Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

poruka: 35
|
čitano: 10.288
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj".
15 godina
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

mogla je biti žena s djetetom u kolicima, djete na biciklu, bilo tko je mogao stradati.

 

ja se uvijek vodim mišlju ako sam slabiji u prometu (čitaj mogu stradati lako), zahebi sva pravila i zakone, ako netko meni oduzme pravo prolaska, ili ja nekome, uvijek ću nastradati ja. rađe propustit nekoga tko i nema pravo prolaska nego izginut, ostat invalid i slično. izgubit ću 30 sekundi ili minutu zbog toga, ali ću ostat živ i sa svim ekstremitetima.

Moj PC  
46 0 hvala 2
10 godina
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

 

U prometu i životu prvo čuvajte sebe, ne uzdajte se u druge. Što bi trebalo biti manje je bitno, bitan je rezultat. 

 

Panzerkampfwagen.dzg-C++-USA. :-) CZ-75
Moj PC  
5 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats

I baš o tome ja razmišljam kad me biciklist i romodebil ne puste preko zebre. Ja zagazim na zebru, idiot pri 35 na romobilu me zaobiđe i skoro pobere lika koji sa suprotne strane prelazi zebru. 

Ok, auto kad ne stane na pješačkom, to su debili al kod biciklista i romodebila imam osjećaj da misle kako su u prednosti. Znači još veći debili. 

If you can handle it by your self and not go mad, then you are on the right path to become insane.
13 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
gocc01 kaže...

I baš o tome ja razmišljam kad me biciklist i romodebil ne puste preko zebre. Ja zagazim na zebru, idiot pri 35 na romobilu me zaobiđe i skoro pobere lika koji sa suprotne strane prelazi zebru. 

Ok, auto kad ne stane na pješačkom, to su debili al kod biciklista i romodebila imam osjećaj da misle kako su u prednosti. Znači još veći debili. 

Jako mi se sviđa ova klasifikacija romodebil.
Na to još nisam naletio, ali ako se ne buniš, kradem taj izraz.

Batllelog: sudy_freak | Steam: sudy_freak | PUBG: slav_baba_yaga
10 godina
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Redovito prolazim tom cesticom pješice. Cesta je slabo osvijetljena i mogu zamisliti da vozač Astre nije uočio čovjeka na električnom romobilu da mu dolazi iz suprotnog smjera. Ne zaboravimo da ti romobili nemaju nikakva svjetla i da se zapravo ne bi trebali ni voziti po cesti. Ne znam je li to kumovalo ovoj nesreći ili je vozač Astre jednostavno bio bahati debil (živčani idioti znaju tim putem izbjegavati čekanje na prethodnom semaforu, pritom kršeći pokoji prometni propis).

Osobno sam se nekoliko puta u životu iznenadio kad se biciklist, po mraku, samo stvorio ispred mene - po mraku nisu dovoljno uočljivi i vidio sam ih toliko kasno da sam se prepao da ću ih udariti (a nisam vozio prebrzo). Pritom bicikli još i imaju neke svjetlosne oznake, a pametniji biciklisti si i kupe poštena svjetla.

Isto tako, na nedalekoj Maksimirskoj više puta sam iz auta gledao kako romodebili, sa skinutom blokadom, jure 50+ km/h po pločniku (toliko sam ja vozio u autu po kolniku, a on me prolazi jer vozi brže). Nekoliko puta su takvi prošli i blizu mene, dok sam bio u ulozi pješaka, a jedan me skoro okrznuo pri brzini od 50-ak km/h. Možda me samo iznenadio jer mi je došao s leđa, ali osjetio sam povjetarac kad je projurio pored mene na 10-20 cm (rame od ramena)...

Tako da u ovom slučaju sliježem s ramenima - koji god od njih dvojice bio glup, možda su i obojica, ja na to ne mogu utjecati, a život ide dalje. Sretan sam da se ja nisam slučajno ispriječio nekom romobilistu ili biciklistu dok vozim auto, a ja osobno ne bih se ponašao kao idiot i jurio po mraku ne pazeći na automobile oko sebe.

 
10 1 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Da je na istom mjestu pješak trčao po cesti, koji bi zaključak onda bio? MUP u istom članku kaže da se takva vozila smatraju pješacima, a donosi zaključak kao da se radi o vozilu...

 

Da ne bude zabune, ne prejudiciram krivnju ni jednog od njih, međutim, trenutno rješenje u kojem se ni policija sama sa sobom ne može dogovoriti kako tumačiti zakon prije ili kasnije mora dovesti do nesreće.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Poruka je uređivana zadnji put pon 11.10.2021 7:19 (MrBlc).
 
5 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
opet ista rasprava...
svojim voznim mogucnostima, cak i neotkljucani romobil koji ide 25kmh vise slici bicikli ili bicikli s el. motorom nego pjesacima. shodno tome, bas kao sto je zakonski biciklist duzan voziti desnim rubom kolnika u izostanku biciklisticke staze, tako bi i romobilist treba radit isto, a ne ga posto poto tjerat medju pjesake.
kako je sigurno da u dogledno vrime necemo vidit novih ili sredjenih biciklistickih staza, a stvarnost je da su pjesacki puni rupa (i pjesaka, ocito) onda nema nikakvog smisla izlagat riziku i romobiliste i pjesake voznjom po plocniku.
sto se pak ceste tice, osnovni problem je oduvijek isti - vozaci auta ne postuju ni pjesake, ni bicikle, ni romobile. osobno mi je situacija gdje auto oduzme prednost iako sam na glavnoj cesti poznata relativno cesto, i sto onda... da si motorist, valjda mu odvalis retrovizor, obavis razgovor 1na1, a ovako triba valjda saku kamenja nosit pa gadjat...
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Nema tu previše rasprave, svi su krivi, od vozača automobila, romobila, zakona do prometne infrastrukture.

Činjenica je da su ljudi totalni debili i ne nadaju se da će se upravo njima dogoditi nešto ovako, a kada se dogodi onda je uvijek netko drugi krivac.

Za primjer, vozim se neki dan s autom i od nas 6 pri prestrojavanju u drugu traku, jedini sam ja debil koji daje žmigavac  

Svakodnevno ako malo pogledate ljude u prometu, svaki treći obavezno ima mobitel u ruci (očito su svi poslovni ljudi koji baš u tom trenutku moraju obaviti jako važan razgovor, u suprotnom će izgubiti milijune).

Danas ujutro idem s bajkom na posao po traci za bicikliste s upaljenim prednjim i zadnjim svjetlima, dok lik na specki bez ikakvog osvjetljenja se vozi po uskoj cesti koja je slabo osvjetljena, a traka za bicikle od njega je udaljena samo pola metra.

Pješaci prelaze cestu na nedozvoljenim mjestima, večina ih hoda kao muhe bez glave tipkajući po mobitelima, ako pak šetaju pse na povodcu tada su oni na jednoj strani staze, dok je cucak pak s druge, a između njih je špagica koju se teško uoči, tako da ako ste na biciklu ili pješice vi ih morate zaobilaziti kako znate jer ako im kažete nešto odmah se upuste u raspravu i nastane sranje.

Što se tiče romobila, kao i u svim kategorijama koja sudjeluju u prometu ima onih koji su ok i koji su totalni debili i prave se pametni.

Baš smo teški balkanci i rijetko tko se pridržava pisanih i nepisanih pravila, nema tu previše rasprave.

Da policija radi svoj posao i da joj je to omogućeno, s večim kaznama bi se sve riješilo, ali svima je jasno da normalan radni narod će kaznu platiti i kasnije paziti, dok će neki kazne izbjeći uz pomoć veza i vezica će se i dalje ponašati kako se ponašaju i tu nema pomoći. Kao zakon je za sve isti, ali u praksi to nije tako. Dok se to ne promijeni, svako malo ćemo čitati ovake naslove i vijesti.

 

 

 

Moj PC  
15 0 hvala 0
10 godina
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Već sam ih nekoliko puta skoro pregazio na zebrama. I bicikliste i romobiliste. Dakle toliko su bahati da u punom prometu na cesti samo izlete na zebru kao da je njihovo pravo da prelaze i mi svi trebamo kočiti ko luđaci. Ne kažem svi, ali ogromna većina mladih ne zna ni osnovna prometna pravila, ponašaju se kao da su vozači automobila neprijatelji naroda. I onda sa apsolutno nula znanja se još i svađaju, kao da djele vozačke dozvole i mi nemamo pojma što znači pješački prijelaz.

 

Da ne pričam što izvode po nogostupu. Ali to je problem ove države, kulture i nedostatak kažnjavanja sudionika u prometu, od vozača automobila do biciklista pa i pješaka.

 

Dakle dragi biciklisti i slični, čim ste na svojem vozilu, vi ste sudionik u prometu i za vas vrijede sva prometna pravila. Vožnja preko pješačkog prelaza je oduzimanje prednosti automobilima, pa ako vas netko pokupi vi ste krivi.

 

Kao što je moj kolega policajac rekao, romobili po noći su živi užas ako se vozi po cesti i dolazite mu straga, jer praktički ga ne vidite. Sprijeda imaju jako svijetlo i vidljivi su na kilometar.

 

A sad kad sam reko riječ dvije o našim vozačima na 2 kotača, 70% vozača automobila su kompletni idioti kojima treba oduzeti vozačku.

Nadglednik dina
Poruka je uređivana zadnji put pon 11.10.2021 8:42 (Entry Point).
Moj PC  
10 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
Znači, vozaču automobila je oduzeta prednost, pretpostavljam da je vozio dopuštenom brzinom jer drugačije nije navedeno i onda on dobije kaznenu prijavu?
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Taj električni romobil, treba tretirati kao "vozilo na motorni pogon", što u stvari i jest. Za vozila na motorni pogon, treba posjedovati odgovarajuću dozvolu, kao i zaštitnu opremu, a s njima ne bi smjele upravljati osobe mlađe od 16 godina. Ovo vozilo se ne bi smjelo kretati pješačkim stazama, niti se povezivati sa pješacima, u smislu sudjelovanja u prometu.

uključite logiku, prije postavljanja pitanja
Moj PC  
2 0 hvala 0
12 godina
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Kriv je vozač automobila - zar ovakve odluke ne donosi sud nakon vještačenja?

U pravilu je kod ovakvih nesreća podjela odgovornosti i tako će i ovdje biti.

 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
BlueMax kaže...

Kriv je vozač automobila - zar ovakve odluke ne donosi sud nakon vještačenja?

U pravilu je kod ovakvih nesreća podjela odgovornosti i tako će i ovdje biti.

 uopće nije bitno tko je kriv. čovjek na romobilu je mrtav. nikakvo vještačenje, niti podjela odgovornosti ga neće vratit u žive. a ovaj što ga je ubio i ako nije kriv imat će doživotne traume. niti jedan ishod ne valja.

12 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
ranko091 kaže...
BlueMax kaže...

Kriv je vozač automobila - zar ovakve odluke ne donosi sud nakon vještačenja?

U pravilu je kod ovakvih nesreća podjela odgovornosti i tako će i ovdje biti.

 uopće nije bitno tko je kriv. čovjek na romobilu je mrtav. nikakvo vještačenje, niti podjela odgovornosti ga neće vratit u žive. a ovaj što ga je ubio i ako nije kriv imat će doživotne traume. niti jedan ishod ne valja.

 U članku (a i po drugim portalima) piše "kriv je vozač automobila". Nije mi jasno kako policija može izlaziti s takvim formulacijama ili, ako to nije njihova izjava, kako novinari mogu pisati takve zaključke. Zna se tko odlučuje o krivici.

Oduzimanje prednosti i ne stajanje na znaku stop sigurno će utjecati na konačnu presudu no ja bi je ipak pričekao. 

6 godina
neaktivan
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Zagreb je najgori grad u EU za voziti bicikl a isto tako i romobil.

 

Katastrofalna prometna infrastruktura, kad voziš bicikl po Zagrebu kao da si na bojištu.

 

Osijek npr ima biciklisticku stazu kroz cijeli grad.

Poruka je uređivana zadnji put pon 11.10.2021 11:35 (Veyron22).
 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
BlueMax kaže...
ranko091 kaže...
BlueMax kaže...

Kriv je vozač automobila - zar ovakve odluke ne donosi sud nakon vještačenja?

U pravilu je kod ovakvih nesreća podjela odgovornosti i tako će i ovdje biti.

 uopće nije bitno tko je kriv. čovjek na romobilu je mrtav. nikakvo vještačenje, niti podjela odgovornosti ga neće vratit u žive. a ovaj što ga je ubio i ako nije kriv imat će doživotne traume. niti jedan ishod ne valja.

 U članku (a i po drugim portalima) piše "kriv je vozač automobila". Nije mi jasno kako policija može izlaziti s takvim formulacijama ili, ako to nije njihova izjava, kako novinari mogu pisati takve zaključke. Zna se tko odlučuje o krivici.

Oduzimanje prednosti i ne stajanje na znaku stop sigurno će utjecati na konačnu presudu no ja bi je ipak pričekao. 

 Uopće nista upoznati kako proces radi. Policija donosi zaključak i podnosi obavezni prekršajni ili kazneni nalog. Protiv koga bi trebali podnijeti, ako ne utvrde tko je kriv. Okrivljeni se žali. Mogu pisati i prijedlog kazne.

Naravno da je bitno tko je kriv. Kako ćemo poboljšati pravila ili infrastrukturu ili kažnjavanje ili prevenciju ako ne utvrđujemo tko je kriv??? Kako? Naravno da je bitno, jer svi iz toga nešto naučimo.

 

U pravilu je podjela odgovornosti?

https://revijahak.hr/2020/01/12/pravni-savjet-ne-brzajte-s-preuzimanjem-odgovornosti-za-prometnu-nesrecu/

Na dnu je situacija kakvu sam ja imao:

Županijski sud u Zagrebu u odluci Gžn-229/10, od 25. srpnja 2011. Vozilo koje skreće ulijevo dužno je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svog kretanja. Iako je radnja skretanja ulijevo veoma opasna i zahtjevna radnja u prometu, zbog čega u pravilu nepropisno postupanje ima znatno veći utjecaj na nastanak prometne nezgode, to istodobno ne znači da vozač koji ima pravo prednosti prolaza može to svoje pravo ostvarivati kršeći prometne propise o dopuštenoj brzini i potrebnom oprezu kad se približava raskrižju, ili kad se takvo vozilo kretalo brzinom od 67 km/h (dopušteno 50 km/h), pridonijelo je nastanku nezgode u omjeru od 30%“.

 

Ja sam skretao ulijevo i onog drugog nije bilo (zavoj uodmah kod raskruižja). Zabio se stražnji kotač mog auta. Vozač drugog automobila je rekao na sudu da je vozio negdje 80 (50 dozvoljeno) Općinski sud presudio i viši sud odbio moju žalbu. Nikakva podijeljena odgovornost. Ne znam koliko je uobičajeno ja od nikog poznatog nisam čuo za primjer podijeljene odgovornosti. Čovjek koji se vozio iza mene isto svjedočio na sudu da nije vidio auto iz suprotnog smjera dok se nije zabio u mene. Nikog nije briga.

 

12 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
Mandor kaže...
BlueMax kaže...
ranko091 kaže...
BlueMax kaže...

Kriv je vozač automobila - zar ovakve odluke ne donosi sud nakon vještačenja?

U pravilu je kod ovakvih nesreća podjela odgovornosti i tako će i ovdje biti.

 uopće nije bitno tko je kriv. čovjek na romobilu je mrtav. nikakvo vještačenje, niti podjela odgovornosti ga neće vratit u žive. a ovaj što ga je ubio i ako nije kriv imat će doživotne traume. niti jedan ishod ne valja.

 U članku (a i po drugim portalima) piše "kriv je vozač automobila". Nije mi jasno kako policija može izlaziti s takvim formulacijama ili, ako to nije njihova izjava, kako novinari mogu pisati takve zaključke. Zna se tko odlučuje o krivici.

Oduzimanje prednosti i ne stajanje na znaku stop sigurno će utjecati na konačnu presudu no ja bi je ipak pričekao. 

 Uopće nista upoznati kako proces radi. Policija donosi zaključak i podnosi obavezni prekršajni ili kazneni nalog. Protiv koga bi trebali podnijeti, ako ne utvrde tko je kriv. Okrivljeni se žali. Mogu pisati i prijedlog kazne.

Naravno da je bitno tko je kriv. Kako ćemo poboljšati pravila ili infrastrukturu ili kažnjavanje ili prevenciju ako ne utvrđujemo tko je kriv??? Kako? Naravno da je bitno, jer svi iz toga nešto naučimo.

 

U pravilu je podjela odgovornosti?

https://revijahak.hr/2020/01/12/pravni-savjet-ne-brzajte-s-preuzimanjem-odgovornosti-za-prometnu-nesrecu/

Na dnu je situacija kakvu sam ja imao:

Županijski sud u Zagrebu u odluci Gžn-229/10, od 25. srpnja 2011. Vozilo koje skreće ulijevo dužno je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svog kretanja. Iako je radnja skretanja ulijevo veoma opasna i zahtjevna radnja u prometu, zbog čega u pravilu nepropisno postupanje ima znatno veći utjecaj na nastanak prometne nezgode, to istodobno ne znači da vozač koji ima pravo prednosti prolaza može to svoje pravo ostvarivati kršeći prometne propise o dopuštenoj brzini i potrebnom oprezu kad se približava raskrižju, ili kad se takvo vozilo kretalo brzinom od 67 km/h (dopušteno 50 km/h), pridonijelo je nastanku nezgode u omjeru od 30%“.

 

Ja sam skretao ulijevo i onog drugog nije bilo (zavoj uodmah kod raskruižja). Zabio se stražnji kotač mog auta. Vozač drugog automobila je rekao na sudu da je vozio negdje 80 (50 dozvoljeno) Općinski sud presudio i viši sud odbio moju žalbu. Nikakva podijeljena odgovornost. Ne znam koliko je uobičajeno ja od nikog poznatog nisam čuo za primjer podijeljene odgovornosti. Čovjek koji se vozio iza mene isto svjedočio na sudu da nije vidio auto iz suprotnog smjera dok se nije zabio u mene. Nikog nije briga.

 

 Presudu o tvojoj krivici donio je sud, ne policija. Optužni prijedlog nije presuda i nikoga se ne smije proglašavati krivim do pravomoćnosti presude. Kao što si i sam napisao, u tvom slučaju je za drugo vozilo utvrđeno 30% odgovornosti što u odluci suda jasno piše. To je ta podijeljena odgovornost o kojoj sam pisao. Kod nastanka materijalne štete kao onoga ko je štetu skrivio uzima se onaj koji je "više kriv". Kod krivične odgovornosti, ubojstva iz nehata za što će ovdje biti optužen vozač Astre itekako će se u obzir uzeti odgovornost preminulog i uz pretpostavku da vozač automobila nije ranije osuđivan, pogotovo zbog istog ili sličnog djela, predviđam kratkotrajnu ili čak uvjetnu kaznu zatvora. Naravno, ako angažira dobrog odvjetnika što i tebi slijedeći put preporučam.

 

podijeljena odgovornost

9 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
ranko091 kaže...

mogla je biti žena s djetetom u kolicima, djete na biciklu, bilo tko je mogao stradati.

 

ja se uvijek vodim mišlju ako sam slabiji u prometu (čitaj mogu stradati lako), zahebi sva pravila i zakone, ako netko meni oduzme pravo prolaska, ili ja nekome, uvijek ću nastradati ja. rađe propustit nekoga tko i nema pravo prolaska nego izginut, ostat invalid i slično. izgubit ću 30 sekundi ili minutu zbog toga, ali ću ostat živ i sa svim ekstremitetima.

 

ovo bi trebalo biti prvo pravilo svakog sudjelovanja u prometa, nikako mi nije jasno kako to da ljudi to ne mogu shvatiti. Đabe ti je da si sto puta u pravu ako te netko ubije ili osakati. Uvijek prvo pazim sebe i ne pada mi napamet tjerat neki inat u prometu.

7 godina
neaktivan
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

... to je točno, ali nije to baš tako jednostavno izvedivo. Kad si na cesti moraš poštovati pravila, a popuštanjem ili propuštanjem često možeš stvoriti nove probleme za sebe.

 

... ima tu još jedan vrlo zanimljiv fenomen. Puno sudionika u prometu (i vozača automobikla i pješaka) osvrćući se pogledom na lijevo uočava samo automobile, ali ne i dvotočkaše. To je vrlo zanimljiv fenomen. Kao da je podsvjesno utvrđeno da se pogledom traži automobil koji dolazi (ako dolazi), ali ne i dvotočkaš.

 

Kao dvotočkaš uvijek sam naročito oprezan kad se netko uključuje u promet s moje desne strane. U barem 20% slučajeva siguran sam da me nije vidio. Čak sam počeo i zvoncem zvoniti, kako bih skrenuo pozornost na sebe, da sam na cesti.

 

Kao pješak, nekioliko sam puta povukao za rukav druige pješake koji su krenuli na zebru.

 

Naravno, ima jako puno korektnih vozača automobila. Kapa dolje.

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 11.10.2021 12:41 (dick_of_the_sheep).
 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
BlueMax kaže...
Mandor kaže...
BlueMax kaže...
ranko091 kaže...
BlueMax kaže...

Kriv je vozač automobila - zar ovakve odluke ne donosi sud nakon vještačenja?

U pravilu je kod ovakvih nesreća podjela odgovornosti i tako će i ovdje biti.

 uopće nije bitno tko je kriv. čovjek na romobilu je mrtav. nikakvo vještačenje, niti podjela odgovornosti ga neće vratit u žive. a ovaj što ga je ubio i ako nije kriv imat će doživotne traume. niti jedan ishod ne valja.

 U članku (a i po drugim portalima) piše "kriv je vozač automobila". Nije mi jasno kako policija može izlaziti s takvim formulacijama ili, ako to nije njihova izjava, kako novinari mogu pisati takve zaključke. Zna se tko odlučuje o krivici.

Oduzimanje prednosti i ne stajanje na znaku stop sigurno će utjecati na konačnu presudu no ja bi je ipak pričekao. 

 Uopće nista upoznati kako proces radi. Policija donosi zaključak i podnosi obavezni prekršajni ili kazneni nalog. Protiv koga bi trebali podnijeti, ako ne utvrde tko je kriv. Okrivljeni se žali. Mogu pisati i prijedlog kazne.

Naravno da je bitno tko je kriv. Kako ćemo poboljšati pravila ili infrastrukturu ili kažnjavanje ili prevenciju ako ne utvrđujemo tko je kriv??? Kako? Naravno da je bitno, jer svi iz toga nešto naučimo.

 

U pravilu je podjela odgovornosti?

https://revijahak.hr/2020/01/12/pravni-savjet-ne-brzajte-s-preuzimanjem-odgovornosti-za-prometnu-nesrecu/

Na dnu je situacija kakvu sam ja imao:

Županijski sud u Zagrebu u odluci Gžn-229/10, od 25. srpnja 2011. Vozilo koje skreće ulijevo dužno je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svog kretanja. Iako je radnja skretanja ulijevo veoma opasna i zahtjevna radnja u prometu, zbog čega u pravilu nepropisno postupanje ima znatno veći utjecaj na nastanak prometne nezgode, to istodobno ne znači da vozač koji ima pravo prednosti prolaza može to svoje pravo ostvarivati kršeći prometne propise o dopuštenoj brzini i potrebnom oprezu kad se približava raskrižju, ili kad se takvo vozilo kretalo brzinom od 67 km/h (dopušteno 50 km/h), pridonijelo je nastanku nezgode u omjeru od 30%“.

 

Ja sam skretao ulijevo i onog drugog nije bilo (zavoj uodmah kod raskruižja). Zabio se stražnji kotač mog auta. Vozač drugog automobila je rekao na sudu da je vozio negdje 80 (50 dozvoljeno) Općinski sud presudio i viši sud odbio moju žalbu. Nikakva podijeljena odgovornost. Ne znam koliko je uobičajeno ja od nikog poznatog nisam čuo za primjer podijeljene odgovornosti. Čovjek koji se vozio iza mene isto svjedočio na sudu da nije vidio auto iz suprotnog smjera dok se nije zabio u mene. Nikog nije briga.

 

 Presudu o tvojoj krivici donio je sud, ne policija. Optužni prijedlog nije presuda i nikoga se ne smije proglašavati krivim do pravomoćnosti presude. Kao što si i sam napisao, u tvom slučaju je za drugo vozilo utvrđeno 30% odgovornosti što u odluci suda jasno piše. To je ta podijeljena odgovornost o kojoj sam pisao. Kod nastanka materijalne štete kao onoga ko je štetu skrivio uzima se onaj koji je "više kriv". Kod krivične odgovornosti, ubojstva iz nehata za što će ovdje biti optužen vozač Astre itekako će se u obzir uzeti odgovornost preminulog i uz pretpostavku da vozač automobila nije ranije osuđivan, pogotovo zbog istog ili sličnog djela, predviđam kratkotrajnu ili čak uvjetnu kaznu zatvora. Naravno, ako angažira dobrog odvjetnika što i tebi slijedeći put preporučam.

 

podijeljena odgovornost

 U mom slučaju NIJE bilo podijeljene odgovornosti. Nisu mi dali za pravo iako je drugi vozač priznao, iako sam imao i svjedoka iza sebe.

Policija sastavi zapisnik, sastavi obvezni prekršajni nalog ili kako to već netko nazove. U mom slučaju je bio obvezni prekršajni nalog. Unutra piše tko je kriv. To je prijedlog sudu i sud će donijeti presudu. Jasno je to meni. Ali opet, sasvim je normalno da policija utvrđuje krivnju iako je to samo prijedlog za sud.

Policija krivi nekoga, a konačni ishod može biti drugačiji. Tako stoji u zakonima, policija radi po zakonu. Moj je odgovor na ovo gore kako je moguće da policija izlazi s takvim formulacijama. U citiranom dijelu ne piše o krivnji. U linkanom policijskom izvješću piše "Zbog sumnje u počinjenje kaznenog djela „Izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu“ protiv 28-godinjeg vozača biti će podnijeta kaznena prijava nadležnom držanom odvjetništvu."

Je li itko pročitao to? Možda ide uvijek kaznena prijava kad je nesreća sa smrtnim ishodom, ne znam.

 

Ako se vratimo na moj slučaj, ja sam zvao u policiju tražeći zapisnik i odgovor je bio "što će to tebi, pa ti si kriv" prije nego su ga dovršili :-D.

Ja kažem pa probat ću se boriti na sudu. - "Probali su i drugi i nitko nije uspio".

Dobro to je bilo prije 10 godina, pa možda se nešto pomaklo od tada.

 

Malo nedavniji slučaj je imao član obitelji kad se uključio sa skuterom na cestu i pogodio ga auto sa pijanim vozačem na lijevoj strani ceste. I opet je skuter kriv jer se uključivao na cestu, oduzeo prednost. PLatio kaznu, izdržao bolnicu i oporavak pola godine i nastavio sa životom.

 

Policija uvijek krivi po prednosti u mom iskustvu. Njima je sve jednostavno. Sud obično piše kako policija predlaže. Nisam čuo o dijeljenoj odgovornosti osim u legendama.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
Mandor kaže...

 Uopće nista upoznati kako proces radi. Policija donosi zaključak i podnosi obavezni prekršajni ili kazneni nalog. Protiv koga bi trebali podnijeti, ako ne utvrde tko je kriv. 

Protiv krivog se donosi presuda, a donosi je sud. Protiv osumnjičenog se podnosi prekršajni ili kazneni nalog, a podnosi ga policija ili državno odvjetništvo.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
12 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
Mandor kaže...

 U mom slučaju NIJE bilo podijeljene odgovornosti. Nisu mi dali za pravo iako je drugi vozač priznao, iako sam imao i svjedoka iza sebe.

Policija sastavi zapisnik, sastavi obvezni prekršajni nalog ili kako to već netko nazove. U mom slučaju je bio obvezni prekršajni nalog. Unutra piše tko je kriv. To je prijedlog sudu i sud će donijeti presudu. Jasno je to meni. Ali opet, sasvim je normalno da policija utvrđuje krivnju iako je to samo prijedlog za sud.

Policija krivi nekoga, a konačni ishod može biti drugačiji. Tako stoji u zakonima, policija radi po zakonu. Moj je odgovor na ovo gore kako je moguće da policija izlazi s takvim formulacijama. U citiranom dijelu ne piše o krivnji. U linkanom policijskom izvješću piše "Zbog sumnje u počinjenje kaznenog djela „Izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu“ protiv 28-godinjeg vozača biti će podnijeta kaznena prijava nadležnom držanom odvjetništvu."

Je li itko pročitao to? Možda ide uvijek kaznena prijava kad je nesreća sa smrtnim ishodom, ne znam.

 

Ako se vratimo na moj slučaj, ja sam zvao u policiju tražeći zapisnik i odgovor je bio "što će to tebi, pa ti si kriv" prije nego su ga dovršili :-D.

Ja kažem pa probat ću se boriti na sudu. - "Probali su i drugi i nitko nije uspio".

Dobro to je bilo prije 10 godina, pa možda se nešto pomaklo od tada.

 

Malo nedavniji slučaj je imao član obitelji kad se uključio sa skuterom na cestu i pogodio ga auto sa pijanim vozačem na lijevoj strani ceste. I opet je skuter kriv jer se uključivao na cestu, oduzeo prednost. PLatio kaznu, izdržao bolnicu i oporavak pola godine i nastavio sa životom.

 

Policija uvijek krivi po prednosti u mom iskustvu. Njima je sve jednostavno. Sud obično piše kako policija predlaže. Nisam čuo o dijeljenoj odgovornosti osim u legendama.

 Imaš na tetu sve presude sudova u Hrvatskoj pa ako imaš nekoga s pristupom slobodno ga pitaj da ti izlista one s podijeljenom odgovornosti. Iako bi podijeljena odgovornost trebala biti pravilo i u slučaju nastanka štete znam da se često zaobilazi, pogotovo u slučaju nesposobnog ili preskupog odvjetnika pa je stranci jeftinije prihvatiti krivnju nego tjerati pravdu.

Kod ovakvih nesreća, kad su u pitanju zatvorske kazne, dosta se vodi računa o podjeli odgovornosti.  Vozač koji pregazi pješaka koji nepropisno prelazi cestu neće dobiti istu kaznu kao onaj koji pregazi pješaka kkoji propisno prelazi cestu iako je u oba slučaja kriv.

U ovom konkretnom slučaju očekujem sudsku trakavicu od barem 15 godina jer ako optužni prijedlog bude išao u smjeru da je vozač Astre oduzeo prednost vozaču romobila problem će se stvoriti jer zakon o prometu izričito kaže da vozač mora propustiti vozila koja imaju prednost. Romobil po našem zakonu nije vozilo nego pomoćno pješačko sredstvo tako da će na kraju vozač odgovarati kao da je pregazio pješaka koji nepropisno prelazi cestu.

 

Jedno pitanjce, je li OVO možda vezano uz tvoj slučaj? Ako je, hitno mijenjaj odvjetnika. On se čak brine hoće li morati platiti kaznu za prekoračenje brzine 

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 11.10.2021 13:14 (BlueMax).
2 godine
neaktivan
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Sve što se kreće javnim površinama brže od brzine ljudskog koraka predstavlja opasnost po zdravlje, a ponekad i život, ostalih sudionika u prometu. Trebalo bi uvesti obveznu registraciju svih prometala, s jasnim i vidljivim oznakama. Za ona manja i sporija jednokratno prilikom kupnje, a ostala kao i do sada. Prikupljeni novac uložiti u izgradnju i poboljšanje pješačkih, biciklističkih staza.

Na taj bi se način povečala odgovornost vozača, svjesni da ih se može identificirati u slučaju nezgode ili nesreće. Također, povečala bi se i sigurnost od krađe takvih vozila.

 Jasno zakonom odrediti po kojim se površinama koji sudionik smije kretati i  kojom dopuštenom brzinom. Pješačke staze dodijeliti isključivo za kretanje pješaka ! Strogo provoditi mjere zaštite najugroženijih, prvenstveno pješaka, djece, osoba s invaliditetom. Iz MUP-a izjavljuju da postoje pozitivni zakonski propisi koji sve to reguliraju, no rijetko se provode u praksi, nedovoljno djelatnika. Kao pomoć građana prihvatiti njihove fotografije prekršitelja i po njima postupiti.

 

 
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Vidim da nas ima dosta biciklista, jeste primjetili novi trend?

Naime, svaki dan dolazim do istog T raskrižja i debili dolaze iza mene i ne žele me obići makar se vozim uz sami rub ceste i uredno se voze 30 kmh dok ne dođemo do raskrižja, i onda budući su čempresi preko kojih se ne vidi ja pogledam jel ide auto s desne strane da ga propustim jer nema mjesta za dva vozila jer ovi kaj parkaju ostave pola auta vani, a ovi lijepo u koloni iza mene po gasu i pretječu usred raskrižja i koče manijakalno da se ne skucaju s nadolazećim autom s desne strane.

Svaki jebeni dan isto, doslovno se voze 30 a kad dođu do raskrižja ubrzaju na 60 i više i pretječu prek kontra trake u zavoju.

Prvo sam pomislio da sam jako zgodan pa se vole vozit iza mene (nadam se samo ženske, ne i gayevi), ali ispada da su očito previše igrali NFS.

Mislim WTF, čak sam jedan dan stao sa strane i pustio sve da prođu i opet uletavaju ko manijaci u raskrižje premda ne vide jel tko dolazi i nemru se krajcat, a prednost ima ovaj s desne strane.

 Inače, taj trend je počeo ovo ljeto, može biti da su pobrali s Tiktoka ili Instagrama, valjda neki challenge ili nekaj...

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put pon 11.10.2021 16:07 (fer-de-lance).
 
1 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Kao prvo iskrena sućut obitelji poginulog. Ja vozim i automobil i električni romobil i kao vozača automobila jedna stvar me užasava a to je skretanje u desno na raskrsnicama. Naime pojedini vozači romobila i bickla dolaze izuzetno brzo a pri skretanju nemoguće je u retrovizoru vidjeti ih kad ulazite u raskrižje bez obzira koliko sporo vozili. Ukoliko biciklisti i romobilisti koriste pješačke staze onda se i na prijelazima moraju ponašati kao pješaci što podrazumjeva da moraju pješice preći prijelaz. 

Voda tece a vrijeme prolazi ...
 
2 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
Mandor kaže...
BlueMax kaže...
Mandor kaže...
BlueMax kaže...
ranko091 kaže...
BlueMax kaže...

Kriv je vozač automobila - zar ovakve odluke ne donosi sud nakon vještačenja?

U pravilu je kod ovakvih nesreća podjela odgovornosti i tako će i ovdje biti.

 uopće nije bitno tko je kriv. čovjek na romobilu je mrtav. nikakvo vještačenje, niti podjela odgovornosti ga neće vratit u žive. a ovaj što ga je ubio i ako nije kriv imat će doživotne traume. niti jedan ishod ne valja.

 U članku (a i po drugim portalima) piše "kriv je vozač automobila". Nije mi jasno kako policija može izlaziti s takvim formulacijama ili, ako to nije njihova izjava, kako novinari mogu pisati takve zaključke. Zna se tko odlučuje o krivici.

Oduzimanje prednosti i ne stajanje na znaku stop sigurno će utjecati na konačnu presudu no ja bi je ipak pričekao. 

 Uopće nista upoznati kako proces radi. Policija donosi zaključak i podnosi obavezni prekršajni ili kazneni nalog. Protiv koga bi trebali podnijeti, ako ne utvrde tko je kriv. Okrivljeni se žali. Mogu pisati i prijedlog kazne.

Naravno da je bitno tko je kriv. Kako ćemo poboljšati pravila ili infrastrukturu ili kažnjavanje ili prevenciju ako ne utvrđujemo tko je kriv??? Kako? Naravno da je bitno, jer svi iz toga nešto naučimo.

 

U pravilu je podjela odgovornosti?

https://revijahak.hr/2020/01/12/pravni-savjet-ne-brzajte-s-preuzimanjem-odgovornosti-za-prometnu-nesrecu/

Na dnu je situacija kakvu sam ja imao:

Županijski sud u Zagrebu u odluci Gžn-229/10, od 25. srpnja 2011. Vozilo koje skreće ulijevo dužno je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svog kretanja. Iako je radnja skretanja ulijevo veoma opasna i zahtjevna radnja u prometu, zbog čega u pravilu nepropisno postupanje ima znatno veći utjecaj na nastanak prometne nezgode, to istodobno ne znači da vozač koji ima pravo prednosti prolaza može to svoje pravo ostvarivati kršeći prometne propise o dopuštenoj brzini i potrebnom oprezu kad se približava raskrižju, ili kad se takvo vozilo kretalo brzinom od 67 km/h (dopušteno 50 km/h), pridonijelo je nastanku nezgode u omjeru od 30%“.

 

Ja sam skretao ulijevo i onog drugog nije bilo (zavoj uodmah kod raskruižja). Zabio se stražnji kotač mog auta. Vozač drugog automobila je rekao na sudu da je vozio negdje 80 (50 dozvoljeno) Općinski sud presudio i viši sud odbio moju žalbu. Nikakva podijeljena odgovornost. Ne znam koliko je uobičajeno ja od nikog poznatog nisam čuo za primjer podijeljene odgovornosti. Čovjek koji se vozio iza mene isto svjedočio na sudu da nije vidio auto iz suprotnog smjera dok se nije zabio u mene. Nikog nije briga.

 

 Presudu o tvojoj krivici donio je sud, ne policija. Optužni prijedlog nije presuda i nikoga se ne smije proglašavati krivim do pravomoćnosti presude. Kao što si i sam napisao, u tvom slučaju je za drugo vozilo utvrđeno 30% odgovornosti što u odluci suda jasno piše. To je ta podijeljena odgovornost o kojoj sam pisao. Kod nastanka materijalne štete kao onoga ko je štetu skrivio uzima se onaj koji je "više kriv". Kod krivične odgovornosti, ubojstva iz nehata za što će ovdje biti optužen vozač Astre itekako će se u obzir uzeti odgovornost preminulog i uz pretpostavku da vozač automobila nije ranije osuđivan, pogotovo zbog istog ili sličnog djela, predviđam kratkotrajnu ili čak uvjetnu kaznu zatvora. Naravno, ako angažira dobrog odvjetnika što i tebi slijedeći put preporučam.

 

podijeljena odgovornost

 U mom slučaju NIJE bilo podijeljene odgovornosti. Nisu mi dali za pravo iako je drugi vozač priznao, iako sam imao i svjedoka iza sebe.

Policija sastavi zapisnik, sastavi obvezni prekršajni nalog ili kako to već netko nazove. U mom slučaju je bio obvezni prekršajni nalog. Unutra piše tko je kriv. To je prijedlog sudu i sud će donijeti presudu. Jasno je to meni. Ali opet, sasvim je normalno da policija utvrđuje krivnju iako je to samo prijedlog za sud.

Policija krivi nekoga, a konačni ishod može biti drugačiji. Tako stoji u zakonima, policija radi po zakonu. Moj je odgovor na ovo gore kako je moguće da policija izlazi s takvim formulacijama. U citiranom dijelu ne piše o krivnji. U linkanom policijskom izvješću piše "Zbog sumnje u počinjenje kaznenog djela „Izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu“ protiv 28-godinjeg vozača biti će podnijeta kaznena prijava nadležnom držanom odvjetništvu."

Je li itko pročitao to? Možda ide uvijek kaznena prijava kad je nesreća sa smrtnim ishodom, ne znam.

 

Ako se vratimo na moj slučaj, ja sam zvao u policiju tražeći zapisnik i odgovor je bio "što će to tebi, pa ti si kriv" prije nego su ga dovršili :-D.

Ja kažem pa probat ću se boriti na sudu. - "Probali su i drugi i nitko nije uspio".

Dobro to je bilo prije 10 godina, pa možda se nešto pomaklo od tada.

 

Malo nedavniji slučaj je imao član obitelji kad se uključio sa skuterom na cestu i pogodio ga auto sa pijanim vozačem na lijevoj strani ceste. I opet je skuter kriv jer se uključivao na cestu, oduzeo prednost. PLatio kaznu, izdržao bolnicu i oporavak pola godine i nastavio sa životom.

 

Policija uvijek krivi po prednosti u mom iskustvu. Njima je sve jednostavno. Sud obično piše kako policija predlaže. Nisam čuo o dijeljenoj odgovornosti osim u legendama.

 Da li bi do oduzimanja prednosti došlo i u slučaju da drugi vozač nije prebrzo vozio?

16 godina
offline
Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Joj kakve ja imam fobije od toga... Vozim 40 po gradu, klinac se fura skoro istom brzinom malo ispred na biciklističkoj i roka po mjuzi. Uzmem nogu s gasa jer mi je nešto fishy. Mislite da kod zebre (normalna, gdje bi se i bicikl trebao gurati prilikom prelaska ceste) nije samo skrenuo bez da je pogledao iza sebe i to niti 10m ispred mene? Sva sreća pa sam očekivao neku debilanu i udri kočnicu. Sav se usrao, scimao na toj opasnoj igrački i još mi maše. Kako mi je malo falilo da upalim sva 4, prek koljena i nalemam ga . Pod hitno zakone usmjerene na el. romobile.

The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel.
Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
Jebote od malih nogu nas uce "stani na zebri, pogledaj lijevo, desno i ako nema nikoga ili auti stanu - zakoraci. I sam vozim romobil i totalno mi je nejasno zasto samo preletit zebru?
Ljudi su debili, nema to veze s romobilima.
Moj PC  
3 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats

Do oduzimanja prednosti ne bi došlo da je drugi vozač gurao auto. Mada ni u to nisam siguran ...

Emilio Estavez
7 godina
neaktivan
offline
Re: Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvats
ned kaže...

. . . Ukoliko biciklisti i romobilisti koriste pješačke staze onda se i na prijelazima moraju ponašati kao pješaci što podrazumjeva da moraju pješice preći prijelaz

podcrtana nije sasvim točno. Ukoliko se biciklistička staza proteže preko pješačkog prijelaza, uz njegov lijevi rub je ofarbana crvena traka, i nije potrebno silaziti s bicikla jer je to biciklistička staza (Primjer: Branimirova u ZG i sl.). Samo u slučaju kad uz lijevi rub pješačkog prijelaza nema crveno ofarbane biciklističke staza, treba silaziti s bicikla.

 

 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice