Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo ruske M

poruka: 119
|
čitano: 23.759
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo ruske M".
15 godina
neaktivan
offline
Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo ruske M

Trump je bio potpuno nezainteresiran za Evropu i da je Srbija ušetala u BiH ne bi ni golf palicom trznuo. Biden najavljuje veći angažman, ali on vjerojatno neće duže od 4 godine. Mi si ne možemo dozvoliti da naša sigurnost ovisi o tome kojeg majmuna su Amerikanci izabrali, a znamo da EU treba desetak godina da donese neku odluku, koju opet neće biti u stanju provesti.

 

Vojska služi u prvom redu da izbije glupe ideje susjedima iz glave, a tek u krajnjoj nuždi za obranu.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
5 0 hvala 0
5 godina
offline
Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo ruske M

Ljudi moji... ajmo strateški promisliti... ako je za nas nabava 12-tak moderniziranih borbenih aviona 4. generacije (ne zaboravimo da svi globalni takmaci uvode već i 5.) blizu 2 milijarde USD, i ako je to tek trećina-četvrtina njihovih sveukupnih operativnih troškova tijekom čitavog njihovog uporabnog vijeka -dakle sve se u konačnici penje na nekih 6-8 milijardi USD troškova-, dok je prihod od turizma, ekonomske žile-kucavice ove države, u iznimno povoljnoj 2018. (koja teško da će se ponoviti) bio 14,5 milijardi USD... što smo dobili, a što izgubili?

 

Od kakve je vrijednosti 12-tak višenamjenskih borbenih aviona čisto vojno gledajući?

U kampanji zračnih udara u Bosni Deliberate Force 1995. NATO je trebao oko 400 takvih zrakoplova u preko 3500 misija da kroz tri tjedna kvalitetno zbomba oko 340 ciljeva VRS da bi združeni HV, HVO i ARBiH krenuli u uspješnu ofanzivu koja je na kraju prisilila srpsku stranu na mirovni sporazum i politički kompromis (Dayton)...
Dakle 400 takvih aviona sa idealnom logistikom za stratešku prevagu na terenu gdje su bile prisutne i ojačale kopnene snage u koaliciji... od kakve je za nas onda vrijednosti njih 12?

Nisam u toj branši vojnih eksperata, ali onako odokativno bih rekao:
- taktički - od ogromne vrijednosti, pogotovo za manje jedinice tipa brigade i bataljuni pod velikim pritiskom nekakvog iznenadnog prodora ili udara inferiornijih zračnih snaga (premda je pitanje koliko su uopće moguća presretanja na tim mikro-relacijama, pogotovo bez mreže dobro raspoređenih sofisticiranih radarskih sustava)...
- operativno (kao kada bi recimo nekoliko mehanizirano-oklopnih divizija napredovalo kroz Istočnu Slavoniju) - vrlo slabe, praktički zanemarive... ako baš ne udare sa 100% uspjeha na kakav neprijateljski komunikacijsko-zapovjedni centar, ili oplodni nuklearni reaktor :D
- strateški - NIKAKVE!

Dakle, lavovski dio grane koja nas tek održava da ne potonemo u spiralu inflacije i privrednog kolapsa, da damo na stratešku sigurnosnu garanciju za -ništa??
Pa s takvom strategijom nas stvarno nitko niti ne treba napasti da sami sagorimo i proglasimo kompletan ekonomski i politički stečaj i damo se na bubanj.
Što je na kraju i moćni SSSR razbucalo, nego ekonomska nemogućnost držanja koraka u utrci u naoružanju, premda su kvalitativno i još više kvantitativno odlično parirali Zapadu?

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put sub 19.12.2020 3:07 (Al Crane).
 
3 0 hvala 0
5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
FinX kaže...
Al Crane kaže...
Workbench kaže...
Slažem se da trebamo zadržati vlastito zrakoplovstvo a ne voditi se proklamiranim floskulama tipa 'NATO štiti' ili 'neće nas napast'. Nije paranoja nego samo dobro učenje povijesti.

 

 
Nije niti floskula da NATO/SAD ne može dozvoliti širenje ruskog utjecaja na Balkanu ili bilo gdje u Europi. Ili bi se toliko trudili i trošili da pridobiju jednu Ukrajinu, ali bi gledali kako gube jednu Hrvatsku nakon što su ju pridobili u NATO (a onda pada i BiH, i Kosovo, i još svašta dalje...)? Sve i da pokorno dignemo ruke a Srbi bez ispaljenog metka ušetaju u Zagreb, izašli bi brže nego što su ušli.
Kakvo moderno hrvatsko zrakoplovstvo, dajte se saberite, to je za zemlje čije ekonomije ne ovise o broju posranih zahoda u turističkoj sezoni, a tehnologija im je naprednija od svinjokolja po provinciji radi mizerne proizvodnje lokalnih pršuta i kobasica, i to je svima u NATO-u jasno. Ali uvijek dobro dođe uvaliti malo vojnih viškova i zastarjele opreme sakerima.

 Ha! Jesi bio na satovima povijesti, kada se tumacilo da smo gotovo 1000 godina bili pod drugima i ovisili o drugima, jer sami nismo bili dovoljno jaki? Zasto nas nisu zastitili '91. iako je bilo sasvim jasno da dolazi do strateskih geopolitickih promjena i da se sprema krvoprolice (i to od pro-Ruski orjentirane zemlje)? Zasto se nedavno nisu umijesali u situaciju u CG gdje je pobijedila pro-srpska opcija, koja otvoreno podrzava Ruske interese? Zasto nisu reagirali na nedavnu situaciju u BiH, gdje se par opancara nije htjelo sastati sa Lavrovom, a dan nakon isporuka plina od strane Gazproma je pala 50% (sto je udar na stabilnost i opstojnost zemlje)? Nema saveznika niti prijatelja u visokoj politici, samo interesi. A ocuvanje drzave nije nesto sto ostavljas slucaju ("drugi ce pomoci"). Zamisli, nadjes se u drz'-nedaj situaciji, i onda lijepo prekrizis noge, odmahnes rukom i nadas se da ce netko naici i rijesiti tvoj problem ??

Odlazimo u off-topic, pa ako nema nista vezano za Rusku vojnu tehniku/avione, to je to od mene.

 

Pa evo, kolega Stric_Jura je dobro primijetio da su na početku raspada '90tih Ameri bili zainteresirani za održavanje Jugoslavije, ali dodao bih ne u obliku velikosrpske rusofilne hegemonije nego kao i do tada uglavnom neutralnom, ako ne i prozapadno orijentiranom entitetu kakav je prije Titova Jugoslavija bila, i zapadni obavještajci u sveopćem kaosu nakon raspada istočnog bloka nisu na vrijeme percipirali ultranacionalistički profil tada još legitimnih saveznih vlasti (ili ih geopolitički stratezi nisu doživljavali).
Zatim, ima i ta stvar s doktrinom šoka, kada nekim privatnim krugovima odgovara kaos u nekoj državi, kako bi u mutnoj vodi stavili šape na što više resursa i bogatstava i iscicali ih k sebi.
Na žalost, i nakon 1000 godina potucanja pod raznoraznim nama kulturološki i lingvistički stranim upraviteljima, u najgori čas je isplivala ona gorka istina kako je domoljublje zadnje utočište hulja.

Intimno otkriveno, ja sam više antropološki i individualno-altruistički nego kolektivno-nacionalistički orijentiran, tako da s rezervom gledam i na te relacije "nama je onda bilo bolje/gore". Zato se usuđujem čak i kategorički tvrditi da je tzv. malom čovjeku, ma koje god nacije bio, dok je gledao i radio svoja posla i klonio se politike, u bivšoj federaciji bilo ipak najbolje. Jer tada penzioneri nisu kopali po smeću, radnici jedva spajali kraj s krajem (okej, sada su i tehnološki druga vremena koja utječu na socijalnu strukturu), a banke i firme su ipak bile domaće i samosvojne, čak u nemalom broju slučajeva i sa značajnom međunarodnom reputacijom i uspjehom (da sad ne navodim primjere internacionalno uspješnih firmi u prehrambenoj, farmaceutskoj, brodograđevnoj industriji, poljoprivredi itd).

Ali emocije i pristranosti na stranu, u smislu državotvornog opstanka danas Hrvatskoj nema druge nego da se povodi za primjerom baltičkih državica koje su također pod NATOvim vojnim kišobranom, i možda nešto i propuštam, ali ne čini mi se da su zbog toga u nečemu oštećene.

Pa sad, je li to sve topic-off-topic, ja ne bih povlačio tako jasnu granicu kada su tehnički problemi obrane manje-više i politički uvjetovani... no dobro, uvijek mi je zadovoljstvo i dublje protresti ovakva pitanja s nekim suvislim i dobro obaviještenim sugovornikom - poput tebe i Workbencha ovdje. 

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Visak kaže...

Trump je bio potpuno nezainteresiran za Evropu i da je Srbija ušetala u BiH ne bi ni golf palicom trznuo. Biden najavljuje veći angažman, ali on vjerojatno neće duže od 4 godine. Mi si ne možemo dozvoliti da naša sigurnost ovisi o tome kojeg majmuna su Amerikanci izabrali, a znamo da EU treba desetak godina da donese neku odluku, koju opet neće biti u stanju provesti.

 

Vojska služi u prvom redu da izbije glupe ideje susjedima iz glave, a tek u krajnjoj nuždi za obranu.

 
Trump ne može bez Twittera niti naći Europu na globusu, i očito ne razlikuje Balkan od Baltika, tako da bi neki eventualni inteligentni savjetnik kojeg ovaj još nije otpustio imao puno muke da mu objasni da ne može narediti bombardiranje Litve, Latvije ili Estonije 
A meni se čini, da je i izabran za drugi mandat, brzo bi bio pozvan na paradu u Dalas. Neki davno utemeljeni odnosi ne mogu se beskonačno pretumbavati bez poslljedica. I Putin sigurno ima nekoga aktivnog s druge strane šahovske table tko vuče stvarne poteze na terenu umjesto tog narančastog goluba na balkonu Bijele Kuće - zvali to deep state ili kako kome drago. Mattis je bio samo jedan eksponent.
I opet kažem: budimo realni, trebamo imati vojsku u skladu s našim objektivnim ekonomskim kapacitetima (što baš i nije puno, ali nužno ne znači da pojedini rodovi koji ne ovise toliko o kompliciranim borbenim sustavima ne mogu biti visoko profesionalni i moderno opremljeni), a van toga moramo se povinovati NATO strategiji i intersima. Tako uostalom i jest, htjeli ili ne.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put sub 19.12.2020 5:12 (Al Crane).
15 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Al Crane kaže...

Ljudi moji... ajmo strateški promisliti... ako je za nas nabava 12-tak moderniziranih borbenih aviona 4. generacije (ne zaboravimo da svi globalni takmaci uvode već i 5.) blizu 2 milijarde USD, i ako je to tek trećina-četvrtina njihovih sveukupnih operativnih troškova tijekom čitavog njihovog uporabnog vijeka -dakle sve se u konačnici penje na nekih 6-8 milijardi USD troškova-, dok je prihod od turizma, ekonomske žile-kucavice ove države, u iznimno povoljnoj 2018. (koja teško da će se ponoviti) bio 14,5 milijardi USD... što smo dobili, a što izgubili?

 

Od kakve je vrijednosti 12-tak višenamjenskih borbenih aviona čisto vojno gledajući?

U kampanji zračnih udara u Bosni Deliberate Force 1995. NATO je trebao oko 400 takvih zrakoplova u preko 3500 misija da kroz tri tjedna kvalitetno zbomba oko 340 ciljeva VRS da bi združeni HV, HVO i ARBiH krenuli u uspješnu ofanzivu koja je na kraju prisilila srpsku stranu na mirovni sporazum i politički kompromis (Dayton)...
Dakle 400 takvih aviona sa idealnom logistikom za stratešku prevagu na terenu gdje su bile prisutne i ojačale kopnene snage u koaliciji... od kakve je za nas onda vrijednosti njih 12?

Nisam u toj branši vojnih eksperata, ali onako odokativno bih rekao:
- taktički - od ogromne vrijednosti, pogotovo za manje jedinice tipa brigade i bataljuni pod velikim pritiskom nekakvog iznenadnog prodora ili udara inferiornijih zračnih snaga (premda je pitanje koliko su uopće moguća presretanja na tim mikro-relacijama, pogotovo bez mreže dobro raspoređenih sofisticiranih radarskih sustava)...
- operativno (kao kada bi recimo nekoliko mehanizirano-oklopnih divizija napredovalo kroz Istočnu Slavoniju) - vrlo slabe, praktički zanemarive... ako baš ne udare sa 100% uspjeha na kakav neprijateljski komunikacijsko-zapovjedni centar, ili oplodni nuklearni reaktor :D
- strateški - NIKAKVE!

Dakle, lavovski dio grane koja nas tek održava da ne potonemo u spiralu inflacije i privrednog kolapsa, da damo na stratešku sigurnosnu garanciju za -ništa??
Pa s takvom strategijom nas stvarno nitko niti ne treba napasti da sami sagorimo i proglasimo kompletan ekonomski i politički stečaj i damo se na bubanj.
Što je na kraju i moćni SSSR razbucalo, nego ekonomska nemogućnost držanja koraka u utrci u naoružanju, premda su kvalitativno i još više kvantitativno odlično parirali Zapadu?

Prije svega čestitam na jednom vrlo razumnom i pluridisciplinarnom komentaru jer jedan ovako opsežan i iznimno skup projekt, kakav je nabavka višenamjenskog borbenog aviona 4. i 5. generacije, nužno zahtijeva višedimenzionalan pristup i sagledavanje iz više aspekata. Činjenica je da ekonomski i prvenstveno demografski stojimo iznimno loše, a trenutna demografska kretanja i projekcije za idućih 20-30-50 godina gora su nego što su najveći pesimisti među demografima na početku stoljeća predviđali. Kao narod nalazimo se u jednoj demografskoj spirali smrti (+emigracija) i razborit čovjek svakako bi se trebao zapitati možemo li te avione održavati i hoće li za 30-50 godina ovdje biti dovoljno ljudi koji bi to mogli financirati. Drugi problem su ljudi, stručni kadrovi. Nije tajna da je stanje u OSHR vrlo loše, bit ću blag pa reći da su uvjeti koji tamo vladaju jako skromni, kako i odakle privući dovoljan broj novih kadrova potrebnih barem za osnovno održavanje, prvenstveno inžinjera i tehničara? Na primjer, prije 4 godine kad su došle Kiowe broj tehničara i inžinjera koji su bili zainteresirani za obuku je bio daleko manji nego što su se u OSRH nadali... Jesmo li uopće u stanju skupiti i osposobiti stotinjak tehničara i tridesetak inžinjera koilko ih je potrebno za razinu 1 održavanja?

 

Isto tako treba reći i koja je svrha air policinga, ne nabavljaju se ti avioni i nije bitno pružati osiguranje i suverenost zračnog prostora radi nas državljana. Nismo tu bitni mi kao individue, nisu toliko važne čak niti državne institucije. Ono što se štiti su strane ambasade, veleposlanici i ostali strani delegati i dužnosnici, i njih smo, kao potpisnici više međunarodnih ugovora dužni prioritetno štititi. Iz tog razloga nam je air policing nužan i neko rješenje moramo naći. Jedna od opcija koju bi trebalo razmotriti je i sporazum među našim NATO saveznicima na Baltiku oko air policinga. 

 

https://ac.nato.int/missions/air-policing/baltics

https://eng.lsm.lv/article/politics/politics/3m-price-tag-on-2015-baltic-air-police-mission.a98637/

Poruka je uređivana zadnji put sub 19.12.2020 4:23 (nkdz).
14 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus

naravno, CIA/US podržavanje Yuge početkom '90-ih nije velikosrpski projekt nego - ne talasaj, kako je tako je - više ih je brinula trešnja u CCCPu---

 

države se brinu o svom interesu a ne o pravdi/istini i drugim pjesničko-filozofskim fantazmagorijama..

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put sub 19.12.2020 17:26 (Stric_Jura).
15 godina
neaktivan
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Al Crane kaže...

 

U kampanji zračnih udara u Bosni Deliberate Force 1995. NATO je trebao oko 400 takvih zrakoplova u preko 3500 misija da kroz tri tjedna kvalitetno zbomba oko 340 ciljeva VRS da bi združeni HV, HVO i ARBiH krenuli u uspješnu ofanzivu koja je na kraju prisilila srpsku stranu na mirovni sporazum i politički kompromis (Dayton)...
Dakle 400 takvih aviona sa idealnom logistikom za stratešku prevagu na terenu gdje su bile prisutne i ojačale kopnene snage u koaliciji... od kakve je za nas onda vrijednosti njih 12?

 Zapravo si objasnio potrebu za avionima. Srbi su ih imali, a ABiH nije, to (i ne samo to) je dovelo prvo do toga da ih uopće napadnu, a zatim i da osvoje preko 50% teritorija. Bez tih NATO aviona ne bi ih nikada bar malo potisnuli. Onaj tko je imao zračnu nadmoć je pobjeđivao, Srbi u početku, Ameri na kraju. Da su Bosanci imali 12 dobrih aviona na početku ne bi se ni našli u tako lošoj situaciji.

 

Osnovna stvar koju strana koja planira rat radi je da procjenjuje kolike šanse ima za uspjeh i kolike bi bile žrtve. (Ne)postojanje avijacije kod protivnika znatno utječe na te procjene.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Visak kaže...
Al Crane kaže...

 

U kampanji zračnih udara u Bosni Deliberate Force 1995. NATO je trebao oko 400 takvih zrakoplova u preko 3500 misija da kroz tri tjedna kvalitetno zbomba oko 340 ciljeva VRS da bi združeni HV, HVO i ARBiH krenuli u uspješnu ofanzivu koja je na kraju prisilila srpsku stranu na mirovni sporazum i politički kompromis (Dayton)...
Dakle 400 takvih aviona sa idealnom logistikom za stratešku prevagu na terenu gdje su bile prisutne i ojačale kopnene snage u koaliciji... od kakve je za nas onda vrijednosti njih 12?

 Zapravo si objasnio potrebu za avionima. Srbi su ih imali, a ABiH nije, to (i ne samo to) je dovelo prvo do toga da ih uopće napadnu, a zatim i da osvoje preko 50% teritorija. Bez tih NATO aviona ne bi ih nikada bar malo potisnuli. Onaj tko je imao zračnu nadmoć je pobjeđivao, Srbi u početku, Ameri na kraju. Da su Bosanci imali 12 dobrih aviona na početku ne bi se ni našli u tako lošoj situaciji.

 

Osnovna stvar koju strana koja planira rat radi je da procjenjuje kolike šanse ima za uspjeh i kolike bi bile žrtve. (Ne)postojanje avijacije kod protivnika znatno utječe na te procjene.

 

Promaklo ti je da su, kako kažeš na kraju, pored američke zračne nadmoći, tu bile i ojačane i združene kopnene armije HV, HVO i ARBiH u ofanzivi.

Ali istina, da su na početku Bosanci pred Neumom imali parkiran nosač aviona klase Nimitz sa 120 4.gen.aviona plus 10tak oklopno-mehaniziranih brigada i još barem dvostruko toliko pješačkih, sve po NATO standardima naravno, vidjela bi VRS svoga boga...


"During the war in Bosnia and Herzegovina, Bosnian Serb Air Force had conducted 17,316 sorties of all kinds, a large proportion of these being combat flights..."
https://en.wikipedia.org/wiki/Republika_Srpska_Air_Force

"As many as 400 NATO aircraft participated in the air campaign. Overall, 3,515 sorties were flown and a total of 1,026 bombs were dropped on 338 Bosnian Serb targets located within 48 complexes. NATO aircraft struck 97% of their targets, and seriously damaged more than 80% of them. 708 of the bombs dropped were precision-guided munitions."
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Deliberate_Force

Ako uzmemo kao mjerilo američki omjer broja aviona i borbenih misija, što je krajnje idealizirana pretpostavka jer teško da možemo imati i nivo američke logističke i obavještajne podrške (jer ciljeve, umjesto letenja ko supersonična muha bez glave, prvo treba naći i identificirati, zar ne, i to pomoću satelita, AWACSa ili izviđačkih dronova kojih naravno imamo ko pljeve) i spremu i obučenost pilota i servisnog osoblja, 12 aviona bi onda u nekoj trotjednoj kampanji moglo izvršiti 100tinjak borbenih misija, izbacivši oko 350 bombi... 350 bombi/raketa, koliko god bile razorne i precizne, osim ako koja od njih nije i nuklearna, ne mogu zaustaviti ofanzivu više oklopno-mehaniziranih armijskih korpusa koji obično kreću u zauzimanje nekih većih područja tipa neka državica, i to definitivno nije borbeni kapacitet koji bi ikoga mogao odvratiti od agresije. Pogotovo ne ako je pri tome ostatak obrambene vojske praznih ruku i gole guzice.

 

Ratove dobivaju najegzaktnije računice, a procjene su majke zajeba.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put ned 20.12.2020 4:39 (Al Crane).
12 godina
offline
Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo ruske M

Malo offtopic ali je ovo sada jedina tema gdje se piše o nabavci borbenih aviona... Net.hr mi se "naslikao" na mobitelu i prenose neke pretpostavke stranih novina ili  čega već da kanadska firma koja se bavi obukom pilota kupuje izraelske F16 Barack od kojih je, valjda, dio trebala kupiti Hrvatska.

Dobili su odobrenje od SAD-a...

Nisam ja ništa prčko.
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus

@Al Crane

Uporno tih 12 aviona uvodiš na kraju rata, a ja ti objašnjavam da je bitno da su ih imali na početku. U tom slučaju Srbi sigurno ne bi imali tih 17.000 letova. Dakle ne bi Srbi bili ti koji bi imali zračnu nadmoć, nego Bosanci, pa bi na terenu situacija bila drugačija i ne bi trebalo 400 NATO aviona da ju (ovako loše) riješi.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
14 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus

To je što ljudi misle da je u ratu svako oružje moguće uništiti posebnim oružjem namijenjenim uništavanjem prvoga...

 

dakle danas par pješaka s PO raketom uništi tenk na 2-3 km udaljenost..

 

ali za parirati tenkovima, moraš imati tenkove, jer se ne radi samo o uništavanju jednog tenka nego  blokiranju i protudjelovanju neprijateljskom  manevru...

 

isto je i s avionima...

 

ako i nemaš a pari broj aviona kao neprijatelj, bar možeš djelovati po njegovoj infrastrukturi, dakle i on s tim mora računati, pa mora odvojiti dio aviona za obranu svog zračnog prostora...

 

a kad nemaš avione ni PZO, onda se sve svodi na trpljenje kenjanja po glavi kad se neprijatelju digne...

Ju je je? Je ju je!
5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Visak kaže...

@Al Crane

Uporno tih 12 aviona uvodiš na kraju rata, a ja ti objašnjavam da je bitno da su ih imali na početku. U tom slučaju Srbi sigurno ne bi imali tih 17.000 letova. Dakle ne bi Srbi bili ti koji bi imali zračnu nadmoć, nego Bosanci, pa bi na terenu situacija bila drugačija i ne bi trebalo 400 NATO aviona da ju (ovako loše) riješi.

 

Misliš - da su Bosanci spiskali 2 miliona USD (plus još triput toliko na sve što uz njih ide ako se želi da uopće lete) na 12 aviona umjesto na opremanje nekoliko kopnenih brigada?
12 aviona je daleko premalo da pokrije borbena djelovanja nekoliko desetaka puta brojnijih letjelica nad desecima tisuća kvadratnih kilometara, zar ti brojke ništa ne predstavljaju?... I što vrijedi zračna nadmoć (šta god to tebi značilo) ako par puta digneš avione da malo raketiraju, mitraljiraju i bombardiraju - sve dok ti aerodrom ne pregazi neprijateljska kopnena vojska ili preore artiljerija ili makar samo prekine opskrbu... nije rat akcijski film u kome šačica glavnih junaka uzme đojstik u ruke pa na tekućoj traci tamani more zlih osvajača bez kraja i konca, bez obavještajnih podataka, brifinga, navođenja, popunjavanja municije, tankanja goriva, servisiranja, odmora... I kako bi ti recimo pri brzini od 900 km na sat na visini od 300-400 metara razlikovao svoje od neprijateljskih postrojbi i odabirao ciljeve u zraku i na tlu, ha? Misliš da se to nekom magijom pojavljuje na displejima u kokpitu?


12 hrabrih Bosanaca bi učinilo više nego 400 Top Gun pilota sa svim talijanskim bazama i satelitskom i inom podrškom... 

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Stric_Jura kaže...

ako i nemaš a pari broj aviona kao neprijatelj, bar možeš djelovati po njegovoj infrastrukturi, dakle i on s tim mora računati, pa mora odvojiti dio aviona za obranu svog zračnog prostora...

 

 

... ili može iskoristiti mnogo jeftiniju i jednostavniju varijantu: postaviti nekoliko kvalitetnih protuzračnih sustava da obeshrabri tih nekoliko protivničkih supersofisticiranih turboskupih aviona.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put pon 21.12.2020 4:47 (Al Crane).
8 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
To smo vidjeli 1999., kad su se srbi ušetali u Aviano.
5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Umbel kaže...
To smo vidjeli 1999., kad su se srbi ušetali u Aviano.

 

Onaj Aviano u Bosni?

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
14 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Al Crane kaže...
Stric_Jura kaže...

ako i nemaš a pari broj aviona kao neprijatelj, bar možeš djelovati po njegovoj infrastrukturi, dakle i on s tim mora računati, pa mora odvojiti dio aviona za obranu svog zračnog prostora...

 

 

... ili može iskoristiti mnogo jeftiniju i jednostavniju varijantu: postaviti nekoliko kvalitetnih protuzračnih sustava da obeshrabri tih nekoliko protivničkih supersofisticiranih turboskupih aviona.

 niti jedan raketni PZO sustav nema domet krstareće rakete, a čim je bolji/jači/većeg dometa tim je manje pokretljiv te stoga dobra meta za rečena rakete - i dokle ćemo igrati škare-papir-kamen ?

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put pon 21.12.2020 10:21 (Stric_Jura).
5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Stric_Jura kaže...
Al Crane kaže...
Stric_Jura kaže...

ako i nemaš a pari broj aviona kao neprijatelj, bar možeš djelovati po njegovoj infrastrukturi, dakle i on s tim mora računati, pa mora odvojiti dio aviona za obranu svog zračnog prostora...

 

 

... ili može iskoristiti mnogo jeftiniju i jednostavniju varijantu: postaviti nekoliko kvalitetnih protuzračnih sustava da obeshrabri tih nekoliko protivničkih supersofisticiranih turboskupih aviona.

 niti jedan raketni PZO sustav nema domet krstareće rakete, a čim je bolji/jači/većeg dometa tim je manje pokretljiv te stoga dobra meta za rečena rakete - i dokle ćemo igrati škare-papir-kamen ?

 Onda recimo da smo se složili oko toga da kupnja 12 aviona per se ne predstavlja nikakvu stratešku prednost, nego samo besmisleni trošak.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
14 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus

pa poprilično, jer za manje novce se dobije više sasvim adekvatnih aviona (air-policing) koji su tehnološki daleko napredniji a nose više nego dvostruki ubojni teret od Miguša 21...

 

TA-50/FA-50 - Mach 1.6, 3500 kg petardi..

 

iako, Ameri su stopirali njihovu prodaju Uzbekistanu (američki motor imaju), pa kako bi mi prošli je isto pitanje...

Ju je je? Je ju je!
16 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Al Crane kaže...

 Onda recimo da smo se složili oko toga da kupnja 12 aviona per se ne predstavlja nikakvu stratešku prednost, nego samo besmisleni trošak.

Kupnja aviona nije samo kupnja njih 12 već održavanje komponente. Prvenstveno pilota.

Kao što smo u ratu imali nešto pilota pa nabavili avione, tako i ovdje možemo u biti u slučaju potrebe dodatno nabavljati.

Stric_Jura kaže...

pa poprilično, jer za manje novce se dobije više sasvim adekvatnih aviona (air-policing) koji su tehnološki daleko napredniji a nose više nego dvostruki ubojni teret od Miguša 21...

 

TA-50/FA-50 - Mach 1.6, 3500 kg petardi..

 

iako, Ameri su stopirali njihovu prodaju Uzbekistanu (američki motor imaju), pa kako bi mi prošli je isto pitanje...

FA-50 je ipak laki zrakoplov, prije trainer nego za bilo što ozbiljno.

A i kao air policing sustav nije dovoljan ako je sve smješteno u Zagrebu.

5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Stric_Jura kaže...

pa poprilično, jer za manje novce se dobije više sasvim adekvatnih aviona (air-policing) koji su tehnološki daleko napredniji a nose više nego dvostruki ubojni teret od Miguša 21...

 

TA-50/FA-50 - Mach 1.6, 3500 kg petardi..

 

iako, Ameri su stopirali njihovu prodaju Uzbekistanu (američki motor imaju), pa kako bi mi prošli je isto pitanje...

 

Ali air-policing je nešto sasvim različito od strateške prednosti ili zračne nadmoći u slučaju agresije, koju neki ovdje od kupnje 12 aviona očekuju. I 12 aviona za air-policing definitivno ne predstavlja formiranje vlastitih, samodostatnih zračnih snaga, nego samo jedan kotačić u NATO-sustavu koji se i onako vrti, no čije skupo podmazivanje bi preuzeli na sebe u ime neke kvazisuverenosti koje smo se odavno odrekli i koju realno u ovakvom okruženju s daleko jačim igračima niti ne možemo imati.

Evo na primjeru Slovenije što znači air-policing u kome su uključeni i vlastiti zrakoplovi:
https://obris.org/regija/cuvari-slovenskog-neba/
- i Slovence uopće ne pucaju kompleksi što umjesto višenamjenskih borbenih aviona 4. generacije imaju - zastarjele školske avione na klipni pogon, dok im zračni prostor čuvaju talijanski Eurofighteri i mađarski Gripeni pod zapovjedništvom iz Španjolske.
Ali vidla žaba da se konji potkivaju, pa i ona digla nogu...

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put pon 21.12.2020 12:02 (Al Crane).
14 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Old Iggy kaže...
Al Crane kaže...

 Onda recimo da smo se složili oko toga da kupnja 12 aviona per se ne predstavlja nikakvu stratešku prednost, nego samo besmisleni trošak.

Kupnja aviona nije samo kupnja njih 12 već održavanje komponente. Prvenstveno pilota.

Kao što smo u ratu imali nešto pilota pa nabavili avione, tako i ovdje možemo u biti u slučaju potrebe dodatno nabavljati.

Stric_Jura kaže...

pa poprilično, jer za manje novce se dobije više sasvim adekvatnih aviona (air-policing) koji su tehnološki daleko napredniji a nose više nego dvostruki ubojni teret od Miguša 21...

 

TA-50/FA-50 - Mach 1.6, 3500 kg petardi..

 

iako, Ameri su stopirali njihovu prodaju Uzbekistanu (američki motor imaju), pa kako bi mi prošli je isto pitanje...

FA-50 je ipak laki zrakoplov, prije trainer nego za bilo što ozbiljno.

A i kao air policing sustav nije dovoljan ako je sve smješteno u Zagrebu.

hmm Zemunik ? Pula? a valjda bi uspješna Auto-bahnska nacija kakva jesmo mogla i imala asfalta za jedan eroport vojni tamo između Đakova i Osijeka ?

 

a FA-50 je daleko ozbiljniji zrakoplov po avionici od Miguša 21... 

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put pon 21.12.2020 12:14 (Stric_Jura).
5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Old Iggy kaže...
Al Crane kaže...

 Onda recimo da smo se složili oko toga da kupnja 12 aviona per se ne predstavlja nikakvu stratešku prednost, nego samo besmisleni trošak.

Kupnja aviona nije samo kupnja njih 12 već održavanje komponente. Prvenstveno pilota.

Kao što smo u ratu imali nešto pilota pa nabavili avione, tako i ovdje možemo u biti u slučaju potrebe dodatno nabavljati.

 Ama u slučaju kakve potrebe možemo što? Iskočiti iz NATO-a pa ad hoc isčarobirati vlastitu modernu avijaciju koja bi u slučaju rata parirala nekome u regiji? Piloti koje smo u ratu imali bili su prebjezi iz bivše JNA, do '93.-'94. bili smo uglavnom prepušteni samima sebi, i takva situacija je nakon integracije u NATO više nemoguća.
Ili je moguće da će NATO i EU preko noći nestati?

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Stric_Jura kaže...

hmm Zemunik ? Pula? a valjda bi uspješna Auto-bahnska nacija kakva jesmo mogla i imala asfalta za jedan eroport vojni tamo između Đakova i Osijeka ?

 

a FA-50 je daleko ozbiljniji zrakoplov po avionici od Miguša 21... 

 Ae, mogli bi i 6.flotu kupiti pa vozati po Jadranu da furešti vide na šta pare ostavljaju... 

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put pon 21.12.2020 12:29 (Al Crane).
16 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Stric_Jura kaže...
Old Iggy kaže...

FA-50 je ipak laki zrakoplov, prije trainer nego za bilo što ozbiljno.

A i kao air policing sustav nije dovoljan ako je sve smješteno u Zagrebu.

hmm Zemunik ? Pula? a valjda bi uspješna Auto-bahnska nacija kakva jesmo mogla i imala asfalta za jedan eroport vojni tamo između Đakova i Osijeka ?

 

a FA-50 je daleko ozbiljniji zrakoplov po avionici od Miguša 21... 

Jedino koliko toliko upotrebljivo su ZG, ZD i RI.

Nova zračna luka? Ni u ludilu.

FA-50 nije presretač u klasi letlampe, bez obzira što je noviji.

Al Crane kaže...
Old Iggy kaže...

Kupnja aviona nije samo kupnja njih 12 već održavanje komponente. Prvenstveno pilota.

Kao što smo u ratu imali nešto pilota pa nabavili avione, tako i ovdje možemo u biti u slučaju potrebe dodatno nabavljati.

 Ama u slučaju kakve potrebe možemo što? Iskočiti iz NATO-a pa ad hoc isčarobirati vlastitu modernu avijaciju koja bi u slučaju rata parirala nekome u regiji? Piloti koje smo u ratu imali bili su prebjezi iz bivše JNA, do '93.-'94. bili smo uglavnom prepušteni samima sebi, i takva situacija je nakon integracije u NATO više nemoguća.
Ili je moguće da će NATO i EU preko noći nestati?

U slučaju potrebe možemo nabaviti dodatne zrakoplove, kao i u DR.

Bitno je imati infrastrukturu i pilote.

5 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Old Iggy kaže...

U slučaju potrebe možemo nabaviti dodatne zrakoplove, kao i u DR.

Bitno je imati infrastrukturu i pilote.

 Jasno da možemo, ako imamo para i nemamo političkih zapreka, i definitivno nema ništa loše imati i vlastitu modernu zračnu komponentu za obranu... ali koliko je realno da se situacija iz DR ponovi, i ako nije trebamo li na bazi toga zasnivati razvojnu strategiju i kalkulirati buduće troškove u i ovako pretijesnim ekonomskim manevarskim uvjetima?

Mislim, jedno su maštanja, drugo je dugoročno planiranje u skladu s realnim okolnostima. Samo tehnološki najrazvijenije i ekonomski najbogatije zemlje imaju i snažnu modernu avijaciju, i to je činjenica, kao što je činjenica i da smo mi daleko od takvih.
Evo kakti pokušava se kod nas ambiciozno već neko vrijeme potaknuti proizvodnja ekskluzivnih sportskih e-automobila, a u realnosti nismo u mogućnosti niti da proizvodimo kvalitetne bicikle. A tehnologija koja bi podržavala održavanje i efikasnu upotrebu 12 modernih borbenih zrakoplova koji su već skupi sami po sebi, još je mnogo zahtjevnija - dok su prednosti tako malog broja još i bez druge specijalističke podrške (tipa raznih obavještajnih, radarskih i satelitskih sustava) u slučaju nekog eventualnog rata koji bi Hrvatska vodila bez pomoći NATO, realno jako mršave, ako ih uopće i ima nakon što smo zdrobili vrlo ograničena sredstva na nabavku nekoliko letjelica umjesto na neophodnu borbenu tehniku kopnenih snaga.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put pon 21.12.2020 23:51 (Al Crane).
14 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus

a koga bi ti rušio Stari Igore ?

 

Daj za air-policing i potporu i obranu ovo malo Hrvatske više nego dosta...

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put uto 22.12.2020 20:45 (Stric_Jura).
16 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus
Al Crane kaže...
Old Iggy kaže...

U slučaju potrebe možemo nabaviti dodatne zrakoplove, kao i u DR.

Bitno je imati infrastrukturu i pilote.

 Jasno da možemo, ako imamo para i nemamo političkih zapreka, i definitivno nema ništa loše imati i vlastitu modernu zračnu komponentu za obranu... ali koliko je realno da se situacija iz DR ponovi, i ako nije trebamo li na bazi toga zasnivati razvojnu strategiju i kalkulirati buduće troškove u i ovako pretijesnim ekonomskim manevarskim uvjetima?

Mislim, jedno su maštanja, drugo je dugoročno planiranje u skladu s realnim okolnostima. Samo tehnološki najrazvijenije i ekonomski najbogatije zemlje imaju i snažnu modernu avijaciju, i to je činjenica, kao što je činjenica i da smo mi daleko od takvih.
Evo kakti pokušava se kod nas ambiciozno već neko vrijeme potaknuti proizvodnja ekskluzivnih sportskih e-automobila, a u realnosti nismo u mogućnosti niti da proizvodimo kvalitetne bicikle. A tehnologija koja bi podržavala održavanje i efikasnu upotrebu 12 modernih borbenih zrakoplova koji su već skupi sami po sebi, još je mnogo zahtjevnija - dok su prednosti tako malog broja još i bez druge specijalističke podrške (tipa raznih obavještajnih, radarskih i satelitskih sustava) u slučaju nekog eventualnog rata koji bi Hrvatska vodila bez pomoći NATO, realno jako mršave, ako ih uopće i ima nakon što smo zdrobili vrlo ograničena sredstva na nabavku nekoliko letjelica umjesto na neophodnu borbenu tehniku kopnenih snaga.

Koliko je realno? Pa uz BiH i neriješene probleme sa Srbijom sve je realno. Ni prije DR nitko nije ni na kraju pameti imao rat, na kraju smo kupovali na svim stranama.

Avijaciju praktički imaju sve srednje i visoko razvijene zemlje, nije to neki trošak u odnosu na to koliko država općenito troši.

Kod nas se ne potiče proizvodnja automobila (kao ni bilo koja druga), a realno treba pojačati sve vidove HV. Za sada nemamo u blizini nekog bitno jačeg protivnika pa zato malo i ulažemo,

Stric_Jura kaže...

a koga bi ti rušio Stari Igore ?

 

Daj za air-policing i potporu i obranu ovo malo Hrvatske više nego dosta...

FA? FA je zgodan za početak. I to je to.

Zato se ni nisu javili u drugoj rundi.

14 godina
offline
Re: Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo rus

I to je to, s čim imaš s tim klimaš, prostreš se koliko si dug...

 

oni bi bili stepenica do trenutka kada zaostalo pleme  evoluira a s njim i bantustan...

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put uto 22.12.2020 22:39 (Stric_Jura).
3 godine
protjeran
offline
Naš „istočni grijeh“ ili zašto ne kupujemo ruske M
Al Crane kaže...

Mi smo ionako čak i regionalno miniskularna vojna sila na koju NATO stratezi računaju eventualno kao političku podršku i možda neku sitnu materijalno-logističku u slučaju nedajbože, dobro popunjavamo brojke u mirovnim (ili "mirovnim") misijama...

 

Prema potpisanim bilateralnim i multilateralnim ugovorima, Hrvatska je na sebe preuzela odgovornost i obvezala se da ce u sklopu srednjoeuropskih drzava osigurati artiljerijsku potporu razine topnicko raketne regimente - hint - Panzerhaubitze 2000.

 

FinX kaže...
Za Velikog Brata i famozni clanak 5 pogledaj npr. https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_110496.htm iz kojeg je vidljivo da ne postoji obveza kada i kako ce biti pruzena pomoc napadnutim clanicama NATO saveza.

 

Sto clanak kaze o eventualnom ratu izmedju dvije NATO clanice? Hint - Grcka i Turska.

 

BroccDaRock kaže...

Nabavka novih aviona bi se možda i realizirala da nije izbila koronakriza

 

Ne bi.

 

Al Crane kaže...
aviona nakon onog "obadva" incidenta nad Zadrom više nije bilo u borbenim djelovanjima, bar koliko sam ja primijetio

 

Bilo je.

 

Al Crane kaže...
Danas nemam pojma kakvo je stanje u našoj vojsci... katastrofalno, po svemu sudeći.

 

Kakva drzava, takva vojska.

 

Filox kaže...

 HS2000 je vrhunski pištolj, cijenjen u cijelom svijetu, sigurno puno bolji od prastarih tetejaca.

 

VHS1 je sranje od puške, prenosim riječi vojnika koji ju je dužio. Plastični djelovi koji lako puknu, a kritični su za koristit pušku, kao na primjer kopča za remen na vrhu cijevi, koja kad pukne ne može se zamijenit, a puška je neupotrebljiva, jer se ne može više objesit o rame.

 

Za VHS2 sam čuo same pohvale, svi naši vojnici bi bili presretni da ih mogu koristit, ali se to izvozi vanka, a nama se ostavljaju sranja kao VHS1. Navodno su svi (ili bar većina) nedostatci s VHS1 uklonjeni u VHS2. 

 

Priča od vojnika iz Četvrte.

 

Ne znam zasto si mene quoteao sa HS2000 i Zastavom M57, kao sto sam napisao, HS2000 je kopija/dorada Glocka, odlican pistolj. Novi Hellcat za skriveno nosenje smatra se jednim od najboljh na trzistu.

 

Sto se tice jurisnih pusaka, niti VHS2 nije toliko dobar. Problem je i do samog bullpup dizajna.

 

TO je OK oruzje za trupe, sad ce se netko naljutiti, ali oni su realno "topovsko meso".

 

Trenutno je najbolja jurisna puska Heckler & Koch HK416, to koriste specijalne postrojbe diljem svijeta, ukljucujuci Hrvatsku vojsku.

 

Workbench kaže...
Zato se ove nabavke trebaju planirati za izvršenje u periodu ne manje od 10 godina, ali kad se krene, nema odustajanja. 

 

Nabavka novih zrakoplova se planira vec 20-tak godina, a od te iste nabavke, u raznim dosadasnji propalim natjecajima se odustajalo vec 20-tak godina. Da se nesto zbilja htjelo kupiti, vec na prvom natjecaju se mogao kupiti drugoplasirani.

 

Stric_Jura kaže...

i sve više se pokazuje da ispada da je sve iznad TA-50 (ili kako se već zove Južni Korejčanin) preskupo i nerentabilno (dam se kladiti da unutar 4 g. od  nabavke punog broja zrakoplova niti trećina neće biti spremna)...

 

dakle kao čovjek koji vjeruje u republiku i zna da vojsku moraš imati, ove "nabavke" su mi jadna predstava...

 

FA-50.

 

Ali i ta opcija je preskupa, naime stanje u HRZ-u je toliko jadno da 15 godina nisu imali novce za dimne efekte za akro-grupu Krila Oluje koji lete na Pilatusima:

 

https://obris.org/hrvatska/konacno-dim-za-krila-oluje/

 

 

Workbench kaže...

Da skratim, HR ima jedan jedini strateški izazov - BiH.

 

Ponovno?

 

Al Crane kaže...

Od kakve je vrijednosti 12-tak višenamjenskih borbenih aviona čisto vojno gledajući?

 

Ako uzmemo u obzir da lete, eventualno paradne.

 

Visak kaže...
Osnovna stvar koju strana koja planira rat radi je da procjenjuje kolike šanse ima za uspjeh i kolike bi bile žrtve. (Ne)postojanje avijacije kod protivnika znatno utječe na te procjene.

 

To su svabe (unatoc pomnom planiranju) vrlo brzo otkrile otvaranjem istocnog fronta. Preporucio bi fantasticni dokumentarac, The World at War:

https://www.imdb.com/title/tt0071075/

 

Al Crane kaže...
12 aviona bi onda u nekoj trotjednoj kampanji moglo izvršiti 100tinjak borbenih misija, izbacivši oko 350 bombi...

 

Da smo u normalnoj zemlji, za zemlju velicine Hrvatske, 16 zrakoplova smjestenih u dvije baze (8 u svakoj), sa dva dezurna borbena dvojca su vise nego dovoljni za nekakvu "stabilnost i sigurnost" u regiji (ne racunajuci na Talijane koji nas izbombardiraju sa dronovima dok sjede u sobi u Italiji). Ali tu dolazimo do ovoga:

 

Al Crane kaže...
Pogotovo ne ako je pri tome ostatak obrambene vojske praznih ruku i gole guzice.

 

 

Al Crane kaže...

Ratove dobivaju najegzaktnije računice, a procjene su majke zajeba.

 

McNamari su bili korisni u WW2, ali u globalu, Output budgeting im nije pomogao u Vijetnamskom ratu, da citiram, "every quantitative measurement...shows that we are winning the war" i usput preporucim fantasticni dokumentarac, The Vietnam War:

 

https://www.imdb.com/title/tt1877514/

 

Spiridon kaže...

Malo offtopic ali je ovo sada jedina tema gdje se piše o nabavci borbenih aviona... Net.hr mi se "naslikao" na mobitelu i prenose neke pretpostavke stranih novina ili  čega već da kanadska firma koja se bavi obukom pilota kupuje izraelske F16 Barack od kojih je, valjda, dio trebala kupiti Hrvatska.

Dobili su odobrenje od SAD-a...

 

I to za stotinjak milijuna USD. Sto je bila procjena i od USA za kupovinu "Bureka" od strane Hrvatske, a gdje je uz tih sto nestalo dodatnih cca. 600 milijuna USD koje smo trebali potrositi, to vjerojatno zna netko u "strucnom" povjerenstvu i M-San/King-ICT-u, jer su se vodili hrvatskim matematickim koeficijentom i pouckom IMT (imal' mene tute).

 

 

Umbel kaže...
To smo vidjeli 1999., kad su se srbi ušetali u Aviano.

 

 

I onda je svizac zamotao čokoladu...
 

Old Iggy kaže...
FA-50 je ipak laki zrakoplov, prije trainer nego za bilo što ozbiljno.

A i kao air policing sustav nije dovoljan ako je sve smješteno u Zagrebu.

 

Za air-policing i paradno zrakoplovstvo i vise nego dovoljan. Sto se tice maksimalne brzine, takodjer sasvim dovoljan, F-35 i F/A-18E/F Super Hornet nisu nesto puno brzi od FA-50, Mach 1.6 vs Mach 1.5... F/A-18 Hornet je nesto brzi sa 1.8 mah, ali to isto nije preko 2 maha.... Dassault Rafale takodjer, "samo" 1.8 mah.... F-16 i Gripen teoretski postizu 2 maha u cistoj konfiguraciji...

 

 

Al Crane kaže...
Ali air-policing je nešto sasvim različito od strateške prednosti ili zračne nadmoći u slučaju agresije, koju neki ovdje od kupnje 12 aviona očekuju. I 12 aviona za air-policing definitivno ne predstavlja formiranje vlastitih, samodostatnih zračnih snaga, nego samo jedan kotačić u NATO-sustavu koji se i onako vrti, no čije skupo podmazivanje bi preuzeli na sebe u ime neke kvazisuverenosti koje smo se odavno odrekli i koju realno u ovakvom okruženju s daleko jačim igračima niti ne možemo imati.


Evo na primjeru Slovenije što znači air-policing u kome su uključeni i vlastiti zrakoplovi:
https://obris.org/regija/cuvari-slovenskog-neba/
- i Slovence uopće ne pucaju kompleksi što umjesto višenamjenskih borbenih aviona 4. generacije imaju - zastarjele školske avione na klipni pogon, dok im zračni prostor čuvaju talijanski Eurofighteri i mađarski Gripeni pod zapovjedništvom iz Španjolske.
Ali vidla žaba da se konji potkivaju, pa i ona digla nogu...

 

Fun fact,Slovenci su sa klipnim pogonima u zračnom pogledu puno opasniji od Hrvatske. 

 

Kako se konkretno osigurava suverenitet nad vlastitim nebom? Trenažom u kojoj se u 15 godina pokuša izvršiti tri gađanja ciljeva na zemlji; ono prije 12 godina je prošlo bez skandala, drugo je završilo sudarom i pukom srećom bez mrtvih a na trećem je napravljen toliko glup pokušaj prevare, sa zemaljskom pirotehnikom aktiviranom nakon preleta aviona, da bi za to u bilo kojoj normalnoj zemlji odmah odletio ministar obrane i cijela vlada koja ga drži. Eskadrilom opremljenom avionima koje je gotovo cijeli svijet, osim najtvrdokronijh bananistana, povukao iz upotrebe jer im je istekao rok trajanja? Pilotima koji su osposobljeni za letenje samo u povoljnim meteorološkim uvjetima danju?

Turska je svojevremeno u suradnji sa Izraelom opremila svoje F-4 balističkim računalom spregnutim sa GPS-om zahvaljujući kojem su nevođenim bombama, horizontalnim bombardiranjem sa 6 km visine postizali CEP (kružnu grešku) od 15 metara. Slovenija ima nešto vrlo slično na svojim Hudournikima a kako oni lete sporije i niže, CEP im može biti samo manji. Dok je HRZ, u tehničkom i letačkom pogledu toliko devastiran da se više ne usudi niti kačiti bombe na avione, veselo simulirao napad na Slunju, slovenski pilot je na Krivolaku Mk82 bombom od 250kg direktno pogodio tenk. U prevodu: Slovenija ima avionski sustav za vrlo precizno bombardiranje u svim vremenskim uvjetima a Hrvatska nema nikakav, kolikogod domoljupci to pokušali prikriti glupo se sprdajući sa slovenskim Pilatusima.

Oh, usput, SV je na Krivolaku ispalila nekoliko Igli-S (SA-24 Grinch) pa bih molio one koji uporno tvrde da NATO ograničava nabavu tehnike na isključivo zapadne proizvođače, da objasne kako to da je Slovenija kupila i koristi ruske rakete.

 

Old Iggy kaže...
FA-50 nije presretač u klasi letlampe, bez obzira što je noviji.

 

Mi ne kupujemo niti smo ikada tražili presretače, mi "kupujemo" multirole combat aircraft (MRCA).

 

Old Iggy kaže...
U slučaju potrebe možemo nabaviti dodatne zrakoplove, kao i u DR.

 

Pa ti proizvođač kaže da prve može isporučiti za najranije 3 godine.

 

Old Iggy kaže...
Bitno je imati infrastrukturu i pilote.

 

Mi nemamo niti prvo niti drugo.

 

Al Crane kaže...

 Jasno da možemo, ako imamo para i nemamo političkih zapreka, i definitivno nema ništa loše imati i vlastitu modernu zračnu komponentu za obranu...

 

Nisam nostalgičar, ali to smo za vrijeme Jugoslavije imali, a u planu je bio i Novi Avion:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Novi_Avion

 

Al Crane kaže...
Evo kakti pokušava se kod nas ambiciozno već neko vrijeme potaknuti proizvodnja ekskluzivnih sportskih e-automobila

 

To se sa novcima poreznih obveznika vrlo uspješno potiče već nekih 10 godina, isto kao brodogradilišta. Doduše iz brodogradilišta su izašli funkcionalni brodovi, evo zadnjeg:

 

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/foto-iz-uljanika-porinut-posljednji-brod-spektakularni-kruzer-krenuo-prema-nizozemskoj-okupljena-svita-bila-na-rubu-suza-9173663

 

Old Iggy kaže...
Kod nas se ne potiče proizvodnja automobila (kao ni bilo koja druga)

 

Prouči malo tko je dobio koliko poticaja i tko je što ispunio (ili nije) od raznih obećanja.

 

Old Iggy kaže...
FA? FA je zgodan za početak. I to je to.

Zato se ni nisu javili u drugoj rundi.

 

Službeno se nisu javili ni u prvoj rundi, očigledno su na vrijeme shvatili s kim imaju posla.

Poruka je uređivana zadnji put pet 25.12.2020 9:15 (Monachus monachus).
 
3 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice