JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

poruka: 56
|
čitano: 17.335
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta".
10 godina
neaktivan
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Sta god da Hrvatska kupi od navedenog tesko da ce biti baceni novci.
Uvijek ce moci da naplati patroliranje nebom susjednih drzava: BiH, CG, Albanije... a mozda i Slovenije i Srbije.

sve ti znas, ali nista ne kontas
 
4 6 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Gripen C/D se vise ne proizvodi.

Postoji 14 konzerviranih airframeova i dijelovi uskladisteni iz kojih bi švedani sastavili 12 primjeraka za Hrvatsku.

Hrvatska im je zapravo zadnja sansa da nekom uvale verziju C/D. I ceska i mađarska, jedini europski korisnici ce kupit americki F-35.

Cak ni u skandinaviji nitko osim Svedske ne koristi gripene. Norveska kupuje americki F-35, tako ce i Danska. Finska upravo u tijeku ima natjecaj za nabavu novih aviona.

 

To o 5 rocnika i odrzavanju je obican mit. Sve druge drzave koje koriste Gripena imaju znatno vece troskove od onih koje sluzbeno prikazuju sveđani. 

 

Kako je novi napredni gripen E/F prosao na svicarskom natjecaju vidi se na slici. Nije zadovoljio ni u jednoj kategoriji.

 

Sto se offseta tice, to je jos jedna bajka. Koliki je bio u slucaju finske patrije i gdje su rezultati?

 

O pouzdanosti Svedske kao partnera govori slucaj sa hrvatskim mornarickim RBS-15 raketama gdje su SAAB i Svedska odbili bilo kakvu podrsku u njihovom remontu.

I mađarska kao korisnik gripena bi mogla puno toga reci o svedskim ucjenama i prijetnjama da ce prekinut podrsku mađarskim zracnim snagama za gripene i ostaviti ih na cjedilu. 

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
 
26 1 hvala 7
15 godina
neaktivan
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Nacelno, u zrakoplovstvu vrijedi "sto manji i laksi avion, to jeftiniji za letenje i odrzavanje".

U slucaju Gripena ipak postoji caka - proizveden je u malim kolicinama, a vecinu dijelova zrakoplova ne proizvodi Svedska vec preko 200 kooperanata iz cijelog "zapadnog" svijeta.

Takodjer, vecina odrzavanja se ne izvodi na nivou "aerodroma" vec na nivou "tvornice" (tzv. depot level) - koliki je ono put do Svedske i kolika je satnica tamo gore?

 

Jane's podaci su nevjerodostojni u najmanju ruku; prvenstveno zbog toga sto je "studija" placena od strane Saab-a, Gripenovog proizvodjaca. Takodjer, u studiji jasno stoji: "procjena cijene leta"; po kojim parametrima? Cijene goriva i najosnovnijih potrosnih dijelova? Cak i za ostale avione u toj "studiji", njihove vlastite drzave navode vece cijene, a na kraju krajeva, svaka drzava imaju svoju formulu po kojoj se vrsi izracun. U nasem slucaju, isti izracun je napravljen, po trazenim parametrima koji su dostavljeni od strane Saab-a, i na proslom (propalom) natjecaju Gripen je imao najvisu cijenu sata leta - podatak koji Saab nije osporavao niti ulozio zalbu na isti!

Takodjer, u clanku se ne spominje da se C/D varijanta vise ne proizvodi te je garantirana tehnoloska slijepa ulica. Gripen je bio "ok" zrakoplov prije 15+ godina, sada sigurno nije niti ce biti u narednih 30+ godina. Isto su primjetili i u Svedskoj, pa su se prebacili na razvoj E/F modela, koji ispravlja mnoge nedostatke modela C/D, a koji nam nije ponudjen. Glavni nedostatak Gripena C/D je slabasan motor, koji povlaci i sve ostalo za sobom; manji zmaj pa time i manje mjesta za gorivo i kraci dolet, manja snaga pa onda i manje korisnog tereta koji se moze ponijeti itd. Efektivno, isti motor koristi i Fa-50 napredni trenazer, koji ima slicne karakteristike, a cca. 2x je jeftiniji.

 

Drago, borbeni avion se kupuje upravo za to - potencijalnu borbu, odnosno prvenstveno kao sredstvo odvracanja, a u slucaju stvarne ugroze da moze brzo i efikasno djelovati po zracnim i kopnenim ciljevima. Air policing je najosnovnija zadaca borbenog aviona, koja sluzi za nabijanje satnice/iskustva pilotima i, posredno, naplatu tarife za civilne zrakoplove koji prolaze kroz nas zracni prostor (koju bi, na ovaj ili onaj nacin, morali prepustiti drugima ukoliko bi ugasili svoje borbeno zrakoplovstvo). I bas nam treba minimalno 12 zrakoplova, a ne 6 ili 8, jer je samo 2/3 zrakoplova uvijek dostupno za zadace, ostalih 1/3 je uvijek na odrzavanju. Dakle, od 12 zrakoplova raspolozivo je 8, a od te brojke treba oduzeti 3 (dezurni borbeni dvojac za air policing + jedan rezervni zrakoplov za istu namjenu) pa nam ostaje 5, a to je nekakav minimum za daljnu obuku pilota, sudjelovanje u zajednickim vjezbama s NATO-om itd. ili ukratko, razvoj HRZ-a.

 

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put čet 15.10.2020 7:07 (FinX).
Moj PC  
18 0 hvala 4
10 godina
neaktivan
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Zaboravih napisati, od 4 kandidata gripen je najlosiji izbor za djelovanje po zemaljskim ciljevima kao podrska kopnenoj vojsci, sto je jedan od uvjeta hrvatskog natjecaja. 

 

 

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
 
11 1 hvala 3
15 godina
online
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Svaka čast na člancima i dubini informacija koje nude no nabava nepotrebnog oružja za sukob u kojem neće biti niti topovsko meso a kamo li stvarna prijetnja neprijatelju prosječnog građanina zanima s tehničke strane jednako kao i to dal će slijedeće službene limuzine od naših političara imati grijana sjedala ili ugrađenu navigaciju - neće ih nikad vidjeti na bliže od 100m a kamo li voziti. Te novce treba potrošiti na nešto pametnije poput kompletne digitalizacije državne uprave ili što god drugo...

 
8 3 hvala 0
14 godina
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Drzave se ne osvajju ratovima, nego ekonomijom.. to sto imamo HR, nista ne znaci, osim da mozes reci imamo Hrvatsku, kad su vlasnici vecine glavnih gospodarskih subjekata ekipa iz vana.. osim vode i HEPa zasad...

 

ako se i bude bacala lova koju nemas na avione, onda definitivno bi trebalo dio kompenzirati sa nekim nasim proizvodom... nazalost toga nemamo da im mozemo ponuditi.. a ako i slucajno imamo, uglavnom HR ili građani nisu vlasnici te firme 😞

 
9 0 hvala 1
15 godina
neaktivan
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Svaki avion/ponuda na natjecaju mora zadovoljiti uvjet offseta od minimalno 50% vrijednosti ugovora.

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
bus kaže...

Drzave se ne osvajju ratovima, nego ekonomijom.. to sto imamo HR, nista ne znaci, osim da mozes reci imamo Hrvatsku, kad su vlasnici vecine glavnih gospodarskih subjekata ekipa iz vana.. osim vode i HEPa zasad...

 

ako se i bude bacala lova koju nemas na avione, onda definitivno bi trebalo dio kompenzirati sa nekim nasim proizvodom... nazalost toga nemamo da im mozemo ponuditi.. a ako i slucajno imamo, uglavnom HR ili građani nisu vlasnici te firme 😞

 Kakve veze ima odakle je vlasnik?

 

12 godina
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Jel ima rakete zrak-traktor?

 
11 1 hvala 2
3 godine
protjeran
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok

Drago, solidan, clanak, ali moram nadodati, MS20 verzija, kao sto je napisano, dolazi sa PS-05/A radarom, ono sto nije napisano je da se taj radar bez problema moze nadograditi da bude AESA (sto naravno treba dodatno platiti):

 

Saab has begun promoting an active electronically scanned array (AESA) antenna for its PS-05/A fighter radar, offering an upgrade option for operators of its Gripen C/D, and other legacy types.

Integration of the AESA array – which features more than 500 gallium nitride transmit/receive modules – required no alteration to the Gripen’s power or cooling provision, Carp says. “We’re just changing the array itself, and using exactly the same back-end as the [PS-05/A] Mk4” with some software updates, he notes.

 

https://www.flightglobal.com/fixed-wing/saab-aesa-trial-offers-gripen-c/d-users-new-upgrade-path/138110.article

 

Iznimno mi je drago da je spomenut Viggen, ali mogao si i Draken, prvi zrakoplov koji je izveo kobra manevar.

 

Takodjer treba spomenuti sto je Gripen radio na Red Flag vjezbama:

 

FORMER SWEDISH AIR FORCE FLIGHT ENGINEER EXPLAINS HOW THE SAAB GRIPEN CAN DOGFIGHT AND WIN AGAINST (ALMOST) ANY DISSIMILAR AIRCRAFT

 

The JAS-39 Gripen is the backbone of several air forces around the world today. It’s a modern multi-role fighter aircraft, achieving a perfect balance between excellent operational performance, high-tech solutions, cost-efficiency and industrial partnership. It is designed to meet customer needs by countering a wide range of existing and future threats, while simultaneously meeting their strict requirements for flight safety, reliability, training efficiency and low operating costs. It is also the first fighter system with full integration of the Meteor Beyond Visual Range Air-to-Air Missile. Built for full NATO interoperability, Gripen has successfully participated in NATO-led operations as well as numerous exercises and air policing assignments.

 

‘Gripen first participated in Red Flag 2006 with the Gripen A,’ says Stefan Englund , former Swedish Air Force Flight Engineer on Quora. ‘It was assigned to the red team. Reduced AWACS, reduced ground support. The Gripens connected their link systems and acted themselves as AWACs, got the battlefield awareness necessary and avoided all ground defence, scored 10 kills the first day including a Typhoon. No losses they remained undetected. One Gripen pilot knocked down five F-16 block 50+ during close air combat in Red Flag Alaska. And the Gripens never lost any aerial encounter or failed their mission objectives. It was the only fighter that performed all planed starts, while others were sitting on the ground waiting for the weather to clear up. The evaluation was that Gripen capacity needed to be revaluated.

 

‘And no disrespect to any other fighters, including Norwegian pilots because they’re just as well trained, but during a combat exercise with the Royal Norwegain Air Force, 3 Swedish Gripens went up against 5 RNAF F-16’s. The Result was 5-0, 5-0, 5-1 after having flown 3 rounds.

Englund continues: ‘During Loyal Arrow in Sweden, 3 F-15C’s from the USAF were intercepted by a Gripen acting as an aggressor. The result was 2 F-15’s shot down and one managed to escape due to better thrust/weight. To the F-15s defence it was on the Gripens back yard.

 

‘F-16 has a higher TWR [thrust to weight ratio], but one need to consider drag and wing loading too. The Gripen has much lower drag. And far lower wing loading. It can reach supersonic speeds on dry thrust while carrying a full armament of four AMRAAM’s two Sidewinders and an external fuel tank. Even though the Gripen lacks the TWR of the F-16 it can nearly match it in climb rate thanks to low drag.

‘The Gripen is among the most underestimated fighters flying today, during the Libyan campaign it came in as a tactical resource but very soon was upgraded to a strategic resource. Also here, no mission was cancelled due to technical issues on the Gripen. And no, it is not invincible, just underestimated. The F-15 can stay out of a fight with a Gripen, keep it on distance, BVR if they can see it and avoid the meteors, but it is not a wise strategy to engage.’

 

The latest JAS-39 variant is the Gripen E that is a new fighter aircraft system. Developed to counter and defeat advanced future threats, according to Saab the E-series is for customers with more pronounced threats or wider territories to secure. The E-series has a new and more powerful engine, improved range performance and the ability to carry greater payloads. It also has a new AESA-radar, InfraRed Search and Track system, highly advanced electronic warfare and communication systems together with superior situational awareness. The E-series redefines air power for the 21st century by extending operational capabilities.

 

‘The only plane that Gripen E should be compared with will be the F-35,’ points out Englund. ‘As the people describing F-35 use to say “They will not even know what hit them”. Gripen E looks just like a Gripen but it is a completely new fighter, with completely new features and capabilities more or less only comparable to the F-35 with the difference that Gripen E is not built with stealth technology even if it has a lower RCS than any other fighter except F-35 and F-22 and probably but not certain, the Russian and Chinese stealth. Gripen will be equipped with a GaN [gallium nitride] based EW-suite which probably will make it a ghost.’

 

https://theaviationgeekclub.com/former-swedish-air-force-flight-engineer-explains-how-the-saab-gripen-can-dogfight-and-win-against-almost-any-dissimilar-aircraft/

 

Nije lose za zrakoplov koji neki posprdno nazivaju trenaznim...

 

Nadalje, opet se spominje placanje AP-a. Recimo Slovenija ne placa nista.

 

Da pojasnim:

 

U njihovom slučaju to konkretno znači da od 2004. godine borbene zrakoplove za nadzor i zaštitu zračnog prostora nad teritorijem Slovenije osigurava Italija, a uskoro će i Mađarska, s kojom su početkom godine o tome potpisali sporazum. To je, naglašavaju, najjeftinija opcija za Sloveniju. »Ne plaćamo ništa, ali Slovenija ulaže u nacionalnu infrastrukturu potrebnu za provođenje Air Policinga u sklopu NATO«, rekli su nam u ministarstvu obrane Slovenije.

 

https://www.novilist.hr/vijesti/hrvatska/moze-i-bez-vlastitih-aviona-sloveniji-prepustanje-zracne-obrane-nato-u-bila-najjeftinija-opcija-koja-ce-postati-i-trajno-rjesenje/

 

A buduci da nase paradno zrakoplovstvo leti iskljucivo po danu i iskljucivo u idealnim vremenskim uvjetima, te da vec desetljece od nesrece u Slunju nisu vjezbali sa bojevom municijom, i nase nebo u losim uvjetima i po mraku, prema potrebi nadziru i prelijecu Talijani i Madjari.

 

Takodjer, nepravedno je izostavljen KAI FA-50 o kojem se ozbiljno razmatralo:

https://www.vecernji.hr/premium/uzmete-li-nase-lovce-robu-za-eu-slat-cemo-preko-luke-rijeka-1079287

 

https://www.vecernji.hr/vijesti/korejska-ponuda-dobrodosla-1079649

 

https://www.vecernji.hr/vijesti/voditelj-projekta-juznokorejskih-zrakoplova-joonho-song-fa-50-kostao-bi-vas-30-milijuna-dolara-upola-manje-od-svih-konkurenata-1142528

 

https://www.vecernji.hr/vijesti/juznokorejci-nasi-borbeni-orlovi-jeftiniji-su-od-gripena-1174156

 

https://www.vecernji.hr/vijesti/svi-ponudaci-vracaju-se-u-igru-ministar-siri-savjetnicki-tim-i-vraca-kotac-nabave-unatrag-1138975

 

 

texas.bug kaže...

Gripen C/D se vise ne proizvodi.

Postoji 14 konzerviranih airframeova i dijelovi uskladisteni iz kojih bi švedani sastavili 12 primjeraka za Hrvatsku.

Hrvatska im je zapravo zadnja sansa da nekom uvale verziju C/D. I ceska i mađarska, jedini europski korisnici ce kupit americki F-35.

Cak ni u skandinaviji nitko osim Svedske ne koristi gripene. Norveska kupuje americki F-35, tako ce i Danska. Finska upravo u tijeku ima natjecaj za nabavu novih aviona.

 

To o 5 rocnika i odrzavanju je obican mit. Sve druge drzave koje koriste Gripena imaju znatno vece troskove od onih koje sluzbeno prikazuju sveđani. 

 

Kako je novi napredni gripen E/F prosao na svicarskom natjecaju vidi se na slici. Nije zadovoljio ni u jednoj kategoriji.

 

OPET NETOCNO!!!

 

U tim novijim pokusajima nabave, bez obzira sto je po tehnickim specifikacijama pobijedio Rafale, za kupnju je odabran Gripen, no referendumom su prekinuli kupnju bilo kakvih zrakoplova:

 

An initial evaluation RFP was issued to 4 contenders, but Boeing’s withdrawal narrowed the selection to Sweden’s Gripen, France’s Rafale, or EADS’ Eurofighter Typhoon. A 2010 suspension of the competition was followed by a measured revival, thanks to the latest budgets – and then by a provisional winner in Sweden’s Gripen. But as one might expect, Switzerland’s left worked hard to derail any purchase. Once the necessary legislative hurdles were overcome, the new Swiss fighters faced a national referendum just like Switzerland’s 1993 buy of F/A-18 Hornets. The difference is that the new acquisition failed to convince voters.

 

https://www.defenseindustrydaily.com/switzerland-replacing-its-f-5s-04624/

 

Nakon novog referenduma ove godine, koji je jedva prosao sa 50.1% glasova, odluceno je da se ide u kupnju novih zrakoplova, a Gripen E je odmah otpao jer:

 

Between April and June 2019, the Eurofighter Typhoon, the Boeing F/A-18E/F Super Hornet, the Lockheed Martin F-35A Lightning II and the Dassault Rafale were tested in-country against the Swiss Air Force’s requirement. Although Saab had submitted a Gripen E-based bid, the aircraft was not evaluated during flight trials, as the Swiss stipulation was that the selected type had to be operationally ready at the time of testing. The Swiss decision not to flight-test the Gripen E has in effect removed it from the competition.

 

https://www.iiss.org/blogs/military-balance/2019/11/switzerland-future-combat-aircraft-project-defence-funding

 

Prema najnovijim vijesti,a, ne zele USA zrakoplove:

 

https://www.thelocal.ch/20200928/no-trump-fighter-jets-swiss-say-no-to-buying-american-planes

 

Tako da bi Gripen E/F mogao ponovno uci u igru...

 


texas.bug kaže...

O pouzdanosti Svedske kao partnera govori slucaj sa hrvatskim mornarickim RBS-15 raketama gdje su SAAB i Svedska odbili bilo kakvu podrsku u njihovom remontu.

 

MITOVI I LAZI!

 

Svedjani se drze tocno do svakog zareza u ugovoru! RBS-15 je isporucen Jugoslaviji, a ne nama. Kada su potpisali ugovor s nama, uredno su ih odrzavali i isporucivali.

 

Pored toga, moram primijetiti kako se prigodno zaboravlja na embargo na oruzje koji su nam dali nasi "najveci saveznici i strateski partneri", USA i EU.

 


texas.bug kaže...

I mađarska kao korisnik gripena bi mogla puno toga reci o svedskim ucjenama i prijetnjama da ce prekinut podrsku mađarskim zracnim snagama za gripene i ostaviti ih na cjedilu. 

 

Madjarska ima drugih problema!!! Onih kakve bi mi mogli imati ako kupimo zrakolove!!!

 

BIVŠI MAĐARSKI MINISTAR OBRANE IMRE SZEKERES TVRDI DA ZA GRIPENE VIŠE NEMA NI GORIVA

 

Mađarsko zrakoplovstvo je u katastrofalnom stanju

 

Bivši mađarski ministar obrane Imre Szekeres tvrdi da je stanje u mađarskom ratnom zrakoplovstvu katastrofalno. Ta je kritika uslijedila nakon nekoliko incidenata mađarskog ratnog zrakoplovstva posljednjih tjedana koji su uključivali borbene avione Saab JAS-39 Gripen, izvještavaju slovačke novine Sme. Mađarske novine Magyar Nemzet pišu kako su mizerna sredstva za borbeno zrakoplovstvo rezultirala time da Mađarska nije u mogućnosti nabaviti bombe i drugu vrstu naoružanja za avione. Prije desetak dana dogodila se nesreća mađarskog Gripena koji je bez stajnog trapa sletio na pisti zrakoplovne baze Kecskemet. Nakon što je sletio, avion se počeo nekontrolirano kretati po pisti, zbog čega je pilot bio prisiljen katapultirati se. Szekeres tvrdi kako mađarska vlada baca novac na proslave i događanja umjesto da ga potroši za nabavu avionskog goriva. Nedostatak goriva je najveći uzrok sadašnjeg stanja mađarskog ratnog zrakoplovstva, jer piloti nemaju dovoljno obuke zbog toga i ne provode dovoljno vremena u zraku. Szekeres procjenjuje da piloti imaju 1000 sati manje naleta od potrebnog. On je rekao kako je pilot koji je 19. svibnja imao nesreću s Gripenom do tada letio samo osam sati ove godine. Nedavno je iz NATO-ova zrakoplovnog operativnog središta Torrejón (CAOC TJ) u Španjolskoj stigla zapovijed da hrvatski borbeni avioni MiG-21 prema potrebi nadziru zračni prostor NATO članica Mađarske i Slovenije.

 

http://www.glas-slavonije.hr/273063/2/Madjarsko-zrakoplovstvo-je-u-katastrofalnom-stanju

 

FinX kaže...

 

U slucaju Gripena ipak postoji caka - proizveden je u malim kolicinama, a vecinu dijelova zrakoplova ne proizvodi Svedska vec preko 200 kooperanata iz cijelog "zapadnog" svijeta.

 

 

Gripen je proizveden u znatno vise primjeraka od Rafalea i vjerojatno najboljeg VBA zrakoplova na svijetu, F-22!

 

Novi E/F vecinu dijelova dijeli sa starim C/D!

 

FinX kaže...

Jane's podaci su nevjerodostojni u najmanju ruku; prvenstveno zbog toga sto je "studija" placena od strane Saab-a, Gripenovog proizvodjaca.

 

Najrelevantniju firmu po pitanju analize vojske, koja postoji od 1898. si upravo proglasio da objavljuje nevjerodostojne podatke!!!

 

Inace podatci iz Jane's studije se podudaraju sa drugim izracunima koje nije radio Jane's!

 

A ti slobodno vjeruj podatcima iz Jutarnjeg gdje je Ivanjek podatke izvukao iz guzice!

 

FinX kaže...

U nasem slucaju, isti izracun je napravljen, po trazenim parametrima koji su dostavljeni od strane Saab-a, i na proslom (propalom) natjecaju Gripen je imao najvisu cijenu sata leta - podatak koji Saab nije osporavao niti ulozio zalbu na isti!

 

U toj "nabavi", nasi "strucnjaci" su prikazali da je stari izraubani F-16 Barak jeftiniji u eksploataciji od novog F-16 Block 70/72 (i Gripena, koji je jos jeftiniji), sto je nevidjeno u ovom dijelu svemira:

 

https://obris.org/hrvatska/nabava-vba-prezentacija-brigadira-tretinjaka/attachment/dsc00124_mala-2/

 

Lockheed Martin nije ulozio prigivor na to!!!

 

Od iduce prezentacije ocekujem da prikazu kako je dvomotorni zrakoplov jeftiniji za eksploataciju od jednomotornog.

 

FinX kaže...

Drago, borbeni avion se kupuje upravo za to - potencijalnu borbu, odnosno prvenstveno kao sredstvo odvracanja, a u slucaju stvarne ugroze da moze brzo i efikasno djelovati po zracnim i kopnenim ciljevima. Air policing je najosnovnija zadaca borbenog aviona, koja sluzi za nabijanje satnice/iskustva pilotima i, posredno, naplatu tarife za civilne zrakoplove koji prolaze kroz nas zracni prostor (koju bi, na ovaj ili onaj nacin, morali prepustiti drugima ukoliko bi ugasili svoje borbeno zrakoplovstvo). I bas nam treba minimalno 12 zrakoplova, a ne 6 ili 8, jer je samo 2/3 zrakoplova uvijek dostupno za zadace, ostalih 1/3 je uvijek na odrzavanju. Dakle, od 12 zrakoplova raspolozivo je 8, a od te brojke treba oduzeti 3 (dezurni borbeni dvojac za air policing + jedan rezervni zrakoplov za istu namjenu) pa nam ostaje 5, a to je nekakav minimum za daljnu obuku pilota, sudjelovanje u zajednickim vjezbama s NATO-om itd. ili ukratko, razvoj HRZ-a.

 

Borbene zrakoplove kupuju ozbiljne zemlje, nama trebaju paradni zrakoplovi koji bi tu i tamo vrsili AP.

 

texas.bug kaže...

Zaboravih napisati, od 4 kandidata gripen je najlosiji izbor za djelovanje po zemaljskim ciljevima kao podrska kopnenoj vojsci, sto je jedan od uvjeta hrvatskog natjecaja. 

 

 

NOTORNE GLUPOSTI! DO KADA!?!

 

OKANITE SE "FATAMOZGANIJA" O BOMBARDIRANJU CACKA!!!

3 godine
protjeran
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
bus kaže...

Drzave se ne osvajju ratovima, nego ekonomijom.. to sto imamo HR, nista ne znaci, osim da mozes reci imamo Hrvatsku, kad su vlasnici vecine glavnih gospodarskih subjekata ekipa iz vana.. osim vode i HEPa zasad...

 

ako se i bude bacala lova koju nemas na avione, onda definitivno bi trebalo dio kompenzirati sa nekim nasim proizvodom... nazalost toga nemamo da im mozemo ponuditi.. a ako i slucajno imamo, uglavnom HR ili građani nisu vlasnici te firme 😞

 

Bravo! Sve tocno!

3 godine
protjeran
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
kilkenny kaže...

 

Nego, reci mi kako bi ti to uhvatio sa trenazerom boeing 747? Poslao bi mu pismo mejlom da te priceka iznad Knina sve sa stujardesom u minici? Ne bi islo.

 

Pravo zrakoplovstvo ima vise DBD-a, smjestenih na vise mjesta, no da ne ulazimo u problematiku otkrivanja (radari, imamo ih, odlicni), obrane (PZO, nemamo) i presretanja kad se posalje DBD, usporediti cemo malo brzine, recimo KAI FA-50 koji neki posprdno nazivaju naprednim trenazerom ide Mach 1.5.

 

F-35 i F/A-18E/F Super Hornet nisu nesto puno brzi od FA-50, Mach 1.6 vs Mach 1.5...

 

F/A-18 Hornet je nesto brzi sa 1.8 mah, ali to isto nije preko 2 maha....

 

Dassault Rafale takodjer, "samo" 1.8 mah....

 

F-16 kao i Gripen, teoretski postize 2 maha u cistoj konfiguraciji...

 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
Monachus monachus kaže...
kilkenny kaže...

 

Nego, reci mi kako bi ti to uhvatio sa trenazerom boeing 747? Poslao bi mu pismo mejlom da te priceka iznad Knina sve sa stujardesom u minici? Ne bi islo.

 

no da ne ulazimo u problematiku otkrivanja (radari, imamo ih, odlicni),

 

 Ovo je pocetak i kraj, a problem je sto nije sve pokriveno ma koliko se to u javnosti prica. Dokaz? Neregistrirani uleti Talijana...

10 godina
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Znači ostaje best for the last!  

 

Opet odličan tekst od Drage iako se u ovom slučaju s nekim stvarima ne slažem. Kao npr. s okvirom na kraju teksta. Jako se dobro zna zašto se ne ide na lake izvidničke zrakoplove. Isto tako se zna zašto nije dovoljno 6 avione nego se ide na 12 minimalno.

 

I veliko NE Gripenu!

 

Enivej jedva čekam sutrašnji tekst!

Poruka je uređivana zadnji put čet 15.10.2020 10:37 (Azmo).
Moj PC  
1 0 hvala 0
3 godine
protjeran
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
kilkenny kaže...
Monachus monachus kaže...

 

no da ne ulazimo u problematiku otkrivanja (radari, imamo ih, odlicni),

 

 Ovo je pocetak i kraj, a problem je sto nije sve pokriveno ma koliko se to u javnosti prica. Dokaz? Neregistrirani uleti Talijana...

 

Pricas o neregistriranim uletima (gdje je dokaz?) ili o nenajavljenim uletima koji su registrirani?

 

Slobodna Dalmacija piše kako je riječ o zrakoplovu koji se vraćao iz borbene misije u Libiji, a u Ministarstvu obrane RH potvrđeno je da su istureni radari FPS-117 na Učkoj i Pelješcu, iz umreženog sustava 'Nebo' za kontrolu hrvatskog zračnog prostora, odmah registrirali i identificirali talijanski borbeni mlažnjak.


Budući da je riječ o avionu države saveznika unutar NATO-a, nije bilo potrebe za podizanjem dežurnih MiG-ova 21 HRZ-a sa zračne luke Pleso, a MORH je prema nadležnim službama uputio službeni upit radi pojašnjenja nenadanog upada borbenog zrakoplova u hrvatski zračni prostor, koji je letio na maloj visini od samo 500 metara.

 

https://ezadar.net.hr/dogadaji/2359647/talijanski-f-16-nenajavljeno-uletio-u-zracni-prostor-rh/

14 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
Umbel kaže...
bus kaže...

Drzave se ne osvajju ratovima, nego ekonomijom.. to sto imamo HR, nista ne znaci, osim da mozes reci imamo Hrvatsku, kad su vlasnici vecine glavnih gospodarskih subjekata ekipa iz vana.. osim vode i HEPa zasad...

 

ako se i bude bacala lova koju nemas na avione, onda definitivno bi trebalo dio kompenzirati sa nekim nasim proizvodom... nazalost toga nemamo da im mozemo ponuditi.. a ako i slucajno imamo, uglavnom HR ili građani nisu vlasnici te firme 😞

 Kakve veze ima odakle je vlasnik?

 

 

Kakve veze ?? A valjda budeš shvatio jednog dana život, ekonomiju, politiku, ratni sukobi kroz povijest .... kompletnu sliku

Poruka je uređivana zadnji put čet 15.10.2020 11:04 (bus).
14 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
Monachus monachus kaže...
kilkenny kaže...

 

Nego, reci mi kako bi ti to uhvatio sa trenazerom boeing 747? Poslao bi mu pismo mejlom da te priceka iznad Knina sve sa stujardesom u minici? Ne bi islo.

 

Pravo zrakoplovstvo ima vise DBD-a, smjestenih na vise mjesta, no da ne ulazimo u problematiku otkrivanja (radari, imamo ih, odlicni), obrane (PZO, nemamo) i presretanja kad se posalje DBD, usporediti cemo malo brzine, recimo KAI FA-50 koji neki posprdno nazivaju naprednim trenazerom ide Mach 1.5.

 nije stvar samo u brzini već i u vremenu potrebnom da se ona postigne, ali najviše o brzini penjanja. No Grippen i FA-50 su lakši i manji zrakoplovi pa osim što im T/W odnos nije puno slabiji imaju i manji aerodinamički otpor zbog manje površine krila. Svukupno razlika ne bi trebala biti velika tj. svi bi trebali biti 100% sposobni za takve zadatke. 

8 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
bus kaže...
Umbel kaže...
bus kaže...

Drzave se ne osvajju ratovima, nego ekonomijom.. to sto imamo HR, nista ne znaci, osim da mozes reci imamo Hrvatsku, kad su vlasnici vecine glavnih gospodarskih subjekata ekipa iz vana.. osim vode i HEPa zasad...

 

ako se i bude bacala lova koju nemas na avione, onda definitivno bi trebalo dio kompenzirati sa nekim nasim proizvodom... nazalost toga nemamo da im mozemo ponuditi.. a ako i slucajno imamo, uglavnom HR ili građani nisu vlasnici te firme 😞

 Kakve veze ima odakle je vlasnik?

 

 

Kakve veze ?? A valjda budeš shvatio jednog dana život, ekonomiju, politiku, ratni sukobi kroz povijest .... kompletnu sliku

 I dalje mi nisi odgovorio.

Znaš li ti ko je vlasnik Saaba? Volva? Ericssona?

15 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
BlueMax kaže...

Jel ima rakete zrak-traktor?

 bome, moj stari (96) veli da bi nam dobro došle štuke (ju-87) i meseršmiti 109. unešto ga je onerspoložilo to što junkers sad radi bojlere, a messerschmidt je dio airbusa i vozi više od jednog putnika odjednom. veli da bi onda mogli i mustang p-51 ili onaj duplotrupac f-82, jer su rolls-royceovi motori bili bolji od mercedes-benzovih kad je grmilo. i da nema veze kaj su sad u boeingu, jer je proizvodnja aviona kao i vožnja bicikla: ne zaboravlja se olako. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put čet 15.10.2020 11:21 (Ajar).
10 godina
protjeran
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

... mali uvod u sutrasnji clanak, nadam se da ce autor uvrstiti i ovu cinjenicu o kojoj Ameri sute... odnosno prave se da se nije dogodila... https://www.defenceaviationpost.com/2020/04/when-rafale-jet-downed-the-invincible-us-f-22-raptor-in-an-ariel-dogfight/.... video cijelog dogfighta: https://theaviationist.com/2013/06/19/f-22-shot-down-by-rafale/...

the pussification of todays youth cant handle metal of this magnitude
Moj PC  
3 0 hvala 1
16 godina
online
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok

Cisto referenca da ljudi znaju od kud je 

5 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
kad se već troše pare onda priznajem samo ovo
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
online
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
Objavit mailom rat njemcima i odma poslat mail kapitulacije. Nek nas okupiraju i naprave reda u drzavi.

Poserem se na sve gdi drzava ima prste te nesto kupuje ili odlucuje.
Oklada da ne budu kupili najbolje za narod i oklada da kaj god kupe to ne bude letjelo jer nemaju novaca za odrzavat tocno nista, a to kaj budu odrzavali bude visestruko skuplje nego je prava vrijednost.

Na kraju se budu najvise nakrali nakon kupovine jer se odrzavanje ne bude vuklo po novinama ko nabavka.
14 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
texas.bug kaže...

Zaboravih napisati, od 4 kandidata gripen je najlosiji izbor za djelovanje po zemaljskim ciljevima kao podrska kopnenoj vojsci, sto je jedan od uvjeta hrvatskog natjecaja. 

 

 

 s obzirom na trenutne mogućnosti HRZa, Gripen je kvantni skok, a ne brini se, nećemo odbijati navale grupe armija s par milijuna ljudi i 2-3 000 tenkova...

 

Gripen se jedini lako prenamjenivi i ono  JAS  (Jagt Atak Spannung -  lovac/bombarder/izvidnik) kod njega je pokriveno za svaki primjerak, samo je pitanje ispravne konfiguracije zrakoplova i ispravnog planiranja borbenog djelovanja...

 

također, Švedska ima ročnu vojsku i tamo klinci voze Leopard 2 tenkove, a ne "profesionalci", pa stoga i avioni moraju biti prilagođeni, tako da 5 ročnika +1 tehničar zvuči sasvim istinito..

 

a ono o potpori nikoga ne svrbi? 4x C-5 naspram 2x C-130 ? za dva tjedna borbenog djelovanja para aviona ne računajući gorivo i streljivo, za F-16 treba opremu dofurati 4 Galaxyja, za Gripene 2 Herculesa....

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put čet 15.10.2020 13:44 (Stric_Jura).
14 godina
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

e kad svi potežemo Švicarce i referendum, za dlaku im je sad prošla nabava (iako zapravo po kantonima puno glađe, 14:8 za nabavu...

 

ali oni traže 60%  povrata novca kroz offset programe... i dam se kladiti da će ga dobiti...

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
0 0 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok sta

Neka zatraze ponudu rusije, ali NE NE, mir u svijetu, postenje, pravda blabla, USA bi popizdila da to HR uradi...  i da, netko ce pricati o NATO standardima.....ali jbga tko je to prekrsio... samo Turska koja je u top 10 po jacini vojske...

 
2 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok

a gle to bi trebalo uzeti samo da nažulja ostale ponuđače - jer i Rusija ima eksportne verzije, i svoju politiku i odugovlačenje isporuke...

 

tako da ni to nije sreća samo po sebi...

Ju je je? Je ju je!
16 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
Monachus monachus kaže...
kilkenny kaže...
Monachus monachus kaže...

 

no da ne ulazimo u problematiku otkrivanja (radari, imamo ih, odlicni),

 

 Ovo je pocetak i kraj, a problem je sto nije sve pokriveno ma koliko se to u javnosti prica. Dokaz? Neregistrirani uleti Talijana...

 

Pricas o neregistriranim uletima (gdje je dokaz?) ili o nenajavljenim uletima koji su registrirani?

 

Slobodna Dalmacija piše kako je riječ o zrakoplovu koji se vraćao iz borbene misije u Libiji, a u Ministarstvu obrane RH potvrđeno je da su istureni radari FPS-117 na Učkoj i Pelješcu, iz umreženog sustava 'Nebo' za kontrolu hrvatskog zračnog prostora, odmah registrirali i identificirali talijanski borbeni mlažnjak.


Budući da je riječ o avionu države saveznika unutar NATO-a, nije bilo potrebe za podizanjem dežurnih MiG-ova 21 HRZ-a sa zračne luke Pleso, a MORH je prema nadležnim službama uputio službeni upit radi pojašnjenja nenadanog upada borbenog zrakoplova u hrvatski zračni prostor, koji je letio na maloj visini od samo 500 metara.

 

https://ezadar.net.hr/dogadaji/2359647/talijanski-f-16-nenajavljeno-uletio-u-zracni-prostor-rh/

Pisem o nenajavljenim uletima, a koji su registrirani golim okom jer ih radar nije vidio. Nevezano uz ezadar....

16 godina
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
Stric_Jura kaže...

e kad svi potežemo Švicarce i referendum, za dlaku im je sad prošla nabava (iako zapravo po kantonima puno glađe, 14:8 za nabavu...

 

ali oni traže 60%  povrata novca kroz offset programe... i dam se kladiti da će ga dobiti...

Pa u cemu je problem da ne dobiju offset?

Tko im brani? EU? Nisu tam. NATO? Nisu ni tam...nego clanica Partnerstva za mir.

 

Po EU pravilima offset moze, samo se tako ne zove i ne moze tvornica za rudarenje ruda, ali moze tvornica necega vezanoga uz vojsku.

11 godina
protjeran
offline
Re: JAS 39 Gripen C/D - Švedska: Hladno, ali visok
Stric_Jura kaže...

e kad svi potežemo Švicarce i referendum, za dlaku im je sad prošla nabava (iako zapravo po kantonima puno glađe, 14:8 za nabavu...

 

ali oni traže 60%  povrata novca kroz offset programe... i dam se kladiti da će ga dobiti...

 I koliko ono desetljeća im traje ta javna nabava?

Koliko puta je prekidana radi korupcije?

 

Njihov taj jedan postupak (a takvih imaju masu) ima više korupcije i kriminala nego svi RH zajedno ... samo to nitko ne želi izgovoriti, jer švica je obećana zemlja, i pošto žive na nacističkom zlatu i kešu kriminalaca mogu si priuštiti ono što drugi nemogu.

 

Proguglajte si javnu nabavu i izvođenje Berlinskog aerodroma ... još jedne obećane zemlje i ljude na koje se "ugledamo" ... mi smo za njih poštenjačine.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice