Policija je utvrdila da je nesreća prouzročena greškom betonskog zida.
I nedavna fatalna nesreća Teslina Modela X dogodil
- poruka: 43
- |
- čitano: 11.146
- |
- moderatori:
vincimus
tesla nema autopilot... to je malo pametniji tempomat, to navode i sami...
Rimac C2 se ne bi raz**bo jer a) ima 4. gen autopilota i b) ne vozi po cesti :D
Puno je tu toga nedoreceno... Pogotovo ovih famoznih 6 sekundi prije sudara.
To je u prometu jako puno vremena. Zasto bi autopilot javljao vozacu toliko unaprijed ?
Jedino, ako se radi o nekom 'opravdavanju'.
trebao je voziti daciu, dokazano pouzdanu i u najtežim uvjetima
Ljudi će morati naučiti da ženu i djecu možeš ignorirati, ali kad ti računalo kaže da preuzmeš kontrole to ne možeš.
Inače, ovo je račvanje (Y) autoceste gdje se ljudi cesto u zadnji moment predomisle i izvedu kamikaza prestrojavanje, nesreće su vrlo česte, čak se i autobus tamo razbio s dosta mrtvih putnika, zadnja nesreća je bila dva dana prije ove pa amortizer nije resetiran i zato je doslo do smrti, s ispravnim amortizerom vjerojatno ne. Svakako pogreška i stroja i vozača, grozno. Ako ništa drugo, valjda ce ovo biti prilika da svi nešto nauče
dakle vozač nije imao ruke na volanu, nije reagirao, a automobil je samo isključio "autopilot" i nije poduzeo nikakve daljnje radnje? Vozač je mogao imati medicinski problem ili zaspati a automobil ne poduzima ništa... logično bi bilo da pokrene proceduru zaustavljanja u kritičnoj situaciji. U zadnje vrijeme pokazuje se da sustavi za autonomnu vožnju padaju na jednostavnim iskušenjima. Koliko je to tek daleko od funkcioniranja u složenim situacijama? Vrlo razočaravajuće.
dakle vozač nije imao ruke na volanu, nije reagirao, a automobil je samo isključio "autopilot" i nije poduzeo nikakve daljnje radnje? Vozač je mogao imati medicinski problem ili zaspati a automobil ne poduzima ništa... logično bi bilo da pokrene proceduru zaustavljanja u kritičnoj situaciji. U zadnje vrijeme pokazuje se da sustavi za autonomnu vožnju padaju na jednostavnim iskušenjima. Koliko je to tek daleko od funkcioniranja u složenim situacijama? Vrlo razočaravajuće.
a gle... to su dvije nesreće u koliko godina testiranja?
Ovo što tesla ima NIJE autonomna vožnja...
U svakom slučaju bit će još nesreća s autonomnim vozilima, ali daleko manje nego s ljudskim vozačima... sve dok autonomna vožnja ne postane sigurnija od ljudskih vozača, već tu možemo povući crtu i reći da ljudi nemaju više što vozit automobile...
dakle vozač nije imao ruke na volanu, nije reagirao, a automobil je samo isključio "autopilot" i nije poduzeo nikakve daljnje radnje?
Odakle ti to da je isključio autopilot? Lijepo piše da je bio aktivan.
Nakon analize podataka iz računala automobila u Tesli su zaključili da je autopilot bio aktivan, te da je prije udara u barijeru vozač dobio nekoliko audiovizualnih upozorenja da preuzme kontrolu.
Automobil je iz nekog razloga procijenio da je potrebna intervencija vozača i na vrijeme ga upozorio. Tesla ne tvrdi za svoj auto da je potpuno autonoman.
A svatko tko se malo kuži u računala i programiranje ne bi dizao ruke s volana ako nema srčani. Ko da uzmem zdravo za gotovo ono što mi google translate prevede.
Dobar dio klasičnih vozila s tempomatom i parkirnim senzorima ima i mogučnost držanja razmaka od vozila ispred sebe, naglog zaustavljanja ako nešto istrči pred auto ili se nađe prepreka, pa čak i naglo zakoči kada se pokušaš provuči imeđu dva auta iako ti znaš da možeš ali računalo smatra da to nije dovoljno... I to je tako već par godina. Zašto se tesla ne zaustavlja ili barem koči ispred vertikalne prepreke (kamion, amotizer,zid na parkingu) ostaje nejasno...
Osim toga koliko vidim ovdje su pune linije s obje strane te srednje trake koja zvršava amortizerom, a prije toga su te linije isprekidane kako bi mogao iz te trake lijevo ili desno. Po meni je ovo vrlo opasno za aute koji imaju autonomno pračenje vozne trake u kojoj se nalaze. Račvanje srednje treake treba biti lijevo ili desno s mogučnošću prelaska u onu drugu, kao što je to izvedeno na autocestama kod nas na primjer Bosiljevo... Ovako te srednja traka vodi pravo u amortizer...
Dobar dio klasičnih vozila s tempomatom i parkirnim senzorima ima i mogučnost držanja razmaka od vozila ispred sebe, naglog zaustavljanja ako nešto istrči pred auto ili se nađe prepreka, pa čak i naglo zakoči kada se pokušaš provuči imeđu dva auta iako ti znaš da možeš ali računalo smatra da to nije dovoljno... I to je tako već par godina. Zašto se tesla ne zaustavlja ili barem koči ispred vertikalne prepreke (kamion, amotizer,zid na parkingu) ostaje nejasno...
Osim toga koliko vidim ovdje su pune linije s obje strane te srednje trake koja zvršava amortizerom, a prije toga su te linije isprekidane kako bi mogao iz te trake lijevo ili desno. Po meni je ovo vrlo opasno za aute koji imaju autonomno pračenje vozne trake u kojoj se nalaze. Račvanje srednje treake treba biti lijevo ili desno s mogučnošću prelaska u onu drugu, kao što je to izvedeno na autocestama kod nas na primjer Bosiljevo... Ovako te srednja traka vodi pravo u amortizer...
Nisam te baš skužio... Ne vidim ništa sporno ovdje.
edit: A stvar u ovoj priči je da se pokojni gospon zapravo žalio više puta da auto sam skreće u tu barijeru... "His family told us Walter had complained that on 7-10 occasions, his Model X auto-pilot had veered toward that same barrier, that he brought the SUV to the dealer, but they could not duplicate the problem." Dakle, nije da je jednostavno blesavi auto trebao skrenuti nekud, a nastavio ravno; nego je trebao ravno, a odlučio izaći iz trake i skrenuti prema zidu koji je označen ovim žutim i crnim crtama. Cool, cool.
http://abc7news.com/automotive/exclusive-autopilot-part-of-tesla-crash-investigation-i-team-rides-in-model-x-to-site/3284757/
Kako teslin auto pilot radi.
Pod jedan, vozac mora biti za volanom.
Pod dva, dobro vidljive crte sa strane puta moraju postojati, inace se nece aktivirati.
Pod 3, navigacija mora biti aktivna.
Kad se auto pilot ukljuci, povremeno, u neodredjenim intervalima, dash ce poceti blicati da vozac stavi ruke na volan.
Vozac je u svakom trenutku sposoban preuzeti kontrolu nad vozilom.
Ako ne stavis ruke na volan, auto krene zaustavljati, kociti i upali 4 zmigavca.
Vrlo moguce da su linije sa strane puta bile zbunjujuce za AP, ali postoje kamere koje detektuju prepreke isto tako, izace istina na vidjelo.
TLDR: zaključak je da je automobil pratio krive "crte".
Izgleda da da... Što je prilično alarmantno.
-što je potrebno da bi ti krvicu vidio u 'vozaču' (AI..).
-'tempomat' vozi, ako iz bilo kojeg razloga ne može.. upozori vozača i/ili stane. (ne zabije se u zid ili što mu se već nađe pri ruci/haubi..). Ako napravi bilo što drugo, kriv je ili čitaj loš, neispravan, jednako kao što je to pentiumbug=pogrešno.
Ali u svakom od tih slučajeva je zakazao i čovjek. Uz milijune mrtvih zbog ljudske greške ne vidim autonomna vozila kao najveći problem u prometu. Pogotovo ne takav da bi sve trebalo zaustaviti, kao što neki zazivaju.
Ali u svakom od tih slučajeva je zakazao i čovjek. Uz milijune mrtvih zbog ljudske greške ne vidim autonomna vozila kao najveći problem u prometu. Pogotovo ne takav da bi sve trebalo zaustaviti, kao što neki zazivaju.
cilj takvih sustava je da eliminiraju ljudsku pogrešku. Ako ljudi i dalje ginu zbog "ljudske pogreške", onda je beskoristan. Kad tome dodamo da sustav daje privid lažne sigurnosti onda je u nekim prilikama i štetan. Da je ovaj čovjek vozio sam možda bi danas bio živ.
Ali u svakom od tih slučajeva je zakazao i čovjek. Uz milijune mrtvih zbog ljudske greške ne vidim autonomna vozila kao najveći problem u prometu. Pogotovo ne takav da bi sve trebalo zaustaviti, kao što neki zazivaju.
-opet, zakazao je .. vozač-ai. Ili zna kamo-kaako vozi, ili STANE. Što je sporno?. Jel pri tome čovjek npr zaspao.. (nemamo info, možemo izmišljati..) ok, kriv je i on, no kriv je ovakav AI koji se spiči u zid. AI ne može voziti npr preko ograničenja ili ne poštivati prometne propise.. koji su (karikiram) sporedni... u odnosu na imperativ, NE ZABIJAJ SE U ZID. Ako ne znaš, (što/kamo) tad staneš. (i to je btw procedura koja kad radi, radi, kad ne radi, tad je kvar-krivica, jer mora raditi.. odnosno kako ti prevodiš kvar nego nešto što ne radi ili radi drugačije od predviđenog.. a kvar AIja je u ovom slučaju = krivica. Da je npr čovjek-vozač i pokvari se npr servo.. to bi bio kvar bez krivice vozača, osim ako je on propustio npr servisirati itd. ako je znao za kvar i pri tome vozio, AI nema taj 'alibi', jer senzori moraju kontrolirati stanje svega, ne radi? = STOP!).
Uz ovo što ihush i jozef kažu, alarmantno je što sustav ne poznaje koncept nesigurnosti, tj. možda ga poznaje (daje nekakva upozorenja) ali ne čini ništa. Čovjek kad naleti na dio ceste gdje nije siguran gdje su crte (npr. po kiši) će usporavati dok ih ne uspije uočiti. Ovaj jednostavno nastavi krivo bez usporavanja. Također je alarmantno da očigledno ne shvaća da cesta može biti iz različitih komada asfalta i da može zamijeniti granicu starog i novog dijela za granicu trake. Alarmantno je što sustav u tako debeloj alpha fazi razvoja vozi iznad ograničenja, za vozače početnike u mnogim državama postoje niža ograničenja, za ove sustave iz nekog neshvatljivog razloga ne postoje. I da, alarmantno je da ne prepoznaje ovu žuto-crnu oznaku zida na fucking cesti kao nešto u što se ne treba zabiti punom fucking brzinom.
I na kraju, problem kao i uvijek, lezi izmedju volana i sjedista ;)
Meni je glavni problem što po novome na Bugu čitamo i Crnu kroniku...
Ova situacija s praćenjem grananja očito ima pogrešku u dizajnu. S jedne strane može detektirati radove na cesti označene čunjevima, a pogubi se kad se linije malo pobrišu. Užas
2. Ova situacija s praćenjem grananja očito ima pogrešku u dizajnu. S jedne strane može detektirati radove na cesti označene čunjevima, a pogubi se kad se linije malo pobrišu. Užas
1. Ofkors Ali meni nije baš jasno onda čemu služi taj sustav. Ako ionako moram konstantno imati ruke na upravljaču i biti "alert" itd., šta mi nije onda usput i malo pomicati taj volan lijevo-desno po autocesti? Ne razumijem baš zašto bih dao 5000 € (takva negdje cifra se redovito spominje, nisam gledao cjenik) za AP...
2. Imaju oni grešaka u dizajnu koliko ti srce želi, čini mi se... Stalno se spominje AI iliti umjetna inteligencija, ja sam stvarno očekivao onda da to zaista koristi nekakvu kvazi-inteligenciju, uči i štajaznam, ali to je najobičniji tempomat s algoritmom koji prati crte na cesti. Učenje mislim u smislu da ako ga čovjek 7-10 puta (kako kaže u članku) ispravi da će shvatiti da u nečemu griješi na tom mjestu, skupiti informacije iz te sile senzora i zabilježiti koji mu je pravi course of action itd.
Btw, još jedna, po meni ogromna, greška u dizajnu...
Na videu na 2:50... Dakle, cesta široka, šta, 4-5 metara, bez oznaka crta koje bi dijelile kolničke trake. Meni nije jasno koja budala je to isprogramirala da on ide u sredinu tako široke "trake" ako nema nigdje znak da je jednosmjerna ulica. Strašno. Još strašnije je što dio vremena drži desnu stranu, taman ti ulije povjerenje da može dobro funkcionirati, opustiš se, i odjednom se sjeti da bi mogao otići na sredinu ceste k'o da je jednosmjerna. Pitam se što bi se dogodilo da je išao auto u drugom smjeru.
Znam da Tesla tvrdi da AP nije ni namijenjen korištenju izvan autoceste, ali zašto se onda ne ograniči na autocestu GPS-om? Jedna jedina linija koda im treba za to. Jedino objašnjenje koje ja vidim je marketing, a to što je ovo stvarno je*ački opasno nikom ništa.
Ja sam pretpostavljao donedavno da to stvarno koristi silu senzora i kamera za svašta pametno, ali ovo izgleda kao da jednostavno traži crte, nađe crte, ide u sredinu između njih, bez obzira na to koliki je razmak između crta, šta kažu znakovi okolo itd.
Koriste i radar te ultrazvučne senzore za praćenje vozila ispred i pored i to je to, čini se.
Koriste i radar te ultrazvučne senzore za praćenje vozila ispred i pored i to je to, čini se.
Ma ni ne treba nikakav poseban geofencing. Svaki mapping servis zna što je autocesta, ako je sustav namijenjen isključivo za autocestu, ograničiti ga tako i točka. Sigurnost bi ipak trebala biti ispred marketinga. A ako se želi testirati u drugim uvjetima, obučiti i platiti ljude za to.