Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Sueskog ka

poruka: 33
|
čitano: 8.099
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Sueskog ka".
16 godina
offline
Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Sueskog ka

Ma dobro, ali ovo što se neprestano ponavlja "Procjenjuje se da šteta koju je ovaj događaj načinio globalnoj svjetskoj trgovini iznosi oko 9 milijardi dolara na dan ili oko 400 milijuna dolara svakog sata. " 
To je vrijednost robe i popratnih usluga za prijevoz robe koja u prosjeku prolazi kanalom. Ali niti je ta roba ukradena ili uništena, niti je ukinuta naplata popratnih usluga - samo je odgođena. Dakle sad će kad se odčepilo, tjedan dana sva ta roba biti hrpimice naplaćena zajedno sa svim uslugama. Jedini troškovi dakle su plaće relativno malog broja posade na brodovima, dodatnog goriva, penala za kašnjenje, i čekanje po skladištima luka novih kontigenata paketa iz alibabe. Tako da je prije ukupni trošak 400 milijuna, što su oni proglasili "štetom". ali sumnjam da će im ta fora proć kod osiguranja. 
Najveća šteta bit će nama konačnim EU kupcima, jer će garant biti još skuplje grafičke i ostala it oprema koja je čekala. Da se dogodilo nešto ovakvo sa slike, onda bi mogli pričati o šteti.
A i taj Egipat... otkako su nacionalizirali (tj. oteli) prolaz koji su iskopali europljani, nisu ga mrdnuli, iako je modernim strojevima modao bit dvosmjerni - pa iskapanje u pijesku nije takva strahota.. A u međuvremenu promet narastao za milijun posto, a brodovi narasli za tisuću posto. Sad ga nemožeš ni proširit, jer su nasrali čitave gradove na njega. Nemam pojma kako uopće prelaze iz jedne strane na drugu... mislim, jasno mi je, ali i to s trajektima zove na potencijalnu nesreću. 

Moj PC  
13 4 hvala 1
9 godina
offline
Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Sueskog ka

Ima R34 tog broda ako nekog zanima 

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Overhaul:

Nisu nikakvi europljani iskopali kanal već domicilno stanovništvo kojeg je umrlo na desetke tisuća - bez plaće, pod prisilom. Kanal je uvijek bio egipatski, francuzi su dobili koncesiju na 99 godina.

Istekom koncesije su, zajedno s Englezima, planirali nastaviti uživati isti kao eksteritorijaln područje što je Naser briljantnom špijunsko-diplomatskom operacijom sasjekao u korijenu i naveo ih da pokušaju invaziju koja je, naravno, zauvijek pokopala sve njihove planove. Kanal je više pita proširivan, zadnji put prije pet godina kada mu je kapacitet skoro udvostručen.
Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
overhaul kaže...

...
A i taj Egipat... otkako su nacionalizirali (tj. oteli) prolaz koji su iskopali europljani, nisu ga mrdnuli, iako je modernim strojevima modao bit dvosmjerni - pa iskapanje u pijesku nije takva strahota.. A u međuvremenu promet narastao za milijun posto, a brodovi narasli za tisuću posto. Sad ga nemožeš ni proširit, jer su nasrali čitave gradove na njega. Nemam pojma kako uopće prelaze iz jedne strane na drugu... mislim, jasno mi je, ali i to s trajektima zove na potencijalnu nesreću. 

Potpuno nepotreban dio komentara.

Ako ti se ne sviđa što Egipčani "seru" gradove po kanalu, napravi svoj i pokaži im kako se to radi. Ostatku svijeta objasni kako je sve to bezveze i da je najbolje da ga zaobilaze.

15 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Juhuuuuuu, RTX-ce i PS5-ce su konačno krenule.
😎😎😎
Because anything Korea does, Japan does it better.
Moj PC  
0 0 hvala 0
3 godine
offline
Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Sueskog ka

Korona, Sueski sto su sljedece smislili?

Moj PC  
1 0 hvala 0
3 godine
protjeran
offline
Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Sueskog ka

Pitanje za ekipu čiju ženu netko drugi....

Gledam one kontenjere na brodu i nije mi jasno kako oni ostanu jedni na drugima(i uopće na brodu) kad se malo zaljulja.

 

Life is meant to die. Accept your fates.
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Zaključani su jedan za drugi, spravica se zove twist lock.
13 godina
neaktivan
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
overhaul kaže...

Ma dobro, ali ovo što se neprestano ponavlja "Procjenjuje se da šteta koju je ovaj događaj načinio globalnoj svjetskoj trgovini iznosi oko 9 milijardi dolara na dan ili oko 400 milijuna dolara svakog sata. " 
To je vrijednost robe i popratnih usluga za prijevoz robe koja u prosjeku prolazi kanalom. Ali niti je ta roba ukradena ili uništena, niti je ukinuta naplata popratnih usluga - samo je odgođena. Dakle sad će kad se odčepilo, tjedan dana sva ta roba biti hrpimice naplaćena zajedno sa svim uslugama. Jedini troškovi dakle su plaće relativno malog broja posade na brodovima, dodatnog goriva, penala za kašnjenje, i čekanje po skladištima luka novih kontigenata paketa iz alibabe. Tako da je prije ukupni trošak 400 milijuna, što su oni proglasili "štetom". ali sumnjam da će im ta fora proć kod osiguranja. 
Najveća šteta bit će nama konačnim EU kupcima, jer će garant biti još skuplje grafičke i ostala it oprema koja je čekala. Da se dogodilo nešto ovakvo sa slike, onda bi mogli pričati o šteti.
A i taj Egipat... otkako su nacionalizirali (tj. oteli) prolaz koji su iskopali europljani, nisu ga mrdnuli, iako je modernim strojevima modao bit dvosmjerni - pa iskapanje u pijesku nije takva strahota.. A u međuvremenu promet narastao za milijun posto, a brodovi narasli za tisuću posto. Sad ga nemožeš ni proširit, jer su nasrali čitave gradove na njega. Nemam pojma kako uopće prelaze iz jedne strane na drugu... mislim, jasno mi je, ali i to s trajektima zove na potencijalnu nesreću. 

 Zaista ne znam šta je tužnije vaš komentar ili pak činjenica da se, do sada, 11 forumaša složilo s vašim stavom.

3 godine
neaktivan
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Ne ide to tako. Štete se broje u milijardama $$$. Kad se sve zbroji.
Poruka je uređivana zadnji put uto 30.3.2021 14:53 (ccc2002).
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
overhaul kaže...

Ma dobro, ali ovo što se neprestano ponavlja "Procjenjuje se da šteta koju je ovaj događaj načinio globalnoj svjetskoj trgovini iznosi oko 9 milijardi dolara na dan ili oko 400 milijuna dolara svakog sata. " 
To je vrijednost robe i popratnih usluga za prijevoz robe koja u prosjeku prolazi kanalom. Ali niti je ta roba ukradena ili uništena, niti je ukinuta naplata popratnih usluga - samo je odgođena. Dakle sad će kad se odčepilo, tjedan dana sva ta roba biti hrpimice naplaćena zajedno sa svim uslugama. Jedini troškovi dakle su plaće relativno malog broja posade na brodovima, dodatnog goriva, penala za kašnjenje, i čekanje po skladištima luka novih kontigenata paketa iz alibabe. Tako da je prije ukupni trošak 400 milijuna, što su oni proglasili "štetom". ali sumnjam da će im ta fora proć kod osiguranja. 
Najveća šteta bit će nama konačnim EU kupcima, jer će garant biti još skuplje grafičke i ostala it oprema koja je čekala. Da se dogodilo nešto ovakvo sa slike, onda bi mogli pričati o šteti.
A i taj Egipat... otkako su nacionalizirali (tj. oteli) prolaz koji su iskopali europljani, nisu ga mrdnuli, iako je modernim strojevima modao bit dvosmjerni - pa iskapanje u pijesku nije takva strahota.. A u međuvremenu promet narastao za milijun posto, a brodovi narasli za tisuću posto. Sad ga nemožeš ni proširit, jer su nasrali čitave gradove na njega. Nemam pojma kako uopće prelaze iz jedne strane na drugu... mislim, jasno mi je, ali i to s trajektima zove na potencijalnu nesreću. 

 Just in Time (JIT) Definition (investopedia.com)

 

Nije "samo" odgođena, niti su jedini troškovi ovo što si nabrojao.

 

U pravilu, većina te robe je od proizvodnje do potrošača uštimana u bobu kako bi recimo RTXica koštala baš toliko, a ne 30 posto više (što nitko ne bi kupovao i onda firma propada).

 

Tako je barel nafte koštao -16$ (minus šešnajst) na početku korone jer su tankeri krenuli put svijeta, a benzinske krcate jer nitko nikamo nije vozio, nisi imao gdje iskrcat naftu, brodovi stoje nakrcani, nova nafta čeka u poljima ukrcaj na brod, gašenje pumpi (naftnih bušotina) i rafinerija nije na botun, nije da prazni tankovi stoje sa strane i čekaju prazni prihvat novih milijun barela, loža je pala 50% ako se ne varam jer nisi imao kamo sa derivatima. Isto je bilo s mesom, bananama... sve stajalo po brodovima i propadalo jer nitko ništa nije kupovao.

 

A imaš i obrnuti primjer sa ovim PS5 i grafičkim karticama. Svaka firma naruči određenu kvotu proizvodnje unaprijed na temelju internih pretpostavki. Nvidia je smatrala da će recimo milijun grafičkih kartica biti dosta, no kako smo svi doma i igramo igrice, plus ovi šta rudare, ispostavilo se da je potražnja daleko veća. E sad, taman da Nvidia zakupi maksimalni mogući batch "čipova" u tvornicama, dok dođe na red - proć će 2-3 godine.

 

Ne postoje tvornice koje imaju dodatnog kapaciteta van naručenih kvoti jer to nije isplativo. Tako ni ova kašnjenja nisu "benigna" jer ujebavaju kompletne proizvodne procese. Nekad su brodovi vozili robu u USA, dok bi nazad vozili smeće (plastiku ako se ne varam) doslovce da ne bi nazad plovili prazni. Potom se ta plastika reciklirala negdje po Kini jer je zarada bila taman minimalna. 

 

Kasnije se to poremetilo raznim stvarima i sad se ta plastika više ne reciklira.

 

Ovo kašnjenje zbog konstipacije kanala ujebava dakle kompletne procese proizvodnje, šteta će sigurno biti u rangu tih milijardi - što kad se podjeli "po glavi" neće bitnije poremetiti tržište - ali očekujte poskupljenje od strane proizvođača svih tih stvari koje kasne. Ne zbog ove isporuke nego zbog onih sljedećih na kojima će se svi dodatni troškovi prebijat. Zamisli samo trošak skladištenja robe koja inače stane u 300 brodova. Prijevoz, održavanje, osiguranje, zaštita od požara, vlage.. Mislim kako uopće kamionima tu svu robu negdje iskrcat i di bi je uopće iskrcavao?

 

Kamo da kineske alibabe iskrcaju šest milijona kontejnera robe koju joj tvornice ispostavljaju? Sreća u nesreći je što je ipak korona već poremetila sve pa se to vjerojatno neće bitnije odrazit na ukupnu trgovinu, ali da će cijene porast - već jesu. Pitaj po zagrebu koliko košta kontejner ledica, a koliko je koštao pred recimo 2 godine.

Ovaj potpis nije u skladu s propisima.
Poruka je uređivana zadnji put uto 30.3.2021 19:47 (ivan dragi).
3 godine
protjeran
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko


Vezano za spomenutu plastiku i Kinu.
Life is meant to die. Accept your fates.
15 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
overhaul kaže...

Ma dobro, ali ovo što se neprestano ponavlja "Procjenjuje se da šteta koju je ovaj događaj načinio globalnoj svjetskoj trgovini iznosi oko 9 milijardi dolara na dan ili oko 400 milijuna dolara svakog sata. " 
To je vrijednost robe i popratnih usluga za prijevoz robe koja u prosjeku prolazi kanalom. Ali niti je ta roba ukradena ili uništena, niti je ukinuta naplata popratnih usluga - samo je odgođena. Dakle sad će kad se odčepilo, tjedan dana sva ta roba biti hrpimice naplaćena zajedno sa svim uslugama. Jedini troškovi dakle su plaće relativno malog broja posade na brodovima, dodatnog goriva, penala za kašnjenje, i čekanje po skladištima luka novih kontigenata paketa iz alibabe. Tako da je prije ukupni trošak 400 milijuna, što su oni proglasili "štetom". ali sumnjam da će im ta fora proć kod osiguranja. 
Najveća šteta bit će nama konačnim EU kupcima, jer će garant biti još skuplje grafičke i ostala it oprema koja je čekala. Da se dogodilo nešto ovakvo sa slike, onda bi mogli pričati o šteti.
A i taj Egipat... otkako su nacionalizirali (tj. oteli) prolaz koji su iskopali europljani, nisu ga mrdnuli, iako je modernim strojevima modao bit dvosmjerni - pa iskapanje u pijesku nije takva strahota.. A u međuvremenu promet narastao za milijun posto, a brodovi narasli za tisuću posto. Sad ga nemožeš ni proširit, jer su nasrali čitave gradove na njega. Nemam pojma kako uopće prelaze iz jedne strane na drugu... mislim, jasno mi je, ali i to s trajektima zove na potencijalnu nesreću. 

Ja TD ne dajem nikome ali ne mogu ti ni TU dati jer te ne razumije nikako što konkretno želiš reći?

Arapi su krivi? Kinezi su možda krivi? Egipćani? Egipćani oteli nešto što pripada njima...  trebaju li Američki domorodci oteti nešto što pripada USA-u.
Ne kontam te stvarno što želiđ reći.

Priej 10-tak godine u NY je nestalo struje na 24 sata i štešta koja je napravljena u trocifren broj miliona USD? I šta sad.. Šta sa ledenom olujom neki dan u Texasu?

Viša sila i nema tu puno priče...

A ti bi sada raširio kanal o koje ljudi sanjaju već koliko 3-4 tisuće godine.

Da ti ja kažem kolika je šteta? Nikakva. Baš nikakva. Hemikalioje koje prevoze tankeri ili naftu +/- 7 dana je ništa za jednu rafineriju.
Sve ostalo što pročitaš je prenapuhanost novinara da im se članci čitaju.

Ovo oko "krenule su RTX-ce i PS5-ce" je moja čista zezancija u skladu sa Forumom, moguće je da na brodu nema niti jedne jedine PS5-ce. A moguće je da su ih puna 2-3 kontejnera.

15 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
ivan dragi kaže...
* * *

Ovo kašnjenje zbog konstipacije kanala ujebava dakle kompletne procese proizvodnje, šteta će sigurno biti u rangu tih milijardi - što kad se podjeli "po glavi" neće bitnije poremetiti tržište * * *

Te milijarde su fiktivna šteta gdje nitko neće osjetiti. Kao što i sam kažeš kada se podjeli po glavi - neće poremetiti tržite. 

16 godina
online
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Envy kaže...
ivan dragi kaže...
* * *

Ovo kašnjenje zbog konstipacije kanala ujebava dakle kompletne procese proizvodnje, šteta će sigurno biti u rangu tih milijardi - što kad se podjeli "po glavi" neće bitnije poremetiti tržište * * *

Te milijarde su fiktivna šteta gdje nitko neće osjetiti. Kao što i sam kažeš kada se podjeli po glavi - neće poremetiti tržite. 

U staru je skočila cijena nafte, što osjete svi. Samo jedan primjer.

Od problema s nekom robom (lako kvarljiva, domaće životinje itd.) do kašnjenja nekih isporuka (pa penali i slično) da ne govorimo. Kumulativna kašnjenja dugoročno da ne spominjemo.

15 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Old Iggy kaže...
Envy kaže...
ivan dragi kaže...
* * *

Ovo kašnjenje zbog konstipacije kanala ujebava dakle kompletne procese proizvodnje, šteta će sigurno biti u rangu tih milijardi - što kad se podjeli "po glavi" neće bitnije poremetiti tržište * * *

Te milijarde su fiktivna šteta gdje nitko neće osjetiti. Kao što i sam kažeš kada se podjeli po glavi - neće poremetiti tržite. 

U staru je skočila cijena nafte, što osjete svi. Samo jedan primjer.

Od problema s nekom robom (lako kvarljiva, domaće životinje itd.) do kašnjenja nekih isporuka (pa penali i slično) da ne govorimo. Kumulativna kašnjenja dugoročno da ne spominjemo.

Ma to su dnevne ili sedmične fluktacije na berzama.

Cijene idu vražiju mater već nekoliko sedmica ako ne i mjeseci prema gore.
Prošle godine u ovo doba 1L dizela bio je 1,2 KM a danas je 2,20 KM.
1 L ulja, prija par mjeseci koštao je 1,8 KM a danas košta skoro pa 3 KM... katastrofa... imao bih još dosta napisati ali možda uredim post kada se vratim.. odo malo na kaficu u grad. 

16 godina
online
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Envy kaže...
Old Iggy kaže...

U staru je skočila cijena nafte, što osjete svi. Samo jedan primjer.

Od problema s nekom robom (lako kvarljiva, domaće životinje itd.) do kašnjenja nekih isporuka (pa penali i slično) da ne govorimo. Kumulativna kašnjenja dugoročno da ne spominjemo.

Ma to su dnevne ili sedmične fluktacije na berzama.

Cijene idu vražiju mater već nekoliko sedmica ako ne i mjeseci prema gore.
Prošle godine u ovo doba 1L dizela bio je 1,2 KM a danas je 2,20 KM.
1 L ulja, prija par mjeseci koštao je 1,8 KM a danas košta skoro pa 3 KM... katastrofa... imao bih još dosta napisati ali možda uredim post kada se vratim.. odo malo na kaficu u grad. 

Da, no npr. u ovom slučaju čim se čulo da je zapeo direktan odziv je bio dizanje cijena.

Kao i npr. panika u Siriji jer su ostali bez goriva.

Gdje je ovo gorivo i ulje ovako divljalo?

16 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Envy kaže...

Ja TD ne dajem nikome ali ne mogu ti ni TU dati jer te ne razumije nikako što konkretno želiš reći?

Arapi su krivi? Kinezi su možda krivi? Egipćani? Egipćani oteli nešto što pripada njima...  trebaju li Američki domorodci oteti nešto što pripada USA-u.
Ne kontam te stvarno što želiđ reći.

Priej 10-tak godine u NY je nestalo struje na 24 sata i štešta koja je napravljena u trocifren broj miliona USD? I šta sad.. Šta sa ledenom olujom neki dan u Texasu?

Viša sila i nema tu puno priče...

A ti bi sada raširio kanal o koje ljudi sanjaju već koliko 3-4 tisuće godine.

Da ti ja kažem kolika je šteta? Nikakva. Baš nikakva. Hemikalioje koje prevoze tankeri ili naftu +/- 7 dana je ništa za jednu rafineriju.
Sve ostalo što pročitaš je prenapuhanost novinara da im se članci čitaju.

Ovo oko "krenule su RTX-ce i PS5-ce" je moja čista zezancija u skladu sa Forumom, moguće je da na brodu nema niti jedne jedine PS5-ce. A moguće je da su ih puna 2-3 kontejnera.

 Pa egipćani jesu krivi, jer nisu mogli pričekati 12 godina za ispunjenje roka po kojem bi dobili nazad koncesiju. https://hr.wikipedia.org/wiki/Sueska_kriza Dakle, da oteli su nešto mimo poptisanih ugovora i bilo je pičvajza.
Možeš reći da je onda nepravedno što je u hrvatskoj vlasnik INAe nekakav mađar pa ajmo u rat jer "to je naše".
Nestanak struje u NY gdje se koristi direktno za ogromnu količinu posla - nije isto kao zapinjanje na par dana kontejnerskih brodova sa autima i robom iz alibabe.

Old Iggy kaže...

Te milijarde su fiktivna šteta gdje nitko neće osjetiti. Kao što i sam kažeš kada se podjeli po glavi - neće poremetiti tržite. 

U staru je skočila cijena nafte, što osjete svi. Samo jedan primjer.

Od problema s nekom robom (lako kvarljiva, domaće životinje itd.) do kašnjenja nekih isporuka (pa penali i slično) da ne govorimo. Kumulativna kašnjenja dugoročno da ne spominjemo.

 Ma cijena skače kad netko kihne, bulk carrieri i supertankeri idu svojim laganini tempom oko rta dobre nade, ovo je samo prilika i izlika za dizanje cijene.

Ako pogledaš ovaj graf dolje, vidjet ćeš da se naftnim tankerima ne isplati čekati red na suez, pogotovo ako je u pitanju zastoj i da se tu čak i kad nema problema s prolaskom uglavnom radi o kineskoj japanskoj korejskoj tajvanskoj i indijskoj konfekciji i it opremi i mehanizaciji koju se lifra kontejnerima. Nema tu žive stoke, smrznute piletine ni girica.

ivan dragi kaže...

 Just in Time (JIT) Definition (investopedia.com)

 

Nije "samo" odgođena, niti su jedini troškovi ovo što si nabrojao.

 

U pravilu, većina te robe je od proizvodnje do potrošača uštimana u bobu kako bi recimo RTXica koštala baš toliko, a ne 30 posto više (što nitko ne bi kupovao i onda firma propada).

 

Tako je barel nafte koštao -16$ (minus šešnajst) na početku korone jer su tankeri krenuli put svijeta, a benzinske krcate jer nitko nikamo nije vozio, nisi imao gdje iskrcat naftu, brodovi stoje nakrcani, nova nafta čeka u poljima ukrcaj na brod, gašenje pumpi (naftnih bušotina) i rafinerija nije na botun, nije da prazni tankovi stoje sa strane i čekaju prazni prihvat novih milijun barela, loža je pala 50% ako se ne varam jer nisi imao kamo sa derivatima. Isto je bilo s mesom, bananama... sve stajalo po brodovima i propadalo jer nitko ništa nije kupovao.

 

A imaš i obrnuti primjer sa ovim PS5 i grafičkim karticama. Svaka firma naruči određenu kvotu proizvodnje unaprijed na temelju internih pretpostavki. Nvidia je smatrala da će recimo milijun grafičkih kartica biti dosta, no kako smo svi doma i igramo igrice, plus ovi šta rudare, ispostavilo se da je potražnja daleko veća. E sad, taman da Nvidia zakupi maksimalni mogući batch "čipova" u tvornicama, dok dođe na red - proć će 2-3 godine.

 

Ne postoje tvornice koje imaju dodatnog kapaciteta van naručenih kvoti jer to nije isplativo. Tako ni ova kašnjenja nisu "benigna" jer ujebavaju kompletne proizvodne procese. Nekad su brodovi vozili robu u USA, dok bi nazad vozili smeće (plastiku ako se ne varam) doslovce da ne bi nazad plovili prazni. Potom se ta plastika reciklirala negdje po Kini jer je zarada bila taman minimalna. 

 

Kasnije se to poremetilo raznim stvarima i sad se ta plastika više ne reciklira.

 

Ovo kašnjenje zbog konstipacije kanala ujebava dakle kompletne procese proizvodnje, šteta će sigurno biti u rangu tih milijardi - što kad se podjeli "po glavi" neće bitnije poremetiti tržište - ali očekujte poskupljenje od strane proizvođača svih tih stvari koje kasne. Ne zbog ove isporuke nego zbog onih sljedećih na kojima će se svi dodatni troškovi prebijat. Zamisli samo trošak skladištenja robe koja inače stane u 300 brodova. Prijevoz, održavanje, osiguranje, zaštita od požara, vlage.. Mislim kako uopće kamionima tu svu robu negdje iskrcat i di bi je uopće iskrcavao?

 

Kamo da kineske alibabe iskrcaju šest milijona kontejnera robe koju joj tvornice ispostavljaju? Sreća u nesreći je što je ipak korona već poremetila sve pa se to vjerojatno neće bitnije odrazit na ukupnu trgovinu, ali da će cijene porast - već jesu. Pitaj po zagrebu koliko košta kontejner ledica, a koliko je koštao pred recimo 2 godine.

Ma nemožeš sa "just in time" sa 5 dana kašnjenja opravdati 10 milijardi dolara, jednostavno nemožeš. Pričamo o nepojmljivim ciframa. Pa to je šestina ukupnog hrvatskog godišnjeg BDP-a. Naštimana cijena neće kupcu biti veća zato jer će 5 dana kasniti. I dalje će potražnja grafičkih i ps5 biti ista, sve si utrpao, ali ništa neće promijeniti okolnosti na tržištu, osim jasno špekulativnih cijena barela nafte kojeg i tako dnevno mijenaju jer "osjećaju nesigurnost na bliskom istoku"

Dakle i dalje tvrdim da je šteta uglavnom odgođena naplata usluga i robe, ništa ni blizu rangu "izgubljenih 10 milijardi dolara" kako su si odmah pozbrojili.

9 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Ma to je kao i ona šteta koju pirati naprave. Film na torrentu pogledan 1000 puta, šteta je 1000 x cijena filma.
 
3 0 hvala 0
3 godine
protjeran
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Feudalac kaže...
Overhaul:

Nisu nikakvi europljani iskopali kanal već domicilno stanovništvo kojeg je umrlo na desetke tisuća - bez plaće, pod prisilom. Kanal je uvijek bio egipatski, francuzi su dobili koncesiju na 99 godina.

Istekom koncesije su, zajedno s Englezima, planirali nastaviti uživati isti kao eksteritorijaln područje što je Naser briljantnom špijunsko-diplomatskom operacijom sasjekao u korijenu i naveo ih da pokušaju invaziju koja je, naravno, zauvijek pokopala sve njihove planove. Kanal je više pita proširivan, zadnji put prije pet godina kada mu je kapacitet skoro udvostručen.

 Tko se želi malo informirati kako se odvijala Sueska kriza ima super serijal od 7 epizoda na Youtubeu. Temu je obradio poznati povjesničar Indy Neidel (The Great War, World War 2)

Poruka je uređivana zadnji put sri 31.3.2021 22:26 (user2206).
14 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
overhaul kaže...

Ma nemožeš sa "just in time" sa 5 dana kašnjenja opravdati 10 milijardi dolara, jednostavno nemožeš. Pričamo o nepojmljivim ciframa. Pa to je šestina ukupnog hrvatskog godišnjeg BDP-a. Naštimana cijena neće kupcu biti veća zato jer će 5 dana kasniti. I dalje će potražnja grafičkih i ps5 biti ista, sve si utrpao, ali ništa neće promijeniti okolnosti na tržištu, osim jasno špekulativnih cijena barela nafte kojeg i tako dnevno mijenaju jer "osjećaju nesigurnost na bliskom istoku"

Dakle i dalje tvrdim da je šteta uglavnom odgođena naplata usluga i robe, ništa ni blizu rangu "izgubljenih 10 milijardi dolara" kako su si odmah pozbrojili.

 Površno gledaš.

 

Da je Nvidia kojim slučajem "znala" da će se ekipa pomlatiti oko novih kartica, oštampali bi barem 20-30% više. To pak znači da bi svi od čistačice u nekoj tvornici čipova, pa do DHLa koji bi ti tu karticu dostavio do kuće zaradili više. I kolika je sad šteta? 0? jer realno nitko ništa nije izgubio, ili je potencijalno milijardu dolara? Tebi 0, Nvidiji pola milijarde, DHLu možda milijune itd. Zato se i rade nove tvornice.

 

Kolika će šteta biti u tvornicama koje inače rade ispod maksimuma, a sad štampaju više čipova zbog enormne potražnje, pa u cikluse ne stavljaju recimo redovno održavanje? Nemamo pojma, znat ćemo uskoro.

 

Ako sam dobro razumio, radilo se o 300 brodova koji su čekali. To je oko 6 milijuna kontejnera robe. Odi do bauhausa i pitaj koliko košta lim za uskladištit 6 milijuna kontejnera robe koja čeka ukrcaj, 6 dana, a nakon toga više nikad. A pitanje je oće li bit 6 dana, 5 dana ili 30 dana.

 

Neće ta roba sva propast, al negdje stoji, naručena po jednoj cijeni, a u međuvremenu ta cijena više nije isplativa. I tko će tu razliku pokrit? Brazilci pošalju 100 tona banana prema europi pa se kupuje dok roba plovi. Isto ti je s biftecima, kalamarima, televizorima i svom ostalom plutajućom robom da bi bila dovoljno isplativa. Znaš ono kad je našima jeftinije bacit 100 vagona mandarina nego ih prodati? Kolika je šteta recimo na tim mandarinama? Tebi, isto kao i na grafičkim karticama - 0.

 

Također, nije šteta 10 milijardi u šteti nego je vrijednost roba oko 9 milijardi. U tih 6 dana to je oko 55 milijardi vrijednosti robe koja bi inače bila istrgovana. A koliko tek puše Egipćani na "mostarini"? Lokalne lučke uprave? Sve silne špedicije itd. Na Krk nije došao plin jer ga je bilo isplativije poslat u Aziju, a ovdje plin kupit lokalno. Iako zvuči super - tu su se svi ostali u lancu bunili jer nije zarada/gubitak samo u netto vrijednosti plina.

 

Zamisli da čekaš milijun LEDica da bi ih upakovo u nekakvo postrojenje jer ti je za 10 dana rok isporuke tog postrojenja vlasniku. Roba dolazi iz japana brodom. Oš čekat LEDice iz Sueza ili ćeš ih otkazat pa probat lokalno nać zamjenu da ne bi zbog rasvjete dobio penale skuplje od samih ledica ili zakasnio u milijunskom poslu. A što sa tim postrojenjem koje čeka svjetlo da proradi i krene proizvoditi bagere, a švabe naručile 500 bagera i nemere se čekat 2-3 tjedna... A švabo treba bagere jer u Moskvi kopa D1 autoput za 2 godine i mora dokazat da je naručio 500 bagera u fabrici koja još nije proradila jer čekaju ledice iz Sueza koje mogu doć sutra, ili za mjesec dana. Jer kad i otvore kanal, dok zadnji od tih 300 brodova zaplovi potrajat će još 5 dana ako ne i tjedan.

 

A što sa onih milijun LEDica na brodu koje si otkazao? U vagon s mandarinama je najjeftinije pa otkazat dizalice, špedicije, sim kartice i sve ostale popratne lučke pizdarije.

 

Kako god okreneš, netko u tom lancu najebe. I tu je ta "šteta". I još se nezna kolika je šteta, ovo su procjene u smislu vrijednosti robe, a ne saldo štete nakon svih izračuna. 

 

Točno je da se to prelije na velik broj ljudi pa to neće bitnije razjebat tržište. No, tom logikom, uzmi svakom euro i imaš 7-8 milijardi eura. Nitko nije ni osjetio, a ti imaš 8 milijardi eura.

Ovaj potpis nije u skladu s propisima.
Poruka je uređivana zadnji put sub 3.4.2021 15:02 (ivan dragi).
6 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
DexCro kaže...
overhaul kaže...

...
A i taj Egipat... otkako su nacionalizirali (tj. oteli) prolaz koji su iskopali europljani, nisu ga mrdnuli, iako je modernim strojevima modao bit dvosmjerni - pa iskapanje u pijesku nije takva strahota.. A u međuvremenu promet narastao za milijun posto, a brodovi narasli za tisuću posto. Sad ga nemožeš ni proširit, jer su nasrali čitave gradove na njega. Nemam pojma kako uopće prelaze iz jedne strane na drugu... mislim, jasno mi je, ali i to s trajektima zove na potencijalnu nesreću. 

Potpuno nepotreban dio komentara.

Ako ti se ne sviđa što Egipčani "seru" gradove po kanalu, napravi svoj i pokaži im kako se to radi. Ostatku svijeta objasni kako je sve to bezveze i da je najbolje da ga zaobilaze.

 Da ne seciram njegov komentar, odgovor na citat tvog citata.
Prika, može se iskopat još 1 kanal pored ovoga. I nasrat još 1 grad. Win-win situacija.

GdjeSuBikovi kaže... Dabog da ti dica igrala na toj i5-ici umisto na ryzenu.
16 godina
offline
Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Sueskog ka

Eto sad, propala prilika da se utefteri 10 milijardi dolara štete i pomor svjetske ekonomije. 
https://www.aljazeera.com/news/2021/4/3/suez-canal-shipping-backlog-to-end-on-saturday

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Sueskog ka

Šta ovo broj još nije izašao iz kanala? Sad je u nekom jezeru većem.

Možda ga pregledaju.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Envy kaže...

Šta ovo broj još nije izašao iz kanala? Sad je u nekom jezeru većem.

Možda ga pregledaju.

Daleko je on još od plovidbe. A još manje od redovne.

15 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Old Iggy kaže...
Envy kaže...

Šta ovo broj još nije izašao iz kanala? Sad je u nekom jezeru većem.

Možda ga pregledaju.

Daleko je on još od plovidbe. A još manje od redovne.

Valjda su robu premjestili na neki drugi tanker.. to bi mi bila neka logka. Hm... Pratit ćemo ga uglavnom ;-) 

16 godina
online
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Envy kaže...
Old Iggy kaže...
Envy kaže...

Šta ovo broj još nije izašao iz kanala? Sad je u nekom jezeru većem.

Možda ga pregledaju.

Daleko je on još od plovidbe. A još manje od redovne.

Valjda su robu premjestili na neki drugi tanker.. to bi mi bila neka logka. Hm... Pratit ćemo ga uglavnom ;-) 

Nope, ne ide to tako. I za to će trebati vremena.

15 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Old Iggy kaže...
Envy kaže...
Old Iggy kaže...
Envy kaže...

Šta ovo broj još nije izašao iz kanala? Sad je u nekom jezeru većem.

Možda ga pregledaju.

Daleko je on još od plovidbe. A još manje od redovne.

Valjda su robu premjestili na neki drugi tanker.. to bi mi bila neka logka. Hm... Pratit ćemo ga uglavnom ;-) 

Nope, ne ide to tako. I za to će trebati vremena.

Pazi ovo: Evergreen mora platiti milijardu dolara odštete da njegov brod napusti Sueski kanal.

Izvor: ovdje

Da budem iskren.. meni je ovo poprilično puno para.

5 godina
offline
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Envy kaže...
Old Iggy kaže...
Envy kaže...
Old Iggy kaže...
Envy kaže...

Šta ovo broj još nije izašao iz kanala? Sad je u nekom jezeru većem.

Možda ga pregledaju.

Daleko je on još od plovidbe. A još manje od redovne.

Valjda su robu premjestili na neki drugi tanker.. to bi mi bila neka logka. Hm... Pratit ćemo ga uglavnom ;-) 

Nope, ne ide to tako. I za to će trebati vremena.

Pazi ovo: Evergreen mora platiti milijardu dolara odštete da njegov brod napusti Sueski kanal.

Izvor: ovdje

Da budem iskren.. meni je ovo poprilično puno para.

 Prema clanku, to je samo zanadoknadu stete: na kanalu, placanje opreme, radne snage i sl. 

 

Nema ni spomena o nadoknadi logistickih troskova kasnjenja svih ostalih koji su "cekali u redu" iza njega

 

S tim na umu, iznos je velik. Ocito su dizalice za brodove skupe 

16 godina
online
Re: Kontejnerski brod Ever Given odsukan iz Suesko
Envy kaže...
Old Iggy kaže...

Nope, ne ide to tako. I za to će trebati vremena.

Pazi ovo: Evergreen mora platiti milijardu dolara odštete da njegov brod napusti Sueski kanal.

Izvor: ovdje

Da budem iskren.. meni je ovo poprilično puno para.

Ma iznuda. Za 150M USD dnevno iznajmim pola Egipta, ne bager i par remorkera.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice