Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

poruka: 175
|
čitano: 44.949
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek".
11 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
southy kaže...

A što sa svima onima u stanovima? 

stanovi su u gradovima, gradovi imaju javni prijevoz organiziran uglavnom bolje nego sela gdje su kuće većina

ne kažem da je to ultimativno rješenje niti da 'stanari' ne trebaju imat aute, nego da će se morat mijenjat navike i više koristiti javni prijevoz

15 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
southy kaže...
Mitch kaže...

p.s. slazem se da je buducnost elektricna ili nesto drugo, ali ne slazem se sa trzistem da se to sve treba price-inat danas...podsjeca me na XRP i 2017...

Po meni je nešto drugo. Toyota je nedavno skoro nezamijećeno predstavila model koji bi mogao pomrsiti račune mnogima.

 

Što se tiče električnih vozila, ono što ja ne shvaćam kako zamišljate refill u sustavu gdje su sva vozila električna? Trenutno većina el. auti ima autonomiju između 300-400 km, a u najboljem slučaju u laboratorijskim uvjetima se može dobiti (negdje sam vidio, ispravite me ako krivo navodim) 80% za 20-ak minuta. Gdje će se puniti svi ti auti? Mnogi to gledaju kao na super stvar jer žive u kući pa kad dođeš kući prištekaš ga na utičnicu i pustiš preko noći. A što sa svima onima u stanovima? Koliko bi ispred zgrade trebalo biti power outleta da se sve to pokrije? Ovo su neki banalni primjeri, ima toga mnogo više, ali sve me to nekako navodi da budućnost nije električna u ovom obliku.

 To je zapravo jedina kompetitivna prednost tesle trenutno (uz top 3 domet)...mreza im je daleko najjaca u US.

12 godina
neaktivan
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
southy kaže...
Mitch kaže...

p.s. slazem se da je buducnost elektricna ili nesto drugo, ali ne slazem se sa trzistem da se to sve treba price-inat danas...podsjeca me na XRP i 2017...

Po meni je nešto drugo. Toyota je nedavno skoro nezamijećeno predstavila model koji bi mogao pomrsiti račune mnogima.

 

Što se tiče električnih vozila, ono što ja ne shvaćam kako zamišljate refill u sustavu gdje su sva vozila električna? Trenutno većina el. auti ima autonomiju između 300-400 km, a u najboljem slučaju u laboratorijskim uvjetima se može dobiti (negdje sam vidio, ispravite me ako krivo navodim) 80% za 20-ak minuta. Gdje će se puniti svi ti auti? Mnogi to gledaju kao na super stvar jer žive u kući pa kad dođeš kući prištekaš ga na utičnicu i pustiš preko noći. A što sa svima onima u stanovima? Koliko bi ispred zgrade trebalo biti power outleta da se sve to pokrije? Ovo su neki banalni primjeri, ima toga mnogo više, ali sve me to nekako navodi da budućnost nije električna u ovom obliku.

 Navodno novi Lucid Air ima "domet" preko 800km. Istina to je visoka klasa, ali bitna je tehnologija i mogućnosti koje će samo rasti.

https://www.caranddriver.com/news/a37613322/2022-lucid-air-epa-range-details/

 

S druge strane Kinezi imaju sistem zamjene baterija u par minuta, sada stiže v2 koja bi trebala biti potpuno automatizirana i autonomna, dovezeš auto na označeno mjesto, stisneš gumb i dalje sve ide automatski.

 

Sigurno će se to dodatno razvijati, tek sad je krenuo pravi fokus na EV.

15 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...
Mitch kaže...

Vrijednost je subjektivna, trzisna kapitalizacija je objektivna. Trejda po trzisnoj kapitalizaciji od bilijun dolara radi ocekivanja, ali ne znaci da toliko i vrijedi u ovom trenutku.

 

Ovaj deal sa Hertzom dodaje toliko prometa koliko su bila ocekivanja u 2019 za 2023..., znaci da bi trebali x3 ovakvih dealova u buducnosti da bi se dionica racionalno pomakla koliko se pomakla jucer.

 

 

 

Bilo bi super da uspije i skroz prodrma trziste (ali bez monopola), no korekcija bez da dodaju neki novi masovni biznis di je CapEx 0 bi mogla biti neizbjezna u buducnosti

 Javio se Mitch investitor. 

Jel i dalje mislis da ce konkurencija zgazit Teslu kako si to tvrdio pred nekih godinu dana? 

Steta sto mi se neda izvlacit tvoje nebuloze i screenshotat komentare, bilo bi bas zabavno... 

 

Fala k da trejda radi ocekivanja! Tako funkcionira trziste kapitala i dionice koje su u "hypergrowth" fazi. Sve se procjenjuje s obzirom na buducnost, nitko normalan ne gleda ono sto je danas. 95%+ investitora, bilo retail, ili "profi" to jos uvijek ne razumije...  

 Da....i bio sam u pravu.

 

-73% 1Y...gori i od Mete...

https://www.cnbc.com/2023/01/03/tesla-stock-down-10percent-following-deliveries-report-.html

Poruka je uređivana zadnji put uto 3.1.2023 18:04 (Mitch).
14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Jos nisam prodao niti jednu jedinu dionicu od tad, smatram da je trziste debelo podcijenilo Teslu. Iz jednog ekstrema i overvalued price, sad je zavladao strah i ekstrem u suprotnom smjeru. Meni je i tada i danas bio cilj drzati sve Tesline dionice barem do 2030., ako ne i par godina duze. 

Tesla ima potencijal u sljedecih 7-10 godina fundamentalno vrijediti 2T, a vjerojatno i znatno vise od toga. 

Ovo za mene predstavlja generacijsku priliku da se opet investira u dionice i ja cu to i napraviti jer sam prodao stan, cekam da se papiri rijese i da mi se dodatan kredit odobri i krecem u kupovinu, ne samo Tesle nego i ostalih dionica. 

Sve growth dionice su u debelom minusu, mozda i teska recesija kuca na vrata... mislim da ce 2023. biti najbolja godina za kupnju ikad.

12 godina
neaktivan
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Jos nisam prodao niti jednu jedinu dionicu od tad, smatram da je trziste debelo podcijenilo Teslu. Iz jednog ekstrema i overvalued price, sad je zavladao strah i ekstrem u suprotnom smjeru. Meni je i tada i danas bio cilj drzati sve Tesline dionice barem do 2030., ako ne i par godina duze. 

Tesla ima potencijal u sljedecih 7-10 godina fundamentalno vrijediti 2T, a vjerojatno i znatno vise od toga. 

Ovo za mene predstavlja generacijsku priliku da se opet investira u dionice i ja cu to i napraviti jer sam prodao stan, cekam da se papiri rijese i da mi se dodatan kredit odobri i krecem u kupovinu, ne samo Tesle nego i ostalih dionica. 

Sve growth dionice su u debelom minusu, mozda i teska recesija kuca na vrata... mislim da ce 2023. biti najbolja godina za kupnju ikad.

Ja bi rekao da je tržište u biti debelo precijenilo Teslu i da se sada polako vraća prema nekakvoj normalnijoj vrijednosti. Ovo je ako gledamo tehnikalije, međutim kod Tesle je "problem" što je Musk napravio svjetski poznati brend i tu su tehnikalije pale u drugi plan. Drugim riječima procijeniti vrijednost Tesle je jako teško, posebno kad je iza kormila Musk koji je sve nestabilniji. Može otići x10, a može se vratiti u predkorona stanje, sve je moguće. Rizik je dosta visok.

 

Po meni postoji puno boljih dionica od Tesle, ali imati Teslu je kao i imati Apple, brend, imidž...

 

Za ostale dionice se slažem, zadnjih mjeseci je puno toga bilo na rasprodaji, a i dalje se može puno toga dobiti za odličnu cijenu. Alibaba za 60$ prije 2 mjeseca i slične dionice.

 

Mislim da od recesije neće biti ništa i vidim soft landing, ali opet sve ovisi o FEDu, drugi pokazatelji su dobri i ne vidim zašto se usporenjem inflacije ne bi podržalo gospodarstvo čiji su rezultati unatoč agresivnim mjerama i dalje jako dobri.

 

Kina je po meni puna odličnih prilika, ameri je svako malo pokušavaju usporiti širenjem raznih teorija (Tajvan, delisting, nekretnine, zabrane izvoza u Kinu...), ali teško će zaustaviti kinesko gospodarstvo.

15 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Jos nisam prodao niti jednu jedinu dionicu od tad, smatram da je trziste debelo podcijenilo Teslu. Iz jednog ekstrema i overvalued price, sad je zavladao strah i ekstrem u suprotnom smjeru. Meni je i tada i danas bio cilj drzati sve Tesline dionice barem do 2030., ako ne i par godina duze. 

Tesla ima potencijal u sljedecih 7-10 godina fundamentalno vrijediti 2T, a vjerojatno i znatno vise od toga. 

Ovo za mene predstavlja generacijsku priliku da se opet investira u dionice i ja cu to i napraviti jer sam prodao stan, cekam da se papiri rijese i da mi se dodatan kredit odobri i krecem u kupovinu, ne samo Tesle nego i ostalih dionica. 

Sve growth dionice su u debelom minusu, mozda i teska recesija kuca na vrata... mislim da ce 2023. biti najbolja godina za kupnju ikad.

 Da ali oni moraju okrenut pristup poslovanju ako zele opravdat i ovu valuaciju.

 

Uspjeli su napravit izvrstan proizvodni proces gdje stede bitno vise nego ostali. Ako povecanje QA ne utjece na % margin onda jos bolje.

 

Ownership experience i service je odlican.

 

 

Medutim ponuda modela i sam razvoj poslovanja nije uopce dobar. ID4 ih sad sije u Europi, a cak je povucen s trzista...U Berlinu Elon ne moze nikog zaposlit nakon fijaska s Twitterom.

14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

To sve o cemu ti pricas je short term noise. 

 

Da li ce masivna redukcija cijena koju smo vidjeli danas u SAD-u i diljem Europe i Kine utjecati negativno na margine? Apsolutno! Samo pitanje je koliko ce utjecati posto imamo deflaciju mnogih sirovina, input cijene svih materijala idu znacajno dolje. 

Ja sam cak spreman na scenarij u kojem Tesla gubi na svakom prodanom primjerku kako bi povecala market share s vremenom. Tesla za razliku od VW-a i svih ostalih ima brutalan pricing power! Zasto je VW uspio prodati ID4 koliko je uspio? Pa zato sto su u samom startu bili daleko jeftiniji od Tesle MY. 

Zasto Tesla ima probleme u Kini? Zato sto neprofitabilni Nio, BYD, i svi ostali rezu Teslu cjenovno, a ne mogu ostvariti profit. Koliko ce dugo ta muzika potrajat prije bankrota? Medjutim sto ce se dogoditi kad se Tesla spusti u njihov cjenovni razred, a u recesijskim uvjetima povecava trzisni udio, a i dalje ostvaruje profit ili je na nuli? Kako ce se Nio, VW i ostali natjecati s tim? Kako ce se GM i Ford natjecati s tim? Sve sto cu reci je tko prezivi pricat ce. Bojim se da ce ovo desetljece biti kraj za mnoge auto proizvodjace jer s ovim se cjenovno natjecat jednostavno ne mozes! 

 

Inace, VW gubi market share s obzirom na Teslu u Europi, a pogotovo globalno! Sto ce tek biti kad dodje Cybertruck, sto ce biti kad predstave kompakt od 25 tisuca eura? Sto ce biti kad parcijalna autonomija bude na dovoljno dobroj razini da je prosjecni vlasnik Tesle spreman odvojiti 20-30$ mjesecno kako bi imao uslugu naprednog driver assistance sustava? Mi ovdje ne govorimo o potpunom rjesavanju autonomije i robotaxijima, mi govorimo o dovoljno dobrom i sigurnom DS sustavu koji ce ljudi s uzitkom koristiti i koji ce povecavati sigurnost i zadovoljstvo u voznji. Ako auto moze samostalno voziti sat vremena kroz zagrebacke guzve dok ti za to vrijeme odgovaras na mailove ili gledas film, koliko ce prosjecan vozac takav sustav biti spreman platiti? Moja procjena je vise od 20$ mjesecno. Ako auto moze odvozit 95% tvojih potreba, pogotovo na autocesti i sl., koliko to vrijedi? 

 

Tesla nije samo u automobilskom biznisu, Tesla je i u energetici koja je najveca prilika zarade u 21. stoljecu. Ne moram ni govorit koliko ce trziste baterija, stacionarne pohrane, trejdanja elektricne energije, usluge stabilizacije mreze i sl. donositi novaca kompanijama u narednih 10-15 godina. 

 

Po meni je ovo pocetak pocetaka. Ja se ne zamaram sto ce dionica napraviti danas, ili za godinu dana. Mene zanima sto Tesla kao kompanija ostvaruje iz godine u godinu i koliko ljudi zele njihove proizvode. Takodjer me zanima koliko su brzo u stanju napraviti scale baterija i srezati proizvodne troskove. To je ono sto je bitno. Sve ostalo je teski noise i kratkorocno fokusiranje na potpuno irelevantne stvari.

 

 

12 godina
neaktivan
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Klasa optimist. 

 

Tesla ima top PR u izdanju Muska. Međutim "ljubav" koju trenutno prima od strane svojih fanova se vrlo lako može preokrenuti u nešto drugo, to je rizik velike eksponiranosti i baziranja cijelog imidža na jednoj osobi.

 

NIO je druga klasa od Tesle i meni iskreno Tesla u usporedbi sa NIOm izgleda kao "distopijska kanta", malo karikiram, ali meni osobno je NIO klasa iznad. Nešto kao kad uspoređujemo nekakvu "nižu srednju" klasu Renault/Citroen/Peugeot sa BMWom i Mercedesom.

 

Tesla ima ogromnu maržu, kao i Apple, to si američke kompanije mogu priuštiti dok kineske za sada ne mogu, osim par izuzetaka.

 

NIO trenutno posluje bez dobiti ne zato jer prodaju vozila ispod cijene već zato što su i dalje u ekspanziji i imaju ogromna ulaganja. Od vlastite proizvodnje baterija, izgradnja autoswap punionica po Kini i EU, završetak izgradnje NEO parka u kojem imaju bitan udio, otvaranje prodajnih mjesta i ureda po EU i priprema za SAD, ulaganje u R&D, razvoj vlastitog pametnog telefona...

 

Ono na što se Tesla treba fokusirati je na zatvaranje vlastitog ekosustava, kao što je to Apple napravio sa svojim proizvodima. Međutim Tesla je i dalje primarno tvornica osobnih vozila. Veći fokus i razvoj solarnih krovova, powerwallova, podrška i prodaja u ostatku svijeta...

 

Musk se nepotrebno uvalio u priču sa Twitterom, a mač ima dvije strane i lako može preko noći postati "negativac", a onda će se to odraziti i na Teslu koju ljudi poistovječuju prvenstveno sa Muskom.

 

Tesla Cybertruck je najavljen 2019., 4 godine kasnije i dalje ga nema. Svaku godinu se proizvodnja i prodaja odgađa i prebacuje na sljedeću godinu.

 
1 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Bolje da ga ni ne proizvede. Čovjek je shvatio da više zarađuje na onome što se ne proizvodi od onoga što se proizvodi. Kad su napokon počeli biti ozbiljan igrač u auto industriji vrijednost im se prepolovila.

Svjestan je Musk da danas najviše vrijede obećanja.

Poruka je uređivana zadnji put sub 14.1.2023 23:04 (BlueMax).
 
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
BlueMax kaže...

Kad su napokon počeli biti ozbiljan igrač u auto industriji vrijednost im se prepolovila.

Ovo je jako diskutabilno. Ukoliko se gleda samo Tesla onda se dobije dojam da loše stoje, međutim kad se pogleda šira slika i kad se računa da je bear market krenuo negdje 02/2021, onda se vidi da Tesla bolje stoji od mnogih drugih sličnih growth kompanija. Namjerno sam stavio Ford i Volkswagen koji nisu growth kompanije pa su opet imali pad od oko 50% od ATH u zadnje 3 godine. Kod growth kompanija su padovi kao i rast uvijek ekstremniji, a posebno kod kompanija koje se tek razvijaju i potrebni su im investicijski krediti koji su trenutno jako nepovoljni.

 

TESLA

$407 31/10/2021 (ATH u zadnje 3 god.)

$122 13/01/2023

-70%

 

RIVIAN

$130 07/11/2021 (ATH u zadnje 3 god.)

$16 13/01/2023

-88%

 

FISKER

$29 21/02/2021 (ATH u zadnje 3 god.)

$7 13/01/2023

-76%

 

LUCID

$55 14/11/2021 (ATH u zadnje 3 god.)

$8 13/01/2023

-85%

 

NIO

$62 17/01/2021 (ATH u zadnje 3 god.)

$12 13/01/2023

-80%

 

BYD

$319 03/07/2022 (ATH u zadnje 3 god.)

$230 13/01/2023

-28%

 

VOLKSWAGEN

$245 11/04/2021 (ATH u zadnje 3 god.)

$125 13/01/2023

-49%

 

FORD

$25 09/01/2022 (ATH u zadnje 3 god.)

$13 13/01/2023

-48%

 

NVIDIA

$330 14/11/2021 (ATH u zadnje 3 god.)

$169 13/01/2023

-49%

 

AMAZON

$186 04/07/2021 (ATH u zadnje 3 god.)

$98 13/01/2023

-47%

14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Ne znam da li se sjecas Muskovog "obecanja" i vizije u kojoj Model 3 treba biti vozilo kojeg si jako puno ljudi moze priustiti za $35k! 

Prosjecna cijena novog automobila u SAD-u je danas oko $40k. 

Sa subvencijama Tesla danas u SAD-u kosta oko 37k. Ako uracunamo inflaciju od 2017 i najavljivanih 35k, to je ta cijena koju su i obecali. S tim da su i specifikacije daleko bolje nego sto su bile 2017!

Ideja Tesle nikada nije bila luksuzno vozilo. Nikada! 

Ideja Tesle je ponuditi pristpacno vozilo sto je moguce vecem broju ljudi i kapitalizirati na softveru dugorocno. To je ideja. 

Musk cak spominje mogucnost prodaje automobila bez profita ili s laganim gubitkom, ali i priliku u kojoj bi se daleko vise zaradilo na softveru i ADASu! 

 

Tesla da hoce moze biti luksuzni proizvodjac i natjecati se s Mercedesom, Audijem i ostatkom ekipe. Medjutim to je niche trziste. Tako se ne dolazi do valuacije od nekoliko trilijuna dolara. Tako mozes vrijedit maksimalno 100 milijardi i biti ispod 2 milijuna prodanih primjeraka godisnje. Ako hoces nesto vise, onda moras doprijeti do sto je moguce vise ljudi. 

Dugorocno gledano, auto biznis nece vrijediti skoro pa nista. Ono sto ce biti vrijedno je softver. 

 

Kako bi Apple postigao to sto je postigao da su iphonei kostali po par tisuca dolara? Nikakom jer si ih vecina ljudi ne bi mogla priustiti! Medjutim Apple je jako dobro znao koliku priliku im donosi softver! S vremenom su izgradili i vlasititi ekosustav i danas znas zasto kupujes bas Apple iako mnogi ljudi vole nesto drugo, Apple je tu i dalje glavni po ostvarenom profitu i brendu. 

 

S druge strane Nio za mene ne predstavlja nikakav luksuz, kad vidim njihove aute dobivam dojam jeftinjave i neukusa. Ali svatko od nas ima svoj pogled na to, i o ukusima se ne raspravlja. Za mene je Nio nula bodova na tom polju. 

Nio pokusava puno stvari u jako malo vremena, a to guta milijarde dolara svaki kvartal. Veliko je pitanje koliko dugo Nio moze opstati s ovakvim tempom spaljivanja novaca!

Dionica je sad brutalno dolje i mozda bi vrijedilo riskirati nekoliko desetaka tisuca eura i uloziti u Nio, ali to mi je cista kocka...  

 

Tesla kad je krenula nije imala nikakvu konkurenciju i zato se mogla probiti. Medjutim i bez konkurencije, Tesla je bila na rubu bankrota nekoliko puta. Tjedni su Teslu dijelili od potpunog sloma. Kako ocekujes da ce Nio isplivati u daleko daleko tezem i agresivnijem trzistu s daleko vecim ulaganjima od Tesle? Ja tu samo vidim dva scenarija: Ili ce ih u jednom trenutku CCP spasavat, ili ce Nio bankrotirat. Treca opcija bila bi ravna cudu kao i Tesla 2019/2020. sto je uspjela napraviti.

 

Jedno je napravit odlican proizvod kojeg ljudi zele, a nesto sasvim drugo je ostvariti profit i prezivjeti od toga. Ti kazes kako se Nio razvija i siri pa zbog toga ne moze biti profitabilan. Upravo tako se i Tesla razvijala i sirila u daleko povoljnijem trenutku, pa je skoro zavrsila u bankrotu. Nio ce biti u jako teskoj poziciji jer s jedne strane imas BYD koji napada nemilosrdno i koji je spreman poslovat s gubicima, a s druge strane imas Teslu koja agresivno spusta cijene u Kini da bi mogla opstati. Jako jako gadna situacija za Nio i to se vec osjeti kroz pad prodaje njihovih vozila. Plus, kineska ekonomija koja je u teskom k**cu i opterecena konstantnim lockdownima!  

 

16 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Dugorocno gledano, auto biznis nece vrijediti skoro pa nista. Ono sto ce biti vrijedno je softver.

 

Kakav točno SW bi trebao biti toliko vrijedan u automobilima?

14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Parcijalna autonomija ili napredni ADAS sustavi, zatim potpuna level 5 autonomija koja je next level po pitanju profitabilnosti i koja ce biti nekoliko puta vrijednija od samog automobila. Onda su tu sadrzaji poput igrica, filmova, serija i sl. Razne softverske aplikacije dobivaju sasvim novo okruzenje. 

Ako covjek u prosjeku putuje 2 sata dnevno na posao i s posla (a vani gdje su vece guzve to zna biti i dulje), postavlja se pitanje koliko vrijede ta 2 sata covjekovog slobodnog vremena kroz sve nabrojano + reklame? Odgovor je nehumano puno! 

16 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Parcijalna autonomija ili napredni ADAS sustavi, zatim potpuna level 5 autonomija koja je next level po pitanju profitabilnosti i koja ce biti nekoliko puta vrijednija od samog automobila. Onda su tu sadrzaji poput igrica, filmova, serija i sl. Razne softverske aplikacije dobivaju sasvim novo okruzenje. 

Ako covjek u prosjeku putuje 2 sata dnevno na posao i s posla (a vani gdje su vece guzve to zna biti i dulje), postavlja se pitanje koliko vrijede ta 2 sata covjekovog slobodnog vremena kroz sve nabrojano + reklame? Odgovor je nehumano puno! 

Sve što si naveo još dugo baci u vodu.

Autonomija je daleko od ikakve praktične vrijednosti, plus je pitanje koliko ljudi bi to stvarno plaćalo u obliku pretplate ili jako skupog inicijalnog CAPEX-a.

Filmovi, serije? Imaš već na mobitelu, ako te to veseli. Na stranu što je to zabranjeno za vozača), teško je uopće zamisliti ozbiljnu kupnju za samo vozilo ako već imaš pretplatu.

Automobil je još uvijek i bit će dugi niz godina sredstvo za prijevoz od točke A do točke B. A takve "dodane vrijednosti" se za sitnu lovu uvedu u sva vozila, nema tu Tesla neku prednost.

14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Koliko je to po tebi "jos dugo"? 

Potpuna autonomija (level 5) je tu kroz najvise 10 godina. 

Napredni ADAS sustav (dakle level 3), dovoljno pouzdan ce Tesla imati spreman kroz 3-4 godine. Ako prodajes 10 milijuna automobila godisnje koliko ce Tesla prodavati (a prodavat ce i vise od toga), i ako ti je prosjecan Tesla vlasnik spreman dati 20-30$ svaki mjesec za takvu uslugu (sto je za vecinu Europe, Kine i SAD-a sitnis), onda to postaje brutalno. 

 

Imas recimo flotu od 100 milijuna vozila, neka se samo 25% odluci za pretplatu tog tipa, to ti je vec blizu 10 milijardi dolara cistog profita svake godine. I to govorimo samo o parcijalnoj autonomiji, ja ovdje nista ne govorim za potpunu autonomiju. 

 

I to sam u obzir uzeo samo pisljivih 30$ mjesecno! 

 

Uzmimo da svaki dan na posao putujem po guzvama sat vremena do posla i s posla kako ja i putujem. Dakle 2 sata ukupno!

Moj sat na poslu vrijedi otprilike 10€. To znaci da svaki dan u prometu izgubim 20€ samo sto vozim! Ako to pomnozis sa 22 radna dana, dobijes 440€ koji su izgubljeni samo u procesu putovanja koje mi nitko ne plati. 

I Tesla ti kaze, oke, daj mi 30€ mjesecno i radi za to vrijeme u autu sto hoces. Budimo realni, jel to vrijedi samo 30€? Vrijedi i znatno vise od toga! 95% puta koji meni treba bi takav sustav bio u stanju odraditi. I to samo da vozi ravno po Slavonskoj po guzvama ili da me vozi zaobilaznicom i da ne radi nista drugo! Ja za to vrijeme primjerice mogu pogledati film ili seriju za koju nisam imao vremena nakon posla, mogu odgovoriti na mailove koji su mi ostali, mogu odigrati igricu, procitati knjigu, odraditi projekt koji trebam. Mogu srat po Bug forumu kao sto upravo radim, mogu biti na Twitteru, youtubeu, poslusat poneki podcast, mogu bez problema razgovarati na telefon bez da sam zaokupljen procesom voznje. Mogucnosti su nevjerojatne! 

 

A kad dodje potpuna autonomija, onda je to game over! Cak Tesla ni ne mora biti prva koja ce doci do level 5 autonomije. Tesla da iznajmi takvu uslugu moze zaradjivati desetke milijardi dolara godisnje. 

 

 

 

16 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Koliko je to po tebi "jos dugo"? 

Potpuna autonomija (level 5) je tu kroz najvise 10 godina. 

Napredni ADAS sustav (dakle level 3), dovoljno pouzdan ce Tesla imati spreman kroz 3-4 godine. Ako prodajes 10 milijuna automobila godisnje koliko ce Tesla prodavati (a prodavat ce i vise od toga), i ako ti je prosjecan Tesla vlasnik spreman dati 20-30$ svaki mjesec za takvu uslugu (sto je za vecinu Europe, Kine i SAD-a sitnis), onda to postaje brutalno.


 

Prvi problem je da Tesla to riješi. Gledajući na dosadašnja obećanja, malo je optimistično.

Zatim je problem pravne regulacije tako čega, tu ispod 10 godina ne očekuj previše.

Treće, 20 - 30 USD je puno za prosječnog vozača ako ne vozi previše.

Uz sve to, sve te tehnologije nisu samo dostupne Tesli, dapače, i drugi će to uvesti.

Tesla je imala jako zgodan start, puno hypea, ali teško da ima išta tehnološki u rukavu što bi je posebno odvojilo u budućnosti od ostalih, posebno što se raznih pretplata tiče.

23 mjeseca
protjeran
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Pa kak je lvl 5 kroz deset godina kad će sljedeće godine krenut robo taksii?
16 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
silvio3105 kaže...
Pa kak je lvl 5 kroz deset godina kad će sljedeće godine krenut robo taksii?

Vidjet ćemo.
Ja ne vidim pravni segment riješen.

14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Ti ocito ne pratis razvoj Teslinog FSD softvera i mislis kako je to tamo neka daleka buducnost. Realnost je takva da je Teslin FSD vec danas u prosjeku sigurniji od ljudskog vozaca po svakom prijedenjom km. Dakle rijec u prosjeku je ovdje bitna! I to Tesla postize samo s kamerama, bez radara, bez lidara! 

 

20-30$ je puno samo za Hrvatsku, Balkan i africke drzave. U razvijenom svijetu 20$ daju za kavu u malo boljem kaficu. 

 

Evo recimo jedan FSD tester je danas snimio voznju kroz San Francisco punih 2 sata i 20 minuta bez da je i jednom morao uzeti volan u ruke! 

Pa sad ti meni reci koliko je Tesla udaljena od naprednog level 3 sustava koji ce odobriti sve drzave ovog svijeta kad se pokaze da je 100x sigurniji od ljudskog vozaca u prosjeku! 

 

16 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Ti ocito ne pratis razvoj Teslinog FSD softvera i mislis kako je to tamo neka daleka buducnost. Realnost je takva da je Teslin FSD vec danas u prosjeku sigurniji od ljudskog vozaca po svakom prijedenjom km. Dakle rijec u prosjeku je ovdje bitna! I to Tesla postize samo s kamerama, bez radara, bez lidara!

Itekako pratim. No, već sam napisao: prvo je pravni segment, drugo je konkurencija.

Tesla je firma nastala na tri stvari: elektrifikaciji, hypeu vezano uz gadget-alike pristup, Musku.

To se "istopilo" u svim elementima.

20 - 30 USD je veliki novac za 95% ljudi, bez obzira gdje su. trebat će vremena da se to promijeni, osobno prije mislim da će se stvari pomaknuti prema car poolingu nego vlastitim vozilima plus hrpi pretplata.

14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Ti se ocito dugo nisi maknuo iz Hrvatske kad mislis da je 20-30$ mjesecno puno za 95% ljudi. 

Bez uvrede, ali ispadate smijesni s ovakvim izjavama. Shvatite da svijet nije Hrvatska, svijet pliva u lovi ljudi moji, u svijetu je normalno kupit novu Teslu za jednu godisnju placu, u Hrvatskoj je to utopija. Ne mozes na svijet gledati kroz situaciju u Hrvatskoj i ostatku Balkana. To sto je tebi osobno 20-30$ puno, ne znaci da je i ostalima.

 

Evo recimo u SAD-u Tesla naplacuje 15 000$ za jednokratnu kupnju njihovog FSD paketa! Alooo, 15k$ su ljudi spremni platit i nije im to puno. 

20% svih vlasnika Tesle se odlucuje na kupnju tog softverskog paketa odmah uz kupnju automobila! 

Zamisli sto je njima 30$ mjesecno, ako imaju 15k odjednom za roknut za polu-dovrseni softver! 

 

Sto se regulative tice, Mercedes je vec uspio dobiti pravno odobrenje za Level 3 u SAD-u, doduse jako limitiran level 3, ali su uspjeli dobiti odobrenje! 

https://www.carscoops.com/2023/01/mercedes-becomes-first-automaker-to-get-approval-for-level-3-autonomy-in-the-u-s/#:~:text=Mercedes%2DBenz%20said%20today%20that,approval%20in%20the%20United%20States.

16 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Ti se ocito dugo nisi maknuo iz Hrvatske kad mislis da je 20-30$ mjesecno puno za 95% ljudi. 

Bez uvrede, ali ispadate smijesni s ovakvim izjavama. Shvatite da svijet nije Hrvatska, svijet pliva u lovi ljudi moji, u svijetu je normalno kupit novu Teslu za jednu godisnju placu, u Hrvatskoj je to utopija. Ne mozes na svijet gledati kroz situaciju u Hrvatskoj i ostatku Balkana. To sto je tebi osobno 20-30$ puno, ne znaci da je i ostalima.

 

Evo recimo u SAD-u Tesla naplacuje 15 000$ za jednokratnu kupnju njihovog FSD paketa! Alooo, 15k$ su ljudi spremni platit i nije im to puno. 

20% svih vlasnika Tesle se odlucuje na kupnju tog softverskog paketa odmah uz kupnju automobila! 

Zamisli sto je njima 30$ mjesecno, ako imaju 15k odjednom za roknut za polu-dovrseni softver! 

 

Sto se regulative tice, Mercedes je vec uspio dobiti pravno odobrenje za Level 3 u SAD-u, doduse jako limitiran level 3, ali su uspjeli dobiti odobrenje! 

https://www.carscoops.com/2023/01/mercedes-becomes-first-automaker-to-get-approval-for-level-3-autonomy-in-the-u-s/#:~:text=Mercedes%2DBenz%20said%20today%20that,approval%20in%20the%20United%20States.

Ja ne živim u RH i bez brige, 20 - 30 USD mi je daeko od ozbiljne love, ali je ne bih dao.

Tesla fanboyevi će dati toliko. Ja jedva da dam toliko za cijeli automobil.

Ograničeno pravno odobrenje za neku državu je daleko od pravne regulacije. Po većini zakona svijeta, u skladu s Bečkom konvencijom, vozač je - osoba. O tome da je Nevada u pitanju da ne govorimo, ja Nevadu pređem s 90% vremena zatvorenim očima.

Nego, kako to da je Mercedes, a ne Tesla u pitanju?

14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Neces priznat da nisi u pravu, i dobro, tupi i dalje po svom, briga me iskreno... 

Zivis ti u Hrvatskoj i to se tocno vidi po fasciniranosti oko cifre od 20-30$, to se samo Hrvati fasciniraju takvim iznosom i mozda eventualno Nepalci i zaostala africka plemena. 

 

Kazem, to sto je ti osobno ne bi dao, ne znaci da ne bi i ostali. U bilo kojoj ozbiljnijoj analizi ne mozes poc od toga sto bi ti. Ti si nebitan u cijeloj prici, vazno je kako drugi ljudi razmisljaju i kako oni vide svijet i koje su njihove potrosacke navike. 

 

Ne znam iskreno kako je Mercedes to uspio dobiti jer je njihov softver ekstremno limitiran. Oni imaju jedan od najlosijih ADAS sustava na svijetu. 

Recimo to ovako, najgori kineski ADAS je svjetlosnim godinama napredniji od Mercedesovog. Tako da puno me pitas zasto su bas oni dobili... 

 

 

 

 

 

16 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Neces priznat da nisi u pravu, i dobro, tupi i dalje po svom, briga me iskreno... 

Zivis ti u Hrvatskoj i to se tocno vidi po fasciniranosti oko cifre od 20-30$, to se samo Hrvati fasciniraju takvim iznosom i mozda eventualno Nepalci i zaostala africka plemena. 

 

Kazem, to sto je ti osobno ne bi dao, ne znaci da ne bi i ostali. U bilo kojoj ozbiljnijoj analizi ne mozes poc od toga sto bi ti. Ti si nebitan u cijeloj prici, vazno je kako drugi ljudi razmisljaju i kako oni vide svijet i koje su njihove potrosacke navike. 

 

Ne znam iskreno kako je Mercedes to uspio dobiti jer je njihov softver ekstremno limitiran. Oni imaju jedan od najlosijih ADAS sustava na svijetu. 

Recimo to ovako, najgori kineski ADAS je svjetlosnim godinama napredniji od Mercedesovog. Tako da puno me pitas zasto su bas oni dobili... 

 

 

 

 

 

Kad već mene spominješ, živim cca 4.100 km od RH. Dnevno potrošim bar toliko samo za hranu za sebe.

Misliš da će ljudi davati toliko? Neće. Još manje 15k.

Kako je Mercedes uspio dobiti? Znajući što radi u suradnji s regulatorom, na području koje je prometno jako "lagano".

Tesla bolja od mercedesa? Pa nela odrade i oni, Mercedes je ipak triput jeftiniji...

10 godina
neaktivan
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

PlayHard nije ti Hrvatska tako loša kako ti mislis, još uvijek se moze zaraditi za kruh i mlijeko. Nismo bas kao nepalci i ostale africke zemlje. Imamo barem 2-3 tesle na ulicama i barem 1 ferrari, jest da su svicarske rege, ali lijepo da i mi Hrvati vidimo sto je to ferrari.

 
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Ne znam da li se sjecas Muskovog "obecanja" i vizije u kojoj Model 3 treba biti vozilo kojeg si jako puno ljudi moze priustiti za $35k! 

Prosjecna cijena novog automobila u SAD-u je danas oko $40k. 

Sa subvencijama Tesla danas u SAD-u kosta oko 37k. Ako uracunamo inflaciju od 2017 i najavljivanih 35k, to je ta cijena koju su i obecali. S tim da su i specifikacije daleko bolje nego sto su bile 2017!

Ideja Tesle nikada nije bila luksuzno vozilo. Nikada! 

Ideja Tesle je ponuditi pristpacno vozilo sto je moguce vecem broju ljudi i kapitalizirati na softveru dugorocno. To je ideja. 

Musk cak spominje mogucnost prodaje automobila bez profita ili s laganim gubitkom, ali i priliku u kojoj bi se daleko vise zaradilo na softveru i ADASu! 

 

Tesla da hoce moze biti luksuzni proizvodjac i natjecati se s Mercedesom, Audijem i ostatkom ekipe. Medjutim to je niche trziste. Tako se ne dolazi do valuacije od nekoliko trilijuna dolara. Tako mozes vrijedit maksimalno 100 milijardi i biti ispod 2 milijuna prodanih primjeraka godisnje. Ako hoces nesto vise, onda moras doprijeti do sto je moguce vise ljudi. 

Dugorocno gledano, auto biznis nece vrijediti skoro pa nista. Ono sto ce biti vrijedno je softver. 

 

Kako bi Apple postigao to sto je postigao da su iphonei kostali po par tisuca dolara? Nikakom jer si ih vecina ljudi ne bi mogla priustiti! Medjutim Apple je jako dobro znao koliku priliku im donosi softver! S vremenom su izgradili i vlasititi ekosustav i danas znas zasto kupujes bas Apple iako mnogi ljudi vole nesto drugo, Apple je tu i dalje glavni po ostvarenom profitu i brendu. 

 

S druge strane Nio za mene ne predstavlja nikakav luksuz, kad vidim njihove aute dobivam dojam jeftinjave i neukusa. Ali svatko od nas ima svoj pogled na to, i o ukusima se ne raspravlja. Za mene je Nio nula bodova na tom polju. 

Nio pokusava puno stvari u jako malo vremena, a to guta milijarde dolara svaki kvartal. Veliko je pitanje koliko dugo Nio moze opstati s ovakvim tempom spaljivanja novaca!

Dionica je sad brutalno dolje i mozda bi vrijedilo riskirati nekoliko desetaka tisuca eura i uloziti u Nio, ali to mi je cista kocka...  

 

Tesla kad je krenula nije imala nikakvu konkurenciju i zato se mogla probiti. Medjutim i bez konkurencije, Tesla je bila na rubu bankrota nekoliko puta. Tjedni su Teslu dijelili od potpunog sloma. Kako ocekujes da ce Nio isplivati u daleko daleko tezem i agresivnijem trzistu s daleko vecim ulaganjima od Tesle? Ja tu samo vidim dva scenarija: Ili ce ih u jednom trenutku CCP spasavat, ili ce Nio bankrotirat. Treca opcija bila bi ravna cudu kao i Tesla 2019/2020. sto je uspjela napraviti.

 

Jedno je napravit odlican proizvod kojeg ljudi zele, a nesto sasvim drugo je ostvariti profit i prezivjeti od toga. Ti kazes kako se Nio razvija i siri pa zbog toga ne moze biti profitabilan. Upravo tako se i Tesla razvijala i sirila u daleko povoljnijem trenutku, pa je skoro zavrsila u bankrotu. Nio ce biti u jako teskoj poziciji jer s jedne strane imas BYD koji napada nemilosrdno i koji je spreman poslovat s gubicima, a s druge strane imas Teslu koja agresivno spusta cijene u Kini da bi mogla opstati. Jako jako gadna situacija za Nio i to se vec osjeti kroz pad prodaje njihovih vozila. Plus, kineska ekonomija koja je u teskom k**cu i opterecena konstantnim lockdownima!  

 

 Sjećam se, a sjećam se i da je 2015. najavio potpunu autonomiju do 2017. godine. Sad je 2023., a Tesla je i dalje daleko od tog cilja. Sve je to bilo "buy the rumor, sell the news".

 

No to sad nije toliko ni bitno, Tesla je kao što sam rekao brend i oni će imati posla sve dok Musk ne "poludi". Bez obzira na Kineze i konkurenciju Tesla će se prodavati.

 

Za Apple nisi u pravu, oni su uvijek imali visoku cijenu i bili su određeni luksuz.

 

Jesi li vozio NIO? Sjedni u njega, pa sjedni u Teslu pa onda komentiraj.

 

Tebi je NIO kocka, meni je Tesla kocka, napisao sam ranije zašto, jer prvenstveno ovise o jednom čovjeku. Vrijeme će pokazati tko je bio u pravu. Moj omjer ulaganja je 1:10 u korist NIO.

 

E sad još jedna stvar gdje griješiš. Tesla je bio na rubu bankrota jer je ambiciozno krenuo u ogromna ulaganja, izgradnje tvornica itd. Nešto slično kao što je DeLorean napravio, samo što se Musk izvukao, ali uz debelu pomoć države. NIO taj problem nema jer Kinezi grade zajednička postrojenja koja zatim koristi više proizvođača. Kapaciteti su ogromni u pitanju su cijeli gradovi pretvoreni u industriju. Ovo je nešto poput poduzetničkog inkubatora gdje koristiš zajedničke resurse dok ne staneš na noge, a zatim krećeš na sljedeći korak.

 

NIO kao i Xiaomi i Apple je prvenstveno dizajnerska kompanija.

 

NIO za razliku od Tesle ima domaće tržište koje broji 1.4 mlrd. stanovnika, kad tome dodamo Indiju koja im je sljedeće "bratsko" tržište taj broj se penje na gotovo 3 mlrd.

 

Ono gdje je Tesla u prednosti je stav Kineza prema Tesli vs stav Amerikanaca prema kineskim proizvodima. U SADu se vodi žestoka politika kontra Kineza, jer su svjesni da je Kina blizu preuzimanja broja jedan kad je u pitanju gospodarstvo. Dok će Kinez bez razmišljanja kupiti iPhone ili Teslu, Amerikanac neće "komunističke" uređaje koji ga prisluškuju, tako su "dresirani".

 

Drugi alat je limitiranje resursa od strane SADa, pa svako malo izmisle nekakav razlog kako bi smanjili ili zabranili izvoz čipova (vidi Nvidiu) u Kinu. Nisu oni bezveze glavni branitelji Tajvana, znamo koja je tamo tvornica najpopularnija.

 

Međutim sve je ovo kratkotrajni "alat" jer će vrlo brzo Kinezi pokrenuti proizvodnju vlastitih čipova i drugih resursa, a onda će im SAD biti manje bitan. Upravo iz ovog razloga će se koplja najviše lomiti oko EU. SAD će svakako pokušati isprovocirati nekakav vojni sukob sa Kinom, dok će Kina učiniti sve da primat preuzme prvenstveno industrijom i ekonomijom. EU je za sada veliki saveznik SADa, ali od kad je rat u Ukrajini i EU je shvatila svoju ogromnu ovisnost o SADu i tu će doći do promjene.

 

Kineska ekonomija u teškom k*rcu?

Predviđanja svjetskih ekonomskih organizacija su da će Kina preuzeti GDP vodstvo već kroz 6-7 godina. Ovo nisu predviđanja Kineza već zapadnog svijeta.

Sljedeće gospodarstvo koje će imati ogroman porast će biti Indijsko.

Sad pogledaj tko trenutno agresivno gradi svoju prodajnu i proizvodnu bazu u Indiji.

 

 

 

14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Govorim ti da je kineska ekonomija trenutno u velikom problemu. Za Nio nije bitno sto ce biti s Kinom u sljedecih 6-7 godina ako nece biti u stanju prezivjeti naredne 2 ili 3 godine, a one ce biti brutalno teske za njih. Rijec brutalno je blaga rijec. S tim da ne znamo hoce li 2023/2024 biti jedna od najtezih recesija ikad?!

Za Teslu je to isto problematicno sto se Kine tice, ali oni su vec rasireni u EU i SAD-u, pa ce to manje osjetiti. Medjutim Nio trenutno sve sto ima, ima u Kini. Ostalo su planovi. Slazem se da ce Nio biti kineska sila, ali ako i samo ako se budu uspjeli izvuc. Za sad imaju ogromne gubitke i pitanje je koliko dugo ce to moc financirat u takvom kineskom ekonomskom okruzenju. BYD i Tesla ako ponude automobile u istom ili nizem cjenovnom razredu, za Nio je to ravno katastrofi. Ako se Nio spusti dodatno dolje cjenovno, gubici i agonija ce samo postajat sve veci. Nio za razliku od Tesle nema pricing power. 

 

Sto se tice Indije, na Indiju nemoj racunat jer ni Tesla ne moze raucnat na njih. To je jedno nebitno, irelevantno, limitirano trziste. U Indiji se proda nekoliko desetaka tisuca premium automobila za cijelu godinu. To je smijesno doslovno. Mozemo mi diskutirat sto ce Indija postati jednog dana, medjutim stvarnost je takva da ce za to biti potrebna desetljeca razvoja. Do tad je Indija potpuno nebitna za sve proizvodjace automobila svijeta. 

11 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Dr.Feel kaže...

...Imamo barem 2-3 tesle na ulicama i barem 1 ferrari, jest da su svicarske rege, ali lijepo da i mi Hrvati vidimo sto je to ferrari.

 tri tesle ima samo jedan moj susjed u svom dvorištu, nije to baš rijetkost

možda je to naš kolega xfx, tko će znati 

 

=XFX=PlayHard kaže...

Evo recimo u SAD-u Tesla naplacuje 15 000$ za jednokratnu kupnju njihovog FSD paketa! Alooo, 15k$ su ljudi spremni platit i nije im to puno. 

20% svih vlasnika Tesle se odlucuje na kupnju tog softverskog paketa odmah uz kupnju automobila! 

Zamisli sto je njima 30$ mjesecno, ako imaju 15k odjednom za roknut za polu-dovrseni softver! 

 auh, stari moj, tek sam sad vidio gore da si prodao stan i još kredu dižeš za ulaganje u teslu

pa nemoj biti lud, jedno je biti fanboj, a drugo je dizati kredu i ulagati u takvu kocku

lova u dionice se ulaže od viška prihoda, ne od kredita

sjebat ćeš si život zbog povjerenja u nešto što se može puknuti kao balon od sapunice

Poruka je uređivana zadnji put ned 15.1.2023 21:45 (picajzla0707).
7 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

@mzopg

Odličan post.

BTW, kad smo već kod grafova, onaj od prije par mjeseci.

 

 Kinezi već i sad rade prosječni EV za manje para od istovjetnog ICE (čak i kad se oduzmu poticaji).

Ukratko, zapadne autoproizvođače jedino na životu drži to kaj Kineze još uvijek uspješno tjeraju zabranama.

A kad to ne budu više mogli, jadna li im majka - em imaju tehnološki primamljivije aute, puno bolje izbalansirane, jeftinije, a i ove infotainment spike na kaj kolega brije su im vjerovatno jače (nisam pratio al nemru biti tak loše kao kod zapadnjačkih auta), i lakše je imati povjerenja u njih kad vidiš kak se na zapadu dela , a i sama organiziranost tržišta u Kini i težnja napretku...

Ukratko, ovih 10:1 ulaganje NIO/Tesla ti je pametna odluka 

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put ned 15.1.2023 22:01 (fer-de-lance).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice