Litijeva baterija na zrak

poruka: 24
|
čitano: 6.696
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Litijeva baterija na zrak".
15 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

već duuuuuuugo, dugo (od prošli put) nije bilo napisa o još novijim i revolucionarnijim baterijama, tako da je ovo pravo osvježenje za nas revolucinarnobaterioljupce, osuđene na pregrijavanje/eksplozije litijevih baterija i trošenje klasičnih preskupih baterijskih ulojacquesa. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
4 3 hvala 0
8 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

Ne znam koji je to užitak i zadovoljstvo čitati o novim električnim baterijama, a onda pisati da to ništa ne valja i da od svega toga neće biti ništa. Ako mislim da je nešto glupost, onda to ne čitam. 

 
4 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
danen kaže...

Ne znam koji je to užitak i zadovoljstvo čitati o novim električnim baterijama, a onda pisati da to ništa ne valja i da od svega toga neće biti ništa. Ako mislim da je nešto glupost, onda to ne čitam. 

 uvijek je užitak, neovisno o svrhovitosti, samo se sve rjeđe piše o tome. prije nekoliko mjeseci zbila se prava renesansa u otkrivanju novih i još novijih baterija, a još prije toga sporadično. jedini problem je u tome što ih nitko, nikad i nigdje uspio "komercijalizirati", ali nema veze. hvala svejedno. ovo je barem napisao znanstvenik. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put ned 5.8.2018 10:18 (Ajar).
8 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
Ovdje je nešto mutno. Kaže 700 ciklusa bez gubitka napona što je besmisleno bez podatka o struji koji je implicitan kapacitetu. Dakle, što je s kapacitetom? Još 10 godina istraživanja?

Ovo je gola znatiželja, ne bih htio biti žalosna sova, inače fantastična vijest, uz samo pola gustoće (0,5 kWh/kg) električni automobil s 600 km dometa bi bio lakši od standardnog. Samo naprijed.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put ned 5.8.2018 12:06 (Feudalac).
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

Mislim da Vam odgovor na pitanje daje piloženi graf. U svakom slučaju baterija može izdržati 700 ciklusa punjenja/pražnjenja a  da  se bitno ne naruše svojstva. Ono do čega bi njezina primjena dovela je da bi i električna vozila trebala uzimati zrak, kao i benzinski motor. To bi svakako dovelo do redizajna električnih automobila, ne bi bilo dovoljno samo jednu bateriju zamijeniti drugom. 

 
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak

Ako bi uzimali zrak nešto moraju izbacivat u atmosferu. Što?

42
9 godina
neaktivan
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
markoBT kaže...

Ako bi uzimali zrak nešto moraju izbacivat u atmosferu. Što?

 Baterije su zatvoren sustav.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
11 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
danen kaže...

... Ono do čega bi njezina primjena dovela je da bi i električna vozila trebala uzimati zrak, kao i benzinski motor. To bi svakako dovelo do redizajna električnih automobila, ne bi bilo dovoljno samo jednu bateriju zamijeniti drugom. 

 

JozoBozo121 kaže...
markoBT kaže...

Ako bi uzimali zrak nešto moraju izbacivat u atmosferu. Što?

 Baterije su zatvoren sustav.

Ako trebaju uzimati zrak (kako kaže autor) onda ove nisu. A ako se nešto uzme iz okoliša, onda okolišu nešto treba vratit. Tako nuklearne elektrane uzimaju iz okoliša vodu i vraćaju je natrag nešto topliju. Tako i ove baterije nešto moraju vraćat. I pitanje je što vraćaju?  I je li to što vraćaju prihvatljivije od onog što vraća SUI motor?

 

p.s.

 

Osim (koliko za sad znamo) svemira nema drugih zatvorenih sustava. Istina neki izgledaju zatvoreno (recimo nuklearni reaktor) ali to samo znaći da se iz okoliša uzima na jednom mjestu, a u njega vraća na nekom drugom. 

42
Poruka je uređivana zadnji put ned 5.8.2018 15:48 (markoBT).
8 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

Pitanja o zraku malo me čude, jer sam mislio da je sve jasno. Nove baterije jesu gorivne baterije, one iskorištavaju reakciju spajanja litija s kisikom: 2Li + O2 = Li2O2. Dakle, uzimaju kisik iz zraka, a zaostaje - rezumije se - ostali sastojci zraka: dušik, ugljikov dioksid, argon i vodena para. Inače, sastav suhoga zraka (volumni omjer) je ovaj: dušik 78 %, kisik 21 %, argon (i drugi plemeniti plinovi) 1 %, ugljikov dioksid 0,04 %. Kada se baterija nabija (obnavlja) događa se obratna rakcija: Li2O2 = 2Li + O2. Elementarni, metalni litij taloži se na anodi, dok kroz katodu od molibdenova disulfida izlazi kisik (u zrak, dakako). Onaj je zaštitni sloj na litijevoj anodi trebao kako bi se spriječilo da vrlo reaktivni litij ne reagira s drugim plinovima iz zraka. Zato što trebaju zrak moći će se lako upotrijebiti za automobile, dok će za neke svrhe (npr. pogon podmornica) biti nepraktične. 

 
2 0 hvala 3
11 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak

Eto ga. Sad je jasno. Nisu zatvoren sustav kako je mislio JozoBozo, ali su praktično neškodljive za okoliš.

 

 

p.s.

 

To je skoro isto kao i SUI motor. Samo što se litijev, u odnosu na ugljikov, dioksid reciklira. Mala razlika, al' drastična.

42
Poruka je uređivana zadnji put ned 5.8.2018 16:25 (markoBT).
8 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

Mogle bi se, razumije se, izvesti i kao zatvoren sustav, tako da uz katodu bude izvor kisika (a ne zrak), no to je ono što se upravo ovom konstrukcijom htjelo izbjeći, naime da se uz bateriju moraju nositi i boce s kisikom. 

 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
danen kaže...

Mislim da Vam odgovor na pitanje daje piloženi graf. U svakom slučaju baterija može izdržati 700 ciklusa punjenja/pražnjenja a  da  se bitno ne naruše svojstva. Ono do čega bi njezina primjena dovela je da bi i električna vozila trebala uzimati zrak, kao i benzinski motor. To bi svakako dovelo do redizajna električnih automobila, ne bi bilo dovoljno samo jednu bateriju zamijeniti drugom. 

 A da, sad vidim kad sam se prebacio na računalo. Kapacitet joj pada na manje od polovice već u prvih nekoliko ciklusa i onda ga takvog zadržava do 700-og. I tih 500 mAh/kg je odlično pa tim još manje vidim razlog za oglašavanje 2,5 puta veće brojke. No dobro...

Ja rekoh
14 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

O litij-zrak baterijama (akumulatorima, zapravo) čitam već duže od 10 godina, stalno su tu negdje, evo sada će doći u upotrebu, samo da se riješe još 2-3-100 problema i problemćića koje imaju. I da, biti će 10 puta jače od Li Ionskih baterija. Pa dobro, dajte već jednom, pa neka su 5 puta jače i stabilne, da se konačno nešto pokrene, da u autima nema pola tona baterije, nego 100 - 200 kg, sa dometom od oko 1000 km, a da mobitele puniš jednom u 10 dana. Kada to riješe, to će biti revolucija i poguranac električnog prometa, do tada sve je to slabo.

dolazim odmah - Godot
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

Tehnologija se tako brzo razvija da mislimo da sve treba biti gotovo za 5-10 godina. Treba biti strpljiv. Vodikove ćelije, tj. reverzna elektroliza vode, zna se od 1936., no tek su oko 1970. napravljene upotrebljive vodikove ćelije svemirske brodove, a tek se sada pojavljuju i one koje se mogu kako-tako upotrijebiti u autima i brodovima. Ima takvih primjera još. No bitno je u cijeloj stvari da automobilska tehnologija nema druge nego da se prebaci na električni pogon. Stoga je jasno da svi rade na razvoju ovakvih i onakvih električnih baterija. No one koji od njima čitaju treba upitati što ih zanima. Zanimaju li ih novi proizvodi ili nove ideje i tehnološka postignuća. Ovo je rubrika o znanosti, pa pretpostavljam da čitatelje zanima ovo drugo. Mene pak fascinira kako se svakojake redoks-reakcije mogu iskoristiti za dobivanje struje. 

Inače, jedan kuriozum: litij-zračna baterija postaje sve teža što se više troši. Postaje naime teža za vezani kisik. 

 
9 0 hvala 0
14 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

Članak dr. Raosa je po običaju odličan, ali se po forumu, a i u svakodnevnom životu miješaju dvije stvari - baterije i akumulatori. Baterija je naprava koja pomoću neke kemijske reakcije daje električnu energiju i kada proces dođe do kraja baterija je istrošena i može se baciti (reciklirati bi bilo bolje), a akumulator je takođe elektrokemijski izvor električne energije, ali se kod njega proces može voditi reverzibilno - kada se akumulator isprazni, dovođenjem električne energije kemijske reakcije (pojednostavljeno) idu unatrag. Tako da i baterije u mobitelima nisu baterije nego akumulatori. Jedino se nekako kod automobilskog olovnog akumulatora izrijekom kaže da je to akumulator, a ne baterija. Usput, ispražnjeni Li akumulator je teži zbog vezanog kisika i to 5,3 grama za svaki gram litija koji sudjeluje u reakciji oksidacije. Znači, ako je oksidiralo npr 10 kg litija, masa akumulatora je porasla za 53,33 kg. Tako se preciznim mjerenjem mase akumulatora može procijeniti stupanj napunjesti. Što lakši, to puniji.

dolazim odmah - Godot
Poruka je uređivana zadnji put pon 6.8.2018 9:16 (učo).
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

U stručnom (terminološkom) smislu postoje galvanski članci, dakle uređaji koji pretvaraju energiju kemijske (redoks) reakcije u električnu struju. Oni mogu biti primarni i sekundarni (akumulatori). Baterija pak znači više članaka povezanih u cjelinu (radi postizanja više struje ili napona), bilo da je riječ o primarnim ili sekundarnim člancima (akumulatorska baterija). Termin "baterija" dolazi iz francuskog jezika (batterie) a izvorno znači skup artiljerijskih oruđa (topova, haubica, minobacača) povezanih u taktičku cjelinu  (artiljerijska baterija, bitnica). Stoga, ako ćemo pravo, baterije koje se kupuju u dućanu nisu baterije jer se sastoje od jednog galvanskog članka, dok akumulator u autu jest budući da sadrži više ćelija, parova katoda i anoda. 

 
5 0 hvala 0
8 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

Još jedan odgovor "uči". Vidim da ste se potrudili izračunati koliko bi porasla masa akumulatora zbog vezivanja kisika, no nešto ste se zeznuli u računu. Jedan atom (mol) litija veže jedan atom (mol) kisika (jer nastaje Li2O2). Budući da je atomska masa kisika 16 g/mol, a litija 6,9 g/mol, dobiva se 16/6,9 = 2,3. Dakle svaki gram litija veže 2,3 grama kisika, ili 10 kg litija 23 kg kisika. 

 
4 0 hvala 1
14 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
danen kaže...

Još jedan odgovor "uči". Vidim da ste se potrudili izračunati koliko bi porasla masa akumulatora zbog vezivanja kisika, no nešto ste se zeznuli u računu. Jedan atom (mol) litija veže jedan atom (mol) kisika (jer nastaje Li2O2). Budući da je atomska masa kisika 16 g/mol, a litija 6,9 g/mol, dobiva se 16/6,9 = 2,3. Dakle svaki gram litija veže 2,3 grama kisika, ili 10 kg litija 23 kg kisika. 

 Je, zeznuo sam se, računao sam LiO2 umjesto Li2O2, a atomsku masu litija sam računao 6 umjesto 7. Zapravo da budemo još točniji, kisik je u obliku molekule O2, pa je njegova molarna masa 32 grama za gram mol, a litij je jednoatoman, ali su potrebna 2 atoma za jednu molekulu Li2O2, pa je njegova masa 2*6,9 gram atoma. Onda ispada da je to 32/13,8=2,31, a što je točno kako ste Vi izračunali.

dolazim odmah - Godot
Poruka je uređivana zadnji put pon 6.8.2018 12:30 (učo).
14 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
danen kaže...

U stručnom (terminološkom) smislu postoje galvanski članci, dakle uređaji koji pretvaraju energiju kemijske (redoks) reakcije u električnu struju. Oni mogu biti primarni i sekundarni (akumulatori). Baterija pak znači više članaka povezanih u cjelinu (radi postizanja više struje ili napona), bilo da je riječ o primarnim ili sekundarnim člancima (akumulatorska baterija). Termin "baterija" dolazi iz francuskog jezika (batterie) a izvorno znači skup artiljerijskih oruđa (topova, haubica, minobacača) povezanih u taktičku cjelinu  (artiljerijska baterija, bitnica). Stoga, ako ćemo pravo, baterije koje se kupuju u dućanu nisu baterije jer se sastoje od jednog galvanskog članka, dok akumulator u autu jest budući da sadrži više ćelija, parova katoda i anoda. 

 I po istoj toj logici ni akumulator u mobitelu nije baterija jer se sastoji od samo jedne ćelije, dok moj akumulator za fotoaparat ima 2 ćelije povezane u seriju pa bi prema tome bio akumulatorska baterija...

dolazim odmah - Godot
15 godina
odjavljen
offline
Litijeva baterija na zrak

Nova baterija – da kažem najvažnije – postiže gustoću struje od 500 A/kg pri radnom naponu od 2,5 V, što znači da ima specifičnu energiju 1250 Wh/kg ili 4,5 MJ/kg.

 

500 A/kg * 2,5 V = 1250 W/kg, a ne 1250 Wh/kg, osim ako je preskočen podatak da takvu struju može davati točno sat vremena...

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
 
1 1 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
MrBlc kaže...

što znači da ima specifičnu energiju 1250 Wh/kg ili 4,5 MJ/kg.

 

500 A/kg * 2,5 V = 1250 W/kg, a ne 1250 Wh/kg, osim ako je preskočen podatak da takvu struju može davati točno sat vremena...

 W je jedinica za snagu, Wh jedinica za energiju (često se koristi u izražavanju potrošnje električne energije, E=W=P*t). Autor je jasno naznačio da se radi o specifičnoj energiji, a ne snazi. 

8 godina
offline
Litijeva baterija na zrak

Radi se dakako o Ah/kg, što je jasno iz priložene slike (mAh g-1). Ne bih se htio opravdavati, no zanio me tekst članka u kojem također krivo piše mA g-1. Pa ako su moguće pogreške u časopisu kakav je Nature, moguće su i u mom članku. 

 
3 0 hvala 0
5 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
Ljudska mašta koliko god bila neograničen....u sudaru sa stvarnošču ipak ima ograničenja....ustvari nije problem u znanosti nego kapitalizmu..kapitalizam želi baterije na kojima će zarađivati...svim političarima su puna usta zaštite okoliša....a onda potroše 3 milijarde kuna na polovne F16...koliko fotonaponaca bi se dalo kupiti s tom lovom i "besplatno" dati ljudima
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Litijeva baterija na zrak
Hcmaa:
Za svaku obitelj po jedan kWp.

Ali svejedno moramo imati mogućnost djelovati u zraku i iz zraka.

Kapitalizam bi trebao biti uređenje koje omogućava najveću efikasnost pa nema razloga sumnjati da će nam isporučiti najbolje baterije po najboljoj cijeni.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 7.8.2018 23:45 (Feudalac).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice