Prije 12 godina Jeremy Clarkson je rekao da je bolje udisati zrak iz Porschea 911 GT2, nego onaj vani u LA. Na kraju je prakticki u pravu i danas...ako se SAD rijesi tih starih pickupa s 4.0L V6 i kamiona i pogode CO2 normu, past ce taj jaki ekoloski marketing i subvencije i onda raste problem za Teslu.
A nista sad im je najbolja prilika da zasurfaju taj tsunami marketinga i ostvare bar nesto tog odredenog cilja za 2025. Model 3 je najprodavaniji automobil u Kaliforniji trenutno (19k registriranih 03/2020 - 07/2020 u odnosu na 18k Camrya i 18k Civica). Medutim to je izolirano za Cali i ne za US i definitivno ne za EU. Taj $35k priceline vise ne drzi vodu za Model 3 kad je interijer katastrofa u odnosu na CLA, Genesis G70 itd. BMW pluginovi su vec skoro na pola Tesline prodaje...a bit ce zanimljivo kad u taj srednji americki segment ubacis citavu VW grupu (Audi A3 e-tron, ID3, ID4...), Lexus i GM.
Dok za 10-minutno punjenje ne dobije 120 mile range, tesko da ce se jako popularizirat u srednjoj klasi sirom svijeta. A to nosi jos vise problema, degradaciju baterija (naglu) i skracuje taj procjenjeni vijek trajanja automobila 8-10 godina.
Sigurno jos sada dok je razlika u emisijama izmedu SADa i EU/Japana ogromna, marketing za elektricna i eko vozila je jak. Prosjecne emisije CO2 u SADu su 250 g/km, a u EU 140 (gdje su cak vecina Euro 5/6 dizelasi).....ako padnu u SADu ispod 160...tesko ce se jos gurat subvencije i ovako agresivan "greener" marketing...
Kazu na 140 g/km2 (2020) i 95 g/km2 (2025) cemo bit zadovoljni u EU, na 180 u SADu. Jednostavno ne vidim onda potrebu da je srednji segment taj koji se prebacuje na elektricna vozila, kad su mali benzinci i dalje jeftiniji i iznutra bolji, umjesto da se sredi zakon i zabrane stara utility vozila.
Svi mislimo da je TSLA bubble, a tek Nikola jos malo svjetla baca na to...uglavnom bit ce zanimljivo. Ja i dalje bacam karte na Hyundai, Mercedes, VW, Lexus, BMW...