Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

poruka: 175
|
čitano: 44.930
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek".
12 godina
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Preko 1000 dolara. Musk je tvitao da zeli Teslu skinuti s burze po 420 dolara. Ali to je bilo prije 5:1 stock splita. Dakle sad je premasilo 5000 dolara, po ondasnjem 'tecaju'.

 

 

 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Bla bla bla...

Klasicni americki napuhani balon...

Truth in engineering.
 
9 10 hvala 0
8 godina
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Glavno da se Rimac hvali kako njegova Nevera koja košta nekih 20x više od Tesla modela S može isti pobijediti u ubrzanju. Dotle Musk obrće milijarde a Rimac samo gubitaš i rupa bez dna.

Moj PC  
15 17 hvala 4
12 godina
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Igre bez granica u pomahnitalom kapitalizmu se nastavljaju. Za to vrijeme sve brze srljamo u hiperinflaciju a nakon toga za obicnog covjeka slijedi rupa bez dna. Nema ratova da te sjebu, ali im zato ide dobro kroz ekonomiju.

Moj PC  
18 2 hvala 0
13 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Batista kaže...

Bla bla bla...

Klasicni americki napuhani balon...

 da, kao i apple, zadnjih 20 godina ... nikako da puknu :D

5 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
grzzi kaže...
Batista kaže...

Bla bla bla...

Klasicni americki napuhani balon...

 da, kao i apple, zadnjih 20 godina ... nikako da puknu :D

 Apple P/E oko 30 , Tesla P/E oko 330

Industrije u kojima su ove dvije firme nisu iste i nije P/E jedini koji daje sliku ali ovi brojevi ipak nešto govore

12 godina
neaktivan
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Koji lik 

 
9 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Kapetan Nemo kaže...
grzzi kaže...
Batista kaže...

Bla bla bla...

Klasicni americki napuhani balon...

 da, kao i apple, zadnjih 20 godina ... nikako da puknu :D

 Apple P/E oko 30 , Tesla P/E oko 330

Industrije u kojima su ove dvije firme nisu iste i nije P/E jedini koji daje sliku ali ovi brojevi ipak nešto govore

 točno, al o balonima se priča već 20 godina, a sve te tvrtke uspješno guraju i rastu. Vrijednost tesle nije (samo) u broju prodanih automobila. Osim generalno bolje marže od konkurencije po prodanom vozilu, svaka prodana tesla je ujedno i platforma koja ima potencijal generirati dobit iz drugih industrija. Kad si u tesli ne koristiš google ni apple mape, koristit ćeš lako moguće njihove preporuke i sadržaje. Osim toga prednost koju imaju jer su godinama prije svih krenuli u izgradnju infrastrukture od mreže punjača pa do tehnologije i tvornica baterija i osiguravanja partnera i sirovina neće tako lako biti stići. Prije će se dogoditi da će IT tvrtke, radi svega navedenog i daleko veće financijske moći postepeno zamijeniti tradicionalne automobilske brandove.

Kapitalizacija tvrtke je naravno u ovom momentu potencijalna, tj očekivana vrijednost tvrtke u nekom neodređenom narednom razdoblju. Očekivanja su možda pre velika, ali u nekom momentu pred desetak godina nitko nije vjerovao da apple ikad može vrijediti više od 200-300 miljardi.

Poruka je uređivana zadnji put uto 26.10.2021 15:09 (grzzi).
14 godina
protjeran
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
grzzi kaže...
 Prije će se dogoditi da će IT tvrtke, radi svega navedenog i daleko veće financijske moći postepeno zamijeniti tradicionalne automobilske brandove.

 

Izvrsno, kupovat cemo katastrofalno sastavljena nekvalitetna smeca. Nije bitno kad danasnja generacija misli da se mehanicki problemi mogu rijesiti software update-om...

5 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
grzzi kaže...
 točno, al o balonima se priča već 20 godina, a sve te tvrtke uspješno guraju i rastu. Vrijednost tesle nije (samo) u broju prodanih automobila. Osim generalno bolje marže od konkurencije po prodanom vozilu, svaka prodana tesla je ujedno i platforma koja ima potencijal generirati dobit iz drugih industrija. Kad si u tesli ne koristiš google ni apple mape, koristit ćeš lako moguće njihove preporuke i sadržaje. Osim toga prednost koju imaju jer su godinama prije svih krenuli u izgradnju infrastrukture od mreže punjača pa do tehnologije i tvornica baterija i osiguravanja partnera i sirovina neće tako lako biti stići. Prije će se dogoditi da će IT tvrtke, radi svega navedenog i daleko veće financijske moći postepeno zamijeniti tradicionalne automobilske brandove.


Kapitalizacija tvrtke je naravno u ovom momentu potencijalna, tj očekivana vrijednost tvrtke u nekom neodređenom narednom razdoblju. Očekivanja su možda pre velika, ali u nekom momentu pred desetak godina nitko nije vjerovao da apple ikad može vrijediti više od 200-300 miljardi.

 Slažem se, ali kad na scenu izađu drugi igrači, npr Apple,  Xiaomi, Tesla će se bez obzira na početnu prednost naći na udaru teške konkurencije koja će je, po mom skromnom mišljenju, brzo prestići. Pogotovo ako se novi igrači udruže s nekim iz klasične auto industrije. Ali, nitko nema kristalnu kuglu, vidjeti ćemo razvoj događaja.

Poruka je uređivana zadnji put uto 26.10.2021 16:40 (Kapetan Nemo).
10 godina
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Balkanci na aparatima. Epidemija čireva na želucu od jala i jada.

Nadglednik dina
Moj PC  
7 0 hvala 0
15 godina
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Vrijednost je subjektivna, trzisna kapitalizacija je objektivna. Trejda po trzisnoj kapitalizaciji od bilijun dolara radi ocekivanja, ali ne znaci da toliko i vrijedi u ovom trenutku.

 

Ovaj deal sa Hertzom dodaje toliko prometa koliko su bila ocekivanja u 2019 za 2023..., znaci da bi trebali x3 ovakvih dealova u buducnosti da bi se dionica racionalno pomakla koliko se pomakla jucer.

 

 

 

Bilo bi super da uspije i skroz prodrma trziste (ali bez monopola), no korekcija bez da dodaju neki novi masovni biznis di je CapEx 0 bi mogla biti neizbjezna u buducnosti

 
2 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
DuxCro kaže...

Glavno da se Rimac hvali kako njegova Nevera koja košta nekih 20x više od Tesla modela S može isti pobijediti u ubrzanju. Dotle Musk obrće milijarde a Rimac samo gubitaš i rupa bez dna.

 Sve što si napisao je istina (osim ovo 20x) ali istina je i ovo: Rimac Nevera puno bolje ubrzava od dvostruko skupljih hipersportskih automobila a gubici koje je Rimac generirao u cijelom svom poslovanju nisu ni približni gubicima koje je Tesla imao tjedno.

Sama činjenica da uspoređuješ Muska i Rimca valjda dovoljno govori o Rimcu.

15 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Kapetan Nemo kaže...
grzzi kaže...
Batista kaže...

Bla bla bla...

Klasicni americki napuhani balon...

 da, kao i apple, zadnjih 20 godina ... nikako da puknu :D

 Apple P/E oko 30 , Tesla P/E oko 330

Industrije u kojima su ove dvije firme nisu iste i nije P/E jedini koji daje sliku ali ovi brojevi ipak nešto govore

 Da, i jos uzmi u obzir da je P/E energetske industrije i automobilizma bitno bitno manji u prosjeku nego u cistom Tech/SW/HW...jednostavno ce morat rast brze nego Amazon 2017., a to bi moglo biti jako tesko u ovom primjeru. Ako to ostvare onda jbg...svaka mu dala

12 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Mitch kaže...

Vrijednost je subjektivna, trzisna kapitalizacija je objektivna. Trejda po trzisnoj kapitalizaciji od bilijun dolara radi ocekivanja, ali ne znaci da toliko i vrijedi u ovom trenutku.

 

Ovaj deal sa Hertzom dodaje toliko prometa koliko su bila ocekivanja u 2019 za 2023..., znaci da bi trebali x3 ovakvih dealova u buducnosti da bi se dionica racionalno pomakla koliko se pomakla jucer.

 

 

 

Bilo bi super da uspije i skroz prodrma trziste (ali bez monopola), no korekcija bez da dodaju neki novi masovni biznis di je CapEx 0 bi mogla biti neizbjezna u buducnosti

 Problem današnje ekonomije je da bi Tesla zaradila čak i da ove automobile pokloni Hertzu. I to znaju u Tesli a znaju i u Hertzu i prije sklapanja ugovora. Takva ekonomija je neodrživa. 

14 godina
protjeran
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
ludizao kaže...
ansha kaže...

Izvrsno, kupovat cemo katastrofalno sastavljena nekvalitetna smeca. Nije bitno kad danasnja generacija misli da se mehanicki problemi mogu rijesiti software update-om...

 

Upravo si opisao Rimac automobile.

Rimac je nesto drugo, pricam o masovnoj proizvodnji i stvarima koje ce "normalni" ljudi kupovat...

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
BlueMax kaže...
DuxCro kaže...

Glavno da se Rimac hvali kako njegova Nevera koja košta nekih 20x više od Tesla modela S može isti pobijediti u ubrzanju. Dotle Musk obrće milijarde a Rimac samo gubitaš i rupa bez dna.

 Sve što si napisao je istina (osim ovo 20x) ali istina je i ovo: Rimac Nevera puno bolje ubrzava od dvostruko skupljih hipersportskih automobila a gubici koje je Rimac generirao u cijelom svom poslovanju nisu ni približni gubicima koje je Tesla imao tjedno.

Sama činjenica da uspoređuješ Muska i Rimca valjda dovoljno govori o Rimcu.

 U pravu si. Samo 19,4X je Nevera skuplja od skupljeg modela S.  27X skuplja od jeftinijeg modela S. Musk Tisuće narudžbi zaprima mjesečno, a Rimac će prodati tu i tamo koji auto nekim bogatašima. Uspoređujem ih kako bih pokazao kako je jedan od njih pametni biznismen, a drugi prodaje maglu neveru.

15 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
BlueMax kaže...
Mitch kaže...

Vrijednost je subjektivna, trzisna kapitalizacija je objektivna. Trejda po trzisnoj kapitalizaciji od bilijun dolara radi ocekivanja, ali ne znaci da toliko i vrijedi u ovom trenutku.

 

Ovaj deal sa Hertzom dodaje toliko prometa koliko su bila ocekivanja u 2019 za 2023..., znaci da bi trebali x3 ovakvih dealova u buducnosti da bi se dionica racionalno pomakla koliko se pomakla jucer.

 

 

 

Bilo bi super da uspije i skroz prodrma trziste (ali bez monopola), no korekcija bez da dodaju neki novi masovni biznis di je CapEx 0 bi mogla biti neizbjezna u buducnosti

 Problem današnje ekonomije je da bi Tesla zaradila čak i da ove automobile pokloni Hertzu. I to znaju u Tesli a znaju i u Hertzu i prije sklapanja ugovora. Takva ekonomija je neodrživa. 

Da, ali sto se tice same dionice, Tesla nema nikakvih benefita od ovakve masovne valuacije.

Jedino sta mogu je davat manje pakete dionica zaposlenicima jer valuacija je toliko visoka, ali sam utjecaj na cash flow/boljitak firme od ovakve cijene dionice je vrlo malen, dapace nepovoljan jer stavlja stres na menadzment.

 

 

Tesla je toliko too big to fail u ovom trenutku, da Musk moze prodat 1% dionica koje drzi, uzet kes i kupit aute od Tesle, poklonit ih, i spustit PE firme (radi nove prodaje/profita) na 30...a kad si u toj prici onda znas da si u balonu

Poruka je uređivana zadnji put uto 26.10.2021 17:21 (Mitch).
12 godina
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Model s kojim se natjecao u dragu je Model S Plaid + Michelin Pilot Sport 4S plaćen 150 000$.

 

Opet usporedba Rimca i Muska. Zašto mene nitko ne uspoređuje s Muskom? Iskreno, bolje bi mi zvučalo da me netko uspoređuje s Muskom pa makar ispao gori u svakom pogledu nego s nekim random likom s interneta od kojega sam u svemu bolji.

 
3 4 hvala 0
12 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Mitch kaže...

Da, ali sto se tice same dionice, Tesla nema nikakvih benefita od ovakve masovne valuacije.

Jedino sta mogu je davat manje pakete dionica zaposlenicima jer valuacija je toliko visoka, ali sam utjecaj na cash flow/boljitak firme od ovakve cijene dionice je vrlo malen, dapace nepovoljan jer stavlja stres na menadzment.

 

 

Tesla je toliko too big to fail u ovom trenutku, da Musk moze prodat 1% dionica koje drzi, uzet kes i kupit aute od Tesle, poklonit ih, i spustit PE firme (radi nove prodaje/profita) na 30...a kad si u toj prici onda znas da si u balonu

 Govorim o besmislu ekonomskog modela uopće. S Teslom ili bez Tesle. Nije normalno da firma koja po prodaji ne ulazi niti u prvih 10 proizvođača automobila vrijedi ko sve ostale zajedno. Nije normalno da Rimac koji gubi po svakom prodanom (i neprodanom) automobilu vrijedi više od Podravke.

Bojim se da će sirotinji prekipjeti jer očito je da se sve radi na njihov račun. 

12 godina
neaktivan
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Treba uzeti u obzir i da investitori na Teslu ne gledaju isključivo kao tvornicu/proizvođača EV-a. Tesla gradi svoj ekosustav i tu investitori vide veliki potencijal u kombinaciji sa osebujnim likom kao što je Elon. Tesla na pametan način zatvara krug i kroz njega širi svoju ponudu i poslovanje.

 

Slično je napravio Apple i zato je po meni to jedna od najstabilnijih i perspektivnijih korporacija u svijetu. Isto je napravio i Google. Dok recimo Facebook stoji na jako klimavim nogama, preko 95% revenua im stiže od oglasa/reklama i imaju jako limitirani ekosustav, s druge strane oni to pokušavaju riješiti preuzimanjem drugih kompanija tipa Instagram, mada su i dalje više usmjereni na gašenje konkurencije od širenja ekosustava, preuzimanje Whatsappa...

 

Uz to amerima drugo najveće svjetsko gospodarstvo svojom zatvorenom politikom olakšava posao pa američke dionice i tvrtke na burzi kotiraju daleko bolje od kineskog ekvivalenta. Primjer je Douyu tvrtka čija je nedavna vrijednost na burzi bila manja od vrijednosti same tvrtke, znači sami su mogli sebe otkupiti, što su djelom i napravili. Ista takva tvrtka sa istim poslovnim rezultatima, ali pod američkom zastavom bi vrijedila barem 30-50 puta više.

 

Da ne spominjem Alibabu, Baidu, Tencent...

Poruka je uređivana zadnji put uto 26.10.2021 18:19 (mzopg).
 
6 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Mitch kaže...

Vrijednost je subjektivna, trzisna kapitalizacija je objektivna. Trejda po trzisnoj kapitalizaciji od bilijun dolara radi ocekivanja, ali ne znaci da toliko i vrijedi u ovom trenutku.

 

Ovaj deal sa Hertzom dodaje toliko prometa koliko su bila ocekivanja u 2019 za 2023..., znaci da bi trebali x3 ovakvih dealova u buducnosti da bi se dionica racionalno pomakla koliko se pomakla jucer.

 

 

 

Bilo bi super da uspije i skroz prodrma trziste (ali bez monopola), no korekcija bez da dodaju neki novi masovni biznis di je CapEx 0 bi mogla biti neizbjezna u buducnosti

 Javio se Mitch investitor. 

Jel i dalje mislis da ce konkurencija zgazit Teslu kako si to tvrdio pred nekih godinu dana? 

Steta sto mi se neda izvlacit tvoje nebuloze i screenshotat komentare, bilo bi bas zabavno... 

 

Fala k da trejda radi ocekivanja! Tako funkcionira trziste kapitala i dionice koje su u "hypergrowth" fazi. Sve se procjenjuje s obzirom na buducnost, nitko normalan ne gleda ono sto je danas. 95%+ investitora, bilo retail, ili "profi" to jos uvijek ne razumije...  

14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Mitch kaže...
BlueMax kaže...
Mitch kaže...

Vrijednost je subjektivna, trzisna kapitalizacija je objektivna. Trejda po trzisnoj kapitalizaciji od bilijun dolara radi ocekivanja, ali ne znaci da toliko i vrijedi u ovom trenutku.

 

Ovaj deal sa Hertzom dodaje toliko prometa koliko su bila ocekivanja u 2019 za 2023..., znaci da bi trebali x3 ovakvih dealova u buducnosti da bi se dionica racionalno pomakla koliko se pomakla jucer.

 

 

 

Bilo bi super da uspije i skroz prodrma trziste (ali bez monopola), no korekcija bez da dodaju neki novi masovni biznis di je CapEx 0 bi mogla biti neizbjezna u buducnosti

 Problem današnje ekonomije je da bi Tesla zaradila čak i da ove automobile pokloni Hertzu. I to znaju u Tesli a znaju i u Hertzu i prije sklapanja ugovora. Takva ekonomija je neodrživa. 

Da, ali sto se tice same dionice, Tesla nema nikakvih benefita od ovakve masovne valuacije.

Jedino sta mogu je davat manje pakete dionica zaposlenicima jer valuacija je toliko visoka, ali sam utjecaj na cash flow/boljitak firme od ovakve cijene dionice je vrlo malen, dapace nepovoljan jer stavlja stres na menadzment.

 

 

Tesla je toliko too big to fail u ovom trenutku, da Musk moze prodat 1% dionica koje drzi, uzet kes i kupit aute od Tesle, poklonit ih, i spustit PE firme (radi nove prodaje/profita) na 30...a kad si u toj prici onda znas da si u balonu

 Jel ti cujes sebe sto pricas? Nema benefita? 

Ukoliko im zafali par desetaka milijardi dolara, mogu ih podic da valuaciju ni ne okrznu. Primjerice, ukoliko im zatreba 30 milijardi (sto vjerojatno nece), na ovih 1 bilijun se to nece niti osjetit. Zamisli da Ford na svoju valuaciju zatreba 30 milijardi za ekspanziju, koliki bi to pritisak na sell stranu stvorilo i kako bi njihova valuacija izgledala dan ili dva nakon takvog poteza? Koliko bi dionicari bili odusevljeni takvim potezom gdje bi doslovno preko noci bili osiromaseni za 70% i vise... 

Tesla s ovakvom valuacijom doslovno dobiva potvrdu da moze trosit nemilice, koliko god pozele... trziste ce to sve financirat ukoliko zatreba. Iako im to vjerojatno nece trebat, pa jedino u tom smislu mozemo govorit da "nemaju koristi" od ovakvog market capa.

15 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...
Mitch kaže...

Vrijednost je subjektivna, trzisna kapitalizacija je objektivna. Trejda po trzisnoj kapitalizaciji od bilijun dolara radi ocekivanja, ali ne znaci da toliko i vrijedi u ovom trenutku.

 

Ovaj deal sa Hertzom dodaje toliko prometa koliko su bila ocekivanja u 2019 za 2023..., znaci da bi trebali x3 ovakvih dealova u buducnosti da bi se dionica racionalno pomakla koliko se pomakla jucer.

 

 

 

Bilo bi super da uspije i skroz prodrma trziste (ali bez monopola), no korekcija bez da dodaju neki novi masovni biznis di je CapEx 0 bi mogla biti neizbjezna u buducnosti

 Javio se Mitch investitor. 

Jel i dalje mislis da ce konkurencija zgazit Teslu kako si to tvrdio pred nekih godinu dana? 

Steta sto mi se neda izvlacit tvoje nebuloze i screenshotat komentare, bilo bi bas zabavno... 

 

Fala k da trejda radi ocekivanja! Tako funkcionira trziste kapitala i dionice koje su u "hypergrowth" fazi. Sve se procjenjuje s obzirom na buducnost, nitko normalan ne gleda ono sto je danas. 95%+ investitora, bilo retail, ili "profi" to jos uvijek ne razumije...  

Pa odi screenshotaj i nadi gdje sam bio u potpunosti u krivu....nijedan model o kojem smo pricali nije jos izasao na trziste u kompletu (A Mach E je nastavio dobrim tokom). Kao ni posao osiguranja/services koji im jedini moze podic profit margin. CT jos nije izasao. BTW tad je dionica bila na 900, pa na 600 dosta dugo.

P.S. Hvala sto me ucis o vlastitom poslu. 100% profi investora zna da se radi o ocekivanjima, ali bas svatko bi trebao znat da se terminalna ocekivanja gledaju u roku od 5-7-10 godina i povecavaju kroz Q/K reportove, a ne odjednom. Mislim ne razumijes sto to znaci kad te mozda pojedu ocekivanja za 2035. vec u 2023.

=XFX=PlayHard kaže...
Mitch kaže...
BlueMax kaže...
Mitch kaže...

Vrijednost je subjektivna, trzisna kapitalizacija je objektivna. Trejda po trzisnoj kapitalizaciji od bilijun dolara radi ocekivanja, ali ne znaci da toliko i vrijedi u ovom trenutku.

 

Ovaj deal sa Hertzom dodaje toliko prometa koliko su bila ocekivanja u 2019 za 2023..., znaci da bi trebali x3 ovakvih dealova u buducnosti da bi se dionica racionalno pomakla koliko se pomakla jucer.

 

 

 

Bilo bi super da uspije i skroz prodrma trziste (ali bez monopola), no korekcija bez da dodaju neki novi masovni biznis di je CapEx 0 bi mogla biti neizbjezna u buducnosti

 Problem današnje ekonomije je da bi Tesla zaradila čak i da ove automobile pokloni Hertzu. I to znaju u Tesli a znaju i u Hertzu i prije sklapanja ugovora. Takva ekonomija je neodrživa. 

Da, ali sto se tice same dionice, Tesla nema nikakvih benefita od ovakve masovne valuacije.

Jedino sta mogu je davat manje pakete dionica zaposlenicima jer valuacija je toliko visoka, ali sam utjecaj na cash flow/boljitak firme od ovakve cijene dionice je vrlo malen, dapace nepovoljan jer stavlja stres na menadzment.

 

 

Tesla je toliko too big to fail u ovom trenutku, da Musk moze prodat 1% dionica koje drzi, uzet kes i kupit aute od Tesle, poklonit ih, i spustit PE firme (radi nove prodaje/profita) na 30...a kad si u toj prici onda znas da si u balonu

 Jel ti cujes sebe sto pricas? Nema benefita? 

Ukoliko im zafali par desetaka milijardi dolara, mogu ih podic da valuaciju ni ne okrznu. Primjerice, ukoliko im zatreba 30 milijardi (sto vjerojatno nece), na ovih 1 bilijun se to nece niti osjetit. Zamisli da Ford na svoju valuaciju zatreba 30 milijardi za ekspanziju, koliki bi to pritisak na sell stranu stvorilo i kako bi njihova valuacija izgledala dan ili dva nakon takvog poteza? Koliko bi dionicari bili odusevljeni takvim potezom gdje bi doslovno preko noci bili osiromaseni za 70% i vise... 

Tesla s ovakvom valuacijom doslovno dobiva potvrdu da moze trosit nemilice, koliko god pozele... trziste ce to sve financirat ukoliko zatreba. Iako im to vjerojatno nece trebat, pa jedino u tom smislu mozemo govorit da "nemaju koristi" od ovakvog market capa.

  ok. Veliki investitor Tesle a ni ne znas da vise nemaju 30 milijardi book equitya....sta ce oni izdat?  Malo procitaj o financijskom accountingu i probaj odvojit iracionalno podizanje valuacije zbog kulta Muska od kompletne valuacije Tesle (koja je dobra kompanija, ali ne $1T dobra unutar racionalnih ocekivanja). Sam Musk je rekao da je cijena dionice previsoka, sto mislis zasto? Takoder, Tesla redovno izdaje (u 2020. cak 3x) nove dionice, u paketima po 2-5 milijardi, ne samo radi Berlina, vec zbog EPSa i zbog toga da umanje ta iracionalna ocekivanja i rastegnu EPS po kvartalima kako njima pase (da ne fulaju earningse). Za to koriste i kupnju/prodaju crypta te tzv. impairment charges sto sam vec objasnjavao (ovo bi moglo biti protuzakonito od 2022).

 

Sad ce morat malo stat jer je P/BV uzasno nizak (dapace rekordno). S druge strane, trziste moze ostat puno dulje iracionalno nego sto shorteri mogu odrzavat pozicije...sta je je. Rekao sam da je too big to fail, ali da se moze znacajno korektirat - naravno da moze bilo kad.

 

BTW disclaimer - 9% portfolija mi je upravo TSLA, rame uz rame sa SEDG...

 

 

Ovaj Hertz deal je ravno $1 EPS increase za 2022. Kako taj $1 increase moze prouzrocit skok od $150 u PT ($175B trzisne kapitalizacije za $4B deal). I da Avis, Sixt i svi ostali uzmu fleet, opet ne bi dosao ni do trecineod 175B...o tome pricam.

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 26.10.2021 22:00 (Mitch).
14 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi

Hertz je sa svojom narudzbom samo potvrdio vec sasvim ocitu stvar - buducnost je elektricna! Slazem se da u smislu EPS-a i ukupnog market capa to uopce nije trebala biti toliko relevantna vijest. Tesla je ionako ogranicena proizvodnjom, a ne potraznjom. Istu prodaju bi imali i sa Hertzom i bez njih... medjutim svaka rezervacija vise je sigurno plus, ovih 100 tisuca nece odmoc.

 

Dionica je mozda dijelom reagirala i zbog svih "relevantnih" financijskih institucija koje su podigle svoj PT. Vazniji medju njima je sigurno Morgan Stanley. Doslovno su skoro svi podigli PT nakon Q3 reporta. Tako da mislim da skok nije samo radi Hertza, jer to ne bi imalo smisla. 

 

Daleko veca vijest za mene je 30.5% GAAP Automotive gross margin (28.8% ex-credits)! Jbt priblizavaju se Appleu! Pitanje je da li ce to moc ic prema cca 40% koliko ima Apple, s obzirom da ce s vremenom ASP morat ic dolje kako bi sto vise ljudi moglo kupiti Teslu. S druge strane, ucinkovitost i kontrola troskova ce biti sve bolja i bolja, cost decline za baterije i proizvodni proces ukupno gledano, bit ce znacajan. Bio bih i vise nego zadovoljan da dugorocno ostane ovako! 

 

Otkad si ti to kupio Teslu? Koliko se sjecam rasprave od zadnji put, tada sigurno nisi bio u Tesli... ;) 

 

 

15 godina
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Hertz je sa svojom narudzbom samo potvrdio vec sasvim ocitu stvar - buducnost je elektricna! Slazem se da u smislu EPS-a i ukupnog market capa to uopce nije trebala biti toliko relevantna vijest. Tesla je ionako ogranicena proizvodnjom, a ne potraznjom. Istu prodaju bi imali i sa Hertzom i bez njih... medjutim svaka rezervacija vise je sigurno plus, ovih 100 tisuca nece odmoc.

 

Dionica je mozda dijelom reagirala i zbog svih "relevantnih" financijskih institucija koje su podigle svoj PT. Vazniji medju njima je sigurno Morgan Stanley. Doslovno su skoro svi podigli PT nakon Q3 reporta. Tako da mislim da skok nije samo radi Hertza, jer to ne bi imalo smisla. 

 

Daleko veca vijest za mene je 30.5% GAAP Automotive gross margin (28.8% ex-credits)! Jbt priblizavaju se Appleu! Pitanje je da li ce to moc ic prema cca 40% koliko ima Apple, s obzirom da ce s vremenom ASP morat ic dolje kako bi sto vise ljudi moglo kupiti Teslu. S druge strane, ucinkovitost i kontrola troskova ce biti sve bolja i bolja, cost decline za baterije i proizvodni proces ukupno gledano, bit ce znacajan. Bio bih i vise nego zadovoljan da dugorocno ostane ovako! 

 

Otkad si ti to kupio Teslu? Koliko se sjecam rasprave od zadnji put, tada sigurno nisi bio u Tesli... ;) 

 

 

 Teslu imam u 401k od 2014..., a short-term je trejdam dosta cesto od 2017. Imao sam je i zadnji put prilicno sam siguran, ali karakteristican growth te dionice se zapravo nade u dosta puno njih i u privatnom trzistu. (npr. Stripe imam na EquityZenu jos od kad je vrijedio $3B, koji je pre-IPO sad preko $100...).

 

Tako da strelovit uspon Tesle je zapravo zanimljiv jer je u javnom trzistu, ali u VC/GE/PE je relativno normalan...

 

p.s. slazem se da je buducnost elektricna ili nesto drugo, ali ne slazem se sa trzistem da se to sve treba price-inat danas...podsjeca me na XRP i 2017...

Poruka je uređivana zadnji put uto 26.10.2021 22:48 (Mitch).
13 godina
online
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
=XFX=PlayHard kaže...

Hertz je sa svojom narudzbom samo potvrdio vec sasvim ocitu stvar - buducnost je elektricna! Slazem se da u smislu EPS-a i ukupnog market capa to uopce nije trebala biti toliko relevantna vijest. Tesla je ionako ogranicena proizvodnjom, a ne potraznjom. Istu prodaju bi imali i sa Hertzom i bez njih... medjutim svaka rezervacija vise je sigurno plus, ovih 100 tisuca nece odmoc.

 

Dionica je mozda dijelom reagirala i zbog svih "relevantnih" financijskih institucija koje su podigle svoj PT. Vazniji medju njima je sigurno Morgan Stanley. Doslovno su skoro svi podigli PT nakon Q3 reporta. Tako da mislim da skok nije samo radi Hertza, jer to ne bi imalo smisla. 

 

Daleko veca vijest za mene je 30.5% GAAP Automotive gross margin (28.8% ex-credits)! Jbt priblizavaju se Appleu! Pitanje je da li ce to moc ic prema cca 40% koliko ima Apple, s obzirom da ce s vremenom ASP morat ic dolje kako bi sto vise ljudi moglo kupiti Teslu. S druge strane, ucinkovitost i kontrola troskova ce biti sve bolja i bolja, cost decline za baterije i proizvodni proces ukupno gledano, bit ce znacajan. Bio bih i vise nego zadovoljan da dugorocno ostane ovako! 

 

Otkad si ti to kupio Teslu? Koliko se sjecam rasprave od zadnji put, tada sigurno nisi bio u Tesli... ;) 

 

 

 Budućnost je električna, samo kako kome i kad.  Ne pratim američko tržište automobila, no radim za europsko (a vjerujem da je svugdje isto) i situacija je slijedeća:

 

- nestašica poluvodiča je potpuno zaustavila autoindustriju. Tjedno ne radi 80% naših kupaca (skoro sve europske tvornice automobila) . Nema naznake oporavka bar slijedećih 6 mjeseci. 

- dobavni lanci za sve druge materijale su se pokidali. Sve nedostaje ili se čeka tjednima.

- električna energija za industriju sa 1.11. poskupljuje 50% (direktni trošak u proizvodnji). Koliko država ima velike viškove električne energije ? Koliko razvijenu infrastrukturu za povećanu potrošnju? Da li će se ikada vratiti cijena?

- za plin se uopće ne zna cijena nego je računa po nekoj formuli. Ovdje je poskupljenje dramatično.  Inače plin je, pored nafte,  osnovna sirovina za proizvodnju plastičnih masa, osnove svakog električnog vozila.

 

 

Da ne duljim. Nema nikakve osnove da bilo koja autoindustrija u ovom trenutku poslije s nekom značajnijom dobiti.  100.000 vozila za autoindustriju je kap u moru sa stanovišta dobiti. U ovom trenutku dio cijene električnog vozila plaćaju kupci ostalih ICE vozila kroz porast nabavne cijene, dijelova i servisa.

 

I sa svim ovim poznatim podacima netko u ovom trenutku vjeruje u tu istu autoindustriju.

Nas tehničke struke jebe logika, pa nas to koči u životu. E ovdje u ovom trenu "niđe" logike.

 

 

13 godina
offline
Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi prek

Pred mjesec dana sam u Eindhovenu gledao ovaj automobil, razgovarao sa ekipom iz startupa ... auto je na cesti, prototip, izgleda dobro, ala panamera ili veći čak, poanta je da tvrde da samo stajanjem na parkingu dnevno može akumulirati između 50 i 70 km vožnje  kapaciteta u baterije... za 90% stanovništva taj model ej doslovno jednom napuniš i samo se nadopunjava solarima ... 

 

ovo je tek prvi model, po običaju najskuplji, ali ukoliko ovo drži vodu, mnogima vjerujem da paneli na haubi i krovu ne bi smetali.

 

https://lightyear.one

 
1 0 hvala 1
16 godina
neaktivan
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Mitch kaže...
 

Ovaj Hertz deal je ravno $1 EPS increase za 2022. Kako taj $1 increase moze prouzrocit skok od $150 u PT ($175B trzisne kapitalizacije za $4B deal). I da Avis, Sixt i svi ostali uzmu fleet, opet ne bi dosao ni do trecineod 175B...o tome pricam.

 

Upravo to!

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
16 godina
neaktivan
offline
Re: Nakon rekordne narudžbe vozila, Tesla vrijedi
Mitch kaže...

p.s. slazem se da je buducnost elektricna ili nesto drugo, ali ne slazem se sa trzistem da se to sve treba price-inat danas...podsjeca me na XRP i 2017...

Po meni je nešto drugo. Toyota je nedavno skoro nezamijećeno predstavila model koji bi mogao pomrsiti račune mnogima.

 

Što se tiče električnih vozila, ono što ja ne shvaćam kako zamišljate refill u sustavu gdje su sva vozila električna? Trenutno većina el. auti ima autonomiju između 300-400 km, a u najboljem slučaju u laboratorijskim uvjetima se može dobiti (negdje sam vidio, ispravite me ako krivo navodim) 80% za 20-ak minuta. Gdje će se puniti svi ti auti? Mnogi to gledaju kao na super stvar jer žive u kući pa kad dođeš kući prištekaš ga na utičnicu i pustiš preko noći. A što sa svima onima u stanovima? Koliko bi ispred zgrade trebalo biti power outleta da se sve to pokrije? Ovo su neki banalni primjeri, ima toga mnogo više, ali sve me to nekako navodi da budućnost nije električna u ovom obliku.

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice