Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvatskoj

poruka: 47
|
čitano: 13.556
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvatskoj".
16 godina
neaktivan
offline
Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvatskoj

Velika novost. Samo šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća po Rijeci su veselo vozili električni autobusi - trolejbusi.

 
11 0 hvala 0
2 godine
offline
Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvatskoj

to je samo veliki Gadget.

250 km domet ?!

to autobus u gradu skrši za dva sata vožnje.

 

koliko treba kupiti takvih skupih autobusa da dok se jedni pune a drugi voze, na jedan autobus još jedan pun struje na čekanjuda nema zastoja u prijevozu.

 

skuuupooo.

 

možda autobusi na plin, veći spremnik plina, veći domet ?!

 

 

Du bist eines meiner kleinen Schweinchen !
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.5.2022 7:49 (Zaporožac).
 
0 1 hvala 0
3 godine
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Zaporožac kaže...

to je samo veliki Gadget.

250 km domet ?!

to autobus u gradu skrši za dva sata vožnje.

 

koliko treba kupiti takvih skupih autobusa da dok se jedni pune a drugi voze, na jedan autobus još jedan pun struje na čekanjuda nema zastoja u prijevozu.

 

skuuupooo.

 

možda autobusi na plin, veći spremnik plina, veći domet ?!

 

 

 

v=s/t

v=250km/2h

v=125km/h

 

prosječna brzina kretanja autobusa u gradu je oko 25km/h

Poruka je uređivana zadnji put sri 25.5.2022 9:56 (Gallu).
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Zaporožac kaže...

to je samo veliki Gadget.

250 km domet ?!

to autobus u gradu skrši za dva sata vožnje.

 

koliko treba kupiti takvih skupih autobusa da dok se jedni pune a drugi voze, na jedan autobus još jedan pun struje na čekanjuda nema zastoja u prijevozu.

 

skuuupooo.

 

možda autobusi na plin, veći spremnik plina, veći domet ?!

 

 

Matematika ti je na razini.
Koji bus ide 125km/h? A onda još bolje pitanje koji autobus ide više od 20-30km/h po gradu (gdje ima stalno semafore, stajališta...)
Gradske route su do max 10-20km u jednom pravcu, sa stajanjima na krajnjim stanicama (gdje se može dopunit), te se dalje puni po noći.
Pa nisu u MAN-u debili, bave se autobusima i kamionima već 75godina, i znaju zašto su stavili bateriju od samo 250km realnog dometa (a vrlo lako mogu učetverostručit to na većim autobusima)...

 

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.5.2022 10:20 (gkelekov).
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Postoji li gora stvar od električnih autobusa...
Hajmo onda još izbaciti željeznicu i ugraditi Hyperloop kad smo već kod toga.

The planet broke before the Guard did!
Moj PC  
0 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Zaporožac kaže...

to je samo veliki Gadget.

250 km domet ?!

to autobus u gradu skrši za dva sata vožnje.

 

koliko treba kupiti takvih skupih autobusa da dok se jedni pune a drugi voze, na jedan autobus još jedan pun struje na čekanjuda nema zastoja u prijevozu.

 

skuuupooo.

 

možda autobusi na plin, veći spremnik plina, veći domet ?!

 

 

poznato je da busevi u gradu nikad ne dodju na odrediste i ne stoje 5-10-15-20 minuta.

 

ovako je to rijeseno u luxembourgu, nema razloga da ne bude svugdje

https://www.thecivilengineer.org/media/k2/items/cache/83a2ea62e0f4cfa71f77de7659289685_XL.jpg

gurtna giržtna gužni žnorda gižnu žertir gžerdu žinar gurdaž žarpar ženar žednu žena
2 godine
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
gkelekov kaže...

Koji bus ide 125km/h? A onda još bolje pitanje koji autobus ide više od 20-30km/h po gradu (gdje ima stalno semafore, stajališta...)
Gradske route su do max 10-20km u jednom pravcu, sa stajanjima na krajnjim stanicama (gdje se može dopunit), te se dalje puni po noći.
Pa nisu u MAN-u debili, bave se autobusima i kamionima već 75godina, i znaju zašto su stavili bateriju od samo 250km realnog dometa (a vrlo lako mogu učetverostručit to na većim autobusima)...

 

 ti se izgleda nisi vozio autobusima po gradovima koji ih imaju...

furaju oni na malo većim dionicama i 70/80 km/h po gradu

 

a što se furamo na MAN

 

kineski autobusi BYD imaju domet 400km,  vjerojatno su upola jeftiniji nego MAN.

 

https://www.kamion-bus.hr/6874/BYD-elektricni-autobusi-u-Hrvatskoj

Du bist eines meiner kleinen Schweinchen !
15 godina
offline
Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvatskoj

hoće li im na stražnoj strani pisati "vozimo na prirodnu struju"? 

 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.5.2022 17:11 (Ajar).
Moj PC  
5 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Ajar kaže...

hoće li im na stražnoj strani pisati "vozimo na prirodnu struju"? 

 -ne, ostaje stari slogan, prirodni plin .. + inserta se riječ struja + proizvedena iz nastavak pridodnog plina, štednja, reciklaža, ekološki prihvatljivije nego štampanje novih pamfleta. Problem su samo padeži i potreba da se poneko slovo preštampa .. no može i tako, važno da je ekološki svjesno, zeleno, održivo, obnovljivo... i prirodno!

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
14 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Zaporožac kaže...

 

a što se furamo na MAN

 

kineski autobusi BYD imaju domet 400km,  vjerojatno su upola jeftiniji nego MAN.

 

https://www.kamion-bus.hr/6874/BYD-elektricni-autobusi-u-Hrvatskoj

do 400km < 400km.
Svaki cigo svoga konja hvali, pitanje je koji su troškovi eksploatacije; Mercedes i MAN kamioni se prodaju bolje nego jeftiniji Volvo, DAF, Iveco i Renault a kompanije u tom sektoru posluju s malim marginama i zato su jako pažljivi po pitanju sveukupnih troškova.

10 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Zaporožac kaže...

to je samo veliki Gadget.

250 km domet ?!

to autobus u gradu skrši za dva sata vožnje.

 

 

ovak nabrzaka primjer na Zg liniji 107 (koja mi je poznata, a i jedna od duljih linija u Zg, ako ne računamo ove prigradske)

- u jednom smjeru (Jankomir > Žitnjak) = cca 15km

- oba smjera ("puni krug) cca 30km, znači praktički s jednog na drugi kraj grada (da se ne uvrijede stanovnici rubnih Zg naselja :) )

 

znači brat bratu skoro 10 punih krugova može odradit na jednom punjenju, a pošto ta linija i ne vozi tak često - to je i više nego dovoljno jer i dan danas sigurno ne vozi samo jedan bus cijeli dan u krug već se mijenjaju...

prosječna brzina mu je vjerojatno oko 50-60km/h, osim u vrijeme špice kad je kaos na tom potezu od gužve na cesti...

 

btw vožnja traje oko 30 minuta u jednom smjeru kad nema gužve (nek me netko ispravi jer se dugo nisam vozio full liniju)

Poruka je uređivana zadnji put sri 25.5.2022 13:36 (60nine).
5 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
nixass kaže...
Zaporožac kaže...

to je samo veliki Gadget.

250 km domet ?!

to autobus u gradu skrši za dva sata vožnje.

 

koliko treba kupiti takvih skupih autobusa da dok se jedni pune a drugi voze, na jedan autobus još jedan pun struje na čekanjuda nema zastoja u prijevozu.

 

skuuupooo.

 

možda autobusi na plin, veći spremnik plina, veći domet ?!

 

 

poznato je da busevi u gradu nikad ne dodju na odrediste i ne stoje 5-10-15-20 minuta.

 

ovako je to rijeseno u luxembourgu, nema razloga da ne bude svugdje

https://www.thecivilengineer.org/media/k2/items/cache/83a2ea62e0f4cfa71f77de7659289685_XL.jpg

 
Sredinom prošlog stoljeća u Švicarskoj, Belgiji i Kongu vozili su Gyrobusevi pogonjeni zamašnjakom koji bi na stanicama zavrtila struja.
Moderne "baterije" na zamašnjak imaju čak i bolju iskoristivost od litij-ionskih u roku od 24 sata (da ne spominjemo i ograničenost i ekološki utjecaj rudarenja litija). Ne znam samo bi li problem povećane sveukupne mase bio presudan. Dobro, i ultrabrzo rotirajući metalni disk od 1,5 tone u prometu kroz mase ljudi i ostalih prometala. 

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.5.2022 14:41 (Al Crane).
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Zaporožac kaže...
gkelekov kaže...

Koji bus ide 125km/h? A onda još bolje pitanje koji autobus ide više od 20-30km/h po gradu (gdje ima stalno semafore, stajališta...)
Gradske route su do max 10-20km u jednom pravcu, sa stajanjima na krajnjim stanicama (gdje se može dopunit), te se dalje puni po noći.
Pa nisu u MAN-u debili, bave se autobusima i kamionima već 75godina, i znaju zašto su stavili bateriju od samo 250km realnog dometa (a vrlo lako mogu učetverostručit to na većim autobusima)...

 

 ti se izgleda nisi vozio autobusima po gradovima koji ih imaju...

furaju oni na malo većim dionicama i 70/80 km/h po gradu

 

a što se furamo na MAN

 

kineski autobusi BYD imaju domet 400km,  vjerojatno su upola jeftiniji nego MAN.

 

https://www.kamion-bus.hr/6874/BYD-elektricni-autobusi-u-Hrvatskoj

A što reći nego da opet gluposti lupetaš.
Da ponekad GRADSKI autobus na dionici od 1-2 km potegne i 60-70km/h, ali je prosjek brzine je 20-30km/h na kraju.
Upotrijebi mozak, izvadi papir i izračunaj jednu dionicu npr po ZG, uz stajanja od par minuta na stajalištima, uz semafore, promet i sve pa onda pametuj.

London ima već 8 godina autobuse na struju i domet im je oko 150-190 milja. Dakle oni prvi dokazali da je za grad to sasvim dovoljno. A onda naravno i Mercedes, MAN i Neoplan sljede sličnu logiku.
Uostalom, što veću bateriju ima, to je teži i samim time troši više te energije za vožnu, ergo smanjuje realni domet (samu prednost) veće baterije.

Ali bitno da neki "balkanski stručnjak" ide solit pamet, onako bez ikakvog argumenta, iz fotelje.

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
Poruka je uređivana zadnji put pon 30.5.2022 21:50 (gkelekov).
23 mjeseca
protjeran
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
A sad upali klimu. Il će se putnici kuvat kao i do sad?
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
60nine kaže...
Zaporožac kaže...

to je samo veliki Gadget.

250 km domet ?!

to autobus u gradu skrši za dva sata vožnje.

 

 

ovak nabrzaka primjer na Zg liniji 107 (koja mi je poznata, a i jedna od duljih linija u Zg, ako ne računamo ove prigradske)

- u jednom smjeru (Jankomir > Žitnjak) = cca 15km

- oba smjera ("puni krug) cca 30km, znači praktički s jednog na drugi kraj grada (da se ne uvrijede stanovnici rubnih Zg naselja :) )

 

znači brat bratu skoro 10 punih krugova može odradit na jednom punjenju, a pošto ta linija i ne vozi tak često - to je i više nego dovoljno jer i dan danas sigurno ne vozi samo jedan bus cijeli dan u krug već se mijenjaju...

prosječna brzina mu je vjerojatno oko 50-60km/h, osim u vrijeme špice kad je kaos na tom potezu od gužve na cesti...

 

btw vožnja traje oko 30 minuta u jednom smjeru kad nema gužve (nek me netko ispravi jer se dugo nisam vozio full liniju)

Ako je krug vožnje (oba smjera) 30km,  a vožnja u jednom smjeru (znači 15km) traje pola sata, onda je prosječna brzina 30km/h, a ne 50-60km/h.
Vjerovatno je i dulje od pola sata, što ovisi o prometu ali i broju stanica. Dakle realno je još sporija brzina.
:)

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
2 godine
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
gkelekov kaže...
A što reći nego da opet gluposti lupetaš.

Da ponekad GRADSKI autobus na dionici od 1-2 km potegne i 60-70km/h, ali jeb*** prosjek brzine je 20-30km/h na kraju.
Upotrijebi mozak, izvadi papir i izračunaj jednu dionicu npr po ZG, uz stajanja od par minuta na stajalištima, uz semafore, promet i sve pa onda pametuj.

London ima već 8 godina autobuse na struju i domet im je oko 150-190 milja. Dakle oni prvi dokazali da je za grad to sasvim dovoljno. A onda naravno i Mercedes, MAN i Neoplan sljede sličnu logiku.
Uostalom, što veću bateriju ima, to je teži i samim time troši više te energije za vožnu, ergo smanjuje realni domet (samu prednost) veće baterije.

Ali bitno da neki "balkanski stručnjak" ide solit pamet, onako bez ikakvog argumenta, iz fotelje.

a s budalom koja ne zna komunicirati, moraš tako nastaviti.. i ubuduće si tako raspravljaj s mamom u kući.

 

nije ti u tvome kremastom mozgu palo na pamet da Hrvatska, Zagreb nisu London.

znaš li ti izračunati pošto je jedan autobus, koliko košta infrastruktura, održavanje istih ...

isplativost ?

nakon koliko godina ?

 

misliš da se omasovljenom proizvodnjom el. vozila cijena el. energije neće drastično povećavati ? jao....

tako je moj stari prije 25 godina u kuću uveo plin, tada zvano najjeftinije gorivo za grijanje u budućnosti.

evo, budućnost je došla, a ne vidim da je cijena plina za grijanje tako povoljna..

 

*pazi ti njega, veća baterija je automatski i teža, autobus je teži i troši više energije.....

bravo Tesla.. 

 

na uštedi proizvodnjom autobusa od lakših materijala, poništi se težina baterije.

 

mi si ne možemo priuštiti ni nove dizel autobuse a vi bi električne..

 

Du bist eines meiner kleinen Schweinchen !
14 godina
offline
Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvatskoj

Što se tiče brzine kretanja buseva u gradovima može se upotrijebiti Google Maps > navigacija uz korištenje javnog prijevoza. Tamo se vidi koliko brzo bus vozi u praksi. Meni pokazuje da brza linija (koja ne stoji niti na jednoj stanici) vozi od Črnomerca do Podsuseda 13 minuta za 7,6km što je prosječno 35km/h.

Zaporožac citiram te: "

a s budalom koja ne zna komunicirati, moraš tako nastaviti.. i ubuduće si tako raspravljaj s mamom u kući.

nije ti u tvome kremastom mozgu palo na pamet..." 


A sad pročitaj što si napisao još nekoliko puta i zapitaj se kakva je to komunikacija? Ja te neću prijaviti, ali zaslužio si ban. Na tvom mjestu ja bih od srama sam obrisao profil i otvorio novi.

Moj PC  
2 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
jozef kaže...
A sad pročitaj što si napisao još nekoliko puta i zapitaj se kakva je to komunikacija? Ja te neću prijaviti, ali zaslužio si ban. Na tvom mjestu ja bih od srama sam obrisao profil i otvorio novi.

Ma nema ga smisla prijavljivat jer dečko ima psiholoških problema, i kada mu bilo tko, na bilo koji post, nešto argumentirano napiše, krenu salve vrijeđanja...
Znamo kako "inteligentni" ljudi reagiraju na argumente i informacije, i drugo mišljenje, a kako oni koji to nemaju...

 

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
10 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
gkelekov kaže...
60nine kaže...

 

ovak nabrzaka primjer na Zg liniji 107 (koja mi je poznata, a i jedna od duljih linija u Zg, ako ne računamo ove prigradske)

- u jednom smjeru (Jankomir > Žitnjak) = cca 15km

- oba smjera ("puni krug) cca 30km, znači praktički s jednog na drugi kraj grada (da se ne uvrijede stanovnici rubnih Zg naselja :) )

 

znači brat bratu skoro 10 punih krugova može odradit na jednom punjenju, a pošto ta linija i ne vozi tak često - to je i više nego dovoljno jer i dan danas sigurno ne vozi samo jedan bus cijeli dan u krug već se mijenjaju...

prosječna brzina mu je vjerojatno oko 50-60km/h, osim u vrijeme špice kad je kaos na tom potezu od gužve na cesti...

 

btw vožnja traje oko 30 minuta u jednom smjeru kad nema gužve (nek me netko ispravi jer se dugo nisam vozio full liniju)

Ako je krug vožnje (oba smjera) 30km,  a vožnja u jednom smjeru (znači 15km) traje pola sata, onda je prosječna brzina 30km/h, a ne 50-60km/h.
Vjerovatno je i dulje od pola sata, što ovisi o prometu ali i broju stanica. Dakle realno je još sporija brzina.
:)

 

je, u pravu si... velim, nisam se vozio tom linijom već dugo u cijeloj njenoj dužini pa sam karikirao koliko traje put...

2 godine
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
gkelekov kaže...

Ma nema ga smisla prijavljivat jer dečko ima psiholoških problema, i kada mu bilo tko, na bilo koji post, nešto argumentirano napiše, krenu salve vrijeđanja...
Znamo kako "inteligentni" ljudi reagiraju na argumente i informacije, i drugo mišljenje, a kako oni koji to nemaju...

 

dakle, tvoj kulturni, inteligentni odgovor je išao ovako 

*A što reći nego da opet gluposti lupetaš.

*Upotrijebi mozak, izvadi papir i izračunaj jednu dionicu npr po ZG, uz stajanja od par minuta na stajalištima, uz semafore, promet i sve pa onda pametuj.


*Ali bitno da neki "balkanski stručnjak" ide solit pamet, onako bez ikakvog argumenta, iz fotelje.

 

ti si pokrenuo lavinu neinteligentnog, primitivus obraćanja, a kad ti netko istom mjerom uzvrati bebica se uvrijedi, kao i tvoj frend žozef...

dođi u neki kafić pa tako nekome kaži u facu kad raspravljate..

nećeš, jer ti si faca s placa, kukavica, internet nasilnik.

 

Argumente i nisi iznio nikakve jer ne gledaš cijenu tih autobusa, cijelu infrastrukturu, cijenu struje koja nemilice ide gore, htjeli mi to ili ne, posebno za gospodarstvo..

 

Zašto Talijani kriomice uvoze naftu, Mađari neće embargo, pa koji im je =

što ne koriste struju umjesto nafte...

 

kao da se to može preko noći zamijeniti.

Du bist eines meiner kleinen Schweinchen !
23 mjeseca
protjeran
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Sve dionice koje znam potegne max 60. Sve preko bi bilo prebrza vožnja.
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Zaporožac kaže...
gkelekov kaže...

Ma nema ga smisla prijavljivat jer dečko ima psiholoških problema, i kada mu bilo tko, na bilo koji post, nešto argumentirano napiše, krenu salve vrijeđanja...
Znamo kako "inteligentni" ljudi reagiraju na argumente i informacije, i drugo mišljenje, a kako oni koji to nemaju...

 

dakle, tvoj kulturni, inteligentni odgovor je išao ovako 

*A što reći nego da opet gluposti lupetaš.

*Upotrijebi mozak, izvadi papir i izračunaj jednu dionicu npr po ZG, uz stajanja od par minuta na stajalištima, uz semafore, promet i sve pa onda pametuj.


*Ali bitno da neki "balkanski stručnjak" ide solit pamet, onako bez ikakvog argumenta, iz fotelje.

 

ti si pokrenuo lavinu neinteligentnog, primitivus obraćanja, a kad ti netko istom mjerom uzvrati bebica se uvrijedi, kao i tvoj frend žozef...

dođi u neki kafić pa tako nekome kaži u facu kad raspravljate..

nećeš, jer ti si faca s placa, kukavica, internet nasilnik.

 

Argumente i nisi iznio nikakve jer ne gledaš cijenu tih autobusa, cijelu infrastrukturu, cijenu struje koja nemilice ide gore, htjeli mi to ili ne, posebno za gospodarstvo..

 

Zašto Talijani kriomice uvoze naftu, Mađari neće embargo, pa koji im je =

što ne koriste struju umjesto nafte...

 

kao da se to može preko noći zamijeniti.

Baš se iz svake tvoje rečenice vidi da imaš psiholoških problema.
Ako ti netko napiše da lupetaš, i da upotrijebiš mozak, jer nisi ništa napisao, samo naklapanja, bez ikakve logike ili mogućnostni provjere kako bi bili validni argumenti, tebi je to lavina primitivnog obraćanja.

Reko sam ti da izračunaš koliko prosjećno bus vozi, koliko brzo i da se sam uvjeriš da je 250km sasvim dovoljno (jer ako ti netko drugi bude rekao ti to ne možeš prihvatiti, jer OČITO tebi tuđi arguemnti nisu bitni - ovo pišem na temelju nekoliko drugih članaka gdje se isto ponašaš prema bilo kome tko ti išta napiše da nisi u pravu)

A cijena je zanemarivo skuplja, ili kada sve izračunaš jeftnija, jer 230k EUR vs 280k EUR je zanemarivo, kada uzmeš da dizelski autobus mora platiti ogroman CO2 porez kada se kupuje, dok strujni to nema i još ima pravo na povrat dijela poreza od cijene. Bila bi puno veća razlika da je veća baterija, jer ona diže cijenu, ali zato su i ciljali 250km domet (ima i E verzija koja može do 350-400km, ali naravno to je skuplje dosta, jer je baterija dupla). Da si se išta informirao zadnjih par godina i to bi znao.

 

Od infrastrukture zamisli, za jedan ZG treba 20-25 punionica za autobuse napravit? Čak i sa uhljebničkim taksama od HEP-a, to ne bi trebalo biti preskupo.

I u konačnici struja nema pravnog razloga da u HR ide puno gore, osim što se može, što sad HEP ima mogućnost poskupit, jer analiziraj koliko energije mi proizvodimo samostalno iz obnovljivih izvora (hidroelektrane npr). TO je ogroman postotak, više od većine članica EU.
Plus RePowerEU će sad natjerati (sa jako lijepim subvencijama) da veliki broj ljudi krene ugrađivat solarne panele pa će se broj potrošaća kroz dan, jako smanjiti, kada npr flota električnih autobusa najviše vozi i troši najviše energije.

Dok to sa naftom nije slučaj, jer eto nemamo je i nemamo mogućnost nego plaćati ucjenjivačima iz Rusije ili Saudijske Arabije koliko oni žele za naftu.

O ostalim offtopic stvarime nema smisla pričati. Samo su reći da Italija proizvodi struju, sa preko 50% direktno iz nafte i plina. Dakle da bi proizveli struju moraju trošit naftu.

Neka je tebi super bučan, čađav i smrdljiv dizelski autobus, to je tvoje pravo, no nemaš niti jedan argument da potvrdiš da je bolji od novih električnih, osim... da si ti najpametniji i tvoja izjava jedino vrijedi.

P.S. Onu ciničnu izjavu za težinu baterija i većoj potrošnju same energije sa težinom, i time realnim gubitkom ukupnog dometa, ne budem komentirao jer dijete u 4 razredu osnovne škole shvaća računicu, ali ti ne...

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
Poruka je uređivana zadnji put čet 2.6.2022 11:05 (gkelekov).
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
gkelekov kaže...

A cijena je zanemarivo skuplja, ili kada sve izračunaš jeftnija, jer 230k EUR vs 280k EUR je zanemarivo, kada uzmeš da dizelski autobus mora platiti ogroman CO2 porez kada se kupuje, dok strujni to nema i još ima pravo na povrat dijela poreza od cijene. Bila bi puno veća razlika da je veća baterija, jer ona diže cijenu, ali zato su i ciljali 250km domet (ima i E verzija koja može do 350-400km, ali naravno to je skuplje dosta, jer je baterija dupla). Da si se išta informirao zadnjih par godina i to bi znao.

 

Od infrastrukture zamisli, za jedan ZG treba 20-25 punionica za autobuse napravit? Čak i sa uhljebničkim taksama od HEP-a, to ne bi trebalo biti preskupo.

I u konačnici struja nema pravnog razloga da u HR ide puno gore, osim što se može, što sad HEP ima mogućnost poskupit, jer analiziraj koliko energije mi proizvodimo samostalno iz obnovljivih izvora (hidroelektrane npr). TO je ogroman postotak, više od većine članica EU.
Plus RePowerEU će sad natjerati (sa jako lijepim subvencijama) da veliki broj ljudi krene ugrađivat solarne panele pa će se broj potrošaća kroz dan, jako smanjiti, kada npr flota električnih autobusa najviše vozi i troši najviše energije.

Mala digresija: prosječni ZET-ov autobus dnevno napravi manje od 250 km, iliti tu je kao EV relativno dobro rješenje, kao i EV za gradsko vozilo.

 

Problem je punjenje: ne znam kako si zamislio i gdje 20 - 25 punionica (jer nema toliko remiza za autobuse ni mjesta za izgradnju), za punjenje autobusa trebalo bi izgraditi popriličnu infrastrukturu od strane HEP-a ili ZET-a (ne znam tko se više "grebe" za to od njih dva), OIE zaboravi (još smo daleko ispod 50%, hidroelektrane lagano padaju s proizvodnjom, solari su tu neupotrebljivi jer se busevi ionako pune noću).

 

Hoće li struja biti skuplja? Naravno, kao i svi energenti. pitanje je koliko.

2 godine
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
gkelekov kaže...
A cijena je zanemarivo skuplja, ili kada sve izračunaš jeftnija

 

 ti si mala svađalica

prvi počneš s grubim nastupom a onda očekuješ pokornost...

da si sve to napisao bez te agresije, čovjek bi te poslušao, možda...

 

inače, cijena ne može biti skupa, jeftina..

 

cijena može biti visoka, niska, blesava, idiotska itd ......... ali skupa ili jeftina ne...

 

ode ti na crnu listu...

adio...

Du bist eines meiner kleinen Schweinchen !
14 godina
offline
Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvatskoj

Obzirom da baterija ne mora biti jako velika (vjerojatno 200kWh) pa samim time ne čini veliki udio u cijeni autobusa kao kod automobila bilo bi logično uz bus isporučivati dva seta (izmjenjivih) baterija, jedan set se uvijek puni viškovima iz alternativnih izvora. Pošto gradski busevi ionako imaju dugi vijek eksploatacije (bar kod nas) uz svakodnevno punjenje i pražnjenje druga baterija će se ionako kupovati prije ili kasnije.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
jozef kaže...

Obzirom da baterija ne mora biti jako velika (vjerojatno 200kWh) pa samim time ne čini veliki udio u cijeni autobusa kao kod automobila bilo bi logično uz bus isporučivati dva seta (izmjenjivih) baterija, jedan set se uvijek puni viškovima iz alternativnih izvora. Pošto gradski busevi ionako imaju dugi vijek eksploatacije (bar kod nas) uz svakodnevno punjenje i pražnjenje druga baterija će se ionako kupovati prije ili kasnije.

Koliko sam vidio baterije se kreću od 320 do 640 kW, a i ne mogu se izmjenjivati na dnevnoj bazi. Punjenje je do pet sati.

Znači, ili više buseva, ili kombinacija s dizelom.

Dnevno punjenje - par godina rada baterije, onda?

 

Ideja je dobra, ali skupa i pitanje je kad će naši gradovi to moći.

16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Old Iggy kaže...

Problem je punjenje: ne znam kako si zamislio i gdje 20 - 25 punionica (jer nema toliko remiza za autobuse ni mjesta za izgradnju), za punjenje autobusa trebalo bi izgraditi popriličnu infrastrukturu od strane HEP-a ili ZET-a (ne znam tko se više "grebe" za to od njih dva), OIE zaboravi (još smo daleko ispod 50%, hidroelektrane lagano padaju s proizvodnjom, solari su tu neupotrebljivi jer se busevi ionako pune noću).

 

Hoće li struja biti skuplja? Naravno, kao i svi energenti. pitanje je koliko.

Samo da bacim citat ovdje:
"Total installed capacity of generating objects built in Croatia amounts to 3,557 MW, 2,166 MW of which is hydropower and renewable sources share and 1,391 MW comes from thermal and nuclear power plants.[2]"

Dakle OIE su preko 60% trenutno (ako dodaš i Krško, onda je skoro 78%, sa tendencijom rasta (jer, je bilo u planu, zatvorit 3 Termoelektrane na ugljen i naftu, a sa Slovenijom upgreadat Krško sa 2 nova reaktora).

Nadalje MAN navodi, kao i drugi proizvođači da se busevi ne pune samo noću, već svaki puta kada dođu na "okretište" i kada se radi pauza tamo. Nije to kompletno punjenje ali supercharger u tih 20-30 min može napuniti barem 30% baterije, i tako par puta dnevno (što znači da bi solarke mogle jaaaako puno pomoć). Ideja je očito iskopiral engleske EV buseve iz Londona, koji se pune na identičan način, jer očito ne bi ih mogli napuniti sve kako spada kroz noć na parkingu (koliko ih ima već sad tamo)

No definitivno se slažem da bi cijena svega u konačnici predstavljala problem, možda ne najveći, jer znamo koliko dugo bi se punionice radile, samo radi dokumentacije.

A struja ne treba biti skuplja. Struja nije nafta, ili plin, koji se nalazi u nekim zemljama, a ostale su dužne kupovati ga po cijeni koju god vlasnici žele.
Barem ne više od realne inflacije, i ne kada zemlja može većinu preko OIE sama kreirati. To se zove energetska neovisnost, pa onda da imamo normalnu vlast, a ne KRADEZOVCE, struja bi bila i jeftinija, kako bi industrija bila konkurentnija, a time bi i građani dobili realnu cijenu struje. No ulaganje u energetsku neovisnost nije isplativo jer se ne može više puno pokrast (kad se sve otkrilo kako su nestali silni milijuni kod npr vjetroelektrana)
No znamo što je Hrvatska, da je logika i etika odavno zatvorila vrata toj državi (a ljudi su si sami krivi), pa naravno da se to neće dogoditi..

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
Poruka je uređivana zadnji put čet 2.6.2022 18:01 (gkelekov).
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Zaporožac kaže...
gkelekov kaže...
A cijena je zanemarivo skuplja, ili kada sve izračunaš jeftnija

 

 ti si mala svađalica

prvi počneš s grubim nastupom a onda očekuješ pokornost...

da si sve to napisao bez te agresije, čovjek bi te poslušao, možda...

 

inače, cijena ne može biti skupa, jeftina..

 

cijena može biti visoka, niska, blesava, idiotska itd ......... ali skupa ili jeftina ne...

 

ode ti na crnu listu...

adio...


Jer trol je trol, Zaporožac, samo sebi dostojan i najpametniji, u baš svakoj temi.
Kad mu netko argumentima opali šamar, odmah se uvrijedi i kao malo djete cvili po cijelom forumu.

LP

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
Poruka je uređivana zadnji put čet 2.6.2022 18:10 (gkelekov).
16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
gkelekov kaže...
Old Iggy kaže...

Problem je punjenje: ne znam kako si zamislio i gdje 20 - 25 punionica (jer nema toliko remiza za autobuse ni mjesta za izgradnju), za punjenje autobusa trebalo bi izgraditi popriličnu infrastrukturu od strane HEP-a ili ZET-a (ne znam tko se više "grebe" za to od njih dva), OIE zaboravi (još smo daleko ispod 50%, hidroelektrane lagano padaju s proizvodnjom, solari su tu neupotrebljivi jer se busevi ionako pune noću).

 

Hoće li struja biti skuplja? Naravno, kao i svi energenti. pitanje je koliko.

Samo da bacim citat ovdje:
"Total installed capacity of generating objects built in Croatia amounts to 3,557 MW, 2,166 MW of which is hydropower and renewable sources share and 1,391 MW comes from thermal and nuclear power plants.[2]"

Dakle OIE su preko 60% trenutno (ako dodaš i Krško, onda je skoro 78%, sa tendencijom rasta (jer, je bilo u planu, zatvorit 3 Termoelektrane na ugljen i naftu, a sa Slovenijom upgreadat Krško sa 2 nova reaktora).

Nadalje MAN navodi, kao i drugi proizvođači da se busevi ne pune samo noću, već svaki puta kada dođu na "okretište" i kada se radi pauza tamo. Nije to kompletno punjenje ali supercharger u tih 20-30 min može napuniti barem 30% baterije, i tako par puta dnevno (što znači da bi solarke mogle jaaaako puno pomoć). Ideja je očito iskopiral engleske EV buseve iz Londona, koji se pune na identičan način, jer očito ne bi ih mogli napuniti sve kako spada kroz noć na parkingu (koliko ih ima već sad tamo)

No definitivno se slažem da bi cijena svega u konačnici predstavljala problem, možda ne najveći, jer znamo koliko dugo bi se punionice radile, samo radi dokumentacije.

A struja ne treba biti skuplja. Struja nije nafta, ili plin, koji se nalazi u nekim zemljama, a ostale su dužne kupovati ga po cijeni koju god vlasnici žele.
Barem ne više od realne inflacije, i ne kada zemlja može većinu preko OIE sama kreirati. To se zove energetska neovisnost, pa onda da imamo normalnu vlast, a ne KRADEZOVCE, struja bi bila i jeftinija, kako bi industrija bila konkurentnija, a time bi i građani dobili realnu cijenu struje. No ulaganje u energetsku neovisnost nije isplativo jer se ne može više puno pokrast (kad se sve otkrilo kako su nestali silni milijuni kod npr vjetroelektrana)
No znamo što je Hrvatska, da je logika i etika odavno zatvorila vrata toj državi (a ljudi su si sami krivi), pa naravno da se to neće dogoditi..

Daklem... Imaš službene HEP-ove stranice, na stranu što ne proizvodimo dovoljno struje već je i podosta uvozimo.

OIE su negdje na 40% ukupne potrebe.

Punjač na svakom okretištu? Good luck.

 

Struja će, kao i svi energenti postajati samo skuplja. Na stranu potreba pokrića prihoda izgubljenih sa strane goriva, OIE nisu jeftini i nikad neće biti, plus što moraš imati ne-OIE rezervu.

16 godina
offline
Re: Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvats
Old Iggy kaže...

Daklem... Imaš službene HEP-ove stranice, na stranu što ne proizvodimo dovoljno struje već je i podosta uvozimo.

OIE su negdje na 40% ukupne potrebe.

Punjač na svakom okretištu? Good luck.

 

Struja će, kao i svi energenti postajati samo skuplja. Na stranu potreba pokrića prihoda izgubljenih sa strane goriva, OIE nisu jeftini i nikad neće biti, plus što moraš imati ne-OIE rezervu.

Gledajući HEP stranice ispada da uvozimo 40% struje, a istovremeno izvozimo 20% ukupne proizvodnje. Tko tu sad lud, tko će ga zna.
Ja sam gledao ourworldindata.org kojeg su dopunjavali za 2021 baš ovih dana.

Slažem se da su OIE, imaju doduše najveću cijenu "one time ulaganja" (nuklearke imaju najveću cijenu), ali imaju dugoročni dobar obrtaj vrijednosti. Uz 3-4 nove hidroelektrane i kada bi napravili još jednu svoju nuklearku, HR bi zbilja postala energetski neovisna.

Moje je mišljenje da je to najvrednija stvar, jer može utjecati puno na industriju i turizam, kada možeš držati "nižu" cijenu električne energije.

No idemo sad offtopic...

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
Poruka je uređivana zadnji put čet 2.6.2022 18:25 (gkelekov).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice