije CO2.
I opet sve isto vrijedi i za ICE.
I jedni i drugi imaju iste probleme.
I, BTW, kak se radi fracking i kakav utjecaj ima na okoliš?
Električna vozila koja se danas proizvode i pokreću na sadašnje baterije, po meni, nemaju budućnost.
Problem je u bateriji koja je:
velika,
teška,
skupa,
sporo se puni,
nedovoljnog kapaciteta.
Ja ne želim krenuti na put od parsto kilometara i misliti se gdje napuniti bateriju i dali će me na tom mjestu doćekati slobodan punjač ili ću čekati satima da se isti oslobodi. Ne hvala! Plus oni koji žive u stanovima nemaju po noći gdje puinuiti EV, a i oni koji imaju kuće i/ili garaže, ako imaju dvofaznu struju (a takvih je većina) treba im jako puno vremena da napune bateriju.
I opet sve isto vrijedi i za ICE.
I jedni i drugi imaju iste probleme.
I, BTW, kak se radi fracking i kakav utjecaj ima na okoliš?
Ne vrijedi sve isto nego slično. U nekim stvarima je gore kod ICE, u nekim kod EV. Zato kad se rade usporedbe onda treba biti temeljit a ne "ICE više zagađuje jer ispušta više CO2". Ili uspoređivati gorivo potrošeno za rudarenje litija za jednu bateriju s gorivom koje potroši ICE automobil.
Koji bi rabljeni automobil star 7 godina (ista kilometraza) prije kupili ?
17 | Klasicni ICE |
---|---|
3 | EV |
Upecao si se na clickbait udicu.
Sad izračunaj koliko metala ima u ICE autu i računaj koliko litara dizela mora caterpillar potrošiti da iskopa to.
Ma super da kopamo ručno lopatom? Gore u racunici nema vode!
Viljuskari na struju su izumrli s razlogom, ostali su stari dizeli i 99% plinaši, pametnom dosta!