Što mislite o električnim automobilima?

poruka: 238
|
čitano: 71.157
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Što mislite o električnim automobilima?".
16 godina
moderator
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
fer-de-lance kaže...

Ne znam, ovaj se kune da je tak jer je s dosta drugih vozača u kontaktu.

A valjda oni sve kaj im donosi ikakvu zaradu smatraju opakom zaradom.

I ovo kaj kažeš, na ovakvom tržištu ni ovi kaj kupe polovni ICE za taksiranje a da je čemu nemaju baš neku perspektivu uopće amortizirat auto, a ovi s Teslom su doslovno počinili samoubojstvo iz zasjede.

Pa onda voze sve kaj im nosi ikakav profit, cent po cent, a čim dođe svibanj ziher u masovnu povorku prema Dalmaciji kao i svi ostali.

 

Meni se čini da taxi kao biznis uopće nigdje nije profitabilan, eventualno New York i takvi gradovi, doslovno cijela smjena vožnje bez čekanja (jer je to tamo stil života).

 

 

Navodno je jedino nadničarenje koje ima smisla ova dostava klope na biciklu ili nekom elektro skuteru jer su troškovi skoro ništa, samo se napedaliraš i napenješ katova.

This space for rent!
7 godina
online
Re: Što mislite o električnim automobilima?

Barem onda imaš sexy listove, which is nice...

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
15 godina
offline
Što mislite o električnim automobilima?

Mislim da glavni motiv proizvođača EV nisu zapravo ekološki (EV su sama po sebi neekološka) ni ekonomski, već veća mogućnost (potencijal) prodaje dodatnih sadržaja - baterije, jamstva (ali uvijek ima klauzula pod kojim uvjetima vrijedi jamstvo i procjena servisa hoće li ga prihvatiti!), klima, multimedijske funkcionalnost, možda i mogućnost punjenja fotonaponskim folijama il ćelijama u krovu. Inače mi baš kao nekome tko je upoznat s problematikom funkcionalne sigurnosti nije baš jasno kako vozila sa nefizičkim upravljanjem bitnim funkcijama prolaze procjenu. To nije samo karakteristično za EV, no bitan dio EV je informacijski sustav, rekao bih puno invazivniji na pažnju vozača nego li kod klasičnih vozila. Recimo, obavezna ugradnja radarskog senzora za automatsko zaustavljanje (razlog faktor distrakcije+nečujno kretanje vozila)?

Najviše me zapravo smeta manipuliranje podacima gdje se u tekstu naizmjence koriste podaci iz nordijskih zemalja i projekcija pomiješanih na način da prosječni čitatelj pomisli kako se to odnosi na Hrvatsku, primjera usporedbe troškova Tesle sa skupim SUV-om na bazi godišnje prijeđenih 50+ tkm (kao tipičnog primjera isplativosti EV), i laganja o stvarno ostvarivom dosegu (npr. za e-C4 nije isto tvrditi da ima autonomiju 380 km, a zapravo je realni podatak za 100 km manji).

Što se taksi vozila tiče mislim da bi trebalo standardizirati vozila (ne očekujem da budu svi Mercedesi, ali opet, ne može me voziti okolo u Twingu). Kakve su to vražje taksi službe da je svako vozilo drugačije? Pa i to je jedan od identiteta grada. Nadalje, grad ili gradovi su mogli na par ključnih mjesta otvoriti parkove sa punionicama za elektro vozila (pada mi na pamet ono stajalište na ZG Rebru tj. Kišpatićeva gdje bi se dalo odvojiti prostor za elektro taksije od klasičnih) i dati neke pogodnosti (npr. pristup dijelu površina bez prometa za ICE ili čak otvaranje ili izgradnja nekih tunela/prolaza da se poboljša komunikacija). U ZG su veliki problem dostavna vozila koja blokiraju promet i to bi se dalo riješiti uvođenjem isključivo mikro elektro EV za opskrbu trgovina od 8 do 20 da se mogu uvući u neka ugibališta.

One - You lock the target Two - You bait the line Three- You slowly spread the net And four - You catch the man
Moj PC  
1 0 hvala 0
14 godina
online
Re: Što mislite o električnim automobilima?
cgsi kaže...

Mislim da glavni motiv proizvođača EV nisu zapravo ekološki (EV su sama po sebi neekološka) ni ekonomski, već veća mogućnost (potencijal) prodaje dodatnih sadržaja - baterije, jamstva (ali uvijek ima klauzula pod kojim uvjetima vrijedi jamstvo i procjena servisa hoće li ga prihvatiti!), klima, multimedijske funkcionalnost, možda i mogućnost punjenja fotonaponskim folijama il ćelijama u krovu. Inače mi baš kao nekome tko je upoznat s problematikom funkcionalne sigurnosti nije baš jasno kako vozila sa nefizičkim upravljanjem bitnim funkcijama prolaze procjenu. To nije samo karakteristično za EV, no bitan dio EV je informacijski sustav, rekao bih puno invazivniji na pažnju vozača nego li kod klasičnih vozila. Recimo, obavezna ugradnja radarskog senzora za automatsko zaustavljanje (razlog faktor distrakcije+nečujno kretanje vozila)?

Najviše me zapravo smeta manipuliranje podacima gdje se u tekstu naizmjence koriste podaci iz nordijskih zemalja i projekcija pomiješanih na način da prosječni čitatelj pomisli kako se to odnosi na Hrvatsku, primjera usporedbe troškova Tesle sa skupim SUV-om na bazi godišnje prijeđenih 50+ tkm (kao tipičnog primjera isplativosti EV), i laganja o stvarno ostvarivom dosegu (npr. za e-C4 nije isto tvrditi da ima autonomiju 380 km, a zapravo je realni podatak za 100 km manji).

Što se taksi vozila tiče mislim da bi trebalo standardizirati vozila (ne očekujem da budu svi Mercedesi, ali opet, ne može me voziti okolo u Twingu). Kakve su to vražje taksi službe da je svako vozilo drugačije? Pa i to je jedan od identiteta grada. Nadalje, grad ili gradovi su mogli na par ključnih mjesta otvoriti parkove sa punionicama za elektro vozila (pada mi na pamet ono stajalište na ZG Rebru tj. Kišpatićeva gdje bi se dalo odvojiti prostor za elektro taksije od klasičnih) i dati neke pogodnosti (npr. pristup dijelu površina bez prometa za ICE ili čak otvaranje ili izgradnja nekih tunela/prolaza da se poboljša komunikacija). U ZG su veliki problem dostavna vozila koja blokiraju promet i to bi se dalo riješiti uvođenjem isključivo mikro elektro EV za opskrbu trgovina od 8 do 20 da se mogu uvući u neka ugibališta.

 Glavni i jedini motiv proizvodaca EV je zarada.

Svasta prolazi kad je kul disruptivno i eko obojano. To je cak i banalno. Politika.

Smeta te marketing? Koji govori neistine? I mene. Jako. Ali nebi trebalo jer izgleda vecinu ne smeta...

Taksi vozila su bila standardizirana. Podlijegala su raznim pravilnicima i uvjetima. Onda je dosao uber i ekipa. Neke zemlje su odlucile da je stari sistem ipak bolji.

Ovo dalje pricas bezveze?

 

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put ned 12.3.2023 23:37 (konjRR).
14 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
wyks kaže...

Svi se toliko kolju zaraditi 5 kuna više na autu da na zadnjim sjedalima u VW imaš plastiku od koje je boca Cetine ugodnija na dodir, al nitko nije u 5 godina htio izbaciti auto sa 50km više dosega i 5000eura mnaje cijene.

 

Jer ce to doći za slijedećih 5 godina, ne gledajte u prošlih 5 gdje je isti automobil poskupio za 8000eura a ostao isti.

 Doduše treba imati na umu da od 2020 imamo eksploziju novog novca bez presedana pa kod usporedbi ovog tipa treba paziti na ostale faktore. Situacija se još nije smirila pa će za neke konkretnije analize trebati pričekati koju godinu da se stabilizira vrijednosna skala.

 

Prosječan novi auto je u US koštao 37.876$ početkom 2020 (pred pandemiju) da bi danas koštao 49.388$ što je (vrlo pojednostavljeno ali netočno) otprilike 30% više.

 

No dolara je tada bilo (m0, m1, m2..) reda veličine i 4 puta manje (vjerojatno je bliže 2.5 ali da ne kompliciramo). Ta distorzija je trebala izazvati hiperinflaciju, a nije (Stocks Poised to Rise | Barron's (barrons.comU.S. inflation roller coaster prompts fresh look at long-ignored money supply | Reuters), dapače sad imamo maltene kolaps novca u opticaju. Stoga je nemoguće uspoređivati cijenu auta 2019-2023 i svega ostaloga jer ispada da je auto pojeftinio jer bi "realno" trebao koštati oko 95.000 dolara (a košta 49.000$). Zato ta cifra od 8.000€ ne daje pravu sliku. Svi koju su 2019. kupili rabljene aute (ili knauf) mogli su u koroni dobiti više. I imali bi par hiljada više u džepu, no hodali bi pješice. Ali ako je netko kupio na kredit, pa vratio posuđenih 20, mogao je na razlici dobiti par hiljada iz ničega i s tim parama čekati da dođe PS5 na lager. Ili litra ulja. Također treba vidjeti gdje će taj višak završiti i kako će se odraziti na produktivnost pa će i tu doći do određenih trzavica.
No kod Ev i nije problem u tome već što se po defaultu radi o robi s greškom (u trenutnom obliku) pa cijena nikada ne može biti privlačna ljudima i familijama s medijalnom plaćom. Em imaju problem baterija, em imaju problem auta. Povećana potražnja neće rezultirati nižom cijenom kao što ni Iphone ne pojeftinjuje - a ni Dacia. Onaj prvi je koštao 499$ (prodano 1.39 milijuna) da bi sada koštao 799$ (cca 50$ skuplji kad se doda inflacija) a prodano 232 milijuna komada. Pa ako 230 milijuna prodanih komada više nije umanjilo cijenu ni za cent.... To se zove inercija, ako je netko spreman platiti X, proizvod će koštati X. A i marketing će koštati X.
Bez obzira na "stvarnu vrijednost novca", naprosto je trend u skladu ovog što si rekao - da će svi novi auti biti sve skuplji (2025-2030) jer između ostalog i "touch ekran i 800 senzora, a Nizozemski ASML ima monopol nad čipovima pa bi Bugarska mogla tamo 2058 u Schengen".
Ovaj potpis nije u skladu s propisima.
16 godina
moderator
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
ivan dragi kaže...

 

No dolara je tada bilo (m0, m1, m2..) reda veličine i 4 puta manje (vjerojatno je bliže 2.5 ali da ne kompliciramo). Ta distorzija je trebala izazvati hiperinflaciju, a nije (Stocks Poised to Rise | Barron's (barrons.comU.S. inflation roller coaster prompts fresh look at long-ignored money supply | Reuters), dapače sad imamo maltene kolaps novca u opticaju. Stoga je nemoguće uspoređivati cijenu auta 2019-2023 i svega ostaloga jer ispada da je auto pojeftinio jer bi "realno" trebao koštati oko 95.000 dolara (a košta 49.000$). 

 

Ovo ti gore nema veze s cijenom auta jer si jedan nominalni apoen (dolar) zamijenio drugim (vrijednosnicom). Na nominalnu cijenu dobara utječu prije svega troškovi i potražnja, a historijski (gledano unatrag nominalne vrijednosti)  i inflacija (19% 2018. - 2022 za SAD), a ne je li se novac na računu zove novac ili ga ti zoveš zlatna poluga ili trezorski zapis ili bitcoin. 

 

Da cijena kruha ili auta ovisi o tome je li novac zaveden u knjige kao gotovina ili vrijednosnica ili bilo koja roba, onda bi svako trgovanje obveznicama, a što se događa na dnevnoj bazi, imalo utjecaj koliko ti to jutro ili popodne košta kruh i mlijeko, a to, srećom, nije tako.

Ili bi zato što ste svi pokupovali sav kruh i mlijeko za sav novac koji imate trebalo dovesti do toga da odjednom mlijeko ne košta ništa jer više nema novca jer mlijeka i kruxa ima x, a novaca 0, dakle za bilo koju svotu novca >0 možeš kupiti svo mlijeko koje postoji? 

 

I u onom tekstu ti tip kaže: "Money-supply purists have long argued that the country's ever-growing stock of money was an inflation powder keg. It's an argument that lost credibility with policymakers in the record-long economic expansion before the pandemic when M2 rose by more than 80% but inflation never rose sustainably above the Fed's 2% target and spent much of that decade notably below it." 

 

Usput, Friedman je dobio Nobela upravo zato jer je bio "money-purist", a već je desetljećima jasno da njegove pričice o virdžinijskom duhanu i printanju novaca u američkom građanskom ratu i stvarna ekonomija 19., 20. i 21. stoljeća veze nemaju jedno s drugim. Da danas ide nekome predavati svoje nobelovske ideje ismijali bi ga.

 

 

This space for rent!
15 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?

Kad smo kod nadničarenja nemoj čitati Cvetojevićevu kolumnu danas u Indexu o Woltu.

 

Mene slagiralo morao sam zvati Wolt da mi dostave Normabele.

 

Ima i Vojković kolumnu, al on je to postavio iz nekog drugog ugla, koji je donekle i razumljiv ali svejedno glup.

 

Nema ništa bolje za radnike nego da su samostalni D.D. pa da dionice sebe stave na tržište i da nevidljiva ruka tržišta odredi koliko vrijede.

 

I nećemo socijalizam ali dajte napojnice.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
16 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?

Glavni i jedni razlog zasto proizvodaci auta proizvode EV je zakoni. Oni moraju proizvodit EV aute i nitko ih nista ne pita. Zakone pisu glupani i politicari koji da nesto valjaju ne bi bili u politici nego u realnom sektoru.

Ako Audi ili netko treci ne proizvede EV onda ga EU kazni milijardama kazne i samo zato ih proizvode.

Kaj vi mislite da Lithiuim raste na drvu? Iskopavanje Lithiuma i ostalih metala je super zagadujuce i trose se milijuni litara nafte da bi se isti iskopali! Cijene tih metala se penju i penju a nikad dosta te nikad ne bude dosta. Vecinu elektricnih auta kupuju firme na Leasing ili bogatasi jer si te aute ne moze nitko normalan priustiti! Preprodajna vrijednost tih auta je nikud nikam i nitko ih ne kupuje niti ih bude netko kupovao jer su preskupi te van garancije! Auti se pretvaraju u mobitele na kotacima koje budemo svake cetiri godine bacali ne elektricni otpad!!!

Sad malo tome gdi budemo svi punili sve te vrle elektricne aute. Ovi u zgradama vjerojatno nigdi ili na poslu jer ako u zgradi ima 50 stanova i 50 auta onda trebas recimo 5 punionica pred zgradom da se svi izredaju na vrijeme.

Sad malo o temi sigurnosti i tako to. Kako se gasi zapaljena baterija? Ima netko od vas da je vatrogasac i da ima pojma kakva je to zabava za cijelu obitelj dok se elektricni auto zapali? Ne gasi se, nego se hladi i vodi negdi na cistinu gdi vatrogasci dva dana gledaju ako ce se isti opet zapaliti. To nije problem dok se elektricni auti mjere u promilima, a kaj dok budu svi? Kaj dok na parkiralistu izgori jedan, pa onda lancanom reakcijom zapali drugih deset sa strane? Kaj dok se zapali jedan u garazi ispod zgrade ili u shoping centru i zahvati jos pet ili pedeset? Kaj dok temelji odu u k i moras rusiti zgradu ili u ovom slucaju shoping centar?

Prvo, drugo, trece i zadnje je da trebamo baterije koje s pune brzo, koje mozete puniti 10k puta, koje ne degradiraju, koje imaju isti ili veci kapacitet te nizu cijenu, a ne mogu se samo tako zapaliti!

Moj sljedeci auto bude definitivno elektricni i to ne zato jer mislim da su super nego zato jer "mogu" te zelim. Znam da kupujem krivo i da sam glup ali svakoj budali njegovo veselje.

 

EDIT:

Taj vrli elektricni auto bude Twingo ili nekaj "jeftino" ili neki MG ili neki kinez koji ima realnu cijenu. Nije da serem novce niti sam s kruske opal.

Poruka je uređivana zadnji put pon 13.3.2023 11:17 (NEW_MAN).
14 godina
online
Re: Što mislite o električnim automobilima?
NEW_MAN kaže...
Glavni i jedni razlog zasto proizvodaci auta proizvode EV je zakoni. Oni moraju proizvodit EV aute i nitko ih nista ne pita. Zakone pisu glupani i politicari koji da nesto valjaju ne bi bili u politici nego u realnom sektoru.

Ako Audi ili netko treci ne proizvede EV onda ga EU kasni milijardama kazne i samo zato ih proizvode.

....

 Razlog? Mozda jedan od mnogih. Mozda vecini proizvodaca EVova trenutno i glavni. Ali, motiv je zarada.

16 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
konjRR kaže...
NEW_MAN kaže...
Glavni i jedni razlog zasto proizvodaci auta proizvode EV je zakoni. Oni moraju proizvodit EV aute i nitko ih nista ne pita. Zakone pisu glupani i politicari koji da nesto valjaju ne bi bili u politici nego u realnom sektoru.

Ako Audi ili netko treci ne proizvede EV onda ga EU kasni milijardama kazne i samo zato ih proizvode.

....

 Razlog? Mozda jedan od mnogih. Mozda vecini proizvodaca EVova trenutno i glavni. Ali, motiv je zarada.

 https://www.autobild.de/artikel/fiat-500e-als-minusgeschaeft-5129813.html

Svi rade aute jer moraju i pokusavaju zaradit na njima ali ih ne rade radi zarade nego jer moraju. Jednostavno moraju.

14 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
Drago kaže...
ivan dragi kaže...

 

No dolara je tada bilo (m0, m1, m2..) reda veličine i 4 puta manje (vjerojatno je bliže 2.5 ali da ne kompliciramo). Ta distorzija je trebala izazvati hiperinflaciju, a nije (Stocks Poised to Rise | Barron's (barrons.comU.S. inflation roller coaster prompts fresh look at long-ignored money supply | Reuters), dapače sad imamo maltene kolaps novca u opticaju. Stoga je nemoguće uspoređivati cijenu auta 2019-2023 i svega ostaloga jer ispada da je auto pojeftinio jer bi "realno" trebao koštati oko 95.000 dolara (a košta 49.000$). 

 

Ovo ti gore nema veze s cijenom auta jer si jedan nominalni apoen (dolar) zamijenio drugim (vrijednosnicom). Na nominalnu cijenu dobara utječu prije svega troškovi i potražnja, a historijski (gledano unatrag nominalne vrijednosti)  i inflacija (19% 2018. - 2022 za SAD), a ne je li se novac na računu zove novac ili ga ti zoveš zlatna poluga ili trezorski zapis ili bitcoin. 

 

Da cijena kruha ili auta ovisi o tome je li novac zaveden u knjige kao gotovina ili vrijednosnica ili bilo koja roba, onda bi svako trgovanje obveznicama, a što se događa na dnevnoj bazi, imalo utjecaj koliko ti to jutro ili popodne košta kruh i mlijeko, a to, srećom, nije tako.

Ili bi zato što ste svi pokupovali sav kruh i mlijeko za sav novac koji imate trebalo dovesti do toga da odjednom mlijeko ne košta ništa jer više nema novca jer mlijeka i kruxa ima x, a novaca 0, dakle za bilo koju svotu novca >0 možeš kupiti svo mlijeko koje postoji? 

 

I u onom tekstu ti tip kaže: "Money-supply purists have long argued that the country's ever-growing stock of money was an inflation powder keg. It's an argument that lost credibility with policymakers in the record-long economic expansion before the pandemic when M2 rose by more than 80% but inflation never rose sustainably above the Fed's 2% target and spent much of that decade notably below it." 

 

Usput, Friedman je dobio Nobela upravo zato jer je bio "money-purist", a već je desetljećima jasno da njegove pričice o virdžinijskom duhanu i printanju novaca u američkom građanskom ratu i stvarna ekonomija 19., 20. i 21. stoljeća veze nemaju jedno s drugim. Da danas ide nekome predavati svoje nobelovske ideje ismijali bi ga.

 

 

 Točno ali nisam te razumio. Tj, link se baš i referira na to. Zato i kažem da nije došlo do hiperinflacije iako se ogroman novac podjelio.

 

Ovo sa vrijednosnicama i zlatom, odnosno cijenom kruha također nisam razumio, tj ne mogu vidjeti poveznicu s mojim postom jer m0 m1 i m2 nisu vrijednosnice i zlato, odnosno to (zlato) nije novac u optjecaju, ili si mislio na nesto drugo? Baš sam zato i napisao post i stavio link (ovaj drugi. Ovaj prvi link zanemari, mislio sam zaljepit nesto drugo. Nema nikakve veze s tekstom vec se odnosi na SVB i bailout.. drugu neku temu.. bilo više toga otvorenog pa valjda krivo c/p).

 

Naravno da se misli na novac na računima (ili gotovina) građana, ne na zlato, dionice, vrijednosnice ili bilo koju drugu "robu" kojom se trguje na tržištu. Znamo da su sve države djelile novac ljudima. Ali pored toga smo imali i globalni poremećaj vrijednosti i potražnje, a zatim i inflacije. Tu isticem i odnos među proizvodima koji se preokrenuo preko noći.

 

Poanta je svakako da to što je iznos veći ne znači da je auto nužno toliko i poskupio. Kad vidimo da su svi proizvođači gurali redizajne modela (zbog nestašica čipova itd) vjerojatno će ispasti da modeli imaju lošiju opremu od one prije pandemije. Od 2016. do 2020. imamo povećanje cijene od 12% cca (prosjecno novo vozilo, US, 33.666 - 37.876, ali i opremljenije aute kamerama i điđama) da bi u 2023 taj iznos bio rečenih 49.388 ili 30% više za možda slabije opremljeno vozilo (cijene izražavaju cijenu prosjecnog vozila nista više od toga). Dakle samo iz te informacije ne može se zaključiti mnogo jer vidimo da su cijene nekih proizvoda bile ograničene (nafta itd), dok drugim proizvodima cijena "nelogično" raste - npr jaja (iako kokosi mozemo besplatno doma drzati s obzirom na kolicinu bio otpada koju bacamo, dapace neke sredine su djelile kokosi da smanje bio otpad, a ima negdje računica da bi sa 3-4 kokice po familiji propala cijela industrija jaja) stoga je nemoguće davati zaključak pored nerealnih (ili bolje rečeno neusporedivih) tržišnih vrijednosti proizvoda prije i nakon pandemije. Obleka i cipele su ostale iste, tu tek cekamo situaciju, peek propao, zalando u minusu..

 

Na cijenu proizvoda prvenstveno utjece naravno potraznja (ili umjetna oskudica al druga tema) ali u pandemiji smo imali slucajeve da cijela Njemacka u jednom danu proda ulja u kolicini koju bi inace prodali u 3 mjeseca. Pa onda trgovac narucuje enormne kolicine ulja i dolazi do ping ponga proizvođač, dostavljač, trgovac, kupac.

 

Nisu ljudi kupili svo to ulje zato što je odjednom došlo do novih potreba za uljem ili zato što je neki proizvođač našao način kako da od jednog suncokreta izvuče 500 litara pa troši rođo - već su si doma dekovali po 10-20 litara pa onda 2-3 mjeseca ne bi kupili ni litru. Zato i kažem da EV ima "grešku" i da ne moze biti rjesenje za CO2 - dokle god ne dođe neki revolucionarni privatnik koji će kroz produktivnost i inovaciju potaknuti masovnu proizvodnju baterija i tako smanjiti trošak proizvodnje EV, a novi Ford nije izgledan - takvo vozilo nikad neće biti isplativo ljudima sa prosjecnim primanjima (i svima ispod toga) - a kojih je preko 80% u svijetu - dakle neovisno o nominalnoj cijeni uvijek će biti neisplativo i rezervirano za uzak postotak bogatih ljudi.

Ovaj potpis nije u skladu s propisima.
Poruka je uređivana zadnji put pon 13.3.2023 11:15 (ivan dragi).
16 godina
moderator
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
ivan dragi kaže...

 Točno ali nisam te razumio. Tj, link se baš i referira na to. Zato i kažem da nije došlo do hiperinflacije iako se ogroman novac podjelio.

 

Ovo sa vrijednosnicama i zlatom, odnosno cijenom kruha također nisam razumio, tj ne mogu vidjeti poveznicu s mojim postom jer m0 m1 i m2 nisu vrijednosnice i zlato, odnosno to (zlato) nije novac u optjecaju, ili si mislio na nesto drugo? Baš sam zato i napisao post i stavio link (ovaj drugi. Ovaj prvi link zanemari, mislio sam zaljepit nesto drugo. Nema nikakve veze s tekstom vec se odnosi na SVB i bailout.. drugu neku temu.. bilo više toga otvorenog pa valjda krivo c/p).

 

Naravno da se misli na novac na računima (ili gotovina) građana, ne na zlato, dionice, vrijednosnice ili bilo koju drugu "robu" kojom se trguje na tržištu. Znamo da su sve države djelile novac ljudima. Ali pored toga smo imali i globalni poremećaj vrijednosti i potražnje, a zatim i inflacije. Tu isticem i odnos među proizvodima koji se preokrenuo preko noći.

 

 

Pa ne znam što nisi razumio. Novac je roba kao i svaka druga, samo je univerzalna roba s kojom se može kupiti bilo koja druga roba, ali ti mžeš novac gledati i kao robu koju kupuješ drugom robom: za litru mlijeka si kupio devet kuna. 

 

Volumen novca u opticaju (emisije) stalno fluktuira, a cijene su stabilne - tržište ne reagira na volumen novca, nego na vrijednost novca. 

 

Mislim - ne znam što treba objašnjavati i što nije jasno. 

This space for rent!
16 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
NEW_MAN kaže...
konjRR kaže...
NEW_MAN kaže...
Glavni i jedni razlog zasto proizvodaci auta proizvode EV je zakoni. Oni moraju proizvodit EV aute i nitko ih nista ne pita. Zakone pisu glupani i politicari koji da nesto valjaju ne bi bili u politici nego u realnom sektoru.

Ako Audi ili netko treci ne proizvede EV onda ga EU kasni milijardama kazne i samo zato ih proizvode.

....

 Razlog? Mozda jedan od mnogih. Mozda vecini proizvodaca EVova trenutno i glavni. Ali, motiv je zarada.

 https://www.autobild.de/artikel/fiat-500e-als-minusgeschaeft-5129813.html

Svi rade aute jer moraju i pokusavaju zaradit na njima ali ih ne rade radi zarade nego jer moraju. Jednostavno moraju.

 https://arstechnica.com/cars/2021/10/making-sense-of-mazdas-mx-30-electric-commuter-car/

 

It would be easy to dismiss the Mazda MX-30 just based on the numbers. The 100-mile (160 km) range will be the biggest hurdle for people to get over; that would have been a hard sell in 2014, let alone now in 2021. Then there's the fact that Mazda only plans to import 560 MX-30s for now, all bound for California

 

>>You draw some silly conclusions. How did you get to “electric cars…are only being sold to please regulators…”?

>>I think this was the case with the spark ev, and some other last gen cars but not today.


From CARB ZEV percentage requirements. A 100 mile BEV earns ~1.5 ZEV credits.



Mazda sold ~280k vehicles in 2020 and their reported numbers for 2021 show them breaking that.

https://insidemazda.mazdausa.com/press-release/mazda-reports-december-and-full-year-2020-sales-results/
https://insidemazda.mazdausa.com/press-release/mazda-reports-september-2021-sales-results/

Through the magic of math we can speculate what their 2022 CARB ZEV requirement would be. Using a simple formula:

salesVolume / states * CARBREQ%

If we plug in the numbers for 2020 we can see they needed 672 credits for 2021:

280000 / 50 * .12 = 672

If we assume they sell 10,000 more cars in the US in 2021 then the math is:

290000 / 50 * .145 = 841

And how many credits does 560 100 mile BEVs get you?

560 * 1.5 = 840

Damn, that's an interesting coincidence.

gurtna giržtna gužni žnorda gižnu žertir gžerdu žinar gurdaž žarpar ženar žednu žena
16 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?

Inace bil sam u probnoj voznji s tom Mazdom MX-30 i auto je mrak. Ono Premium feel i look i sve. Suicide Doors ali za do posla i s posla dusu dalo. Stvarno je autic bomboncic. Mali, mali domet ali to je auto zamisljen kao gradski drugi auto i nije za na more. Zeni za na posel s posla te pokupit djecu, bolje ne moze. Domet dovoljan da cijeli radni tjedan stignes sve bez punjenja.

Gledali smo da ga uzmemo prije dvije godine i danas kosta 10k vise nego prije dvije godine. Nedam 40k za auto s dometom 150 km bez obzira kaj je auto na razini Mercedesa.

Poruka je uređivana zadnji put pon 13.3.2023 13:09 (NEW_MAN).
14 godina
offline
Što mislite o električnim automobilima?

moje stavove o EV znate, ali moram pohvaliti prijatelja, koji me jučer nakon što već 18 mj. ima Enyaqa me profurao oko KC...

 

Uglavnom, čovjek je jako zadovoljan, napravi cca 30.000 km godišnje autom i veli da su mu troškovi ispod 15% bivšeg auta...

 

on je uzeo EV jer je dobio subvenciju, te dodatni popust kao član "Strujnog kruga"...

 

proračunavao si je, njemu je 400 km dosega sasvim dosta, na AC ni s dizelašem se nije vozio preko 130 kmh (osim u pretjecanju), čak i na posao najčešće pješke, ali se EV koristi za sve, žena u kupovinu, razvažati klince, iako ovi stariji voze stari Punto za izlaske...

 

veli kad ide na starinu u H. primorje, 260 km uglavnom auto cestom, ostane mu ljeti 40% baterije, zimi oko 20%, auto puni za svakodnevnu vožnju do 80%, a do 100% kad ide na dulji put (more, skijanje), puni isključivo doma, osim kad je na putu naravno...

 

I veli za obitelj s 5 članova sve pokriva...

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Što mislite o električnim automobilima?

Svaka čast svima koji uživaju ali tema nije je li automobil uopće iskoristiv već u kojoj globalnoj mjeri utječe na populaciju.

 

A to vidimo po brojkama.

 

A brojke pokazuju da se prosjek starosti automobila povećava, što bi značilo da su SVI kupljeni EV automobili bili vršne zamjene za automobile male starosti i samim time ne utječu na povećanje opće sigurnosti i ekologije jer tek mali dio uživa u tome dok je veći broj onih koji voze starija (nesigurnija) vozila kao i manje ekološka. (Ako gledamo reklamirane benefite EVa)

 

To se može usporediti sa subvencioniranjem privatnih klinika za zube ili srce koje koštaju po desetine tisuća eura.

 

Da, zubi i srce su najčešći uzroci lošeg življenja, no kao i uvijek samo si vrh populacije to može priuštiti. I to oni koji su mogli i bez subvencija.

 

A vi tu razglabate kao da pojedinci ne žele bolje aute, zube ili srce.

 

No shit Sherlock.

 

Ko se ne bi vozio Enyacu umjesto Puntu starome 15+godina.

 

Uostalom, neka jedu kolače.

 

 

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
Moj PC  
3 0 hvala 2
12 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
wyks kaže...

Svaka čast svima koji uživaju ali tema nije je li automobil uopće iskoristiv već u kojoj globalnoj mjeri utječe na populaciju.

 

A to vidimo po brojkama.

 

A brojke pokazuju da se prosjek starosti automobila povećava, što bi značilo da su SVI kupljeni EV automobili bili vršne zamjene za automobile male starosti i samim time ne utječu na povećanje opće sigurnosti i ekologije jer tek mali dio uživa u tome dok je veći broj onih koji voze starija (nesigurnija) vozila kao i manje ekološka. (Ako gledamo reklamirane benefite EVa)

 

To se može usporediti sa subvencioniranjem privatnih klinika za zube ili srce koje koštaju po desetine tisuća eura.

 

Da, zubi i srce su najčešći uzroci lošeg življenja, no kao i uvijek samo si vrh populacije to može priuštiti. I to oni koji su mogli i bez subvencija.

 

A vi tu razglabate kao da pojedinci ne žele bolje aute, zube ili srce.

 

No shit Sherlock.

 

Ko se ne bi vozio Enyacu umjesto Puntu starome 15+godina.

 

Uostalom, neka jedu kolače.

 

 

 

Ovo što si napisao nema nikakve logike. Jedini razlozi povećanja prosječne starosti automobila u svjetskim okvirima su prirast stanovništva u siromašnim zemljama a stagnacija ili opadanje broja stanovnika u bogatim i duži životni vijek automobila proizvedenih u zadnjih 20 godina nego što je to bilo prije.

 

Svi novokupljeni EV nisu zamjene za ništa. Ako gledaš pojedinca on će možda EV-om zamijeniti (a najčešće neće već će ostaviti oba) automobil koji je do tada vozio ali taj automobil i dalje ostaje na cestama jer će ga prodati. Znači taj stari otpada iz statistike pojedinca ili ali ne otpada iz ukupne. Kad bi broj automobila bio konstantan a registracija svakog novog značila reciklažu jednog starog onda bi tvoja logika imala smisla.

 

EV će dovesti do pomlađivanja globalnog voznog parka kroz 10-15 godina a što EV budu zastupljeniji to će pomlađivanje biti brže. Nažalost iz razloga što je EV maltene jednokratan proizvod. Klasičan auto star 15 godina izgubi 3/4 i više prodajne vrijednosti. Kupac polovnog za auto koje je iz salona izašlo za 40 000€ platit će 7-8 000€ eventualno u njega uložiti još 1000 za servis i gume i vozi miško. Kupac 15 godina starog EV će da bi ga doveo u imalo smisleno stanje morati zamijeniti baterije. Ko će kupiti polovan auto u koji mora uložiti 20 000€? Bit će ko i s televizorima. Stari će se popravljati a novi će se bacati. Stari će polako izumrijeti a novi će nakon 15 godina u otpis.


Kad govorimo o baterijama u automobilima sektaši uporno istiću podatke o maloj degradaciji po punjenju. Par stranica prije ovog posta sam pisao o električnom Twingu kojem je u 100 000km baterija degradirala 3% što se tiče kapaciteta. Baterije osim ciklusima punjenja degradiraju i starošću. Tih 3% je totalno nebitan podatak. Puno bitnije je ono što sam napisao nakon toga. Na 3% degradacije kapaciteta baterije doseg automobila je pao za 7% a to je podatak koji vlasnika treba brinuti. Znači da će kroz 3 godine tog režima punjenja doseg tog automobila pasti za najmanje 21% (bojim se da će i više). I onda umjesto auta kojem je najveća mana doseg od 150km ti imaš auto koji može priječi 110km. Točno je da i ICE automobili degradiraju što se tiče snage a povećava im se potrošnja no ni približno toliko i uvijek ćeš s tim autom moći ići gdje god želiš. Ako se odlučiš na mijenjanje potrošenih djelova koji uzrokuju degradaciju doći će te puno, puno jeftinije nego što će to koštati vlasnika EV-a.

 

Zaključak - ljudi su ovce.

 

14 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
Drago kaže...
ivan dragi kaže...

 Točno ali nisam te razumio. Tj, link se baš i referira na to. Zato i kažem da nije došlo do hiperinflacije iako se ogroman novac podjelio.

 

Ovo sa vrijednosnicama i zlatom, odnosno cijenom kruha također nisam razumio, tj ne mogu vidjeti poveznicu s mojim postom jer m0 m1 i m2 nisu vrijednosnice i zlato, odnosno to (zlato) nije novac u optjecaju, ili si mislio na nesto drugo? Baš sam zato i napisao post i stavio link (ovaj drugi. Ovaj prvi link zanemari, mislio sam zaljepit nesto drugo. Nema nikakve veze s tekstom vec se odnosi na SVB i bailout.. drugu neku temu.. bilo više toga otvorenog pa valjda krivo c/p).

 

Naravno da se misli na novac na računima (ili gotovina) građana, ne na zlato, dionice, vrijednosnice ili bilo koju drugu "robu" kojom se trguje na tržištu. Znamo da su sve države djelile novac ljudima. Ali pored toga smo imali i globalni poremećaj vrijednosti i potražnje, a zatim i inflacije. Tu isticem i odnos među proizvodima koji se preokrenuo preko noći.

 

 

Pa ne znam što nisi razumio. Novac je roba kao i svaka druga, samo je univerzalna roba s kojom se može kupiti bilo koja druga roba, ali ti mžeš novac gledati i kao robu koju kupuješ drugom robom: za litru mlijeka si kupio devet kuna. 

 

Volumen novca u opticaju (emisije) stalno fluktuira, a cijene su stabilne - tržište ne reagira na volumen novca, nego na vrijednost novca. 

 

Mislim - ne znam što treba objašnjavati i što nije jasno. 

 Pa da, zato mi nije jasno kakve veze ima monetarizam s pandemijom? Ili zlato i vrijednosnice s novcem na računima? Zlato i vrijednosnice nisu ni sredstvo plaćanja ni valuta nit ih se pušta u optjecaj.

 

Naravno da mnoge nekadašnje ekonomske teorije nemaju danas smisla . Tko o tome uopće raspravlja?

 

Inflaciju ponajprije uzrokuju potrošači povećanom potražnjom u odnosu na ponudu. Ali prije toga očekivanja tih istih potrošača. Pa kad države podjele "helikopterski novac" preko noći i interveniraju u tržište, - kako onda takav iznenadni skok količine novca u optjecaju neće uzrokovat doslovce kaos. Pogotovo u kontekstu pandemije i ogromnih promjena životnih navika (i ponašanja potrošača). Da, volumen fluktuira normalno kad fluktuira normalno, ali u pandemiji je volumen povećan abnormalno, preko noći i neočekivano pa zato cijene i nisu stabilne (još uvijek nisu i pitanje kako će izgledati kad se stabiliziraju). 

 

Tržište reagira i na volumen i na vrijednost jer prosječan potrošač neće odgađati kupovinu (što stabilizira cijene) ako očekuje da će "artiklu" cijena porasti i kada pretpostavlja da svi imaju dovoljno novca za kupovinu. Valjda je razumljivo samo po sebi da će netko prije kupiti nešto ako očekuje da će svi ostali kupovati (jer je novac bio em jeftin em dijeljen šakom i kapom). Zato sad i dižu (tj već neko vrijeme) kamate da zaustave "očekivanja" i da kroz poskupljenje novca odgode potrošnju. A tek čekamo kako će završiti ovo s bankama.

 

Zapravo, trebao si onomad doć u temu o bitcoinu pa bi vidio veselja, buy low sell high.

Ovaj potpis nije u skladu s propisima.
6 godina
offline
Što mislite o električnim automobilima?

Mislim sve najgore. Kao hibrid kod mene osobno može proć. Čisti strujić nikako.

AMD,........is that baba Su trying to sell us dog sh*t or what?
Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
NEW_MAN kaže...
konjRR kaže...
NEW_MAN kaže...
Glavni i jedni razlog zasto proizvodaci auta proizvode EV je zakoni. Oni moraju proizvodit EV aute i nitko ih nista ne pita. Zakone pisu glupani i politicari koji da nesto valjaju ne bi bili u politici nego u realnom sektoru.

Ako Audi ili netko treci ne proizvede EV onda ga EU kasni milijardama kazne i samo zato ih proizvode.

....

 Razlog? Mozda jedan od mnogih. Mozda vecini proizvodaca EVova trenutno i glavni. Ali, motiv je zarada.

 https://www.autobild.de/artikel/fiat-500e-als-minusgeschaeft-5129813.html

Svi rade aute jer moraju i pokusavaju zaradit na njima ali ih ne rade radi zarade nego jer moraju. Jednostavno moraju.

 Da, istina da moraju, ali moraju kako bi izbjegli ili smanjii penale na prozvodnju ICE automobila koji su iznad EU norme za CO2/km. Nije da su svi ICE automobili ispod te norme, pogotovo najjači model koji to ni ne mogu biti, ali ako se gleda samo ukupna proizvodnja, EV imaju 0 CO2/km u toj njihovoj logici računanja i smajuje se CO2/km na željenu razinu.

Sigurno će sad @konjRR reći da to nema smisla jer EV imaju od proizvodnje i punjenja veći CO2 otisak nego ICE za svojeg životnog vijeka, tu se slažem, još nema nigdje u svijetu dovoljno proizvodnje ECO energije (vjetroelektrane, fotonaponske, hidroenergija, pa čak plima-oseka) da bi se EV moglo proglasiti zelenim vozilom, ali takva je logika računjanja, da je nema.

SSD koliko si mi života uštedio...
16 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
To sve je cista politicka debilana. Tesla je godinama prodavala svoje kvote i okretala milijarde na tome, bez istih bi bankrotirali onaj tjedan kad su otvorili vrata.

Sve skupa nas imaju za bedaka i bez baterija koje rastu na drvu te fuzije koja bude punila te baterije nema buducnosti.
Super mi je kak se elektricni auti prodaju pod nula CO2 a zagadenje je dislocirano u Afriku, Aziju, Australiju... gdi se kopaju metali i spaljuju milijuni litara nafte da bi se doslo do tih metala.

Elektricni auto DA i to definitivno DA, ali ne po ovim cijenama te pod ovim uvjetima i tehnologijama. Samo se nadam da bude sad kad se gura "elektricna revolucija" dovoljno napravljeno po tom pitanju i na vrijeme, prije nego nas Krokodil sa istoka i dementni Joe sve skupa dignu u zrak.

Jedina sansa za spas planete je zelena struja koja nicemu ne sluzi bez zelenih baterija koje duraju desetljeca.
2 godine
offline
Što mislite o električnim automobilima?

Kakva je stvar s vodikom kao pogonskim gorivom za automobile, kamione, autobuse ?

Da li se i tu zagađuje okoliš u proizvodnji, prije no što vozilo npr. izađe na cestu ?

 

Nisam guglao, pa pitam.

合氣道 Konačni cilj svih živih bića je neprestana potraga za srećom. Znanstveno dokazano na miševima.
Poruka je uređivana zadnji put sri 15.3.2023 13:03 (Zaporožac).
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
Zaporožac kaže...

Kakva je stvar s vodikom kao pogonskim gorivom za automobile, kamione, autobuse ?

Da li se i tu zagađuje okoliš prije no što npr. izađe na cestu ?

 

Nisam guglao, pa pitam.

 Ako proizvodis solarkama i nuklearkama onda je "nula" zagadenje. Shema je da se visak energije koji se ne moze skladistit pretvara u vodik ili napravis mini nuklearku koja sluzi samo za proizvodnju vodika. Japanci su investirali milijarde i igraju vodik kartu na najjace, ako ne i All-in. Vodik bude u najgorem slucaju gorivo za kucanstva, brodove i avione buducnosti jer baterije imaju ogranicenja.

14 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?

ali Japanci igraju na gorive ćelije pogonjene vodikom, ne na zamjenu za benzin kao što je BMW razvijao, ne?

 

samo, elektroliza vode je energetski zahtjevna tako da je općenita efikasnost globaliziranog (neću reći globalnog jer je nemoguć) sustava baziranog na Hprilično niska...

Ju je je? Je ju je!
16 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
Vrag si ga zna ko kaj radi.
Sad sam na brzaka nasel neku studiju i navodno je to sve veliki fail.
https://www.hydrogeninsight.com/policy/a-complete-failure-japans-fantasy-hydrogen-strategy-does-nothing-for-decarbonisation-study/2-1-1326788

Vise ne znas kome bi kaj vjeroval.
7 godina
online
Re: Što mislite o električnim automobilima?

Ne niska, nego tragikomična.

Em sama efikasnost elektrolize vode (zašto bacit 70% kad možemo bacit 30%), em ekstremni troškovi distribucije (moraš graditi cjevovode do apsolutno svake točioice jer je prijevoz cisternama preskup), em je sam auto na gorivne ćelije kompleksniji, skuplji i manje pouzdan nego svi ostali tipovi auta, tlakovi s kojima se radi su ekstremno opasni (kad grune nema te više djedice), itd.

A da ne spominjemo da djeca u Kongu moraju rudarit puno više jer i u takvim autima ima bakra kao i u svemu drugome...

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 15.3.2023 13:23 (fer-de-lance).
2 godine
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
fer-de-lance kaže...

 

A da ne spominjemo da djeca u Kongu moraju rudarit puno više jer i u takvim autima ima bakra kao i u svemu drugome...

 

 Užas. 

 

合氣道 Konačni cilj svih živih bića je neprestana potraga za srećom. Znanstveno dokazano na miševima.
7 godina
online
Što mislite o električnim automobilima?

Vidim VW diže hype s ID.2all, pogledam slike: opet dva divovska ekrana 

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
 
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Što mislite o električnim automobilima?
fer-de-lance kaže...

Ne niska, nego tragikomična.

Em sama efikasnost elektrolize vode (zašto bacit 70% kad možemo bacit 30%), em ekstremni troškovi distribucije (moraš graditi cjevovode do apsolutno svake točioice jer je prijevoz cisternama preskup), em je sam auto na gorivne ćelije kompleksniji, skuplji i manje pouzdan nego svi ostali tipovi auta, tlakovi s kojima se radi su ekstremno opasni (kad grune nema te više djedice), itd.

A da ne spominjemo da djeca u Kongu moraju rudarit puno više jer i u takvim autima ima bakra kao i u svemu drugome...

 

 sve za Sveti Gral električne mobilnosti:

 

Ju je je? Je ju je!
7 godina
online
Re: Što mislite o električnim automobilima?

Pa i ne baš, svejedno upotreba bakra za EV čini manje od 10% godišnje količine izrudarenog bakra.

Tak da je malo glupo osuđivati EV-ove kad ne čine neki značajan udio potrošnje bakra.

 

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put čet 16.3.2023 10:08 (fer-de-lance).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice