Damn, i onda smo kao napredna civilizacija.
MIT dokazao da je 500 godina star Da Vincijev diza
- poruka: 15
- |
- čitano: 5.890
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
sitniji problem je u tome što skoro sve dijelove valja postaviti istodobno, inače ... jure radić
sitniji problem je u tome što skoro sve dijelove valja postaviti istodobno, inače ... jure radić
Možda problema uopće nebi bilo kad bi postojao načina da se svi dijelovi postavljaju jedan po jedan... nešto kao gradnja u tehnici suhozida...
moram primijetiti kako je most dizajnom vrlo lijep i rekao bih moderan, bilo bi lijepo kad bi ga netko stvarno i izgradio, opet ne kontam se u raznorazne uporabne dozvole i svu ostalu praksu kod izgradnje takvih objekata...
...inače ... jure radić
sitniji problem je u tome što skoro sve dijelove valja postaviti istodobno, inače ... jure radić
Možda problema uopće nebi bilo kad bi postojao načina da se svi dijelovi postavljaju jedan po jedan... nešto kao gradnja u tehnici suhozida...
Obzirom na "duljinu" samog projekta, ovo me podsjeća kada se radi volta u nekom zidu, imaš potporanj i slaži !
Jedino je pitanje, kolika je masa pojedinog elementa, ukupna masa mosta, koliko bi snažan potporanj morao biti onda?!
zanima me i zašto da vinci nije prošao na "natječaju" javne nabave: ili bajazid ("baja"/"idemo delati") II nije imal love (teško povjerovati) ili mu ninja kornjača leonardo nije htio dati bandićevinu od (najmanje) 10%, što povćanjem cijene radova, što iz svojeg džepa.
1. Luk je prilično pljosnat, što je moglo izazvati sumnju u njegovu nosivost.
2. Da je izgrađen, do dan danas bi ostao najduži čisto kameni most sa jednim lukom ikada podignut, što je opet moglo probuditi skepsu kod osobe koja treba da odobri i finansira jedan takav projekat.
3. Izgradnja bi podrazumevala i podizanje drvene konstrukcije koja bi držala nezavršeni most, a ta konstrukcija bi sama premošćivala (i oslanjala se na potpore koji bi stajali u) skoro 300m mora.
Uzgred, koliko sam uspeo da iščačkam, nije bilo bio u pitanju baš klasičan javni konkurs (iako jeste postojala namera sultana da se most izgradi), već je Leonardo u to vreme bio bez posla i poslao je predlog sultanu šta bi sve mogao da mu ponudi ukoliko bi bio primljen u njegovu službu. U pismu koje je poslao sultanu, ponudio je četiri stvari: vetrenjače, hidrauličke pumpe, ovaj most i viseći most preko Bosfora (2km). Od te 4 stvari, prve dve verovatno nisu bile preterano zadivljujuće (na istoku je vetrenjača bilo i mnogo ranije), problem nosivosti paraboličkog luka je matematički rešen tek u XIX veku, tako da je oko 1500. godine ideja bila prilično sumnjiva, a viseći most preko Bosfora je sa tadašnjim materijalima verovatno bio potpuno neizvodljiv. Nije dobio posao. Kada se sve sabere, to što su Turci samo arhivirali Leonardovo pismo deluje kao prilično trezvena odluka.
Inače, prvi most preko tog dela Zlatnog roga je podignut tek u XIX veku. Pre toga, postojao je most još iz doba Justinijana, ali je on izgrađen na užem delu, nešto dalje od centra.
Pa moze ili ne moze?