Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

poruka: 94
|
čitano: 20.029
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Imaju li električni automobili smisla i kojih je t".
16 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Nisam gledao video jer se cesto razocaram, no mogu reci da sve za sto postoji trziste ima smisla. 

 
1 0 hvala 0
9 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

well

 

that escalated quickly

Moj PC  
7 0 hvala 0
15 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

bez Prpića gurua, wtf???

Moj PC  
4 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Inovator kaže...

Nisam gledao video jer se cesto razocaram, no mogu reci da sve za sto postoji trziste ima smisla. 

 ovaj je gledljiv :)

14 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Ja ne mogu vjerovat da se jos uvijek raspravlja o tome imaju li električni automobili smisla, kad su u svakom segemntu bolji od ICE automobila. Sto vise igraca na tom trzistu, cijena tih auta ce biti sve manja i manja. U Norveskoj je vec vise od 50 posto novih prodanih auta elektricno, sto ce tek biti za 10 godina, rijetko tko ce uopce razmisljati o benzincima ili dizelasima. To samo mi balkanci mislimo kako je "dizlo" i sve kancerogene cestice koje on izbacuje zakon i kako je to "dobro auto"...

 
10 1 hvala 0
7 godina
neaktivan
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Imaju smisla ali će proći dosta vremena dok me postanu mainstream.

 
1 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih

=XFX=PlayHard kaže... "..."

 

A meni je nepojmljivo kolika je razina nepućenosti u dodanu vrijednost štetnosti koju električni automobili proizvode prisutna u tom komentaru... Dakle, ICE automobili imaju ekološki neprihvatljiv ispuh. Dakle, ICE automobili koriste razne umjetne materijale i sintetska maziva koja su štetna. Ali, razvila se industrija recikliranja tih maziva, tako da je njihova štetnost umanjena. Električni automobili pak imaju baterije koje istekom vijeka trajanja predstavljaju ni manje ni više nego opasan otpad. Električni automobili su napravljeni također od umjetnih materijala. Električna energija kojom se pune baterije u električnim automobilima nastaje ni manje ni više nego od... Fosilnih goriva, ali i od nuklearnog goriva čije je odlaganje vrlo zahtjevno i povećanje potražnje za električnom energijom bi uzrokovalo samo još veći broj NE. Dakle, ICE vs. električni automobili = 0:0. Niti jedno ne predstavlja ekološki prihvatljivo prijevozno sredstvo. A ako stvarno želimo biti ekološki osviješteni, onda se treba vratiti konjskim zapregama. Ali pazi sada... konji, kao i krave, ispuštaju CH4 (narodski bi se reklo "prde"). Pa kada bi bilo na svijetu konja koliko i automobila (barem kao prijevoznih sredstava), vidi opet ekološkog problema... Bilo bi metana i fekalija koliko ti srce želi. I opet bi bili ekološki nepodobni. Jer otpadak jednog konja je ekološki prihvatljiv, otpadak 500 milijuna konja je malo too much za tu fragilnu prirodicu o kojoj svi zagovornici električnih prometala govore. I opet smo na početku...

 

P.S. Ne šalim se, konjske zaprege su stvarno bolji izbor i od ICE i od električnih automobila. Jer konjska zaprega, uz ekološku prihvatljivost, ipak ne proizvodi npr. dječju radnu snagu u rudnicima rijetkih metala potrebnih za proizvodnju baterija u električnim automobilima. Da, moje tvrdnje su možda i smiješne i dobiti će mnoštvo TD, ali malo se ipak informirajte što leži u pozadini te "napredne" prometne tehnologije koju tako gorljivo zagovarate. Isti robovski rad kao i za potrebe sve ostale minijaturizirane digitalne tehnologije.

 

P.P.S. Inače, krajem 19. stoljeća električni automobili su također "u svakom segmentu bili bolji od ICE automobila". Ali, autonomija, brzina punjenja baterija, težina, zapaljivost baterija, sve je to dovelo do njihovog zasluženog mjesta u ropotarnici povijesti iz kojeg - nadam se - neće biti vraćeni. Jer u tom slučaju zapravo nazadujemo, npr. samo donedavno su se proizvođači natjecali čiji će automobil imati autonomiju veću od 1,000 km na jednom rezervoaru, a sada bi se vratili na autonomiju manju od 250 km i cjelonoćno punjenje do 80% kapaciteta, odnosno cjelodnevno punjenje ako se koristi 220 V/ 50 Hz mreža? Posve je suludo tvrditi da su električni automobili bolji od ICE automobila, jer su u načelu jednako smeće, samo što su trenutno hype obrazovno zakinutih te smartphone-enabled intellectually-disabled novih generacija ljudi koji ne znaju kritički razmišljati o onome što im se servira na pladnju.

Poruka je uređivana zadnji put ned 9.12.2018 18:52 (TripperNX).
14 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
=XFX=PlayHard kaže...

Ja ne mogu vjerovat da se jos uvijek raspravlja o tome imaju li električni automobili smisla, kad su u svakom segemntu bolji od ICE automobila. Sto vise igraca na tom trzistu, cijena tih auta ce biti sve manja i manja. U Norveskoj je vec vise od 50 posto novih prodanih auta elektricno, sto ce tek biti za 10 godina, rijetko tko ce uopce razmisljati o benzincima ili dizelasima. To samo mi balkanci mislimo kako je "dizlo" i sve kancerogene cestice koje on izbacuje zakon i kako je to "dobro auto"...

bolji u svakom segmentu osim u cijeni, komociji (doseg) i gustu. jedino sto ostaje je eliminacija zagadjenja iz gradova, na sto se pokenjam 

 

14 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
TripperNX kaže...

=XFX=PlayHard kaže... "..."

 

A meni je nepojmljivo kolika je razina nepućenosti u dodanu vrijednost štetnosti koju električni automobili proizvode prisutna u tom komentaru... Dakle, ICE automobili imaju ekološki neprihvatljiv ispuh. Dakle, ICE automobili koriste razne umjetne materijale i sintetska maziva koja su štetna. Ali, razvila se industrija recikliranja tih maziva, tako da je njihova štetnost umanjena. Električni automobili pak imaju baterije koje istekom vijeka trajanja predstavljaju ni manje ni više nego opasan otpad. Električni automobili su napravljeni također od umjetnih materijala. Električna energija kojom se pune baterije u električnim automobilima nastaje ni manje ni više nego od... Fosilnih goriva, ali i od nuklearnog goriva čije je odlaganje vrlo zahtjevno i povećanje potražnje za električnom energijom bi uzrokovalo samo još veći broj NE. Dakle, ICE vs. električni automobili = 0:0. Niti jedno ne predstavlja ekološki prihvatljivo prijevozno sredstvo. A ako stvarno želimo biti ekološki osviješteni, onda se treba vratiti konjskim zapregama. Ali pazi sada... konji, kao i krave, ispuštaju CH4 (narodski bi se reklo "prde"). Pa kada bi bilo na svijetu konja koliko i automobila (barem kao prijevoznih sredstava), vidi opet ekološkog problema... Bilo bi metana i fekalija koliko ti srce želi. I opet bi bili ekološki nepodobni. Jer otpadak jednog konja je ekološki prihvatljiv, otpadak 500 milijuna konja je malo too much za tu fragilnu prirodicu o kojoj svi zagovornici električnih prometala govore. I opet smo na početku...

 

P.S. Ne šalim se, konjske zaprege su stvarno bolji izbor i od ICE i od električnih automobila. Jer konjska zaprega, uz ekološku prihvatljivost, ipak ne proizvodi npr. dječju radnu snagu u rudnicima rijetkih metala potrebnih za proizvodnju baterija u električnim automobilima. Da, moje tvrdnje su možda i smiješne i dobiti će mnoštvo TD, ali malo se ipak informirajte što leži u pozadini te "napredne" prometne tehnologije koju tako gorljivo zagovarate. Isti robovski rad kao i za potrebe sve ostale minijaturizirane digitalne tehnologije.

 

P.P.S. Inače, krajem 19. stoljeća električni automobili su također "u svakom segmentu bili bolji od ICE automobila". Ali, autonomija, brzina punjenja baterija, težina, zapaljivost baterija, sve je to dovelo do njihovog zasluženog mjesta u ropotarnici povijesti iz kojeg - nadam se - neće biti vraćeni. Jer u tom slučaju zapravo nazadujemo, npr. samo donedavno su se proizvođači natjecali čiji će automobil imati autonomiju veću od 1,000 km na jednom rezervoaru, a sada bi se vratili na autonomiju manju od 250 km i cjelonoćno punjenje do 80% kapaciteta, odnosno cjelodnevno punjenje ako se koristi 220 V/ 50 Hz mreža? Posve je suludo tvrditi da su električni automobili bolji od ICE automobila, jer su u načelu jednako smeće, samo što su trenutno hype obrazovno zakinutih te smartphone-enabled intellectually-disabled novih generacija ljudi koji ne znaju kritički razmišljati o onome što im se servira na pladnju.

 

Pola toga sto si rekao ne stoji! Evo clanak od neki dan koji potvrđuje da su EV vozila ipak manje stetna s tendencijom da budu sve manje i manje! 

Električni automobili imaju pozitivan učinak na okoliš kroz cijeli svoj životni vijek: https://www.bug.hr/elektricna-vozila/elektricni-automobili-imaju-pozitivan-ucinak-na-okolis-kroz-cijeli-svoj-zivotni-6973

ICE vozilo ce uvijek trebati naftu za pokretanje, i nikad nece biti zelenije nego sto je! Danasnji motori su vec skoro dovedeni do krajnjih granica efikasnosti. Dok ce s druge strane elektricno vozilo moci dobiti struju i iz obnovljivih izvora kojih je sve vise i vise i koji su sve jeftiniji, pa ce samim tim zagađenje tog vozila biti s vremenom sve manje i manje.  Solarni paneli su cijenom nedavno srusili ugljen i postali najisplativija tenologija za dobivanje elektricne energije, a cijena im i dalje pada. Pogodi koliko ce jos trebati da se pocnu gasiti termo i nuklearne elektrane jer ce postati potpuno neisplative i nekonkurentne na trzistu. Recimo samo jedna nasa hidroelektrana Zakucac opskrbljuje oko 350 tisuca kucanstava u Hrvatskoj!!! Danas primjerice jedan Model 3 ima sve sto električni auto treba imati. 500km autonomije nije malo nikome, s brzim punjacima vrijeme punjenja oko pola sata, ubrzavanje nemjerljivo bolje. Sto se baterija tice, Panasonic je vec razvio model recikliranja starih baterija i one nece zagadjivati okolis. A ono najvaznije, prica sa elektricnim vozilima je tek pocela, tek sad ce se milijarde svih najvecih auto kompanija usmjeravati na istrazivanje i unaprjedjivanje samih baterija i same tehnologije punjaca i sl. Tek sad svi najvazniji igraci puno veci i s daleko vecim kapitalom od Tesle ulaze na ovo trziste, tako da tko god sumnja u elektricna vozila i njihovu buducnost, nije bas netko tko bi trebao komentirati ovakve clanke jer se ocito ne razumije dovoljno i ne vidi siru sliku... 

15 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
=XFX=PlayHard kaže...
Pogodi koliko ce jos trebati da se pocnu gasiti termo i nuklearne elektrane jer ce postati potpuno neisplative i nekonkurentne na trzistu.

 Ne bih komentirao ništa drugo, ali ovo hoću. Trebat će stoljeća (za nuklearke sigurno, a i za ostale termoelektrane je upitno da neće trajati još barem 7-8 dekada).

 

Uostalom, nuklearke su ekološki prihvatljive najmanje koliko i solarni paneli, ako ne i više.

Poruka je uređivana zadnji put ned 9.12.2018 21:19 (BMT).
14 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
BMT kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
Pogodi koliko ce jos trebati da se pocnu gasiti termo i nuklearne elektrane jer ce postati potpuno neisplative i nekonkurentne na trzistu.

 Ne bih komentirao ništa drugo, ali ovo hoću. Trebat će stoljeća (za nuklearke sigurno, a i za ostale termoelektrane je upitno da neće trajati još barem 7-8 dekada).

 

Uostalom, nuklearke su ekološki prihvatljive najmanje koliko i solarni paneli, ako ne i više.

 Nije bitno da li su ekoloski prihvatljive ili nisu, bitno je to da vise uopce nisu konkurente, nove se uopce ne grade vise nigdje u svijetu! Nisu one ni prije bile nesto pretjerano isplative u odnosu na ugljen i ostale oblike dobivanja energije jer je R&D bio ogroman kao i pocetni kapital za izgradnju, i gradile su se uglavnom za potrebe istrazivanja nuklearne energije. Nuklearke su vecinom forsirale zemlje koje su imale nuklearno oruzje. Nove se vise ne grade iz jednostavnog razloga sto su neisplative s obzirom na solarne i vjetroelektrane cija cijena strmoglavo pada, da ne govorim koliko su sigurnije i koliko manje pocetnog ulaganja i odrzavanja trebaju. Jedino sto vidim u buducnosti kao potencijal dobivanja ogromne kolicine energije, su fuzijske nuklearke, ali to je jos u ranom razvoju i koncept ITERA tek treba dokazati. A sto se termoelektrana tice, pogledaj samo na primjeru Plomina C koliko je ugljen isplativ kad ga nitko ne zeli dotaknuti, jednostavno ugljen postaje stvar proslosti i samo je pitanje vremena kad ce mu svi okrenuti ledja. To ne moze biti preko noci, ali s obzirom na pad cijena alternativnih oblika energije, ugljen nema nikakve sanse da prezivi do 2030. 

14 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

More than half of America’s nuclear reactors are bleeding cash, racking up losses totaling about $2.9 billion a year, based on a Bloomberg New Energy Finance analysis.

Nuclear power plants are getting paid $20 to $30 a megawatt-hour for their electricity, Nicholas Steckler, an analyst at Bloomberg New Energy Finance, said in a report Wednesday. Meanwhile, it costs them an average of $35 a megawatt-hour to run. That puts 34 of the nation’s 61 plants out of the money, with almost all of the merchant reactors owned by Exelon Corp., Entergy Corp. and FirstEnergy Corp. appearing to be below break-even, he said.....Bloombergov clanak, vec sad su nuklearke debelo neisplative, a sto ce tek biti kroz 10 godina.... 

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Bloomberg definitvno nije relevantan da piše o nuklearkama, a na to da se novi reaktori nigdje ne grade mogu samo da se nasmijem i ovako iz glave spomenem 3 države koje su eksplicitno najavile gradnju: Bugarska, Mađarska, Francuska.
Moj PC  
0 1 hvala 0
14 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
BMT kaže...
Bloomberg definitvno nije relevantan da piše o nuklearkama, a na to da se novi reaktori nigdje ne grade mogu samo da se nasmijem i ovako iz glave spomenem 3 države koje su eksplicitno najavile gradnju: Bugarska, Mađarska, Francuska.

 Bloomberg nije relevantan? Pa nisu oni ti koji su procijenili ovu informaciju, nego su te podatke dobili od samih proizvodjaca elektricne energije dobivene nuklearkama. Ovo sam ti samo poslao da vidis koliko pocinju biti skupe za odrzavanje, ovakvih izvora mozes naci na jos xy mjesta. Sto se Mađarske tice, oni nadogradjuju postojece reaktore (ne grade nove nuklearke) iako kad su nuklearke i ugljen u pitanju, a pogotovo ruski plin, Europa je tu jos uvijek u podredjenom polozaju i jos uvijek nase energetske potrebe jako ovise o Rusima. Tako da nuklearke i ugljen treba gledati kroz politiku, ali da su isplativi, nisu i svakim danom bit ce sve manje i manje dok se ne pozatvaraju.

16 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Ajd da malo ponovimo gradivo iz povijesti i konačno odhebemo lažne vizionare i medijske ovisnike AKA Elon Musk ili Mate Rimac.

 

1884. godine je napravljen prvi el. automobil, a godinu dana kasnije je napravljen i prvi fosilni autek.

 

Krenuli su istovremeno i sa istih pozicija protiv notornog konjskog/parnog lobija .

 

El. zujalice su bolje startale, pa su 1900. godine u Ameriki bili ispred naftaša po broju prodanih primjeraka.

Ipak malo poslije (1930.) su pali na oko 1% globalno (tu su i dan danas unatoč laganju uzduž i poprijeko) i priči je bio kraj.

 

Gdje krenulo po zlu?

 

Mali domet, preskupi za proizvodnju, baterija sklona goriti, reciklaža nikakva, premalo punionica itd.

 

Danas priča slična ili ista, ali eto neki misle da će se 'dragibogisusek' spustiti sa nebesa i podariti nam čudo.

Tehnologija stara sad već skoro 200 godina se prikazuje kao nešto revolucionarno, a nismo se još u stanju riješiti drevnih dječjih bolesti.

 

 

 

Onako usput : više od milijardu ljudi nema uopće pristup el. struji, a dvije imaju ograničeni pristup el. energiji.

 

 

Ali najveći i glavni problem je:

 

u slučaju prirodnih/neprirodnih katastrofa prvo što nestane, a zadnje se popravlja je el. struja.

 

 

 

 

 

 

 

 

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Poruka je uređivana zadnji put ned 9.12.2018 23:40 (memulica).
Moj PC  
8 10 hvala 0
14 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
memulica kaže...

Ajd da malo ponovimo gradivo iz povijesti i konačno odhebemo lažne vizionare i medijske ovisnike AKA Elon Musk ili Mate Rimac.

 

1884. godine je napravljen prvi el. automobil, a godinu dana kasnije je napravljen i prvi fosilni autek.

 

Krenuli su istovremeno i sa istih pozicija protiv notornog konjskog/parnog lobija .

 

El. zujalice su bolje startale, pa su 1900. godine u Ameriki bili ispred naftaša po broju prodanih primjeraka.

Ipak malo poslije (1930.) su pali na oko 1% globalno (tu su i dan danas unatoč laganju uzduž i poprijeko) i priči je bio kraj.

 

Gdje krenulo po zlu?

 

Mali domet, preskupi za proizvodnju, baterija sklona goriti, reciklaža nikakva, premalo punionica itd.

 

Danas priča slična ili ista, ali eto neki misle da će se 'dragibogisusek' spustiti sa nebesa i podariti nam čudo.

Tehnologija stara sad već skoro 200 godina se prikazuje kao nešto revolucionarno, a nismo se još u stanju riješiti drevnih dječjih bolesti.

 

 

 

Onako usput : više od milijardu ljudi nema uopće pristup el. struji, a dvije imaju ograničeni pristup el. energiji.

 

 

Ali najveći i glavni problem je:

 

u slučaju prirodnih/neprirodnih katastrofa prvo što nestane, a zadnje se popravlja je el. struja.

 

 

 

 

 

 

 

 

Cijena 1 KWh baterije po godinama:

2010 - 1000 USD

2016 - 227 USD

kraj 2018 - 100 USD

 

 

Ovo je Tesla uspjela ostvariti samostalno! Jedna kompanija koja je uspjela spustiti cijenu baterija u 8 godina za jeb. 10 puta!!! 

Sad zamisli sto ce tek biti kad njemacki autogiganti krenu u investicije zajedno s Japancima, Kinezima, Korejcima i drugim igracima... mislim da do 2025. mozemo ocekivati 50USD/KWh. I po tebi je danas prica slicna ili ista kao i pred 200 godina, a ne znas ni sto se događa zadnjih 10 godina. Sto reci osim da ocito gubim svoje vrijeme raspravljajuci se ovdje sa likovima koji blage veze nemaju o cemu pricaju. 

13 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Ne kuzim poantu emisije.. nitko nije spomenuo Konu Electric. S dobrim dometom preko 400 km. I 5 godina garancije. Za 250 kkn.

Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 3:57 (Zver).
Moj PC  
3 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
El auti drevna tehnologija?

Bitno da tvoj golf 3* dizel koji radi na eksplozije i koristi humus dinosaura je high tech

*stavi koji god ice auto hoces
8 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

već sam pitao na drugoj temi, pa se jedan dušebriznik javio i lupio mi TD, ali nije odgovorio, pa ću pitati i sad: da li je "skepticizam" nas nekolicine toliko telepatski jak da, ekipi koja svršava na EV, brani da kupite jedno takvo vozilo?

 

i da ponovim onima koji malo teže shvaćaju pročitano, električna vozila će zavladat čim se riješi njihovi glavni nedostatak - cijena. i manje glavni nedostaci, infrastruktura i domet. infra? neki genijalac je napisao, pa staviš punjač na banderu. struja je tu, samo ti treba uređaj i žnjora. samo što trafostanica koja napaja rasvjetu nema praktički promil snage za tako nešto, nije frka. zamijenimo trafo. tko će to platit? manje bitno.

ova kona koju je netko linkao, samo 250kkn. pola manjeg stan u zagrebu. onak, pola stana ili stvar koja će za 20ak godina vrijediti 0kn. how yes no.

nuklearke? da nema njih, pola svijeta bi bilo u mraku. a druga polovica bi kurila još više ugljena nego sad. ali da, zatvorimo nukleare, stavilo solare, vjeroturbine, a za navečer imamo svijeće. u lidlu akcija, majkemi. za oblačne dane bez vjetra, po zimi kad je dan kratak? nemaš frke stari, uzmeš dobru knjigu, čovječe ne ljuti se i igraš uz lampicu s mobitela.

pa onda ponovno pitanje, zašto ova afirmativna skupina nije već off the grid, ono, solari? bagatela. baterije? bagatela. i još malo opreme koja to sve pokreće? bagatela. ali nitko da to učini. možda sam ja lud, ali tvrditi da je nešto u ovom trenutku budućnost, a tu istu budućnost ne dokazati na svojoj koži, je, surprise-surprise, ali jeb*** licemjerno.

sorry.

Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 7:39 (bruno1026).
 
5 6 hvala 1
8 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
BMT kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
Pogodi koliko ce jos trebati da se pocnu gasiti termo i nuklearne elektrane jer ce postati potpuno neisplative i nekonkurentne na trzistu.

 Ne bih komentirao ništa drugo, ali ovo hoću. Trebat će stoljeća (za nuklearke sigurno, a i za ostale termoelektrane je upitno da neće trajati još barem 7-8 dekada).

 

Uostalom, nuklearke su ekološki prihvatljive najmanje koliko i solarni paneli, ako ne i više.

 Problemi proizvodnje električne energije nemaju nikakve veze sa temom električnih automobila. 

Auti, kao i sve ostalo, moraju težiti što manjem zagađenju okoliša. S druge strane, radilo se i radi na tome da je što više el. energije iz obnovljivih izvora. A za stotinjak godina taj problem neće postojati [fuzijske NE]

7 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
bruno1026 kaže...

1) već sam pitao na drugoj temi, pa se jedan dušebriznik javio i lupio mi TD, ali nije odgovorio, pa ću pitati i sad: da li je "skepticizam" nas nekolicine toliko telepatski jak da, ekipi koja svršava na EV, brani da kupite jedno takvo vozilo?

i da ponovim onima koji malo teže shvaćaju pročitano, električna vozila će zavladat čim se riješi njihovi glavni nedostatak - cijena.

2)  i manje glavni nedostaci, infrastruktura i domet. infra? neki genijalac je napisao, pa staviš punjač na banderu. struja je tu, samo ti treba uređaj i žnjora. samo što trafostanica koja napaja rasvjetu nema praktički promil snage za tako nešto, nije frka. zamijenimo trafo. tko će to platit? manje bitno.

3) ova kona koju je netko linkao, samo 250kkn. pola manjeg stan u zagrebu. onak, pola stana ili stvar koja će za 20ak godina vrijediti 0kn. how yes no.

4) nuklearke? da nema njih, pola svijeta bi bilo u mraku. a druga polovica bi kurila još više ugljena nego sad. ali da, zatvorimo nukleare, stavilo solare, vjeroturbine, a za navečer imamo svijeće. u lidlu akcija, majkemi. za oblačne dane bez vjetra, po zimi kad je dan kratak? nemaš frke stari, uzmeš dobru knjigu, čovječe ne ljuti se i igraš uz lampicu s mobitela.

5) pa onda ponovno pitanje, zašto ova afirmativna skupina nije već off the grid, ono, solari? bagatela. baterije? bagatela. i još malo opreme koja to sve pokreće? bagatela. ali nitko da to učini. možda sam ja lud, ali tvrditi da je nešto u ovom trenutku budućnost, a tu istu budućnost ne dokazati na svojoj koži, je, surprise-surprise, ali jeb*** licemjerno.

sorry.

 1) ovo si dobro rekao; cijena - kad EV bude 125-150% cijene ICE ekvivalenta onda bude vrijeme za kupnju- kupnja  bilo kakvog  auta je rizik, a pri toj cijeni je EV manji rizik kroz jamstveno razdoblje od ICE-a i kompenzirana je itekako cijena goriva unutar tih 25% kod većine cijenovnih razreda, naravno +-, kak koji model.

A i oni koji pate na ekologiju su tad "otplatili svoj dug" okolišu, osim u par zemalja svijeta.

2) to kaj je kolega rekao za bandere je točno - sve osim novopostavljenih sigurno imaju veliku "marginu" snage, a kaj se trafostanice tiče, to spada pod urbanističko planiranje i ne možeš ovak odokativno znati gdje bi bilo manjka snage, tj. koliko zapravo gdje ima rezerve.

I još ono kaj uvijek ponavljam, kad se počne konkurencija za EV "benzinske stanice" formirati, da vidiš kak bude nicala HVDC infrastruktura (u razvijenom svijetu, kod nas ne treba jer imamo konstantno iseljavanje i gašenje industrije, pa imamo hrpu viška ).

3)  to si dobro rekao, i vrijedi za svaki auto.

Svaki auto nakon 20 godina vrijedi svoju cijenu u željezu (ajd bar nekaj), a nekretnine su jedino u kaj se isplati ulagati (pogotovo apartmani u turističkim naseljima).

Zato uvijek preporučam ljudima koji nemaju viška love da se suzdrže od kupnje auta i štede za apartmane ili zemljišta na područjima gdje bi u budućnosti moglo puno zaraditi prodajom jer se tamo formiraju industrijske zone (premda je i to sad postalo rizično).

Za auto je najbolje nafukati firmu da ti kupi, a ne si objesiti uteg oko vrata...

4) to samo budale tvrde - nuklearke pod obavezno, a revezibilne HE za krpanje manjka po noći, solari za krpanje manjka danju.

5) živiš sam?

Ja dok sam živio sa starom, kad sam ugradio jednu LED žarulju prijetila mi je da bude zvala policiju, jer toga nije bilo dok je njezin dr. Franjo bio 'rvački precjednik...

Ajd sad kad sam se doselio kod cure bar sam smio LED žarulje stavit , ali na samo spomen solarnog nečega svi se komplet zgražaju u obitelji, a to je za hrvatske uvjete izuzetno nekonzervativna obitelj (čak ne idu u crkvu).

E sad, samo iz ta dva moja primjera vidiš kolike su šanse da netko tak nekaj napravi u RH - ravno 0, osim kad si samac, inače te budu kastrirali da se ne množiš dalje; zbog tvojih neortodoksnih stavova...

 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 8:32 (fer-de-lance).
12 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
=XFX=PlayHard kaže...

Ja ne mogu vjerovat da se jos uvijek raspravlja o tome imaju li električni automobili smisla, kad su u svakom segemntu bolji od ICE automobila.

 Reci mi jedan električni model koji ima jednak ili veći domet kao Golf I dizel?

Reci mi jedan električni model koji se puni jednako ili brže od Golfa 1 dizel?

Reci mi jedan električni model koji košta kao što je koštao Golf 1 dizel?

....

 

Dakle, ne da u svim segmentima nisu bolji od modernih ICE automobila, nego nisu ni od ICE automobila od prije 40 i više godina.

 

"Ja ne mogu vjerovati" - kad ovo pročitaš onda znaš da slijedi žešći crap.

15 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

električni su automobili bolji samo u jednom aspektu: nitko to neće ukrasti (jer ne bi daleko stigao, između ostaloga). sve ostalo je q od ofce (npr. cijena im je takva da ih kupuju samo oni kojima je ionako svejedno kolika je cijena ogrjeva i koliko kanta troši). 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
6 3 hvala 0
12 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
fer-de-lance kaže...

Ja dok sam živio sa starom, kad sam ugradio jednu LED žarulju prijetila mi je da bude zvala policiju, jer toga nije bilo dok je njezin dr. Franjo bio 'rvački precjednik...

 

 pa normalno kad su joj s ledicom svi pilići pokrepali od hladnoće. Zna se da je TEŽ-ova od 60W bila pravljena za jednodnevne čučeke, guraš se u peradarstvo, a nemaš pojma o tome.

Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 13:00 (ante_etna).
11 godina
neaktivan
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Kad su se pojavili bicikli, vozili su ih samo bogati. Mogu samo nagađati, ali nije teško za povjerovati da je svatko tko se s biciklom u to vrijeme pojavio bio ismijan, a u nekim sredinama su se sigurno i križali kad su ga vidjeli. Za automobile su tvrdili da nikada neće zamijeniti kočije, da smrde, da su bučni itd. Vozili su ih jedno vrijeme samo bogati čudaci. Netko je gore spomenuo da milijarda ljudi nema pristup električnopj energiji. Koliko je tek broj onih, koji zbog uvjeta života, ne može nikako priuštiti automobil. Ne mislim pri tome na one koji automobil ne žele. Nabrojao sam samo neke izume koji su povezani s prijevozom, a slobodno se možete podsjetiti koliko je izuma u ljudskoj povijesti, a kojima su ljudi pružali otpor, s razlogom ili bez. 

 
9 0 hvala 0
12 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Nema nikakvog otpora za EV. Zasad je on sam sebi otpor. Kada mu cijena bude pristupačna za homo vulgarisa, vozit će ga svi bez obzira što tko govorio i pisao na forumu ili u birtiji.

 
3 1 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Ne razumijem taj tok svijesti da moraš odmah kupiti ono što misliš da će jednog dana preuzeti tržište.
Ako mislim da će se nuklearke ili sintetička droga dobro prodavati, moram odmah oboje kupiti?

Računala, mobiteli, videorekorderi, DVD i CD reproduktori, sve je bilo skupo i nepraktično u početku, pa je ipak uspjelo. I nismo ih kupovali dok cijene nisu pale.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
6 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Visak kaže...
Ne razumijem taj tok svijesti da moraš odmah kupiti ono što misliš da će jednog dana preuzeti tržište.
Ako mislim da će se nuklearke ili sintetička droga dobro prodavati, moram odmah oboje kupiti?

Računala, mobiteli, videorekorderi, DVD i CD reproduktori, sve je bilo skupo i nepraktično u početku, pa je ipak uspjelo. I nismo ih kupovali dok cijene nisu pale.

Moraš odmah kupiti, da. Inače si Balkanac koji gleda samo ekonomsku korist, a ne vidi koliko ljudi potruje svojim dimom, EV zdaj!

11 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
TripperNX kaže...

=XFX=PlayHard kaže... "..."

 

A meni je nepojmljivo kolika je razina nepućenosti u dodanu vrijednost štetnosti koju električni automobili proizvode prisutna u tom komentaru... Dakle, ICE automobili imaju ekološki neprihvatljiv ispuh. Dakle, ICE automobili koriste razne umjetne materijale i sintetska maziva koja su štetna. Ali, razvila se industrija recikliranja tih maziva, tako da je njihova štetnost umanjena. Električni automobili pak imaju baterije koje istekom vijeka trajanja predstavljaju ni manje ni više nego opasan otpad. Električni automobili su napravljeni također od umjetnih materijala. Električna energija kojom se pune baterije u električnim automobilima nastaje ni manje ni više nego od... Fosilnih goriva, ali i od nuklearnog goriva čije je odlaganje vrlo zahtjevno i povećanje potražnje za električnom energijom bi uzrokovalo samo još veći broj NE. Dakle, ICE vs. električni automobili = 0:0. Niti jedno ne predstavlja ekološki prihvatljivo prijevozno sredstvo. A ako stvarno želimo biti ekološki osviješteni, onda se treba vratiti konjskim zapregama. Ali pazi sada... konji, kao i krave, ispuštaju CH4 (narodski bi se reklo "prde"). Pa kada bi bilo na svijetu konja koliko i automobila (barem kao prijevoznih sredstava), vidi opet ekološkog problema... Bilo bi metana i fekalija koliko ti srce želi. I opet bi bili ekološki nepodobni. Jer otpadak jednog konja je ekološki prihvatljiv, otpadak 500 milijuna konja je malo too much za tu fragilnu prirodicu o kojoj svi zagovornici električnih prometala govore. I opet smo na početku...

 

P.S. Ne šalim se, konjske zaprege su stvarno bolji izbor i od ICE i od električnih automobila. Jer konjska zaprega, uz ekološku prihvatljivost, ipak ne proizvodi npr. dječju radnu snagu u rudnicima rijetkih metala potrebnih za proizvodnju baterija u električnim automobilima. Da, moje tvrdnje su možda i smiješne i dobiti će mnoštvo TD, ali malo se ipak informirajte što leži u pozadini te "napredne" prometne tehnologije koju tako gorljivo zagovarate. Isti robovski rad kao i za potrebe sve ostale minijaturizirane digitalne tehnologije.

 

P.P.S. Inače, krajem 19. stoljeća električni automobili su također "u svakom segmentu bili bolji od ICE automobila". Ali, autonomija, brzina punjenja baterija, težina, zapaljivost baterija, sve je to dovelo do njihovog zasluženog mjesta u ropotarnici povijesti iz kojeg - nadam se - neće biti vraćeni. Jer u tom slučaju zapravo nazadujemo, npr. samo donedavno su se proizvođači natjecali čiji će automobil imati autonomiju veću od 1,000 km na jednom rezervoaru, a sada bi se vratili na autonomiju manju od 250 km i cjelonoćno punjenje do 80% kapaciteta, odnosno cjelodnevno punjenje ako se koristi 220 V/ 50 Hz mreža? Posve je suludo tvrditi da su električni automobili bolji od ICE automobila, jer su u načelu jednako smeće, samo što su trenutno hype obrazovno zakinutih te smartphone-enabled intellectually-disabled novih generacija ljudi koji ne znaju kritički razmišljati o onome što im se servira na pladnju.

Točno u bit, ljudi ne kuže da električni auti uopće nisu ekološki. 

 

Ne znam koliko su manje štetni za prirodu od klasičnih auta, no štetni su. 

 

Daleko od toga da imam nešto protiv posjedovanja električnog auto, no o tome ću razmišljati kad im cijena padne na 50% današnje.

 

Imam godišnju plaću od cca 60k kuna. Nema mamojebene šanse da ću iskrcati 300k somova za jebeni e golf. 

 

 

 

 

jaska jaska jaskaja
8 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Visak kaže...
Ne razumijem taj tok svijesti da moraš odmah kupiti ono što misliš da će jednog dana preuzeti tržište.
Ako mislim da će se nuklearke ili sintetička droga dobro prodavati, moram odmah oboje kupiti?

Računala, mobiteli, videorekorderi, DVD i CD reproduktori, sve je bilo skupo i nepraktično u početku, pa je ipak uspjelo. I nismo ih kupovali dok cijene nisu pale.

 vidiš, ja napišem da su EV-ovi danas preskupi i dok ne padne cijena, nema jačeg prodora. dobijem TD.

napišem da danas, a i u slijedićih par godina neće biti zadovoljavajuće infre. dobijem TD.

napišem razloge zašto se to ne može i neće promijeniti, kako si birtaški stručnjaci misle, preko noći. ->TD

napišem da im je domet premali. -> TD

memulica, gmit, bluemax napišu slično -> TD

neka budala bi pomislila da mi neki previše pišemo.

 

to je tok svijesti koji ja ne razumijem.

 

nabrojano su objektivni problemi. i ne nisu usporedivi s konjskim zapregama. i ne, mi neki ne govorimo da EV neće uspijeti, da smrdi i ne znam šta. već da neće uspijeti danas, sutra niti idući mjesec, niti iduće godine. tek ćemo za desetak i više godina moći govoriti o ev kao dijelu prometa koji se ne broji u promilima. i da, tek kad mu padne cijena. prije toga jedino ako se država uplete sa subvencijama za kupnju koje će moći iskoristiti svatko. tek će tad afirmacijska ekipa sjest u takav auto, a do tad, udrite na TD, kad već ne možete po gasu.

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 12:27 (bruno1026).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice